SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat is goed nieuwsquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:42 schreef Karzai het volgende:
Ik leef nog, kies was er zo uit geen hechtingen nodig
Iedereen is depressief door de regen en naar buiten aan het starenquote:
Deesquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:56 schreef Foshizzle79 het volgende:
Toch blijf ik dit het mooiste nummer van haar vinden![]()
Past wel bij het dreich weertje.quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:56 schreef Foshizzle79 het volgende:
Oeh, die is ook erg mooi ja !quote:
Is ook gewoon guur herfstweerquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:54 schreef dud0r het volgende:
[..]
Iedereen is depressief door de regen en naar buiten aan het staren
Zoals de dode monniken in de Santa Maria della Concezione dei Cappuccini tegen bezoekers zeggen (middels een bordje): "What you are now, we once were; what we are now, you shall be."quote:
Ja perfect nummer erbij idd ! Dat ik een beetje melancholisch in mn lange cardigan en mn warme chocomel bij het raam sta en naar de regen en de somberheid kijkquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Past wel bij het dreich weertje.
Toffe kerk datquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:03 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Zoals de dode monniken in de Santa Maria della Concezione dei Cappuccini tegen bezoekers zeggen (middels een bordje): "What you are now, we once were; what we are now, you shall be."
Haha mooi!!quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:01 schreef UitStraling het volgende:
Lekkere depri damesmuziekjes draaien.
Zo mooi hoe ze zingt ook, dat van laag naar hoger, hou daarvan!quote:
Zonde joh. Echt bizar.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:05 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Mijn hotel zat er pal naast, in het oude klooster. Maar ik ben er niet binnen geweest
Stel dat we onsterfelijk waren en 250.000 jaar geleden geboren waren in welke tijd had je dan willen leven?quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:03 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Zoals de dode monniken in de Santa Maria della Concezione dei Cappuccini tegen bezoekers zeggen (middels een bordje): "What you are now, we once were; what we are now, you shall be."
De jaren vijftigquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:06 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Stel dat we onsterfelijk waren en 250.000 jaar geleden geboren waren in welke tijd had je dan willen leven?
In de tijd van Louis XIV in Versaillesquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:06 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Stel dat we onsterfelijk waren en 250.000 jaar geleden geboren waren in welke tijd had je dan willen leven?
Scheelt je wel een paar rondjes industrieterrein als je al die suiker niet opdrinktquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:06 schreef LTVDK het volgende:
Vanochtend lekker stressen, moest om 11.15 weg om de bus te halen om naar het ziekenhuis te gaan. De AH zou komen bezorgen, eerst nog gewoon ruim op tijd maar werd telkens later waardoor ik die waarschijnlijk zou missen. Dit aangegeven bij de AH en enige dat ze konden zeggen was 'als we u missen brengen we 50 euro annuleringskosten in rekening'. Gelukkig was die er nog net op tijd om 11.10 uur dus alles alleen maar binnengegooid en net pas opgeruimd. Mist er dus gewoon een heel 6-pack ijsthee, niet een of ander klein pakje kauwgom ofzo dat er uit kan vallen maar een fucking 6-pack met 1,5 liter flessen
Ik drink 1 fles per maand ofzo, dus zal wel meevallenquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:08 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Scheelt je wel een paar rondjes industrieterrein als je al die suiker niet opdrinkt
Oeh wel een mooie tijd ja.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:09 schreef Foshizzle79 het volgende:
Of tijdens de Renaissance in Florence en Venetië, en dan iemands muze zijn
Niks mis meequote:Op woensdag 30 juni 2021 16:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Iedere dag aardappels en als toetje weer aardappels?
Beetje a la De Avonden van Reve dus.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:10 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Niks mis mee
Het wordt trouwens niet spannender als je verder terug in de tijd gaat. Voor 1492 waren zelfs aardappels een dingetje.
Ja toch! Of in tijden waarin de grootste schilders en dichters leefden, iig iets artistieksquote:
Niet gelezenquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Beetje a la De Avonden van Reve dus.
Muziek is een eerste levensbehoeftequote:Op woensdag 30 juni 2021 16:13 schreef UitStraling het volgende:
Ik zou muziek wel missen in welk tijdsgewricht dan ook.
Even buurten bij Leonardo in Florencequote:Op woensdag 30 juni 2021 16:13 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Ja toch! Of in tijden waarin de grootste schilders en dichters leefden, iig iets artistieks
Hand in hand op avontuur met Caravaggio.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:13 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Ja toch! Of in tijden waarin de grootste schilders en dichters leefden, iig iets artistieks
Waarom? Je mocht niks en je moest alles.quote:
Oehhh...of met Lord Byronquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hand in hand op avontuur met Caravaggio.
How nice!quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:14 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Even buurten bij Leonardo in Florence
Zouden maar weer eens moeten herinvoeren.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom? Je mocht niks en je moest alles.
Leraren konden jou tot bloedens toe mishandelen en als je dan jankend thuis kwam, kreeg je nog een pak slaag van je ouders.
Samen met boeken uiteraard.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:13 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Muziek is een eerste levensbehoefte
Nee johquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom? Je mocht niks en je moest alles.
Leraren konden jou tot bloedens toe mishandelen en als je dan jankend thuis kwam, kreeg je nog een pak slaag van je ouders.
Ja alles bij elkaar, kunst, boeken en muziekquote:
Ja dat zeker, denk niet dat er ooit een betere tijd was, zo net na de oorlog geboren worden, de nederig makende sobere jaren 50 als ruggengraat meekrijgen en dan los gaan op het moment dat iedereen gitaren en elkaars geslachtsdeel ging verkennen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:13 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Niet gelezenMaar al die boomers hebben een gouden leventje gehad. Opgroeien in de jaren zestig, voordelig huisje kopen, lekker pensioen bij elkaar sparen, een leven zonder oorlog. Niks mis mee.
quote:
De eerste paar minuten heb je wel zoiets vanquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:06 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Was bang dat ik er slecht tegen zou kunnen
Toen had iedereen wel nog een flinke bos haar overalquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:17 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja dat zeker, denk niet dat er ooit een betere tijd was, zo net na de oorlog geboren worden, de nederig makende sobere jaren 50 als ruggengraat meekrijgen en dan los gaan op het moment dat iedereen gitaren en elkaars geslachtsdeel ging verkennen.
Yup, allemaal.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:13 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Niet gelezenMaar al die boomers hebben een gouden leventje gehad. Opgroeien in de jaren zestig, voordelig huisje kopen, lekker pensioen bij elkaar sparen, een leven zonder oorlog. Niks mis mee.
Ik zou best permanent in de jaren 80 willen leven.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:17 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja dat zeker, denk niet dat er ooit een betere tijd was, zo net na de oorlog geboren worden, de nederig makende sobere jaren 50 als ruggengraat meekrijgen en dan los gaan op het moment dat iedereen gitaren en elkaars geslachtsdeel ging verkennen.
Toen wist je niet beter en raakte je al berig van een harig oksel.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:18 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Toen had iedereen wel nog een flinke bos haar overal
Volgens mij was het economisch ook geen pretje in de jaren 80. Ook onrust.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:19 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik zou best permanent in de jaren 80 willen leven.Alles had nog een beetje de bruinheid van de jaren zeventig, maar het leven was al best comfortabel. En nog wat rustiger en overzichtelijker als nu.
Tijd van de farao's is ook wel fucking interessant jaquote:
Wel vrij ingewikkeldquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:20 schreef Foshizzle79 het volgende:
Ti
[..]
Tijd van de farao's is ook wel fucking interessant ja
quote:
Het levensritme verliep toen wel 90 procent trager en dat was wel prettig denk ik en je had al macaroni in Nederland.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:19 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik zou best permanent in de jaren 80 willen leven.Alles had nog een beetje de bruinheid van de jaren zeventig, maar het leven was al best comfortabel. En nog wat rustiger en overzichtelijker als nu.
Dat weet ik niet, wel weet ik dat in die tijd de leraren regelmatig er op los sloegen met de aanwijsstok, of een grote houten driehoek of gewoon met hun vuisten. Ook heb ik zelf gezien dat een jongen uit mijn klas het hele lokaal werd doorgetrapt door een docent die een vuurrode kop had en gewoon spuugde van woede.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:16 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nee johDat is misschien voorgekomen, maar het is toch niet zo dat iedereen in de jaren 50 lens werd geslagen op school?
Ja maar vroeger was alles toch beterquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:21 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, wel weet ik dat in die tijd de leraren regelmatig er op los sloegen met de aanwijsstok, of een grote houten driehoek of gewoon met hun vuisten. Ook heb ik zelf gezien dat een jongen uit mijn klas het hele lokaal werd doorgetrapt door een docent die een vuurrode kop had en gewoon spuugde van woede.
Jongetje is jankend weggelopen en had zich drie dagen verstopt uit angst voor zijn ouders.
Bedenk wel dat in die tijd kinderen en vrouwen helemaal niks te willen hadden.
Beetje ernstige obsessie met de dood hadden die gasten wel.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:20 schreef Foshizzle79 het volgende:
Ti
[..]
Tijd van de farao's is ook wel fucking interessant ja
Lanaquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:56 schreef Foshizzle79 het volgende:
Ik zat anders wel te zweten net in de auto.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:01 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Is ook gewoon guur herfstweer
Dus je loopt in je ondergoed rond?quote:
quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:08 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Scheelt je wel een paar rondjes industrieterrein als je al die suiker niet opdrinkt
Klopt! Maar daarom ook ZO interessant!quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Beetje ernstige obsessie met de dood hadden die gasten wel.
Geloof niet dat ze er heel veel mee geleden hebbenquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:21 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, wel weet ik dat in die tijd de leraren regelmatig er op los sloegen met de aanwijsstok, of een grote houten driehoek of gewoon met hun vuisten. Ook heb ik zelf gezien dat een jongen uit mijn klas het hele lokaal werd doorgetrapt door een docent die een vuurrode kop had en gewoon spuugde van woede.
Jongetje is jankend weggelopen en had zich drie dagen verstopt uit angst voor zijn ouders.
Bedenk wel dat in die tijd kinderen en vrouwen helemaal niks te willen hadden.
Je moet je kachel ook niet op 30 zettenquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:23 schreef dud0r het volgende:
[..]
Lana
[..]
Ik zat anders wel te zweten net in de auto.
[..]
Dus je loopt in je ondergoed rond?
[..]![]()
Beetje neuken en dansen na de pandemie en de eerste wereldoorlog, duurde alleen maar even die droom.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:24 schreef Hiddendoe het volgende:
Zelf zou ik wel eens de jaren 20 willen meemaken. De opkomst van jazzmuziek, de charleston, de lekker losse mode voor de vrouw, kortom la belle epoque, oftewel de geboorte van een nieuwe eeuw. De 20ste eeuw. De eeuw die alles mogelijk zou maken.
Binnen 20 jaar zou iedereen zijn eigen vliegtuig hebben, hoefden we niet meer te werken als het niet nodig was, konden we vooral die dingen doen die we leuk vonden.
Beetje flierefluiten aan het Romanov hof of zo.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:27 schreef Foshizzle79 het volgende:
Wat ik wel een vereiste vind is dat in welke tijd ik ook mee had willen maken, ik dan wel bij de hogere/rijkere klasse hoorde, arm zijn is en was nooit leuk, helemaal niet als we het over honderden jaren geleden hebben
Hier spreekt een wijze vrouw.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:27 schreef Foshizzle79 het volgende:
Wat ik wel een vereiste vind is dat in welke tijd ik ook mee had willen maken, ik dan wel bij de hogere/rijkere klasse hoorde, arm zijn is en was nooit leuk, helemaal niet als we het over honderden jaren geleden hebben
En toen kwamen de Duitsers ...quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:24 schreef Hiddendoe het volgende:
Zelf zou ik wel eens de jaren 20 willen meemaken. De opkomst van jazzmuziek, de charleston, de lekker losse mode voor de vrouw, kortom la belle epoque, oftewel de geboorte van een nieuwe eeuw. De 20ste eeuw. De eeuw die alles mogelijk zou maken.
Binnen 20 jaar zou iedereen zijn eigen vliegtuig hebben, hoefden we niet meer te werken als het niet nodig was, konden we vooral die dingen doen die we leuk vonden.
Ja, en dan pleite voor de revolutiequote:Op woensdag 30 juni 2021 16:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Beetje flierefluiten aan het Romanov hof of zo.
Hahahaquote:
Economisch dipje aan het eindquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Beetje neuken en dansen na de pandemie en de eerste wereldoorlog, duurde alleen maar even die droom.
Wacht eventjes, dat mogen alleen ariërsquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja die zagen de halve wereld dansen en neuken en die dachten wacht eens heel eventjes hier.
quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:27 schreef Foshizzle79 het volgende:
Uiteraard, of gewoon af en toe wat broodkorstjes uit het raam gooien zodat de gewone mensen niet zo boos en jaloers zouden worden.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:29 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Ja, en dan pleite voor de revolutie
Hoi Rasputinquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Beetje flierefluiten aan het Romanov hof of zo.
Let them eat cake, maar dan in het Russischquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:31 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Uiteraard, of gewoon af en toe wat broodkorstjes uit het raam gooien zodat de gewone mensen niet zo boos en jaloers zouden worden.
Die stond op het koudstequote:Op woensdag 30 juni 2021 16:24 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Je moet je kachel ook niet op 30 zetten
Hoezo? Volgens mij staat de hele 20ste eeuw in het teken van neuken, geld verdienen en verder lekker doen wat je zelf wil.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Beetje neuken en dansen na de pandemie en de eerste wereldoorlog, duurde alleen maar even die droom.
De voertaal op het Russische hof was Frans.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:32 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Let them eat cake, maar dan in het Russisch
Dacht dat dat zweefwijf een Mof was?quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:33 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
De voertaal op het Russische hof was Frans.
Oh..nou..dan konden ze 1 op 1 Marie Antoinette citerenquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:33 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
De voertaal op het Russische hof was Frans.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |