abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:12:29 #101
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201909419
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:15 schreef Momo het volgende:
Laat mensen een mondkapje dragen als ze zich daar fijn bij voelen. Al zouden ze een rood hoedje opzetten en geloven dat dat helpt tegen corona. Heeft verder niemand last van.
Je loopt alleen voor lul met zo'n mondluier.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:15:19 #102
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201909459
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:42 schreef djkoelkast het volgende:

[..]
Niet eens, van mondkapjes heb je wel degelijk last, je kunt iemand z'n uitdrukking niet goed zien.
En er wordt onnodig angst mee aangejaagd. Doe gewoon normaal.
pi_201909751
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]
En er wordt onnodig angst mee aangejaagd. Doe gewoon normaal.
Dat doen ze bv in Rusland al best een tijdje! Meerderheid gelooft daar niet in Covid.

Gevallen
8,15 mln.
+36.947
Sterfgevallen
228K
+1.042

Gaat prima daar indd!
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:53:00 #104
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201909878
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:37 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Dat doen ze bv in Rusland al best een tijdje! Meerderheid gelooft daar niet in Covid.

Gevallen
8,15 mln.
+36.947
Sterfgevallen
228K
+1.042

Gaat prima daar indd!
Wat bedoel je precies?
pi_201909948
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:12 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Je loopt alleen voor lul met zo'n mondluier.
Je iets aantrekken van de mening van iemand anders :|W
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_201910026
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:12 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Je loopt alleen voor lul met zo'n mondluier.
Eens hoor, ze lopen inderdaad voor lul en meestal negeer ik die luier dragers ook. Maar ze moeten het natuurlijk zelf weten wat ze doen.

Voor lul lopen is gelukkig niet verboden.
  roze dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:08:39 #107
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_201910070
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:05 schreef LanaMyst het volgende:
ze lopen inderdaad voor lul en meestal negeer ik die luier dragers ook
Stoer hoor
Your beauty never ever scared me.
pi_201910232
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:08 schreef Ama het volgende:

[..]
Stoer hoor
Echt zo cool om het een mondluier te noemen. Dan noemen ze vast Rutte ook Kutte. De helden. *;
pi_201910404
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:08 schreef Ama het volgende:

[..]
Stoer hoor
Nee niet stoer, ik heb die dingen altijd al bespottelijk gevonden, ja ik droeg ze toen ze verplicht waren omdat ik geen zin heb in zinloze discussies (zo'n leuk gekleurd lapje met een bloemetjes motief) en ook niet die witte dingen die eruit zien als een luier.

Plus dat ik die dingen anti sociaal vind, omdat je de gezichtsuitdrukking van andere mensen niet kan zien.

Als je dan wanneer ze niet meer verplicht zijn nog steeds met zo'n ding op loopt kijk ik inderdaad liever de andere kant op.

Maar goed, mondluier, bekpampers, muilkorf... bespottelijke benamingen voor iets wat bespottelijk is, ik snap niet wat daar zo erg aan is.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:44:48 #110
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201910500
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:38 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Nee niet stoer, ik heb die dingen altijd al bespottelijk gevonden, ja ik droeg ze toen ze verplicht waren omdat ik geen zin heb in zinloze discussies (zo'n leuk gekleurd lapje met een bloemetjes motief) en ook niet die witte dingen die eruit zien als een luier.

Plus dat ik die dingen anti sociaal vind, omdat je de gezichtsuitdrukking van andere mensen niet kan zien.

Als je dan wanneer ze niet meer verplicht zijn nog steeds met zo'n ding op loopt kijk ik inderdaad liever de andere kant op.

Maar goed, mondluier, bekpampers, muilkorf... bespottelijke benamingen voor iets wat bespottelijk is, ik snap niet wat daar zo erg aan is.

Het is vooral erg kinderachtig en haatdragend.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_201910664
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:44 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is vooral erg kinderachtig en haatdragend.
Kinderachtig, wellicht in een serieuze discussie, in een luchtig gesprek juist wel grappig en relativerend, maar haatdragend wel inderdaad. Die benamingen komen dan ook voort uit onvrede.

Het leed was nog een beetje te verzachten door dunne katoenen lapjes met een leuk kleurtje te gebruiken en waar je makkelijk doorheen kon ademen.

Die FFP2 dingen in DLD waren pas echt een ramp, iedereen zag eruit als Donald Duck en kreeg het nog benauwd ook want het was veel moeilijker ademen door die krengen.
pi_201910777
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:05 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Eens hoor, ze lopen inderdaad voor lul en meestal negeer ik die luier dragers ook. Maar ze moeten het natuurlijk zelf weten wat ze doen.

Voor lul lopen is gelukkig niet verboden.
Dom denken gelukkig ook niet.
pi_201910798
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:57 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Kinderachtig, wellicht in een serieuze discussie, in een luchtig gesprek juist wel grappig en relativerend, maar haatdragend wel inderdaad. Die benamingen komen dan ook voort uit onvrede.

Het leed was nog een beetje te verzachten door dunne katoenen lapjes met een leuk kleurtje te gebruiken en waar je makkelijk doorheen kon ademen.

Die FFP2 dingen in DLD waren pas echt een ramp, iedereen zag eruit als Donald Duck en kreeg het nog benauwd ook want het was veel moeilijker ademen door die krengen.
Valt best mee, wat dacht je als je dor corona niet meer voldoende zuurstof krijgt, en je continu aan het hijgen bent, omdat het lijkt alsof er iemand op je borstkast zit?
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:18:14 #114
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201910858
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:08 schreef Ama het volgende:

[..]
Stoer hoor
Niks stoers aan als je een hekel hebt aan die niet werkende ondingen.
pi_201911079
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:57 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Kinderachtig, wellicht in een serieuze discussie, in een luchtig gesprek juist wel grappig en relativerend, maar haatdragend wel inderdaad. Die benamingen komen dan ook voort uit onvrede.

Het leed was nog een beetje te verzachten door dunne katoenen lapjes met een leuk kleurtje te gebruiken en waar je makkelijk doorheen kon ademen.

Die FFP2 dingen in DLD waren pas echt een ramp, iedereen zag eruit als Donald Duck en kreeg het nog benauwd ook want het was veel moeilijker ademen door die krengen.
De duckjes vind ik een stuk prettiger ademen.
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:01:58 #116
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_201911766
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De kans is groot dat mondkapjes volgende week weer verplicht worden in openbare plaatsen als de supermarkt.
Dat is niet omdat ze niet werken natuurlijk.
Nou ok, ze werken in die zin dat men dan de ernst in ziet en meer afstand gaat houden. Maar dat is dus meer een placebowerking.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:12:12 #117
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201911899
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De kans is groot dat mondkapjes volgende week weer verplicht worden in openbare plaatsen als de supermarkt.
Dat is niet omdat ze niet werken natuurlijk.
Heb je een bron of is dit zelf bedacht?
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:19:16 #118
206731 Mortaxx
Doomer
pi_201911978
Ik ga in de supermarkt geen mondkapje meer dragen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_201912058
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 19:12 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Heb je een bron of is dit zelf bedacht?
Alle nieuwsberichten spreken van herinvoering basisregels en hardere handhaving op bestaande regels.
Belgen moeten trouwens vanaf maandag ook weer mondkapjes op in supermarkten.

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 19:19 schreef Mortaxx het volgende:
Ik ga in de supermarkt geen mondkapje meer dragen
https://www.ah.nl/bezorgbundel
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201912623
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 17:18 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Niks stoers aan als je een hekel hebt aan die niet werkende ondingen.
Dus jij negeert alles onderzoeken die enig nut aan tonen?
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:45:05 #121
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_201912989
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 20:15 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Dus jij negeert alles onderzoeken die enig nut aan tonen?
Er is geen grootschalig onderzoek geweest in de effectiviteit van het dragen in supermarkten en dergelijke. En dat is waar het hier over gaat.
In een gecontroleerde setting zoals een ziekenhuis waar het personeel er relatief goed mee om zal gaan in combinatie met andere maatregelen 'kan' het een besmetting voorkomen.

Maar zelfs het OMT heeft aangegeven dat het dragen van een mondmasker minder dan 1% van de besmettingen zal voorkomen.
En dat gegeven is wel een belangrijke om mee te nemen in het invoeren van maatregelen, de laatste keer kwam de verplichting door de media, wij volgen gelukkig wat meer de lijn van Noordelijk Europa.
Want op het moment dat de mondmaskers niet meer verplicht waren zag je ze gelijk uit het straatbeeld, dus kennelijk is de acceptatie hiervan wat minder dan de media doet voorspiegelen.
En als men niet achter een maatregel staat zal men dus ook een mondkapje zo vaak hergebruiken dat juist de kans op besmetting groter is dan het ook maar iets zal doen. Als het al wat doet natuurlijk, want in Duitsland waar men daar zo heilig van overtuigd is, daar stijgen de cijfers harder dan in Nederland....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_201915472
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 20:45 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Er is geen grootschalig onderzoek geweest in de effectiviteit van het dragen in supermarkten en dergelijke. En dat is waar het hier over gaat.
In een gecontroleerde setting zoals een ziekenhuis waar het personeel er relatief goed mee om zal gaan in combinatie met andere maatregelen 'kan' het een besmetting voorkomen.

Maar zelfs het OMT heeft aangegeven dat het dragen van een mondmasker minder dan 1% van de besmettingen zal voorkomen.
En dat gegeven is wel een belangrijke om mee te nemen in het invoeren van maatregelen, de laatste keer kwam de verplichting door de media, wij volgen gelukkig wat meer de lijn van Noordelijk Europa.
Want op het moment dat de mondmaskers niet meer verplicht waren zag je ze gelijk uit het straatbeeld, dus kennelijk is de acceptatie hiervan wat minder dan de media doet voorspiegelen.
En als men niet achter een maatregel staat zal men dus ook een mondkapje zo vaak hergebruiken dat juist de kans op besmetting groter is dan het ook maar iets zal doen. Als het al wat doet natuurlijk, want in Duitsland waar men daar zo heilig van overtuigd is, daar stijgen de cijfers harder dan in Nederland....
‘Schools without mask requirements experiencing higher COVID-19 case rates‘


https://www.wxyz.com/news(...)-covid-19-case-rates
pi_201915898
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 03:03 schreef xminator het volgende:

[..]
‘Schools without mask requirements experiencing higher COVID-19 case rates‘


https://www.wxyz.com/news(...)-covid-19-case-rates
Deze data was alleen potentieel overtuigend geweest als de lijnen pas na school opening uit elkaar zouden lopen, nu zegt het letterlijk niks.
pi_201915997
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 19:19 schreef Mortaxx het volgende:
Ik ga in de supermarkt geen mondkapje meer dragen
Iedereen doet 'm braaf weer op dat is de vorige keer wel gebleken. :')
  woensdag 27 oktober 2021 @ 20:39:15 #125
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_201924727
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 03:03 schreef xminator het volgende:

[..]
‘Schools without mask requirements experiencing higher COVID-19 case rates‘

https://www.wxyz.com/news(...)-covid-19-case-rates
Het ging hier over supermarkten. Kom je hier met een onderzoekje op scholen, en dat artikel geeft het zelf al aan dat er naast mondmasker regels ook andere regels van toepassing waren terwijl dat op de scholen waar geen mondmaskers gedragen hoeven te worden geen andere regels waren.

En wat dit artikel ook gemakshalve even weglaat is hoeveel kinderen uiteindelijk in het ziekenhuis of IC zijn opgenomen, en iedereen begrijpt wel waarom, want dat aantal is dusdanig gering dat er dus geen enkele noodzaak is om dit soort maatregelen te doen.

Zoals die mafklappers in Belgie, waar kinderen in het 5de en 6de leerjaar na de herfstvakantie weer een mondmasker op doen, want ze weten ook hier wel dat de kinderen zelf bijna geen klachten hebben, nee het gaat om het doorgeven.
Maar als we het daarover hebben, de gemiddelde BMI van de mensen met Covid die op de IC komt die stijgt, naar boven de 30. Dus WELKE groep zou je dus eigenlijk maatregelen moeten opleggen?
Iedereen of de groep die het meeste risico loopt? Maak daar maar eens werk van, leg de verantwoording bij de groep die het meeste risico loopt, zorg ook dat die beschermingsmiddelen voorradig zijn, en dan ook die daadwerkelijk werken, zoals met filter in plaats van een zakdoekje met touwtjes die werkelijk waar helemaal niets doen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_201924941
quote:
13s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:39 schreef ozzietukker het volgende:
Het ging hier over supermarkten. Kom je hier met een onderzoekje op scholen,
Iets met door een hond of door een kat gebeten worden.

Eneh, mondkapjes draag je vooral om een ander niet te besmetten. Om je zelf te beschermen vereist het inderdaad wat meer aandacht.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 20:15:39 #127
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_201935121
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:51 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Iets met door een hond of door een kat gebeten worden.

Eneh, mondkapjes draag je vooral om een ander niet te besmetten. Om je zelf te beschermen vereist het inderdaad wat meer aandacht.
En het uitgangspunt dat iemand anders jouw moet beschermen, die is echt verkeerd. Je bent ZELF verantwoordelijk voor een goede bescherming, want dat kan je namelijk zelf in de hand houden, het is nogal egoïstisch om te verwachten dat iemand anders aan jouw standaarden voldoet.

Daarnaast, mondmaskers is echt een symboolmaatregel, de besmettingen vinden op andere plekken plaats, dus daar moet de focus op liggen, niet iets invoeren waar de bevolking kennelijk niet achter staat, want anders zou je het namelijk veel meer vrijwillig in het straatbeeld zien, en mensen dus niet de variant dragen die ook maar enig effect heeft.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_201937165
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 20:15 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
En het uitgangspunt dat iemand anders jouw moet beschermen, die is echt verkeerd. Je bent ZELF verantwoordelijk voor een goede bescherming, want dat kan je namelijk zelf in de hand houden, het is nogal egoïstisch om te verwachten dat iemand anders aan jouw standaarden voldoet.

Daarnaast, mondmaskers is echt een symboolmaatregel, de besmettingen vinden op andere plekken plaats, dus daar moet de focus op liggen, niet iets invoeren waar de bevolking kennelijk niet achter staat, want anders zou je het namelijk veel meer vrijwillig in het straatbeeld zien, en mensen dus niet de variant dragen die ook maar enig effect heeft.
Oh, dus jij wilt liever weer de avondklok invoeren.

BTW, voorbeelden te over dat je andere mensen niet mag schaden. B.v. mag je auto geen scherpe uitstekende delen hebben omdat je dan fietsers of wandelaars kan bezeren.
pi_201937253
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 20:15 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
En het uitgangspunt dat iemand anders jouw moet beschermen, die is echt verkeerd. Je bent ZELF verantwoordelijk voor een goede bescherming, want dat kan je namelijk zelf in de hand houden, het is nogal egoïstisch om te verwachten dat iemand anders aan jouw standaarden voldoet.

Daarnaast, mondmaskers is echt een symboolmaatregel, de besmettingen vinden op andere plekken plaats, dus daar moet de focus op liggen, niet iets invoeren waar de bevolking kennelijk niet achter staat, want anders zou je het namelijk veel meer vrijwillig in het straatbeeld zien, en mensen dus niet de variant dragen die ook maar enig effect heeft.
Nou ja, ik kan wel anderhalf meter afstand houden, maar iemand die in mijn nek staat te hijgen in de AH, heb ik niet in de hand.
Definitely not CIA
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:01:06 #130
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_201946843
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 23:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou ja, ik kan wel anderhalf meter afstand houden, maar iemand die in mijn nek staat te hijgen in de AH, heb ik niet in de hand.
Het is jouw keuze om gebruik te maken van een supermarkt, inmiddels had je natuurlijk al een bezorgservice geregeld kunnen hebben.
Daarnaast kan je ook het tijdstip bepalen dat je naar de supermarkt gaat, IK ben niet om jouw te beschermen, dat zou je toch echt zelf moeten doen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:07:03 #131
236264 crew  capricia
pi_201946961
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:01 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Het is jouw keuze om gebruik te maken van een supermarkt, inmiddels had je natuurlijk al een bezorgservice geregeld kunnen hebben.
Daarnaast kan je ook het tijdstip bepalen dat je naar de supermarkt gaat, IK ben niet om jouw te beschermen, dat zou je toch echt zelf moeten doen.
Dit soort gedrag zorgt dat de anderhalve meter en het mondkapje weer terug komt.
Definitely not CIA
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:07:37 #132
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_201946972
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:54 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Oh, dus jij wilt liever weer de avondklok invoeren.

BTW, voorbeelden te over dat je andere mensen niet mag schaden. B.v. mag je auto geen scherpe uitstekende delen hebben omdat je dan fietsers of wandelaars kan bezeren.
Leuk zo'n onnozel voorbeeld, slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Mijn vrijheid stopt namelijk niet waar jouw angst begint, als jij om wat voor reden dan ook beschermd wil worden tegen iets natuurlijks als ademhaling van een ander dan zal je daar zelf zorg voor moeten dragen.

Het is anders dat als ik jouw mondmasker kapotknip en je vol in je gezicht ga rochelen, daar hebben we wetten voor dat ik aangepakt kan worden, gelukkig maar.

Want het verafschuwde Zweden, daar gebeurd nu nagenoeg niets met de cijfers, simpelweg omdat men juist niet heeft mee gedaan in de lockdownmanie als op andere plekken, waardoor je een uiteindelijk veel natuurlijker verloop hebt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:09:53 #133
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_201947027
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit soort gedrag zorgt dat de anderhalve meter en het mondkapje weer terug komt.
Welk gedrag heb je het precies over? Want ik heb namelijk niet het idee dat men echt veranderd gedrag heeft in de supermarkt of andere winkels.
En het mooie is, ik heb goed vergelijkingsmateriaal over heel Europa, ik vlieg namelijk iedere week, en kan je garanderen dat het gedrag in Nederland niet echt anders is dan in andere Europese steden, of het moet zijn dat met een mondmasker op ik vooral men dichter op elkaar zie staan....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:12:52 #134
236264 crew  capricia
pi_201947111
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:09 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Welk gedrag heb je het precies over? Want ik heb namelijk niet het idee dat men echt veranderd gedrag heeft in de supermarkt of andere winkels.
En het mooie is, ik heb goed vergelijkingsmateriaal over heel Europa, ik vlieg namelijk iedere week, en kan je garanderen dat het gedrag in Nederland niet echt anders is dan in andere Europese steden, of het moet zijn dat met een mondmasker op ik vooral men dichter op elkaar zie staan....
Het gedrag waarin je aangeeft geen rekening met anderen te willen houden. Dat het de ander zijn probleem is als iemand in zijn nek staat te hijgen.

Echt hoor. Geef een beetje om elkaar en hou rekening met elkaar.
Definitely not CIA
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:17:03 #135
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_201947205
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Het gedrag waarin je aangeeft geen rekening met anderen te willen houden. Dat het de ander zijn probleem is als iemand in zijn nek staat te hijgen.

Echt hoor. Geef een beetje om elkaar en hou rekening met elkaar.
Wel, het is natuurlijk onzin te verlangen dat ik mij aan moet passen, ik zie mensen in volledige uitdossing, mondmasker, handschoenen om 17.00 uur de supermarkt in wandelen.
Sorry, maar dat is niet het moment om te kunnen denken dat mensen rekening met je gaan houden, er zijn genoeg andere momenten waar je dat wel kunt maar tijdens spitsuur in de supermarkt als men na het werk snel daar naar binnen gaat, dan heb je het niet begrepen.

Het leven is niet verwachten dat anderen rekening met je houden, je zult zelf maatregelen moeten nemen om jezelf te beschermen.
Ik verwacht namelijk nooit en te nimmer van een ander om mij te beschermen, normen en waarden zijn prima en moeten worden gerespecteerd, maar ga niet jouw angst afwentelen op een ander, zo werkt de wereld echt niet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:31:40 #136
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_201947456
Spaart u koopzegels?
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  maandag 1 november 2021 @ 21:19:40 #137
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_201990360
bij wie zijn de schappen al leeg? :P
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_201990652
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2021 21:19 schreef cherrycoke het volgende:
bij wie zijn de schappen al leeg? :P
De andijvie en witlof waren op, en de rode bietjes en de halfvolle melk :(
Tap tap tap
pi_201991408
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:01 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Het is jouw keuze om gebruik te maken van een supermarkt, inmiddels had je natuurlijk al een bezorgservice geregeld kunnen hebben.
Daarnaast kan je ook het tijdstip bepalen dat je naar de supermarkt gaat, IK ben niet om jouw te beschermen, dat zou je toch echt zelf moeten doen.
Remi
pi_201992387
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2021 21:19 schreef cherrycoke het volgende:
bij wie zijn de schappen al leeg? :P
Ik had net een heel groot Too Good To Go pakket :Y)
Of dat nu een goed of juist slecht teken is, durf ik niet te zeggen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201992427
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit soort gedrag zorgt dat de anderhalve meter en het mondkapje weer terug komt.
Gedragsexperiment.

twitter
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 23:11:53 #142
236264 crew  capricia
pi_201992473
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 23:08 schreef Nober het volgende:

[..]
Gedragsexperiment.

[ twitter ]
Ik vind het opmerkelijk dat er geen mondkapjesplicht meer is in binnenruimtes. In een dichtbevolkt land als NL.

Maar goed, daar gaat dit topic niet over. :D
Definitely not CIA
pi_201993984
We hebben altijd nog online besteld en laten bezorgen. Tot onze verrassing kregen we deze week een mail van de bezorgdienst. Dat we vroeg moesten bestellen vanwege toegenomen drukte :{
  dinsdag 2 november 2021 @ 19:49:43 #144
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_202003629
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 23:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind het opmerkelijk dat er geen mondkapjesplicht meer is in binnenruimtes. In een dichtbevolkt land als NL.

Maar goed, daar gaat dit topic niet over. :D
Nou hij is weer terug hoor die plicht in binnenruimtes.

Het probleem zal nu echt de opvolging zijn, waar men in het begin wel wilde meewerken zie je dat nu echt afbrokkelen. De treinreizen die ik maak zie ik steeds meer en meer mensen het mondkapje niet of niet goed dragen, en nog legaal ook omdat je wel mag eten en drinken.

Het feit dat de 3 grootste besmettingsbronnen de scholen, werk en horeca zijn, maar dan in winkels de mondmaskerplicht gaan opleggen geeft al aan dat dit niet vanuit medisch oogpunt wordt gedaan, maar vooral als 'zichtbare maatregel'.
Als je de curve van de besmettingen kijkt zie je eigenlijk dat de daling al is begonnen, want het is niet voor niets dat er zo lang gewacht wordt met de 'maatregelen' invoeren, de fout van de avondklok en het heel lang doorsudderen gaat men niet meer maken, men grijpt nu pas in op het door het RIVM aangegeven hoogtepunt zodat het lijkt dat de maatregelen effect hebben.

Echt, mondmaskers in supermarkten terwijl de besmettingen plaatsvinden in de horeca, niet dat ik daar voor deze onzinnige plicht ben, maar voer het dan in op de plek waar het echt nut heeft.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_202008293
Ik ga zaterdag zonder de winkel in, kijken of ze nog handhaven. Winkels zijn het ook zat lijkt me.
.
pi_202008310
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 23:39 schreef Fer het volgende:
Ik ga zaterdag zonder de winkel in, kijken of ze nog handhaven. Winkels zijn het ook zat lijkt me.
Arme 16 jarige supermarktmeisjes die volwassenen zoals jij aan moeten spreken op hun gedrag ;(
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 2 november 2021 @ 23:44:25 #147
206731 Mortaxx
Doomer
pi_202008332
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 23:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Arme 16 jarige supermarktmeisjes die volwassenen zoals jij aan moeten spreken op hun gedrag ;(
Moeten ze gewoon niet doen

Vakkenvullers liepen vaak zelf ook al zonder
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_202008361
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 23:44 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Moeten ze gewoon niet doen

Vakkenvullers liepen vaak zelf ook al zonder
Het is geen advies meer, het is vanaf zaterdag verplicht door de overheid. Het boeit niet hoe supermarkten zelf over mondkapjes denken, ze moeten dit wel doorvoeren. En dan komt het dus op het bordje van 16 jarig personeel dat voor 3 Euro per uur werkt of in sommige gevallen beveiliging. Maar ik durf de gok wel aan dat user Fer niet kiest voor een supermarkt met beveiliging voor zijn dappere actie.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 23:57:49 #149
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_202008432
Mogen we alweer hamsteren??
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_202008435
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 23:39 schreef Fer het volgende:
Ik ga zaterdag zonder de winkel in, kijken of ze nog handhaven. Winkels zijn het ook zat lijkt me.
Dat deden ze al niet hoor. Vorige periode ook nooit een gedragen. Werd niks van gezegd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')