SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De bond zal zich hopelijk echt de ogen uit de kop schamen. Mag je je atlete lekker gaan vertellen dat ze definitief niet naar de Spelen mag omdat je als bond administratief gefaald hebt. Top.quote:Op maandag 5 juli 2021 21:35 schreef Riofan83 het volgende:
Het CAS gaat de zaak van Dinja van Liere niet behandelen: geen OS dus.
Wel naar Tokyo voor de dressuurwedstrijden gaan:
Edward Gal (Total US)
Hans Peter Minderhoud (Dream Boy)
Marlies van Baalen (Go Legend)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De reserve van de vier moet nog wel gekozen worden, dat kan Springsteen wordenquote:Op dinsdag 6 juli 2021 09:53 schreef tong80 het volgende:
Jessica Springsteen, de 29-jarige dochter van Bruce Springsteen en zijn vrouw Patti Scialfa, is uitverkoren om namens Team USA deel te nemen aan de Olympische Spelen in Tokio met de springequipe. Dit meldt The New York Post.
[ afbeelding ]
Het wordt de eerste keer dat Jessica, het middelste kind van ’The Boss’ en Patti, de Verenigde Staten vertegenwoordigt met US Equestrian. Ze zal rijden op haar 12 jaar oude paard Don Juan van de Donkhoeve, zoals het dier heet. Het is altijd Jessica’s grote droom geweest om mee te doen aan de Olympische Spelen, helemaal nadat ze de Spelen in Rio de Janeiro in 2016 moest laten lopen vanwege een blessure van haar paard.
De Springsteen-telg vindt het belangrijk om niet alleen maar bekend te staan als ’de dochter van Bruce’. „Ze heeft psychologie gestudeerd en creëert echt haar eigen pad. Ook in de paardensport kan ze haar ei helemaal kwijt en dat heeft ze op eigen kracht gedaan”, aldus paardensport-legende Melanie Smith Taylor, winnaar van de gouden medaille bij de Spelen van 1984.
Springsteen zit in een team met drie andere ploeggenoten, waaraan nog twee reserves zijn toegevoegd. De Olympische Spelen worden gehouden van 23 juli tot en met 8 augustus.
https://www.telegraaf.nl/(...)pe-vs-naar-de-spelen
[ Bericht 1% gewijzigd door StruisZVeugelT op 22-07-2021 15:24:27 ]
quote:Australische springruiter mocht op zijn 36e eindelijk olympisch debuut maken… maar test positief op cocaïne
De Australische springruiter Jamie Kermond mist de Olympische Spelen in Tokio nadat hij positief heeft getest op cocaïne. De 36-jarige Kermond zou in Japan zijn olympisch debuut maken.
“Cocaïne is verboden in een wedstrijdperiode volgens de regels van het wereldantidopingbureau WADA en het Australische antidopingbureau”, aldus een verklaring van de Australische paardensportfederatie. “Kermond is voorlopig geschorst.”
De springruiter werd eind juni positief getest. Hij kan nog wel een contra-expertise aanvragen.
Eerste denk ik, want bij de eerste ruiter uit groep B staat 'withdrawn'quote:Op zaterdag 24 juli 2021 11:20 schreef borisz het volgende:
Charlotte Fry de beste van de eerste groep met 77.096.
Edward Gal zo de tweede rijder in de tweede groep.
Overigens is Francis Verbeek juryvoorzitter deze dagen.
Verder bestaat de jury uit een Australiër, Duitser, Amerikaan, Brit, Deen en een Zweed.
Check. Na de pauze dus.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 11:25 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Eerste denk ik, want bij de eerste ruiter uit groep B staat 'withdrawn'
Is alleen zo goed als nutteloos sinds deze Spelen Nou ja, kwalificatie voor beide onderdelen.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 11:47 schreef borisz het volgende:
Gal krijgt 78.634 punten. Voorlopig de leider.
https://www.nu.nl/olympis(...)-tegen-brazilie.htmlquote:Edward Gal heeft zich geplaatst voor de individuele dressuurfinale. Gal werd op zijn paard Total Us tweede in zijn groep met een score van 78,649. Later vandaag komen ook Marlies van Baalen en Hans-Peter Minderhoud nog in actie op dit onderdeel, de finale van de dressuur is aanstaande woensdag.
2e met nog 1 te gaan in zijn groepquote:
En als hij dat niet haalt dan heeft hij tot nu toe de beste niet top 2 score en lijkt plaatsing ook gewoon een feit.quote:
Enkel als je the beach boys als muzikale begeleiding neemt xD (lol)quote:Op zondag 25 juli 2021 11:54 schreef Jojoke het volgende:
Is het ook gewoon om op het paard te zitten alsof je aan het surfen bent?
quote:Op zondag 25 juli 2021 11:55 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Enkel als je the beach boys als muzikale begeleiding neemt xD (lol)
Het paard zou meer in de melk te brokkelen moeten hebben om het een teamsport te kunnen maken. Hoe dit precies in zijn werk zou gaan ben ik nog niet over uit.quote:
Of de ruiter op een Bmx fiets ernaast en het paard je laten spiegelen in je wheelies, stoppies en sprongenquote:Op zondag 25 juli 2021 11:57 schreef Caland het volgende:
Is het niet veel vetter om dat beest gewoon constant op de twee achterpoten te laten rondlopen. Pak je dan automatisch goud?
Polo weer een olympische sport makenquote:Op zondag 25 juli 2021 12:01 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Het paard zou meer in de melk te brokkelen moeten hebben om het een teamsport te kunnen maken. Hoe dit precies in zijn werk zou gaan ben ik nog niet over uit.
paard & ruiter = Teamquote:Op zondag 25 juli 2021 12:01 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Het paard zou meer in de melk te brokkelen moeten hebben om het een teamsport te kunnen maken. Hoe dit precies in zijn werk zou gaan ben ik nog niet over uit.
Wellicht dat een IJslandse strongman een subcategorie kan worden waar het paard op de rug van de ruiter zitquote:Op zondag 25 juli 2021 12:05 schreef StruisZVeugelT het volgende:
[..]
paard & ruiter = Team
anders gebeurd er niets nada
800kg laat zich niet dwingen
harmonie ,samenspel .will to please
"" uitgekauwde discussie ""
Samhitas / Kelly Layne deed net een poging, helaas kon de jury het niet waarderenquote:Op zondag 25 juli 2021 11:57 schreef Caland het volgende:
Is het niet veel vetter om dat beest gewoon constant op de twee achterpoten te laten rondlopen. Pak je dan automatisch goud?
Waar is de tijd dat we iedereen behalve de Duitsers ownden op dit onderdeelquote:Op dinsdag 27 juli 2021 10:41 schreef dz5b604 het volgende:
71.2 zal te laag zijn voor een medaille, teveel teams zonder een zwakke schakel.
Blijkbaar maken we geen kans op een plakquote:Op dinsdag 27 juli 2021 10:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe staat het met hop-paardje-hop?
Ik schakel wel in als de laatste wandelende gehaktstaven een keer moeten, ik kan dit echt niet aanzien namelijk.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 10:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Blijkbaar maken we geen kans op een plak
24 ruiters, ca 10 minuten per ruiter en na elke 8 ruiters de baan dweilen. Dan kom ik wel op bijna 5 uurquote:Op dinsdag 27 juli 2021 10:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe staat het met hop-paardje-hop?
En hoezo duurt dit gedoe vijf uur?
Volgens de NOS? Want dan pakken we juist een PLAK!quote:Op dinsdag 27 juli 2021 10:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Blijkbaar maken we geen kans op een plak
Eurosport Player, Discovery+quote:Op dinsdag 27 juli 2021 11:40 schreef alors het volgende:
Is dit nog ergens te zien?
Ik had het idee dat er vroeger op nos allemaal livestreams waren per sport. Maar ik zie nu niks…
Men draait direct frikandellen van de verliezende paarden.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 11:53 schreef de_boswachter het volgende:
Is dat houten keetje daar in die bak nou serieus een frituur of iets van catering ??? waar die man zit bij dat loketje.
Gastquote:Op dinsdag 27 juli 2021 11:53 schreef de_boswachter het volgende:
Is dat houten keetje daar in die bak nou serieus een frituur of iets van catering ??? waar die man zit bij dat loketje.
Ik probeer t soms, maar dat knoldansen kan ik echt niet aanzien.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 12:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nu live op NPO1, dus logisch dat dit een stormlooptopic is!
DAT. Er zijn drie sporten op de OS waar ik niet naar kan kijken en dit is er een van.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 12:00 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik probeer t soms, maar dat knoldansen kan ik echt niet aanzien.
Wat zijn de andere 2? Voor mij zijn het boksen, paardendressuur en synchroonzwemmenquote:Op dinsdag 27 juli 2021 12:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
DAT. Er zijn drie sporten op de OS waar ik niet naar kan kijken en dit is er een van.
Dressuur, gewichtheffen en turnen. Alhoewel ik die laatste wel kijk als het moet, maar bij de eerste 2 ga ik echt wat anders doen.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 12:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat zijn de andere 2? Voor mij zijn het boksen, paardendressuur en synchroonzwemmen
Al die jurysporten mogen wel verdwijnen. Dat skateboarden is ook geen verrijking.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 12:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
DAT. Er zijn drie sporten op de OS waar ik niet naar kan kijken en dit is er een van.
Dat je niet ziet dat de ruiter iets doet, betekent niet dat er niets gebeurd. Ga maar op zo’n paard zitten er je zult merken dat je niks gedaan krijgt. En dat je meteen van het paard afstuitert als het sprongen gaat maken. Het ogenschijnlijk stil zitten op een paard wat zich zo omhoog gooit is al een kunst op zich.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 12:02 schreef kilon het volgende:
Waarom is zo'n honden obstakel koers niet olympisch? Daar doet de mens net zoveel met het 'sturen' van de dieren.
Omdat de 1 ook niet objectief beter is.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 12:06 schreef DutchSL het volgende:
Bij gewichtsheffen zie ik tenminste wel duidelijk wie er beter is. Bij turnen is het lastig, maar niet geheel onvolgbaar.
Bij dressuur kan ik naar twee kuren kijken van pakweg de nr 1 en de nr 6 en ik zie echt niet wat de ene beter dan de andere maakt.
Ditquote:Op dinsdag 27 juli 2021 12:11 schreef de_boswachter het volgende:
Ik vind het gewoon bizar dat we paardensport maar normaal moeten vinden en alles met dieren in een circus is dierenmishandeling. Een aap of een tijger kunstjes laten doen is not done, maar een paard op muziek gekke bewegingen laten maken is cultuur. Triest.
Viel me erg tegen. Meer spektakel verwacht.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 12:06 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Dat skateboarden is ook geen verrijking.
Ex-paardenmeisje hier, die ook kritisch is.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 12:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Ziet er sneu uit voor die beestjes. Beetje gedwongen in onnatuurlijke houdingen lopen. Waarom is dit een olympische sport?
hihihihiquote:Op dinsdag 27 juli 2021 11:53 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwacht types als Tony Hawk op een skateboard te zien en niet tieners die net hun CITO toets score hebben ontvangen...quote:Op dinsdag 27 juli 2021 12:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Viel me erg tegen. Meer spektakel verwacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |