Want het zegt echt helemaal niets over D66 dat ze via de VPRO een campagnespot probeert te maken? Het is hartstikke logisch dat ze dat proberen, en het is louter en alleen de fout van de VPRO dat ze er aan toegeven?quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke misstanden van D66?
Het is de VPRO die hier keihard blundert.
Dergelijke bemoeienis is alleen niet voorbehouden aan D66. Ik loop al een tijdje mee in de journalistiek en werkelijk alles en iedereen probeert invloed uit te oefenen op het eindresultaat: politieke partijen van links naar rechts, bedrijven, stichtingen, zorgorganisaties, ziekenhuizen, individuen, sporters, verenigingen, musea, pretparken, etc etc.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Want het zegt echt helemaal niets over D66 dat ze via de VPRO een campagnespot probeert te maken? Het is hartstikke logisch dat ze dat proberen, en het is louter en alleen de fout van de VPRO dat ze er aan toegeven?
Jammer dat je zulke manipulatie en bemoeienis door politieke partijen blijkbaar al genormaliseerd hebt.
Dat geloof ik echt helemaal.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dergelijke bemoeienis is alleen niet voorbehouden aan D66.
Absoluut. Maar dan zegt dat nog steeds wel boekdelen over de integriteit van die subjecten.quote:Ik loop al een tijdje mee in de journalistiek en werkelijk alles en iedereen probeert invloed uit te oefenen op het eindresultaat: politieke partijen van links naar rechts, bedrijven, stichtingen, zorgorganisaties, ziekenhuizen, individuen, sporters, verenigingen, musea, pretparken, etc etc.
Het is de taak van de journalistiek om daar niet aan toe te geven.
Het probleem van de Nederlandse journalistiek is dat er vrijwel geen onafhankelijke media bestaan, op TV gebied is het feitelijk de NPO en de Mol, bij de kranten/bladen is dat niet veel anders, daar zijn ook nog maar 2 partijen over die bijna het hele landschap bestrijken.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dergelijke bemoeienis is alleen niet voorbehouden aan D66. Ik loop al een tijdje mee in de journalistiek en werkelijk alles en iedereen probeert invloed uit te oefenen op het eindresultaat: politieke partijen van links naar rechts, bedrijven, stichtingen, zorgorganisaties, ziekenhuizen, individuen, sporters, verenigingen, musea, pretparken, etc etc.
Het is de taak van de journalistiek om daar niet aan toe te geven.
Ank Bijleveld na bombardement Hawija: ,,Gelijk wat geld overgemaakt naar Slachtofferhulp''.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:51 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Die ga ik onthouden de volgende keer als ik een boete krijg.
Maar op zichzelf mag de VPRO prima een propagandafilm van Kaag uitzenden. Dat is nou eenmaal een gevolg van meerdere gekleurde omroepen die we kennen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Want het zegt echt helemaal niets over D66 dat ze via de VPRO een campagnespot probeert te maken? Het is hartstikke logisch dat ze dat proberen, en het is louter en alleen de fout van de VPRO dat ze er aan toegeven?
Jammer dat je zulke manipulatie en bemoeienis door politieke partijen blijkbaar al genormaliseerd hebt. Het is jullie journalisten nooit opgekomen om gezamenlijk te zeggen "Nou, dan niet joh. Want wij laten niet door politieke partijen bepalen hoe ons werk er uit ziet"?
Als, zoals jij zegt, de PR-teams van partijtoppen bij dit soort dingen ALTIJD een flinke lepel in de pap willen, dan dient het antwoord gewoon nog steeds nee te zijn. En niet te verworden tot 'tsja, dat is nou eenmaal hoe het gaat, we kunnen het ze niet kwalijk nemen dat ze het proberen'.
Jawel, dat kan je ze heel makkelijk kwalijk nemen. Net zoals je het altijd iemand kwalijk neemt wanneer hij/zij de boel probeert te bedonderen. Of dat nou een winkeldief, een afkijkende scholier, of een PR-team van een politieke partij is.
weer dat nieuwe leiderschap dusquote:Op woensdag 30 juni 2021 13:53 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]
Sjoerd Sjoerdsma gaat onder de bus!
Een paar jaar geleden mocht de docu over Klaver vlak voor de verkiezingen niet worden uitgezonden.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar op zichzelf mag de VPRO prima een propagandafilm van Kaag uitzenden. Dat is nou eenmaal een gevolg van meerdere gekleurde omroepen die we kennen.
Ze moeten er alleen niet over liegen natuurlijk
True.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat geloof ik echt helemaal.
[..]
Absoluut. Maar dan zegt dat nog steeds wel boekdelen over de integriteit van die subjecten.
Dat "can't blame them for trying" is echt absurd.
Hebben ze bij hem ook 30 dagen aan SFX-werk besteed om te kijken of het digitaal aangepast kon worden?quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:57 schreef KoosVogels het volgende:
Niet zo lang geleden een Kamerlid van de SGP geïnterviewd. Ook zijn woordvoerder eiste vooraf inzage, om te checken op 'feitelijke onjuistheden'.
Ach, dat valt wel mee. Meerdere malen meegemaakt dat wethouders of raadsleden niet meer met mij of collega's wilden praten. Oké, dan niet, want we gaan gewoon door met publiceren van stukken waar zij de schurft aan hebben.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem van de Nederlandse journalistiek is dat er vrijwel geen onafhankelijke media bestaan, op TV gebied is het feitelijk de NPO en de Mol, bij de kranten/bladen is dat niet veel anders, daar zijn ook nog maar 2 partijen over die bijna het hele landschap bestrijken.
Dat maakt de boel enorm kwetsbaar omdat de politiek nog maar met een klein groepje zaken hoeft te doen, en ze hebben elkaar nodig, de 1 om macht uit te oefenen, de ander om geld te verdienen.
Het gaat mij vooral om de bemoeienis. D66 is daar verre van uniek in.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:58 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Hebben ze bij hem ook 30 dagen aan SFX-werk besteed om te kijken of het digitaal aangepast kon worden?
Ik weet oprecht niet wat de regels mbt publieke omroepen en reclame voor politieke partijen zijn. Jij wel? Het lijkt me sterk nl, dat ze dat zomaar met publiek geld mogen maken.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar op zichzelf mag de VPRO prima een propagandafilm van Kaag uitzenden.
Klopt.quote:Ze moeten er alleen niet over liegen natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |