abonnement Unibet Coolblue
pi_200125264
quote:
De zomervakantie...Is het dan over?
Kunnen alle gezinnen dan met de caravan weer naar Frankrijk/Spanje/Italië. Als vanouds. Alsof er niets gebeurd is.

Of is het beter om maar snel iets te reserveren in Nederland voor het hier ook vol geboekt is?

Ennn wat zijn jouw plannen. En denk je dat het doorgaat?
pi_200125278
Even kijken of mobiel een nieuw topic openen ook goed werkt.
pi_200125297
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:17 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Oh is dat zo? Ik kijk elke dag smachtend uit of NL al groen is om onbeperkt naar Italië te kunnen eind volgende week. Maar dat wordt dan toch testen als dat zou gebeuren?
Uiteindelijk zijn het de lidstaten die het moeten implementeren hè. En hoewel die wel beloofd hebben de kaart van het ECDC als leidend te beschouwen is het altijd nog maar een kwestie van afwachten of ze zich ook daadwerkelijk aan die belofte gaan houden.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 13:43:53 #4
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200125490
Ik zit inmiddels wel met onze vakantie naar Tenerife in de maag :')

12 juli vertrekken we. Maar de besmettingen nemen nog steeds toe en ik verwacht wel een code oranje binnenkort. Nu ben ik bang dat die nét voor ons vertrek komt, of nog erger, als we er zitten. En dat tui ons dan voortijdig naar huis haalt.

We kunnen zelf nog tot en met dit weekend de reis omboeken naar een andere bestemming. We dachten eerst aan Mallorca maar dat is ook al geen succes met feestende jongeren :') . Dan maar Kos? Maar het LIEFST willen we gewoon naar Tenerife, als dat door kan gaan. Zul je zien dat wij dit weekend omboeken en de besmettingscijfers dan juist weer minder gaan worden en Tenerife aan code oranje ontsnapt :')

Eigenlijk hoop ik dat Nederland deze week Tenerife op oranje zet. Dan is de keuze tenminste gemaakt, dan annuleert tui onze reis en krijgen we ons geld terug . En kunnen we met een schone lei, onafhankelijk van tui, nieuwe plannen maken :P .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200125593
nog tijd tot 31 juli om Italie volledig groen te krijgen: Forza
pi_200132602
Onze hotel overnachting voor de reis naar Italië inmiddels van Duitsland naar Oostenrijk verplaatst. Deelstaat Beieren is erg streng met de check in test check bij hotels en restaurants.
  Moderator dinsdag 29 juni 2021 @ 22:03:54 #7
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_200133993
Ik krijg 17 juli mijn 2e prik. Kan ik op 18 juli dan vrijuit reizen met de corona app?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 29 juni 2021 @ 22:09:05 #8
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200134099
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 22:03 schreef onlogisch het volgende:
Ik krijg 17 juli mijn 2e prik. Kan ik op 18 juli dan vrijuit reizen met de corona app?
Ligt eraan naar welke lidstaat in de EU of ander aangesloten land je gaat

Vrijuit, nope, dat niet

Op www.wijsopreis.nl komen per 1-7 de actuele eisen te staan voor reizen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200134320
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:43 schreef Arizona het volgende:
Ik zit inmiddels wel met onze vakantie naar Tenerife in de maag :')
Godver had je dat niet wat eerder kunnen zeggen, net vanmiddag vakantie naar Tenerife geboekt voor volgende week vertrek, zie nu dat het echt tering slecht gaat daar ;( zullen de attracties en winkels ook wel weer dicht zijn / dicht gaan...

Heb jij ergens een site voor dagelijkse Tenerife covid cijfers? Kan alleen maar van geheel canarische eilanden vinden, of van een week geleden.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200134521
Hoe groot is de kans dat Nederland donderdag groen kleurt op het kaartje van de ECDC ?
.
pi_200136263
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 22:03 schreef onlogisch het volgende:
Ik krijg 17 juli mijn 2e prik. Kan ik op 18 juli dan vrijuit reizen met de corona app?
Nee
pi_200136280
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 22:19 schreef DX11 het volgende:

[..]

Godver had je dat niet wat eerder kunnen zeggen, net vanmiddag vakantie naar Tenerife geboekt voor volgende week vertrek, zie nu dat het echt tering slecht gaat daar ;( zullen de attracties en winkels ook wel weer dicht zijn / dicht gaan...

Heb jij ergens een site voor dagelijkse Tenerife covid cijfers? Kan alleen maar van geheel canarische eilanden vinden, of van een week geleden.
twitter
pi_200136282
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 22:03 schreef onlogisch het volgende:
Ik krijg 17 juli mijn 2e prik. Kan ik op 18 juli dan vrijuit reizen met de corona app?
Sowieso geldt, als het al zo zou zijn, dat het pas vrij is na 2 weken na de laatste of enige prik
pi_200136303
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 22:19 schreef DX11 het volgende:

[..]

Godver had je dat niet wat eerder kunnen zeggen, net vanmiddag vakantie naar Tenerife geboekt voor volgende week vertrek, zie nu dat het echt tering slecht gaat daar ;( zullen de attracties en winkels ook wel weer dicht zijn / dicht gaan...

Heb jij ergens een site voor dagelijkse Tenerife covid cijfers? Kan alleen maar van geheel canarische eilanden vinden, of van een week geleden.
Beter heb je all in geboekt. All in hotels draaien lekker op dit moment.

Check deze site

https://www.spanjevandaag.com/category/coronavirus/

Als je in zoekbalk stoplicht zoekt dan zie je wat de regels zijn. Tenerife is rood op dit moment
  woensdag 30 juni 2021 @ 00:29:37 #15
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_200136306
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 00:23 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Sowieso geldt, als het al zo zou zijn, dat het pas vrij is na 2 weken na de laatste of enige prik
En wie gaat dat controleren?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_200136312
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:43 schreef Arizona het volgende:
Eigenlijk hoop ik dat Nederland deze week Tenerife op oranje zet. Dan is de keuze tenminste gemaakt, dan annuleert tui onze reis en krijgen we ons geld terug . En kunnen we met een schone lei, onafhankelijk van tui, nieuwe plannen maken :P .
België heeft de Canarische Eilanden op rood gezet naar aanleiding van de recentste aanpassingen van het ECDC.
Nederland zal dan wel volgen denk ik.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 22:19 schreef DX11 het volgende:

[..]

Godver had je dat niet wat eerder kunnen zeggen, net vanmiddag vakantie naar Tenerife geboekt voor volgende week vertrek, zie nu dat het echt tering slecht gaat daar ;( zullen de attracties en winkels ook wel weer dicht zijn / dicht gaan...

Heb jij ergens een site voor dagelijkse Tenerife covid cijfers? Kan alleen maar van geheel canarische eilanden vinden, of van een week geleden.
Ik zie hier toevallig wat cijfers van de verschillende Canarische eilanden. Ziet er op Tenerife inderdaad ernstig uit, qua besmettingen alvast (geen idee hoe het met ziekenhuisopnames zit). En relatief gezien (ten opzichte van de andere eilanden). 141 besmettingen op Tenerife er bij gekomen de laatste dag. 206 op de Canarische Eilanden totaal.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_200136313
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 00:29 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

En wie gaat dat controleren?
Sowieso kom Spanje niet in met een Spaanse gezondheidsverklaring en sneltest

Hoe het op vakantie is met de auto geen idee

Maar op Schiphol controleren ze alles voor dat je gaat vliegen
pi_200136320
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 00:32 schreef Salina het volgende:

[..]

België heeft de Canarische Eilanden op rood gezet naar aanleiding van de recentste aanpassingen van het ECDC.
Nederland zal dan wel volgen denk ik.
[..]

Ik zie hier toevallig wat cijfers van de verschillende Canarische eilanden. Ziet er op Tenerife inderdaad ernstig uit, qua besmettingen alvast (geen idee hoe het met ziekenhuisopnames zit). En relatief gezien (ten opzichte van de andere eilanden). Maar in absolute zin valt het nog enigszins mee (141 besmettingen op Tenerife er bij gekomen de laatste dag). 206 op de Canarische Eilanden totaal.
Ik hoop niet dat NL volgt. En anders alleen Tenerife graag :D ik wil mijn vakantie in gran canaria graag afmaken. 12 juli vlieg ik terug :P
  woensdag 30 juni 2021 @ 00:40:34 #19
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_200136337
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 00:32 schreef Mazikeen het volgende:

[..]

Sowieso kom Spanje niet in met een Spaanse gezondheidsverklaring en sneltest

Hoe het op vakantie is met de auto geen idee

Maar op Schiphol controleren ze alles voor dat je gaat vliegen
Nog steeds aardig beperkt dus net zoals bij uitgaan/evenementen in eigen land. Zolang het nog op deze manier moet hoeft het van mij in ieder geval niet.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_200137131
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 00:40 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Nog steeds aardig beperkt dus net zoals bij uitgaan/evenementen in eigen land. Zolang het nog op deze manier moet hoeft het van mij in ieder geval niet.
Het verliep wel allemaal soepeltjes hoor.

Op Schiphol en hier bij aankomst in gran canaria. Alleen inderdaad de voorpret was stressvol. Testen regelen, Spaanse gezondheidsverklaring invullen.

Wij hadden de vakantie al 3 keer omgeboekt. En weer omboeken hadden we geen zin in.

En ik ben blij dat we het niet hebben gedaan. Eigenlijk merk je er niet veel van. Bij het eten mag je alles zelf pakken nog. De zaal waar de shows en voetbalwedstrijden zijn, zitten vol.

Ja het enige is de temp meten, 3 keer per dag en in hotel mondkapje. Maar zodra je gaat zitten of zwemmen mag deze af. Hotel is super schoon. Maar dat is riu meestal altijd.
  woensdag 30 juni 2021 @ 08:49:25 #21
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200137496
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 00:35 schreef Mazikeen het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat NL volgt. En anders alleen Tenerife graag :D ik wil mijn vakantie in gran canaria graag afmaken. 12 juli vlieg ik terug :P
Gezien de deltavariant is het zeer verstandig dat geheel Spanje en geheel Portugal op oranje gaan en dat er voor Portugal ook een quarantaineverplichting komt, aangezien het Robert-Koch-Institut in Berlin Portugal heeft aangewezen als virusvariantgebiet. Daarentegen kunnen Denemarken, Zweden, Noorwegen en Letland op geel, want door het Robert-Koch-Institut in Berlin zijn Denemarken, Noorwegen en Letland geen risicogebied meer en Zweden grotendeels ook niet meer. Ook Canada kan naar geel, want het is volgens het Robert-Koch-Institut in Berlin geen risicogebied meer en de vaccinatiegraad ligt in Canada best hoog.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  woensdag 30 juni 2021 @ 08:52:32 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200137520
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 07:39 schreef Mazikeen het volgende:

[..]

Het verliep wel allemaal soepeltjes hoor.

Op Schiphol en hier bij aankomst in gran canaria. Alleen inderdaad de voorpret was stressvol. Testen regelen, Spaanse gezondheidsverklaring invullen.

Wij hadden de vakantie al 3 keer omgeboekt. En weer omboeken hadden we geen zin in.

En ik ben blij dat we het niet hebben gedaan. Eigenlijk merk je er niet veel van. Bij het eten mag je alles zelf pakken nog. De zaal waar de shows en voetbalwedstrijden zijn, zitten vol.

Ja het enige is de temp meten, 3 keer per dag en in hotel mondkapje. Maar zodra je gaat zitten of zwemmen mag deze af. Hotel is super schoon. Maar dat is riu meestal altijd.
3 keer per dag je temperatuur meten? :D
Serieus? Wat is dat voor achterhaalde strategie dan. En gedoe

Anyhow, fijne vakantie!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 30 juni 2021 @ 09:00:46 #23
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200137574
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 08:52 schreef Molo het volgende:

[..]

3 keer per dag je temperatuur meten? :D
Serieus? Wat is dat voor achterhaalde strategie dan. En gedoe

Anyhow, fijne vakantie!
Die strategie met kapjes op als je gaat lopen is ook wel behoorlijk april 2020 intussen.
pi_200137607
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:43 schreef Arizona het volgende:
Ik zit inmiddels wel met onze vakantie naar Tenerife in de maag :')

12 juli vertrekken we. Maar de besmettingen nemen nog steeds toe en ik verwacht wel een code oranje binnenkort. Nu ben ik bang dat die nét voor ons vertrek komt, of nog erger, als we er zitten. En dat tui ons dan voortijdig naar huis haalt.

We kunnen zelf nog tot en met dit weekend de reis omboeken naar een andere bestemming. We dachten eerst aan Mallorca maar dat is ook al geen succes met feestende jongeren :') . Dan maar Kos? Maar het LIEFST willen we gewoon naar Tenerife, als dat door kan gaan. Zul je zien dat wij dit weekend omboeken en de besmettingscijfers dan juist weer minder gaan worden en Tenerife aan code oranje ontsnapt :')

Eigenlijk hoop ik dat Nederland deze week Tenerife op oranje zet. Dan is de keuze tenminste gemaakt, dan annuleert tui onze reis en krijgen we ons geld terug . En kunnen we met een schone lei, onafhankelijk van tui, nieuwe plannen maken :P .
Oeh ik snap dat je er mee in de maag zit... lastig! Cijfers zien er niet best uit inderdaad. Zou helemaal zuur zijn als het Oranje wordt als je er bent en teruggehaald wordt.
Vrienden van mij zitten nu op Kos. Is er heerlijk rustig en prachtig weer... Volgens mij zijn de cijfers daar veel beter. succes met beslissen :*
Alius aliud dicit
pi_200137644
Als het oranje word terwijl je daar bent, en zegt ik wil gewoon blijven tot mijn laatste dag, wat doen ze dan? Ze komen je toch vast niet uit je hotel slepen neem ik aan?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 09:10:02 #26
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_200137661
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 30 juni 2021 @ 09:11:57 #27
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200137683
quote:
Zet de Balearen en de Canarische eilanden alsjeblieft op oranje. Liever vandaag dan morgen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  woensdag 30 juni 2021 @ 09:29:24 #28
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200137884
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 22:19 schreef DX11 het volgende:

[..]

Godver had je dat niet wat eerder kunnen zeggen, net vanmiddag vakantie naar Tenerife geboekt voor volgende week vertrek, zie nu dat het echt tering slecht gaat daar ;( zullen de attracties en winkels ook wel weer dicht zijn / dicht gaan...

Heb jij ergens een site voor dagelijkse Tenerife covid cijfers? Kan alleen maar van geheel canarische eilanden vinden, of van een week geleden.
https://www.tenerifevakantie.com/coronavirus-tenerife/

Deze site geeft naast de cijfers ook andere actuele info.

Tenerife gaat (nog) niet op oranje volgens de lwekelijke Nederlandse reisadviezen van vandaag…
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 30 juni 2021 @ 09:35:56 #29
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200137939
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 09:08 schreef DX11 het volgende:
Als het oranje word terwijl je daar bent, en zegt ik wil gewoon blijven tot mijn laatste dag, wat doen ze dan? Ze komen je toch vast niet uit je hotel slepen neem ik aan?
Ik heb geen idee, daar zit ik dus ook mee :{
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 30 juni 2021 @ 09:37:51 #30
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200137951
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 07:39 schreef Mazikeen het volgende:

[..]

Het verliep wel allemaal soepeltjes hoor.

Op Schiphol en hier bij aankomst in gran canaria. Alleen inderdaad de voorpret was stressvol. Testen regelen, Spaanse gezondheidsverklaring invullen.

Wij hadden de vakantie al 3 keer omgeboekt. En weer omboeken hadden we geen zin in.

En ik ben blij dat we het niet hebben gedaan. Eigenlijk merk je er niet veel van. Bij het eten mag je alles zelf pakken nog. De zaal waar de shows en voetbalwedstrijden zijn, zitten vol.

Ja het enige is de temp meten, 3 keer per dag en in hotel mondkapje. Maar zodra je gaat zitten of zwemmen mag deze af. Hotel is super schoon. Maar dat is riu meestal altijd.
Geniet er nog van *O*
Het is echt alleen Tenerife, ik kan me slecht voorstellen dat ze dan de andere eilanden ook Oranje zouden maken. Maak van Tenerife maar een Lissabon ofzo :P
Maar deze week nog niets dus :{
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200137986
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 09:35 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, daar zit ik dus ook mee :{
Vorig jaar waren wij met vrienden in Kroatie toen het ineens code oranje werd, wij waren met de auto, vrienden hadden een pakketreis met vliegtuig. Zij wilden ook niet mee terug met de reisorganisatie (was geen Tui). Toen kregen zij de keus, of mee terugvliegen, of je eigen terug (vlieg)reis volledig zelf regelen en betalen.
Alius aliud dicit
pi_200137987
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 08:52 schreef Molo het volgende:

[..]

3 keer per dag je temperatuur meten? :D
Serieus? Wat is dat voor achterhaalde strategie dan. En gedoe

Anyhow, fijne vakantie!
Met zo’n temperatuur pistool _O- Die richten ze op je arm. Bliep en door lopen :P

Thx!
pi_200137998
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 09:11 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Zet de Balearen en de Canarische eilanden alsjeblieft op oranje. Liever vandaag dan morgen.
Alleen Tenerife. De rest van de eilanden gaan gewoon goed :)
pi_200138074
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 09:08 schreef DX11 het volgende:
Als het oranje word terwijl je daar bent, en zegt ik wil gewoon blijven tot mijn laatste dag, wat doen ze dan? Ze komen je toch vast niet uit je hotel slepen neem ik aan?
Wat ik me afvraag, krijg je dan gedeeltelijk geld terug :D
pi_200138313
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 09:49 schreef Mazikeen het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag, krijg je dan gedeeltelijk geld terug :D
Dat mag ik toch wel minimaal hopen ja
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200138451
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 10:07 schreef DX11 het volgende:

[..]

Dat mag ik toch wel minimaal hopen ja
Ja geen idee hoe dat werkt.

Laat mij maar gewoon tot einde vakantie in hotel blijven dan :D
  woensdag 30 juni 2021 @ 11:59:49 #37
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200139637
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 09:49 schreef Mazikeen het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag, krijg je dan gedeeltelijk geld terug :D
Van wat ik begrepen heb, krijg je het geld van je niet genoten reisdagen inderdaad terug :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 30 juni 2021 @ 12:27:01 #38
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200139999
Mijn dochter wil het liefst nog steeds naar Tenerife, maar pleit nu voor Kreta in plaats van Kos als alternatief. Lijkt me voor haar inderdaad wel leuker :D maar dan gaan we niet in Cherso zitten maar in Rethymnon ofzo :P
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 30 juni 2021 @ 12:30:32 #39
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200140060
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 22:30 schreef Fer het volgende:
Hoe groot is de kans dat Nederland donderdag groen kleurt op het kaartje van de ECDC ?
Alleen Drenthe gaat sowieso donderdag op groen. Andere provincies is afwachten.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200140158
quote:
Goed voor de immuniteit
pi_200140195
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:30 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Alleen Drenthe gaat sowieso donderdag op groen. Andere provincies is afwachten.
Flevoland en Limburg zou ook nog wel kunnen, voor de rest van het land zou het inderdaad wel eens een week langer wachten kunnen zijn.
  woensdag 30 juni 2021 @ 12:44:45 #42
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200140263
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:40 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Flevoland en Limburg zou ook nog wel kunnen, voor de rest van het land zou het inderdaad wel eens een week langer wachten kunnen zijn.
Zo heel veel voegt het ook niet toe als "we" groen zijn, het gros van de landen hanteert toch nog eigen regels waarbij er hoe dan ook een negatieve test of vaccinatiebewijs moet zijn :')
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 30 juni 2021 @ 12:49:43 #43
338319 ZarB
Piña colada
pi_200140305
quote:
Even afwachten of het leidt tot ziekenhuisopnames en doden. zo niet, niks aan het handje.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_200140618
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:44 schreef Arizona het volgende:

[..]

Zo heel veel voegt het ook niet toe als "we" groen zijn, het gros van de landen hanteert toch nog eigen regels waarbij er hoe dan ook een negatieve test of vaccinatiebewijs moet zijn :')
Dat klopt dan ook weer ;(. Ik hoop dat er vanuit Europa even een subtiele 'herinnering' komt richting de lidstaten of ze zich alsjeblieft aan de afspraken willen houden die ze nog geen maand geleden gemaakt hebben maar ik betwijfel eigenlijk of dat iets uit zal richten.
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 13:18:05 #45
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200140685
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:13 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat klopt dan ook weer ;(. Ik hoop dat er vanuit Europa even een subtiele 'herinnering' komt richting de lidstaten of ze zich alsjeblieft aan de afspraken willen houden die ze nog geen maand geleden gemaakt hebben maar ik betwijfel eigenlijk of dat iets uit zal richten.
En ik betwijfel of de lidstaten er naar luisteren, met name de lidstaten die afhankelijk zijn van toerisme.

Delta kwam in Portugal niet uit de lucht vallen, natuurlijk, net als de toenames op Mallorca en Tenerife.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200140708
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:13 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat klopt dan ook weer ;(. Ik hoop dat er vanuit Europa even een subtiele 'herinnering' komt richting de lidstaten of ze zich alsjeblieft aan de afspraken willen houden die ze nog geen maand geleden gemaakt hebben maar ik betwijfel eigenlijk of dat iets uit zal richten.
Was de afspraak dan dat je zonder vaccinatie of test kunt reizen?
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_200141426
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:19 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Was de afspraak dan dat je zonder vaccinatie of test kunt reizen?
Jep, tussen groene regio's zouden er principe helemaal geen beperkingen meer moeten zijn.
  woensdag 30 juni 2021 @ 14:14:24 #48
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_200141595
Je kan naar Duitsland reizen zonder te testen, en zonder vaccinatiebewijs.
  woensdag 30 juni 2021 @ 14:35:25 #49
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200141839
quote:
2s.gif Op woensdag 30 juni 2021 14:14 schreef Haaibaaike het volgende:
Je kan naar Duitsland reizen zonder te testen, en zonder vaccinatiebewijs.
Klopt. Alleen in sommige deelstaten moet je je nog wel weer laten testen als je naar de horeca wil, of wilt overnachten.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 30 juni 2021 @ 14:36:29 #50
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200141848
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En ik betwijfel of de lidstaten er naar luisteren, met name de lidstaten die afhankelijk zijn van toerisme.

Delta kwam in Portugal niet uit de lucht vallen, natuurlijk, net als de toenames op Mallorca en Tenerife.
Spanje en Portugal hebben een tijdje Britten zonder test- of vaccinatiebewijs toegelaten. Uitstekend plan gebleken :')
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 30 juni 2021 @ 14:46:14 #51
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200141953
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 14:35 schreef Arizona het volgende:

[..]

Klopt. Alleen in sommige deelstaten moet je je nog wel weer laten testen als je naar de horeca wil, of wilt overnachten.
En je moet ook gewoon nog een negatieve test laten zien bij aankomst als je met het vliegtuig gaat. Meeste mensen gaan met de auto, maar Oost Duitsland is voor ons wat te ver rijden, dus dan zouden we toch het vliegtuig pakken en dan is een test dus wel noodzakelijk helaas.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 15:05:55 #52
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200142221
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 14:36 schreef Arizona het volgende:

[..]

Spanje en Portugal hebben een tijdje Britten zonder test- of vaccinatiebewijs toegelaten. Uitstekend plan gebleken :')
Ja, dat was wel een goed plan. What could possibly go wrong...
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200142267
4e dag in Italie. Merk (nog) niks van coronacontroles en dergelijke. Tis lekker relaxed hier. Heb alleen een testbewijs van 48u meegenomen, verder niets.
pi_200142423
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 14:02 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Jep, tussen groene regio's zouden er principe helemaal geen beperkingen meer moeten zijn.
Ook met het vliegtuig?
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 15:16:37 #55
236264 crew  capricia
pi_200142448
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:08 schreef Stefanovich het volgende:
4e dag in Italie. Merk (nog) niks van coronacontroles en dergelijke. Tis lekker relaxed hier. Heb alleen een testbewijs van 48u meegenomen, verder niets.
Al ergens een mondkapje op moeten hebben?
Definitely not CIA
  woensdag 30 juni 2021 @ 15:16:52 #56
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200142455
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:08 schreef Stefanovich het volgende:
4e dag in Italie. Merk (nog) niks van coronacontroles en dergelijke. Tis lekker relaxed hier. Heb alleen een testbewijs van 48u meegenomen, verder niets.
Geniet ervan! Hoorde ik ook van een collega. Had ook een testbewijs bij zich, maar werd verder nergens gecontroleerd.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 30 juni 2021 @ 15:17:17 #57
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200142466
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:15 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ook met het vliegtuig?
Ook met het vliegtuig, was het idee :P
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200143109
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, dat was wel een goed plan. What could possibly go wrong...
Dat was eigenlijk met dezelfde logica als waarop Nederland nu landen op code geel zet waardoor je vanuit daar weer naar hier kunt komen zonder test. Dat was in de periode dat het aantal besmettingen daar net zo laag was als hier nu.

Of het een goed idee was om dat in stand te houden is een tweede natuurlijk... Uiteindelijk is het gewoon een belangenkwestie. In een aantal regio's kunnen ze daar wel inpakken als er geen Britse toeristen komen.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:17 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ook met het vliegtuig, was het idee :P
En voor reizen naar Nederland is dit ook zo, ook o.a. vanuit Portugal en de Spaanse eilanden die nu veel in het nieuws zijn. Nou ja voor zolang het duurt.
pi_200143115
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:27 schreef Arizona het volgende:
Mijn dochter wil het liefst nog steeds naar Tenerife, maar pleit nu voor Kreta in plaats van Kos als alternatief. Lijkt me voor haar inderdaad wel leuker :D maar dan gaan we niet in Cherso zitten maar in Rethymnon ofzo :P
Ik hou van Tenerife. Dit is eerste keer gran canaria. Maar Tenerife is tig keer beter.
  woensdag 30 juni 2021 @ 15:53:05 #60
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200143182
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:50 schreef Mazikeen het volgende:

[..]

Ik hou van Tenerife. Dit is eerste keer gran canaria. Maar Tenerife is tig keer beter.
Ik ben nog nooit op Gran Canaria geweest, wel op Tenerife. Wat maakt dat je Tenerife leuker vindt? Ben ik heel benieuwd naar :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200143417
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:53 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit op Gran Canaria geweest, wel op Tenerife. Wat maakt dat je Tenerife leuker vindt? Ben ik heel benieuwd naar :)
De lange boulevards in het zuiden, met barretjes en restaurants en winkeltjes.

Maar ik heb ook jaar op Tenerife gewoond, dus ben beetje bevooroordeeld :D

Gran canaria is leuk als je all in zit. Ik zou me God niet weten waar ik moet eten als ik niet all in zou zitten _O-

Maar Veel is ook nog dicht of gaat later open.
pi_200143703
Ik heb besloten om morgen toch weer op vakantie te gaan. Plannen is niet m'n sterkste punt. :D :P

Hoe zit het nu met die gratis testen voor vakanties? Is er vandaag alleen dat GGD nummer? De site om afspraken te maken is nog niet online. Er staat ook wel dat je bij commerciële teststraten een afspraak kunt maken, maar is dat dan gratis?
  woensdag 30 juni 2021 @ 17:18:39 #63
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200144797
Tenerife 209 besmettingen vandaag |:)
Ik denk dat ik morgen Tui ga bellen om om te boeken naar Kreta :')
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 30 juni 2021 @ 17:19:22 #64
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200144812
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:22 schreef Schuifpui het volgende:
Ik heb besloten om morgen toch weer op vakantie te gaan. Plannen is niet m'n sterkste punt. :D :P

Hoe zit het nu met die gratis testen voor vakanties? Is er vandaag alleen dat GGD nummer? De site om afspraken te maken is nog niet online. Er staat ook wel dat je bij commerciële teststraten een afspraak kunt maken, maar is dat dan gratis?
Die andere commerciële teststraten zijn niet gratis nee.
De roverheid naait je :o

Waar gaat de reis naartoe? Of moet je dat ook nog bedenken :P
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 30 juni 2021 @ 17:19:30 #65
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200144817
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:22 schreef Schuifpui het volgende:
Ik heb besloten om morgen toch weer op vakantie te gaan. Plannen is niet m'n sterkste punt. :D :P

Hoe zit het nu met die gratis testen voor vakanties? Is er vandaag alleen dat GGD nummer? De site om afspraken te maken is nog niet online. Er staat ook wel dat je bij commerciële teststraten een afspraak kunt maken, maar is dat dan gratis?
Gaat per morgen in :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200144959
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:18 schreef Arizona het volgende:
Tenerife 209 besmettingen vandaag |:)
En wij gaan dinsdag (en kunnen dus niet meer omboeken). Spanje zit op 126 gemiddeld en is oranje. Kan niet lang duren of Tenerife is ook oranje. Alsjeblieft voor dinsdag en niet als we er 1 dag zijn :'( :'(

Tenerife is ook weer niveau 3 tot 7 juli?

https://www.tenerifevakan(...)canarische-eilanden/
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200145129
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:17 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ook met het vliegtuig, was het idee :P
Wow, dat heb ik echt nooit meegekregen en kan me ook niet voorstellen dat dat haalbaar is. Ongevaccineerde mensen landen in en uit laten gaan. Hoe dan? (Mag uiteraard wel ;) Maar lijkt me roekeloos en dom.)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  woensdag 30 juni 2021 @ 17:59:07 #68
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200145341
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:05 schreef Mazikeen het volgende:

[..]

De lange boulevards in het zuiden, met barretjes en restaurants en winkeltjes.

Maar ik heb ook jaar op Tenerife gewoond, dus ben beetje bevooroordeeld :D

Gran canaria is leuk als je all in zit. Ik zou me God niet weten waar ik moet eten als ik niet all in zou zitten _O-

Maar Veel is ook nog dicht of gaat later open.
Wij vonden de boulevard daar ook zo geweldig! Dan liepen we helemaal van ons appartement in Costa Adeje tot aan Los Cristianos en dan met de bus terug O+
Jammer dat er nog zoveel dicht zit op Gran Canaria, dat doet inderdaad wel wat met de sfeer als je tegen veel gesloten zaakjes aankijkt.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 30 juni 2021 @ 18:22:44 #69
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200145576
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:59 schreef Arizona het volgende:

[..]

Wij vonden de boulevard daar ook zo geweldig! Dan liepen we helemaal van ons appartement in Costa Adeje tot aan Los Cristianos en dan met de bus terug O+
Jammer dat er nog zoveel dicht zit op Gran Canaria, dat doet inderdaad wel wat met de sfeer als je tegen veel gesloten zaakjes aankijkt.
Ik denk dat Gran Canaria vooral leuker is dan Tenerife als je houdt van wandelen. Meer groen en meer wandel routes in Gran Canaria. Althans; volgens de vele artikelen die ik er over gelezen heb. Die wandeling op de boulevard van Tenerife hebben wij ook meermaals gelopen, best leuk ja :Y

quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:37 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Wow, dat heb ik echt nooit meegekregen en kan me ook niet voorstellen dat dat haalbaar is. Ongevaccineerde mensen landen in en uit laten gaan. Hoe dan? (Mag uiteraard wel ;) Maar lijkt me roekeloos en dom.)
Wij vlogen zondag terug uit Portugal en hoefden gelukkig niks te laten zien. Zou echt zo fijn zijn als dat ook de andere kant op gaat gelden. Dus dat je ook geen test nodig hebt voor andere landen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 30 juni 2021 @ 18:59:15 #70
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200145977
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:25 schreef DX11 het volgende:

[..]

En wij gaan dinsdag (en kunnen dus niet meer omboeken). Spanje zit op 126 gemiddeld en is oranje. Kan niet lang duren of Tenerife is ook oranje. Alsjeblieft voor dinsdag en niet als we er 1 dag zijn :'( :'(

Tenerife is ook weer niveau 3 tot 7 juli?

https://www.tenerifevakan(...)canarische-eilanden/
Ik hoop dat de cijfers in Tenerife rap naar beneden gaan afbuigen. Ik snap ook niet goed waarom het vasteland van Spanje nog oranje is terwijl de trend daar dalend is, terwijl op Tenerife de cijfers hoger liggen en de trend stijgend is.

Die niveau 3 daar stelt volgens mij niet zoveel voor :P dus ik denk dat als je er bent, je daar weinig last van zult hebben.

Ik vind het zo moeilijk om te kiezen, ik wil zó graag naar Tenerife ;(
Maar ik denk wel dat we omboeken.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200146509
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 18:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk dat Gran Canaria vooral leuker is dan Tenerife als je houdt van wandelen. Meer groen en meer wandel routes in Gran Canaria. Althans; volgens de vele artikelen die ik er over gelezen heb. Die wandeling op de boulevard van Tenerife hebben wij ook meermaals gelopen, best leuk ja :Y
[..]

Wij vlogen zondag terug uit Portugal en hoefden gelukkig niks te laten zien. Zou echt zo fijn zijn als dat ook de andere kant op gaat gelden. Dus dat je ook geen test nodig hebt voor andere landen.
Groen? Het noorden van Tenerife is pas groen :D

Zuiden van gran canaria is net zo niet groen dan het zuiden van Tenerife :D

Maar je kan er wel heerlijk wandelen. Maar een jarra voor 1 euro kan je vergeten _O-

Maar ik vermaak me wel hoor.

Ik hoop alleen niet dat het reisadvies veranderd. Ik wil graag mijn vakantie afmaken :D
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:59 schreef Arizona het volgende:

[..]

Wij vonden de boulevard daar ook zo geweldig! Dan liepen we helemaal van ons appartement in Costa Adeje tot aan Los Cristianos en dan met de bus terug O+
Jammer dat er nog zoveel dicht zit op Gran Canaria, dat doet inderdaad wel wat met de sfeer als je tegen veel gesloten zaakjes aankijkt.
Wat ik van vrienden heb vernomen is dat in playa fanabe ook veel dicht is ;(
  woensdag 30 juni 2021 @ 19:55:48 #72
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200146741
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:39 schreef Mazikeen het volgende:

[..]

Groen? Het noorden van Tenerife is pas groen :D

Zuiden van gran canaria is net zo niet groen dan het zuiden van Tenerife :D

Maar je kan er wel heerlijk wandelen. Maar een jarra voor 1 euro kan je vergeten _O-

Maar ik vermaak me wel hoor.

Ik hoop alleen niet dat het reisadvies veranderd. Ik wil graag mijn vakantie afmaken :D
[..]

Wat ik van vrienden heb vernomen is dat in playa fanabe ook veel dicht is ;(
Zuur ;(
Was erg gezellig daar toen wij er waren. Ik vond de mensen ook erg vriendelijk. Ik hoop dat ze snel weer meer inkomsten kunnen genereren ;(
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200146754
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:19 schreef Arizona het volgende:

[..]

Die andere commerciële teststraten zijn niet gratis nee.
De roverheid naait je :o
Ja en de commerciele teststraten ook. Had een afspraak, kom ik daar: dicht, telnummer op de gevel bestaat niet meer. Telnr op de site werd niet opgenomen. Blij dat ik voor de optie ter plekke betalen had gekozen. Anyway heb nog geen test. Ik gok het er denk ik maar op, ik heb nog wel zo'n Duitse test, maar die is dan net te oud. Ik hoef alleen even de grens over te komen en dan kan ik zeggen dat ik die test heb gedaan voordat ik Frankrijk binnen kwam.
quote:
Waar gaat de reis naartoe? Of moet je dat ook nog bedenken :P
Frankrijk dus, 10min geleden geboekt. Even een fietsritje maken door de Vogezen.
  woensdag 30 juni 2021 @ 20:05:51 #74
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200146924
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:56 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ja en de commerciele teststraten ook. Had een afspraak, kom ik daar: dicht, telnummer op de gevel bestaat niet meer. Telnr op de site werd niet opgenomen. Blij dat ik voor de optie ter plekke betalen had gekozen. Anyway heb nog geen test. Ik gok het er denk ik maar op, ik heb nog wel zo'n Duitse test, maar die is dan net te oud. Ik hoef alleen even de grens over te komen en dan kan ik zeggen dat ik die test heb gedaan voordat ik Frankrijk binnen kwam.
[..]

Frankrijk dus, 10min geleden geboekt. Even een fietsritje maken door de Vogezen.
Whut :D Wat slecht zeg :D
Je zult inderdaad maar al betaald hebben.. Was dat een vestiging van zo'n landelijke keten?
Veel plezier in Frankrijk in ieder geval *O*
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 30 juni 2021 @ 20:18:37 #75
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200147127
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:56 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ja en de commerciele teststraten ook. Had een afspraak, kom ik daar: dicht, telnummer op de gevel bestaat niet meer. Telnr op de site werd niet opgenomen. Blij dat ik voor de optie ter plekke betalen had gekozen. Anyway heb nog geen test. Ik gok het er denk ik maar op, ik heb nog wel zo'n Duitse test, maar die is dan net te oud. Ik hoef alleen even de grens over te komen en dan kan ik zeggen dat ik die test heb gedaan voordat ik Frankrijk binnen kwam.
[..]

Frankrijk dus, 10min geleden geboekt. Even een fietsritje maken door de Vogezen.
Kans dat er gecontroleerd wordt aan de weg is enorm klein, dus ik zou die gok inderdaad gewoon nemen.

Veel plezier in Frankrijk!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_200147541
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 20:05 schreef Arizona het volgende:

[..]

Whut :D Wat slecht zeg :D
Je zult inderdaad maar al betaald hebben.. Was dat een vestiging van zo'n landelijke keten?
Veel plezier in Frankrijk in ieder geval *O*
Ja deze: https://coronapcrtesten.nl/

Ze belde net, waarom ik niet was geweest en of ik alsnog wilde. Bekijk het maar. :D :'(
pi_200147861
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:44 schreef Arizona het volgende:

[..]

Zo heel veel voegt het ook niet toe als "we" groen zijn, het gros van de landen hanteert toch nog eigen regels waarbij er hoe dan ook een negatieve test of vaccinatiebewijs moet zijn :')
Voor mij wel. Slovenië en Kroatië hangen hun beleid af van het ECDC. Groen Nederland is vrij reizen door die landen.
.
  woensdag 30 juni 2021 @ 21:18:57 #78
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200148122
testenvoorjereis is ook open!
Ze verwijzen naar: https://coronasneltestnederland.nl/ om afspraken in te plannen. Ik mag toch GVD hopen dat er ook nog locaties in het oosten des lands komen?? Anders kan ik beter een betaalde test hier in de buurt doen _O-

Ik woon in Twente en ik krijg Maarssen, Lelystad en Groningen als opties _O-
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200148266
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 21:18 schreef Arizona het volgende:
testenvoorjereis is ook open!
Ze verwijzen naar: https://coronasneltestnederland.nl/ om afspraken in te plannen. Ik mag toch GVD hopen dat er ook nog locaties in het oosten des lands komen?? Anders kan ik beter een betaalde test hier in de buurt doen _O-

Ik woon in Twente en ik krijg Maarssen, Lelystad en Groningen als opties _O-
Ik heb gewoon 0800 5005 gebeld en een afspraak gemaakt 2km verderop (ggd locatie)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 30 juni 2021 @ 21:31:52 #80
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200148310
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 21:30 schreef DX11 het volgende:

[..]

Ik heb gewoon 0800 5005 gebeld en een afspraak gemaakt 2km verderop (ggd locatie)
DAt gaan wij ook maar doen als er niet op korte termijn andere aanbieders met andere locaties bijkomen _O-
"Nadeel" van de GGD is dat die allen PCR testen doen, wij hebben ook voldoende aan een antigeentest. En dat heb ik liever, hoef je minder lang te wachten op de uitslag :P .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200148350
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juni 2021 21:31 schreef Arizona het volgende:

[..]

DAt gaan wij ook maar doen als er niet op korte termijn andere aanbieders met andere locaties bijkomen _O-
"Nadeel" van de GGD is dat die allen PCR testen doen, wij hebben ook voldoende aan een antigeentest. En dat heb ik liever, hoef je minder lang te wachten op de uitslag :P .
Ja je moet het heel goed plannen inderdaad, aangezien je bij aankomst de test max 48 uur daar voor gedaan mag hebben, en de uitslag via de GDD 26 uur kan duren. Dus je moet exact 2 dagen voor aankomst op bestemming testen, maar dan niet een paar uur te vroeg anders ben je al de lul. Lekker lastig maar ik kon zelf gewoon de tijd noemen wat ik wilde dus ze hebben denk ik plek genoeg.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200149149
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 21:34 schreef DX11 het volgende:

[..]

Ja je moet het heel goed plannen inderdaad, aangezien je bij aankomst de test max 48 uur daar voor gedaan mag hebben, en de uitslag via de GDD 26 uur kan duren. Dus je moet exact 2 dagen voor aankomst op bestemming testen, maar dan niet een paar uur te vroeg anders ben je al de lul. Lekker lastig maar ik kon zelf gewoon de tijd noemen wat ik wilde dus ze hebben denk ik plek genoeg.
Maak niet bijna dezelfde fout als ons.

Niet 48 uur voor vertrek, het is 48 uur voor aankomst! En hou rekening met tijdsverschil.
(Ow _O- dat zeg je :D )

De QR code van de Spaanse gezondheidsverklaring wordt gecheckt bij aankomst. Als de test ouder is dan 48 uur. Kom je het land niet in

Sneltest is voldoende

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2021 22:36:12 ]
pi_200150410
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 22:33 schreef Mazikeen het volgende:

[..]

Maak niet bijna dezelfde fout als ons.

Niet 48 uur voor vertrek, het is 48 uur voor aankomst! En hou rekening met tijdsverschil.
(Ow _O- dat zeg je :D )

De QR code van de Spaanse gezondheidsverklaring wordt gecheckt bij aankomst. Als de test ouder is dan 48 uur. Kom je het land niet in

Sneltest is voldoende
Nee ik heb ongeveer 40 uur voor aankomst daar, de test in Nederland, allemaal lekker krap omdat de uitslag dus 26u kan duren. Maar komt goed bedankt :)

Maar het lijkt er heeeeeeeeel erg op dat het wel oranje word voor we gaan dus helaas.... Heb ook all inclusive geboekt en zie nu dat op niveau 3 geen buffetten meer mogen in hotels. Dus dat word ook ellende als het wel door gaat, wat is nou all inclusive zonder buffet..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 00:27:35 #84
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200150443
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 00:21 schreef DX11 het volgende:

[..]

Nee ik heb ongeveer 40 uur voor aankomst daar, de test in Nederland, allemaal lekker krap omdat de uitslag dus 26u kan duren. Maar komt goed bedankt :)

Maar het lijkt er heeeeeeeeel erg op dat het wel oranje word voor we gaan dus helaas.... Heb ook all inclusive geboekt en zie nu dat op niveau 3 geen buffetten meer mogen in hotels. Dus dat word ook ellende als het wel door gaat, wat is nou all inclusive zonder buffet..
Nou, hopelijk is dat dan roomservice gratis.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 01:58:22 #85
236264 crew  capricia
pi_200150779
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 00:21 schreef DX11 het volgende:

[..]

Nee ik heb ongeveer 40 uur voor aankomst daar, de test in Nederland, allemaal lekker krap omdat de uitslag dus 26u kan duren. Maar komt goed bedankt :)

Maar het lijkt er heeeeeeeeel erg op dat het wel oranje word voor we gaan dus helaas.... Heb ook all inclusive geboekt en zie nu dat op niveau 3 geen buffetten meer mogen in hotels. Dus dat word ook ellende als het wel door gaat, wat is nou all inclusive zonder buffet..
Op Schiphol zit toch gewoon een testbedrijf?
Definitely not CIA
pi_200151640
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 00:21 schreef DX11 het volgende:

[..]

Nee ik heb ongeveer 40 uur voor aankomst daar, de test in Nederland, allemaal lekker krap omdat de uitslag dus 26u kan duren. Maar komt goed bedankt :)

Maar het lijkt er heeeeeeeeel erg op dat het wel oranje word voor we gaan dus helaas.... Heb ook all inclusive geboekt en zie nu dat op niveau 3 geen buffetten meer mogen in hotels. Dus dat word ook ellende als het wel door gaat, wat is nou all inclusive zonder buffet..
Waarom heb je geen antigeen sneltest gekozen?

Vriendin van mij werkt in h10 hotel in Tenerife. Er komen wat veranderingen aan in de horeca. Waarschijnlijk is het buffet wel toegestaan.

Wij mogen nu ook alles zelf pakken, maar wat zijn sommige mensen smerig zeg. Van mij mag het terug naar het opscheppen door personeel :@
pi_200151668
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2021 01:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Op Schiphol zit toch gewoon een testbedrijf?
Ja klopt. Het enige vervelende is, is dat je die Spaanse gezondheidsverklaring online moet invullen. En daar heb je een negatieve test voor nodig. Dit kan alleen online…. En je moet dat dus uitprinten die qr code die je krijgt.

Hotels willen ook een kopie maken van die gezondheidsverklaring. Dat gaat erg lastig met een qr code op je telefoon.
pi_200151744
Ow en Rijksoverheid kijkt niet alleen naar de besmettingen.

  donderdag 1 juli 2021 @ 08:52:33 #89
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200152099
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 00:21 schreef DX11 het volgende:

[..]

Nee ik heb ongeveer 40 uur voor aankomst daar, de test in Nederland, allemaal lekker krap omdat de uitslag dus 26u kan duren. Maar komt goed bedankt :)

Maar het lijkt er heeeeeeeeel erg op dat het wel oranje word voor we gaan dus helaas.... Heb ook all inclusive geboekt en zie nu dat op niveau 3 geen buffetten meer mogen in hotels. Dus dat word ook ellende als het wel door gaat, wat is nou all inclusive zonder buffet..
Tja, vooralsnog dus niet. Nederland bepaalt normaliter 1x per week de reisadviezen en in de update van vandaag ontspringt Tenerife nog de dans.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  donderdag 1 juli 2021 @ 09:23:53 #90
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200152450
Blijkbaar hebben Duitsland en Oostenrijk nu een groen reisadvies gekregen (in plaats van geel), zag het in de Buza-Reisapp.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200153046
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Al ergens een mondkapje op moeten hebben?
Nee eigenlijk niet. In restaurants zet ik hem even op totdat ik zit. Maar als ik het vergeet of niet doe is er niemand die er wat van zegt. Het gaat heel relaxed allemaal. Zat in de regio alto adige en veneto en ga nu richting Udine. Dat zal ook de eerste stad zijn die ik bezoek (tot nu toe dorpjes) dus ben benieuwd hoe het daar is.
pi_200153436
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2021 01:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Op Schiphol zit toch gewoon een testbedrijf?
Geen idee ik wist niet dat een sneltest goed genoeg is..
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 07:54 schreef Mazikeen het volgende:

[..]

Waarom heb je geen antigeen sneltest gekozen?

Vriendin van mij werkt in h10 hotel in Tenerife. Er komen wat veranderingen aan in de horeca. Waarschijnlijk is het buffet wel toegestaan.

Wij mogen nu ook alles zelf pakken, maar wat zijn sommige mensen smerig zeg. Van mij mag het terug naar het opscheppen door personeel :@
Testenvoorjereis was gisteren nog niet werkend en 0800 5005 gaf me geen keuze, kreeg gewoon een volledige test sowieso.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 08:52 schreef Arizona het volgende:

[..]

Tja, vooralsnog dus niet. Nederland bepaalt normaliter 1x per week de reisadviezen en in de update van vandaag ontspringt Tenerife nog de dans.
Dus dat doen ze op woensdag? Ik kom dinsdag eind vd middag aan op Tenerife. Ik denk dat ik woensdag maar mijn mobiel op stil zet dan en van de dag ga genieten, dan zullen we woensdag avond wel weg moeten?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 1 juli 2021 @ 11:10:25 #93
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200153583
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 10:55 schreef DX11 het volgende:

[..]

Geen idee ik wist niet dat een sneltest goed genoeg is..
[..]

Testenvoorjereis was gisteren nog niet werkend en 0800 5005 gaf me geen keuze, kreeg gewoon een volledige test sowieso.
[..]

Dus dat doen ze op woensdag? Ik kom dinsdag eind vd middag aan op Tenerife. Ik denk dat ik woensdag maar mijn mobiel op stil zet dan en van de dag ga genieten, dan zullen we woensdag avond wel weg moeten?
Meestal komt het nieuws op de woensdag naar buiten en gaat het donderdag of vrijdag in.
Ik hoop gewoon voor je (en mij) dat Tenerife het nu heel goed gaat doen ;)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200153961
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 10:55 schreef DX11 het volgende:

[..]

Geen idee ik wist niet dat een sneltest goed genoeg is..
[..]

Testenvoorjereis was gisteren nog niet werkend en 0800 5005 gaf me geen keuze, kreeg gewoon een volledige test sowieso.
[..]

Dus dat doen ze op woensdag? Ik kom dinsdag eind vd middag aan op Tenerife. Ik denk dat ik woensdag maar mijn mobiel op stil zet dan en van de dag ga genieten, dan zullen we woensdag avond wel weg moeten?
Ik denk niet dat Canarische eilanden op oranje komen.

Dan kunnen ze beter Mallorca enzo doen.
Hier zijn ook geen Spaanse toeristen, die gaan allemaal naar Mallorca
  donderdag 1 juli 2021 @ 14:58:38 #95
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200156334
Het wordt weer wat anders, ipv een Grieks eiland gaan we omboeken naar Toscane _O-
Mijn vriend die normaal alles best vindt, is helemaal klaar met het concept Vliegen nu hij de berichten over papieren en geen scanapparaten etc heeft gelezen :')
We mogen ook omboeken dus naar een autoreis en dat is nu misschien wel net zo handig. Nog even goed over nadenken, niet dat we nog iets over het hoofd zien qua beren op de weg :P .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200157004
Ik begrijp geen hol van deze map. Wat is de 14 day notification rate? Wat betekent dat voor het aantal besmettelijken wat we mogen hebben in NL? zijn dat 175*50 = 8750 / 14 p/d = 625 per dag?

Als dat zo is dan helpt het huidige testen voor toegang ons niet echt (want wel de positieven, maar niet het totaal getesten zijn bekend, wat nadelig is voor % positief)



[ Bericht 7% gewijzigd door zoost op 01-07-2021 15:56:21 ]
  donderdag 1 juli 2021 @ 16:27:41 #97
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200157474
Overijssel was echt bíjna groen, 51 / 100.000 _O-
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  donderdag 1 juli 2021 @ 16:29:01 #98
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200157492
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 15:49 schreef zoost het volgende:
Ik begrijp geen hol van deze map. Wat is de 14 day notification rate? Wat betekent dat voor het aantal besmettelijken wat we mogen hebben in NL? zijn dat 175*50 = 8750 / 14 p/d = 625 per dag?

Als dat zo is dan helpt het huidige testen voor toegang ons niet echt (want wel de positieven, maar niet het totaal getesten zijn bekend, wat nadelig is voor % positief)

[ afbeelding ]
Ja, dat is het inderdaad. Ons percentage positief is vanwege die meetmethode volgens mij daarom hoger dan in vrijwel alle ander landen. de TvT testen gaan wel in de teller maar niet in de noemer.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  donderdag 1 juli 2021 @ 16:47:38 #99
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200157680


[ Bericht 100% gewijzigd door Arizona op 01-07-2021 16:48:04 ]
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200158528
Tenerife de laatste dagen:

+158
+141
+209
Vandaag +248

De andere eilanden niks tot max 58

Wat een ellende. Niet normaal hoe veel stress dit geeft. (Dinsdag vertrekken)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200158817
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 20:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kans dat er gecontroleerd wordt aan de weg is enorm klein, dus ik zou die gok inderdaad gewoon nemen.

Veel plezier in Frankrijk!
Is goed gegaan, geen controle gezien. Kneep hem wel even toen er bij de grens tussen Luxemburg en Frankrijk een file stond en de matrixborden op 50 stonden. :')
  donderdag 1 juli 2021 @ 18:07:32 #102
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200158832
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 18:06 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Is goed gegaan, geen controle gezien. Kneep hem wel even toen er bij de grens tussen Luxemburg en Frankrijk een file stond en de matrixborden op 50 stonden. :')
Kan ik me goed voorstellen! Maar fijn dat het mee viel uiteindelijk. Nu lekker genieten!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 1 juli 2021 @ 18:43:08 #103
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200159210
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:23 schreef Erno-BE het volgende:
Blijkbaar hebben Duitsland en Oostenrijk nu een groen reisadvies gekregen (in plaats van geel), zag het in de Buza-Reisapp.
Blijkbaar hebben nu ook Italië (m.u.v. Sicilië), Tsjechië en nog een aantal Europese landen en wat eilanden een groen reisadvies gekregen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 1 juli 2021 @ 18:43:40 #104
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200159214
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 17:42 schreef DX11 het volgende:
Tenerife de laatste dagen:

+158
+141
+209
Vandaag +248

De andere eilanden niks tot max 58

Wat een ellende. Niet normaal hoe veel stress dit geeft. (Dinsdag vertrekken)
Wat een kutzooi he. Ik hang nu bij tui in de wacht om om te boeken...
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  donderdag 1 juli 2021 @ 18:44:30 #105
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200159224
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 17:42 schreef DX11 het volgende:
Tenerife de laatste dagen:

+158
+141
+209
Vandaag +248

De andere eilanden niks tot max 58

Wat een ellende. Niet normaal hoe veel stress dit geeft. (Dinsdag vertrekken)
Kun je niet annuleren? Ik vind 248 besmettingen voor een eiland wat nog geen miljoen inwoners heeft best veel.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 1 juli 2021 @ 19:05:11 #106
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200159447
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 18:44 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Kun je niet annuleren? Ik vind 248 besmettingen voor een eiland wat nog geen miljoen inwoners heeft best veel.
Hij zit binnen 7 dagen voor vertrek, dan kun je niet meer kosteloos omboeken...
Hij krijgt wel zijn geld terug als Nederland Tenerife op code Oranje gaat zetten. Maar dat is dus puur afwachten. Misschien gaat Nederland dat wel helemaal niet doen en heeft hij gewoon een topvakantie, wat ik van harte hoop :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  donderdag 1 juli 2021 @ 19:09:15 #107
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200159494
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 19:05 schreef Arizona het volgende:

[..]

Hij zit binnen 7 dagen voor vertrek, dan kun je niet meer kosteloos omboeken...
Hij krijgt wel zijn geld terug als Nederland Tenerife op code Oranje gaat zetten. Maar dat is dus puur afwachten. Misschien gaat Nederland dat wel helemaal niet doen en heeft hij gewoon een topvakantie, wat ik van harte hoop :)
En het coronavirus zo vanuit Tenerife naar Nederland meenemen? Het is echt niet zo dat we een tekort aan coronabesmettingen hebben in Nederland.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 1 juli 2021 @ 19:11:35 #108
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200159523
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 19:09 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

En het coronavirus zo vanuit Tenerife naar Nederland meenemen? Het is echt niet zo dat we een tekort aan coronabesmettingen hebben in Nederland.
Je kunt het mensen niet kwalijk nemen dat ze gewoon op vakantie gaan, als het enige andere alternatief niet gaan is en al je geld kwijt zijn.

Ik vind wél dat de overheid sneller zou moeten ingrijpen en meer op lokaal niveau zou moeten kijken. Tenerife gaat al even heel erg de verkeerde kant op, de rest van de Canarische eilanden doen het heel aardig. Wat mij betreft hadden ze voor Tenerife al aan de rem getrokken en dit eiland op oranje gezet.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200159718
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 19:05 schreef Arizona het volgende:
Hij krijgt wel zijn geld terug als Nederland Tenerife op code Oranje gaat zetten.
Wat schijnbaar 1x per week gebeurt, op woensdag, dus als ik er net 1 dag ben :'(
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 1 juli 2021 @ 19:32:33 #110
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200159825
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 19:24 schreef DX11 het volgende:

[..]

Wat schijnbaar 1x per week gebeurt, op woensdag, dus als ik er net 1 dag ben :'(
Op donderdag worden de reisadviezen heroverwogen, op woensdag is enkel de vooraankondiging van wijzigingen in de reisadviezen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200160031
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 19:32 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Op donderdag worden de reisadviezen heroverwogen, op woensdag is enkel de vooraankondiging van wijzigingen in de reisadviezen.
Ok dus ik heb sowieso plezier op vakantie van dinsdagavond tm donderdag middag :D :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 1 juli 2021 @ 20:21:46 #112
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200160483
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 19:51 schreef DX11 het volgende:

[..]

Ok dus ik heb sowieso plezier op vakantie van dinsdagavond tm donderdag middag :D :P
Begin van de week gaan ze in overleg met het OMT over welke wijzigingen er nodig zijn/kunnen.

Rond woensdagochtend maken ze bekend wat er besloten is.

Toen wij in Portugal zaten zetten ze Lissabon op oranje (waar wij gelukkig niet zaten). Vanaf de dag erna was er een dringend advies om in quarantaine te gaan en om jezelf bij thuiskomst te laten testen. Het werd pas een verplichting vanaf de zaterdag erna. Dus je hebt een paar dagen voordat een test en quarantaine verplicht worden, dat gebeurd niet meteen op donderdag :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 1 juli 2021 @ 20:27:02 #113
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200160587
Ik heb zojuist omgeboekt naar een camping in Toscane :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200160596
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 20:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Begin van de week gaan ze in overleg met het OMT over welke wijzigingen er nodig zijn/kunnen.

Rond woensdagochtend maken ze bekend wat er besloten is.

Toen wij in Portugal zaten zetten ze Lissabon op oranje (waar wij gelukkig niet zaten). Vanaf de dag erna was er een dringend advies om in quarantaine te gaan en om jezelf bij thuiskomst te laten testen. Het werd pas een verplichting vanaf de zaterdag erna. Dus je hebt een paar dagen voordat een test en quarantaine verplicht worden, dat gebeurd niet meteen op donderdag :)
Ben eerder bang dat Tui ons zsm verplicht terug gaat halen. De infectie maak ik me niet zo zorgen om na Pfizer. Denk dat ik vanaf woensdag maar zo lang mogelijk mijn telefoon op stil hou.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 1 juli 2021 @ 20:35:38 #115
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200160682
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 20:27 schreef DX11 het volgende:

[..]

Ben eerder bang dat Tui ons zsm verplicht terug gaat halen. De infectie maak ik me niet zo zorgen om na Pfizer. Denk dat ik vanaf woensdag maar zo lang mogelijk mijn telefoon op stil hou.
Ah, ja, geen idee hoe dat gaat, wij boeken onze vlucht en hotel altijd gewoon los. Zal voor je hopen dat het meevalt!

quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 20:27 schreef Arizona het volgende:
Ik heb zojuist omgeboekt naar een camping in Toscane :)
Balen wel ;( Al is Toscane ook prachtig, niet bepaald een troostprijs!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 1 juli 2021 @ 20:39:16 #116
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200160719
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 20:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ah, ja, geen idee hoe dat gaat, wij boeken onze vlucht en hotel altijd gewoon los. Zal voor je hopen dat het meevalt!
[..]

Balen wel ;( Al is Toscane ook prachtig, niet bepaald een troostprijs!
Ja, ik had het liefst naar Tenerife gegaan, maar de onzekerheid is me te groot. Ik ken mezelf, ik zit dan iedere dag op hete kolen de reisadviezen te verversen.
Tenerife komt wel een andere keer weer :) .
En Toscane is zeker mooi! We zijn er één keer eerder geweest en dat is toen goed bevallen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200160857
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 20:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ah, ja, geen idee hoe dat gaat, wij boeken onze vlucht en hotel altijd gewoon los. Zal voor je hopen dat het meevalt!
Mag je dan wel blijven? Shit, hadden we dat moeten doen..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 1 juli 2021 @ 21:42:57 #118
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200161523
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 20:52 schreef DX11 het volgende:

[..]

Mag je dan wel blijven? Shit, hadden we dat moeten doen..
Misschien laat je reisorganisatie je de reis ook wel afmaken, mocht het zover komen. Als ze geen vluchten hebben of gewoon veel te druk zijn om iedereen te bellen en om te boeken :P
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  donderdag 1 juli 2021 @ 22:50:01 #119
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200162483
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 20:52 schreef DX11 het volgende:

[..]

Mag je dan wel blijven? Shit, hadden we dat moeten doen..
Volgens mij wel. Al moet je dan op je terugweg wel een negatieve test laten zien en je moet bereid zijn om in quarantaine te gaan bij aankomst in NL. Al geldt er vanaf een dezer dagen dat je niet meer in quarantaine hoeft als je binnen de EU op vakantie bent geweest; ook als het een oranje land betreft. Dus feitelijk ben je enkel de kosten kwijt voor een test voor je terugreis. En je verzekeringen kunnen moeilijk doen als er iets gebeurd in een oranje gebied.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_200163265
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 19:09 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

En het coronavirus zo vanuit Tenerife naar Nederland meenemen? Het is echt niet zo dat we een tekort aan coronabesmettingen hebben in Nederland.
Doe niet zo paniekerig _O-

Damn wtf. De besmettingen zijn niet onder de toeristen. Besmettingen merendeel in santa Cruz. Lokale bevolking…

In het zuiden waar alle vakantiegangers heen gaan amper.

Echt ik kan zo niet tegen die paniekzaaiers :r

Niks aan de hand hier op de Canarische eilanden. Ze zijn hier zo schoon en volop bezig met Corona, dat je nog eerder in NL een besmetting kan op lopen dan hier in de Canarische eilanden

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 00:17:01 ]
  vrijdag 2 juli 2021 @ 08:16:33 #121
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200164323
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:11 schreef Mazikeen het volgende:

[..]

Doe niet zo paniekerig _O-

Damn wtf. De besmettingen zijn niet onder de toeristen. Besmettingen merendeel in santa Cruz. Lokale bevolking…

In het zuiden waar alle vakantiegangers heen gaan amper.

Echt ik kan zo niet tegen die paniekzaaiers :r

Niks aan de hand hier op de Canarische eilanden. Ze zijn hier zo schoon en volop bezig met Corona, dat je nog eerder in NL een besmetting kan op lopen dan hier in de Canarische eilanden
Ik wil zo min mogelijk besmettingen in Nederland en als er in een bepaald gebied veel besmettingen zijn moet de overheid reizen naar dat gebied simpelweg verbieden. Dus het logisch om de Canarische eilanden, Balearen, Portugal en Cyprus zo snel mogelijk een oranje reisadvies te geven.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 08:29:24 #122
5428 crew  miss_sly
pi_200164385
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:16 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik wil zo min mogelijk besmettingen in Nederland en als er in een bepaald gebied veel besmettingen zijn moet de overheid reizen naar dat gebied simpelweg verbieden. Dus het logisch om de Canarische eilanden, Balearen, Portugal en Cyprus zo snel mogelijk een oranje reisadvies te geven.
Het doet er niet zoveel toe wat jij wil. Als alle individuele meningen en wensen moeten worden gehonoreerd, wordt dat nogal lastig.

Het gaat om de zorg. Als er geen aanleiding is, met andere woorden: als de zorg het aankan, zijn al die maatregelen niet nodig en moet je ze ook niet willen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200164723
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:16 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik wil zo min mogelijk besmettingen in Nederland en als er in een bepaald gebied veel besmettingen zijn moet de overheid reizen naar dat gebied simpelweg verbieden. Dus het logisch om de Canarische eilanden, Balearen, Portugal en Cyprus zo snel mogelijk een oranje reisadvies te geven.
Ik wil. Ik wil.

Ik wil ook dat Corona er nooit was geweest. Maar ja.

De stoplicht van de Canarische eilanden…..


Ja Tenerife gaat kut. Maar waarom de overige eilanden straffen? Ik hoop dat de eilanden gewoon geel blijven. Niet alleen voor mijzelf, maar ook voor de vakantiegangers die nog moeten gaan, voor het toerisme op de eilanden en dus ook voor de bevolking. De eilanden leven van toerisme. En de steun die ze hier krijgen is niet zoals in Nederland.

Je merkt eigenlijk bijna niks van Corona. Ja mondkapje in openbare ruimtes. En in hotel is echt mega schoon. Maar terrasjes zijn weer gezellig, je kan weer lekker overal eten.

Nee laat het maar zoals het nu is….

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 09:13:48 ]
  vrijdag 2 juli 2021 @ 09:37:29 #124
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200164978
Ik heb een gratis test voor ons ingepland in… Deventer. Drie kwartier rijden. Maar is nog altijd goedkoper dan 120 euro aftikken voor ons drieen voor een test in de buurt.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 2 juli 2021 @ 09:42:08 #125
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200165021
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 09:10 schreef Mazikeen het volgende:

[..]

Ik wil. Ik wil.

Ik wil ook dat Corona er nooit was geweest. Maar ja.

De stoplicht van de Canarische eilanden…..
[ afbeelding ]

Ja Tenerife gaat kut. Maar waarom de overige eilanden straffen? Ik hoop dat de eilanden gewoon geel blijven. Niet alleen voor mijzelf, maar ook voor de vakantiegangers die nog moeten gaan, voor het toerisme op de eilanden en dus ook voor de bevolking. De eilanden leven van toerisme. En de steun die ze hier krijgen is niet zoals in Nederland.

Je merkt eigenlijk bijna niks van Corona. Ja mondkapje in openbare ruimtes. En in hotel is echt mega schoon. Maar terrasjes zijn weer gezellig, je kan weer lekker overal eten.

Nee laat het maar zoals het nu is….
De andere eilanden gaan inderdaad prima, het zou zonde zijn die mee te sleuren in de ellende van Tenerife.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200167070
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 09:37 schreef Arizona het volgende:
Ik heb een gratis test voor ons ingepland in… Deventer. Drie kwartier rijden. Maar is nog altijd goedkoper dan 120 euro aftikken voor ons drieen voor een test in de buurt.
Psssst als je 0800 5005 belt kan je gewoon op elke GGD locatie gratis testen en is hij waarschijnlijk nog maar 5 minuten van je vandaan ;)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 2 juli 2021 @ 12:23:56 #127
387249 exelletor
exelleren?
pi_200167285
Iemand ervaring met een PCR test bij https://coronasneltestnederland.nl/ via testenvoorjereis.nl? In hun algemene voorwaarden zeggen ze niks te garanderen, dus ik ben benieuwd of anderen hun testresultaten binnen 24 uur hebben gekregen. Toen ik nog bij commerciele aanbieders werd getest, werd er altijd aangegeven dat de testresultaten bijvoorbeeld 's avonds om 22uur of 's ochtends rond 10 uur zouden komen, maar hier niet. Ik twijfel namelijk of ik voor de zekerheid niet nog een ander test moet inplannen...
  vrijdag 2 juli 2021 @ 12:37:49 #128
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200167488
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 09:10 schreef Mazikeen het volgende:

[..]

Ik wil. Ik wil.

Ik wil ook dat Corona er nooit was geweest. Maar ja.

De stoplicht van de Canarische eilanden…..
[ afbeelding ]

Ja Tenerife gaat kut. Maar waarom de overige eilanden straffen? Ik hoop dat de eilanden gewoon geel blijven. Niet alleen voor mijzelf, maar ook voor de vakantiegangers die nog moeten gaan, voor het toerisme op de eilanden en dus ook voor de bevolking. De eilanden leven van toerisme. En de steun die ze hier krijgen is niet zoals in Nederland.

Je merkt eigenlijk bijna niks van Corona. Ja mondkapje in openbare ruimtes. En in hotel is echt mega schoon. Maar terrasjes zijn weer gezellig, je kan weer lekker overal eten.

Nee laat het maar zoals het nu is….
Alle Canarische eilanden op oranje zetten is niet straffen, maar is puur voorzichtigheid in een tijd dat voorzichtigheid en waakzaamheid erg belangrijk is door de opkomst van de deltavariant.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200167552
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:10 schreef DX11 het volgende:

[..]

Psssst als je 0800 5005 belt kan je gewoon op elke GGD locatie gratis testen en is hij waarschijnlijk nog maar 5 minuten van je vandaan ;)
Nope, collega van mij in dezelfde situatie, Deventer dichtstbij. (Kom uit dezelfde regio als Arizona)
Alius aliud dicit
  vrijdag 2 juli 2021 @ 13:02:15 #130
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200167766
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:10 schreef DX11 het volgende:

[..]

Psssst als je 0800 5005 belt kan je gewoon op elke GGD locatie gratis testen en is hij waarschijnlijk nog maar 5 minuten van je vandaan ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:44 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Nope, collega van mij in dezelfde situatie, Deventer dichtstbij. (Kom uit dezelfde regio als Arizona)
Collega van mij ook. Deventer it is. En er zijn ook maar heel weinig slots per dag.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200167973
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:37 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Alle Canarische eilanden op oranje zetten is niet straffen, maar is puur voorzichtigheid in een tijd dat voorzichtigheid en waakzaamheid erg belangrijk is door de opkomst van de deltavariant.
Alleen Tenerife is kut…… de rest prima
pi_200168041
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:19 schreef Mazikeen het volgende:

[..]

Alleen Tenerife is kut…… de rest prima
Concern Balearic Islands could move to amber list as local media reports infections continue to rise

Some 304 new COVID-19 infections were recorded in the Spanish islands yesterday, up by 105 on the day before, the Majorca Daily Bulletin has reported.

Menorca and Mallorca are reportedly seeing their highest spikes in cases since mid-February.

In our 9.09am post, you can also see the islands are categorised as orange - meaning they have a medium level of risk in terms of case and positivity rates.

Part of the reason behind the increase in cases is an outbreak among some 600 Spanish students who partied on the islands to celebrate the end of term.

It will be a concern for those looking to book a holiday to Mallorca, Menorca or Ibiza in the coming weeks, with the risk it could be moved to the amber list this month.

The Balearics have been added to the UK's green watchlist, meaning they could become amber without notice and those returning will have to quarantine.


Waar moeten al die BN’ers straks heen!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_200168079
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:24 schreef RipCity het volgende:

[..]

Concern Balearic Islands could move to amber list as local media reports infections continue to rise

Some 304 new COVID-19 infections were recorded in the Spanish islands yesterday, up by 105 on the day before, the Majorca Daily Bulletin has reported.

Menorca and Mallorca are reportedly seeing their highest spikes in cases since mid-February.

In our 9.09am post, you can also see the islands are categorised as orange - meaning they have a medium level of risk in terms of case and positivity rates.

Part of the reason behind the increase in cases is an outbreak among some 600 Spanish students who partied on the islands to celebrate the end of term.

It will be a concern for those looking to book a holiday to Mallorca, Menorca or Ibiza in the coming weeks, with the risk it could be moved to the amber list this month.

The Balearics have been added to the UK's green watchlist, meaning they could become amber without notice and those returning will have to quarantine.


Waar moeten al die BN’ers straks heen!
Je weet dat Mallorca en menorca totaal niet in de buurt liggen van de Canarische eilanden?

Waar jij het over hebt is over de balearen
pi_200168499
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:37 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Alle Canarische eilanden op oranje zetten is niet straffen, maar is puur voorzichtigheid in een tijd dat voorzichtigheid en waakzaamheid erg belangrijk is door de opkomst van de deltavariant.
Als je er zo over denkt, kunnen we in Nederland misschien beter in een lockdown gaan. De deltavariant is immers ook al hier aanwezig.

Kom je nog wel naar buiten toe? Loop je nog met een mondkapje overal rond?
  vrijdag 2 juli 2021 @ 20:23:37 #135
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_200174200
Is er ergens een duidelijk overzicht van de eisen per land? Kan niks vinden op de site van de overheid. Vind die site echt een ramp.

Ik wil in augustus naar Italië. Moet ik dan volledig gevaccineerd zijn? Of is 1 prik voldoende? En moet ik daarnaast een negatieve test kunnen laten zien?
  vrijdag 2 juli 2021 @ 20:31:47 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200174421
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:23 schreef Heufd het volgende:
Is er ergens een duidelijk overzicht van de eisen per land? Kan niks vinden op de site van de overheid. Vind die site echt een ramp.

Ik wil in augustus naar Italië. Moet ik dan volledig gevaccineerd zijn? Of is 1 prik voldoende? En moet ik daarnaast een negatieve test kunnen laten zien?
www.wijsopreis.nl

Voor augustus is alles nog zo onzeker, kun je nu nog niet op plannen vrees ik
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 2 juli 2021 @ 20:37:59 #137
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_200174658
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:31 schreef Molo het volgende:

[..]

www.wijsopreis.nl

Voor augustus is alles nog zo onzeker, kun je nu nog niet op plannen vrees ik
Thanks. Ik lees nu dit.

quote:
Heenreis naar Italië
U kunt naar Italië reizen met uw coronabewijs (Digitale Corona Certificaat - DCC) als:
- U bij aankomst een Digital Passenger Locator Form kunt laten zien, en;
- U 14 dagen of langer geleden volledig bent gevaccineerd, of;
- Uw negatieve PCR-test of antigeentest niet ouder is dan 48 uur, of;
- Uw herstelbewijs niet ouder is dan 6 maanden.
- U hoeft dan niet in quarantaine.
Kinderen jonger dan 6 jaar hoeven niet getest te worden.
De week dat ik wil gaan ben ik wel volledig gevaccineerd, maar nog niet 14 dagen geleden. Dan zou ik dus alsnog getest moeten worden. Wat een gedoe…
  vrijdag 2 juli 2021 @ 20:44:28 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200174964
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:37 schreef Heufd het volgende:

[..]

Thanks. Ik lees nu dit.
[..]

De week dat ik wil gaan ben ik wel volledig gevaccineerd, maar nog niet 14 dagen geleden. Dan zou ik dus alsnog getest moeten worden. Wat een gedoe…
Yep, zoals de situatie nu is. Kan nog veranderen wellicht.

Testen is dan wel zonder kosten.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 2 juli 2021 @ 20:47:13 #139
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_200175035
Ja is zeker een gedoe, om op vakantie te gaan. Sterkte aan jullie, en als het je lukt fijne vakantie☀👍
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:32:52 #140
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200183427
Goed nieuws voor inwoners van Twente, sinds vandaag zijn er ook gratis testlocaties in Hengelo, Enschede en Almelo!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200184152
quote:
Vakantiegangers in verwarring door coronaregels, ANWB platgebeld
ANP

Op de bonnefooi naar Zuid-Europa? Dat zit er deze zomer niet in. Het wordt een vakantie die door de coronamaatregelen heel wat planning vereist. De ANWB merkt dat er nog veel onduidelijkheid is bij vakantiegangers die naar het buitenland willen.

Vandaag over een week begint in de noordelijke provincies de schoolvakantie. Het enthousiasme om naar het buitenland te gaan is groot, constateert de ANWB, maar er zijn veel vragen over inreisbeperkingen, doorreizen en de coronamaatregelen op bestemming.

"Mensen willen bijvoorbeeld weten hoe oud een PCR-test mag zijn. Of hoe ze moeten bewijzen dat hun kinderen negatief getest zijn", zegt Josje Majoor, die verantwoordelijk is voor de ANWB Reiswijzer. De antwoorden op die vragen lopen nogal uiteen, omdat de coronaregels in ieder land verschillen.

Puzzel

Zeker voor wie met de auto op vakantie gaat en meerdere landen moet doorkruisen, is het een puzzel. Zo vraagt Italië om een PCR-test die niet ouder is dan 48 uur (ook voor kinderen vanaf 6 jaar). Dat betekent dat vakantiegangers uit Nederland behoorlijk moeten doorrijden om te zorgen dat het testbewijs bij aankomst in het land niet verlopen is. Onderweg is zo'n testbewijs dan weer niet nodig: Duitsland heeft geen inreisbeperkingen en ook Zwitserland heeft geen restricties voor doorreizigers.

"Het is altijd al verstandig om voorbereid op reis te gaan. Maar nu is alles tien keer zo ingewikkeld. Je moet je 'corona-administratie' echt op orde hebben", zegt Majoor.

Dat geldt ook voor vakantiegangers die het vliegtuig nemen. "We horen dat luchtvaartmaatschappijen soms extra eisen stellen. Ze willen bijvoorbeeld dat je naast een vaccinatiebewijs ook een negatieve PCR-test kunt laten zien. Ze zijn daarmee strenger dan het land waar ze naartoe vliegen. Dat komt omdat zij de verantwoordelijkheid dragen bij het inreizen."

Problemen met Europees reisbewijs

Vakantiegangers kunnen sinds 1 juli hun Europese reisbewijs downloaden in de CoronaCheck-app. De QR-code is te downloaden als je volledig gevaccineerd bent, een negatieve testuitslag hebt of als je minder dan zes maanden geleden hersteld bent van corona. Maar het Europese systeem werkt nog niet helemaal zoals het moet, ook al is het vakantieseizoen begonnen.

Zo hadden sommige mensen vrijdag problemen bij het inladen van hun negatieve testbewijs van de GGD in de CoronaCheck-app. Ook de speciale scan-app waarmee vervoerders als KLM en Transavia de QR-codes van reizigers moeten scannen, was de afgelopen dagen nog niet beschikbaar.

Bij vakantiegangers is daarnaast verwarring over aanvullende eisen van sommige lidstaten. Wie bijvoorbeeld naar Griekenland wil vliegen, moet vooraf een online-gezondheidsverklaring invullen. Volgens reisorganisatie TUI komt dat nu voor te veel reizigers als een verrassing op de luchthaven.



De situatie in een vakantieland kan binnen een week helemaal veranderen.
Josje Majoor, ANWB

Kortom: reizigers moeten gewapend met de juiste voorkennis en documenten van huis gaan. En ook op bestemming is het verstandig om de reisadviezen van het ministerie van Buitenlandse Zaken regelmatig te checken.

Majoor: "De situatie in een vakantieland kan binnen een week helemaal veranderen. Onze Reiswijzer wordt dagelijks bijgewerkt. Soms zetten mensen in de vakantie hun telefoon uit, maar houd je telefoon dit jaar vooral bij de hand."
https://nos.nl/artikel/23(...)gels-anwb-platgebeld

Goh, het is een grotere chaos dan vorig jaar zonder vaccins, ondanks de ~*magische*~ technologische oplossing van 'We hebben een ep!' Wie had dat gedacht?
  zaterdag 3 juli 2021 @ 15:39:44 #142
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200185839
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:31 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)gels-anwb-platgebeld

Goh, het is een grotere chaos dan vorig jaar zonder vaccins, ondanks de ~*magische*~ technologische oplossing van 'We hebben een ep!' Wie had dat gedacht?
Vergeet niet dat het vorig jaar gigantisch misgegaan is en mensen het coronavirus massaal importeerde uit Spanje en Zuid-Frankrijk. Daarom zijn landen nu voorzichtiger met het toelaten van toeristen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 15:44:18 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200185949
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:39 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Vergeet niet dat het vorig jaar gigantisch misgegaan is en mensen het coronavirus massaal importeerde uit Spanje en Zuid-Frankrijk. Daarom zijn landen nu voorzichtiger met het toelaten van toeristen.
Bedoel je niet het toelaten dat toeristen het land van herkomst verlaten?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 3 juli 2021 @ 15:53:41 #144
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200186125
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:31 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)gels-anwb-platgebeld

Goh, het is een grotere chaos dan vorig jaar zonder vaccins, ondanks de ~*magische*~ technologische oplossing van 'We hebben een ep!' Wie had dat gedacht?
Lekker ook; test gedaan en dan krijg je dat soort uitdagingen.

Voor ons niet meer heel relevant, maar ik vraag het me wel af: toen wij twee weekjes terug naar Portugal vlogen moesten we ook een negatieve test laten zien. Die hadden we gehaald bij ''spoedtest''. Uitslag krijg je dan in de mail. Is die methode momenteel nog steeds prima, of moet het echt een negatieve test zijn die is ingeladen in die app met een QR code? @Molo jij weet dat waarschijnlijk wel.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 16:05:39 #145
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200186426
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Lekker ook; test gedaan en dan krijg je dat soort uitdagingen.

Voor ons niet meer heel relevant, maar ik vraag het me wel af: toen wij twee weekjes terug naar Portugal vlogen moesten we ook een negatieve test laten zien. Die hadden we gehaald bij ''spoedtest''. Uitslag krijg je dan in de mail. Is die methode momenteel nog steeds prima, of moet het echt een negatieve test zijn die is ingeladen in die app met een QR code? @:Molo jij weet dat waarschijnlijk wel.
Is beide prima

In theorie zou de QR code sneller en makkelijker moeten werken, met minder gegevens prijsgeven.

In de praktijk is het niet gelukt goede afspraken te maken die overal gedragen zijn en een vloeiende afhandeling garanderen.
Dus is beide prima. QR code laten uitlezen wordt waarschijnlijk iets sneller maar negatieve testresultaten zijn ook prima als het gewoon aan de eisen van het land voldoet.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 3 juli 2021 @ 16:13:10 #146
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200186590
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Is beide prima

In theorie zou de QR code sneller en makkelijker moeten werken, met minder gegevens prijsgeven.

In de praktijk is het niet gelukt goede afspraken te maken die overal gedragen zijn en een vloeiende afhandeling garanderen.
Dus is beide prima. QR code laten uitlezen wordt waarschijnlijk iets sneller maar negatieve testresultaten zijn ook prima als het gewoon aan de eisen van het land voldoet.
Ah, top, thanks! Ik heb juist het gevoel dat de ''ouderwetse'' manier makkelijker is zonder al die storingen en zo :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 16:37:15 #147
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200187030
Mijn plan was om de testuitslag te printen, in de app te zetten en op mijn mobiel in de mail te laten zitten :+
Wij hebben nu onze test verplaatst naar Hengelo. Mag mijn dochter 's ochtends voor haar vaccinatie naar Hengelo en 's middags voor haar test :P
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zaterdag 3 juli 2021 @ 17:16:56 #148
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200187631
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:37 schreef Arizona het volgende:
Mijn plan was om de testuitslag te printen, in de app te zetten en op mijn mobiel in de mail te laten zitten :+
Wij hebben nu onze test verplaatst naar Hengelo. Mag mijn dochter 's ochtends voor haar vaccinatie naar Hengelo en 's middags voor haar test :P
Kunnen jullie net zo goed in Hengelo blijven; even wat shoppen voor de vakantie :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_200209551
Wat een gedoe allemaal. Ik heb voor mijn vakantie met gezin naar midden Italië, maar een overnachting geboekt 100 meter over de grens in Italië vanuit Zwitserland. Dan ben ik in ieder geval in 1 dag in Italië. Vanaf dan zou het wel goed moeten komen denk ik,
Normaal verblijf ik altijd 2 of 3 nachten in de bergen in Zwitserland of Oostenrijk op doorreis. Dit jaar dan maar even zo helaas
pi_200217141
Ik wil voor half augustus iets boeken voor Zuid Frankrijk. Ik denk in de regio van Nice of Marseille (maar andere tips zijn ook welkom, nooit eerder in Zuid Frankrijk geweest).

Tegen die tijd zijn we beiden al wel ruim 2 weken volledig gevaccineerd. Maar toch twijfel ik nog wel een beetje om te boeken. Nu de cijfers hier weer oplopen weet je maar nooit wat voor een nieuwe maatregelen er toch weer komen.
pi_200217245
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 16:22 schreef Middelpunt het volgende:
Ik wil voor half augustus iets boeken voor Zuid Frankrijk. Ik denk in de regio van Nice of Marseille (maar andere tips zijn ook welkom, nooit eerder in Zuid Frankrijk geweest).

Tegen die tijd zijn we beiden al wel ruim 2 weken volledig gevaccineerd. Maar toch twijfel ik nog wel een beetje om te boeken. Nu de cijfers hier weer oplopen weet je maar nooit wat voor een nieuwe maatregelen er toch weer komen.
Het hangt natuurlijk ook allemaal af van wat je precies van plan bent op vakantie. Voor een beetje in de natuur wandelen of op het strand hangen zul je waarschijnlijk geen last krijgt van extra maatregelen, als je iedere nachtclub aan de Rivièra wilt ontdekken zal het wel wat spannender worden.
pi_200220262
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 16:22 schreef Middelpunt het volgende:
Ik wil voor half augustus iets boeken voor Zuid Frankrijk. Ik denk in de regio van Nice of Marseille (maar andere tips zijn ook welkom, nooit eerder in Zuid Frankrijk geweest).

Tegen die tijd zijn we beiden al wel ruim 2 weken volledig gevaccineerd. Maar toch twijfel ik nog wel een beetje om te boeken. Nu de cijfers hier weer oplopen weet je maar nooit wat voor een nieuwe maatregelen er toch weer komen.
Dit dus, wij zitten ook te twijfelen tussen Duitsland en Frankrijk. Ik neig echter steeds meer naar Duitsland vanwege het niet testen, heb ook iets meer vertrouwen in de Duitse overheid en vaccinatiebereidheid/discipline dan in de Franse:P Ik heb geen zin om daar over 3 weken naar toe te gaan en dat veel weer dicht gaat of dat je ineens bij terugkomste in quarentaine moet voor 10 dagen....
  dinsdag 6 juli 2021 @ 11:00:16 #153
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200226702
@DX11 Een heel fijne vakantie gewenst, ik duim heel hard dat alles goed blijft gaan *O*

quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 22:32 schreef hvan het volgende:
Wat een gedoe allemaal. Ik heb voor mijn vakantie met gezin naar midden Italië, maar een overnachting geboekt 100 meter over de grens in Italië vanuit Zwitserland. Dan ben ik in ieder geval in 1 dag in Italië. Vanaf dan zou het wel goed moeten komen denk ik,
Normaal verblijf ik altijd 2 of 3 nachten in de bergen in Zwitserland of Oostenrijk op doorreis. Dit jaar dan maar even zo helaas
Wij hebben op de terugreis nu een overnachting geboekt in Baden-Wurttemberg, daar hoef je geen test te laten zien. In het naastgelegen Beieren wel.
Gedoe allemaal :{w .

Wij gaan op zaterdagmiddag testen, dan op zondag naar Duitsland. En dan maandag door naar Italië, daar komen we dan maandagochtend aan dus binnen de geldigheidsduur van de test. Op de camping zelf hoef je geen test te laten zien.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200227724
Halverwege de maand net als vorige zomer vliegen naar Italië. QR codes al in bezit en voor nu nog code groen in de hoofdstad, veel problemen verwacht ik niet. Ben überhaupt benieuwd of alles wel gecontroleerd gaat worden op het vliegveld getuige dit filmpje: https://www.hln.be/reizen(...)geen-check~a83d2d8d/
pi_200235872
Voor diegene die naar Frankrijk gaan

Frankrijk controleert toch streng op negatieve coronatesten bij grensovergang

https://www.ad.nl/auto/fr(...)nsovergang~a315636c/
  dinsdag 6 juli 2021 @ 21:53:27 #156
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_200236792
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 21:27 schreef Mazikeen het volgende:
Voor diegene die naar Frankrijk gaan

Frankrijk controleert toch streng op negatieve coronatesten bij grensovergang

https://www.ad.nl/auto/fr(...)nsovergang~a315636c/
Om begrijpelijke redenen doen ze dat vooral aan de Spaans-Franse grens momenteel ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_200237064
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 21:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Om begrijpelijke redenen doen ze dat vooral aan de Spaans-Franse grens momenteel ...
Welke redenen zijn dat? Is Spanje zo’n brandhaard?
pi_200237442
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 21:59 schreef Reljem het volgende:

[..]

Welke redenen zijn dat? Is Spanje zo’n brandhaard?
Jep, zeker Catalonië. Die hebben ook al enkele maatregelen weer aangescherpt.
  woensdag 7 juli 2021 @ 08:56:52 #159
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_200244664
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 21:59 schreef Reljem het volgende:

[..]

Welke redenen zijn dat? Is Spanje zo’n brandhaard?
Nogal ja ... Die zijn volop versoepelingen aan het terug draaien in een wanhoopspoging om de zomer nog te redden ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_200244810
Spanje vasteland is momenteel gemiddeld 40+ graden dus de vraag is of je daar heen wilt. Op Tenerife zit ik vooralsnog heerlijk met 26 graden. De vraag is alleen hoe lang ik mag blijven.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:18:43 #161
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200244922
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:10 schreef DX11 het volgende:
Spanje vasteland is momenteel gemiddeld 40+ graden dus de vraag is of je daar heen wilt. Op Tenerife zit ik vooralsnog heerlijk met 26 graden. De vraag is alleen hoe lang ik mag blijven.
Hopelijk je hele vakantie :D Geniet ervan!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:20:13 #162
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200244944
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:10 schreef DX11 het volgende:
Spanje vasteland is momenteel gemiddeld 40+ graden dus de vraag is of je daar heen wilt. Op Tenerife zit ik vooralsnog heerlijk met 26 graden. De vraag is alleen hoe lang ik mag blijven.
En voorlopig zit je goed *O*
Algarve wordt oranje, canarische eilanden nog niet!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200244977
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:20 schreef Arizona het volgende:

[..]

En voorlopig zit je goed *O*
Algarve wordt oranje, canarische eilanden nog niet!
Is dat al aangekondigd dat de Canarische eilanden morgen niet oranje gaan worden? Dan ben ik echt dolblij :D
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200245030
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:10 schreef DX11 het volgende:
Spanje vasteland is momenteel gemiddeld 40+ graden dus de vraag is of je daar heen wilt. Op Tenerife zit ik vooralsnog heerlijk met 26 graden. De vraag is alleen hoe lang ik mag blijven.
Oeh gran canaria is het een stuk warmer. 31 graden.

Overigens….

Reisadvies Algarve aangescherpt, geen nieuwe EU-landen op ‘geel’

https://www.ad.nl/politie(...)en-op-geel~a3d2861c/
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:30:23 #165
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200245072
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:22 schreef DX11 het volgende:

[..]

Is dat al aangekondigd dat de Canarische eilanden morgen niet oranje gaan worden? Dan ben ik echt dolblij :D
https://www.tubantia.nl/p(...)en-op-geel~a3d2861c/

Canarische eilanden worden wel gemonitord maar gaan nu dus nog niet op oranje :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200245347
Vorige week een weekje Duitsland erop zitten. We gaan normaal in het najaar, maar vorig jaar ging alles voor onze neus zo'n beetje dicht. Dus nu waren we vroeg.

Gelukkig maar, als ik zo de besmettingen zie. Ik vermoed dat er binnenkort weer het een en ander oranje of zelfs rood kleurt. Want helaas wordt er door ECDC naar besmettingen gekeken, en niet naar zieknhuisopnames.

We zagen de cijfers, en we gaan ook snel een lang weekend op pad. Eigenlijk wilden we Frankrijk of Luxemburg, maar dat is ons niet open genoeg. Te veel gedoe. Dus wordt het nogmaals Duitsland. Dat was vorige week heel goed te doen en is ons goed bevallen.

Als het allemaal mee blijkt te vallen, dan gaan we in het najaar nog een keer.
pi_200245481
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:30 schreef Arizona het volgende:

[..]

https://www.tubantia.nl/p(...)en-op-geel~a3d2861c/

Canarische eilanden worden wel gemonitord maar gaan nu dus nog niet op oranje :)
Vraag me af wat dat monitoren inhoudt, hopelijk niet dat er elke dag een wijziging naar oranje kan komen ipv 1x per week.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:27 schreef Mazikeen het volgende:

[..]

Oeh gran canaria is het een stuk warmer. 31 graden.

Overigens….

Reisadvies Algarve aangescherpt, geen nieuwe EU-landen op ‘geel’

https://www.ad.nl/politie(...)en-op-geel~a3d2861c/
Bedankt voor de info! Ja en paar jaar terug was het op Lanzarote ook echt continue 32 graden om deze tijd, maar met veel vind. Nu is hier (gek genoeg, misschien omdat we zuidelijk zitten) niet veel wind dus we vinden het wel prima met 26gr.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200247811
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 11:00 schreef Arizona het volgende:
@:DX11 Een heel fijne vakantie gewenst, ik duim heel hard dat alles goed blijft gaan *O*
[..]

Wij hebben op de terugreis nu een overnachting geboekt in Baden-Wurttemberg, daar hoef je geen test te laten zien. In het naastgelegen Beieren wel.
Gedoe allemaal :{w .

Wij gaan op zaterdagmiddag testen, dan op zondag naar Duitsland. En dan maandag door naar Italië, daar komen we dan maandagochtend aan dus binnen de geldigheidsduur van de test. Op de camping zelf hoef je geen test te laten zien.
Zo kan het ook inderdaad.
Ik kom er alleen net wel achter dat als wij doorreizen, het een uur reistijd scheelt als wij weer terug via Zwitserland gaan. :')
dat wordt dus een uur omrijden over allerlei bergweggetjes om in Italie te blijven :')
Wat een gekut allemaal
  woensdag 7 juli 2021 @ 14:01:16 #169
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200249235
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:39 schreef hvan het volgende:

[..]

Zo kan het ook inderdaad.
Ik kom er alleen net wel achter dat als wij doorreizen, het een uur reistijd scheelt als wij weer terug via Zwitserland gaan. :')
dat wordt dus een uur omrijden over allerlei bergweggetjes om in Italie te blijven :')
Wat een gekut allemaal
Ik ga er maar vanuit dat we al het gekut vergeten zijn zodra ik languit aan het zwembad van onze Toscaanse camping lig, haha :D

Ik zit nu te denken om terug ook maar uit voorzorg een overnachting in Italie, vlak bij de Brenner, te reserveren. Stel dat Baden Wurttemberg weer strenger wordt en je daar wel een test moet laten zien :') . Geen idee hoe dat dan gaat, of je je daar ter plaatse kunt laten testen, of dat dat dan al in Italie gedaan moet zijn, en wat de kosten dan zijn.

Dan is terug, het de tweede dag nog wel 9 uur rijden naar huis, maar dat is al een stuk beter dan de 14 uur die het kost vanuit Toscane :P
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200249319
Ik heb dus een paar weken geleden voor volgende week een vakantie naar Algarve geboekt. En nu wordt dat gebied helaas oranje. Ben wel volledig gevaccineerd al een maand geleden. Maar twijfel of ik nog wel moet gaan.
Momenteel zal ik nog prima binnenkomen met de Corona app met QR code, maar weet iemand wanneer een land precies een zeer hoog risico gebied wordt? En waarna je dus bij terugkomst in NL in quarantaine moet zelfs als je gevaccineerd bent? Waar ligt die grens qua cases/100.000? En hoe reëel is het dat dat voor Portugal gebeurt?
pi_200249326
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 11:00 schreef Arizona het volgende:
@:DX11 Een heel fijne vakantie gewenst, ik duim heel hard dat alles goed blijft gaan *O*
[..]

Wij hebben op de terugreis nu een overnachting geboekt in Baden-Wurttemberg, daar hoef je geen test te laten zien. In het naastgelegen Beieren wel.
Gedoe allemaal :{w .
Het is dan misschien wel een gedoe. Maar je weet in ieder geval zeker dat de andere gasten OOK geen test hebben hoeven laten zien. Hoe weet je dat daar geen mensen tussen zitten die onderweg alle nachtclubs hebben afgelopen en als een halfdronken infectiehaard bij het hotel zijn aangekomen?

[ Bericht 1% gewijzigd door RetepV op 07-07-2021 14:28:27 ]
pi_200249365
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:55 schreef Morri2 het volgende:
Gelukkig maar, als ik zo de besmettingen zie. Ik vermoed dat er binnenkort weer het een en ander oranje of zelfs rood kleurt. Want helaas wordt er door ECDC naar besmettingen gekeken, en niet naar zieknhuisopnames.
Voor reizen en reisbeperkingen zijn de ziekenhuisopnames volledig irrelevant. Het zijn de besmettingen die relevant zijn. Reisbperkingen zijn er om verspreiding te voorkomen, niets meer, niets minder.
pi_200249398
Ik zal volgende maand naar Griekenland gaan.

Maar daar zullen we alleen naar de ouders van mijn vriendin gaan, en daarna naar het vakantiehuis aan de zee. We zullen vooral in het vakantiehuis verblijven, trips met de auto maken, en alleen voor boodschappen bij winkels naar binnen gaan. In restaurants zullen we alleen buiten eten, op het terras. En sowieso zullen we beide tegen die tijd volledig gevaccineerd zijn. Dus de kans dat we daar besmet raken zal zo rond de 0 procent liggen. En de kans dat we tegen gehouden worden zal ook wel rond de 0 procent liggen, met die vaccinaties.
pi_200249476
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 22:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dus feitelijk ben je enkel de kosten kwijt voor een test voor je terugreis. En je verzekeringen kunnen moeilijk doen als er iets gebeurd in een oranje gebied.
Als ik op Tenerife woonde, zou ik meteen de prijzen van de testen verdubbelen, wanneer het van geel naar oranje zou gaan. Lekker incashen. Ik zou het opschroeven naar 200 euro per test, niemand die me tegen kan houden. :)

Hou aan het einde van je vakantie dus nog wat geld over, zou ik zeggen. Ik ben een aardige kerel. Als ik onaardig was geweest, had ik de prijzen van de test naar 300 euro opgeschroefd. :P
  woensdag 7 juli 2021 @ 14:38:11 #175
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200249638
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 14:10 schreef RetepV het volgende:

[..]

Het is dan misschien wel een gedoe. Maar je weet in ieder geval zeker dat de andere gasten OOK geen test hebben hoeven laten zien. Hoe weet je dat daar geen mensen tussen zitten die onderweg alle nachtclubs hebben afgelopen en als een halfdronken infectiehaard bij het hotel zijn aangekomen?
De enige plek waar je andere gasten ziet is in de ontbijtruimte. Ik ga hier in Nederland ook rustig uit eten in een restaurant waar niemand getest is, dus ik zie niet in waarom ik dat in Duitsland opeens niet zou doen :).
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200249737
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 14:01 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik ga er maar vanuit dat we al het gekut vergeten zijn zodra ik languit aan het zwembad van onze Toscaanse camping lig, haha :D

Ik zit nu te denken om terug ook maar uit voorzorg een overnachting in Italie, vlak bij de Brenner, te reserveren. Stel dat Baden Wurttemberg weer strenger wordt en je daar wel een test moet laten zien :') . Geen idee hoe dat dan gaat, of je je daar ter plaatse kunt laten testen, of dat dat dan al in Italie gedaan moet zijn, en wat de kosten dan zijn.

Dan is terug, het de tweede dag nog wel 9 uur rijden naar huis, maar dat is al een stuk beter dan de 14 uur die het kost vanuit Toscane :P
Momenteel is het zo dat als je op doorreis bent door Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk, dat je dan gewoon zonder test of vaccinatie door kan rijden. In Oostenrijk mag je dan ook niet stoppen om te tanken. Dus zorg dat je in ieder geval nog voor pakweg 300 km benzine in je auto hebt voordat je Oostenrijk binnen rijdt.

Wij gaan de eerste week naar Umbrie, met stop van 2 nachten aan het meer van Lugano aan Italiaanse zijde, de 2e week zitten we in Pimonte bij Asti. Vanaf daar is het de bedoeling om in 1 keer door naar huis te rijden.
  woensdag 7 juli 2021 @ 14:50:50 #177
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200249795
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 14:47 schreef hvan het volgende:

[..]

Momenteel is het zo dat als je op doorreis bent door Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk, dat je dan gewoon zonder test of vaccinatie door kan rijden. In Oostenrijk mag je dan ook niet stoppen om te tanken. Dus zorg dat je in ieder geval nog voor pakweg 300 km benzine in je auto hebt voordat je Oostenrijk binnen rijdt.

Wij gaan de eerste week naar Umbrie, met stop van 2 nachten aan het meer van Lugano aan Italiaanse zijde, de 2e week zitten we in Pimonte bij Asti. Vanaf daar is het de bedoeling om in 1 keer door naar huis te rijden.
Op de heenweg hebben we onze antigeentest bij ons. De terugweg zal ook geen probleem zijn. Mijn vriend en ik hebben dan beide 3 weken geleden onze eerste vaccinatie gehad, en dat wordt in Oostenrijk geaccepteerd, dus een tankstop zal geen probleem zijn :) . Moet dochter maar in de auto wachten ;)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200251601
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 14:23 schreef RetepV het volgende:

[..]

Als ik op Tenerife woonde, zou ik meteen de prijzen van de testen verdubbelen, wanneer het van geel naar oranje zou gaan. Lekker incashen. Ik zou het opschroeven naar 200 euro per test, niemand die me tegen kan houden. :)

Hou aan het einde van je vakantie dus nog wat geld over, zou ik zeggen. Ik ben een aardige kerel. Als ik onaardig was geweest, had ik de prijzen van de test naar 300 euro opgeschroefd. :P
Op Tenerife vragen ze idd 180 euro voor een test. Althans dat heb ik begrepen van een vriendin van mij die daar werkt
pi_200251648
Zit nu op een boot. Boottocht van 5 uur :D
Corona? Uhhhhh nope _O-

We moeten masker op, maar niemand draagt hem :D

Ze zeiden bij het boeken van de boot dat hij half vol zou zijn. Nou dan wil ik niet weten hoe het is als hij helemaal vol is
pi_200256348
Vandaag dachten we heel enthousiast naar Siam Park te gaan (mooi groot zwem park met veel glijbanen op Tenerife). Immers stond er op de site dat ze op lagere capaciteit draaien en alleen op reservering open waren, dus gereserveerd en vooruit betaald.

Komen we daar, BOM, BOM vol. Overal mensen heel dicht op elkaar. En ja je moest wel een mondkapje dragen, overal buiten, dus ook als je naar een glijbaan loopt (en dus mondkapje ook mee nemen de glijbaan af), maar natuurlijk deden veel mensen dat niet. Uiteindelijk best wel een stress dag gehad, overal mensen bovenop elkaar en met een mondkapje de glijbaan af is toch niet echt vakantie gevoel.

Maar ja ik weet dat ik natuurlijk klaag over zo iets terwijl heel veel mensen nergens heen gaan dit jaar dus zou eigenlijk niet moeten klagen sorry. Dit jaar is gewoon helaas al weer het 2e jaar "niet normaal" wat toch echt wel heel jammer is als je vakantie normaal altijd een belangrijk hoogtepunt is van je jaar.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200257377
Ga next week donderdag naar Frankrijk. Wordt dan wel weer bang voor dit soort berichten:

https://www.parool.nl/ned(...)%2Fwww.google.com%2F
pi_200257896
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:48 schreef masterwj het volgende:
Ga next week donderdag naar Frankrijk. Wordt dan wel weer bang voor dit soort berichten:

https://www.parool.nl/ned(...)%2Fwww.google.com%2F
"Het wordt een mooie zomer". Het is alleen maar gezeik. Testen code rood geel dit dat. Ongelooflijk wat een rompslomp allemaal.
pi_200258560
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:48 schreef masterwj het volgende:
Ga next week donderdag naar Frankrijk. Wordt dan wel weer bang voor dit soort berichten:

https://www.parool.nl/ned(...)%2Fwww.google.com%2F
Pfff. 2 weken geleden onze boeking voor een camping in Frankrijk toch definitief gemaakt voor deze zomer (had immers vorig jaar achteraf ook wel gekund). Ook vertrek volgende week... Maar zien hoe het loopt.
Too much is never enough!
pi_200259407
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:18 schreef DX11 het volgende:
Vandaag dachten we heel enthousiast naar Siam Park te gaan (mooi groot zwem park met veel glijbanen op Tenerife). Immers stond er op de site dat ze op lagere capaciteit draaien en alleen op reservering open waren, dus gereserveerd en vooruit betaald.

Komen we daar, BOM, BOM vol. Overal mensen heel dicht op elkaar. En ja je moest wel een mondkapje dragen, overal buiten, dus ook als je naar een glijbaan loopt (en dus mondkapje ook mee nemen de glijbaan af), maar natuurlijk deden veel mensen dat niet. Uiteindelijk best wel een stress dag gehad, overal mensen bovenop elkaar en met een mondkapje de glijbaan af is toch niet echt vakantie gevoel.

Maar ja ik weet dat ik natuurlijk klaag over zo iets terwijl heel veel mensen nergens heen gaan dit jaar dus zou eigenlijk niet moeten klagen sorry. Dit jaar is gewoon helaas al weer het 2e jaar "niet normaal" wat toch echt wel heel jammer is als je vakantie normaal altijd een belangrijk hoogtepunt is van je jaar.
Awwww dat vind ik serieus wel kut voor je. Siam park buiten Corona tijd is zo geweldig. Toen ik er woonde had ik een jaarpas O+

Hoe is je hotel? Heb je gewoon buffet?
pi_200262369
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:48 schreef masterwj het volgende:
Ga next week donderdag naar Frankrijk. Wordt dan wel weer bang voor dit soort berichten:

https://www.parool.nl/ned(...)%2Fwww.google.com%2F
Ik knijp hem ook wel voor onze vakantie naar Zakynthos. We gaan 21 augustus. Man en ik beiden dan volledig gevaccineerd, alleen onze zoon nog niet. Ben erg bang voor het scenario dat we daar in quarantaine moeten bij aankomst :'(
And so the lion fell in love with the lamb
pi_200263112
Ik denk dat dit echt even voorpagina nieuws moet worden de komende dagen zodat die cijfers bij de volgende meting over +/- 14 dagen (veel) beter zijn dan nu. Anders kost dit miljoenen Nederlanders hun vakantie.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_200263158
Ergens vind ik het ook erg cru dat Nederland puur op de positieve testen op rood gezet zal worden. Ik denk dat we 1 van de weinige landen zijn die zo intensief testen en een hoge vaccinatie bereidheid hebben. Ik hoop echt dat ondanks code rood mensen wel naar het buitenland mogen met of een negatieve test, herstelbewijs of vaccinatiebewijs -O-
And so the lion fell in love with the lamb
pi_200263242
Als je nu iets gaat boeken is denk ik het beste afwachten tot het reisadvies op woensdag, en dan een last minute boeken (voor de volgende woensdag). Vraag me af of ze dat terug halen echt actief gaan doen..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200263399
Zat een paar weken terug te mopperen dat ik dit jaar te vroeg om vakantie ging, eind juni, omdat het gratis testen e.d. niet geregeld was. Ik denk dat ik dat terug moet nemen. Waarschijnlijk was eind juni veel relaxter dan eind juli of augustus zal zijn.
  Redactie Sport donderdag 8 juli 2021 @ 10:04:31 #190
274204 crew  Mexicanobakker
pi_200263551
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 09:26 schreef Multatilu het volgende:
Ik denk dat dit echt even voorpagina nieuws moet worden de komende dagen zodat die cijfers bij de volgende meting over +/- 14 dagen (veel) beter zijn dan nu. Anders kost dit miljoenen Nederlanders hun vakantie.
Dat gaat niet uitmaken. Het enige wat helpt is het uitgaan aan banden leggen. Dat is nu gewoon dé COVID-haard.
Het feit dat het kabinet iedereen economisch de kans wil geven ipv nog een paar sectoren extra te steunen, gaat ervoor zorgen dat andere branches een probleem krijgen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_200263663
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 09:31 schreef Bamba het volgende:
Ergens vind ik het ook erg cru dat Nederland puur op de positieve testen op rood gezet zal worden. Ik denk dat we 1 van de weinige landen zijn die zo intensief testen en een hoge vaccinatie bereidheid hebben. Ik hoop echt dat ondanks code rood mensen wel naar het buitenland mogen met of een negatieve test, herstelbewijs of vaccinatiebewijs -O-
Dat denk ik ook. En dat knaagt soms een beetje. :')
Zoveel bereidheid om te vaccineren en zoveel testen. Braafste jongetje van de klas en dan zulke gevolgen.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_200263883
Ik vertrek over anderhalve week naar Zuid-Frankrijk. Huisje van familie dus dat levert geen gezeik op. Wel een paar overnachtingen onderweg geboekt, dus dat moet ik in de gaten houden. Zekerheidshalve maar afspraak voor een PCR-test gemaakt aangezien ik mijn 2e vaccinatie pas vlak voor vertrek krijg.
  donderdag 8 juli 2021 @ 10:51:35 #193
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_200264186
Ik vind vakanties nu maar ingewikkeld..
Eilandhoppen in Hawaii geannuleerd (vorig jaar mei geboekt, toen dachten we dat het nu wel onder controle zou zijn allemaal... Little did we know)

Nu willen we graag roadtrippen met onze drie pubers in Europa; Luxemburg - Zwarte Woud en dan langs de grens Frankrijk/Duitsland weer omhoog. Alles uitgedacht, zitten twee overnachtingen in Frankrijk in.. (met een dag Duitsland ertussen). Maar voor FR moet je PCR-testen. Dat moet dan dus ergens in Zuid Duitsland ofzo.. en ook gewoon twee keer testen.. Geen idee wat dat kost, maar voor een dagje vind ik dat ergens wel te gortig. Dus nu toch maar kijken of we aan de Duitse kant van de grens kunnen blijven qua overnachting. (en dan misschien toch even stiekem de grens overwippen naar Straatsburg.. mochten we aangehouden worden 'wir haben es nicht gewüsst'

Ik vind het maar gedoe allemaal.. :{ (en dan nog maar hopen dat we überhaupt nog in andere landen welkom zijn na deze week)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_200265667
Ik denk dat dit het moment is om een cabrio te kopen en rond Zeeland of de wadden eilanden te gaan touren. Voordat de cabrio's straks op zijn op marktplaats.

Dit is wel een leuke als je het hebt liggen:

https://www.autotrack.nl/(...)869742?_ga=undefined

[ Bericht 45% gewijzigd door DX11 op 08-07-2021 12:38:42 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200267676
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 16:27 schreef Mazikeen het volgende:

[..]

Op Tenerife vragen ze idd 180 euro voor een test. Althans dat heb ik begrepen van een vriendin van mij die daar werkt
180 euro voor een PCR test om weer naar Nederland te mogen? Absurd.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:43:29 #196
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_200267742
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 22:09 schreef CR7 het volgende:

[..]

"Het wordt een mooie zomer". Het is alleen maar gezeik. Testen code rood geel dit dat. Ongelooflijk wat een rompslomp allemaal.
In hoeverre er dan nog zoiets als een vakantiegevoel overblijft, kan je je afvragen.
pi_200267788
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:38 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

180 euro voor een PCR test om weer naar Nederland te mogen? Absurd.
Op dit moment is het gelukkig nog gratis zo lang dit gebied oranje blijft.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200267866
quote:
6s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:51 schreef E.T. het volgende:
Dat moet dan dus ergens in Zuid Duitsland ofzo.. en ook gewoon twee keer testen.. Geen idee wat dat kost, maar voor een dagje vind ik dat ergens wel te gortig.
Afgelopen weken in Duitsland geweest, en voornamelijk in NRW en Pfalz. Er zijn overal gratis testlocaties. en zelfs bussen die in de kleinere gehuchten rondrijden en een aantal uren ergens gaan staan. Ik kan me voorstellen dat dit in andere regio's ook zo is.

EDIT Oeps. Dat zijn gratis sneltests.
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:57:13 #199
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_200267939
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:52 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Afgelopen weken in Duitsland geweest, en voornamelijk in NRW en Pfalz. Er zijn overal gratis testlocaties. en zelfs bussen die in de kleinere gehuchten rondrijden en een aantal uren ergens gaan staan. Ik kan me voorstellen dat dit in andere regio's ook zo is.

EDIT Oeps. Dat zijn gratis sneltests.
Ik vind net dat je bij elk hotel een nieuwe test moet hebben.. (in Baden-Wurttemberg) Morgen/dit weekend eens goed naar kijken, want anders ga ik centraal in het Zwarte Woud in een hotel zitten en niet roadtrippen.. geen zin om elke dag met het hele gezin te moeten testen..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_200268033
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:46 schreef DX11 het volgende:

[..]

Op dit moment is het gelukkig nog gratis zo lang dit gebied oranje blijft.
Nee ik bedoel als Nederland rood wordt en Canarische eilanden oranje.

Dan moet je een pcr test doen als je teruggaat. En die zijn niet gratis…..
pi_200268053
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:43 schreef Eightyone het volgende:

[..]

In hoeverre er dan nog zoiets als een vakantiegevoel overblijft, kan je je afvragen.
Ik ben wat gestrest geweest voor de vakantie. Maar zodra je land is er niks aan de hand en is het vakantiegevoel gewoon aanwezig O+
pi_200268103
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:05 schreef Mazikeen het volgende:

[..]

Ik ben wat gestrest geweest voor de vakantie. Maar zodra je land is er niks aan de hand en is het vakantiegevoel gewoon aanwezig O+
Ik vloog afgelopen zomer voor het eerst in jaren in een half leeg vliegtuig naar huis. En op de heenweg hoefde je op Schiphol niet langs de douane. _O_ Zoveel voordelen. :D

En zolang ik mag gaan ben ik happy. Thuis hebben we ook lang zat beperkingen gehad. :) Ander land = ontspanning modus. O+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_200268174
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:05 schreef Mazikeen het volgende:

[..]

Ik ben wat gestrest geweest voor de vakantie. Maar zodra je land is er niks aan de hand en is het vakantiegevoel gewoon aanwezig O+
Heb je daar niet dat je overal mondkapjes op moet? Hier dus wel, overal op het resort dus ook buiten, dat is wel minder (mondkapjes combineren niet ideaal met zonnebrillen). Verder inderdaad is het lekkere warme weer icm Spaanse muziek voor mij al genoeg voor een heerlijk vakantie gevoel.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200268412
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:13 schreef DX11 het volgende:

[..]

Heb je daar niet dat je overal mondkapjes op moet? Hier dus wel, overal op het resort dus ook buiten, dat is wel minder (mondkapjes combineren niet ideaal met zonnebrillen). Verder inderdaad is het lekkere warme weer icm Spaanse muziek voor mij al genoeg voor een heerlijk vakantie gevoel.
Nee mondkapjesplicht is niet meer verplicht in Spanje buiten op straat.

Wel in winkels. In hotel wel mondkapje. Maar als je zit, lig of naar zwembad loopt niet.

Dus op zich wel te doen
pi_200268442
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:08 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik vloog afgelopen zomer voor het eerst in jaren in een half leeg vliegtuig naar huis. En op de heenweg hoefde je op Schiphol niet langs de douane. _O_ Zoveel voordelen. :D

En zolang ik mag gaan ben ik happy. Thuis hebben we ook lang zat beperkingen gehad. :) Ander land = ontspanning modus. O+

Ja we genieten volop O+
Alleen nu hoor ik dat Canarische eilanden op rood gaan??? Zal volgende week zijn dan?
  donderdag 8 juli 2021 @ 15:49:44 #206
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200268835
morgen persco, zeg maar :W tegen de vakantie,
groetjes
de deltavariant.
pi_200268876
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:49 schreef THEFXR het volgende:
morgen persco, zeg maar :W tegen de vakantie,
groetjes
de deltavariant.
Ben benieuwd of f1 in Zandvoort door zal gaan
  donderdag 8 juli 2021 @ 15:52:25 #208
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200268888
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:51 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ben benieuwd of f1 in Zandvoort door zal gaan
idd, heel veel mensen kwaad, maar we wachten even af.
pi_200268891
Pfff ik heb mijn vakantie echt perfect getimed denk ik. 26 juni weggegaan, roadtrip door Italië en ga zaterdag terug naar NL...
pi_200268904
Gvd, ik wil volgend weekend naar Spanje rijden :(
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_200269642
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:49 schreef THEFXR het volgende:
morgen persco, zeg maar :W tegen de vakantie,
groetjes
de deltavariant.
Hoezo zou de vakantie niet door kunnen gaan? Je loopt een lager risico om covid op te lopen ergens in de Toscane of aan de Côte d'Azur dan hier in Nederland. Sowieso worden reisadviezen gebaseerd op de situatie ter plekke, niet die in Nederland.
pi_200269653
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:26 schreef Mazikeen het volgende:
Alleen nu hoor ik dat Canarische eilanden op rood gaan?
Waar heb je dat gehoord dan?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200269673
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:53 schreef Fukushima het volgende:
Gvd, ik wil volgend weekend naar Spanje rijden :(
Gewoon gaan.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  donderdag 8 juli 2021 @ 16:31:24 #214
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200269744
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:27 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Hoezo zou de vakantie niet door kunnen gaan? Je loopt een lager risico om covid op te lopen ergens in de Toscane of aan de Côte d'Azur dan hier in Nederland.
Je komt straks voor hun uit een rood land, puur op basis van besmettingen, dat is de oude meetmethode, terwijl het hier in de zkh uitstekend gaat.
pi_200269759
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:27 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Hoezo zou de vakantie niet door kunnen gaan? Je loopt een lager risico om covid op te lopen ergens in de Toscane of aan de Côte d'Azur dan hier in Nederland.
Ja, zitten maar de bewoners van Toscane of de Cote d’Azur te wachten op Nederlanders die massaal de Deltavariant meenemen?
  Moderator donderdag 8 juli 2021 @ 16:32:19 #216
236264 crew  capricia
pi_200269765
quote:
14s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:28 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Gewoon gaan.
Die gele nummerplaten vallen wel op. ;)
Definitely not CIA
pi_200269772
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:27 schreef DX11 het volgende:

[..]

Waar heb je dat gehoord dan?
Ad staat het

pi_200269775
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:31 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Ja, zitten maar de bewoners van Toscane of de Cote d’Azur te wachten op Nederlanders die massaal de Deltavariant meenemen?
Waarschijnlijk niet, maar dat besluit zal niet morgen al meteen na de persco genomen worden. En of we binnen kunnen is ook nog maar even een kwestie van afwachten, vooralsnog kun je ook (met een geldig DCC) vanuit het rode Spanje Frankrijk in komen zonder in quarantaine te hoeven.
pi_200269831
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:49 schreef THEFXR het volgende:
morgen persco, zeg maar :W tegen de vakantie,
groetjes
de deltavariant.
En bedankt jongeren en de Corona wappies :)
  Moderator donderdag 8 juli 2021 @ 16:37:36 #220
236264 crew  capricia
pi_200269882
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:32 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet, maar dat besluit zal niet morgen al meteen na de persco genomen worden. En of we binnen kunnen is ook nog maar even een kwestie van afwachten, vooralsnog kun je ook (met een geldig DCC) vanuit het rode Spanje Frankrijk in komen zonder in quarantaine te hoeven.
Reken maar dat je volledige documenten gevraagd gaan worden met een geel kenteken in Italië of Spanje.
Definitely not CIA
pi_200269889
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Die gele nummerplaten vallen wel op. ;)
Je kunt toch je negatieve testbewijs laten zien? Of heb ik iets gemist over Spanje.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_200269922
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Reken maar dat je volledige documenten gevraagd gaan worden met een geel kenteken in Italië of Spanje.
Dat gebeurde sowieso al dus daarin verandert er niks.
  Moderator donderdag 8 juli 2021 @ 16:39:15 #223
236264 crew  capricia
pi_200269923
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:37 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Je kunt toch je negatieve testbewijs laten zien? Of heb ik iets gemist over Spanje.
Als NL rood of donkerrood is, mag je idd om de haverklap alles laten zien. Inclusief die allocatie formulieren per persoon.
Definitely not CIA
pi_200269946
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Als NL rood of donkerrood is, mag je idd om de haverklap alles laten zien. Inclusief die allocatie formulieren per persoon.
Ze zeuren, ze zijn zelf knetterrood :+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_200270078
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:40 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ze zeuren, ze zijn zelf knetterrood :+
Ik heb net gezwommen en de zon is heet. Mijn neusje is knetterrood :P
pi_200270227
Ik denk dat de Frankrijkgangers trouwens wel goed zitten, als die buiten een vaccinatie/negatieve test geen verdere eisen stellen aan Cyprioten (de cijfers daar zijn het verhoudingsgewijs 5x zo hoog als ze hier nu zijn) zal het voor Nederlanders ook wel goed komen.
pi_200270333
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:32 schreef Mazikeen het volgende:

[..]

Ad staat het

[ afbeelding ]
Ja maar EU adviezen zijn weer anders dan NL adviezen toch?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200270398
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:56 schreef Tocadisco het volgende:
Ik denk dat de Frankrijkgangers trouwens wel goed zitten, als die buiten een vaccinatie/negatieve test geen verdere eisen stellen aan Cyprioten (de cijfers daar zijn het verhoudingsgewijs 5x zo hoog als ze hier nu zijn) zal het voor Nederlanders ook wel goed komen.
Ik hoop dat echt! Ik ga 26 juli naar Parijs.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_200270415
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 17:02 schreef DX11 het volgende:

[..]

Ja maar EU adviezen zijn weer anders dan NL adviezen toch?
Geen idee. Gelukkig nog een week vrij hierna ivm eventuele quarantaine
pi_200270611
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 17:08 schreef Mazikeen het volgende:

[..]

Geen idee. Gelukkig nog een week vrij hierna ivm eventuele quarantaine
Wanneer ga je terug? Op zijn vroegst gaat het woensdag richting oranje toch? Dus als je voor die tijd terug gaat hoef je geen test enz te doen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200270745
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 17:24 schreef DX11 het volgende:

[..]

Wanneer ga je terug? Op zijn vroegst gaat het woensdag richting oranje toch? Dus als je voor die tijd terug gaat hoef je geen test enz te doen.
Zondag vlieg ik
pi_200271043
Kut studenten en overige jeugdigen.....
pi_200271577
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 17:56 schreef Rekkie het volgende:
Kut studenten en overige jeugdigen.....
Want?

pi_200271815
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Als NL rood of donkerrood is, mag je idd om de haverklap alles laten zien. Inclusief die allocatie formulieren per persoon.
Ja dat dus en ik wil er met 3 overnachtingcampings op het gemak heen rijden. Dat wordt dan een hoop testen :(
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_200272295
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 17:33 schreef Mazikeen het volgende:

[..]

Zondag vlieg ik
Dus niks aan de hand nieuwe regels gaan blijkbaar alleen op donderdagen in. Dus als je maar voor donderdag thuis bent (ik gelukkig ook).
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200274720
Ik wil over drie weken toch wel heel erg graag naar Italië / Kroatië, met de auto. We zijn dan alle vier volledig gevaccineerd. Hoop zo dat het door kan gaan :{
Alius aliud dicit
pi_200275474
Wij gaan vrijdag over een week naar de Cote 'd Azur, vriendin is dan voor de helft gevaccineerd en ik volledig.
Hopelijk kan het doorgaan, wordt nog beste even spannend.

Heb het hele jaar doorgewerk, ook alle feestdagen en een hoop zaterdagen en heb vanaf morgen 4 weken vrij.

We zullen zien.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_200276066
quote:
2s.gif Op donderdag 8 juli 2021 22:28 schreef junkiexp het volgende:
Wij gaan vrijdag over een week naar de Cote 'd Azur, vriendin is dan voor de helft gevaccineerd en ik volledig.
Hopelijk kan het doorgaan, wordt nog beste even spannend.

Heb het hele jaar doorgewerk, ook alle feestdagen en een hoop zaterdagen en heb vanaf morgen 4 weken vrij.

We zullen zien.
Ik duim voor je! Zo zuur als het niet door kan gaan..
Alius aliud dicit
pi_200276654
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 18:30 schreef Nober het volgende:

[..]

Want?

[ afbeelding ]
Omdat het OMT en de overheid niet alleen maar naar deze cijfers kijken en de vakantielanden zeker niet.

quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 21:49 schreef Mrmime het volgende:
Ik wil over drie weken toch wel heel erg graag naar Italië / Kroatië, met de auto. We zijn dan alle vier volledig gevaccineerd. Hoop zo dat het door kan gaan :{
Idem, 2 volledig gevaccineerd, 2 niet (15 en 11 jaar). Dat kan nog wel problematisch worden.
  donderdag 8 juli 2021 @ 23:46:46 #240
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200276656
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 21:49 schreef Mrmime het volgende:
Ik wil over drie weken toch wel heel erg graag naar Italië / Kroatië, met de auto. We zijn dan alle vier volledig gevaccineerd. Hoop zo dat het door kan gaan :{
heb je het gele boekje?
pi_200276715
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 21:49 schreef Mrmime het volgende:
Ik wil over drie weken toch wel heel erg graag naar Italië / Kroatië, met de auto. We zijn dan alle vier volledig gevaccineerd. Hoop zo dat het door kan gaan :{
Zit je dan met je vaccin. Het houdt niet op niet vanzelf. :')
  Moderator vrijdag 9 juli 2021 @ 00:08:15 #242
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200276830
Wij gaan over 4 weken naar Slovenië als het goed is. Man en ik zijn dan 2 weken volledig gevaccineerd maar we hebben ook een baby die uiteraard niet gevaccineerd is. Hoe moeilijk zullen ze daar over doen?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 9 juli 2021 @ 00:35:17 #243
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200277012
Hoop voor jullie allemaal dat het gewoon door kan gaan, echt spannende tijden dit. Had zo gehoopt op een mooie zomer. Egoïstisch gezien ben ik blij dat wij er in ieder geval al een vakantie op hebben zitten in Porto. Helemaal nu ze daar nu eisen dat je ook bij je hotel een negatieve test of vaccinatie bewijs hebt. En restaurants in de weekenden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  One tough cookie vrijdag 9 juli 2021 @ 00:51:03 #244
169210 liesje1979
pi_200277075
Ik duim voor iedereen! En ben zo blij dat ik er nog een weekendje Albanië uit heb weten te persen afgelopen weekend. Heb zelf pas eind september vakantie maar in de zomervakantie nog een paar lange weekenden en ik zat al een beetje te kijken of ik nog iets zou doen.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 00:55:13 #245
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200277091
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 00:08 schreef MaJo het volgende:
Wij gaan over 4 weken naar Slovenië als het goed is. Man en ik zijn dan 2 weken volledig gevaccineerd maar we hebben ook een baby die uiteraard niet gevaccineerd is. Hoe moeilijk zullen ze daar over doen?
Zoals het nu is, en gok dat niet meer gaat veranderen voor kinderen

quote:
Exception to the quarantine and negative test
Exceptions have been defined where no quarantine or negative test is required

children under the age of 15 who cross the border together with a close family member who has not been put under home quarantine or has not been refused entry to Slovenia, or in an organised group escorted by a teacher or caregiver who has not been ordered to quarantine at home or has not been denied entry to the Republic of Slovenia *****;
Sterretjes is niet van toepassing op jou.

Bron: https://www.gov.si/en/top(...)-19/border-crossing/
Fijne website is dat sowieso, duidelijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200277660
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 00:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hoop voor jullie allemaal dat het gewoon door kan gaan, echt spannende tijden dit. Had zo gehoopt op een mooie zomer. Egoïstisch gezien ben ik blij dat wij er in ieder geval al een vakantie op hebben zitten in Porto. Helemaal nu ze daar nu eisen dat je ook bij je hotel een negatieve test of vaccinatie bewijs hebt. En restaurants in de weekenden.
Eerlijk gezegd ben ik ook blij dat we er al een weekje op hebben zitten. En we plakken er hopelijk nog een lang weekend achteraan, dit weekend. En dan hopen we in het najaar nog eens op pad te kunnen.

Maar ik heb wel medelijden met mensen die nog gaan. Het wordt een zooitje zo.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 07:00:17 #247
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_200277773
Zolang het allemaal nog op deze manier moet ga ik in ieder geval niet op vakantie.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_200278128
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 17:56 schreef Rekkie het volgende:
Kut studenten en overige jeugdigen.....
Ik neem het de jongeren niet kwalijk.
Schuldigen zijn de ondernemers uit de horeca en evenementen branche die met hun gepiep de verantwoordelijke bewindspersonen op hun slappe knietjes hebben gekregen.
Een in economische zin totaal niet-relevante sector die kans ziet om om 1,5 jaar corona beleid, dat tientallen miljarden heeft gekost, binnen 2 weken teniet te doen.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_200278358
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 23:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

heb je het gele boekje?
Jazeker en de app en voor de zekerheid ook een papieren bewijs (digitalisering en Kroaten is een lastige combi namelijk ;) )
Alius aliud dicit
pi_200278574
We gaan het zien, begin Augustus Zuid-Frankrijk....ben benieuwd.
  Moderator vrijdag 9 juli 2021 @ 09:29:58 #251
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200278967
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 00:55 schreef Molo het volgende:

[..]

Zoals het nu is, en gok dat niet meer gaat veranderen voor kinderen
[..]

Sterretjes is niet van toepassing op jou.

Bron: https://www.gov.si/en/top(...)-19/border-crossing/
Fijne website is dat sowieso, duidelijk
Dat zou goed nieuws zijn ^O^ Nu hopen dat de eis van beide vaccins overeind blijft en ze het niet strenger gaan maken :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_200281496
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 07:52 schreef quo_ het volgende:

[..]

Ik neem het de jongeren niet kwalijk.
Schuldigen zijn de ondernemers uit de horeca en evenementen branche die met hun gepiep de verantwoordelijke bewindspersonen op hun slappe knietjes hebben gekregen.
Een in economische zin totaal niet-relevante sector die kans ziet om om 1,5 jaar corona beleid, dat tientallen miljarden heeft gekost, binnen 2 weken teniet te doen.
Edoch.... ook bij deze groep zou enige voorzichtigheid op zijn plaats zijn, wellicht ijdele hoop.
Verder eensch!
pi_200282957
Ik hoop nu dat ik niet mijn 2e (en zelfs 3e) vakantie van het jaar in het water zie vallen :(
pi_200283016
quote:
6s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:51 schreef E.T. het volgende:
Ik vind vakanties nu maar ingewikkeld..
Eilandhoppen in Hawaii geannuleerd (vorig jaar mei geboekt, toen dachten we dat het nu wel onder controle zou zijn allemaal... Little did we know)

Nu willen we graag roadtrippen met onze drie pubers in Europa; Luxemburg - Zwarte Woud en dan langs de grens Frankrijk/Duitsland weer omhoog. Alles uitgedacht, zitten twee overnachtingen in Frankrijk in.. (met een dag Duitsland ertussen). Maar voor FR moet je PCR-testen. Dat moet dan dus ergens in Zuid Duitsland ofzo.. en ook gewoon twee keer testen.. Geen idee wat dat kost, maar voor een dagje vind ik dat ergens wel te gortig. Dus nu toch maar kijken of we aan de Duitse kant van de grens kunnen blijven qua overnachting. (en dan misschien toch even stiekem de grens overwippen naar Straatsburg.. mochten we aangehouden worden 'wir haben es nicht gewüsst'

Ik vind het maar gedoe allemaal.. :{ (en dan nog maar hopen dat we überhaupt nog in andere landen welkom zijn na deze week)

Er zijn hele kleine grensovergangetjes diep in de bossen tussen FRA en DE.
pi_200286215
Kan mij hier wel in vinden.

twitter
pi_200286281
En hoe helpt het die mensen als ik ook niet op vakantie ga? Gedeelde smart ofzo?

Fuck off Frans.
pi_200286292
Malta gooit als eerste de grenzen dicht (voor gedeeltelijke en niet-gevaccineerde).

https://www.telegraaf.nl/(...)-niet-gevaccineerden
  vrijdag 9 juli 2021 @ 22:03:38 #258
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_200290813
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 17:47 schreef potjecreme het volgende:
Kan mij hier wel in vinden.

[ twitter ]
Wie is hij om te oordelen wie een vakantie het hardste nodig heeft??
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 23:13:05 #259
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_200292356
Voor de mensen die nog op vakantie gaan, de status volgens de normen van ECDC als ze vandaag een nieuwe kaart zouden uitbrengen:



https://covid19.innouveau(...)ing=7&gradient=false
pi_200292420
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 23:13 schreef Schuifpui het volgende:
Voor de mensen die nog op vakantie gaan, de status volgens de normen van ECDC als ze vandaag een nieuwe kaart zouden uitbrengen:

[ afbeelding ]

https://covid19.innouveau(...)ing=7&gradient=false
Ze checken bij de grens echt niet uit welke provincie je komt hoor :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 9 juli 2021 @ 23:20:44 #261
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_200292482
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 23:17 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ze checken bij de grens echt niet uit welke provincie je komt hoor :D
Neuh uiteraard niet. Maar ze gebruiken deze kaart wel om te bepalen of je als Nederlander zonder/met test, quarantaine of helemaal niet het land in mag.

En overigens heeft Duitsland wel regels per provincie gehad, maar dat wordt natuurlijk niet gecheckt. Als er uberhaupt al ergens gecheckt wordt.
pi_200292525
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 23:17 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ze checken bij de grens echt niet uit welke provincie je komt hoor :D
Op een vliegveld ook niet. :+
Rood wordt het toch wel. Laten we hopen niet donkerrood.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_200292538
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:03 schreef E.T. het volgende:

[..]

Wie is hij om te oordelen wie een vakantie het hardste nodig heeft??
_O_
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 23:25:37 #264
22565 asco
Los in deze tent
pi_200292566
25-09 gaat gewoon mijn vlucht naar Vegas. En als het dan niet gaat gaat het als het wel gaat. :7
pi_200293707
Mijn vakantie zit er bijna op, meestal boek ik in september mijn volgende vakantie. Maar ik denk dat ik volgend jaar een last minute boek.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 00:58:36 #266
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_200293963
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 17:47 schreef potjecreme het volgende:
Kan mij hier wel in vinden.

[ twitter ]
Frans snapt ook niet dat voor mensen die minder te besteden hebben dit betekent dat die nergens meer naar toe kunnen omdat in Nederland dan of alles vol zit of de prijzen de pan uitrijzen.
pi_200294187
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 00:29 schreef Mazikeen het volgende:
Mijn vakantie zit er bijna op, meestal boek ik in september mijn volgende vakantie. Maar ik denk dat ik volgend jaar een last minute boek.
sterkte!
pi_200294193
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 23:13 schreef Schuifpui het volgende:
Voor de mensen die nog op vakantie gaan, de status volgens de normen van ECDC als ze vandaag een nieuwe kaart zouden uitbrengen:

[ afbeelding ]

https://covid19.innouveau(...)ing=7&gradient=false
Maar ze doen het donderdag pas toch
Gino ♥
pi_200294211
Mijn vriendin gaat woensdag naar haar thuisland. :7 precies op tijd. :7
Gino ♥
pi_200294891
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 00:58 schreef Zelva het volgende:

[..]

Frans snapt ook niet dat voor mensen die minder te besteden hebben dit betekent dat die nergens meer naar toe kunnen omdat in Nederland dan of alles vol zit of de prijzen de pan uitrijzen.
Echt hoor, beetje op Twitter lullen over decadent doen terwijl je St. Tropez prijzen ziet voor Zeeland.
Dan is het buitenland een koopje. Frans moet gewoon zn muil houden.
Go hard or go home
  zaterdag 10 juli 2021 @ 07:17:42 #271
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200294907
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 07:11 schreef Noek het volgende:

[..]

Echt hoor, beetje op Twitter lullen over decadent doen terwijl je St. Tropez prijzen ziet voor Zeeland.
Dan is het buitenland een koopje. Frans moet gewoon zn muil houden.
Ik vind zijn laatste zin ook wel heerlijk populistisch

Hoezo zou je als je wel veel inkomen hebt, minder vakantie nodig hebben? Waarom een kwalificatie daarin leggen :D

Frans moet met pensioen en eens gaan helpen bij de voedselbank met zijn grote bek
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 10 juli 2021 @ 07:18:32 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200294909
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 01:43 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Maar ze doen het donderdag pas toch
Is dat elke donderdag?

Spannende bedoening wel zo, eens kijken tot wanneer ik mijn boottocht naar Zweden kan annuleren indien nodig :')

Tot nu toe kijken die geloof ik niet zo naar die kleurcodes van andere EU lidstaten maar moet nog even goed kijken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 10 juli 2021 @ 08:30:11 #273
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_200295145
Ik heb zojuist een paar nachtjes in een of ander Rotterdams hotel geboekt; als het in het buitenland niet zonder een overdosis rompslomp en onzekerheid kan, moet het maar in eigen land (beter dan niks - ik woon aan de andere kant van het land). Er is genoeg architectuur te bezichtigen en zo.

De vrees is er toch dat er later in het jaar ook in eigen land nog wat minder mogelijk is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Eightyone op 10-07-2021 08:45:32 ]
pi_200295224
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 01:42 schreef aTypisch het volgende:

[..]

sterkte!
Sterkte?
pi_200296344
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 01:43 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Maar ze doen het donderdag pas toch
Ja, maar individuele landen kunnen natuurlijk ook al eerder maatregelen treffen.
pi_200296373
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 14:23 schreef jakosi het volgende:

[..]

Er zijn hele kleine grensovergangetjes diep in de bossen tussen FRA en DE.
Of hou je gewoon aan de wet.....
pi_200296392
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 23:13 schreef Schuifpui het volgende:
Voor de mensen die nog op vakantie gaan, de status volgens de normen van ECDC als ze vandaag een nieuwe kaart zouden uitbrengen:

[ afbeelding ]

https://covid19.innouveau(...)ing=7&gradient=false
Groningen van groen naar rood :')
Alleen maar omdat de stad Groningen helemaal mis gaat en de rest van de provincie is helemaal niets aan de hand :r
Hoezo waardeloze indeling.
pi_200296401
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 00:58 schreef Zelva het volgende:

[..]

Frans snapt ook niet dat voor mensen die minder te besteden hebben dit betekent dat die nergens meer naar toe kunnen omdat in Nederland dan of alles vol zit of de prijzen de pan uitrijzen.
In Nederland op vakantie is sowieso al duurder dan in buitenland.
Straf voor het wonen in het westen.
En Nederland vakantie sowieso geen bal aan.
pi_200296429
Heb gelukkig in mei een vakantie gehad, volgende pas in september weer.
Dan in Europa, dus de kans dat dat moet lukken is wel redelijk aanwezig.
Tegen die tijd ben ik wel volledig gevaccineerd en anders een PCR test doen vind ik ook geen probleem.

Hopelijk blijft het kabinet de komende tijd wat sterker in de schoenen staan en houden ze onzinnige dingen even dicht.
pi_200296461
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Groningen van groen naar rood :')
Alleen maar omdat de stad Groningen helemaal mis gaat en de rest van de provincie is helemaal niets aan de hand :r
Hoezo waardeloze indeling.
Tja, je moet ergen de grens trekken. Je kan niet verwachten van het ECDC dat ze een aparte codering aan Finsterwolde of Siddeburen geven.
pi_200296490
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:04 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

Tja, je moet ergen de grens trekken. Je kan niet verwachten van het ECDC dat ze een aparte codering aan Finsterwolde of Siddeburen geven.
Nee, maar meer ook de veiligheidsregio die NL zelf al gebruikt.
Wij worden in de hele provincie altijd maar gecodeerd als geheel, ipv stad en provincie apart (wat qua inwoners prima kan).
De hele provincie heeft bij elkaar nog geen 10 besmettingen. Het is puur de stad Groningen met al die studenten waar het volledig mis gaat.

Tot voor kort mochten we uit Groningen nog zonder enig maatregel naar bv Spanje reizen, terwijl rest van NL dat niet kon.....
pi_200296519
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 01:43 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Maar ze doen het donderdag pas toch
Klopt, maar je kan wel alvast even kijken waar het heen gaat.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Groningen van groen naar rood :')
Alleen maar omdat de stad Groningen helemaal mis gaat en de rest van de provincie is helemaal niets aan de hand :r
Hoezo waardeloze indeling.
Je kan hem ook op gemeenteniveau zetten, maar dat doet het ECDC ook niet. Ergens moet je natuurlijk een indeling maken. De vinexwijk bewoners van Groningen zouden anders willen dat het op wijk niveau gaat, want die besmettingen zullen wel voornamelijk in de binnenstad en de universiteitswijk liggen.
  Moderator zaterdag 10 juli 2021 @ 11:31:43 #283
236264 crew  capricia
pi_200296814
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 14:23 schreef jakosi het volgende:

[..]

Er zijn hele kleine grensovergangetjes diep in de bossen tussen FRA en DE.
Lekker met je gele kenteken. :')
Definitely not CIA
pi_200297432
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Lekker met je gele kenteken. :')
Dan huur je in Duitsland 'n auto. Of je vliegt vanaf Dortmund of zo naar Frankrijk.
pi_200297493
Hoppa, vakantie geboekt. Half augustus, eerst een paar nachten in Beaune en dan door naar het zuiden, ergens tussen Cannes en Saint Tropez.

Tegen die tijd zijn we al langer dan 2 weken volledig gevaccineerd dus ga er toch maar vanuit dat het gewoon moet kunnen. En anders kunnen we gewoon annuleren.
  Moderator zaterdag 10 juli 2021 @ 12:27:45 #286
236264 crew  capricia
pi_200297522
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan huur je in Duitsland 'n auto. Of je vliegt vanaf Dortmund of zo naar Frankrijk.
Ik heb niet het idee dat even op het vliegtuig stappen als NL donkerrood is, zo makkelijk gaat zijn. :{
Definitely not CIA
pi_200297615
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat even op het vliegtuig stappen als NL donkerrood is, zo makkelijk gaat zijn. :{
Dat valt wel mee hoor.
  Moderator zaterdag 10 juli 2021 @ 12:43:21 #288
236264 crew  capricia
pi_200297671
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat valt wel mee hoor.
Het is een reactie op iemand die wil roadtrippen met pubers en de pcr-tests al een gedoe vindt hè.
Dan raadt jij een vliegtuig aan. :D
COR / Zomervakantie #10 Vanaf 1 juli wellicht mogelijk???
Definitely not CIA
pi_200297690
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is een reactie op iemand die wil roadtrippen met pubers en de pcr-tests al een gedoe vindt hè.
Dan raadt jij een vliegtuig aan. :D
COR / Zomervakantie #10 Vanaf 1 juli wellicht mogelijk???
Gedoe kun je er zelf van maken. Mensen overschatten de controle wat. Geef wel grif toe dat met de auto een heel stuk makkelijker is dan met het vliegtuig.

Zelf veel op en neer gereden in de EU, vooral in de tijd dat het nog wat chaotischer was dan nu. Ging op zich allemaal prima.
pi_200297709
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat valt wel mee hoor.
Pcr test en reisdocumenten en dat is het toch.
Gino ♥
pi_200297733
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:46 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Pcr test en reisdocumenten en dat is het toch.
Ja. En vooraf per land even kijken wat de regels zijn. Meeste landen hebben met transit ook totaal geen problemen. Aantal landen was ook amper controle bij gangbare grensovergangen, laat staan bij bospaadjes.
  Moderator zaterdag 10 juli 2021 @ 12:48:18 #292
236264 crew  capricia
pi_200297739
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:46 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Pcr test en reisdocumenten en dat is het toch.
Als NL donkerrood is?
Het is maar de vraag waar je welkom bent.

Sws moet je nu overigens vaak ook al die locatie formulieren invullen.
Definitely not CIA
pi_200297765
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja. En vooraf per land even kijken wat de regels zijn. Meeste landen hebben met transit ook totaal geen problemen. Aantal landen was ook amper controle bij gangbare grensovergangen, laat staan bij bospaadjes.
Mijn vriendin moet volgens de regels 14 dagen in quarantaine of na 72 uur na aankomst testen. Ik had gezegd dat niemand dat volgens mij gaat checken. :P
Gino ♥
pi_200297775
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Als NL donkerrood is?
Het is maar de vraag waar je welkom bent.

Sws moet je nu overigens vaak ook al die locatie formulieren invullen.
Ja in principe wel ja.
Gino ♥
pi_200297777
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Als NL donkerrood is?
Het is maar de vraag waar je welkom bent.

Sws moet je nu overigens vaak ook al die locatie formulieren invullen.
Dat hangt dus heel erg af van wat individuele lidstaten zeggen, maar vooralsnog lijkt het wel mee te vallen. Cyprus is op dit moment dieprood en die zijn, mits gevaccineerd of getest, nog steeds welkom in de meeste andere lidstaten (bijv. Italie of Frankrijk, die heb ik net even opgezocht). Daar tegenover staat dan weer Malta dat je zelfs uit groene lidstaten niet eens binnen laat als je niet volledig gevaccineerd bent.
pi_200297819
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:49 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Mijn vriendin moet volgens de regels 14 dagen in quarantaine of na 72 uur na aankomst testen. Ik had gezegd dat niemand dat volgens mij gaat checken. :P
Dat verschilt per land. Sommige landen moet je - als je daar langer dan x of langer dan enkel transit - blijft, een formulier invullen met een adres. In bv. Roemenië komt de wijkagent dan ook echt langs om te kijken of je er wel bent. In veel landen controleren ze dat niet of amper.

Idem dito met bv. vertrekland. Sommige landen worden passagiers vliegtuigen uit rode landen opgevangen door de lokale GGD om formulieren in te vullen voor een isolatie of quarantaine, maar mag iedereen die uit een vliegtuig dat vanuit een groen land komt gewoon doorlopen.

Duitsland had ook eens 'n vrij ingewikkeld systeem per provincie. Alsof dat allemaal controleerbaar en uitvoerbaar is om te kijken of een Zeeuw niet toevallig de afgelopen 14 dagen een dagje naar Amsterdam is geweest.

Idee van een roadtrip is dat je niet heel lang op één plek blijft. Da's prima te doen, ook in deze tijden.
pi_200297838
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat verschilt per land. Sommige landen moet je - als je daar langer dan x of langer dan enkel transit - blijft, een formulier invullen met een adres. In bv. Roemenië komt de wijkagent dan ook echt langs om te kijken of je er wel bent. In veel landen controleren ze dat niet of amper.

Idem dito met bv. vertrekland. Sommige landen worden passagiers vliegtuigen uit rode landen opgevangen door de lokale GGD om formulieren in te vullen voor een isolatie of quarantaine, maar mag iedereen die uit een vliegtuig dat vanuit een groen land komt gewoon doorlopen.

Duitsland had ook eens 'n vrij ingewikkeld systeem per provincie. Alsof dat allemaal controleerbaar en uitvoerbaar is om te kijken of een Zeeuw niet toevallig de afgelopen 14 dagen een dagje naar Amsterdam is geweest.

Idee van een roadtrip is dat je niet heel lang op één plek blijft. Da's prima te doen, ook in deze tijden.
Oh. Zij gaat naar Finland dat zou vast meevallen.
Gino ♥
pi_200297881
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:49 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Mijn vriendin moet volgens de regels 14 dagen in quarantaine of na 72 uur na aankomst testen. Ik had gezegd dat niemand dat volgens mij gaat checken. :P
https://www.ad.nl/gezond/(...)0-000-euro~a92d3e53/

Zou de gok niet wagen...
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200297902
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:57 schreef DX11 het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/gezond/(...)0-000-euro~a92d3e53/

Zou de gok niet wagen...
Je zou kunnen overwegen elders te landen en daar door te geven dat je enkel een transit doet. Wat je feitelijk ook doet.
pi_200297915
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:57 schreef DX11 het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/gezond/(...)0-000-euro~a92d3e53/

Zou de gok niet wagen...
:')
Gino ♥
pi_200297921
Vol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')