Drie van de vier voorbeelden zijn belabberd. Als je je al een slachtoffer voelt wanneer een vriendin vertelt over haar teamuitje, of geen nee kunt zeggen tegen een verliefde autist die hints niet snapt, of wanneer je je als een hoer kleedt op je werk, dan ben je zelf het probleem.quote:In het onderzoek vertellen meerdere slachtoffers van seksuele intimidatie over hun ervaringen. Een paar voorbeelden:
In de kantine: "Ik wilde aanschuiven bij collega's met wie ik het goed kon vinden, maar er was geen stoel meer vrij. Een collega, met wie ik vaak grapjes maakte en een goede band had, zei: 'Kom op m'n schoot zitten dan'. Hij bleef maar aanhouden. Uiteindelijk trok hij aan m'n arm en heeft me op schoot getrokken. Ik ben even blijven zitten en toen opgestaan en weggelopen."
Tijdens een teamuitje: "Ik hoor ook rare dingen van vriendinnen. Dat ze een teamuitje hadden en dat mannelijke collega's de cupmaten van vrouwelijke collega's gingen raden. Dat zijn toch echt zieke dingen."
Op de werkvloer: "Toen ik er net werkte vroeg hij me een drankje te gaan drinken. Dat heb ik toen gedaan. Op het werk ging hij me vervolgens mailen dat ik naar de lift moest komen om seks met hem te hebben, en hij bleef op de parkeerplaats op me wachten tot ik naar buiten kwam. En hij maakte seksueel getinte opmerkingen. Hij bleek ook gesprekken af te luisteren: dan had ik het met een collega over chocolade gehad die ik lekker vond, en dan lag dat de volgende dag op mijn bureau en bleek het van hem te komen."
Na een melding: "Mijn leidinggevende zei dat ik jong was en er leuk uitzag en dat ik me veel bewuster moest zijn van mijn eigen houding, gedrag en positie. Ik had ook m'n colbertje dicht kunnen doen, zei ze."
Dat zo i zeau ook. Maar belabberde acties beantwoorden met belabberd gejank maakt het serieuze onderwerp dat hieraan ten grondslag ligt ook belabberd.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:55 schreef heywoodu het volgende:
Zeker drie van de vier voorbeelden zijn belabberd inderdaad, maar wel vanuit de kant van de betrokken mannen. Dat lijkt me vrij duidelijk
Daarom gaan ze ook de 3e wereldoorlog veroorzaken.quote:Op maandag 28 juni 2021 13:24 schreef Sapstengel het volgende:
Negeer je ze, is het niet goed. Krijgen ze aandacht, is het weer niet goed.
Zelfs vrouwen zelf weten niet eens wat ze willen.
Ziehier een mooi voorbeeld van het probleem.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:45 schreef P8 het volgende:
Als je je al een slachtoffer voelt wanneer een vriendin vertelt over haar teamuitje, of geen nee kunt zeggen tegen een verliefde autist die hints niet snapt, of wanneer je je als een hoer kleedt op je werk, dan ben je zelf het probleem.
Waren alle vrouwen maar zoals jij. Daar word het toch ook veel gezelliger van op de werkvloer?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:02 schreef -river- het volgende:
Het is heel erg moeilijk om met feministen te werken want zij willen bepalen voor ons of wij wel of niet mogen lachen om geintjes. Zelf kan ik humor op de werkvloer wel waarderen en schrik niet van een seks gerelateerde grap. Ik ben niet op mijn mondje gevallen dus zodra een feminist begint te zeuren lach ik haar uit.
Op die rare kut na waren wij allemaal zoquote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:23 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Waren alle vrouwen maar zoals jij. Daar word het toch ook veel gezelliger van op de werkvloer?
Geweldig.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 16:39 schreef -river- het volgende:
[..]
Op die rare kut na waren wij allemaal zo![]()
![]()
Ze zocht het hogerop en werd ook daar uitgelachen dus ging ze na haar proefperiode zelf weg.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 16:50 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Geweldig.Ik had heel graag haar gezicht willen zien toen ze werd uitgelachen door jullie.
quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:07 schreef -river- het volgende:
Het waren de kleine dingen zoals als onze hoofd fin. administratie op maandagochtend vrolijk binnen kwam en zei: een hele goede morgen dames het is weer een nieuwe week, borstjes vooruit en bij klachten mag ja naar (naam van zijn collega) gaan.
Vrouwen doen dat nooit, piemelgroottes gokken onderling.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:03 schreef Verbruikersnaam het volgende:
'Dat ze een teamuitje hadden en dat mannelijke collega's de cupmaten van vrouwelijke collega's gingen raden. Dat zijn toch echt zieke dingen'
Ohja heel ziek inderdaad dat mannen over tieten praten.
Ik wist niet dat je vogeltjesdans via je werk kende. Collega's daten, altijd een slecht ideequote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:07 schreef -river- het volgende:
Het waren de kleine dingen zoals als onze hoofd fin. administratie op maandagochtend vrolijk binnen kwam en zei: een hele goede morgen dames het is weer een nieuwe week, borstjes vooruit en bij klachten mag ja naar (naam van zijn collega) gaan.
Ja, dit heb ik ook meegemaakt. Man in kwestie haalde dit nooit meer in zijn hoofd nadien. Zijn ballen voelde ik als pingpongballen tussen mijn vingers weg knallen. Maar serieus, jaren als een vd weinige vrouwen tussen mannen gewerkt. Niks mis mee, geweldige tijd. En ja, het ging weleens wat raar wat praat betreft, maar ik kon de heren ook best een rode kop bezorgen.quote:Op maandag 28 juni 2021 13:22 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik werk nu al bijna 30 jaar met mannen en nog nooit last gehad, op een keer na, toen legde een man mijn hand op zn kruis, in het magazijn en heb zo hard geknepen als ik kon en het erna vergeten.
Verder alleen (evt. sexuele) praatjes maar dat kan ik zelf net zo goed.
Mijn persoonlijk mening:quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:32 schreef LanaMyst het volgende:
Eens met de klacht, als je dit soort onzinnigheden al seksuele intimidatie vind kun je beter op de Noordpool gaan wonen en een boerka aantrekken.
Dat voorbeeld van teamuitje spant al helemaal de kroon, een beetje dommige onderbroekenlol als ziek bestempelen, uit wat voor een grefo nest kom je dan gekropen
Het is duidelijk dat je in de bouwkeet werkt als ik je tekst zo lees. Sodeju.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:41 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Mijn persoonlijk mening:
Het kan mij verrotten wat er met vrouwen gebeurd op de werkvloer. Ze kiezen er zelf voor om geen moeder te worden op hun 21e en met 10 kids gelukkig te worden.
Mijn oma had opa en die waren de gelukkigste mensen ter wereld.
Kom nu maar met vrouwen die NIETS markeren, die niet ZUIPEN of ROKEN omdat ze in de ratrace zitten of nog erger: part-time werken en alsnog depressief zijn
Ik als vent HAAT het on elke dag tussen persoonlijkheidsstoornissen te werken voor mijn geld. En ik ben dan ook nog es de type die geen enkel probleem heeft om mensen op hun bek te slaan of eruit te trappen (ik werk in de bouwkeet trouwens). Dacht je nou echt dat je als vrouw daartussen veiling zou waren![]()
Gaat ie lekkerquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:41 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Mijn persoonlijk mening:
Het kan mij verrotten wat er met vrouwen gebeurd op de werkvloer. Ze kiezen er zelf voor om geen moeder te worden op hun 21e en met 10 kids gelukkig te worden.
Kom nu maar met vrouwen die NIETS markeren, die niet ZUIPEN of ROKEN omdat ze in de ratrace zitten of nog erger: part-time werken en alsnog depressief zijn
Ik als vent HAAT het on elke dag tussen persoonlijkheidsstoornissen te werken voor mijn geld. En ik ben dan ook nog es de type die geen enkel probleem heeft om mensen op hun bek te slaan of eruit te trappen (ik werk in de bouwkeet trouwens). Dacht je nou echt dat je als vrouw daartussen veiling zou waren![]()
Maar ik ben dan ook geen kut of twink die enkel pik hoeft te zuigen, koken, schoonmaken en niet zeiken om een luilekker leven te leiden. Als man heb je die keuze niet.
Je meent het.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:41 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
(ik werk in de bouwkeet trouwens).
Wat lul jij nou?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:59 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je vogeltjesdans via je werk kende. Collega's daten, altijd een slecht idee
Hier schets je wel goed de problemen in de huidige maatschappij. Jij vindt het allemaal geen probleem en het interesseert je geen reet wat een ander er van vindt. Misschien moet je daar eens over nadenken.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:45 schreef P8 het volgende:
Allemaal heel erg natuurlijk, die intimidatie. Maar de voorbeelden die de NOS geeft:
[..]
Drie van de vier voorbeelden zijn belabberd. Als je je al een slachtoffer voelt wanneer een vriendin vertelt over haar teamuitje, of geen nee kunt zeggen tegen een verliefde autist die hints niet snapt, of wanneer je je als een hoer kleedt op je werk, dan ben je zelf het probleem.
Ah de GGZ mist een patiėnt.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:41 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Mijn persoonlijk mening:
Maar ik ben dan ook geen kut of twink die enkel pik hoeft te zuigen, koken, schoonmaken en niet zeiken om een luilekker leven te leiden. Als man heb je die keuze niet.
Oh jeej weer zo'n feminist.quote:Op woensdag 30 juni 2021 19:16 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Hier schets je wel goed de problemen in de huidige maatschappij. Jij vindt het allemaal geen probleem en het interesseert je geen reet wat een ander er van vindt. Misschien moet je daar eens over nadenken.
Joh als jij dat vindt prima. Zolang jij je goed voeltquote:
Ik zie nu in hoe ik exact dat zei tussen de regels. Bedankt, Freud!quote:Op woensdag 30 juni 2021 19:16 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Hier schets je wel goed de problemen in de huidige maatschappij. Jij vindt het allemaal geen probleem en het interesseert je geen reet wat een ander er van vindt. Misschien moet je daar eens over nadenken.
Ben jij eigenlijk wel een man? Of zit er stiekem toch een poes tussen je benen?quote:Op woensdag 30 juni 2021 19:53 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Joh als jij dat vindt prima. Zolang jij je goed voelt
Er is wel echte seksuele intimidatie, maar in 90% van de gevallen is het overdreven gedram.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:41 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Mijn persoonlijk mening:
Hoe oud was dat meisje? Jongere dames weten niet echt te reageren op zoiets.quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:40 schreef Bart.Messen het volgende:
Ik kan me herinneren dat mijn baas een keer aan een meisje op het werk vroeg of ze nog opgeklopte melk te drinken had gekregen van haar vriendje. Ze moest er om lachen en ze was totaal niet geschokt van zijn opmerking.
Dit zou je ook kunnen zien als seksuele intimidatie natuurlijk he zo'n opmerking. Maar het is meestal maar gewoon een grapje en niks serieus ik bedoel snapje, wat doen mensen toch moeilijk.
Ze was volwassen 26 ofzo. In ieder geval al lang boven de 18.quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:53 schreef Azula het volgende:
[..]
Hoe oud was dat meisje? Jongere dames weten niet echt te reageren op zoiets.
Ik zou zelf zeggen dat we het aan zijn moeder gegeven hebben of indien meerderjarig zijn dochter. Opdonderen met zulke onzin.
Nou ja werkte op mijn 17e ergens en die werkgever kon er ook wat van.quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:55 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Ze was volwassen 26 ofzo. In ieder geval al lang boven de 18.
Natuurlijk maakt mijn baas niet zo'n opmerking tegen een tiener van 16. Wat denk jij nou?
Hoe onzeker ben jij wel niet? Wat een zielige reacties zeg. Als het niet in jouw straatje past is het blijkbaar niet goed.quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:31 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Ben jij eigenlijk wel een man? Of zit er stiekem toch een poes tussen je benen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |