Drie van de vier voorbeelden zijn belabberd. Als je je al een slachtoffer voelt wanneer een vriendin vertelt over haar teamuitje, of geen nee kunt zeggen tegen een verliefde autist die hints niet snapt, of wanneer je je als een hoer kleedt op je werk, dan ben je zelf het probleem.quote:In het onderzoek vertellen meerdere slachtoffers van seksuele intimidatie over hun ervaringen. Een paar voorbeelden:
In de kantine: "Ik wilde aanschuiven bij collega's met wie ik het goed kon vinden, maar er was geen stoel meer vrij. Een collega, met wie ik vaak grapjes maakte en een goede band had, zei: 'Kom op m'n schoot zitten dan'. Hij bleef maar aanhouden. Uiteindelijk trok hij aan m'n arm en heeft me op schoot getrokken. Ik ben even blijven zitten en toen opgestaan en weggelopen."
Tijdens een teamuitje: "Ik hoor ook rare dingen van vriendinnen. Dat ze een teamuitje hadden en dat mannelijke collega's de cupmaten van vrouwelijke collega's gingen raden. Dat zijn toch echt zieke dingen."
Op de werkvloer: "Toen ik er net werkte vroeg hij me een drankje te gaan drinken. Dat heb ik toen gedaan. Op het werk ging hij me vervolgens mailen dat ik naar de lift moest komen om seks met hem te hebben, en hij bleef op de parkeerplaats op me wachten tot ik naar buiten kwam. En hij maakte seksueel getinte opmerkingen. Hij bleek ook gesprekken af te luisteren: dan had ik het met een collega over chocolade gehad die ik lekker vond, en dan lag dat de volgende dag op mijn bureau en bleek het van hem te komen."
Na een melding: "Mijn leidinggevende zei dat ik jong was en er leuk uitzag en dat ik me veel bewuster moest zijn van mijn eigen houding, gedrag en positie. Ik had ook m'n colbertje dicht kunnen doen, zei ze."
Dat zo i zeau ook. Maar belabberde acties beantwoorden met belabberd gejank maakt het serieuze onderwerp dat hieraan ten grondslag ligt ook belabberd.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:55 schreef heywoodu het volgende:
Zeker drie van de vier voorbeelden zijn belabberd inderdaad, maar wel vanuit de kant van de betrokken mannen. Dat lijkt me vrij duidelijk
Daarom gaan ze ook de 3e wereldoorlog veroorzaken.quote:Op maandag 28 juni 2021 13:24 schreef Sapstengel het volgende:
Negeer je ze, is het niet goed. Krijgen ze aandacht, is het weer niet goed.
Zelfs vrouwen zelf weten niet eens wat ze willen.
Ziehier een mooi voorbeeld van het probleem.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:45 schreef P8 het volgende:
Als je je al een slachtoffer voelt wanneer een vriendin vertelt over haar teamuitje, of geen nee kunt zeggen tegen een verliefde autist die hints niet snapt, of wanneer je je als een hoer kleedt op je werk, dan ben je zelf het probleem.
Waren alle vrouwen maar zoals jij. Daar word het toch ook veel gezelliger van op de werkvloer?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:02 schreef -river- het volgende:
Het is heel erg moeilijk om met feministen te werken want zij willen bepalen voor ons of wij wel of niet mogen lachen om geintjes. Zelf kan ik humor op de werkvloer wel waarderen en schrik niet van een seks gerelateerde grap. Ik ben niet op mijn mondje gevallen dus zodra een feminist begint te zeuren lach ik haar uit.
Op die rare kut na waren wij allemaal zoquote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:23 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Waren alle vrouwen maar zoals jij. Daar word het toch ook veel gezelliger van op de werkvloer?
Geweldig.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 16:39 schreef -river- het volgende:
[..]
Op die rare kut na waren wij allemaal zo![]()
![]()
Ze zocht het hogerop en werd ook daar uitgelachen dus ging ze na haar proefperiode zelf weg.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 16:50 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Geweldig.Ik had heel graag haar gezicht willen zien toen ze werd uitgelachen door jullie.
quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:07 schreef -river- het volgende:
Het waren de kleine dingen zoals als onze hoofd fin. administratie op maandagochtend vrolijk binnen kwam en zei: een hele goede morgen dames het is weer een nieuwe week, borstjes vooruit en bij klachten mag ja naar (naam van zijn collega) gaan.
Vrouwen doen dat nooit, piemelgroottes gokken onderling.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:03 schreef Verbruikersnaam het volgende:
'Dat ze een teamuitje hadden en dat mannelijke collega's de cupmaten van vrouwelijke collega's gingen raden. Dat zijn toch echt zieke dingen'
Ohja heel ziek inderdaad dat mannen over tieten praten.
Ik wist niet dat je vogeltjesdans via je werk kende. Collega's daten, altijd een slecht ideequote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:07 schreef -river- het volgende:
Het waren de kleine dingen zoals als onze hoofd fin. administratie op maandagochtend vrolijk binnen kwam en zei: een hele goede morgen dames het is weer een nieuwe week, borstjes vooruit en bij klachten mag ja naar (naam van zijn collega) gaan.
Ja, dit heb ik ook meegemaakt. Man in kwestie haalde dit nooit meer in zijn hoofd nadien. Zijn ballen voelde ik als pingpongballen tussen mijn vingers weg knallen. Maar serieus, jaren als een vd weinige vrouwen tussen mannen gewerkt. Niks mis mee, geweldige tijd. En ja, het ging weleens wat raar wat praat betreft, maar ik kon de heren ook best een rode kop bezorgen.quote:Op maandag 28 juni 2021 13:22 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik werk nu al bijna 30 jaar met mannen en nog nooit last gehad, op een keer na, toen legde een man mijn hand op zn kruis, in het magazijn en heb zo hard geknepen als ik kon en het erna vergeten.
Verder alleen (evt. sexuele) praatjes maar dat kan ik zelf net zo goed.
Mijn persoonlijk mening:quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:32 schreef LanaMyst het volgende:
Eens met de klacht, als je dit soort onzinnigheden al seksuele intimidatie vind kun je beter op de Noordpool gaan wonen en een boerka aantrekken.
Dat voorbeeld van teamuitje spant al helemaal de kroon, een beetje dommige onderbroekenlol als ziek bestempelen, uit wat voor een grefo nest kom je dan gekropen
Het is duidelijk dat je in de bouwkeet werkt als ik je tekst zo lees. Sodeju.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:41 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Mijn persoonlijk mening:
Het kan mij verrotten wat er met vrouwen gebeurd op de werkvloer. Ze kiezen er zelf voor om geen moeder te worden op hun 21e en met 10 kids gelukkig te worden.
Mijn oma had opa en die waren de gelukkigste mensen ter wereld.
Kom nu maar met vrouwen die NIETS markeren, die niet ZUIPEN of ROKEN omdat ze in de ratrace zitten of nog erger: part-time werken en alsnog depressief zijn
Ik als vent HAAT het on elke dag tussen persoonlijkheidsstoornissen te werken voor mijn geld. En ik ben dan ook nog es de type die geen enkel probleem heeft om mensen op hun bek te slaan of eruit te trappen (ik werk in de bouwkeet trouwens). Dacht je nou echt dat je als vrouw daartussen veiling zou waren![]()
Gaat ie lekkerquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:41 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Mijn persoonlijk mening:
Het kan mij verrotten wat er met vrouwen gebeurd op de werkvloer. Ze kiezen er zelf voor om geen moeder te worden op hun 21e en met 10 kids gelukkig te worden.
Kom nu maar met vrouwen die NIETS markeren, die niet ZUIPEN of ROKEN omdat ze in de ratrace zitten of nog erger: part-time werken en alsnog depressief zijn
Ik als vent HAAT het on elke dag tussen persoonlijkheidsstoornissen te werken voor mijn geld. En ik ben dan ook nog es de type die geen enkel probleem heeft om mensen op hun bek te slaan of eruit te trappen (ik werk in de bouwkeet trouwens). Dacht je nou echt dat je als vrouw daartussen veiling zou waren![]()
Maar ik ben dan ook geen kut of twink die enkel pik hoeft te zuigen, koken, schoonmaken en niet zeiken om een luilekker leven te leiden. Als man heb je die keuze niet.
Je meent het.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:41 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
(ik werk in de bouwkeet trouwens).
Wat lul jij nou?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:59 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je vogeltjesdans via je werk kende. Collega's daten, altijd een slecht idee
Hier schets je wel goed de problemen in de huidige maatschappij. Jij vindt het allemaal geen probleem en het interesseert je geen reet wat een ander er van vindt. Misschien moet je daar eens over nadenken.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:45 schreef P8 het volgende:
Allemaal heel erg natuurlijk, die intimidatie. Maar de voorbeelden die de NOS geeft:
[..]
Drie van de vier voorbeelden zijn belabberd. Als je je al een slachtoffer voelt wanneer een vriendin vertelt over haar teamuitje, of geen nee kunt zeggen tegen een verliefde autist die hints niet snapt, of wanneer je je als een hoer kleedt op je werk, dan ben je zelf het probleem.
Ah de GGZ mist een patiënt.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:41 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Mijn persoonlijk mening:
Maar ik ben dan ook geen kut of twink die enkel pik hoeft te zuigen, koken, schoonmaken en niet zeiken om een luilekker leven te leiden. Als man heb je die keuze niet.
Oh jeej weer zo'n feminist.quote:Op woensdag 30 juni 2021 19:16 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Hier schets je wel goed de problemen in de huidige maatschappij. Jij vindt het allemaal geen probleem en het interesseert je geen reet wat een ander er van vindt. Misschien moet je daar eens over nadenken.
Joh als jij dat vindt prima. Zolang jij je goed voeltquote:
Ik zie nu in hoe ik exact dat zei tussen de regels. Bedankt, Freud!quote:Op woensdag 30 juni 2021 19:16 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Hier schets je wel goed de problemen in de huidige maatschappij. Jij vindt het allemaal geen probleem en het interesseert je geen reet wat een ander er van vindt. Misschien moet je daar eens over nadenken.
Ben jij eigenlijk wel een man? Of zit er stiekem toch een poes tussen je benen?quote:Op woensdag 30 juni 2021 19:53 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Joh als jij dat vindt prima. Zolang jij je goed voelt
Er is wel echte seksuele intimidatie, maar in 90% van de gevallen is het overdreven gedram.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:41 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Mijn persoonlijk mening:
Hoe oud was dat meisje? Jongere dames weten niet echt te reageren op zoiets.quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:40 schreef Bart.Messen het volgende:
Ik kan me herinneren dat mijn baas een keer aan een meisje op het werk vroeg of ze nog opgeklopte melk te drinken had gekregen van haar vriendje. Ze moest er om lachen en ze was totaal niet geschokt van zijn opmerking.
Dit zou je ook kunnen zien als seksuele intimidatie natuurlijk he zo'n opmerking. Maar het is meestal maar gewoon een grapje en niks serieus ik bedoel snapje, wat doen mensen toch moeilijk.
Ze was volwassen 26 ofzo. In ieder geval al lang boven de 18.quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:53 schreef Azula het volgende:
[..]
Hoe oud was dat meisje? Jongere dames weten niet echt te reageren op zoiets.
Ik zou zelf zeggen dat we het aan zijn moeder gegeven hebben of indien meerderjarig zijn dochter. Opdonderen met zulke onzin.
Nou ja werkte op mijn 17e ergens en die werkgever kon er ook wat van.quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:55 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Ze was volwassen 26 ofzo. In ieder geval al lang boven de 18.
Natuurlijk maakt mijn baas niet zo'n opmerking tegen een tiener van 16. Wat denk jij nou?
Hoe onzeker ben jij wel niet? Wat een zielige reacties zeg. Als het niet in jouw straatje past is het blijkbaar niet goed.quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:31 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Ben jij eigenlijk wel een man? Of zit er stiekem toch een poes tussen je benen?
Wat heb ik dan verkeerd begrepen van jouw post? Je geeft aan dat het hun schuld is omdat ze maar beter voor zich moeten opkomen. Wat mij betreft de omgekeerde wereld.quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:09 schreef P8 het volgende:
[..]
Ik zie nu in hoe ik exact dat zei tussen de regels. Bedankt, Freud!
Lees de OP nog eens. Ik heb kritiek op de voorbeelden. Ik ontken niet dat mannen meer/duidelijker dan vrouwen grensoverschrijdend gedrag vertonen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:06 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Wat heb ik dan verkeerd begrepen van jouw post? Je geeft aan dat het hun schuld is omdat ze maar beter voor zich moeten opkomen. Wat mij betreft de omgekeerde wereld.
Waar zeg ik dat ik onzeker ben?quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:04 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Hoe onzeker ben jij wel niet? Wat een zielige reacties zeg. Als het niet in jouw straatje past is het blijkbaar niet goed.
Ik denk eerder dat jouw hersenen een beetje omgekeerd zijn als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:06 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Wat heb ik dan verkeerd begrepen van jouw post? Je geeft aan dat het hun schuld is omdat ze maar beter voor zich moeten opkomen. Wat mij betreft de omgekeerde wereld.
Verder alles wel goed met jou?quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:41 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Mijn persoonlijk mening:
Wabliefquote:
Mee eens hoor, als er daadwerkelijk sprake is van seksuele intimidatie zoals in jouw voorbeeld.quote:Op donderdag 1 juli 2021 07:44 schreef pferdfahrer het volgende:
Alsof de meeste van jullie hier ooit in aanraking komen met een vrouw.
Dit topic heeft in ieder geval een zeer hoog 4chan neckbeard incel betacuckgehalte.
Seksuele intimidatie moet keihard aangepakt worden, het forceren van een vrouw de hand op je kruis is gewoon aanranding.
Domme grapjes maken over vrouwen met een seksuele ondertoon doe je maar lekker in de voetbal kleedkamer maar doe je niet tegen een vrouw die waarschijnlijk al in de minderheid is op het moment dat zo'n grapje wordt gemaakt en waar alle mannen dan heel hard over moeten lachen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 08:08 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Mee eens hoor, als er daadwerkelijk sprake is van seksuele intimidatie zoals in jouw voorbeeld.
Maar domme grapjes of opmerkingen zoals in de OP zijn dat duidelijk niet.
Eens, echter dat is een utopia.quote:Op donderdag 1 juli 2021 08:13 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Domme grapjes maken over vrouwen met een seksuele ondertoon doe je maar lekker in de voetbal kleedkamer maar doe je niet tegen een vrouw die waarschijnlijk al in de minderheid is op het moment dat zo'n grapje wordt gemaakt en waar alle mannen dan heel hard over moeten lachen.
Ik lig er als vrouw zijnde in ieder geval niet wakker van. Soms lach ik dan gewoon mee met die mannen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 08:13 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Domme grapjes maken over vrouwen met een seksuele ondertoon doe je maar lekker in de voetbal kleedkamer maar doe je niet tegen een vrouw die waarschijnlijk al in de minderheid is op het moment dat zo'n grapje wordt gemaakt en waar alle mannen dan heel hard over moeten lachen.
En dat klopt ook, maar dat betekent niet dat ik er geen rekening mee hou. Iedereen kan weleens een verkeerde opmerking plaatsen en iets onhandigs doen. Daar zit ook een verschil tussen met het structurele, samen met het accepteren dat je zelf ook een onderdeel bent. Want dat is iedereen namelijk, onderdeel van de samenleving.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:19 schreef P8 het volgende:
[..]
Lees de OP nog eens. Ik heb kritiek op de voorbeelden. Ik ontken niet dat mannen meer/duidelijker dan vrouwen grensoverschrijdend gedrag vertonen.
Lees je eigen post eens terug. Je houdt van vrouwelijk schoon en een geintje, zeg je. Alle acties die jij hebt gedaan waaruit dat blijkt, kunnen door iemand gespind worden naar een voorbeeld zoals de NOS deed. Immers, wie zegt dat jij niet de blinde autist bent die onfatsoenlijke grappen heeft gemaakt? Ja ze lachte wel, maar jij ziet niet in hoe grensoverschrijdend jij was. Hoezo is dat haar probleem?
Zulke voorbeelden doen afbreuk aan het probleem.
De zin echte vent. Blijkbaar vind jij dat je aan een specifiek beeld moet voldoen.quote:
Nee, leg eens uit hoe dat werkt.quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:34 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat jouw hersenen een beetje omgekeerd zijn als je het mij vraagt.
Je zei trouwens dat je van vrouwelijk schoon hield. Alleen dat kan al als seksuele intimidatie gezien worden wist je dat?
Enig idee hoe groot dit probleem eigenlijk is?
Lees het topic eens dan zie je de voorbeelden staan. Niemand heeft het over een hand op de kruis leggen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 07:44 schreef pferdfahrer het volgende:
Alsof de meeste van jullie hier ooit in aanraking komen met een vrouw.
Dit topic heeft in ieder geval een zeer hoog 4chan neckbeard incel betacuckgehalte.
Seksuele intimidatie moet keihard aangepakt worden, het forceren van een vrouw de hand op je kruis is gewoon aanranding.
Okay maar dat is jouw mening iedereen ziet dat anders. Wil niet meteen zeggen dat het seksuele intimidatie is.quote:Op donderdag 1 juli 2021 08:13 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik aan een specifiek beeld moet voldoen?quote:Op donderdag 1 juli 2021 08:48 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
De zin echte vent. Blijkbaar vind jij dat je aan een specifiek beeld moet voldoen.
Zeg eens op de werkvloer dat je van vrouwelijk schoon houdt tussen allemaal feministische vrouwen. Moet je eens kijken hoe snel je een aanklacht krijgt.quote:
Dat is mijn beeld bij mensen die zoiets zeggen als een echte vent. Ik ken die uitspraak alleen van mannen die erg macho zijn en zich zo onzeker als wat gedragen als het niet in het stereotype beeld van een macho valt. Veel bombarie en weinig inhoud. Ik ken jou niet echter roept dat het beeld bij mij op.quote:Op donderdag 1 juli 2021 09:04 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik aan een specifiek beeld moet voldoen?
Die ervaring heb ik niet, ik kan me zowel situaties voorstellen waar dat goed als verkeerd kan worden ontvangen. Blijft lastig.quote:Op donderdag 1 juli 2021 09:06 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Zeg eens op de werkvloer dat je van vrouwelijk schoon houdt tussen allemaal feministische vrouwen. Moet je eens kijken hoe snel je een aanklacht krijgt.
Je hebt nogal wat oordelen over mij koe.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:19 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Dat is mijn beeld bij mensen die zoiets zeggen als een echte vent. Ik ken die uitspraak alleen van mannen die erg macho zijn en zich zo onzeker als wat gedragen als het niet in het stereotype beeld van een macho valt. Veel bombarie en weinig inhoud. Ik ken jou niet echter roept dat het beeld bij mij op.
Het zou niet lastig moeten zijn. Maar dat is nou juist het grote probleem. En niet iedereen heeft zin om daar pedagogisch over na te denken op de werkvloer.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:20 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Die ervaring heb ik niet, ik kan me zowel situaties voorstellen waar dat goed als verkeerd kan worden ontvangen. Blijft lastig.
Tja, dat is al aangetoond dat dat niet werkt. Het recht van de sterkste is echt een achterhaald concept. We leven juist een samenleving met meer vrijheden om te zijn wie je bent en je niet te laten afbekken of belachelijk maken door anderen. Gelukkig komt er steeds meer besef dat het juist niet werkt dat je er iets van moet zeggen als er een probleem is, want het wordt niet serieus genomen of juist gebruikt. Dat schets jij nu ook, jij hoeft je blijkbaar niet aan te passen, dat moet de rest maar doen. Wellicht nodigt het gedrag niet uit om er iets van te zeggenquote:Op donderdag 1 juli 2021 19:26 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Het zou niet lastig moeten zijn. Maar dat is nou juist het grote probleem. En niet iedereen heeft zin om daar pedagogisch over na te denken op de werkvloer.
Stel je voor zeg. Moet ik een uurtje vooraf aan mijn werk mediteren en gaan afvragen of Linda of Annabel wel van die en die grap houden. Dan blijf ik aan de gang.
Ze moeten het zelf aangeven als ze er een probleem mee hebben. Doen ze dat niet dan is er ook geen probleem. Klaar.
Volgens mij komen wij van twee verschillende planeten af want wat jij daar zegt is niet zoals het er in de werkelijkheid aan toe gaat.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:38 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Tja, dat is al aangetoond dat dat niet werkt. Het recht van de sterkste is echt een achterhaald concept. We leven juist een samenleving met meer vrijheden om te zijn wie je bent en je niet te laten afbekken of belachelijk maken door anderen. Gelukkig komt er steeds meer besef dat het juist niet werkt dat je er iets van moet zeggen als er een probleem is, want het wordt niet serieus genomen of juist gebruikt. Dat schets jij nu ook, jij hoeft je blijkbaar niet aan te passen, dat moet de rest maar doen. Wellicht nodigt het gedrag niet uit om er iets van te zeggen
Wat voor aandacht?quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:38 schreef Herkauwer het volgende:
Tegelijkertijd moeten anderen ook niet zo spastisch doen als iemand een keer iets per ongeluk kwetsend zegt, zeker als het niet structureel is. Dat kan lastig zijn voor iedereen, maar meer aandacht mag echt wel ervoor.
Het is wel de richting waar we heen gaan, en met verandering komt weerstand.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:45 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Volgens mij komen wij van twee verschillende planeten af want wat jij daar zegt is niet zoals het er in de werkelijkheid aan toe gaat.
[..]
Wat voor aandacht?
Stel Sussie moet huilen omdat jij haar werk hebt afgekraakt en ze blijft maar doorhuilen ga jij haar dan uren troosten en haar die aandacht geven waar jij het daarnet over had?
Bedoel je dat met meer aandacht ervoor hebben? Hoe moet ik dat zien?
Die richting moeten we helemaal niet op willen gaan. Dat betekent het einde van de wereld.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:53 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Het is wel de richting waar we heen gaan, en met verandering komt weerstand.
Sure en dat bespreek jij met al je collega's? Kom je nog wel aan werk toe?quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:53 schreef Herkauwer het volgende:
Werk afkraken is op een normale manier werk inhoudelijk en volgens mij hadden we het hier niet werk inhoudelijk maar juist over persoonlijke zaken. Nergens zeg ik dat je niet mag vinden van hoe iemand zijn werk doet of wat ze doen. Het gaat juist om zaken in de persoonlijke sfeer.
Die aandacht is de aandacht voor elkaar, weten wat wel en niet kan in een werkomgeving.
Het betekent juist groei in de samenleving.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:55 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Die richting moeten we helemaal niet op willen gaan. Dat betekent het einde van de wereld.
[..]
Sure en dat bespreek jij met al je collega's? Kom je nog wel aan werk toe?
Dus zonder die organisatie zou het beleid heel anders zijn geweest en hadden dergelijk grapjes gewoon gekund. Uiteraard zou je daar niks van durven zeggen en het dan wel gewoon accepteren Herkauwer. Jij lijkt mij echt zo'n moraal ridder die wel een hoop praatjes heeft. Maar als het er eenmaal op aankomt dan durf je niks.quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:02 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Het betekent juist groei in de samenleving.
Het komt weleens ter tafel ja, maar verder komt het vooral van de organisatie zelf.
Zucht, lekker bekrompen dit. Blijkbaar is het zwart/wit in jouw ogen. Als jij dat er in wil lezen dan is dat zo.quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:05 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Dus zonder die organisatie zou het beleid heel anders zijn geweest en hadden dergelijk grapjes gewoon gekund. Uiteraard zou je daar niks van durven zeggen en het dan wel gewoon accepteren Herkauwer. Jij lijkt mij echt zo'n moraal ridder die wel een hoop praatjes heeft. Maar als het er eenmaal op aankomt dan durf je niks.
Dat is in mijn ogen nog erger.
Jajajajajaja zwart wit. Net zoals de kleuren van jouw koeien. Ook zwart wit.quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:09 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Zucht, lekker bekrompen dit. Blijkbaar is het zwart/wit in jouw ogen. Als jij dat er in wil lezen dan is dat zo.
Het lijkt mij waarschijnlijker dat de 'vrouwtjes' jou niet moeten, omdat je zo negatief over jezelf en het leven bent.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:28 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Volgens mij onderschatten vrouwen hoe wanhopig de meeste "mannetjes" zijn.
Het is een stuk erger dan hier op het forum IRL.
Ik ben zeer bewust dat ik niet ben opgegroeid met de beste social skills, dat ik niet beroemd ben, dat ik never nooit een vrouw ga ontmoeten tijdens mijn werk, laat staan studie (ik werk in de bouw) allemaal nerdjes en sukkeltjes, dat ik niet het mooiste ben (kijk mijn avatar dan), meid ik typ niet eens altijd ABN.
Het ENIGE verschil tussen de meeste jongentjes en mij, en ik zou mijzelf ZEKER NIET schatten als een alfa mannetje, is dat ik weet dat 99/100 vrouwen mij toch al niet mogen. Dus HEEL VEEL chicks meeten, swipen, bellen, sms'-en en doorgaan naar de volgende
Maar weet je - de sales jochies met gouden rolex hebben dezelfde issues. Gewoon autistisch bellen en 1/100 wilt heus wel je troep kopen.
Maar de meeste sukkels willen liever "safe" spelen, aka douchebag uithangen omdat ze ergens op internet hebben gelezen dat vrouwen ervan houden, of hun buurvrouw die altijd met een blauw oog loopt en zij zelf als "nice guy" geen aandacht krijgen etc.
Maar wel lullen dat als je jezelf bent met vrouwen ze heus wel komen hoor, geen PUA skills nodiggast je neukt niet eens
schoolof lifequote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:09 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Het lijkt mij waarschijnlijker dat de 'vrouwtjes' jou niet moeten, omdat je zo negatief over jezelf en het leven bent.
Mensen vermijden personen die een heel negatieve kijk hebben op het leven, omdat ze bang zijn anders in die negativiteit meegetrokken te worden. Mensen merken aan jou waarschijnlijk wel op dat jij zelf ook niet gelukkig bent en willen je dan wel helpen. Maar zoals je hier op FOK! overkomt, lijkt het dat je zo overtuigd bent van jouw negatieve stellingen, dat pogingen om jou te helpen toch niet gaan werken en dat de kans groter is dat zij ongelukkig worden door jouw gedrag.
Je doet minachtend over dat je in de bouw werkt, terwijl dat nou juist iets is wat vrouwen opwindend kunnen vinden. Als je een gespierd bouwvakkerslijf hebt, dan kunnen veel vrouwen daar geil van worden en willen ze wel een keer met je neuken. Heb je dat lijf niet: ga naar de sportschool en vraag aan een van jouw collega's of hij het leuk vindt om samen met jou te trainen. Is ook nog eens goed voor je humeur.
Die alpha-status die voor jou nu onmogelijk lijkt, kan je echt wel krijgen.
De meeste 'succesvolle alpha-mannetjes' waar jij zo tegenopkijkt, zijn helemaal niet bezig met hun status. Ze voelen zich over het algemeen zelfverzekerd, staan positief in het leven en daarmee trekken ze andere mensen aan. En ook zij hebben geregeld te maken met problemen en tegenslag, maar ze kunnen daar beter mee omgaan.
Om zelfverzekerder en positiever te worden, moet je je wel ontwikkelen. Het is niet iets wat je in een keer kunt verkrijgen. Het kan dat je je niet eens kan voorstellen hoe het is om zo te zijn, maar dat komt omdat je er nog niet naartoe gegroeid bent.
Ik weet uit eigen ervaring hoe ontzettend moeilijk het is en ik ben zelf ook nog erg onzeker. Ik laat mij op slechte dagen ook teveel leiden door mijn negatieve emoties, dus dat is voor mij ook nog een werkpunt. Maar ik weet ook dat het mogelijk is en dat er een manier bestaat om dat te doorbreken.
Hier wat goede YouTube-kanalen die je kunnen inspireren:
https://youtube.com/c/theschooloflifetv
https://youtube.com/c/Charismaoncommand
Dat kleding voorbeeld is wel lastig. Ik was een tijdje interim op een callcenter, en daar moest je helaas af en toe ook dat gesprek aan. Lastig, ongemakkelijk, maar er zijn grenzen aan wat welke kleding okay is op de werkvloer.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:45 schreef P8 het volgende:
Allemaal heel erg natuurlijk, die intimidatie. Maar de voorbeelden die de NOS geeft:
[..]
Drie van de vier voorbeelden zijn belabberd. Als je je al een slachtoffer voelt wanneer een vriendin vertelt over haar teamuitje, of geen nee kunt zeggen tegen een verliefde autist die hints niet snapt, of wanneer je je als een hoer kleedt op je werk, dan ben je zelf het probleem.
Als zelfhulpmateriaal zou ik ze niet aanraden. Zeker CoC is imo erg Amerikaans en minder toepasbaar in onze samenleving.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:22 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
schoolof life
charismaoncommand![]()
![]()
_!!!!
wat is het volgende, CoachCoreyWayne?![]()
hi, I'm 3% of a man
Charisma On Command vind ik juist heel waardevol.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:48 schreef P8 het volgende:
Als
[..]
Als zelfhulpmateriaal zou ik ze niet aanraden. Zeker CoC is imo erg Amerikaans en minder toepasbaar in onze samenleving.
The School of Life daarentegen legt bijzonder goed filosofische concepten behapbaar uit. Alain de Botton, de filosoof achter dat kanaal, geeft de zeer terechte boodschap dat iedereen een falende aap is, geleid door primaire impulsen. Het inzicht dat jij en ik, en de succesvolle alfamannetjes, allemaal kansloze losers op onze eigen manier zijn, is imo bijzonder waardevol.
Dit, de gemene deler in alle vier de voorbeelden is dat het om onprofessioneel gedrag gaat en een onprettige werksfeer creeert. Ik durf er zelfs mijn vuur voor in het hand te steken dat het bij alle voorbeelden niet om een eenmalig gebeurtenis ging, maar om een werkcultuur waar het maken van schuine grappen en gedrag getoleerd moet worden onder collega's. Niet iedere schuine grap/gedrag is even leuk en het zou eigenlijk vanzelf sprekend moeten zijn dat wanneer een collega niet reageert op zo'n grap of afstandelijk doet, dat op te vatten om er mee te stoppen. In alle voorbeelden wordt dat niet gerespecteerd richting de vrouwelijke collega's. En iets moeten toleren omdat je inkomen er vanaf hangt is een zeer naar gevoel om de dag mee door te moeten komen. Lijkt me niet zo moeilijk om dat te begrijpen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 19:16 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
1. Op schoot trekken is natuurlijk echt niet goed, die kerel heeft problemen met afwijzingen
2. Openlijk cupmaten gaan staan gokken voelt ook niet goed aan
3. Niet om kunnen gaan met een afwijzing hoort niet haar probleem te zijn
4. Dit is duidelijk de omgekeerde wereld. Zij hebben een probleem met hoe zij zich kleedt en dan moet zij zich aanpassen? Zolang het de fatsoensnormen niet overschrijd hou je je maar in.
Ik mag ook echt wel genieten van vrouwelijk schoon en ook op de werkvloer, geintjes moet zeker kunnen maar rekening houden met elkaar is toch wel het belangrijkst. Op persoonlijk vlak hoef je elkaar niet lastig te vallen, elkaar afzeiken doe je maar op het zakelijk vlak.
Negeren? Je moet het helemaal niet negeren als je het vervelend vindt. God heeft je een mond gegeven toch? Daarmee kan je praten. Daarmee kan je ook aangeven dat je het niet prettig vindt dat er schuine grappen gemaakt worden en vragen om ermee op te houden. Maar negeren? Echt serieus?quote:Op maandag 5 juli 2021 19:46 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Dit, de gemene deler in alle vier de voorbeelden is dat het om onprofessioneel gedrag gaat en een onprettige werksfeer creeert. Ik durf er zelfs mijn vuur voor in het hand te steken dat het bij alle voorbeelden niet om een eenmalig gebeurtenis ging, maar om een werkcultuur waar het maken van schuine grappen en gedrag getoleerd moet worden onder collega's. Niet iedere schuine grap/gedrag is even leuk en het zou eigenlijk vanzelf sprekend moeten zijn dat wanneer een collega niet reageert op zo'n grap of afstandelijk doet, dat op te vatten om er mee te stoppen. In alle voorbeelden wordt dat niet gerespecteerd richting de vrouwelijke collega's. En iets moeten toleren omdat je inkomen er vanaf hangt is een zeer naar gevoel om de dag mee door te moeten komen. Lijkt me niet zo moeilijk om dat te begrijpen.
Je zal wel lelijk zijn, die zien seksuele intimidatie zelfs al als compliment als ze maar aandacht krijgt in wat voor een vorm dan ook.quote:Op donderdag 1 juli 2021 08:36 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Ik lig er als vrouw zijnde in ieder geval niet wakker van. Soms lach ik dan gewoon mee met die mannen.
Al is dat dan niet op mijn werk.
quote:Op maandag 5 juli 2021 19:59 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Je zal wel lelijk zijn, die zien seksuele intimidatie zelfs al als compliment als ze maar aandacht krijgt in wat voor een vorm dan ook.
Ja, en jij weet net als ik heel goed dat je niet in elke situatie je hart op de tong kunt dragen. Denk maar niet dat je lang bij een bedrijf kunt blijven werken wanneer je tegen je baas of ten overstaan van al je mannelijke collega's in de kantine zegt dat zij zich onprofessioneel gedragen en ze dat soort grapjes in het vervolg maar achterwege moeten laten. Veel plezier met solliciteren.quote:Op maandag 5 juli 2021 19:58 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Negeren? Je moet het helemaal niet negeren als je het vervelend vindt. God heeft je een mond gegeven toch? Daarmee kan je praten. Daarmee kan je ook aangeven dat je het niet prettig vindt dat er schuine grappen gemaakt worden en vragen om ermee op te houden. Maar negeren? Echt serieus?
Ja als alle mensen die dit vervelend vinden er zo mee omgaan op de werkvloer dan snap ik wel dat er zo veel seksuele intimidatie is.Als je het niet eens durft te zeggen dat je het vervelend vindt hoe moet de ander het dan weten? En natuurlijk blijft het dan niet bij één keer maar zullen de grappen vaker gemaakt worden.
Sorry maar reageer je eigenlijk wel op de inhoud van mijn post?quote:Op dinsdag 6 juli 2021 18:07 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Ja, en jij weet net als ik heel goed dat je niet in elke situatie je hart op de tong kunt dragen. Denk maar niet dat je lang bij een bedrijf kunt blijven werken wanneer je tegen je baas of ten overstaan van al je mannelijke collega's in de kantine zegt dat zij zich onprofessioneel gedragen en ze dat soort grapjes in het vervolg maar achterwege moeten laten. Veel plezier met solliciteren.
Ja.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 19:30 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Sorry maar reageer je eigenlijk wel op de inhoud van mijn post?
Volgens mij niet.quote:
Ja, en ik schreef daarop dat je niet in elke situatie op je werk je mond kunt optrekken wanneer de ander iets onprettigs bij je doet of tegen je zegt. Hoe is dat niet inhoudelijk op je reactie ?quote:Op dinsdag 6 juli 2021 19:35 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Volgens mij niet.
Ik zei dus in mijn vorige post dat het probleem niet altijd bij de mannen ligt die wel eens een opmerking maken. Maar bij de vrouwen die niks durven te zeggen en zich al snel bedreigd voelen.
Als vrouwen dat vervelend vinden dat kunnen ze hun mond opentrekken en daar iets van zeggen trouwens.
Dat was dus wat ik in mijn vorige post had aangegeven. En je reageerde erop alsof je een black out had gekregen tijdens het lezen van mijn post en iets gemist had.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |