Drie van de vier voorbeelden zijn belabberd. Als je je al een slachtoffer voelt wanneer een vriendin vertelt over haar teamuitje, of geen nee kunt zeggen tegen een verliefde autist die hints niet snapt, of wanneer je je als een hoer kleedt op je werk, dan ben je zelf het probleem.quote:In het onderzoek vertellen meerdere slachtoffers van seksuele intimidatie over hun ervaringen. Een paar voorbeelden:
In de kantine: "Ik wilde aanschuiven bij collega's met wie ik het goed kon vinden, maar er was geen stoel meer vrij. Een collega, met wie ik vaak grapjes maakte en een goede band had, zei: 'Kom op m'n schoot zitten dan'. Hij bleef maar aanhouden. Uiteindelijk trok hij aan m'n arm en heeft me op schoot getrokken. Ik ben even blijven zitten en toen opgestaan en weggelopen."
Tijdens een teamuitje: "Ik hoor ook rare dingen van vriendinnen. Dat ze een teamuitje hadden en dat mannelijke collega's de cupmaten van vrouwelijke collega's gingen raden. Dat zijn toch echt zieke dingen."
Op de werkvloer: "Toen ik er net werkte vroeg hij me een drankje te gaan drinken. Dat heb ik toen gedaan. Op het werk ging hij me vervolgens mailen dat ik naar de lift moest komen om seks met hem te hebben, en hij bleef op de parkeerplaats op me wachten tot ik naar buiten kwam. En hij maakte seksueel getinte opmerkingen. Hij bleek ook gesprekken af te luisteren: dan had ik het met een collega over chocolade gehad die ik lekker vond, en dan lag dat de volgende dag op mijn bureau en bleek het van hem te komen."
Na een melding: "Mijn leidinggevende zei dat ik jong was en er leuk uitzag en dat ik me veel bewuster moest zijn van mijn eigen houding, gedrag en positie. Ik had ook m'n colbertje dicht kunnen doen, zei ze."
Dat zo i zeau ook. Maar belabberde acties beantwoorden met belabberd gejank maakt het serieuze onderwerp dat hieraan ten grondslag ligt ook belabberd.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:55 schreef heywoodu het volgende:
Zeker drie van de vier voorbeelden zijn belabberd inderdaad, maar wel vanuit de kant van de betrokken mannen. Dat lijkt me vrij duidelijk
Daarom gaan ze ook de 3e wereldoorlog veroorzaken.quote:Op maandag 28 juni 2021 13:24 schreef Sapstengel het volgende:
Negeer je ze, is het niet goed. Krijgen ze aandacht, is het weer niet goed.
Zelfs vrouwen zelf weten niet eens wat ze willen.
Ziehier een mooi voorbeeld van het probleem.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:45 schreef P8 het volgende:
Als je je al een slachtoffer voelt wanneer een vriendin vertelt over haar teamuitje, of geen nee kunt zeggen tegen een verliefde autist die hints niet snapt, of wanneer je je als een hoer kleedt op je werk, dan ben je zelf het probleem.
Waren alle vrouwen maar zoals jij. Daar word het toch ook veel gezelliger van op de werkvloer?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:02 schreef -river- het volgende:
Het is heel erg moeilijk om met feministen te werken want zij willen bepalen voor ons of wij wel of niet mogen lachen om geintjes. Zelf kan ik humor op de werkvloer wel waarderen en schrik niet van een seks gerelateerde grap. Ik ben niet op mijn mondje gevallen dus zodra een feminist begint te zeuren lach ik haar uit.
Op die rare kut na waren wij allemaal zoquote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:23 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Waren alle vrouwen maar zoals jij. Daar word het toch ook veel gezelliger van op de werkvloer?
Geweldig.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 16:39 schreef -river- het volgende:
[..]
Op die rare kut na waren wij allemaal zo![]()
![]()
Ze zocht het hogerop en werd ook daar uitgelachen dus ging ze na haar proefperiode zelf weg.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 16:50 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Geweldig.Ik had heel graag haar gezicht willen zien toen ze werd uitgelachen door jullie.
quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:07 schreef -river- het volgende:
Het waren de kleine dingen zoals als onze hoofd fin. administratie op maandagochtend vrolijk binnen kwam en zei: een hele goede morgen dames het is weer een nieuwe week, borstjes vooruit en bij klachten mag ja naar (naam van zijn collega) gaan.
Vrouwen doen dat nooit, piemelgroottes gokken onderling.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:03 schreef Verbruikersnaam het volgende:
'Dat ze een teamuitje hadden en dat mannelijke collega's de cupmaten van vrouwelijke collega's gingen raden. Dat zijn toch echt zieke dingen'
Ohja heel ziek inderdaad dat mannen over tieten praten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |