abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 juni 2021 @ 09:35:01 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200104395
Uitgerekende data:

eind juli: Flav (jongen)
30 juli: Cygne (jongen)

17 augustus: Komkommerschijfje (meisje)
19 augustus: VenusFlyTrap (meisje)
31 augustus: Rebubbled (meisje)

26 september: BellaaElisa (meisje)

2 oktober: Mahra (meisje)
4 oktober: LauriLynne (meisje)
22 oktober: _Lily_ (jongen)

Begin november: onomatopee
2 november: ***TheGirlNextDoor*** (meisje)
3 november: douche-eendje
Half november: Takkie88

2022
Begin januari: eponine
30 januari: CaVaBien

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 2% gewijzigd door Lemijn op 29-06-2021 21:14:24 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 28 juni 2021 @ 09:35:40 #2
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200104401
Het topic waarin ik niet meer in de OP sta *).
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200104459
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:35 schreef Lemijn het volgende:
Vertel, vertel, vertel! O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_200104460
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:35 schreef Lemijn het volgende:
Gefeliciteerd! O+
  maandag 28 juni 2021 @ 09:59:24 #5
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200104630
Gefeliciteerd @Lemijn !! O+
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_200104678
Lemijn! Gefeliciteerd! Hoe is het gegaan? Wat zijn de stats ;) En hoe vindt grote broer het?

Aambeientip: simpele neusspray doet hier wonderen. Nu heb ik over het algemeen weinig last van aambeien, maar die twee keer dat ik er eentje heb gehad, was het binnen no-time weg met de neusspraytip.
pi_200104839
Hier ook altijd soepele zwangerschappen wat betreft kwaaltjes. Bij de tweeling merkte ik wel echt dat mijn lichaam het wat zwaarder had dan bij de eenlingen, toen heb ik bekkenklachten gekregen al vanaf vrij vroeg (15 weken) maar met de juiste therapie was dat heel goed op te vangen en heb ik met veel rusten en oefeningen de zwangerschap goed uit kunnen lopen. Aan het eind hield ik wel veel vocht vast, maar dat was dus achteraf gezien niet heel gek. ;)

Deze zwangerschap in het begin dus weer een bom aan hormonen en flink misselijk En moe geweest, maar nu settelen de hormonen zich allemaal weer en gaat het allemaal weer netjes zonder noemenswaardige klachten. Soms twijfel ik zelfs of ik nog wel zwanger ben. Dit keer trouwens door de hoeveelheid hormonen wel een schildklier die wat uitgeput is, maar gelukkig geen antistoffen dus ook weer vooral rustig aan doen, maar dat was ik al van plan/aan het doen.

Ik heb eigenlijk met name geestelijk invloed van de hormonen, meer dan lichamelijk. Ik schommel heel erg heen en weer van oké naar depri gevoelens, naar verdriet, naar nesteldrang. Ik barst overal over in huilen uit, ben ook vlug boos en opvliegend. De gevoelens neigen dus vooral naar de mindere kant... Bij m’n tweede zwangerschap had ik dat ook best erg. Maar de kraamtijd/het eerste jaar waren daar echt een roze wolk en daar had ik bij de andere twee zwangerschappen juist de klap van de hormonen.
pi_200104843
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:04 schreef elamanilo het volgende:
Lemijn! Gefeliciteerd! Hoe is het gegaan? Wat zijn de stats ;) En hoe vindt grote broer het?

Aambeientip: simpele neusspray doet hier wonderen. Nu heb ik over het algemeen weinig last van aambeien, maar die twee keer dat ik er eentje heb gehad, was het binnen no-time weg met de neusspraytip.
Maarrehm neusspray in je neus of in je anus :@ ? Omdat het anti zwelling is ofzo?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_200104997
Hier (week 10.5) is de misselijkheid weer over *O* nog steeds wel afkeer van bepaalde voedingsmiddelen maar niet meer misselijk _O_

Weten jullie hoe het nou precies zit met de nipt en vooraf betalen? Ik laat hem doen via het zkh, (loop bij de gyn voor de zwangerschap). Moet ik hem dan daar bij de prikpoli betalen of vooraf via die website :?
  maandag 28 juni 2021 @ 10:33:42 #10
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200105013
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:19 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Maarrehm neusspray in je neus of in je anus :@ ? Omdat het anti zwelling is ofzo?
Op de aambei ja, antizwelling inderdaad. Hier hielp het dus. ;)
  maandag 28 juni 2021 @ 10:36:11 #11
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_200105044
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:32 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier (week 10.5) is de misselijkheid weer over *O* nog steeds wel afkeer van bepaalde voedingsmiddelen maar niet meer misselijk _O_

Weten jullie hoe het nou precies zit met de nipt en vooraf betalen? Ik laat hem doen via het zkh, (loop bij de gyn voor de zwangerschap). Moet ik hem dan daar bij de prikpoli betalen of vooraf via die website :?
Ik heb de nipt vooraf betaald bij die website (niptbetalen oid).
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_200105176
Gefeliciteerd met je zoon @Lemijn O+

Dit betekend wel dat ik nu eerste sta... :')
Ergens ben ik er helemaal klaar mee maar ergens ook weer niet, want laatste keer zwanger en zulks.
pi_200106299
Ah Lemijn, goed om wat herkenning te zien. Doet me goed. Hartelijk gefeliciteerd met je baby! Is alles goed met jullie?

En ja Flav, nu ben jij de volgende. Hoeveelste kindje wordt dit?
  maandag 28 juni 2021 @ 12:21:17 #14
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200106433
-hier stond mijn bevallingsverhaal, samengevat ging het snel en goed en Jacob is een enthousiaste grote broer. edit ivm te persoonlijk om te laten staan.-

[ Bericht 31% gewijzigd door MaJo op 02-07-2021 15:11:27 ]
pi_200106513
Gefeliciteerd Lemijn *O* Klinkt als een fijne bevalling!
pi_200106639
Gefeliciteerd Lemijn *O*
pi_200106779
Wat fijn dat je bevalling zo heerlijk vlot is gelopen, Lemijn. Van harte gefeliciteerd met je zoon. 😍 Veel geluk en gezondheid gewenst!

Flav, ook wel herkenbaar. Ik kan me niet voorstellen dat onze dame gewoon over maximaal 9 weken in mijn armen ligt. Maar ik denk dat ik rond 38,5 ga bevallen, het voelt alsof ik de 40 niet ga halen. 7 augustus zit in mijn hoofd. Dikke domper als ik daar voorbij ga, maar dat zie ik dan wel weer. 😂 Tot nu toe bevalt zwanger zijn prima en is het nog niet echt zwaar.

Lily, ja, dat had ik ook rond die termijn. Tussen de 24 en 28 weken is het nog wat 'spannend', nadien derde trimester en dan voel je de baby zo veel en heb je regelmatiger controles. En dan gaat het eigenlijk bijna altijd goed als je kindje alsnog onverhoopt te vroeg komt.
pi_200107213
Lemijn gefeliciteerd! O+
pi_200107257
Wat klinkt dat Fijn, Lemijn! O+
pi_200107821
Gefeliciteerd Lemijn!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_200107946
Lemijn O+ O+
pi_200110121
Dat klinkt als een mooie bevalling Lemijn, wat fijn!

Wat ik me afvroeg; hoe hebben jullie het gedaan met eea vertellen op het werk? Ik wilde eigenlijk wachten tot iig na de eerste echo, maar als mijn misselijkheid op het niveau van vandaag blijft (of daarboven) voor de komende maand dan denk ik dat het wel echt mijn werk gaat beīnvloeden. :{
  maandag 28 juni 2021 @ 16:47:54 #23
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200110154
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:44 schreef Vaiana het volgende:

Wat ik me afvroeg; hoe hebben jullie het gedaan met eea vertellen op het werk? Ik wilde eigenlijk wachten tot iig na de eerste echo, maar als mijn misselijkheid op het niveau van vandaag blijft (of daarboven) voor de komende maand dan denk ik dat het wel echt mijn werk gaat beīnvloeden. :{
Ik denk dat het de meeste mensen niet eens opvalt, mensen zijn soms meer met zichzelf bezig dan je zou denken. Je zou misschien wel een directe leidinggevende kunnen inlichten (bijv als je met targets werkt en die hierdoor even niet kunt halen of wanneer je je hoofd er even minder goed bij hebt). Dan hoef je niet al je collega's te vertellen en kun je evt je leidinggevende n mailtje sturen mocht t onverhoopt toch misgaan.
pi_200110217
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:47 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik denk dat het de meeste mensen niet eens opvalt, mensen zijn soms meer met zichzelf bezig dan je zou denken. Je zou misschien wel een directe leidinggevende kunnen inlichten (bijv als je met targets werkt en die hierdoor even niet kunt halen of wanneer je je hoofd er even minder goed bij hebt). Dan hoef je niet al je collega's te vertellen en kun je evt je leidinggevende n mailtje sturen mocht t onverhoopt toch misgaan.
Ja ik wilde het dan sowieso beperken tot mijn directe leidinggevende en mijn scrummaster (iets met agile werken). Wij zijn nogal een hecht team, dus voor mijn gevoel valt het wel op als er zo weinig uit mijn handen komt. Maar misschien zijn ze met thuiswerken al niet meer anders van me gewend want dat was überhaupt niet best voor mijn productiviteit. :')
pi_200110551
@_Lily_ dit wordt ons 3e jommetje O+

@Komkommerschijfje ik kan me niet voorstellen dat ons baby'tje er waarschijnlijk over 2,5 week al kan zijn.
Ze hebben het gehad over inleiden met 38 weken, dat is donderdag over 2 weken :+
Ik steek m'n kop nog even in het zand.
  maandag 28 juni 2021 @ 17:50:58 #26
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200111272
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:52 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ja ik wilde het dan sowieso beperken tot mijn directe leidinggevende en mijn scrummaster (iets met agile werken). Wij zijn nogal een hecht team, dus voor mijn gevoel valt het wel op als er zo weinig uit mijn handen komt. Maar misschien zijn ze met thuiswerken al niet meer anders van me gewend want dat was überhaupt niet best voor mijn productiviteit. :')
Ik zou er niet mee zitten om het na de eerste echo te melden en dan tegelijk de afgelopen weken te verklaren. Maar hier zijn geen regels voor :).
pi_200112495
quote:

Ik heb bij de eerste zwangerschap verteld na de eerste echo (die had ik toen bij 8,5 week), deze echo had ik al bij 7 weken en dat voelde nog een beetje te vroeg dus ik wacht nu tot na de termijnecho. Maar ik voel me nog relatief goed, het is meer dat ik ervan baal dat ik al weken met zoiets rondloop en dat graag een keer wil vertellen :').

Ik heb nog wel gedoe met mijn 2e vaccinatie. Ik heb de eerste vaccinatie eind mei gehad, een kleine week voor de positieve test (de zwangerschap kwam vrij snel en ik vermoedde toen nog geen zwangerschap). Dit was een overgebleven vaccin van de huisartsenpost die dag. Hoe het precies zit waarom ze ook bij de HAP vaccineren naast de GGD weet ik niet precies. Dit bij de telefonische intake met de vk besproken en ze raadde me aan om de 2e uit te stellen tot het 2e trimester want dat was toen het advies, ook prima. Toen de HAP belde voor de 2e vaccinatie begrepen ze het en verwezen me door naar de GGD want ze hebben verder geen vaccinatierondes meer en ik had de uitnodiging van de GGD ook al liggen. Bel ik naar de GGD, blijken ze me niet in te kunnen plannen want de eerste heb ik daar ook niet gekregen en die verwijzen me weer door naar de HAP. Maar die kunnen dus niks meer voor mij betekenen. }:| Iemand nog tips? :')
  maandag 28 juni 2021 @ 19:27:27 #28
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200113095
Ja, alsnog je melden bij de HAP en hopen dat er nog een ‘veegronde’ is waaraan je mee kan doen. Daarbij zou ik me niet druk maken over 1e/2e trimester, belangrijker is dat je die prik krijgt. De tweede halen bij een andere organisatie is rampzalig, uitgestelde prikken door allerlei redenen ook. De systemen kunnen dat heel slecht aan helaas.
  FOK!fossiel maandag 28 juni 2021 @ 19:45:46 #29
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200113451
Ik wilde op mijn werk even wachten tot ik de uitslag van de NIPT binnen had voor ik het zou vertellen.

Dat ging gelukkig vrij goed. Het scheelde dat ik niet misselijk was. Wel moest ik me onder röntgenfoto's uit-weazelen en patienten met mogelijke zoonoses stiekem bij collega's in de maag splitsen ;)

Maar zoals iemand al zei: mensen zijn vooral met zichzelf bezig hoor, zelfs als jij denkt dat het op je voorhoofd staat geschreven, dat valt dat waarschijnlijk best mee :)
Chick on a mission
  maandag 28 juni 2021 @ 19:54:02 #30
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200113652
Ik ga het na twaalf weken vertellen op mn werk :Y het heeft bij mij ook invloed op de bereikbaarheidsdiensten die je vanaf 3 maanden niet meer hoeft te draaien bijv. En laat ik daar nou net een gruwelijke grafhekel aan hebben O-) dus die wil ik best een tijd skippen.
pi_200114373
Ik heb het toen na 7 weken verteld aan mijn teamleiders, omdat er toen gekeken werd of ik in september '21 of februari '22 zou kunnen starten met een betaalde opleiding vanuit mijn werkgever. Nou ja, dat moest ik toen wel even op de lange baan gaan schuiven. :D
Als dit niet aan de hand was geweest, had ik gewacht tot na de termijnecho. Maar dat was ook makkelijk, omdat we toen nog in harde lockdown waren. Ik was toen wel misselijk, dus ik had het al wel sneller moeten vertellen als we gewoon op locatie hadden kunnen werken. Het is namelijk niet echt top als je om 8:30 uur kotsmisselijk bent en een sprintje moet trekken naar het toilet en om 9:00 uur les moet geven in een klaslokaal. :')
pi_200114414
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:16 schreef Flav het volgende:
@:_Lily_ dit wordt ons 3e jommetje O+

@:Komkommerschijfje ik kan me niet voorstellen dat ons baby'tje er waarschijnlijk over 2,5 week al kan zijn.
Ze hebben het gehad over inleiden met 38 weken, dat is donderdag over 2 weken :+
Ik steek m'n kop nog even in het zand.
Bizar hč! Bij jullie gaat het ook zo snel. Nog even en dan ben je met vier mannen thuis!
pi_200114603
Ik heb het toen mijn mede-waarnemend-teamleidster en een paar collega's verteld omdat bepaalde werkzaamheden op het lab gewoon niet mogen in combinatie met zwangerschap. De rest heb ik het verteld na de termijnecho.
pi_200115165
Ja ik ga dus juist vanaf deze week weer 2 a 3 dagen op kantoor werken ipv 1. :+
Maar ik wacht wel even af hoe het gaat idd. Thanks voor het delen en meedenken!
pi_200115384
Als je je niet fijn voelt, is het misschien juist fijn om het tegen je leidinggevende te vertellen? Dan weet hij/zij waarom er misschien wat minder werk uit je handen komt ook. En misschien zegt hij/zij dan ook juist wel dat je lekker veel thuis kan blijven werken deze weken?
pi_200115818
quote:

Ik heb het bij 6 weken al verteld. Met name omdat ik zo moe was dat ik nauwelijks m’n diensten doorkwam
Ik ging op de seh in een kamertje liggen als ik niemand had, dus iedereen wist het

Ondanks miskraam heb ik het weer prettig gevonden het vroeg te vertellen. Iedereen leeft zo mee
pi_200116509
Gefeliciteerd Lemijn!
Geniet van je 2 mannen!
pi_200116578
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 21:07 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Als je je niet fijn voelt, is het misschien juist fijn om het tegen je leidinggevende te vertellen? Dan weet hij/zij waarom er misschien wat minder werk uit je handen komt ook. En misschien zegt hij/zij dan ook juist wel dat je lekker veel thuis kan blijven werken deze weken?
Ik moet sowieso niet naar kantoor, maar ben op zich juist wel blij dat het weer mag. Dus ik kijk het gewoon even aan, als de misselijkheid te overweldigend wordt ga ik het idd wel delen met leidinggevende en scrummaster. :Y
  maandag 28 juni 2021 @ 21:59:50 #39
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200116652
Oh Lemijn, wat heerlijk! Gefeliciteerd!
Resistance is futile.
pi_200122037
Zojuist weer eens gewogen, schade is +8,5kg bij bijna 36 weken.
Wat me echt reuze mee valt eerlijk gezegd.
Bij de jongens ben ik ongeveer 12kg in totaal aangekomen en zij werden niet groot geschat en had ik geen zwembad aan vruchtwater.
Benieuwd naar de meting vrijdag, weet dat ze na 36 weken geen nauwkeurige meting meer kunnen doen maar ben toch benieuwd :P
  dinsdag 29 juni 2021 @ 09:15:37 #41
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200122158
Vandaag 22 weken *O* Sinds een week weer met vlagen misselijk, ik dacht dat ik de tijd van misselijkheid voorbij was _O-
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 29 juni 2021 @ 09:23:27 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_200122223
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:01 schreef Flav het volgende:
Bij de jongens ben ik ongeveer 12kg in totaal aangekomen en zij werden niet groot geschat en had ik geen zwembad aan vruchtwater.
Benieuwd naar de meting vrijdag, weet dat ze na 36 weken geen nauwkeurige meting meer kunnen doen maar ben toch benieuwd :P
Ik hoop heel erg voor een storm in een glas water :*

Overigens, ter geruststelling, er zijn echt heel veel vrouwen hier die probleemloos grotere babies hebben gebaard, en al helemaal als het een tweede/derde kindje is. Mijn tweede woog 4320 en is gewoon thuis geboren.

Ik kwam bij Goud overigens ook in alle protocollen wegens ENORM VEEL VRUCHTWATER en ben met 40+1 in het ziekenhuis gehouden voor een inleiding wegens... geen vruchtwater meer :')_! Het kan verkeren ;)
disclaimer
pi_200122280
Op mijn verjaardag 20 weken echo. Spannend wel die weken zonder echo etc.
pi_200122746
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:01 schreef Flav het volgende:
Jemig wat goed van je, vrouw
Ik ben jaloers en doe het je niet na
Hier zit er bij 24 weken al 10 kg bij en dan heb ik mijn huidige vakantie nog niet meegenomen in de schade
pi_200123426
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:23 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik hoop heel erg voor een storm in een glas water :*

Overigens, ter geruststelling, er zijn echt heel veel vrouwen hier die probleemloos grotere babies hebben gebaard, en al helemaal als het een tweede/derde kindje is. Mijn tweede woog 4320 en is gewoon thuis geboren.

Ik kwam bij Goud overigens ook in alle protocollen wegens ENORM VEEL VRUCHTWATER en ben met 40+1 in het ziekenhuis gehouden voor een inleiding wegens... geen vruchtwater meer :')_! Het kan verkeren ;)
Ik hoop het ook en krijg zelf steeds meer het idee dat ik dit wel kan.
Vrijdag willen ze een inleid datum plannen(met 38 weken) maar ga toch vragen of er niet een kleine kans is dat ik het tot 39 weken thuis mag proberen als hij zich aandient.

Ja dat vruchtwater blijft een dingetje haha :')
Bij de middelste had ik op het einde te weinig en nu veel te veel.
pi_200123673
Wat betreft vertellen op werk, bij zwangerschap van zoon heb ik gewacht tot 13 weken. Had vrijwel geen kwaaltjes en zat toen in een team waar ik me (achteraf gezien) vanaf moment één niet prettig voelde. (Vlak na einde bevallingsverlof ben ik geswitcht van team/afdeling, o.a. door dingen die tijdens mijn zwangerschap en verlof gebeurden (bijvoorbeeld verwachten dat ik met 38 weken een dagje kwam werken omdat er anders niemand was, want als ik ‘gewoon’ eerder had gezegd dat ik zwanger was had die-en-die haar vakantie later gepland en ‘het gaat maar om 1 dagje, wat maakt dat nou uit?’ :'), ben uiteraard niet gaan werken!)).
Bij de huidige zwangerschap en het thuiswerken heb ik het op het eerste moment dat ik mijn directe collega, supervisor en leidinggevende zag verteld. Dat was met 8 weken, maar vanwege het thuiswerken zien we elkaar amper en ik wilde het graag persoonlijk vertellen. Het feit dat ik me in mijn huidige team meer op m’n gemak voel speelt daar uiteraard ook in mee.

Zoon was 4185 gram bij geboorte en ik kreeg toen ook vaak te horen dat ik veel vruchtwater had. Extra groeiecho’s etc., maar niet ingeleid (zelfs niet over gesproken, bevalling was in eerste instantie gewoon onder begeleiding van de verloskundige) en toen hij met 40+5 kwam werd het uiteindelijk een spoedKS maar dat kwam vooral door andere factoren dan zijn grootte.
Komt wel goed Flav :* , maar spannend is het wel!

Hier een weekje vrij. Gisteren een (achteraf iets te) drukke dag gehad, alvast voor meubels gaan kijken aangezien zoon straks een nieuwe slaapkamer krijgt en baby op zijn huidige kamer komt. Maar we gaan ook de gehele benedenverdieping (laten) verbouwen van augustus t/m half oktober, dus we zijn alvast spullen aan het uitzoeken en weggooien, m.n. in de keuken. Vandaag doe ik dus weinig, straks lunchen met man op een terras en zoon heeft vandaag modderdag op het kdv dus ik ben benieuwd hoe smerig we die weer thuis krijgen :D
pi_200126276
Pff de derde trimester vermoeidheid is hier echt heel hard aanwezig momenteel. Ik slaap hele nachten en word uitgeput wakker. Kan maar zeer gelimiteerd iets doen per dag en dan heb ik het echt over basis dingen zoals douchen. Laat staan iets met Lily ondernemen of iets voor mezelf doen. Iemand misschien nog een tip? Ik kan moeilijk nog 8 weken lang op de bank gaan liggen..
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 15:16:06 #48
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200126700
Nou, ik lag om mijn werk heen dus wel heel veel op de bank. En in mijn verlof nog meer, ondanks iets meer energie vanwege niet meer werken.
Wat moet je anders?
pi_200127003
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:27 schreef Lemijn het volgende:
Ja, alsnog je melden bij de HAP en hopen dat er nog een ‘veegronde’ is waaraan je mee kan doen. Daarbij zou ik me niet druk maken over 1e/2e trimester, belangrijker is dat je die prik krijgt. De tweede halen bij een andere organisatie is rampzalig, uitgestelde prikken door allerlei redenen ook. De systemen kunnen dat heel slecht aan helaas.
Het is zowaar nog gelukt *O*
pi_200127145
Ja pff geen idee. :') Mijn peuter zonder uitknop vindt het in elk geval maar niks en dat maakt de boel er niet gezelliger op.
pi_200127227
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:15 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Vandaag 22 weken *O* Sinds een week weer met vlagen misselijk, ik dacht dat ik de tijd van misselijkheid voorbij was _O-
Ik had dat ook afgelopen week, kreeg het idee dat het net zoals 1e trimester toch een beetje de dips waren. Genoeg kleine beetjes eten werkt hier om het voor te zijn.
pi_200127269
Vervelend van de vermoeidheid! Gewoon toegeven aan de signalen die je lichaam geeft: lekker op de bank of op bed als je thuis komt. Al is het maar een uurtje om weer even te ontspannen.

Hier ben ik net geen 5 kg aangekomen nog vanaf mijn startgewicht in november. Nu 33 weken zwanger. :D Ik lees overal dat je nu een halve kilo per week zou moeten aankomen, maar dat gebeurt nog steeds niet. Ach, wellicht komt het allemaal nog over 2,5 week, als ik verlof heb. :D
Baby groeit dikke prima en is naar schatting 3700/3800 gram bij 40 weken, dus het zal wel goed zijn?
  dinsdag 29 juni 2021 @ 16:00:01 #53
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200127379
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 15:50 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik had dat ook afgelopen week, kreeg het idee dat het net zoals 1e trimester toch een beetje de dips waren. Genoeg kleine beetjes eten werkt hier om het voor te zijn.
Nu je het zegt besef ik me dat het wel een beetje gelijk op gaat met het gevoel aan vakantie toe te zijn, dus misschien dat het dat is, ja. Fulltime werken en daarnaast nogal wat sociale verplichtingen de laatste tijd, ik kom niet echt tot rust _O-

Inderdaad maar even weer over op steeds kleine beetjes eten en meer mijn rust pakken tussendoor :Y
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 29 juni 2021 @ 16:27:36 #54
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200127649
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 15:45 schreef Rebubbled het volgende:
Ja pff geen idee. :') Mijn peuter zonder uitknop vindt het in elk geval maar niks en dat maakt de boel er niet gezelliger op.
Nee dat snap ik. Met peuters combineert dit allemaal vrij matig.
pi_200128048
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:41 schreef Rebubbled het volgende:
Pff de derde trimester vermoeidheid is hier echt heel hard aanwezig momenteel. Ik slaap hele nachten en word uitgeput wakker. Kan maar zeer gelimiteerd iets doen per dag en dan heb ik het echt over basis dingen zoals douchen. Laat staan iets met Lily ondernemen of iets voor mezelf doen. Iemand misschien nog een tip? Ik kan moeilijk nog 8 weken lang op de bank gaan liggen..
Same here. Ik leg me gewoon op de bank en de oudste krijgt dan even de i.pad met YouTube kids.
Jongste doet dan zijn slaapje van ongeveer 2 uurtjes dus die uurtjes zijn even voor mij.
Tis helaas even niet anders, straks als de baby er is gaan we weer leuke dingen doen.
pi_200129049
Ik heb Lily vandaag de hele dag en ik heb echt niks met haar kunnen doen. Ze heeft de hele dag tv gekeken en ik heb twee keer nu geslapen op de bank. Af en toe komt ze dan mama wakker worden zeggen. Ik heb echt geen energie om zo eten voor ons te maken. Ik voel me daar gewoon zo schuldig om. Zit nu al 20 minuten op de wc te janken en een poging te doen om mezelf bij elkaar te schrapen, maar het voelt gewoon even als echt teveel. Nog een te lange tijd tot de bevalling om dit te doen. En hoe moet dat als de baby er is?
  dinsdag 29 juni 2021 @ 19:02:53 #57
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200130242
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 17:59 schreef Rebubbled het volgende:
Ik heb Lily vandaag de hele dag en ik heb echt niks met haar kunnen doen. Ze heeft de hele dag tv gekeken en ik heb twee keer nu geslapen op de bank. Af en toe komt ze dan mama wakker worden zeggen. Ik heb echt geen energie om zo eten voor ons te maken. Ik voel me daar gewoon zo schuldig om. Zit nu al 20 minuten op de wc te janken en een poging te doen om mezelf bij elkaar te schrapen, maar het voelt gewoon even als echt teveel. Nog een te lange tijd tot de bevalling om dit te doen. En hoe moet dat als de baby er is?
Het wordt wel weer beter :* en er is niks mis met het invliegen van een patatje of het opwarmen van een magnetronpannenkoek o.i.d. Het hoeft niet elke dag insta waardig te zijn, als er liefde is en eten en drinken is dat genoeg. Je kunt dit mama :* O+
pi_200130314
Wat LDG zegt :*
De mannen krijgen hier ook een pingping maaltijd als vriendlief late dienst heeft.
De tv staat nu wat vaker aan en we gaan er niet meer zo veel op uit, maar het wordt wel weer beter! *;
Vaak kijken we samen tv, de ene links tegen m'n buik en de ander rechts en dat is ook oké.
pi_200131811
Mag ik ook in de op? Mijn uitgerekende datum is 30 januari.

Voor mijn eerste zwangerschap woog ik 47 kilo en ik beviel met 54 kilo. Dankzij corona weeg ik inmiddels weer 54 kilo, dus deze zwangerschap begin ik al met het gewicht waarmee ik de vorige keer beviel :P

Nou klinkt 54 kilo misschien niet veel, maar als je je bedenkt dat ik maar 1,53m ben, dan wordt het een ander verhaal. Ik hoop dat ik niet al te veel ga aankomen straks. Ik heb al wel een zichtbaar zwangerschapsbuikje en heb binnenkort een teamdag op kantoor, dus ik zal het niet lang geheim kunnen houden.

Vorige keer vertelde ik het met 6 weken, omdat ik te maken had met misselijkheid etc. Deze keer heb ik het wat langer voor me kunnen houden, vanwege het thuiswerken, maar ik ga het binnenkort dus wel vertellen.

Het zal inderdaad wel beter gaan Rebubbled. Straks heb je weer een nieuwe ritme met de baby erbij en jullie gaan echt wel jullie draai vinden. Het is niet makkelijk, er groeit gewoon een heel baby in je buik. Het is logisch dat je je vermoeid voelt.

Ik heb ook last van (enorme) vermoeidheid. Mayra gaat 3 dagen naar de opvang, ik werk voorlopig nog thuis, mijn partner neemt veel verzorgingsdingen op zich en Mayra slaapt vrijwel elke avond rond 18:30 uur, waardoor ik in de avond kan bijkomen. Op die manier kom ik mijn dagen door.

Af en toe schakel ik ook hulp in van mijn schoonmoeder. Die komt dan met Mayra spelen. En heel af en toe logeert Mayra een nachtje bij mijn beste vriendin, zodat manlief en ik ook wat leuks kunnen doen samen. Daar knap ik ook wel van op.

Het is pittig. Vooral als er al een kindje(s) rondloopt in huis.
pi_200136318
quote:
Ah nee joh niet zo hard voor jezelf zijn. :* Heb je mensen in je omgeving die haar op kunnen vangen zodat je zonder schuldgevoel je rust kunt pakken op dit soort dagen?
pi_200136913
quote:
Lijkt me pittig als je al een kleintje hebt rondlopen. Je hoeft in ieder geval niet zo hard voor jezelf te zijn. 😘 Je doet alles wat je kunt en dan is het goed, toch? Ook voor haar. Is er iemand in je familie of in je kennissenkring die haar een keer een dagje mee zou kunnen nemen? Dan kun jij lekker rusten.
pi_200138397
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 06:35 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Lijkt me pittig als je al een kleintje hebt rondlopen. Je hoeft in ieder geval niet zo hard voor jezelf te zijn. 😘 Je doet alles wat je kunt en dan is het goed, toch? Ook voor haar. Is er iemand in je familie of in je kennissenkring die haar een keer een dagje mee zou kunnen nemen? Dan kun jij lekker rusten.
Dat inderdaad @Rebubbled niet te hard voor jezelf zijn! Hier kwam het eten ook niet iedere dag op tafel tijdens het 1e trimester, ik trok het niet. Ik sluit me aan bij komkommerschijfje, kan je Lily een dagje bij iemand brengen?
pi_200138432
quote:
Oh lieverd, zo herkenbaar! Je voelt je heel machteloos en zwak, maar je bent juist het tegenovergestelde. Je baby vraagt nu heel veel energie van je. Met Lily komt het ook echt wel goed. Van eten bestellen of iets makkelijks als avondeten worden ze niet slechter. Van een hele vermoeide mama ook niet. Nadat de baby er is, kan je dit weer ruimschoots inhalen. :*

Gefeliciteerd, @CaVaBien!
Protčge moi de mes désirs.
  woensdag 30 juni 2021 @ 10:38:54 #64
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200138661
Ik vind het heel logisch dat je ervan baalt hoor @Rebubbled en dat je je dochter meer gunt, wat meer dan ook is. Alleen: jij kan dat nu niet. Ik probeerde niet boos te worden op mezelf of al teveel medelijden met mezelf te krijgen, maar in plaats daarvan hulptroepen te organiseren. Ik snap wel dat dat niet voor iedereen even makkelijk is. Maar ik was gewoon nooit een vol etmaal alleen met Jacob, er was altijd een stukje dag of de nacht dat hij er niet was. Dat maakte zķveel verschil, dan lukte de tussenliggende tijd me wel. Dus uit logeren, of iemand die hem dik een uur mee naar buiten nam, dat soort dingen.

Als de baby er is, is weer alles anders. Dan is er een week kraamzorg, zo nodig 10 dagen, en ik heb nu een postpartum doula. En een mealtrain. En ik heb uitgebreid gecommuniceerd naar mijn netwerk (mijn ouders/co-ouder vooral) dat ik hulp nodig heb, juist in de eerste weken. En ik houd bezoek af.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 30-06-2021 20:04:58 ]
pi_200142027
Ik ben al de hele zwangerschap een matige moeder voor Wolf, in het begin kon ik er zelfs emotioneel niet genoeg voor hem zijn. Maar toen alle hulplijnen ingezet.
pi_200145189
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 10:38 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind het heel logisch dat je ervan baalt hoor @:Rebubbled en dat je je dochter meer gunt, wat meer dan ook is. Alleen: jij kan dat nu niet. Ik probeerde niet boos te worden op mezelf of al teveel medelijden met mezelf te krijgen, maar in plaats daarvan hulptroepen te organiseren. Ik snap wel dat dat niet voor iedereen even makkelijk is. Maar ik was gewoon nooit een vol etmaal alleen met xxxx, er was altijd een stukje dag of de nacht dat hij er niet was. Dat maakte zķveel verschil, dan lukte de tussenliggende tijd me wel. Dus uit logeren, of iemand die hem dik een uur mee naar buiten nam, dat soort dingen.

Als de baby er is, is weer alles anders. Dan is er een week kraamzorg, zo nodig 10 dagen, en ik heb nu een postpartum doula. En een mealtrain. En ik heb uitgebreid gecommuniceerd naar mijn netwerk (mijn ouders/co-ouder vooral) dat ik hulp nodig heb, juist in de eerste weken. En ik houd bezoek af.
@Lemijn denk dat je even de naam van je grote kleine moet/wil aanpassen
pi_200145254
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:41 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

@:lemijn denk dat je even de naam van je grote kleine moet/wil aanpassen
Is niet de echte naam.
Als ik het goed onthouden heb tenminste.
pi_200145376
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:47 schreef Cygne het volgende:

[..]

Is niet de echte naam.
Als ik het goed onthouden heb tenminste.
Het viel mij op dat het een andere naam was dan degene die ze normaal gebruikt. Weet eigenlijk niet hoe de oudste echt heet maar dacht wie weet is dit per ongeluk gebeurt.
pi_200146350
Lemijn oudste heet inderdaad anders :P
  woensdag 30 juni 2021 @ 20:06:11 #70
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200146929
Verkeerde schaduwnaam :D . Ik heb het aangepast. Zal de vermoeidheid wel zijn, die is dus niet acuut weg als de baby geboren is :P .
pi_200147400
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 20:06 schreef Lemijn het volgende:
Verkeerde schaduwnaam :D . Ik heb het aangepast. Zal de vermoeidheid wel zijn, die is dus niet acuut weg als de baby geboren is :P .
Ik ben wel heul benieuwd naar de naam van baby 2. Die van je oudste stond ook vrij hoog bij ons maar dat past niet meer, haha.
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 23:13:20 #72
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200149799
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 20:06 schreef Lemijn het volgende:
Je hebt meerdere schaduwnamen? :D Ben nu wel benieuwd naar de echte namen O-)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_200151777
Ohh die vermoeidheid... Ik ben blij dat mijn lief nog ergens rondloopt om in te springen om bijv avondeten te organiseren. Maar het is ook wel eens Diepvriespizza of een broodje ei.

Ik vind het heel lastig om hulptroepen in te schakelen. Ik huur mijn zusje in als oppas, maar dat doe ik dus alleen als ik moet werken. Mijn vader heeft het druk en ik durf hem niet zo goed te vragen ivm overlijden van mn moeder. Andere hulptroepen zijn er niet. Ik denk vooral: het is mijn keus om zoveel kinderen te krijgen, dan moet ik er ook zelf voor zorgen. Ik kan voor mijn gevoel niet anderen daarmee lastig vallen.

Mijn lief neemt ze soms eventjes mee in de middag. En andersom ik ook. Want hij is ook moe natuurlijk, dus voor hem is soms een uur werken zonder onze herrie in huis ook wel eens een opluchting. ;)

Ik ga nu elke middag slapen met de peuters. De twee groten redden zich dan anderhalf uur alleen of evt springt mijn lief bij als ze echt iets nodig hebben.
En ‘S avonds probeer ik vroeg in bed te gaan, maar een uurtje even geen kind aan mijn lijf heb ik dan ook wel nodig en in bed is er meteen weer een kind aan mn lijf. :’) Dus het is dan verleidelijk om toch tot net te laat op de bank te hangen...

Ik heb wel dagen dat ik vooral alleen maar kan huilen. Over alles. Vermoeidheid, maar ook dat ik mn moeder zo mis omdat zij anders de kinderen opgehaald zou hebben zodat ik even bij kon komen. En omdat ik me nog niet kan voorstellen dat ze er niet is, nu en straks wanneer de baby er is en zo...
pi_200151791
En ik ben ook nieuwsgierig naar de (echte) naam van je tweede zoon Lemijn..! ♥
pi_200153535
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 08:14 schreef elamanilo het volgende:

Ik vind het heel lastig om hulptroepen in te schakelen. Ik huur mijn zusje in als oppas, maar dat doe ik dus alleen als ik moet werken. Mijn vader heeft het druk en ik durf hem niet zo goed te vragen ivm overlijden van mn moeder. Andere hulptroepen zijn er niet. Ik denk vooral: het is mijn keus om zoveel kinderen te krijgen, dan moet ik er ook zelf voor zorgen. Ik kan voor mijn gevoel niet anderen daarmee lastig vallen.
Ik hoor dit vaker inderdaad. Zelf heb ik dit helemaal niet. In mijn cultuur is het gebruikelijk dat iedereen helpt. Het motto is echt: “it takes a village to raise a kid”
Ik heb ook heel vaak de kinderen van neven/nichten opgehaald.

Is inderdaad wel frappant om te zien dat ik dit ook vaak heb aangeboden aan vermoeide vriendinnen maar dan bellen ze nooit

Wat naar dat je moeder is overleden, dat is heftig
pi_200153618
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:04 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik hoor dit vaker inderdaad. Zelf heb ik dit helemaal niet. In mijn cultuur is het gebruikelijk dat iedereen helpt. Het motto is echt: “it takes a village to raise a kid”
Ik heb ook heel vaak de kinderen van neven/nichten opgehaald.

Is inderdaad wel frappant om te zien dat ik dit ook vaak heb aangeboden aan vermoeide vriendinnen maar dan bellen ze nooit

Wat naar dat je moeder is overleden, dat is heftig
Wij redden het meestal zelf goed, maar de drempel is ook niet zo hoog om familie te vragen bij te springen. Andersom hebben we dat ook gedaan toen hun kinderen klein waren en nu zijn die kinderen ook weer oud genoeg om af en toe op te passen.

Ela, wat een groot verdriet. :*
pi_200154386
36 weken vandaag *O*
Deze maand wordt ons kindje geboren, zo'n raar idee!
Geloof nog altijd niet dat het bijna zo ver is.
pi_200154482
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 12:27 schreef Flav het volgende:
36 weken vandaag *O*
Deze maand wordt ons kindje geboren, zo'n raar idee!
Geloof nog altijd niet dat het bijna zo ver is.
Bijna! *O*
pi_200159141
Spannend, Flav! Is er nog steeds sprake van inleiden met 38 weken, of toch kijken hoe het verder gaat met de groei?

Hier net weer helemaal goedgekeurd door de VK. Baby is al helemaal ingedaald en ligt er klaar voor, wat dat betreft een modelbaby. Alle controles waren ook weer perfect. Volgende week liggingsecho, maar dat zal meer een pretecho worden. 😂
pi_200162018
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 18:36 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Spannend, Flav! Is er nog steeds sprake van inleiden met 38 weken, of toch kijken hoe het verder gaat met de groei?

Hier net weer helemaal goedgekeurd door de VK. Baby is al helemaal ingedaald en ligt er klaar voor, wat dat betreft een modelbaby. Alle controles waren ook weer perfect. Volgende week liggingsecho, maar dat zal meer een pretecho worden. 😂
Wat fijn, al ingedaald!
pi_200167712
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2021 22:25 schreef Cygne het volgende:

[..]

Wat fijn, al ingedaald!
Zeker! Fijn dat jouw jongetje was gedraaid. Hopelijk ligt 'ie nog steeds zo!
pi_200167749
Wij hebben vanmorgen nog twee uitgebreid verzorgde nachtjes Amsterdam geboekt in een mooi hotel voor over 2,5 week. Dan is m'n verlof net gestart en dan ben ik 36 weken. Ik hoop dat ik dan nog weg durf te gaan. :') Mijn man en de VK maken zich niet druk. Het is iets meer dan een uur rijden en de VK zei dat alles zo doorgestuurd is naar het ziekenhuis daar als het nodig is. Maar stel je voor, dan krijgt ze straks Amsterdam als geboorteplaats. :D
  vrijdag 2 juli 2021 @ 13:23:31 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_200168024
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:59 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij hebben vanmorgen nog twee uitgebreid verzorgde nachtjes Amsterdam geboekt in een mooi hotel voor over 2,5 week. Dan is m'n verlof net gestart en dan ben ik 36 weken. Ik hoop dat ik dan nog weg durf te gaan. :') Mijn man en de VK maken zich niet druk. Het is iets meer dan een uur rijden en de VK zei dat alles zo doorgestuurd is naar het ziekenhuis daar als het nodig is. Maar stel je voor, dan krijgt ze straks Amsterdam als geboorteplaats. :D
Die kans is echt bijzonder gering, en dan moet het ook nog eens zo extreem snel gaan dat je echt niet meer thuis kunt komen, dus ik zou lekker gaan! Ik ben bij de eerste ook met 36 weken nog een weekend naar Rotterdam geweest, was heerlijk :)
disclaimer
pi_200168137
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:56 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Zeker! Fijn dat jouw jongetje was gedraaid. Hopelijk ligt 'ie nog steeds zo!
Yes en ook ingedaald, wel nog los in het bekken. Nu ook klaar bij de gynaecoloog. Voor de zekerheid wel nog een afspraak staan voor rond de 40 weken. En voor de resterende weken een recept voor zofran.
pi_200168392
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:23 schreef SQ het volgende:

[..]

Die kans is echt bijzonder gering, en dan moet het ook nog eens zo extreem snel gaan dat je echt niet meer thuis kunt komen, dus ik zou lekker gaan! Ik ben bij de eerste ook met 36 weken nog een weekend naar Rotterdam geweest, was heerlijk :)
Ja, dat gaan we dus ook doen. Het zal wel zo'n vaart niet lopen, maar ik moest ineens denken aan zo'n stortbevalling. :D Ach, het is de eerste, dus waarschijnlijk nog genoeg tijd voor alles als 't nodig is. Maar zou sowieso nog net een weekje te vroeg zijn. Lekker met 38,5/39 weken komen lijkt me beter. 🥰
  vrijdag 2 juli 2021 @ 14:06:40 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_200168463
Lekker van genieten ;)

( En gemiddeld komen eerste kinderen rond de 41 weken he :P )
disclaimer
  vrijdag 2 juli 2021 @ 14:19:25 #87
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200168568
Ik ben met 36 weken nog naar een Waddeneiland geweest en met ruim 38 weken een weekendje weg op 1,5 uur rijden. Want van wachten werd ik echt niet vrolijker en van deze uitjes knapte ik zeker wel op.
En inderdaad, bij echte nood/spoed zijn de gegevens zo ter plaatse en wordt de rest irrelevant.
pi_200169410
Datum voor inleiden staat gepland, wat een gek idee blijft dat toch.
Heb volgende week nog een controle en dan wordt er gekeken of er misschien al iets valt op te wekken dmv strippen.
Door de grote van de baarmoeder moet ik in het ziekenhuis bevallen omdat er veel bloedverlies kan optreden. De kaplaarzen zijn waarschijnlijk ook nodig omdat er nog altijd veel vruchtwater is :')
Maar mocht het thuis flink gaan rommelen en ik denk het ziekenhuis niet meer te halen mocht ik wel gewoon thuis bevallen.

Had deze keer een fijne verloskundige ipv een starre gynaecoloog, dat maakte het ook een luchtiger gesprek.
pi_200169468
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 23:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

Je hebt meerdere schaduwnamen? :D Ben nu wel benieuwd naar de echte namen O-)
+1 :P

@Komkommerschijfje: wat de rest al zegt, doen. Genieten, zo'n laatste weekendje met z'n tweetjes!

@Flav: fijn dat het nu een luchtiger gesprek was, dan ga je toch met een heel ander gevoel weg. Ook fijn dat het thuisbevallen een optie is als het hard gaat! Heb je nu een beetje vrede met het idee van een evt inleiding?

Ik ben vanochtend bij de vk geweest, mijn baby schopte de doppler weg :D Qua groei loopt mijn buik een week of 3 voor, maar voor een derde kindje is dat niet gek. Wel veel harde buiken en in dat kader ook gehad over voldoende rust nemen. Het is niet per se de energie die me ontbreekt, waardoor ik toch al gauw net teveel doe en daar 's avonds last van heb. Met twee kindjes voel ik ook weinig ruimte om echt even te liggen oid als het moet en qua werk loop ik me voorlopig ook nog wel de benen uit het lijf :') Nouja, lastig dus, nog even zoeken dus naar een goeie modus..
pi_200169505
@Flav dat klinkt als een fijner gesprek!
pi_200171407
Fijn van het gesprek @Flav!

@Komkommerschijfje, zoals hierboven gezegd, gewoon doen. NL is klein en als er echt wat aan de hand raakt dan wordt het ook wel weer opgelost.

Gisterochtend heb ik de vk gebeld. Had sinds de avond ervoor wat (oud) bloedverlies en begon ook lichte buikkrampen te krijgen. Belde meer voor advies maar ze wilde graag langs komen, helemaal goed… hartje geluisterd, ze had ‘m zo gevonden O+. Vandaag nog wel wat oud bloed verloren maar de krampen zijn gelukkig weg.
pi_200171900
@onomatopee ja heb er wel een beetje vrede mee.
Ze legde het ook goed uit hoe het dan in zijn werk zou gaan. Ergens is het ook wel 'handig' want we kunnen dan alles al regelen voor de jongens :P

Hij lag alleen nog steeds beweeglijk boven het bekken, dus het lig advies geldt nog.
Had gehoopt en verwacht dat hij was ingedaald maar helaas haha.
pi_200185840
Vaccinatie zit erin, ben een hele bezienswaardigheid.
Iedereen heeft wel iets op te merken over dat ik zwanger ben :')
Ja om die toeter kan niemand heen, maar dat er daarna nog even iemand zegt dat hij het in mijn geval niet had gedaan. Hou dat lekker voor jezelf :+
  zaterdag 3 juli 2021 @ 16:52:04 #94
403520 Sway-
La vie est belle
pi_200187248
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:39 schreef Flav het volgende:
Ja om die toeter kan niemand heen, maar dat er daarna nog even iemand zegt dat hij het in mijn geval niet had gedaan. Hou dat lekker voor jezelf :+
We leven echt in een land waar iedereen iets moet vinden en dat ook moet uiten, stel je voor dat het gewoon een gedachte is en meer niet |:)
pi_200187433
quote:
Als het een hij is moeten ze sowieso mond dicht houden. Laat ze eerst zelf maar een sinaasappel uit hun neus persen :P
Ik hoop voor je dat de hoeveelheid vruchtwater en formaat gewoon meevalt straks Flav! Bas bleek toen mijn vliezen braken een waar zwembad te hebben, wat niet is gezien destijds. Volgens de echo's had ik toen wel ruim vruchtwater, maar netjes binnen de marge.

Ah ik kreeg babykleertjes van m'n schoonouders O+ Wat is dat weer mini zeg, als je de 92-naar98 peuter gewend bent :D
pi_200188446
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 17:05 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ah ik kreeg babykleertjes van m'n schoonouders O+ Wat is dat weer mini zeg, als je de 92-naar98 peuter gewend bent :D
Mini he?! De peuter hier (van november ‘18) zit in 104/110, kan me echt niet meer voorstellen dat hij in 56 zat :D
pi_200188695
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 18:09 schreef eponine het volgende:

[..]

Mini he?! De peuter hier (van november ‘18) zit in 104/110, kan me echt niet meer voorstellen dat hij in 56 zat :D
Ja onwijs. Bas zwom in maat 50 (heeft daar 8 weken in gezeten :') ) en ik kreeg dus nu een setje 44 :D Echt bizar klein.
pi_200190573
quote:
Ja thx Henk, nu ga ik mijn beslissing heroverwegen. :')
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 20:58:52 #99
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200191066
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 20:36 schreef Cygne het volgende:

[..]

Lekker op tijd inderdaad die opmerking _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_200191491
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 20:36 schreef Cygne het volgende:

[..]

Haha echt hč.
Beetje laat Henk :+
Maar Henk was er een van de niet afgetankte afdeling.
Mijn moeder vind overigens ook dat ik had moeten wachten, denk dat ik verder maar m'n mond hou :')
pi_200191909
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 21:13 schreef Flav het volgende:

[..]

Haha echt hč.
Beetje laat Henk :+
Maar Henk was er een van de niet afgetankte afdeling.
Mijn moeder vind overigens ook dat ik had moeten wachten, denk dat ik verder maar m'n mond hou :')
Jouw lijf jouw keuze.

Mijn gynaecoloog vond het een goed idee, de verloskundige ook. Dat zeg ik dan ook maar, geen zin in die discussie.
pi_200192104
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 21:31 schreef Cygne het volgende:

[..]

Jouw lijf jouw keuze.

Mijn gynaecoloog vond het een goed idee, de verloskundige ook. Dat zeg ik dan ook maar, geen zin in die discussie.
Precies, de verloskundige zei gister dat ik het zeker moest doen.
Ik sta er zelf ook achter, heb de kinkhoest vaccinatie ook gehaald en als ik COVID tijdens de zwangerschap zou hebben gekregen zaten er nu ook antistoffen in m'n lichaam.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 21:43:45 #103
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200192256
Mijn gyn was ook blij dat ik de vaccinatie gehaald had (1e shot voor en 2e shot tijdens zwangerschap) :Y mijn huisarts raadde het ook aan.
pi_200196436
Huisarts en verloskundigen hier zagen idd geen problemen met vaccinatie, ook niet in het eerste trimester.
Vond dat best leuk, want je moet dan langs de arts omdat je een vraag met ‘ja’ hebt beantwoord. Arts was helemaal blij dat ik er achter stond om te vaccineren, en zowel de dame die mijn gegevens checkte als die mij de prik gaf hebben me hartelijk gefeliciteerd en er gezellig over gekletst. :D
Maarja, aan mij zie je nog niks dus dan heeft Henk ook geen idee dat hij commentaar zou moeten leveren. :+
pi_200196925
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 08:45 schreef Vaiana het volgende:
Huisarts en verloskundigen hier zagen idd geen problemen met vaccinatie, ook niet in het eerste trimester.
Vond dat best leuk, want je moet dan langs de arts omdat je een vraag met ‘ja’ hebt beantwoord. Arts was helemaal blij dat ik er achter stond om te vaccineren, en zowel de dame die mijn gegevens checkte als die mij de prik gaf hebben me hartelijk gefeliciteerd en er gezellig over gekletst. :D
Maarja, aan mij zie je nog niks dus dan heeft Henk ook geen idee dat hij commentaar zou moeten leveren. :+
Ja was hier ook met die GGD arts. Helemaal blij. Hij keek op die verklaring "Ik mag u feliciteren zie ik? Hoe ver ben je?" Hij had het niet aan m'n buik gezien. _O- En Henk was er niet. -O-

Gisteren een dagje dierentuin gedaan met Wolf, man en m'n kindje van Buurtgezinnen dat ik voordat ik zwanger en ziek werd wekelijks opving. Hij is 1.5 jaar jonger dan Wolf en het zijn zulke dikke vrienden.
pi_200210100
Sofie, mijn peuter van bijna 3 :o, verheugt zich zo enorm op de baby. Laatst kwam ze met een zachte stoffen bal naar me toe met de mededeling dat ze met de baby gaat spelen O+ Ze heeft de grootste lol gehad met die bal tegen m’n buik aan gooien. En steeds roepen dat zusje de bal terugschopt O+ :)

Op het kdv wil ze ook steeds naar de babygroep om te helpen. Ik ben benieuwd of ze het in november ook zo leuk blijft vinden. Wanneer de baby 24/7 aanwezig is en ze ons dus moet delen.

Voor nu vindt ik het in ieder geval ontroerend lief. (Maar daar helpen de hormonen vast in mee :P)

Inmiddels alweer over de helft! 21 weken! Hoe dan? :o
De uk beweegt ontzettend veel. Zowel van binnen als van buiten goed te voelen. En sinds een paar dagen zie je ook m’n buik bewegen. Blijft toch een heel bijzondere gewaarwording O+
pi_200210735
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:10 schreef Takkie88 het volgende:
Sofie, mijn peuter van bijna 3 :o, verheugt zich zo enorm op de baby. Laatst kwam ze met een zachte stoffen bal naar me toe met de mededeling dat ze met de baby gaat spelen O+ Ze heeft de grootste lol gehad met die bal tegen m’n buik aan gooien. En steeds roepen dat zusje de bal terugschopt O+ :)

Op het kdv wil ze ook steeds naar de babygroep om te helpen. Ik ben benieuwd of ze het in november ook zo leuk blijft vinden. Wanneer de baby 24/7 aanwezig is en ze ons dus moet delen.

Voor nu vindt ik het in ieder geval ontroerend lief. (Maar daar helpen de hormonen vast in mee :P)

De uk beweegt ontzettend veel. Zowel van binnen als van buiten goed te voelen. En sinds een paar dagen zie je ook m’n buik bewegen. Blijft toch een heel bijzondere gewaarwording O+
Dat is ook zo ontroerend. O+ Wolf is daar ook zo mee bezig.
  maandag 5 juli 2021 @ 07:54:19 #108
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_200211295
Hebben jullie toevallig nog tips voor tandenpoetsen? Mijn vriendin (is nu +/-12 wkn zwanger) heeft er erg veel moeite mee. Wat ze ook probeert, elektrisch of hand, verschillende soorten tandpasta, ze krijgt steeds heftige braakneigingen door de smaak ed.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  maandag 5 juli 2021 @ 07:56:50 #109
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200211312
Nee, tandenpoetsen is gewoon hopeloos. Met name ‘s avonds deed ik het kort. In de ochtend ging beter. Ik denk dat het verhaal dat je iedere zwangerschap een tand verliest gewoon komt door noodgedwongen slechter poetsen :@ .
  maandag 5 juli 2021 @ 08:03:24 #110
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200211352
quote:

D'ahw O+ happy hormones.

Wij hebben gisteren aan de kaptein vertelt dat er een +1 onderweg is, hij was door het dolle O+ . Even later liggen we samen op de bank, zegt ie ineens "Wil je een kussentje op je buik leggen zodat ik niet per ongeluk op de baby ga liggen"? O+ smelt.

We hebben wel de biologie een beetje moeten uitleggen, dat baby's niet uit borsten komen en dat zowel jongens als meisjesbabies uit mama's komen :D hij had daar kennelijk een beetje zijn eigen verhaal van gemaakt :+
  maandag 5 juli 2021 @ 08:04:19 #111
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200211360
quote:
2s.gif Op maandag 5 juli 2021 07:54 schreef KaBuf het volgende:
Hebben jullie toevallig nog tips voor tandenpoetsen? Mijn vriendin (is nu +/-12 wkn zwanger) heeft er erg veel moeite mee. Wat ze ook probeert, elektrisch of hand, verschillende soorten tandpasta, ze krijgt steeds heftige braakneigingen door de smaak ed.
Ik had dit ook en heb even mijn tandarts gebekd. Die gaf aan dat (kortdurend) een mondspoeling (listerine) beter is dan niet poetsen. Misschien dat ze dat erbij kan gebruiken?
pi_200212055
quote:

Wat schattig! Mijn oudste neefje vond het inderdaad ook erg leuk dat hij een broertje kreeg (al snap je natuurlijk nog totaal niet wat dat teweeg brengt als je 1,5 bent), maar nu vindt hij het heel moeilijk. Hij is nu 2 jaar en 3 maanden en nu snapt hij echt dat hij niet meer alleen de aandacht krijgt van mijn schoonmoeder. Dan gaat hij mijn jongste neefje wegduwen en zeggen 'naam niet hč'. Heel normaal gedrag volgens mij, maar wel grappig dat het dan zo kan verkeren. Ondertussen wel beschermend zijn en ervoor zorgen dat de jongste de trap niet op kan klimmen.
Maar jouw peuter is ruim 3 als jullie baby komt, die kan denk ik qua begrip alweer een stuk beter overzien wat het nu allemaal betekent.
pi_200212071
Morgen alweer 34 weken trouwens. 😱 De dame beweegt genoeg, maar ik merk wel echt dat ze minder ruimte krijgt. Nu is het echt alleen maar wroeten en schuiven, schopjes komen misschien nog 1x per dag voor.
pi_200212147
Ik heb de uitslag van de suikertest binnen, een lichte verhoging. Volgens mij is de grens 8 en zit ik op 8,4. Nu wilt ze me doorsturen naar een diëtiste omdat dit 'protocol' is (ze zegt zelf dat het niet schrikbarend is). Ik vind het onnodig en weet gewoon van mezelf dat ik veel ijsjes en frisdrank eet.
pi_200212372
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:51 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ja was hier ook met die GGD arts. Helemaal blij. Hij keek op die verklaring "Ik mag u feliciteren zie ik? Hoe ver ben je?" Hij had het niet aan m'n buik gezien. _O- En Henk was er niet. -O-

Gisteren een dagje dierentuin gedaan met Wolf, man en m'n kindje van Buurtgezinnen dat ik voordat ik zwanger en ziek werd wekelijks opving. Hij is 1.5 jaar jonger dan Wolf en het zijn zulke dikke vrienden.
Zonder Henk is het vast leuker daar. ;) Maar ik vond het echt wel leuk, die blije arts!
Oh klinkt als een hele leuke dag. O+ Sowieso dierentuin, en dan ook nog met 2 kinderen die vriendjes zijn.

quote:

Oh dat is echt heeel lief! En fijn dat de baby actief is, lijkt me zo gezellig.

quote:
2s.gif Op maandag 5 juli 2021 07:54 schreef KaBuf het volgende:
Ik zit nog maar op 7 weken en tot nu toe alleen misselijk maar geen braakneigingen, dus geen tips helaas. ;(

quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 09:32 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Morgen alweer 34 weken trouwens. 😱 De dame beweegt genoeg, maar ik merk wel echt dat ze minder ruimte krijgt. Nu is het echt alleen maar wroeten en schuiven, schopjes komen misschien nog 1x per dag voor.
Zo, dat gaat ook hard! Nog maar 3 weken en dan mag de kleine gewoon komen. :o
  maandag 5 juli 2021 @ 10:15:53 #116
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_200212561
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 07:56 schreef Lemijn het volgende:
Nee, tandenpoetsen is gewoon hopeloos. Met name ‘s avonds deed ik het kort. In de ochtend ging beter. Ik denk dat het verhaal dat je iedere zwangerschap een tand verliest gewoon komt door noodgedwongen slechter poetsen :@ .
Haha dank je. Even denken of ik deze bemoedigende woorden door ga geven :P

quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 08:04 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik had dit ook en heb even mijn tandarts gebekd. Die gaf aan dat (kortdurend) een mondspoeling (listerine) beter is dan niet poetsen. Misschien dat ze dat erbij kan gebruiken?
Cool, thanks! Ik geef het d'r door :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_200213593
Meh. Vandaag voor het eerst dat ik me de hele ochtend al weeīg voel, en iets eten daar maar heel beperkt bij helpt. Vind het zo lastig om me op mijn werk te focussen dan!
pi_200216763
Bijna 16 weken nu en de arts belde net dat er Streptokokken B bacterie is gevonden :( Hopelijk antibiotica en daarna niks aan de hand, maar dit is wel klote.
pi_200216911
quote:
9s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:52 schreef Poepz0r het volgende:
Bijna 16 weken nu en de arts belde net dat er Streptokokken B bacterie is gevonden :( Hopelijk antibiotica en daarna niks aan de hand, maar dit is wel klote.
Meh balen! Het internet vertelt me dat er meestal niet echt reden tot zorg is, maar het is nog steeds iets dat je liever niet wilt. ;(
pi_200216932
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 16:03 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Meh balen! Het internet vertelt me dat er meestal niet echt reden tot zorg is, maar het is nog steeds iets dat je liever niet wilt. ;(
Las vooral dat ze tijdens de bevalling dan antibiotica geven, maar kon niet zo snel wat vinden of ze dat in ons geval nu al gaan doen of dat je echt moet wachten tot de bevalling. Dat laatste lijkt mij namelijk niet slim. Zo ontstaat er tijd tot aan de bevalling dat het zich gaat ontwikkelen zou je zeggen.
pi_200217404
quote:
9s.gif Op maandag 5 juli 2021 16:05 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Las vooral dat ze tijdens de bevalling dan antibiotica geven, maar kon niet zo snel wat vinden of ze dat in ons geval nu al gaan doen of dat je echt moet wachten tot de bevalling. Dat laatste lijkt mij namelijk niet slim. Zo ontstaat er tijd tot aan de bevalling dat het zich gaat ontwikkelen zou je zeggen.
Mja, ik denk dat je arts daar het beste de antwoorden op heeft. Weet je wanneer je die weer spreekt?
pi_200217410
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 16:42 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Mja, ik denk dat je arts daar het beste de antwoorden op heeft. Weet je wanneer je die weer spreekt?
Die zou vandaag bellen, maar zal wel weer morgen worden :')
pi_200217528
quote:
9s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:52 schreef Poepz0r het volgende:
Ik ben positief getest op de strep-b bacterie tijdens mijn zwangerschap. Hier wordt daar standaard op getest bij 36 weken. Van wat ik heb begrepen kun je verschillende resultaten hebben tijdens je zwangerschap. M.a.w. dat je partner nu positief getest is op strep-b wil niet zeggen dat ze aan het einde van de zwangerschap weer positief zou testen. Vandaar dat daar hier pas bij 36 weken op getest wordt. Concreet hield het voor mij in dat ik binnen 4u na het breken van mijn vliezen in het ziekenhuis moest zijn zodat ze penicilline konden toedienen.
  FOK!fossiel maandag 5 juli 2021 @ 22:13:28 #124
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200222314
Nou ik ben blij dat ons nieuwe huis geen klushuis is zeg. Ondanks dat ik best fit ben en ik vandaag alleen maar een ruim uurtje gaten in de muur heb gevuld, merk ik dat wel...

Het schilderen hebben we gelukkig uitbesteed (doei geld) en het verhuizen ook, maar gaat nog leuk worden met inpakken etc straks.

Mijn vriend is overigens heel lief voor me en vraagt regelmatig of iets wel kan/gaat hoor. Maar ik ben gewoon niet het type dat dan gewoon rustig op de bank kan gaan liggen. Of als ik dat dan doe, dan heb ik het idee dat ik dat op een ander/later moment gaat compenseren.
Chick on a mission
pi_200222421
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 09:41 schreef Mahra het volgende:
Ik heb de uitslag van de suikertest binnen, een lichte verhoging. Volgens mij is de grens 8 en zit ik op 8,4. Nu wilt ze me doorsturen naar een diëtiste omdat dit 'protocol' is (ze zegt zelf dat het niet schrikbarend is). Ik vind het onnodig en weet gewoon van mezelf dat ik veel ijsjes en frisdrank eet.
Waarom zou je niet naar de dietiste gaan? Misschien heeft ze nog wel een goede tip? En als het goed is gaan ze je waarden nu sowieso in de gaten houden. Als je het niet terug kunt brengen naar normale waarden, zullen ze je insuline geven. Ook brengt het risico's voor je baby met zich mee he.
pi_200223629
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 07:56 schreef Lemijn het volgende:
Weer iets waarvan ik me niet had gerealiseerd dat het een probleem is tijdens de zwangerschap.
Ik heb nergens last van, ik poets uitgebreid zowel mijn tanden als mijn tong. Dus geen tips helaas

@Takkie88: heerlijk dat je buik zo beweegt!
Ik heb me erbij neergelegd dat dat er voor mij (nog) niet in zit met de placenta ook aan de buikzijde maar ik vind het soms wel verdrietig dat ik dat niet ook voel.

Morgen notabene 24+4 en ik voel maar zeer sporadisch een tikje van enkele seconden. Van buikbewegingen of lekker band opbouwen met baby is geen sprake. En dan zei iedereen tegen mij dat het na 20 weken niet zo erg is dat je geen echo’s meer hebt want dan voel je je kindje lekker bewegen. Niet dus
Ik ga met 28 weken nog maar een pretecho maken, dan zie ik hem weer eens.

Deze week heb ik ook de OGTT. Ik ben benieuwd
  FOK!fossiel dinsdag 6 juli 2021 @ 00:06:32 #127
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200223795
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 23:49 schreef _Lily_ het volgende:

@:takkie88: heerlijk dat je buik zo beweegt!
Ik heb me erbij neergelegd dat dat er voor mij (nog) niet in zit met de placenta ook aan de buikzijde maar ik vind het soms wel verdrietig dat ik dat niet ook voel.

Morgen notabene 24+4 en ik voel maar zeer sporadisch een tikje van enkele seconden. Van buikbewegingen of lekker band opbouwen met baby is geen sprake. En dan zei iedereen tegen mij dat het na 20 weken niet zo erg is dat je geen echo’s meer hebt want dan voel je je kindje lekker bewegen. Niet dus

Aaah vervelend dat je je er soms zo verdrietig over voelt. Ik snap helemaal dat het fijn is om wat meer 'feedback' van je lichaam/baby te krijgen.

Maar zo'n placenta aan de voorkant werkt echt als een schokdemper. Ik vind het verschil tussen de vorige keer (placenta voor) en nu (placenta achter) echt enorm.

Maar ondanks dat je er nu helemaal niets aan hebt: het komt echt nog wel :*
Chick on a mission
pi_200224680
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 22:13 schreef Keroppi het volgende:
Nou ik ben blij dat ons nieuwe huis geen klushuis is zeg. Ondanks dat ik best fit ben en ik vandaag alleen maar een ruim uurtje gaten in de muur heb gevuld, merk ik dat wel...

Het schilderen hebben we gelukkig uitbesteed (doei geld) en het verhuizen ook, maar gaat nog leuk worden met inpakken etc straks.

Mijn vriend is overigens heel lief voor me en vraagt regelmatig of iets wel kan/gaat hoor. Maar ik ben gewoon niet het type dat dan gewoon rustig op de bank kan gaan liggen. Of als ik dat dan doe, dan heb ik het idee dat ik dat op een ander/later moment gaat compenseren.
Zo herkenbaar dit! Onze verbouwing waarbij de volledige begane grond aangepakt is, is nu net klaar. Zondag hebben wij alle meubels weer naar beneden gesjouwd. Ik was ka-pot. :')
Gister ook best misselijk geweest, ben benieuwd of dat zich relateert aan dagen dat ik eigenlijk mijn grenzen wel heel erg opzoek.

Hopelijk lukt het je om voldoende rust te houden! Misschien kunnen mensen komen helpen inpakken? Mijn moeder is gister gekomen om alle ramen te lappen. O+

Lily, lastig dat je de kleine zo weinig voelt. Ik hoop voor je dat het snel beter wordt! :*
  dinsdag 6 juli 2021 @ 08:00:09 #129
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200224885
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 23:49 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Weer iets waarvan ik me niet had gerealiseerd dat het een probleem is tijdens de zwangerschap.
Ik heb nergens last van, ik poets uitgebreid zowel mijn tanden als mijn tong. Dus geen tips helaas

@:takkie88: heerlijk dat je buik zo beweegt!

Deze week heb ik ook de OGTT. Ik ben benieuwd
Ik kan me goed voorstellen dat dit heel frustrerend is ;(

Ik ben nu 23 weken, heb de placenta voor, maar voel de baby heel regelmatig en duidelijk bewegen. Dus dat verschilt ook nog eens heel erg per persoon ;( Ik heb wel gemerkt dat vooral na het eten de baby druk aan het bewegen is, en dan voel ik haar het beste als ik op mijn rug lig. Misschien kan je proberen het op deze manier wat te triggeren? Weet ook niet of het voor iedereen geldt, en misschien beweegt jouw baby ook heel erg naar je rugkant toe, dan voel je het ook veel minder heb ik gelezen. Hopelijk ga je snel de baby goed voelen, want het is echt heel tof O+
|| justdiggit.org ||
pi_200224889
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 07:08 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Zo herkenbaar dit! Onze verbouwing waarbij de volledige begane grond aangepakt is, is nu net klaar. Zondag hebben wij alle meubels weer naar beneden gesjouwd. Ik was ka-pot. :')
Gister ook best misselijk geweest, ben benieuwd of dat zich relateert aan dagen dat ik eigenlijk mijn grenzen wel heel erg opzoek.

Hopelijk lukt het je om voldoende rust te houden! Misschien kunnen mensen komen helpen inpakken? Mijn moeder is gister gekomen om alle ramen te lappen. O+

Lily, lastig dat je de kleine zo weinig voelt. Ik hoop voor je dat het snel beter wordt! :*
Zou zomaar kunnen ;-) ik had ook altijd meer maagklachten op de dagen dat ik me meer had ingespannen. Of hoofdpijn
pi_200224899
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 08:00 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Ik kan me goed voorstellen dat dit heel frustrerend is ;(

Ik ben nu 23 weken, heb de placenta voor, maar voel de baby heel regelmatig en duidelijk bewegen. Dus dat verschilt ook nog eens heel erg per persoon ;( Ik heb wel gemerkt dat vooral na het eten de baby druk aan het bewegen is, en dan voel ik haar het beste als ik op mijn rug lig. Misschien kan je proberen het op deze manier wat te triggeren? Weet ook niet of het voor iedereen geldt, en misschien beweegt jouw baby ook heel erg naar je rugkant toe, dan voel je het ook veel minder heb ik gelezen. Hopelijk ga je snel de baby goed voelen, want het is echt heel tof O+
Ik heb al die trucjes geprobeerd (op rug liggen, 2 uur op linkerzij, hand op buik) en op een enkele keer na heeft het geen effect bij mij haha
  dinsdag 6 juli 2021 @ 08:21:38 #132
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200224967
Mijn baby is gewoon heel druk en flink aan het schoppen. Bas was echt veel, veel rustiger en schoof vooral heen en weer in m'n buik. Het is nu nog een rustig jongetje wat alweer een half uur zelf heerlijk aan het spelen is met zijn Duplo.

Ik mag na de vakantie ook weer voor controle en een ogtt. Vorige keer scoorde ik 5jes, dus maak mij ook niet te druk op het moeten kotsen van de smaak na :P
  dinsdag 6 juli 2021 @ 08:31:18 #133
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200225013
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 08:03 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik heb al die trucjes geprobeerd (op rug liggen, 2 uur op linkerzij, hand op buik) en op een enkele keer na heeft het geen effect bij mij haha
Ah, dat is jammer ;(
|| justdiggit.org ||
pi_200225658
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 08:21 schreef douche-eendje het volgende:
Mijn baby is gewoon heel druk en flink aan het schoppen. Bas was echt veel, veel rustiger en schoof vooral heen en weer in m'n buik. Het is nu nog een rustig jongetje wat alweer een half uur zelf heerlijk aan het spelen is met zijn Duplo.

Ik mag na de vakantie ook weer voor controle en een ogtt. Vorige keer scoorde ik 5jes, dus maak mij ook niet te druk op het moeten kotsen van de smaak na :P
Oh help zeg dat niet…. Ik met mijn angst voor kotsen die bijna aan een fobie grenst (ik heb echt vaak serieus gedacht dat dat alleen al heeft bijgedragen aan het feit dat ik deze hele zwangerschap niet heb overgegeven en nauwelijks misselijk ben geweest)
  dinsdag 6 juli 2021 @ 10:20:18 #135
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200226101
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 09:38 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Oh help zeg dat niet…. Ik met mijn angst voor kotsen die bijna aan een fobie grenst (ik heb echt vaak serieus gedacht dat dat alleen al heeft bijgedragen aan het feit dat ik deze hele zwangerschap niet heb overgegeven en nauwelijks misselijk ben geweest)
Ik kan niet tegen mierzoet drinken, ook in niet-zwangere staat vind ik het vreselijk :P. Alsof m'n lichaam dan in een overdrive raakt om alles af te breken en daar kan ik misselijk van worden.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 10:35:30 #136
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200226340
Bij de tweeling had ik ook beide placenta’s voor. Ik voelde ‘de baby’ ook pas later bewegen (al was het nog vroeg, ik voelde ze met 16 weken maar mn eenlingen voelde ik dus als beduidend eerder). Maar doordat de placenta voorlag waren de bewegingen wel gedempt en was het voor mij dus qua gevoel hetzelfde als bij de eenlingen met placenta ergens anders. Ik had er nooit twee baby’s in herkent. Het enige wat opviel was dat deze baby feller leek, maar ik dacht dat dat kwam omdat het de derde was die alvast een plek te claimen had. Feller in de zin van wat harder schoppen. Mn eenlingen waren vrij rustig in de buik, deze was wel een schoppertje. Anyway, het was dus mede door die placenta’s aan de voorkant dat ik niet opmerkte dat er meer baby’s waren qua beweging. En ze lagen met de benen bij elkaar, dus schopten samen op dezelfde plek.

Ik denk nu sinds zo’n anderhalve week ook dat ik deze baby voel. Maar ik voel me nog niet goed (genoeg) in verbinding met mezelf en de baby om er al helemaal op te vertrouwen of zo... (komt door de echo en door de vorige keer.)
pi_200226592
Bij onze oudste en middelste ook de placenta voor, oudste voelde ik pas met 22 weken ploppen.
De middelste al iets eerder omdat je het herkent maar echt goed aan de buitenkant toch wel een stuk later.
Nu de placenta voor en deze schopt er lekker op los, al merk ik wel dat hij nog veel ruimte heeft.
Draait vaak genoeg om z'n as en zit nog niet met z'n billen tegen m'n ribben.

Ben al zo'n 2,5 week elke dag dadels aan het eten, zou goed zijn voor de bevalling.
Nu vind ik ze niet vies maar begin me een beetje tegen te eten :')
M'n stoelgang is er in ieder geval wel al door verbeterd.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 11:00:34 #138
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200226707
Hier de vorige keer ook veel dadels gegeten aan het eind en de bevalling ging supervlot. Of het daar aan lag of dat het kwam door dubbele hormonen, extra gewicht en derde+vierde kind... dat weet niemand. ;) Maar ik houd wel van dadels, dus het was geen straf. :D

(Mn eerste twee bevallingen verliepen ook soepel trouwens, maar heel gemiddeld qua duur.)
pi_200226912
Ik hoop ook op een vlotte bevalling.
Het zal waarschijnlijk op een inleiding uitdraaien want denk niet dat m'n lichaam er al klaar voor is.
Krijg donderdag nog een controle en dan de week erop staat de inleiding gepland.
Ergens heb ik het idee dat een inleiding een lange bevalling betekend, geen idee hoe ik daarbij kom maar mijn gevoel zegt dat het niet net zo snel zal gaan als de vorige keren.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 11:22:50 #140
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200227059
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 11:13 schreef Flav het volgende:
Het zal waarschijnlijk op een inleiding uitdraaien want denk niet dat m'n lichaam er al klaar voor is.
Krijg donderdag nog een controle en dan de week erop staat de inleiding gepland.
Ergens heb ik het idee dat een inleiding een lange bevalling betekend, geen idee hoe ik daarbij kom maar mijn gevoel zegt dat het niet net zo snel zal gaan als de vorige keren.
Het hoeft niet lang te duren, alleen zijn die eerste paar cm's vaak het lastigste. En weet ook dat je bij een inleiding nog van alles kan bespreken. Bij mij is bijvoorbeeld de oxytocine uiteindelijk maar 3x opgehoogd IPV standaard volgens protocol zsm naar maximaal en kreeg ik op mijn verzoek na het breken van de vliezen pas na 2 uur oxy ipv direct.
Kijk daarin ook wat jij prettig vind :). En vraag ook om dingen. Yogabal, draadloze ctg, bad/douche etc. Vaak is er veel meer mogelijk dan je van tevoren verwacht.

Ik ging de laatste weken lekker op ananas :9 en m'n yogabal.

[ Bericht 4% gewijzigd door douche-eendje op 06-07-2021 11:31:22 ]
  dinsdag 6 juli 2021 @ 12:24:14 #141
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200227873
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 11:13 schreef Flav het volgende:
Hoeveelste kindje is het?

Wat D-E zegt, een inleiding hoeft niet per se een lange bevalling te betekenen, én een lange bevalling hoeft ook geen uitputtingsslag te betekenen.

Het is inderdaad een goed idee om voor jezelf na te gaan wat je helpt te ontspannen en welke interventies je wel of liever niet (meteen) wilt. Zo kun je met een ballonnetje bijv ook thuis slapen. Hetzelfde geldt met als ze je vliezen eerst breken en je wilt dan eerst de nacht thuis afwachten, omdat je je thuis ontspannnener voelt bijv.

Er zijn ook een heleboel manieren om oxytocine aanmaak bij jezelf te helpen, zoals zoenen en knuffelen met je lief, prenataal kolven, acupressuur punten, cocoonen, mooie muziek luisteren, een warm bad nemen etc. Dit kun je al van te voren doen en ook tijdens de inleiding en bevalling, om je lichaam mee te helpen. Het kan fijn zijn om de inleiding zo meer ‘van jezelf’ te maken, en ook om het toch op je eigen tempo te laten verlopen omdat dat je het minst uitput.
pi_200228793
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 12:24 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Hoeveelste kindje is het?

Wat D-E zegt, een inleiding hoeft niet per se een lange bevalling te betekenen, én een lange bevalling hoeft ook geen uitputtingsslag te betekenen.

Het is inderdaad een goed idee om voor jezelf na te gaan wat je helpt te ontspannen en welke interventies je wel of liever niet (meteen) wilt. Zo kun je met een ballonnetje bijv ook thuis slapen. Hetzelfde geldt met als ze je vliezen eerst breken en je wilt dan eerst de nacht thuis afwachten, omdat je je thuis ontspannnener voelt bijv.

Er zijn ook een heleboel manieren om oxytocine aanmaak bij jezelf te helpen, zoals zoenen en knuffelen met je lief, prenataal kolven, acupressuur punten, cocoonen, mooie muziek luisteren, een warm bad nemen etc. Dit kun je al van te voren doen en ook tijdens de inleiding en bevalling, om je lichaam mee te helpen. Het kan fijn zijn om de inleiding zo meer ‘van jezelf’ te maken, en ook om het toch op je eigen tempo te laten verlopen omdat dat je het minst uitput.
3e kindje dus hoop op een vlotte bevalling.

Helaas 'mag' ik niet naar huis met het ballonnetje of gebroken vliezen.
Er bestaat een grote kans dat er veel bloedverlies optreedt omdat m'n baarmoeder flink opgerekt is door het vele vruchtwater.
Verder ga ik indd wel aangeven dat ik mijn lichaam de tijd wil geven het op te pakken na het breken van de vliezen.

Mooie muziek met een goede koptelefoon is al ingepakt ^O^
Hoop dat ik lekker in m'n bubbel kan komen daardoor.
Prenataal kolven ga ik eens opzoeken, daar heb ik al eens iets van voorbij zien komen.
En dat warme bad.. geprobeerd maar ik lag er heel verkrampt bij omdat ik te klein ben en m'n buik te groot :') hahah.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 19:09:58 #143
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200233670
Heb
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 13:33 schreef Flav het volgende:

[..]

3e kindje dus hoop op een vlotte bevalling.

Helaas 'mag' ik niet naar huis met het ballonnetje of gebroken vliezen.
Er bestaat een grote kans dat er veel bloedverlies optreedt omdat m'n baarmoeder flink opgerekt is door het vele vruchtwater.
Verder ga ik indd wel aangeven dat ik mijn lichaam de tijd wil geven het op te pakken na het breken van de vliezen.

Mooie muziek met een goede koptelefoon is al ingepakt ^O^
Hoop dat ik lekker in m'n bubbel kan komen daardoor.
Prenataal kolven ga ik eens opzoeken, daar heb ik al eens iets van voorbij zien komen.
En dat warme bad.. geprobeerd maar ik lag er heel verkrampt bij omdat ik te klein ben en m'n buik te groot :') hahah.
je vorige keer ook veel bloedverlies gehad? Ik heb er bij mn tweeling nooit iets over gehoord en dan is je baarmoeder ook ver opgerekt. :o

Ik hoorde al wel eens van mn vroedvrouw dat derde kindjes vaak eigenwijs zijn en dat het niet zelden is dat een bevalling bij een derde weer wat langer duurt. Maar je herkent wel alles beter en dat helpt wel om je meer aan het proces over te geven, vind ik zelf. Daardoor is het minder uitputtend, je weet dat je je niet hoeft te verzetten bijvoorbeeld.

Nog tips voor in het ziekenhuis: hang een doek over monitors en klokken heen, zodat ze je niet negatief afleiden.
Neem je eigen verlichting mee, zodat je niet in de felle lampen hoeft te zitten de hele tijd. Denk aan kerstlichtjes of een dimbare lamp of elektrische waxine lichtjes etc. Je lichaam houdt vaak van weinig licht tijdens het bevallen.

Hang een briefje buiten op de deur of mensen willen kloppen en zachtjes willen zijn bij binnenkomen. Dat helpt dat je je niet abrupt gestoord voelt als iemand ‘plots’ binnen komt.

Geuren kunnen ook veel doen. Je kunt op een hydrofiel doek wat druppels doen van een geur die je fijn vindt of die energie heeft (zoals sinaasappel olie). En dan daar soms aan snuffelen. Dat kun je al van te voren doen en dan helpt het vaak bij de bevalling ook mee.

Zet op een vel papier een inspirerende zin, zoals: elke wee brengt mijn baby dichterbij. Of: mijn lichaam is zacht en open. Of: Ik kan dit, ik doe dit! Net wat je tegen jezelf wil zeggen. En hang dat op waar je het goed kunt zien. Het helpt om je gedachten op te focussen tijdens een wee bijv. Ik had ook 1 met alleen ‘adem’ erop bijv die me hielp om me weer te concentreren op mn ademhaling. En: mijn lichaam en baby zijn perfect op elkaar afgestemd.

Zo’n eigen tekst helpt je mee om je meer op ‘je eigen plek’ te voelen. En het helpt eventueel ook om een focspunt te hebben. (Helpt ook als je thuis bevalt :P)

Misschien heb je er iets aan ;) en misschien ook niet. Ik ben zelf veel met mn beval plek bezig, omdat ik merk dat het veel bijdraagt aan hoe ik me voel, ook al heb ik het grootste gedeelte van de tijd mn ogen dicht. :’) Ik maak echt een slinger vooraf met van die teksten en maak zelfs een heel ‘hemeltje’ waar mn bevalbad onder kan staan. :’D
pi_200233944
Mooie tips ela O+
  dinsdag 6 juli 2021 @ 19:54:28 #145
403520 Sway-
La vie est belle
pi_200234328
Ik vind de tips ook mooi O+ Zou daar zelf geen behoefte aan hebben maar kan me voorstellen dat dit voor andere wel zo is.
pi_200234894
@elamanilo vorige bevallingen geen extreem bloedverlies gehad. Volgens mij vrij minimaal zelfs want heb er niks van gezien haha.

Ja die 3e kindjes zijn eigenwijs. Daarom verwacht ik ook geen makkelijke bevalling eerlijk gezegd.
De zwangerschap is al niet onbezorgd en dan zegt m'n gevoel dat hij er ook nog eens niet uit wil haha.

We gaan het meemaken allemaal, ik probeer er zo open mogelijk in te gaan maar voel toch een bepaalde angst.
Zolang ik goed kan blijven ademen en ontspannen (open mond is een open vagina affirmatie kaart zat bij de cordring) hoop ik op een mooie (laatste) bevalling.
pi_200236293
Vandaag goede nipt-uitslag gekregen *O*

@Flav mijn man is het derde kind en die kwam zowat op het parkeerdek van het ziekenhuis ter wereld als ik m’n schoonmoeder goed begrepen heb. Die was ook eigenwijs maar dan dus de andere kant op :D
Ik hoop op een mooie ontmoeting met je derde straks! :*

En idd mooie tips van Ela, kan me voorstellen dat het goed kan werken.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 22:20:36 #148
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200237975
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 20:26 schreef Flav het volgende:
@:elamanilo vorige bevallingen geen extreem bloedverlies gehad. Volgens mij vrij minimaal zelfs want heb er niks van gezien haha.

Ja die 3e kindjes zijn eigenwijs. Daarom verwacht ik ook geen makkelijke bevalling eerlijk gezegd.
De zwangerschap is al niet onbezorgd en dan zegt m'n gevoel dat hij er ook nog eens niet uit wil haha.

We gaan het meemaken allemaal, ik probeer er zo open mogelijk in te gaan maar voel toch een bepaalde angst.
Zolang ik goed kan blijven ademen en ontspannen (open mond is een open vagina affirmatie kaart zat bij de cordring) hoop ik op een mooie (laatste) bevalling.
Hahaha zoiets?
https://www.instagram.com/p/CP3nDf9oGHM/?utm_medium=copy_link

Ik had teveel lol om dit account :P _O-
  FOK!fossiel dinsdag 6 juli 2021 @ 22:42:56 #149
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200238893
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 22:20 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hahaha zoiets?

Haha dit account is echt hilarisch!
Chick on a mission
  woensdag 7 juli 2021 @ 07:29:03 #150
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200243962
quote:

[..]

Hahaha zoiets?

Love it :D
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:48:44 #151
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200245279
Zo, kinkhoestprik zit erin O+
|| justdiggit.org ||
pi_200246324
quote:

[..]

Hahaha zoiets?

Hahaha :D
  woensdag 7 juli 2021 @ 18:43:22 #153
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200253926
Wij krijgen een meisje!!!
pi_200254251
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 18:43 schreef elamanilo het volgende:
Wat leuk!! Gefeliciteerd! O+ O+
pi_200254263
Vandaag mijn kraampakket ontvangen (cz) en er zat een cordring in. Maar goed dat ik er nog geen 1 had gekocht haha.
pi_200254320
quote:
Leuk Ela, ook voor je grootste!
Toch een echo laten maken? :)
  woensdag 7 juli 2021 @ 19:13:59 #157
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200254359
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 19:11 schreef eponine het volgende:

[..]

Leuk Ela, ook voor je grootste!
Toch een echo laten maken? :)
Ja, ze wilde het heel graag weten dus hebben we net een pretecho laten maken hier vlakbij. 😁
  woensdag 7 juli 2021 @ 19:17:31 #158
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200254412
quote:
Leuk! O+
|| justdiggit.org ||
  woensdag 7 juli 2021 @ 19:23:28 #159
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200254502
quote:
Leuk O+
  woensdag 7 juli 2021 @ 19:25:48 #160
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200254533
Iemand ervaring met kramp/beurse baarmoeder (zo voelt het althans) na een inwendige echo :X ? Ik loop al twee dagen moeilijk en bukken is gruwelijk pijnlijk :? Herinner me van de vorige keer wel dat het een dagje gevoelig was.. maar dit vind ik wel bijzonder :{
pi_200254777
Ik heb nog nooit een inwendige echo gehad, dus geen idee... Bij mij kon bij 6+4 alles uitwendig al goed in beeld gebracht worden.

Ela, leuk, nog een meisje erbij in het topic! 🥰
  woensdag 7 juli 2021 @ 19:50:11 #162
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200254876
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 19:25 schreef littledrummergirl het volgende:
Iemand ervaring met kramp/beurse baarmoeder (zo voelt het althans) na een inwendige echo :X ? Ik loop al twee dagen moeilijk en bukken is gruwelijk pijnlijk :? Herinner me van de vorige keer wel dat het een dagje gevoelig was.. maar dit vind ik wel bijzonder :{
Dat is wel bijzonder :o Heb zelf twee keer inwendig gehad en helemaal niets aan klachten achteraf ervaren. Zijn ze zo ruw geweest? :o

Ik zou even de verloskundige bellen, gewoon om even met haar te bespreken of er niet iets anders aan de hand kan zijn.
|| justdiggit.org ||
pi_200255206
quote:
Ahhh wat leuk zeg! O+
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:35:14 #164
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200255509
quote:
17s.gif Op woensdag 7 juli 2021 19:50 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Dat is wel bijzonder :o Heb zelf twee keer inwendig gehad en helemaal niets aan klachten achteraf ervaren. Zijn ze zo ruw geweest? :o

Ik zou even de verloskundige bellen, gewoon om even met haar te bespreken of er niet iets anders aan de hand kan zijn.
Heb morgen een belafspraak staan dus ik vraag het sowieso wel even.

Toen de echoscopiste bezig was was het niet ontzettend pijnlijk, maar achteraf voelde het wel vrij snel alsof iemand er met een honkbalknuppel in heeft lopen porren ( sorry voor de platte omschrijving). Ik vermoed eigenlijk dat het toch een soort beurs is ofzo :@
  FOK!fossiel woensdag 7 juli 2021 @ 20:38:04 #165
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200255537
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 19:07 schreef BellaaElisa het volgende:
Vandaag mijn kraampakket ontvangen (cz) en er zat een cordring in. Maar goed dat ik er nog geen 1 had gekocht haha.
Ik heb eerlijk gezegd mijn kraampakket ongeopend in de berging gezet :D
Chick on a mission
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:51:01 #166
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200255720
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:35 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Heb morgen een belafspraak staan dus ik vraag het sowieso wel even.

Toen de echoscopiste bezig was was het niet ontzettend pijnlijk, maar achteraf voelde het wel vrij snel alsof iemand er met een honkbalknuppel in heeft lopen porren ( sorry voor de platte omschrijving). Ik vermoed eigenlijk dat het toch een soort beurs is ofzo :@
Ben benieuwd wat de verloskundige ervan zegt :Y Heb je er met seks ook wel eens last van?
|| justdiggit.org ||
  woensdag 7 juli 2021 @ 21:10:26 #167
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200256158
quote:
17s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:51 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat de verloskundige ervan zegt :Y Heb je er met seks ook wel eens last van?
Nee totaal niet, t is echt na die echo gekomen, wellicht onbewust spieren aangespannen o.i.d. :?
  woensdag 7 juli 2021 @ 21:47:15 #168
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200257356
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 19:25 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik had het alleen met de follikelmetingen als ze op zoek moesten naar m'n linker eierstok. Man :X . Blij dat dat niet meer nodig was.
pi_200257451
quote:
Wat leuk, gefeliciteerd!

quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 19:07 schreef BellaaElisa het volgende:
Oeh nice, ik zit ook bij cz!

quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 19:42 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb nog nooit een inwendige echo gehad, dus geen idee... Bij mij kon bij 6+4 alles uitwendig al goed in beeld gebracht worden.

Ela, leuk, nog een meisje erbij in het topic! 🥰
:o Bij 6+4 al een echo? Ik ben zō jaloers. _O-
  woensdag 7 juli 2021 @ 22:11:19 #170
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200257948
quote:
17s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik had het alleen met de follikelmetingen als ze op zoek moesten naar m'n linker eierstok. Man :X . Blij dat dat niet meer nodig was.
Daarna ook zo lang pijn ja? Het is echt niet nice :X en ben echt niet perse heel kleinzerig aangelegd ofzo
  donderdag 8 juli 2021 @ 06:15:48 #171
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200261971
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 22:11 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Daarna ook zo lang pijn ja? Het is echt niet nice :X en ben echt niet perse heel kleinzerig aangelegd ofzo
Ja, die ligt achter een darm verscholen ;(. Dat was altijd duwen op plekken waar geen ruimte was.
pi_200262528
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 19:54 schreef Sway- het volgende:
Ik vind de tips ook mooi O+ Zou daar zelf geen behoefte aan hebben maar kan me voorstellen dat dit voor andere wel zo is.
Inderdaad goed om die ervaringen te delen!
Ik denk zelf dat ik ook anders ben. Ik raak niet gestressed van monitors om me heen.

Nu bezig met ogtt. Eitje. Had het drankje zo geklaard. Al die zenuwen voor niks, maar iedereen had me gewaarschuwd dat je zou overgeven en zo haha.
pi_200262553
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:52 schreef Vaiana het volgende:

:o Bij 6+4 al een echo? Ik ben zō jaloers. _O-
Heb ik ook 2x gehad bij die termijn. Bij de eerste moest het inwendig. Bij de tweede was het uitwendig al goed te zien. Verloskundige zei dat het eraan lag hoe het vruchtje erbij lag.
Overigens kan het ook prima zijn om nog even te wachten met die echo. Zo’n vroege echo kan ook heel veel onzekerheid en pijn geven
  donderdag 8 juli 2021 @ 08:50:10 #174
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200262733
Ik had mijn eerste echo ook vroeg in de 6 weken al, maar dat was omdat ik een bloeding had gehad en daarover in de stress zat. Eigenlijk was de eerste met 8 weken gepland, die ook nog doorging. Dat vond ik wel heel fijn :Y

Allebei waren uiteindelijk inwendig, omdat uitwendig niet goed te zien was. Heb ook een gigalitteken over mijn buik lopen, die ligt als een schaduw over de echo steeds _O-
|| justdiggit.org ||
pi_200262834
Ik heb volgende week donderdag de eerste echo, dan ben ik bijna 9 weken zwanger. Het voelt echt alsof dit wachten een eeuwigheid duurt. :') Wil gewoon zo graag een hartje zien kloppen. O+

Maar de verloskundige zei inderdaad dat zij het rond 8 weken doen omdat je dan vrij zeker kan zeggen of het wel/niet goed is, en je dus niet de onzekerheid hebt die een vroege echo kan geven.
  donderdag 8 juli 2021 @ 09:02:08 #176
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200262855
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 08:59 schreef Vaiana het volgende:
Ik heb volgende week donderdag de eerste echo, dan ben ik bijna 9 weken zwanger. Het voelt echt alsof dit wachten een eeuwigheid duurt. :') Wil gewoon zo graag een hartje zien kloppen. O+

Maar de verloskundige zei inderdaad dat zij het rond 8 weken doen omdat je dan vrij zeker kan zeggen of het wel/niet goed is, en je dus niet de onzekerheid hebt die een vroege echo kan geven.
Nog een weekje! *O*
|| justdiggit.org ||
pi_200262863
quote:
17s.gif Op donderdag 8 juli 2021 09:02 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Nog een weekje! *O*
Ja! Almost there!
pi_200263029
Vandaag 37 weken *O*
Heel blij dat hij bijna komt maar ook een beetje verdrietig omdat het m'n laatste zwangere dagen zijn.
Zeg nooit nooit maar voor nu voelen we ons compleet als we straks onze 3 gezonde jongens in de armen hebben O+
  donderdag 8 juli 2021 @ 10:58:17 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_200264256
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 08:59 schreef Vaiana het volgende:

De meeste miskramen gebeuren ergens in de zevende week, dus een goede echo met 6+3 zegt gewoon nog niet zo veel. En ik weet ook echt als geen ander dat het wachten tergend lang duurt, maar ik denk echt dat de pijn/schrik van een miskraam na een goede echo veel heftiger is dan een miskraam zonder goede echo.

Waarbij we er uiteraard vanuit gaan dat jij gewoon in de 80% valt waarbij wél alles goed gaat ;) nog maar een weekje :*
disclaimer
pi_200264318
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:58 schreef SQ het volgende:

[..]

De meeste miskramen gebeuren ergens in de zevende week, dus een goede echo met 6+3 zegt gewoon nog niet zo veel. En ik weet ook echt als geen ander dat het wachten tergend lang duurt, maar ik denk echt dat de pijn/schrik van een miskraam na een goede echo veel heftiger is dan een miskraam zonder goede echo.

Waarbij we er uiteraard vanuit gaan dat jij gewoon in de 80% valt waarbij wél alles goed gaat ;) nog maar een weekje :*
Dat denk ik inderdaad ook, en snap daarom de keuze van de verloskundige om het niet eerder te doen ook heel goed. :Y Had stiekem gehoopt op deze week een echo, dus moest even wennen aan het idee van een week 'extra' wachten.

Maar vooralsnog inderdaad geen enkele reden om aan te nemen dat er iets mis is, dus daar ga ik ook gewoon niet van uit. :+ Nog één weekje en dan gaan we het zien.
pi_200264451
Spannend Vaiana!
Ik heb bij ze alle 3 de echo in de 8e week gehad, dan is het al goed te zien.
Maar de weken lijken dan indd voorbij te kruipen.
pi_200264541
Ja soms twijfel ik dan aan mezelf of ik wel echt zwanger ben. Terwijl ik maandag bijna de hele dag misselijk was, en ik op zich ook nog geen druppel bloed heb verloren sinds mijn laatste ongesteld halverwege mei. :') Maargoed, we zijn er bijna enzo!

Flav wat spannend dat het bijna zo ver is! Hoe sta je nu tegenover de inleiding, heb je er een beetje een goed gevoel bij?
pi_200265753
Ja, het was inderdaad ook vroeg hoor, met 6+4. Achteraf bleek dat ik al 7 weken was, wat precies klopte met mijn eigen berekening.
Ik had het geluk dat er bij ons al een heel sterk en mooi kloppend hartje te zien was. De echo was ook vooral om te zien of de vrucht wel in de baarmoeder in genesteld was. Ik heb verder geen bloedverlies gehad, dus daar was het ook niet voor. Standaard binnen de praktijk om een vroege echo aan te bieden, of je er gebruik van maakt is een tweede. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het ook niet wil, want inderdaad, vaak gaat een zwangerschap nog mis tussen 8 en 10 weken naar ik begreep. Toch was het voor ons een mooie geruststelling toen en heb ik verder ook geen echte angst meer gehad in de aanloop naar de termijnecho.
pi_200265778
Jeuj voor Flav, 37 weken! Officieel meldplicht dus. 🥳😂

Ik heb morgen een liggingsecho. Ook wel weer leuk, al weten we al hoe ze erbij ligt. Toch leuk om weer te spieken. De laatste keer voor de geboorte als het goed is. 🥰
pi_200266255
Mijn verloskundige geeft aan dat deze echo (rond 8 weken) de vroege echo is, want termijnecho is pas met circa 11 weken. :)

Oeh liggingsecho, hopen dat ze al een beetje goed ligt dan! En leuk om nog even een kijkje te nemen inderdaad. O+
pi_200266748
quote:
17s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Oh god ja. :'(
Ik denk de hele tijd: wat gaan jullie rap!
En dan vergeten dat ik zelf morgen de 37 weken aan tik. Gelukkig heeft mijn man een beter tijdsbesef dan ik. _O-

[ Bericht 14% gewijzigd door Cygne op 08-07-2021 13:43:36 ]
  donderdag 8 juli 2021 @ 13:50:43 #187
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200266975
Even een rondje gelopen. Helemaal kapot :') En dat met 'nog maar' 23 weken :')
Het helpt ook niet dat ik, blijkbaar, een iets te warme broek aan heb gedaan vandaag ;(
|| justdiggit.org ||
pi_200267712
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:06 schreef Vaiana het volgende:
Mijn verloskundige geeft aan dat deze echo (rond 8 weken) de vroege echo is, want termijnecho is pas met circa 11 weken. :)

Oeh liggingsecho, hopen dat ze al een beetje goed ligt dan! En leuk om nog even een kijkje te nemen inderdaad. O+
Ze is al volledig ingedaald en het hoofdje ligt lekker naar beneden, dus ze ligt er al klaar voor. Gelukkig kan de VK dat zelf goed voelen. De echo wordt gemaakt door de echografiepraktijk waar onze VK's nauw mee samenwerken, maar dat zijn dus niet dezelde mensen. :)

Af en toe verschilt het nog waar haar kont en rug liggen. Soms voel ik bij m'n liezen ook wat kriebelen, dat blijken dan handjes te zijn die bewegen. :D Zo maf!
pi_200270385
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:58 schreef SQ het volgende:

[..]

De meeste miskramen gebeuren ergens in de zevende week, dus een goede echo met 6+3 zegt gewoon nog niet zo veel.

maar ik denk echt dat de pijn/schrik van een miskraam na een goede echo veel heftiger is dan een miskraam zonder goede echo.

Dit heb ik echt op beide punten aan den lijve ondervonden….
pi_200270406
Hier nog niet ingedaald maar wel al iets naar beneden gezakt, lig advies geldt nog.
Inleiding stond 'te vroeg' gepland dus die is een aantal dagen opgeschoven, hij krijgt wat meer tijd om zichzelf te melden :)
Had een hele fijne gyn die me veel informatie heeft gegeven over de complicaties die kunnen optreden en hoe ze dan handelen, erg fijn gesprek.
Hij lag er nu als Superman bij met z'n vuist boven z'n voorhoofd, hoop dat hij dat straks niet doet haha.
Voordeel van t vele vruchtwater is dat hij zich nog goed laat bekijken O+
  donderdag 8 juli 2021 @ 22:19:56 #191
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200275264
Hmm, ik heb nog maar aan heel weinig mensen vertelt dat er bij ons nog een kindje opkomst is bij ons. Afgelopen week vertelde ik het aan iemand, toen kreeg ik me toch een nare reactie... Nu 'durf' ik helemaal niet meer.

Om één of andere reden heb ik het gevoel dat ik me moet verantwoorden of zo. In combinatie met dat ik niet zo lekker in m'n vel zit, maakt dat ik het liever niet deel... Wat ik dan ook eigenlijk weer heel verdrietig vind, vooral voor het kindje dat alle blijheid verdient.

Dus, misschien juist wel een mooi idee om in de OP te worden toegevoegd?!

Oud&nieuw 2021-2022: elamanilo (meisje)
  donderdag 8 juli 2021 @ 22:20:40 #192
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200275281
Flav en Cygne, de laatste loodjes! O+
Nog even cocoonen en dan gaan jullie je baby'tje ontmoeten. Wow, wat bijzonder zal dat weer zijn!
pi_200275852
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 22:19 schreef elamanilo het volgende:
Hmm, ik heb nog maar aan heel weinig mensen vertelt dat er bij ons nog een kindje opkomst is bij ons. Afgelopen week vertelde ik het aan iemand, toen kreeg ik me toch een nare reactie... Nu 'durf' ik helemaal niet meer.

Om één of andere reden heb ik het gevoel dat ik me moet verantwoorden of zo. In combinatie met dat ik niet zo lekker in m'n vel zit, maakt dat ik het liever niet deel... Wat ik dan ook eigenlijk weer heel verdrietig vind, vooral voor het kindje dat alle blijheid verdient.

Oh nee, wat verdrietig zo'n reactie. Dit kindje mag er ook gewoon zijn. :* Weet je al dat je een dochter krijgt?

--

Ik kijk ontzettend uit naar de baby. Ik voel nu al verbinding met hem waar ik dat bij Wolf nog niet kon. Ik verheug me zo op de geboorte en dat ik me dan meteen zijn moeder mag voelen. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Cygne op 08-07-2021 23:45:06 ]
pi_200276584
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 22:19 schreef elamanilo het volgende:

Och jee, waarom zo’n reactie? Omdat je veel kinderen hebt? Mensen zouden minder veroordelend moeten zijn, wat maakt t uit hoeveel het er zijn
pi_200276649
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 23:39 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Och jee, waarom zo’n reactie? Omdat je veel kinderen hebt? Mensen zouden minder veroordelend moeten zijn, wat maakt t uit hoeveel het er zijn
Snap dat soort reacties überhaupt niet. Niemand vroeg je mening, Gerda.
pi_200277597
Mensen geven graag hun mening. En het liefst in de vorm van commentaar. Geen kind, 1 kind, 2 kinderen, meer kinderen er is altijd wel iemand die het nodig vindt om zijn/haar commentaar met je te delen.
Ik kreeg vorige week de opmerking‘ben je ALWEER zwanger?!’ :N was pijnlijk en onnodig.

@elamanilo: ook dit kindje mag er zijn en verdiend blijdschap. De buitenwereld ontdekt vanzelf dat er nog een kleintje komt/is. Als het jou momenteel teveel kost om het te vertellen is dat niet erg. Als jij en je mooie gezin blij zijn met jullie kleintje is dat het allerbelangrijkste :* O+
  vrijdag 9 juli 2021 @ 08:37:54 #197
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200278471
Ik krijg vooral de 'knap dat je het aandurft'-reactie. Ben ik ook niet heel blij mee :')

Vind het zwanger zijn deze keer wel echt minder leuk, maar kijk meer uit naar de baby straks.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 08:51:51 #198
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200278590
Wat irritant, die mensen met negatieve meningen om jullie heen ;(

Ik heb dat gelukkig (nog) niet gehad. Mensen zijn allemaal heel blij voor me O+
|| justdiggit.org ||
pi_200278607
Wat een vervelende reactie Ela en Takkie :*
Snap niet dat mensen zo kunnen zijn, elk kindje is toch welkom? Al krijg je er 10, denk dat jullie dat nog altijd zelf mogen beslissen.

Ik heb dit keer ook echt zin in de baby! O+
Zo raar, kan me niet herinneren dat ik dat de vorige keren ook zo had.
Misschien omdat we nu weten dat het ons laatste baby'tje is en we daar elke seconde van willen opsnuiven.
pi_200279236
Ik kreeg voor de zwangerschap van Wolf wel eens de opmerking dat ik al dat verdriet ook aan mezelf te danken had want ik bleef het mezelf maar aandoen door te blijven proberen. Of de mooiste "Jij zou geen genetisch eigen kind op de wereld moeten zetten met die aandoening"

En na zijn geboorte zei iemand dat we dat toch niet goed hadden gedaan, zo kinderen krijgen. Bij haar was namelijk alles welkom geweest, hadden we niet gewoon een perfect kind gewild?
pi_200279416
Jeejtje dames wat een nare reacties krijgen sommige hier. Waar mensen zich denken mee te mogen bemoeien.

Hier hard op weg richting de 28 weken en weinig spannends te melden, maar geen nieuws is goed nieuws zullen we maar denken.

Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een 3d zwangerschapsbeeldje. Zijn er meer dames die dat overwegen of gedaan hebben?
pi_200279587
Wat naar om te lezen dat er zulke pijnlijke en negatieve reacties komen, Cygne, d-e, ela en Takkie. Alle kindjes zijn zo welkom, die van jullie dus ook. Weet dat jullie hier in ieder geval alles gegund wordt! 🥰
pi_200279665
Lief @Komkommerschijfje O+

Gelukkig steekt het nu niet meer maar ik vind het altijd zo wonderlijk dat mensen denken dat het nodig is om te zeggen. Je mag van mij vinden wat je wil maar je hoeft het niet te zeggen.
pi_200280623
Ja, ik ook. Ik vind dat mensen zich überhaupt veel te veel bemoeien met alles. Zomaar ongevraagd vertellen wat je denkt en denken dat dit oké is, ik kan er met m'n verstand niet bij. Ik heb dat al ervaren met opmerkingen over mijn buik ('je hebt nog een vrij bescheiden buikje hoor!' versus 'oh joh, hoe lang moet je nog? Duurt niet lang meer zeker?'). Zeg gewoon niets als het dat soort opmerkingen worden of vraag naar hoe het gaat en hoe ik het zelf ervaar. Dat is al vervelend, laat staan dat mensen hun ongefilterde mening uiten die zo pijnlijk kan zijn, over alweer zwanger zijn of nog erger, zich afvragen of je nog wel een kindje zou moeten willen. Bah.
pi_200283336
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 09:55 schreef Cygne het volgende:
Ik kreeg voor de zwangerschap van Wolf wel eens de opmerking dat ik al dat verdriet ook aan mezelf te danken had want ik bleef het mezelf maar aandoen door te blijven proberen. Of de mooiste "Jij zou geen genetisch eigen kind op de wereld moeten zetten met die aandoening"

En na zijn geboorte zei iemand dat we dat toch niet goed hadden gedaan, zo kinderen krijgen. Bij haar was namelijk alles welkom geweest, hadden we niet gewoon een perfect kind gewild?
Wauw.
Was dit familie of vrienden?
Ik kan me niet voorstellen dat iemand het in zijn hoofd zou halen zoiets tegen mij te zeggen.
Mijn blik is dodelijk hahaha
pi_200283449
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 14:53 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Wauw.
Was dit familie of vrienden?
Ik kan me niet voorstellen dat iemand het in zijn hoofd zou halen zoiets tegen mij te zeggen.
Mijn blik is dodelijk hahaha
Die eerste waren mensen van een ander forum waar ik een topic had over ons traject. De tweede een tante van man. Was nog geen week na Wolfs geboorte, daar was ik zelf gelukkig niet bij. :')
pi_200284557
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 15:04 schreef Cygne het volgende:

[..]

Die eerste waren mensen van een ander forum waar ik een topic had over ons traject. De tweede een tante van man. Was nog geen week na Wolfs geboorte, daar was ik zelf gelukkig niet bij. :')
Triest hoor, echt kwetsend
Op een forum is het makkelijker om zoiets te zeggen, maar rechtstreeks in de directe omgeving? Echt wauw
pi_200284931
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:11 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Triest hoor, echt kwetsend
Op een forum is het makkelijker om zoiets te zeggen, maar rechtstreeks in de directe omgeving? Echt wauw
Ja echt bizar. Dat roepen is ook wel makkelijk als je zelf makkelijk 3 kinderen hebt gekregen. Het is niet eens een kwestie van welkom, maar meer dat een ziek kindje niet verder komt dan 9 a 10 weken zwangerschap, en áls het al verder komt dan dat wordt het stilgeboren.'Het leven is nu eenmaal niet maakbaar hč', krijg je dan terug. Ik vind dat zo lelijk, omdat ik toevallig geboren ben met deze translocatie moet ik maar gewoon accepteren dat ik pech heb? Laat dat altijd nog onze eigen keuze zijn.
pi_200286785
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:30 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ja echt bizar. Dat roepen is ook wel makkelijk als je zelf makkelijk 3 kinderen hebt gekregen. Het is niet eens een kwestie van welkom, maar meer dat een ziek kindje niet verder komt dan 9 a 10 weken zwangerschap, en áls het al verder komt dan dat wordt het stilgeboren.'Het leven is nu eenmaal niet maakbaar hč', krijg je dan terug. Ik vind dat zo lelijk, omdat ik toevallig geboren ben met deze translocatie moet ik maar gewoon accepteren dat ik pech heb? Laat dat altijd nog onze eigen keuze zijn.
Ik heb mij tijdens de zwangerschap van wolfje al verbaasd over de dingen die toen gezegd werden, hopenlijk viel het deze keer een beetje mee... Jullie verdienen net als ieder ander die de wens heeft een gezond kindje!
S. 2014
J. 2016
pi_200287627
Ik kreeg vandaag ook weer een opmerking.
Ik zag eruit alsof ik morgen al moest bevallen :')
Waarom menen mensen altijd dat ze iets tegen een zwangere moeten zeggen?
Ik heb me er maar overheen gezet omdat mensen vaak niet weten dat ze iemand kwetsen met zo'n uitspraak, maar leuk is anders.
Ik weet dat ik er huge uit zie en dat hoef ik niet elke keer bevestigd te krijgen :W
  vrijdag 9 juli 2021 @ 21:57:24 #211
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200290635
Wow Cygne! Dat zijn echt heel gemene dingen... Heel naar dat mensen hun eigen problemen zo op jou/een ander kunnen projecteren en je er dan mee 'opzadelen'... Ik zou er zelf ook heel erg van ontdaan zijn, zeker met alle razende hormonen. :*

En ook de andere stomme en nare opmerkingen... Waar is de empathie gebleven? Denk eerst eens na voor je er iets uitgooit...

Hier zei diegene overigens op heel serieuze manier: Tjonge, weten jullie wel dat er ook zoiets als condooms bestaat?! Vooral de toon erbij was erg veroordelend en ik stond echt met m'n mond vol tanden. Ik krijg dan de neiging heel erg om me te gaan verantwoorden, maar dat wil ik dus absoluut niet. Dit kindje is hartstikke gewenst. En zelfs al zou het op wat voor manier dan ook ontstaan zijn, dat gaat een ander helemaal niets aan, zeker niet als diegene er zo veroordelend over is. Maar hoe ik er wel mee om moet gaan weet ik ook nog niet.

Je kunt trouwens nu echt al niet meer om m'n buik heen, maar ik ben ook gewoon dik, dus mensen durven voorlopig vast toch niets te vragen of zeggen. En m'n grote dochter is zo blij dat ze een zusje krijgt, dat zij het nu al wel tegen iedereen vertelt ;) en tegen haar maken ze vast geen nare opmerking (mag ik hopen!). (@Cygne: Ja! We hebben speciaal op verzoek van mijn dochter een pretecho laten maken, ze wilde het zo ontzettend graag weten, dus afgelopen woensdag hebben we gezien dat het een meisje is!)
pi_200290902
Ach wat leuk, Ela! En ook bijzonder voor je meisje. O+
pi_200290931
:* voor iedereen die in z'n maag zit met stomme, vervelende, kwetsende en nare opmerkingen.
Vanaf hier is het makkelijk praten maar probeer het naast je neer te leggen hoor, al jullie kindjes zijn welkom en gewenst, op wat voor manier ze ook ter wereld komen/ontstaan zijn O+
pi_200291475
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 10:11 schreef LauriLynne het volgende:
Jeejtje dames wat een nare reacties krijgen sommige hier. Waar mensen zich denken mee te mogen bemoeien.

Hier hard op weg richting de 28 weken en weinig spannends te melden, maar geen nieuws is goed nieuws zullen we maar denken.

Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een 3d zwangerschapsbeeldje. Zijn er meer dames die dat overwegen of gedaan hebben?
Ik kwam er vorige week pas achter dat dit bestaat. Ik vind een beeldje wel veel unieker dan een fotoshoot, dus ik had best graag een beeldje willen laten maken. Ben nu volgens mij te laat: vakantietijd, 34,5 week zwanger en het duurt even voor je terecht kunt voor een afspraak. Jammer, maar voor jou zou het nog moeten kunnen. :)
pi_200291700
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 21:57 schreef elamanilo het volgende:

Hier zei diegene overigens op heel serieuze manier: Tjonge, weten jullie wel dat er ook zoiets als condooms bestaat?! Vooral de toon erbij was erg veroordelend en ik stond echt met m'n mond vol tanden. Ik krijg dan de neiging heel erg om me te gaan verantwoorden, maar dat wil ik dus absoluut niet. Dit kindje is hartstikke gewenst. En zelfs al zou het op wat voor manier dan ook ontstaan zijn, dat gaat een ander helemaal niets aan, zeker niet als diegene er zo veroordelend over is. Maar hoe ik er wel mee om moet gaan weet ik ook nog niet.

Omg lol wat is dit nou weer. Ik val hier van de ene verbazing in de andere. Mensen maken opmerkingen in your face over je seksleven?
pi_200291774
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 19:26 schreef Flav het volgende:
Ik kreeg vandaag ook weer een opmerking.
Ik zag eruit alsof ik morgen al moest bevallen :')
Waarom menen mensen altijd dat ze iets tegen een zwangere moeten zeggen?
Ik heb me er maar overheen gezet omdat mensen vaak niet weten dat ze iemand kwetsen met zo'n uitspraak, maar leuk is anders.
Ik weet dat ik er huge uit zie en dat hoef ik niet elke keer bevestigd te krijgen :W
Haha deze opmerkingen heb ik nu ook een aantal keer gehad. Ik heb een flinke buik en ben verder nog steeds nogal smal waardoor het lijkt alsof ik veel verder ben dan het daadwerkelijk is.

Overigens ben ik niet zo lief als veel van jullie wat ik zo lees.
Iemand zei pas tegen mij: jeetje wat is je buik groot, pas op met hoeveel je eet.
Toen antwoordde ik: ja en jij ook hč, want dat gaat ook hard
Zij is niet zwanger

Ik kon het niet laten, oeps
pi_200294932
O wauw al die opmerkingen :'( waarom doen mensen dat toch?! Wel ook heel herkenbaar jouw gevoel, Ela. Toen ik zwanger was van de 5e was ik ook wat huiverig om dit te delen, maar de reacties waren bijna allemaal positief gelukkig. Erg jammer dus, dat er na de miskraam van ditzelfde kindje, van zowel mijn vader als mijn schoonmoeder los van elkaar de opmerking kwam: Zie dit maar als teken van je lichaam dat 4 kindjes voor jullie echt genoeg is. En dat is dan opbeurend bedoeld ofzo :{ ;(

Maar echt, al jullie kindjes mogen er zijn en alle buiken, in welke vorm dan ook, zijn prachtige babyhuisjes O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  zaterdag 10 juli 2021 @ 07:44:54 #218
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200294974
Over m'n buik heb ik ook al eens een opmerking gehad inderdaad. Of ik wel zeker weet dat het er eentje is. Maar zo'n opmerking wuif ik lachend weg, want ja, ik heb inderdaad ook al een behoorlijke buik. Maar dat is nog lang niet zo kwetsend als wat jullie allemaal te horen krijgen zeg :{

Helemaal eens met de mooie woorden van @Sicilia verder O+
|| justdiggit.org ||
pi_200295125
Bah, wat een nare opmerkingen allemaal. ;( Ik begreep van vriendinnen al wel dat iedereen een mening heeft en die graag deelt wanneer iemand zwanger is, maar dan hoop je idd dat het iets onschuldigs is als “nou jij zal niet zo lang meer door hoeven lopen” terwijl je net 30 weken zwanger bent ofzo.
Het lijkt me heel naar als mensen het gevoel geven dat een zwangerschap of kind niet gewenst of teveel is. Ik sluit me volledig aan bij Sicilia, mega welkom zijn al die prachtige kinderen! O+
pi_200295132
Als mijn app gelijk heeft qua termijn ben ik vandaag 8 weken zwanger. Nog 5 nachtjes slapen tot de echo. :') :D
pi_200295493
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 08:28 schreef Vaiana het volgende:
Als mijn app gelijk heeft qua termijn ben ik vandaag 8 weken zwanger. Nog 5 nachtjes slapen tot de echo. :') :D
Spannend! Duim voor je dat je een mooi mini-mensje met goed kloppend hartje te zien krijgt. 🥰
pi_200295625
Vandaag alweer 22 weken! We hebben van de week behang gekozen. Ben er zo blij mee O+ Nu nog kleuren voor de andere muren kiezen en verven en dan kan ik behangen.
Bij Sofie waren we net verhuisd en zaten we in een megaverbouwing. Pas met 34 weken zwangerschap was het stucwerk op haar kamer droog en behangen lukte mij toen niet meer. Dus ik ben vastbesloten het dit keer wel zelf te doen :)

Niet dat het veel uitmaakte, Sofie was 8 maanden toen ze voor het eerst, overdag, in haar eigen kamer sliep :P
pi_200295675
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 08:28 schreef Vaiana het volgende:
Ik draai ook mijn duimen suf voor jou! Spannend hč, zo’n 1e echo
pi_200299586
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:30 schreef Cygne het volgende:

[..]

Cygne ik ken (een deel) van je verhaal van het lurken en weet dat ik alleen maar heel veel bewondering kan hebben voor je veerkracht en doorzettingsvermogen.

In het leven is het vaak niet eerlijk verdeeld, maar daarin heb je zelf geen keuze. Zo een opmerking zegt meer over die persoon en haar inlevingsvermogen.

Wolf en welp? weten in ieder geval heel zeker dan ze meer dan welkom zijn in dit leven.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 17:11:57 #225
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200301100
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 07:26 schreef Sicilia het volgende:
O wauw al die opmerkingen :'( waarom doen mensen dat toch?! Wel ook heel herkenbaar jouw gevoel, Ela. Toen ik zwanger was van de 5e was ik ook wat huiverig om dit te delen, maar de reacties waren bijna allemaal positief gelukkig. Erg jammer dus, dat er na de miskraam van ditzelfde kindje, van zowel mijn vader als mijn schoonmoeder los van elkaar de opmerking kwam: Zie dit maar als teken van je lichaam dat 4 kindjes voor jullie echt genoeg is. En dat is dan opbeurend bedoeld ofzo :{ ;(

Maar echt, al jullie kindjes mogen er zijn en alle buiken, in welke vorm dan ook, zijn prachtige babyhuisjes O+
Ohh wat een verdrietige opmerkingen.... :*

Hier was er ook eerst een miskraam, dat was voor ons de realisatie dat we eigenlijk nog wel graag een kindje erbij wilden. Wie weet wat er bij jullie nog komt. :* O+
pi_200302678
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 07:26 schreef Sicilia het volgende:

Van je eigen vader en schoonmoeder.. :'(
pi_200302741
Wat bezielt mensen toch om zulke dingen te zeggen, ongelooflijk :N Wat een gebrek aan inlevingsvermogen en misplaatste goede bedoelingen.. :* voor alle zeer die dit geeft.

Vandaag was er kijkles bij zwemmen van mijn oudste, zowel de zwemjuf als een moeder wensten me veel succes met de aanstaande bevalling _O- Maar goed, zoiets is van een heel andere orde dan de opmerkingen die hier genoemd worden, meer grappig dan iets anders. Ik ben nou eenmaal klein van stuk en m'n buik gaat ook hard.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200304231
Mooi wat je in je spoiler schrijft, ono. Het is ook heel bijzonder wat er gebeurt in je lichaam. Voel me echt zo gezegend dat het ons gegeven is om een kindje te krijgen van onszelf vanuit de natuur. 🥰

Mijn rechtervoet is een tikkeltje dikker dan mijn linkervoet en er zit een klein beetje vocht aan de binnenkant met name. Verder totaal geen andere klachten, handen en gezicht zijn ook gewoon normaal qua dikte. Een beetje vocht vasthouden ergens hoort er toch ook een beetje bij als je hoogzwanger bent? Vandaag 34+4.
pi_200314926
Hier zijn er problemen
NB: ik bespreek dit ook zeker met verloskundige/fysio/evt huisarts om correct medisch advies te krijgen

Maar ik vroeg me af of er ook hier meiden zijn die dit herkennen en zoja, wat ze ermee hebben gedaan.

Ik heb nu een paar dagen echt AFSCHUWELIJK pijn in mijn onderbuik (in het midden). Echt heel laag, bijna op m’n schaambot. Komt in aanvallen om de 5-15 min, word er zelfs wakker van en straalt uit naar m’n ene been. Die beenpijn is ook echt niet te doen.

Was zo erg dat ik al mijn afspraken heb gecanceld en dat verloskundige dit weekend midden in de nacht is komen kijken of ik geen ontsluiting heb. Maar de baby lijkt het allemaal niet te raken. Er zijn geen harde buiken, geen ontsluiting, geen blaasontsteking. Geen andere enge symptomen. Baby beweegt goed. Wel als ik m voel schoppen triggert het soms zo’n pijnaanval die dan ook doorschiet naar m’n been

Iemand een idee?

Ik weet niet eens of ik morgen zo wel kan werken. Wel voor het eerst een afspraak met een bekkenfysiotherapeut, hopelijk kan hij mij helpen.

25+2 zwanger nu
  zondag 11 juli 2021 @ 18:00:15 #230
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200315328
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 17:37 schreef _Lily_ het volgende:
Hier zijn er problemen
NB: ik bespreek dit ook zeker met verloskundige/fysio/evt huisarts om correct medisch advies te krijgen

Maar ik vroeg me af of er ook hier meiden zijn die dit herkennen en zoja, wat ze ermee hebben gedaan.

Ik heb nu een paar dagen echt AFSCHUWELIJK pijn in mijn onderbuik (in het midden). Echt heel laag, bijna op m’n schaambot. Komt in aanvallen om de 5-15 min, word er zelfs wakker van en straalt uit naar m’n ene been. Die beenpijn is ook echt niet te doen.

Was zo erg dat ik al mijn afspraken heb gecanceld en dat verloskundige dit weekend midden in de nacht is komen kijken of ik geen ontsluiting heb. Maar de baby lijkt het allemaal niet te raken. Er zijn geen harde buiken, geen ontsluiting, geen blaasontsteking. Geen andere enge symptomen. Baby beweegt goed. Wel als ik m voel schoppen triggert het soms zo’n pijnaanval die dan ook doorschiet naar m’n been

Iemand een idee?

Ik weet niet eens of ik morgen zo wel kan werken. Wel voor het eerst een afspraak met een bekkenfysiotherapeut, hopelijk kan hij mij helpen.

25+2 zwanger nu
Zou dat niet je bekken(gordel) kunnen zijn? Pijn bij je schaambeen dat uitstraalt naar liezen/been kan geloof ik door je bekken komen.

Geen eigen ervaring mee, fijn dat je al afspraken hebt staan met professionals, sterkte tot die tijd!
pi_200315610
Ik las net dat de Zeeman zwangerschapskleding op de Belgische markt gaat brengen. Dus het lijkt mij dat ze dat misschien ook wel in Nederland gaan doen. Goed nieuws voor zwangeren met een kleine beurs :) Ik vond zwangerschapskleding best prijzig.
pi_200315678
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 18:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik las net dat de Zeeman zwangerschapskleding op de Belgische markt gaat brengen. Dus het lijkt mij dat ze dat misschien ook wel in Nederland gaan doen. Goed nieuws voor zwangeren met een kleine beurs :) Ik vond zwangerschapskleding best prijzig.
Is er al! Zag het laatst in hun Instagram stories. Alleen online en zo lang de voorraad strekt.
pi_200317326
Lily: Dat klinkt heel naar, niet herkenbaar hier in ieder geval. Hopelijk heb je snel duidelijkheid en beter nog een oplossing.
pi_200319819
quote:
Hier zijn er problemen

Iemand een idee?

25+2 zwanger nu
Ik heb ook zo'n pijnaanval gehad toen ik net 20 weken was. Goede SEO gehad en een paar dagen later wist ik niet waar ik het had van de pijn. Bij mij kwam het vanuit de linkerkant van mijn onderrug, niet vanuit mijn onderbuik, maar op den duur trok het wel door naar m'n onderbuik. Toen heb ik ook midden in de nacht in halve paniek de VK gebeld. Waarschijnlijk zat er even een zenuw klem en had ik daarom zo ondraaglijk veel pijn. Volgens mij heet zoiets ischias, kan inderdaad vanuit je bekken komen ook volgens mij. En volgens mij is je schaambot daar ook mee verbonden, of in ieder geval, het staat allemaal in verbinding met elkaar.
  zondag 11 juli 2021 @ 22:45:45 #235
403520 Sway-
La vie est belle
pi_200321316
quote:
Hier zijn er problemen

Iemand een idee?

25+2 zwanger nu
Ja, herkenbaar. Ik had stevige bekkeninstabiliteit en af en toe zat er ook een zenuw klem. Is heel vervelend maar kan geen kwaad (is mij verteld). Ik mocht niet op hakken lopen maar heb dat toch een keer gedaan, dag erna was het voorbij.
pi_200323894
Hier bij de eerste een beknelde zenuw in mijn bekken gehad die uitstraalde naar mijn rechterbeen, tot onder mijn knie. Echt vreselijk. Bekkenfysio gaf wat strekoefeningen voor thuis mee en masseerde eens per week mijn bil/bekken/onderrug los en na 5 weken verdween het helemaal. Nu als ik last heb van mijn bekken doe ik die oefeningen en is het direct beter. Dit keer veel meer last van mijn schaambeen dan de vorige keer. Pijnscheuten als ik te veel doe en nu elke keer als ik ga staan het idee dat ze met schaambot en al eruit valt, zoveel druk staat erop.
  Moderator maandag 12 juli 2021 @ 00:40:56 #237
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200324545
quote:

Ik heb het gedaan en de vrouw van @NicolasJoy ook. Wat wil je erover weten?

Ik vind het een prachtige herinnering aan de zwangerschap O+

@Komkommerschijfje volgens mij kun je best last minute nog een afspraak maken. Ik zou het gewoon eens navragen!
pi_200326318
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:01 schreef Rebubbled het volgende:
Hier bij de eerste een beknelde zenuw in mijn bekken gehad die uitstraalde naar mijn rechterbeen, tot onder mijn knie. Echt vreselijk. Bekkenfysio gaf wat strekoefeningen voor thuis mee en masseerde eens per week mijn bil/bekken/onderrug los en na 5 weken verdween het helemaal. Nu als ik last heb van mijn bekken doe ik die oefeningen en is het direct beter. Dit keer veel meer last van mijn schaambeen dan de vorige keer. Pijnscheuten als ik te veel doe en nu elke keer als ik ga staan het idee dat ze met schaambot en al eruit valt, zoveel druk staat erop.
Dat gevoel heb ik ook.
Kan me die druk op het schaambeen niet herinneren van de vorige keren.
En onwijze pijn in m'n liezen als ik heb gezeten of gelegen. Van het indalen zal het niet zijn want heb het al een flinke tijd en meneer zwemt nog lekker boven het bekken :')
pi_200326443
quote:

Ik heb aan m'n vriendin de Bellyprint cadeau gedaan. Het is een investering, maar heel gaaf. Zeer, zeer waard. Zoals @MaJo ook al zei; vragen, stel gerust!
pi_200326653
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 09:28 schreef Flav het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik ook.
Kan me die druk op het schaambeen niet herinneren van de vorige keren.
En onwijze pijn in m'n liezen als ik heb gezeten of gelegen. Van het indalen zal het niet zijn want heb het al een flinke tijd en meneer zwemt nog lekker boven het bekken :')
Misschien hebben de vorige een comfortabele afdruk achtergelaten van binnen waar deze nu fijn in hangen. :')
pi_200326874
Hier kijk ik nog niet naar uit. :') ;)
@_Lily_ Hopelijk kan je snel wat helderheid en hulp krijgen om de klachten te verminderen, klinkt heel naar. :*

Ik ging gister bellen voor een coronatest afspraak, dus toen vroeg ze of ik soms ook benauwd was of buiten adem. Waarop ik zei "ja maar ik ben zwanger, dus he". _O- Zo leuk, daarna was ze helemaal enthousiast en drukte ze me op het hart ervan te genieten want het gaat zo snel. Zo voelt het nu niet, maar het is vast waar. :D

Nu dus ook, ik ging traplopen en bellen tegelijkertijd. Was medium succesvol, haha.
pi_200327237
Net bij de VK geweest. Thank god voor agendaherinneringen, want ik was het vergeten. Binnen 10 minuten ernaartoe geracet. Alles weer oke en ze ligt nog steeds met haar hoofd naar beneden, rug rechtsvoor, beentjes linksachter en nul procent ingedaald. Vandaar de druk op het schaambeen en het gevoel dat ze helemaal naar buiten hangt. Lily lag precies zo tot week 39 bleek uit mijn dossier. Dus ja, dit is hoe de comfortabele hangmat er vanbinnen bij hangt schijnbaar. 🤣 Lily draaide nog een rondje de verkeerde kant op rond week 34. Ik hoop dat deze dat achterwege laat, want die stuitligging was niet goed voor mijn bloeddruk. Deze is echt een heel stuk rustiger. Ik heb echt de hoop dat deze niet zo'n energiebom is als Lily. Lily staat de hele dag op standje avontuur en actie. Wel altijd in een goede bui en ze luistert goed, alleen wil ze wel graag samen op avontuur. En ik wil graag op de bank zitten. :P

Wel ondertussen alsnog onwijs last van mijn handen. Veel vocht vasthouden en reuma-achtige klachten. Ijsbadjes zijn fijn. Maar ja, had het de vorige keer 13 weken eerder, dus prima. Het duurde alleen lang na de bevalling voor het weer weg was.
pi_200327888
Geeft me niet veel hoop dat de mijne is ingedaald @Rebubbled :')
We gaan het donderdag zien.
We krijgen wel een hele mooie kraamweek wat het weer betreft O+
pi_200328723
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 11:39 schreef Flav het volgende:
Geeft me niet veel hoop dat de mijne is ingedaald @:Rebubbled :')
We gaan het donderdag zien.
We krijgen wel een hele mooie kraamweek wat het weer betreft O+
Nou inderdaad! Het wordt echt heel fijn volgens mij. O+

Hebben dames hier nog tips voor het leukste zwangerschapsdagboek? Ik heb het altijd jammer gevonden hoe weinig mijn moeder bij heeft gehouden van mij (4de kind, dus niet gek op zich) dus wil dat zelf wat meer proberen te doen. :)
  maandag 12 juli 2021 @ 13:09:01 #245
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200328816
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:59 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Nou inderdaad! Het wordt echt heel fijn volgens mij. O+

Hebben dames hier nog tips voor het leukste zwangerschapsdagboek? Ik heb het altijd jammer gevonden hoe weinig mijn moeder bij heeft gehouden van mij (4de kind, dus niet gek op zich) dus wil dat zelf wat meer proberen te doen. :)
Ik heb deze: https://www.studioinsenou(...)UR0YabAaAh3nEALw_wcB

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de vragen soms wat meer van hetzelfde vind, dus er zijn vast leukere. Maar voor nu vind ik het wel prima :Y
|| justdiggit.org ||
pi_200328906
quote:
17s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:09 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Ik heb deze: https://www.studioinsenou(...)UR0YabAaAh3nEALw_wcB

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de vragen soms wat meer van hetzelfde vind, dus er zijn vast leukere. Maar voor nu vind ik het wel prima :Y
Wil je er geeneens 2 invullen? :P

Ik twijfel voornamelijk tussen één van Maan Amsterdam en één van By Pauline, maar misschien heb ik wel hele leuke over het hoofd gezien in mijn online research. ;)
  maandag 12 juli 2021 @ 13:16:16 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_200328910
Koop iig niet die van Pauline Oud want die vraagt je bij 32 weken of je wel zeker weet dat het geen tweeling is :') ;( @elamanilo
disclaimer
  maandag 12 juli 2021 @ 13:17:08 #248
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200328925
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:16 schreef SQ het volgende:
Koop iig niet die van Pauline Oud want die vraagt je bij 32 weken of je wel zeker weet dat het geen tweeling is :') ;( @:elamanilo
:')
pi_200328948
quote:
Koop iig niet die van Pauline Oud want die vraagt je bij 32 weken of je wel zeker weet dat het geen tweeling is :') ;( @:elamanilo
_O- _O-
Best bijzonder. Verder leek het me wel de leukste eigenlijk, maar nu durf ik niet meer. :+
  maandag 12 juli 2021 @ 13:18:47 #250
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200328951
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:15 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Wil je er geeneens 2 invullen? :P

Ik twijfel voornamelijk tussen één van Maan Amsterdam en één van By Pauline, maar misschien heb ik wel hele leuke over het hoofd gezien in mijn online research. ;)
Ik vul los van dit zwangerschapsdagboek ook al andere dagboeken in (zoals Chapters van Vertellis). Vind het wel genoeg hoor :+ Zag laatst een 'mijn eerste jaar' boekje bij de HEMA, die wil ik ook nog gaan halen, want dat lijkt me vooral heel leuk, het eerste jaar op die manier vastleggen. En ik wil voor de geboorte ook een brief aan de kleine dame schrijven.
|| justdiggit.org ||
  maandag 12 juli 2021 @ 13:20:28 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_200328977
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:18 schreef Vaiana het volgende:

[..]

_O- _O-
Best bijzonder. Verder leek het me wel de leukste eigenlijk, maar nu durf ik niet meer. :+
Dat was wel een andere dan die jij linkt trouwens.
disclaimer
pi_200328980
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 10:55 schreef Rebubbled het volgende:
Net bij de VK geweest. Thank god voor agendaherinneringen, want ik was het vergeten. Binnen 10 minuten ernaartoe geracet. Alles weer oke en ze ligt nog steeds met haar hoofd naar beneden, rug rechtsvoor, beentjes linksachter en nul procent ingedaald. Vandaar de druk op het schaambeen en het gevoel dat ze helemaal naar buiten hangt. Lily lag precies zo tot week 39 bleek uit mijn dossier. Dus ja, dit is hoe de comfortabele hangmat er vanbinnen bij hangt schijnbaar. 🤣 Lily draaide nog een rondje de verkeerde kant op rond week 34. Ik hoop dat deze dat achterwege laat, want die stuitligging was niet goed voor mijn bloeddruk. Deze is echt een heel stuk rustiger. Ik heb echt de hoop dat deze niet zo'n energiebom is als Lily. Lily staat de hele dag op standje avontuur en actie. Wel altijd in een goede bui en ze luistert goed, alleen wil ze wel graag samen op avontuur. En ik wil graag op de bank zitten. :P

Wel ondertussen alsnog onwijs last van mijn handen. Veel vocht vasthouden en reuma-achtige klachten. Ijsbadjes zijn fijn. Maar ja, had het de vorige keer 13 weken eerder, dus prima. Het duurde alleen lang na de bevalling voor het weer weg was.
Die handen ja. :'(
Alles staat strak van het vocht. :')
  maandag 12 juli 2021 @ 13:23:02 #253
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200329018
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:20 schreef Cygne het volgende:

[..]

Die handen ja. :'(
Alles staat strak van het vocht. :')
Ik heb ook al veel last van vocht in mijn handen. Vooral op dagen dat ik veel doe. Drama :'( :')
|| justdiggit.org ||
pi_200329021
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:20 schreef SQ het volgende:

[..]

Dat was wel een andere dan die jij linkt trouwens.
De boekhandel hier vlakbij heeft hem liggen, dus ik zal eens kijken wat er bij week 32 staat. :D
  maandag 12 juli 2021 @ 13:25:05 #255
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200329053
Ik houd in een google-drive document :') af en toe dingen bij en ik ben nu (weer) begonnen met tekenen in m'n gewone journalachtige boek.

Vocht... vorige keer had ik daar op het eind veel van ook, in mn hele lichaam. Vooral schoenen kon ik niet meer aan toen. Ben heel benieuwd hoe dat nu is, met (hoog)zwanger zijn in de winter. Voor het eerst een winterbaby voor ons.
  maandag 12 juli 2021 @ 13:42:15 #256
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200329327
Zwangerschapsdagboek, ik had er bij Bas een van huisje no 56. Vond ik ook wel een leuke :). Zag dat ze er nu ook een hebben voor baby #2, maar ik heb al amper de puf voor mn huishouden, laat staan schrijven.

Vocht, pfff. Ik moet er nog even niet aan denken. Zo af en toe sponsen mn voeten iets, maar tot nu toe trekt dat telkens wel weg. Merk dat dat ook wel wat triggers weer geeft. Zie mezelf nog liggen in dat bed, benen zo vol van het vocht dat ik ze niet kon buigen :X.

Straks weer even op en neer naar het ziekenhuis voor controle bij de verloskundige, ben benieuwd. Bloeddruk lijkt de laatste weken nogal aan de lage kant, dat maar even bespreken :').

[ Bericht 17% gewijzigd door douche-eendje op 12-07-2021 13:53:41 ]
pi_200329514
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:25 schreef elamanilo het volgende:
Ik houd in een google-drive document :') af en toe dingen bij en ik ben nu (weer) begonnen met tekenen in m'n gewone journalachtige boek.

Vocht... vorige keer had ik daar op het eind veel van ook, in mn hele lichaam. Vooral schoenen kon ik niet meer aan toen. Ben heel benieuwd hoe dat nu is, met (hoog)zwanger zijn in de winter. Voor het eerst een winterbaby voor ons.
Ja echt overal.
Voel me net een waterballon.
pi_200329965
Babykamer in reservering gezet. Nog 2 weken tot de 20 weken echo, pfff die spanning tering :D
pi_200329966
Oeps. :')

Broer kwam even iets ophalen, maar we hebben dit weekend het 'Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' boek van Kluun gekocht en die lag dus op tafel, incl bladwijzer erin. Broer weet nog van niks, want we gingen wachten op de echo. _O-
Broer gedraagt zich braaf alsof hij niks gezien heeft, maar ik dčnk dat de verrassing er wel af is. :+
pi_200330093
Extra oeps; toen ik man hierover appte bleek dat broer net de nieuwe telefoon van man vast had. _O- _O-

Ik heb nergens letterlijk gezegd dat het al zover is, dus het zou ook voorbereiding kunnen zijn. Oh well, nog maar een paar dagen geduld als het goed is.
  maandag 12 juli 2021 @ 14:43:19 #261
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200330202
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:33 schreef Vaiana het volgende:
Extra oeps; toen ik man hierover appte bleek dat broer net de nieuwe telefoon van man vast had. _O- _O-

Ik heb nergens letterlijk gezegd dat het al zover is, dus het zou ook voorbereiding kunnen zijn. Oh well, nog maar een paar dagen geduld als het goed is.
Bijna echo-tijd *O*
|| justdiggit.org ||
pi_200330234
quote:
17s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:43 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Bijna echo-tijd *O*
Yess, donderdag! *O* Ik schommel nog erg heen en weer tussen vertrouwen dat het vast wel goed zit, en het gewoon mega spannend vinden.
  maandag 12 juli 2021 @ 14:58:47 #263
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200330342
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:46 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Yess, donderdag! *O* Ik schommel nog erg heen en weer tussen vertrouwen dat het vast wel goed zit, en het gewoon mega spannend vinden.
Heel logisch hoor! Is ook spannend! :Y
|| justdiggit.org ||
pi_200331015
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:46 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Spannend!! :*
pi_200331027
Is er trouwens een babykamer topic? _O_
pi_200331036
quote:
9s.gif Op maandag 12 juli 2021 15:50 schreef Poepz0r het volgende:
Is er trouwens een babykamer topic? _O_
OUD / Kinderkamerfoto- en inspiratie-topic deel 79 ?
pi_200332518
Ah, goed om te weten dat een beeldje misschien toch zou kunnen op zeer korte termijn. Even informeren kan vast geen kwaad.

Haha Vaiana, dat is even spannend. :D Hopelijk heeft 'ie niks door gehad. Mannen zijn vaak niet zo oplettend, hoor. :p
Ik floepte na onze 20 weken-echo ook de zin 'ook een dametje' uit mijn mond toen mijn schoonmoeder vroeg of een vriendinnetje van mij een dochter of een zoon had gekregen. Dat had zij natuurlijk wel opgepikt, dus zij wist al dat we een meisje zouden krijgen voordat we het vertelden. :') Ach ja, shit happens.
  maandag 12 juli 2021 @ 18:10:50 #268
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200332689
Zo, controle is goed. Buik groeit 'wat' harder dan termijn als in een week of 4 voor, maar niks zorgwekkends. Baby ligt lekker overdwars. Over 4 weken 3x terug ;( voor ogtt, groeiecho en controle bij gyn.
pi_200333466
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 10:24 schreef Vaiana het volgende:
Hier kijk ik nog niet naar uit. :') ;)
@:_Lily_ Hopelijk kan je snel wat helderheid en hulp krijgen om de klachten te verminderen, klinkt heel naar. :*
Bleek toch weeenactiviteit, ingestuurd naar ziekenhuis. Nu verplicht rust.
Ben echt in shock
En jaloers op iedereen die voorbij 30 weken is
En kan niet geloven dat dit gebeurt
Ik hoop dat t weer bijtrekt als ik rustig aan doe, gyn zegt dat dat best kan

[ Bericht 3% gewijzigd door _Lily_ op 12-07-2021 19:18:53 ]
pi_200333901
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 19:13 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ben echt in shock
Kan me voorstellen dat dat een schok is. :*
  FOK!fossiel maandag 12 juli 2021 @ 19:46:34 #271
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200333933
quote:
17s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:18 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Ik vul los van dit zwangerschapsdagboek ook al andere dagboeken in (zoals Chapters van Vertellis). Vind het wel genoeg hoor :+ Zag laatst een 'mijn eerste jaar' boekje bij de HEMA, die wil ik ook nog gaan halen, want dat lijkt me vooral heel leuk, het eerste jaar op die manier vastleggen. En ik wil voor de geboorte ook een brief aan de kleine dame schrijven.
Wat ik wel leuk vond aan die van de Hema (of was dat het babyboek?) is dat die niet zo heteronormatief was. Bijna al die boeken hebben het over mama en papa, wat in de meeste gevallen het geval is, maar vond het wel cool van de Hema dat ze ook met andere gezinssituaties rekening houden.

Zelf heb ik best wat van die boeken bekeken, maar besloten dat het niet mijn ding was. De manier waarop je ‘aangesproken’ wordt (of zelfs vanuit kind perspectief: “Dit dacht mijn mama toen ze mij voor het eerst op de echo zag”) gaf me teveel kriebels :D
Chick on a mission
pi_200333934
quote:

[..]

Ben echt in shock
Jeetje Lily, dat is niet wat je wil. Succes met rust houden, zowel fysiek als mentaal :*
pi_200334015
quote:

[..]

Ben echt in shock
Getsie, wat naar. :( Totaal niet wat je zou verwachten, op die termijn al helemaal niet. Toch fijn dat ze je doorgestuurd hebben. Ik hoop dat de rust jou en de baby goed zal doen en dat je goed in de gaten gehouden wordt. Sterkte. 😘
pi_200334426
quote:

[..]

Ben echt in shock
Ahhh nee. ;( En ik had je nu juist een zo zorgeloos mogelijke zwangerschap gegund. Wat rot zeg. Hopelijk helpt het rust houden goed en blijft de kleine voorlopig gewoon zitten. :*
  maandag 12 juli 2021 @ 21:13:14 #275
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200335380
quote:

[..]

Ben echt in shock
Ah gets zeg, hopelijk komt t weer tot rust :* take care
  maandag 12 juli 2021 @ 21:38:43 #276
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200336002
Hey Lily, dat is niet de bedoeling :*. Sterkte en laat goed voor je zorgen.
  maandag 12 juli 2021 @ 22:02:19 #277
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200336626
Oh wat schrikken Lily! Ik duim mee dat de rust zal helpen en je kleine baby nog een wat langer poosje in je buik blijft zitten... Pff, kan me zo voorstellen hoe spannend dit ineens is! :*
pi_200336994
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 22:02 schreef elamanilo het volgende:
Oh wat schrikken Lily! Ik duim mee dat de rust zal helpen en je kleine baby nog een wat langer poosje in je buik blijft zitten... Pff, kan me zo voorstellen hoe spannend dit ineens is! :*
Pfff ja joh, ik had vandaag echt een panic attack. Toen VK zei dat er enige verstrijking van de baarmoedermond was heb ik serieus gegild.
Maar daarna ben ik kalm geworden. Buik reageert goed op rust dus ik voel aan m’n lichaam dat ik niet nu of binnenkort ga bevallen.
Lig nu zo goed als alleen maar op bed. Daarmee gaat het helemaal prima dus dan is het voor mij al goed. Wel bizar dat ik meteen buikpijn en een harde buik krijg als ik bijv alleen maar naar het toilet loop. Dus eigenlijk moet ik niet eens traplopen. Werk is dus meteen klaar voorlopig. Geen idee waarom m’n buik zo geprikkeld/geīrriteerd is.
  maandag 12 juli 2021 @ 22:45:30 #279
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200337461
Sterkte Lily, ik hoop dat je heel lang heel saai op de bank kan liggen met een steeds sterker groeiende baby in je buik :* .
  dinsdag 13 juli 2021 @ 07:31:24 #280
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200339216
Jeetje Lily, wat schrikken ;( Lekker rustig aan doen en laat je maar goed verwennen nu :*
|| justdiggit.org ||
pi_200340186
Fijn dat de rust iig lijkt te werken! Ik raad een Disney+ abonnement aan bij verveling. ;) En inderdaad, laat maar lekker voor je zorgen zodat jij al je energie kan steken in het groter laten groeien van jullie baby. :*

Ik heb keihard gelogen tegen mijn broer (die gisteravond toch opeens appte waarom er een boek over zwangerschap op de koffietafel lag), dat het voorbereiding was omdat mijn spiraal er eindelijk uit mag van man. :+ Heb nog nooit zoveel gelogen als sinds die positieve test. _O-
  dinsdag 13 juli 2021 @ 09:47:25 #282
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200340257
Vandaag de mijlpaal van 24 weken behaald *O* Vind het zo'n fijn idee dat als er nu iets zou gebeuren de kans bestaat dat de baby buiten mijn buik in leven gehouden kan worden. Liever gewoon veilig in de buik houden natuurlijk, maar weten dat die kansen nu reëel zijn is wel fijn O+

Gisteravond maakte ik voor het eerst, voor mijn gevoel, echt contact met de baby. Ik tikte op mijn buik en kreeg daar reactie op O+ O+ O+ Uiteindelijk ruim een uur voor het slapen tegen mijn buik liggen tikken en praten, met regelmatig reactie. Helemaal verliefd O+
|| justdiggit.org ||
pi_200342822
Ach nee Lily, wat een schrik! Fijn dat je merkt dat de rust effect heeft. Sterkte :*
pi_200342948
Wat schrikken Lily!
Neem je rust maar goed, hoe moeilijk dat soms ook is.
pi_200343102
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 09:47 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Vandaag de mijlpaal van 24 weken behaald *O* Vind het zo'n fijn idee dat als er nu iets zou gebeuren de kans bestaat dat de baby buiten mijn buik in leven gehouden kan worden. Liever gewoon veilig in de buik houden natuurlijk, maar weten dat die kansen nu reëel zijn is wel fijn O+

Gisteravond maakte ik voor het eerst, voor mijn gevoel, echt contact met de baby. Ik tikte op mijn buik en kreeg daar reactie op O+ O+ O+ Uiteindelijk ruim een uur voor het slapen tegen mijn buik liggen tikken en praten, met regelmatig reactie. Helemaal verliefd O+
Gefeliciteerd met deze mijlpaal!
Voor mij is het ook een hele troost

Al ging de “magie” van de 24 weken grens er wel een beetje af toen ik de kansen op overlijden of handicaps opzocht van geboorte bij 25-26 weken (waar ik nu zit)
Dat is echt niet oké. Ik denk dat ik pas gerustgesteld ben als ik 28-30 weken voorbij ben
pi_200344934
quote:
Ik heb het ff gecheckt, bij 7 maanden zeggen ze 'als je een tweeling verwacht weet je dat al een tijdje' en bij 32 weken vragen ze of je een tweeling verwacht, of je dat leuk had gevonden en of ze voorkomen in je familie.
Dus het onderwerp is zeker nog actueel, maar de vraagstelling wel aangepast. :D
pi_200347054
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 12:32 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met deze mijlpaal!
Voor mij is het ook een hele troost

Al ging de “magie” van de 24 weken grens er wel een beetje af toen ik de kansen op overlijden of handicaps opzocht van geboorte bij 25-26 weken (waar ik nu zit)
Dat is echt niet oké. Ik denk dat ik pas gerustgesteld ben als ik 28-30 weken voorbij ben
Houd moed. 😘 Ze houden je nu heel goed in de gaten en fijn dat de rust al effect heeft. Iedere dag extra is mooi meegenomen. Veel sterkte en kracht nogmaals. 🥰

Ik jompel even voor mezelf: vandaag 35 weken en de laatste 'drukke' werkdag achter de rug! Nu nog twee halve dagen en een activiteitendag op school, plus jaarafsluiting. En dan heeeeel lang verlof. 🥳
pi_200347092
Net brief gekregen voor de kraamzorg. Wat is dat bizar slecht geregeld in Nederland. Wij hebben al bij 4 maanden onszelf aangemeld, sneller dan dat gaat eigenlijk niet in verband met de onzekerheid of het levensvatbaar is etc. Nu is er al amper tot geen plek, bijzonder wel.

Nu het volgende:

Tussen week 28 en 32 krijg je een intake, maar WANNEER weet je nu wat je voor kraamzorg krijgt? 24 uur of de volle 49 uur? Is toch bizar dat je dat pas net voor de zwangerschap komt te weten? Kunnen ze dat niet gewoon inplannen? Wie het eerste komt wie het eerste maalt dat idee.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 17:28:16 #289
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200347480
Hmm geen idee, ik wilde heel graag een particuliere, natuurlijk werkende kraamzorg. Die moest ik al contacten zodra mn test nog nat was. Omdat die allemaal super snel volgeboekt zijn. Vorige keer ook toen ik een miskraam had, toen heb ik me weer afgemeld toen het niet meer nodig bleek.

Ik kon al wel met mn vroedvrouw overleggen om extra uren aan te vragen.
pi_200347521
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 17:28 schreef elamanilo het volgende:
Hmm geen idee, ik wilde heel graag een particuliere, natuurlijk werkende kraamzorg. Die moest ik al contacten zodra mn test nog nat was. Omdat die allemaal super snel volgeboekt zijn. Vorige keer ook toen ik een miskraam had, toen heb ik me weer afgemeld toen het niet meer nodig bleek.

Ik kon al wel met mn vroedvrouw overleggen om extra uren aan te vragen.
Echt belachelijk slecht geregeld in Nederland. In Belgie daarentegen _O_
pi_200347537
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:40 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb het gedaan en de vrouw van @:NicolasJoy ook. Wat wil je erover weten?

Ik vind het een prachtige herinnering aan de zwangerschap……
Waar heb je het laten doen? En of het aan je verwachtingen voldeed?
  dinsdag 13 juli 2021 @ 17:38:13 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_200347586
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 17:00 schreef Poepz0r het volgende:
Net brief gekregen voor de kraamzorg. Wat is dat bizar slecht geregeld in Nederland. Wij hebben al bij 4 maanden onszelf aangemeld, sneller dan dat gaat eigenlijk niet in verband met de onzekerheid of het levensvatbaar is etc. Nu is er al amper tot geen plek, bijzonder wel.

Nu het volgende:

Tussen week 28 en 32 krijg je een intake, maar WANNEER weet je nu wat je voor kraamzorg krijgt? 24 uur of de volle 49 uur? Is toch bizar dat je dat pas net voor de zwangerschap komt te weten? Kunnen ze dat niet gewoon inplannen? Wie het eerste komt wie het eerste maalt dat idee.
Nou nee, want niet iedereen heeft dezelfde behoeften. Iemand met 4 kinderen die net een keizersnede heeft gehad zal toch echt een grotere zorgvraag hebben dan een stel met een eerste kindje die een zeer vlotte start hebben. Dus ja, dat bepalen ze pas op het moment zelf.
Je kunt ook particulier gaan, dan heb je meer inbreng.
disclaimer
  dinsdag 13 juli 2021 @ 17:55:36 #293
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_200347823
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 17:00 schreef Poepz0r het volgende:

bij 4 maanden is niet snel ook, soms moet je met een natte test aanmelden om uberhaupt plek en garantie te hebben
  dinsdag 13 juli 2021 @ 18:13:00 #294
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200348104
Ach, genoeg landen waar men de luxe van kraamzorg niet kent. Daar is het hier is je baby, succes :P . En er is ook een gigantisch tekort aan kraamverzorgsters.

Ik heb mijzelf weer aangemeld bij dezelfde kleinschalige organisatie toen ik een week of 12 zwanger was. Vorige keer had ik 49 uur en uiteindelijk nog meer uren nodig gehad, helaas. Met een beetje geluk heb ik deze keer dezelfde kraamverzorgster als bij Bas ^O^, heb al contact met haar gehad.
pi_200348251
Ik wilde idd zeggen, genoeg landen waar niet eens kraamzorg is, we hebben het in NL echt zo slecht niet.

Deze keer aangemeld een dag na de positieve test met het idee ‘afmelden kan altijd nog’. Heb om dezelfde kraamverzorgster gevraagd, ben benieuwd of dat lukt!
Kinderdagverblijf ook toen gelijk aangemeld, was toch lekker bezig met lijstjes invullen :D
pi_200348556
Ik had maar wat graag de luxe van kraamhulp gehad zeg. Want dat is het wel, een luxe. Zijn weinig landen waar je dat krijgt.

@Poepz0r heb je de vk nog gesproken over de positieve strep-b test van je partner? Gaan ze daar later in de zwangerschap nog eens op testen, of wat is precies het protocol?
pi_200352997
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 18:42 schreef Smart_ass het volgende:
Ik had maar wat graag de luxe van kraamhulp gehad zeg. Want dat is het wel, een luxe. Zijn weinig landen waar je dat krijgt.

@:poepz0r heb je de vk nog gesproken over de positieve strep-b test van je partner? Gaan ze daar later in de zwangerschap nog eens op testen, of wat is precies het protocol?
Thanks voor de vraag. Ze gaan net voor de zwangerschap een antibiotica kuur doen en tijdens de zwangerschap ook. Dat is het eigenlijk wel.
pi_200354146
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 18:42 schreef Smart_ass het volgende:
Ja ik ben er ook dankbaar voor. We hebben het maar goed hier.
Vroeger leerde je alles van je moeder. Ik overpeins vaak hoe vrouwen in de prehistorie dit nou deden.

Ik heb me trouwens bij 11 weken aangemeld bij kraamzorg en KDV en toen zat de verloskundige me al aan te manen om op te schieten.
pi_200356059
Hier ook meteen na de termijnecho de Kraamzorg geregeld, dat wordt ook zo geadviseerd.

Nog geen baby :W
Wel flinke poetsdrang, dettol O+
pi_200356136
Ik dacht direct na de echo van morgen alvast kraamzorg en opvang te gaan contacten, termijnecho voelt laat omdat iedereen steeds zegt dat alles druk/vol is. Hoe zoek je trouwens een kraamzorg uit? Ik vond er 1 onlnie die een speciaal borstvoedingstelefoonnummer heeft, daar werd ik wel enthousiast van. Maar verder zegt het me allemaal zo weinig. :+
Nadeel daaraan is dat ik qua opvang graag onze buurvrouw die gastouder is zou willen gebruiken, maar dan moet ik de buurvrouw dus wel al vrij vroeg vertellen dat ik zwanger ben. _O- Met het risico dat ze helemaal geen plek heeft en we alsnog een andere oplossing moeten vinden.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 10:01 schreef Flav het volgende:
Hier ook meteen na de termijnecho de Kraamzorg geregeld, dat wordt ook zo geadviseerd.

Nog geen baby :W
Wel flinke poetsdrang, dettol O+
Haha, nesteldrang is in full swing ja?
pi_200356140
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')