Vertel, vertel, vertel!quote:Op maandag 28 juni 2021 09:35 schreef Lemijn het volgende:
Het topic waarin ik niet meer in de OP sta.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 28 juni 2021 09:35 schreef Lemijn het volgende:
Het topic waarin ik niet meer in de OP sta.
Maarrehm neusspray in je neus of in je anusquote:Op maandag 28 juni 2021 10:04 schreef elamanilo het volgende:
Lemijn! Gefeliciteerd! Hoe is het gegaan? Wat zijn de statsEn hoe vindt grote broer het?
Aambeientip: simpele neusspray doet hier wonderen. Nu heb ik over het algemeen weinig last van aambeien, maar die twee keer dat ik er eentje heb gehad, was het binnen no-time weg met de neusspraytip.
Op de aambei ja, antizwelling inderdaad. Hier hielp het dus.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:19 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Maarrehm neusspray in je neus of in je anus? Omdat het anti zwelling is ofzo?
Ik heb de nipt vooraf betaald bij die website (niptbetalen oid).quote:Op maandag 28 juni 2021 10:32 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier (week 10.5) is de misselijkheid weer overnog steeds wel afkeer van bepaalde voedingsmiddelen maar niet meer misselijk
![]()
Weten jullie hoe het nou precies zit met de nipt en vooraf betalen? Ik laat hem doen via het zkh, (loop bij de gyn voor de zwangerschap). Moet ik hem dan daar bij de prikpoli betalen of vooraf via die website
Ik denk dat het de meeste mensen niet eens opvalt, mensen zijn soms meer met zichzelf bezig dan je zou denken. Je zou misschien wel een directe leidinggevende kunnen inlichten (bijv als je met targets werkt en die hierdoor even niet kunt halen of wanneer je je hoofd er even minder goed bij hebt). Dan hoef je niet al je collega's te vertellen en kun je evt je leidinggevende n mailtje sturen mocht t onverhoopt toch misgaan.quote:Op maandag 28 juni 2021 16:44 schreef Vaiana het volgende:
Dat klinkt als een mooie bevalling Lemijn, wat fijn!
Wat ik me afvroeg; hoe hebben jullie het gedaan met eea vertellen op het werk? Ik wilde eigenlijk wachten tot iig na de eerste echo, maar als mijn misselijkheid op het niveau van vandaag blijft (of daarboven) voor de komende maand dan denk ik dat het wel echt mijn werk gaat beīnvloeden.
Ja ik wilde het dan sowieso beperken tot mijn directe leidinggevende en mijn scrummaster (iets met agile werken). Wij zijn nogal een hecht team, dus voor mijn gevoel valt het wel op als er zo weinig uit mijn handen komt. Maar misschien zijn ze met thuiswerken al niet meer anders van me gewend want dat was überhaupt niet best voor mijn productiviteit.quote:Op maandag 28 juni 2021 16:47 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik denk dat het de meeste mensen niet eens opvalt, mensen zijn soms meer met zichzelf bezig dan je zou denken. Je zou misschien wel een directe leidinggevende kunnen inlichten (bijv als je met targets werkt en die hierdoor even niet kunt halen of wanneer je je hoofd er even minder goed bij hebt). Dan hoef je niet al je collega's te vertellen en kun je evt je leidinggevende n mailtje sturen mocht t onverhoopt toch misgaan.
Ik zou er niet mee zitten om het na de eerste echo te melden en dan tegelijk de afgelopen weken te verklaren. Maar hier zijn geen regels voorquote:Op maandag 28 juni 2021 16:52 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ja ik wilde het dan sowieso beperken tot mijn directe leidinggevende en mijn scrummaster (iets met agile werken). Wij zijn nogal een hecht team, dus voor mijn gevoel valt het wel op als er zo weinig uit mijn handen komt. Maar misschien zijn ze met thuiswerken al niet meer anders van me gewend want dat was überhaupt niet best voor mijn productiviteit.
Ik heb bij de eerste zwangerschap verteld na de eerste echo (die had ik toen bij 8,5 week), deze echo had ik al bij 7 weken en dat voelde nog een beetje te vroeg dus ik wacht nu tot na de termijnecho. Maar ik voel me nog relatief goed, het is meer dat ik ervan baal dat ik al weken met zoiets rondloop en dat graag een keer wil vertellenquote:Op maandag 28 juni 2021 16:44 schreef Vaiana het volgende:
Wat ik me afvroeg; hoe hebben jullie het gedaan met eea vertellen op het werk? Ik wilde eigenlijk wachten tot iig na de eerste echo, maar als mijn misselijkheid op het niveau van vandaag blijft (of daarboven) voor de komende maand dan denk ik dat het wel echt mijn werk gaat beīnvloeden.
Bizar hč! Bij jullie gaat het ook zo snel. Nog even en dan ben je met vier mannen thuis!quote:Op maandag 28 juni 2021 17:16 schreef Flav het volgende:
@:_Lily_ dit wordt ons 3e jommetje![]()
@:Komkommerschijfje ik kan me niet voorstellen dat ons baby'tje er waarschijnlijk over 2,5 week al kan zijn.
Ze hebben het gehad over inleiden met 38 weken, dat is donderdag over 2 weken![]()
Ik steek m'n kop nog even in het zand.
Ik heb het bij 6 weken al verteld. Met name omdat ik zo moe was dat ik nauwelijks m’n diensten doorkwamquote:Op maandag 28 juni 2021 16:44 schreef Vaiana het volgende:
Ik moet sowieso niet naar kantoor, maar ben op zich juist wel blij dat het weer mag. Dus ik kijk het gewoon even aan, als de misselijkheid te overweldigend wordt ga ik het idd wel delen met leidinggevende en scrummaster.quote:Op maandag 28 juni 2021 21:07 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Als je je niet fijn voelt, is het misschien juist fijn om het tegen je leidinggevende te vertellen? Dan weet hij/zij waarom er misschien wat minder werk uit je handen komt ook. En misschien zegt hij/zij dan ook juist wel dat je lekker veel thuis kan blijven werken deze weken?
Ik hoop heel erg voor een storm in een glas waterquote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:01 schreef Flav het volgende:
Zojuist weer eens gewogen, schade is +8,5kg bij bijna 36 weken.
Wat me echt reuze mee valt eerlijk gezegd.
Bij de jongens ben ik ongeveer 12kg in totaal aangekomen en zij werden niet groot geschat en had ik geen zwembad aan vruchtwater.
Benieuwd naar de meting vrijdag, weet dat ze na 36 weken geen nauwkeurige meting meer kunnen doen maar ben toch benieuwd
Jemig wat goed van je, vrouwquote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:01 schreef Flav het volgende:
Zojuist weer eens gewogen, schade is +8,5kg bij bijna 36 weken.
Wat me echt reuze mee valt eerlijk gezegd.
Bij de jongens ben ik ongeveer 12kg in totaal aangekomen en zij werden niet groot geschat en had ik geen zwembad aan vruchtwater.
Benieuwd naar de meting vrijdag, weet dat ze na 36 weken geen nauwkeurige meting meer kunnen doen maar ben toch benieuwd
Ik hoop het ook en krijg zelf steeds meer het idee dat ik dit wel kan.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik hoop heel erg voor een storm in een glas water
Overigens, ter geruststelling, er zijn echt heel veel vrouwen hier die probleemloos grotere babies hebben gebaard, en al helemaal als het een tweede/derde kindje is. Mijn tweede woog 4320 en is gewoon thuis geboren.
Ik kwam bij Goud overigens ook in alle protocollen wegens ENORM VEEL VRUCHTWATER en ben met 40+1 in het ziekenhuis gehouden voor een inleiding wegens... geen vruchtwater meer_! Het kan verkeren
Het is zowaar nog geluktquote:Op maandag 28 juni 2021 19:27 schreef Lemijn het volgende:
Ja, alsnog je melden bij de HAP en hopen dat er nog een ‘veegronde’ is waaraan je mee kan doen. Daarbij zou ik me niet druk maken over 1e/2e trimester, belangrijker is dat je die prik krijgt. De tweede halen bij een andere organisatie is rampzalig, uitgestelde prikken door allerlei redenen ook. De systemen kunnen dat heel slecht aan helaas.
Ik had dat ook afgelopen week, kreeg het idee dat het net zoals 1e trimester toch een beetje de dips waren. Genoeg kleine beetjes eten werkt hier om het voor te zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:15 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Vandaag 22 wekenSinds een week weer met vlagen misselijk, ik dacht dat ik de tijd van misselijkheid voorbij was
Nu je het zegt besef ik me dat het wel een beetje gelijk op gaat met het gevoel aan vakantie toe te zijn, dus misschien dat het dat is, ja. Fulltime werken en daarnaast nogal wat sociale verplichtingen de laatste tijd, ik kom niet echt tot rustquote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:50 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik had dat ook afgelopen week, kreeg het idee dat het net zoals 1e trimester toch een beetje de dips waren. Genoeg kleine beetjes eten werkt hier om het voor te zijn.
Nee dat snap ik. Met peuters combineert dit allemaal vrij matig.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:45 schreef Rebubbled het volgende:
Ja pff geen idee.Mijn peuter zonder uitknop vindt het in elk geval maar niks en dat maakt de boel er niet gezelliger op.
Same here. Ik leg me gewoon op de bank en de oudste krijgt dan even de i.pad met YouTube kids.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:41 schreef Rebubbled het volgende:
Pff de derde trimester vermoeidheid is hier echt heel hard aanwezig momenteel. Ik slaap hele nachten en word uitgeput wakker. Kan maar zeer gelimiteerd iets doen per dag en dan heb ik het echt over basis dingen zoals douchen. Laat staan iets met Lily ondernemen of iets voor mezelf doen. Iemand misschien nog een tip? Ik kan moeilijk nog 8 weken lang op de bank gaan liggen..
Het wordt wel weer beterquote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:59 schreef Rebubbled het volgende:
Ik heb Lily vandaag de hele dag en ik heb echt niks met haar kunnen doen. Ze heeft de hele dag tv gekeken en ik heb twee keer nu geslapen op de bank. Af en toe komt ze dan mama wakker worden zeggen. Ik heb echt geen energie om zo eten voor ons te maken. Ik voel me daar gewoon zo schuldig om. Zit nu al 20 minuten op de wc te janken en een poging te doen om mezelf bij elkaar te schrapen, maar het voelt gewoon even als echt teveel. Nog een te lange tijd tot de bevalling om dit te doen. En hoe moet dat als de baby er is?
Ah nee joh niet zo hard voor jezelf zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:59 schreef Rebubbled het volgende:
Ik heb Lily vandaag de hele dag en ik heb echt niks met haar kunnen doen. Ze heeft de hele dag tv gekeken en ik heb twee keer nu geslapen op de bank. Af en toe komt ze dan mama wakker worden zeggen. Ik heb echt geen energie om zo eten voor ons te maken. Ik voel me daar gewoon zo schuldig om. Zit nu al 20 minuten op de wc te janken en een poging te doen om mezelf bij elkaar te schrapen, maar het voelt gewoon even als echt teveel. Nog een te lange tijd tot de bevalling om dit te doen. En hoe moet dat als de baby er is?
Lijkt me pittig als je al een kleintje hebt rondlopen. Je hoeft in ieder geval niet zo hard voor jezelf te zijn. 😘 Je doet alles wat je kunt en dan is het goed, toch? Ook voor haar. Is er iemand in je familie of in je kennissenkring die haar een keer een dagje mee zou kunnen nemen? Dan kun jij lekker rusten.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:59 schreef Rebubbled het volgende:
Dat inderdaad @Rebubbled niet te hard voor jezelf zijn! Hier kwam het eten ook niet iedere dag op tafel tijdens het 1e trimester, ik trok het niet. Ik sluit me aan bij komkommerschijfje, kan je Lily een dagje bij iemand brengen?quote:Op woensdag 30 juni 2021 06:35 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Lijkt me pittig als je al een kleintje hebt rondlopen. Je hoeft in ieder geval niet zo hard voor jezelf te zijn. 😘 Je doet alles wat je kunt en dan is het goed, toch? Ook voor haar. Is er iemand in je familie of in je kennissenkring die haar een keer een dagje mee zou kunnen nemen? Dan kun jij lekker rusten.
Oh lieverd, zo herkenbaar! Je voelt je heel machteloos en zwak, maar je bent juist het tegenovergestelde. Je baby vraagt nu heel veel energie van je. Met Lily komt het ook echt wel goed. Van eten bestellen of iets makkelijks als avondeten worden ze niet slechter. Van een hele vermoeide mama ook niet. Nadat de baby er is, kan je dit weer ruimschoots inhalen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:59 schreef Rebubbled het volgende:
@Lemijn denk dat je even de naam van je grote kleine moet/wil aanpassenquote:Op woensdag 30 juni 2021 10:38 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind het heel logisch dat je ervan baalt hoor @:Rebubbled en dat je je dochter meer gunt, wat meer dan ook is. Alleen: jij kan dat nu niet. Ik probeerde niet boos te worden op mezelf of al teveel medelijden met mezelf te krijgen, maar in plaats daarvan hulptroepen te organiseren. Ik snap wel dat dat niet voor iedereen even makkelijk is. Maar ik was gewoon nooit een vol etmaal alleen met xxxx, er was altijd een stukje dag of de nacht dat hij er niet was. Dat maakte zķveel verschil, dan lukte de tussenliggende tijd me wel. Dus uit logeren, of iemand die hem dik een uur mee naar buiten nam, dat soort dingen.
Als de baby er is, is weer alles anders. Dan is er een week kraamzorg, zo nodig 10 dagen, en ik heb nu een postpartum doula. En een mealtrain. En ik heb uitgebreid gecommuniceerd naar mijn netwerk (mijn ouders/co-ouder vooral) dat ik hulp nodig heb, juist in de eerste weken. En ik houd bezoek af.
Is niet de echte naam.quote:Op woensdag 30 juni 2021 17:41 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
@:lemijn denk dat je even de naam van je grote kleine moet/wil aanpassen
Het viel mij op dat het een andere naam was dan degene die ze normaal gebruikt. Weet eigenlijk niet hoe de oudste echt heet maar dacht wie weet is dit per ongeluk gebeurt.quote:Op woensdag 30 juni 2021 17:47 schreef Cygne het volgende:
[..]
Is niet de echte naam.
Als ik het goed onthouden heb tenminste.
Ik ben wel heul benieuwd naar de naam van baby 2. Die van je oudste stond ook vrij hoog bij ons maar dat past niet meer, haha.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:06 schreef Lemijn het volgende:
Verkeerde schaduwnaam. Ik heb het aangepast. Zal de vermoeidheid wel zijn, die is dus niet acuut weg als de baby geboren is
.
Je hebt meerdere schaduwnamen?quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:06 schreef Lemijn het volgende:
Verkeerde schaduwnaam. Ik heb het aangepast. Zal de vermoeidheid wel zijn, die is dus niet acuut weg als de baby geboren is
.
Ik hoor dit vaker inderdaad. Zelf heb ik dit helemaal niet. In mijn cultuur is het gebruikelijk dat iedereen helpt. Het motto is echt: “it takes a village to raise a kid”quote:Op donderdag 1 juli 2021 08:14 schreef elamanilo het volgende:
Ik vind het heel lastig om hulptroepen in te schakelen. Ik huur mijn zusje in als oppas, maar dat doe ik dus alleen als ik moet werken. Mijn vader heeft het druk en ik durf hem niet zo goed te vragen ivm overlijden van mn moeder. Andere hulptroepen zijn er niet. Ik denk vooral: het is mijn keus om zoveel kinderen te krijgen, dan moet ik er ook zelf voor zorgen. Ik kan voor mijn gevoel niet anderen daarmee lastig vallen.
Wij redden het meestal zelf goed, maar de drempel is ook niet zo hoog om familie te vragen bij te springen. Andersom hebben we dat ook gedaan toen hun kinderen klein waren en nu zijn die kinderen ook weer oud genoeg om af en toe op te passen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:04 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik hoor dit vaker inderdaad. Zelf heb ik dit helemaal niet. In mijn cultuur is het gebruikelijk dat iedereen helpt. Het motto is echt: “it takes a village to raise a kid”
Ik heb ook heel vaak de kinderen van neven/nichten opgehaald.
Is inderdaad wel frappant om te zien dat ik dit ook vaak heb aangeboden aan vermoeide vriendinnen maar dan bellen ze nooit
Wat naar dat je moeder is overleden, dat is heftig
Bijna!quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:27 schreef Flav het volgende:
36 weken vandaag![]()
Deze maand wordt ons kindje geboren, zo'n raar idee!
Geloof nog altijd niet dat het bijna zo ver is.
Wat fijn, al ingedaald!quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:36 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Spannend, Flav! Is er nog steeds sprake van inleiden met 38 weken, of toch kijken hoe het verder gaat met de groei?
Hier net weer helemaal goedgekeurd door de VK. Baby is al helemaal ingedaald en ligt er klaar voor, wat dat betreft een modelbaby. Alle controles waren ook weer perfect. Volgende week liggingsecho, maar dat zal meer een pretecho worden. 😂
Die kans is echt bijzonder gering, en dan moet het ook nog eens zo extreem snel gaan dat je echt niet meer thuis kunt komen, dus ik zou lekker gaan! Ik ben bij de eerste ook met 36 weken nog een weekend naar Rotterdam geweest, was heerlijkquote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:59 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij hebben vanmorgen nog twee uitgebreid verzorgde nachtjes Amsterdam geboekt in een mooi hotel voor over 2,5 week. Dan is m'n verlof net gestart en dan ben ik 36 weken. Ik hoop dat ik dan nog weg durf te gaan.Mijn man en de VK maken zich niet druk. Het is iets meer dan een uur rijden en de VK zei dat alles zo doorgestuurd is naar het ziekenhuis daar als het nodig is. Maar stel je voor, dan krijgt ze straks Amsterdam als geboorteplaats.
Yes en ook ingedaald, wel nog los in het bekken. Nu ook klaar bij de gynaecoloog. Voor de zekerheid wel nog een afspraak staan voor rond de 40 weken. En voor de resterende weken een recept voor zofran.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:56 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Zeker! Fijn dat jouw jongetje was gedraaid. Hopelijk ligt 'ie nog steeds zo!
Ja, dat gaan we dus ook doen. Het zal wel zo'n vaart niet lopen, maar ik moest ineens denken aan zo'n stortbevalling.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Die kans is echt bijzonder gering, en dan moet het ook nog eens zo extreem snel gaan dat je echt niet meer thuis kunt komen, dus ik zou lekker gaan! Ik ben bij de eerste ook met 36 weken nog een weekend naar Rotterdam geweest, was heerlijk
+1quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je hebt meerdere schaduwnamen?Ben nu wel benieuwd naar de echte namen
We leven echt in een land waar iedereen iets moet vinden en dat ook moet uiten, stel je voor dat het gewoon een gedachte is en meer nietquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:39 schreef Flav het volgende:
Vaccinatie zit erin, ben een hele bezienswaardigheid.
Iedereen heeft wel iets op te merken over dat ik zwanger ben![]()
Ja om die toeter kan niemand heen, maar dat er daarna nog even iemand zegt dat hij het in mijn geval niet had gedaan. Hou dat lekker voor jezelf
Als het een hij is moeten ze sowieso mond dicht houden. Laat ze eerst zelf maar een sinaasappel uit hun neus persenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:39 schreef Flav het volgende:
Ja om die toeter kan niemand heen, maar dat er daarna nog even iemand zegt dat hij het in mijn geval niet had gedaan. Hou dat lekker voor jezelf
Mini he?! De peuter hier (van november ‘18) zit in 104/110, kan me echt niet meer voorstellen dat hij in 56 zatquote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:05 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ah ik kreeg babykleertjes van m'n schoonoudersWat is dat weer mini zeg, als je de 92-naar98 peuter gewend bent
Ja onwijs. Bas zwom in maat 50 (heeft daar 8 weken in gezetenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:09 schreef eponine het volgende:
[..]
Mini he?! De peuter hier (van november ‘18) zit in 104/110, kan me echt niet meer voorstellen dat hij in 56 zat
Ja thx Henk, nu ga ik mijn beslissing heroverwegen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:39 schreef Flav het volgende:
Lekker op tijd inderdaad die opmerkingquote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:36 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ja thx Henk, nu ga ik mijn beslissing heroverwegen.
Haha echt hč.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:36 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ja thx Henk, nu ga ik mijn beslissing heroverwegen.
Jouw lijf jouw keuze.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 21:13 schreef Flav het volgende:
[..]
Haha echt hč.
Beetje laat Henk![]()
Maar Henk was er een van de niet afgetankte afdeling.
Mijn moeder vind overigens ook dat ik had moeten wachten, denk dat ik verder maar m'n mond hou
Precies, de verloskundige zei gister dat ik het zeker moest doen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 21:31 schreef Cygne het volgende:
[..]
Jouw lijf jouw keuze.
Mijn gynaecoloog vond het een goed idee, de verloskundige ook. Dat zeg ik dan ook maar, geen zin in die discussie.
Ja was hier ook met die GGD arts. Helemaal blij. Hij keek op die verklaring "Ik mag u feliciteren zie ik? Hoe ver ben je?" Hij had het niet aan m'n buik gezien.quote:Op zondag 4 juli 2021 08:45 schreef Vaiana het volgende:
Huisarts en verloskundigen hier zagen idd geen problemen met vaccinatie, ook niet in het eerste trimester.
Vond dat best leuk, want je moet dan langs de arts omdat je een vraag met ‘ja’ hebt beantwoord. Arts was helemaal blij dat ik er achter stond om te vaccineren, en zowel de dame die mijn gegevens checkte als die mij de prik gaf hebben me hartelijk gefeliciteerd en er gezellig over gekletst.
Maarja, aan mij zie je nog niks dus dan heeft Henk ook geen idee dat hij commentaar zou moeten leveren.
Dat is ook zo ontroerend.quote:Op zondag 4 juli 2021 23:10 schreef Takkie88 het volgende:
Sofie, mijn peuter van bijna 3, verheugt zich zo enorm op de baby. Laatst kwam ze met een zachte stoffen bal naar me toe met de mededeling dat ze met de baby gaat spelen
Ze heeft de grootste lol gehad met die bal tegen m’n buik aan gooien. En steeds roepen dat zusje de bal terugschopt
![]()
![]()
Op het kdv wil ze ook steeds naar de babygroep om te helpen. Ik ben benieuwd of ze het in november ook zo leuk blijft vinden. Wanneer de baby 24/7 aanwezig is en ze ons dus moet delen.
Voor nu vindt ik het in ieder geval ontroerend lief. (Maar daar helpen de hormonen vast in mee)
Inmiddels alweer over de helft! 21 weken! Hoe dan?![]()
De uk beweegt ontzettend veel. Zowel van binnen als van buiten goed te voelen. En sinds een paar dagen zie je ook m’n buik bewegen. Blijft toch een heel bijzondere gewaarwording
D'ahwquote:Op zondag 4 juli 2021 23:10 schreef Takkie88 het volgende:
Sofie, mijn peuter van bijna 3, verheugt zich zo enorm op de baby. Laatst kwam ze met een zachte stoffen bal naar me toe met de mededeling dat ze met de baby gaat spelen
Ze heeft de grootste lol gehad met die bal tegen m’n buik aan gooien. En steeds roepen dat zusje de bal terugschopt
![]()
![]()
Op het kdv wil ze ook steeds naar de babygroep om te helpen. Ik ben benieuwd of ze het in november ook zo leuk blijft vinden. Wanneer de baby 24/7 aanwezig is en ze ons dus moet delen.
Voor nu vindt ik het in ieder geval ontroerend lief. (Maar daar helpen de hormonen vast in mee)
Ik had dit ook en heb even mijn tandarts gebekd. Die gaf aan dat (kortdurend) een mondspoeling (listerine) beter is dan niet poetsen. Misschien dat ze dat erbij kan gebruiken?quote:Op maandag 5 juli 2021 07:54 schreef KaBuf het volgende:
Hebben jullie toevallig nog tips voor tandenpoetsen? Mijn vriendin (is nu +/-12 wkn zwanger) heeft er erg veel moeite mee. Wat ze ook probeert, elektrisch of hand, verschillende soorten tandpasta, ze krijgt steeds heftige braakneigingen door de smaak ed.
Wat schattig! Mijn oudste neefje vond het inderdaad ook erg leuk dat hij een broertje kreeg (al snap je natuurlijk nog totaal niet wat dat teweeg brengt als je 1,5 bent), maar nu vindt hij het heel moeilijk. Hij is nu 2 jaar en 3 maanden en nu snapt hij echt dat hij niet meer alleen de aandacht krijgt van mijn schoonmoeder. Dan gaat hij mijn jongste neefje wegduwen en zeggen 'naam niet hč'. Heel normaal gedrag volgens mij, maar wel grappig dat het dan zo kan verkeren. Ondertussen wel beschermend zijn en ervoor zorgen dat de jongste de trap niet op kan klimmen.quote:Op zondag 4 juli 2021 23:10 schreef Takkie88 het volgende:
![]()
![]()
De uk beweegt ontzettend veel. Zowel van binnen als van buiten goed te voelen. En sinds een paar dagen zie je ook m’n buik bewegen. Blijft toch een heel bijzondere gewaarwording
Zonder Henk is het vast leuker daar.quote:Op zondag 4 juli 2021 09:51 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ja was hier ook met die GGD arts. Helemaal blij. Hij keek op die verklaring "Ik mag u feliciteren zie ik? Hoe ver ben je?" Hij had het niet aan m'n buik gezien.En Henk was er niet.
![]()
Gisteren een dagje dierentuin gedaan met Wolf, man en m'n kindje van Buurtgezinnen dat ik voordat ik zwanger en ziek werd wekelijks opving. Hij is 1.5 jaar jonger dan Wolf en het zijn zulke dikke vrienden.
Oh dat is echt heeel lief! En fijn dat de baby actief is, lijkt me zo gezellig.quote:Op zondag 4 juli 2021 23:10 schreef Takkie88 het volgende:
![]()
![]()
Ik zit nog maar op 7 weken en tot nu toe alleen misselijk maar geen braakneigingen, dus geen tips helaas.quote:Op maandag 5 juli 2021 07:54 schreef KaBuf het volgende:
Hebben jullie toevallig nog tips voor tandenpoetsen? Mijn vriendin (is nu +/-12 wkn zwanger) heeft er erg veel moeite mee. Wat ze ook probeert, elektrisch of hand, verschillende soorten tandpasta, ze krijgt steeds heftige braakneigingen door de smaak ed.
Zo, dat gaat ook hard! Nog maar 3 weken en dan mag de kleine gewoon komen.quote:Op maandag 5 juli 2021 09:32 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Morgen alweer 34 weken trouwens. 😱 De dame beweegt genoeg, maar ik merk wel echt dat ze minder ruimte krijgt. Nu is het echt alleen maar wroeten en schuiven, schopjes komen misschien nog 1x per dag voor.
Haha dank je. Even denken of ik deze bemoedigende woorden door ga gevenquote:Op maandag 5 juli 2021 07:56 schreef Lemijn het volgende:
Nee, tandenpoetsen is gewoon hopeloos. Met name ‘s avonds deed ik het kort. In de ochtend ging beter. Ik denk dat het verhaal dat je iedere zwangerschap een tand verliest gewoon komt door noodgedwongen slechter poetsen.
Cool, thanks! Ik geef het d'r doorquote:Op maandag 5 juli 2021 08:04 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik had dit ook en heb even mijn tandarts gebekd. Die gaf aan dat (kortdurend) een mondspoeling (listerine) beter is dan niet poetsen. Misschien dat ze dat erbij kan gebruiken?
Meh balen! Het internet vertelt me dat er meestal niet echt reden tot zorg is, maar het is nog steeds iets dat je liever niet wilt.quote:Op maandag 5 juli 2021 15:52 schreef Poepz0r het volgende:
Bijna 16 weken nu en de arts belde net dat er Streptokokken B bacterie is gevondenHopelijk antibiotica en daarna niks aan de hand, maar dit is wel klote.
Las vooral dat ze tijdens de bevalling dan antibiotica geven, maar kon niet zo snel wat vinden of ze dat in ons geval nu al gaan doen of dat je echt moet wachten tot de bevalling. Dat laatste lijkt mij namelijk niet slim. Zo ontstaat er tijd tot aan de bevalling dat het zich gaat ontwikkelen zou je zeggen.quote:Op maandag 5 juli 2021 16:03 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Meh balen! Het internet vertelt me dat er meestal niet echt reden tot zorg is, maar het is nog steeds iets dat je liever niet wilt.
Mja, ik denk dat je arts daar het beste de antwoorden op heeft. Weet je wanneer je die weer spreekt?quote:Op maandag 5 juli 2021 16:05 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Las vooral dat ze tijdens de bevalling dan antibiotica geven, maar kon niet zo snel wat vinden of ze dat in ons geval nu al gaan doen of dat je echt moet wachten tot de bevalling. Dat laatste lijkt mij namelijk niet slim. Zo ontstaat er tijd tot aan de bevalling dat het zich gaat ontwikkelen zou je zeggen.
Die zou vandaag bellen, maar zal wel weer morgen wordenquote:Op maandag 5 juli 2021 16:42 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Mja, ik denk dat je arts daar het beste de antwoorden op heeft. Weet je wanneer je die weer spreekt?
Ik ben positief getest op de strep-b bacterie tijdens mijn zwangerschap. Hier wordt daar standaard op getest bij 36 weken. Van wat ik heb begrepen kun je verschillende resultaten hebben tijdens je zwangerschap. M.a.w. dat je partner nu positief getest is op strep-b wil niet zeggen dat ze aan het einde van de zwangerschap weer positief zou testen. Vandaar dat daar hier pas bij 36 weken op getest wordt. Concreet hield het voor mij in dat ik binnen 4u na het breken van mijn vliezen in het ziekenhuis moest zijn zodat ze penicilline konden toedienen.quote:Op maandag 5 juli 2021 15:52 schreef Poepz0r het volgende:
Bijna 16 weken nu en de arts belde net dat er Streptokokken B bacterie is gevondenHopelijk antibiotica en daarna niks aan de hand, maar dit is wel klote.
Waarom zou je niet naar de dietiste gaan? Misschien heeft ze nog wel een goede tip? En als het goed is gaan ze je waarden nu sowieso in de gaten houden. Als je het niet terug kunt brengen naar normale waarden, zullen ze je insuline geven. Ook brengt het risico's voor je baby met zich mee he.quote:Op maandag 5 juli 2021 09:41 schreef Mahra het volgende:
Ik heb de uitslag van de suikertest binnen, een lichte verhoging. Volgens mij is de grens 8 en zit ik op 8,4. Nu wilt ze me doorsturen naar een diëtiste omdat dit 'protocol' is (ze zegt zelf dat het niet schrikbarend is). Ik vind het onnodig en weet gewoon van mezelf dat ik veel ijsjes en frisdrank eet.
Weer iets waarvan ik me niet had gerealiseerd dat het een probleem is tijdens de zwangerschap.quote:Op maandag 5 juli 2021 07:56 schreef Lemijn het volgende:
Nee, tandenpoetsen is gewoon hopeloos. Met name ‘s avonds deed ik het kort. In de ochtend ging beter. Ik denk dat het verhaal dat je iedere zwangerschap een tand verliest gewoon komt door noodgedwongen slechter poetsen.
Aaah vervelend dat je je er soms zo verdrietig over voelt. Ik snap helemaal dat het fijn is om wat meer 'feedback' van je lichaam/baby te krijgen.quote:Op maandag 5 juli 2021 23:49 schreef _Lily_ het volgende:
@:takkie88: heerlijk dat je buik zo beweegt!
Ik heb me erbij neergelegd dat dat er voor mij (nog) niet in zit met de placenta ook aan de buikzijde maar ik vind het soms wel verdrietig dat ik dat niet ook voel.
Morgen notabene 24+4 en ik voel maar zeer sporadisch een tikje van enkele seconden. Van buikbewegingen of lekker band opbouwen met baby is geen sprake. En dan zei iedereen tegen mij dat het na 20 weken niet zo erg is dat je geen echo’s meer hebt want dan voel je je kindje lekker bewegen. Niet dus
Ik ga met 28 weken nog maar een pretecho maken, dan zie ik hem weer eens.
Zo herkenbaar dit! Onze verbouwing waarbij de volledige begane grond aangepakt is, is nu net klaar. Zondag hebben wij alle meubels weer naar beneden gesjouwd. Ik was ka-pot.quote:Op maandag 5 juli 2021 22:13 schreef Keroppi het volgende:
Nou ik ben blij dat ons nieuwe huis geen klushuis is zeg. Ondanks dat ik best fit ben en ik vandaag alleen maar een ruim uurtje gaten in de muur heb gevuld, merk ik dat wel...
Het schilderen hebben we gelukkig uitbesteed (doei geld) en het verhuizen ook, maar gaat nog leuk worden met inpakken etc straks.
Mijn vriend is overigens heel lief voor me en vraagt regelmatig of iets wel kan/gaat hoor. Maar ik ben gewoon niet het type dat dan gewoon rustig op de bank kan gaan liggen. Of als ik dat dan doe, dan heb ik het idee dat ik dat op een ander/later moment gaat compenseren.
Ik kan me goed voorstellen dat dit heel frustrerend isquote:Op maandag 5 juli 2021 23:49 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Weer iets waarvan ik me niet had gerealiseerd dat het een probleem is tijdens de zwangerschap.
Ik heb nergens last van, ik poets uitgebreid zowel mijn tanden als mijn tong. Dus geen tips helaas
@:takkie88: heerlijk dat je buik zo beweegt!
Ik heb me erbij neergelegd dat dat er voor mij (nog) niet in zit met de placenta ook aan de buikzijde maar ik vind het soms wel verdrietig dat ik dat niet ook voel.
Morgen notabene 24+4 en ik voel maar zeer sporadisch een tikje van enkele seconden. Van buikbewegingen of lekker band opbouwen met baby is geen sprake. En dan zei iedereen tegen mij dat het na 20 weken niet zo erg is dat je geen echo’s meer hebt want dan voel je je kindje lekker bewegen. Niet dus
Ik ga met 28 weken nog maar een pretecho maken, dan zie ik hem weer eens.
Deze week heb ik ook de OGTT. Ik ben benieuwd
Zou zomaar kunnen ;-) ik had ook altijd meer maagklachten op de dagen dat ik me meer had ingespannen. Of hoofdpijnquote:Op dinsdag 6 juli 2021 07:08 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Zo herkenbaar dit! Onze verbouwing waarbij de volledige begane grond aangepakt is, is nu net klaar. Zondag hebben wij alle meubels weer naar beneden gesjouwd. Ik was ka-pot.![]()
Gister ook best misselijk geweest, ben benieuwd of dat zich relateert aan dagen dat ik eigenlijk mijn grenzen wel heel erg opzoek.
Hopelijk lukt het je om voldoende rust te houden! Misschien kunnen mensen komen helpen inpakken? Mijn moeder is gister gekomen om alle ramen te lappen.
Lily, lastig dat je de kleine zo weinig voelt. Ik hoop voor je dat het snel beter wordt!
Ik heb al die trucjes geprobeerd (op rug liggen, 2 uur op linkerzij, hand op buik) en op een enkele keer na heeft het geen effect bij mij hahaquote:Op dinsdag 6 juli 2021 08:00 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat dit heel frustrerend is![]()
Ik ben nu 23 weken, heb de placenta voor, maar voel de baby heel regelmatig en duidelijk bewegen. Dus dat verschilt ook nog eens heel erg per persoonIk heb wel gemerkt dat vooral na het eten de baby druk aan het bewegen is, en dan voel ik haar het beste als ik op mijn rug lig. Misschien kan je proberen het op deze manier wat te triggeren? Weet ook niet of het voor iedereen geldt, en misschien beweegt jouw baby ook heel erg naar je rugkant toe, dan voel je het ook veel minder heb ik gelezen. Hopelijk ga je snel de baby goed voelen, want het is echt heel tof
Ah, dat is jammerquote:Op dinsdag 6 juli 2021 08:03 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb al die trucjes geprobeerd (op rug liggen, 2 uur op linkerzij, hand op buik) en op een enkele keer na heeft het geen effect bij mij haha
Oh help zeg dat niet…. Ik met mijn angst voor kotsen die bijna aan een fobie grenst (ik heb echt vaak serieus gedacht dat dat alleen al heeft bijgedragen aan het feit dat ik deze hele zwangerschap niet heb overgegeven en nauwelijks misselijk ben geweest)quote:Op dinsdag 6 juli 2021 08:21 schreef douche-eendje het volgende:
Mijn baby is gewoon heel druk en flink aan het schoppen. Bas was echt veel, veel rustiger en schoof vooral heen en weer in m'n buik. Het is nu nog een rustig jongetje wat alweer een half uur zelf heerlijk aan het spelen is met zijn Duplo.
Ik mag na de vakantie ook weer voor controle en een ogtt. Vorige keer scoorde ik 5jes, dus maak mij ook niet te druk op het moeten kotsen van de smaak na
Ik kan niet tegen mierzoet drinken, ook in niet-zwangere staat vind ik het vreselijkquote:Op dinsdag 6 juli 2021 09:38 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Oh help zeg dat niet…. Ik met mijn angst voor kotsen die bijna aan een fobie grenst (ik heb echt vaak serieus gedacht dat dat alleen al heeft bijgedragen aan het feit dat ik deze hele zwangerschap niet heb overgegeven en nauwelijks misselijk ben geweest)
Het hoeft niet lang te duren, alleen zijn die eerste paar cm's vaak het lastigste. En weet ook dat je bij een inleiding nog van alles kan bespreken. Bij mij is bijvoorbeeld de oxytocine uiteindelijk maar 3x opgehoogd IPV standaard volgens protocol zsm naar maximaal en kreeg ik op mijn verzoek na het breken van de vliezen pas na 2 uur oxy ipv direct.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 11:13 schreef Flav het volgende:
Ik hoop ook op een vlotte bevalling.
Het zal waarschijnlijk op een inleiding uitdraaien want denk niet dat m'n lichaam er al klaar voor is.
Krijg donderdag nog een controle en dan de week erop staat de inleiding gepland.
Ergens heb ik het idee dat een inleiding een lange bevalling betekend, geen idee hoe ik daarbij kom maar mijn gevoel zegt dat het niet net zo snel zal gaan als de vorige keren.
Hoeveelste kindje is het?quote:Op dinsdag 6 juli 2021 11:13 schreef Flav het volgende:
Ik hoop ook op een vlotte bevalling.
Het zal waarschijnlijk op een inleiding uitdraaien want denk niet dat m'n lichaam er al klaar voor is.
Krijg donderdag nog een controle en dan de week erop staat de inleiding gepland.
Ergens heb ik het idee dat een inleiding een lange bevalling betekend, geen idee hoe ik daarbij kom maar mijn gevoel zegt dat het niet net zo snel zal gaan als de vorige keren.
3e kindje dus hoop op een vlotte bevalling.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:24 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Hoeveelste kindje is het?
Wat D-E zegt, een inleiding hoeft niet per se een lange bevalling te betekenen, én een lange bevalling hoeft ook geen uitputtingsslag te betekenen.
Het is inderdaad een goed idee om voor jezelf na te gaan wat je helpt te ontspannen en welke interventies je wel of liever niet (meteen) wilt. Zo kun je met een ballonnetje bijv ook thuis slapen. Hetzelfde geldt met als ze je vliezen eerst breken en je wilt dan eerst de nacht thuis afwachten, omdat je je thuis ontspannnener voelt bijv.
Er zijn ook een heleboel manieren om oxytocine aanmaak bij jezelf te helpen, zoals zoenen en knuffelen met je lief, prenataal kolven, acupressuur punten, cocoonen, mooie muziek luisteren, een warm bad nemen etc. Dit kun je al van te voren doen en ook tijdens de inleiding en bevalling, om je lichaam mee te helpen. Het kan fijn zijn om de inleiding zo meer ‘van jezelf’ te maken, en ook om het toch op je eigen tempo te laten verlopen omdat dat je het minst uitput.
je vorige keer ook veel bloedverlies gehad? Ik heb er bij mn tweeling nooit iets over gehoord en dan is je baarmoeder ook ver opgerekt.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 13:33 schreef Flav het volgende:
[..]
3e kindje dus hoop op een vlotte bevalling.
Helaas 'mag' ik niet naar huis met het ballonnetje of gebroken vliezen.
Er bestaat een grote kans dat er veel bloedverlies optreedt omdat m'n baarmoeder flink opgerekt is door het vele vruchtwater.
Verder ga ik indd wel aangeven dat ik mijn lichaam de tijd wil geven het op te pakken na het breken van de vliezen.
Mooie muziek met een goede koptelefoon is al ingepakt![]()
Hoop dat ik lekker in m'n bubbel kan komen daardoor.
Prenataal kolven ga ik eens opzoeken, daar heb ik al eens iets van voorbij zien komen.
En dat warme bad.. geprobeerd maar ik lag er heel verkrampt bij omdat ik te klein ben en m'n buik te groothahah.
Hahaha zoiets?quote:Op dinsdag 6 juli 2021 20:26 schreef Flav het volgende:
@:elamanilo vorige bevallingen geen extreem bloedverlies gehad. Volgens mij vrij minimaal zelfs want heb er niks van gezien haha.
Ja die 3e kindjes zijn eigenwijs. Daarom verwacht ik ook geen makkelijke bevalling eerlijk gezegd.
De zwangerschap is al niet onbezorgd en dan zegt m'n gevoel dat hij er ook nog eens niet uit wil haha.
We gaan het meemaken allemaal, ik probeer er zo open mogelijk in te gaan maar voel toch een bepaalde angst.
Zolang ik goed kan blijven ademen en ontspannen (open mond is een open vagina affirmatie kaart zat bij de cordring) hoop ik op een mooie (laatste) bevalling.
Haha dit account is echt hilarisch!quote:Op dinsdag 6 juli 2021 22:20 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hahaha zoiets?
https://www.instagram.com/p/CP3nDf9oGHM/?utm_medium=copy_link
Ik had teveel lol om dit account![]()
Love itquote:Op dinsdag 6 juli 2021 22:20 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hahaha zoiets?
Hahahaquote:Op dinsdag 6 juli 2021 22:20 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hahaha zoiets?
Ja, ze wilde het heel graag weten dus hebben we net een pretecho laten maken hier vlakbij. 😁quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:11 schreef eponine het volgende:
[..]
Leuk Ela, ook voor je grootste!
Toch een echo laten maken?
Dat is wel bijzonderquote:Op woensdag 7 juli 2021 19:25 schreef littledrummergirl het volgende:
Iemand ervaring met kramp/beurse baarmoeder (zo voelt het althans) na een inwendige echo? Ik loop al twee dagen moeilijk en bukken is gruwelijk pijnlijk
Herinner me van de vorige keer wel dat het een dagje gevoelig was.. maar dit vind ik wel bijzonder
Heb morgen een belafspraak staan dus ik vraag het sowieso wel even.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:50 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Dat is wel bijzonderHeb zelf twee keer inwendig gehad en helemaal niets aan klachten achteraf ervaren. Zijn ze zo ruw geweest?
Ik zou even de verloskundige bellen, gewoon om even met haar te bespreken of er niet iets anders aan de hand kan zijn.
Ik heb eerlijk gezegd mijn kraampakket ongeopend in de berging gezetquote:Op woensdag 7 juli 2021 19:07 schreef BellaaElisa het volgende:
Vandaag mijn kraampakket ontvangen (cz) en er zat een cordring in. Maar goed dat ik er nog geen 1 had gekocht haha.
Ben benieuwd wat de verloskundige ervan zegtquote:Op woensdag 7 juli 2021 20:35 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Heb morgen een belafspraak staan dus ik vraag het sowieso wel even.
Toen de echoscopiste bezig was was het niet ontzettend pijnlijk, maar achteraf voelde het wel vrij snel alsof iemand er met een honkbalknuppel in heeft lopen porren ( sorry voor de platte omschrijving). Ik vermoed eigenlijk dat het toch een soort beurs is ofzo
Nee totaal niet, t is echt na die echo gekomen, wellicht onbewust spieren aangespannen o.i.d.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:51 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat de verloskundige ervan zegtHeb je er met seks ook wel eens last van?
Ik had het alleen met de follikelmetingen als ze op zoek moesten naar m'n linker eierstok. Manquote:Op woensdag 7 juli 2021 19:25 schreef littledrummergirl het volgende:
Iemand ervaring met kramp/beurse baarmoeder (zo voelt het althans) na een inwendige echo? Ik loop al twee dagen moeilijk en bukken is gruwelijk pijnlijk
Herinner me van de vorige keer wel dat het een dagje gevoelig was.. maar dit vind ik wel bijzonder
Wat leuk, gefeliciteerd!quote:
Oeh nice, ik zit ook bij cz!quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:07 schreef BellaaElisa het volgende:
Vandaag mijn kraampakket ontvangen (cz) en er zat een cordring in. Maar goed dat ik er nog geen 1 had gekocht haha.
quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:42 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb nog nooit een inwendige echo gehad, dus geen idee... Bij mij kon bij 6+4 alles uitwendig al goed in beeld gebracht worden.
Ela, leuk, nog een meisje erbij in het topic! 🥰
Daarna ook zo lang pijn ja? Het is echt niet nicequote:Op woensdag 7 juli 2021 21:47 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik had het alleen met de follikelmetingen als ze op zoek moesten naar m'n linker eierstok. Man. Blij dat dat niet meer nodig was.
Ja, die ligt achter een darm verscholenquote:Op woensdag 7 juli 2021 22:11 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Daarna ook zo lang pijn ja? Het is echt niet niceen ben echt niet perse heel kleinzerig aangelegd ofzo
Inderdaad goed om die ervaringen te delen!quote:Op dinsdag 6 juli 2021 19:54 schreef Sway- het volgende:
Ik vind de tips ook mooiZou daar zelf geen behoefte aan hebben maar kan me voorstellen dat dit voor andere wel zo is.
Heb ik ook 2x gehad bij die termijn. Bij de eerste moest het inwendig. Bij de tweede was het uitwendig al goed te zien. Verloskundige zei dat het eraan lag hoe het vruchtje erbij lag.quote:
Nog een weekje!quote:Op donderdag 8 juli 2021 08:59 schreef Vaiana het volgende:
Ik heb volgende week donderdag de eerste echo, dan ben ik bijna 9 weken zwanger. Het voelt echt alsof dit wachten een eeuwigheid duurt.Wil gewoon zo graag een hartje zien kloppen.
Maar de verloskundige zei inderdaad dat zij het rond 8 weken doen omdat je dan vrij zeker kan zeggen of het wel/niet goed is, en je dus niet de onzekerheid hebt die een vroege echo kan geven.
De meeste miskramen gebeuren ergens in de zevende week, dus een goede echo met 6+3 zegt gewoon nog niet zo veel. En ik weet ook echt als geen ander dat het wachten tergend lang duurt, maar ik denk echt dat de pijn/schrik van een miskraam na een goede echo veel heftiger is dan een miskraam zonder goede echo.quote:Op donderdag 8 juli 2021 08:59 schreef Vaiana het volgende:
Ik heb volgende week donderdag de eerste echo, dan ben ik bijna 9 weken zwanger. Het voelt echt alsof dit wachten een eeuwigheid duurt.Wil gewoon zo graag een hartje zien kloppen.
Maar de verloskundige zei inderdaad dat zij het rond 8 weken doen omdat je dan vrij zeker kan zeggen of het wel/niet goed is, en je dus niet de onzekerheid hebt die een vroege echo kan geven.
Dat denk ik inderdaad ook, en snap daarom de keuze van de verloskundige om het niet eerder te doen ook heel goed.quote:Op donderdag 8 juli 2021 10:58 schreef SQ het volgende:
[..]
De meeste miskramen gebeuren ergens in de zevende week, dus een goede echo met 6+3 zegt gewoon nog niet zo veel. En ik weet ook echt als geen ander dat het wachten tergend lang duurt, maar ik denk echt dat de pijn/schrik van een miskraam na een goede echo veel heftiger is dan een miskraam zonder goede echo.
Waarbij we er uiteraard vanuit gaan dat jij gewoon in de 80% valt waarbij wél alles goed gaatnog maar een weekje
Oh god ja.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:47 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik had het alleen met de follikelmetingen als ze op zoek moesten naar m'n linker eierstok. Man. Blij dat dat niet meer nodig was.
Ze is al volledig ingedaald en het hoofdje ligt lekker naar beneden, dus ze ligt er al klaar voor. Gelukkig kan de VK dat zelf goed voelen. De echo wordt gemaakt door de echografiepraktijk waar onze VK's nauw mee samenwerken, maar dat zijn dus niet dezelde mensen.quote:Op donderdag 8 juli 2021 13:06 schreef Vaiana het volgende:
Mijn verloskundige geeft aan dat deze echo (rond 8 weken) de vroege echo is, want termijnecho is pas met circa 11 weken.![]()
Oeh liggingsecho, hopen dat ze al een beetje goed ligt dan! En leuk om nog even een kijkje te nemen inderdaad.
Dit heb ik echt op beide punten aan den lijve ondervonden….quote:Op donderdag 8 juli 2021 10:58 schreef SQ het volgende:
[..]
De meeste miskramen gebeuren ergens in de zevende week, dus een goede echo met 6+3 zegt gewoon nog niet zo veel.
maar ik denk echt dat de pijn/schrik van een miskraam na een goede echo veel heftiger is dan een miskraam zonder goede echo.
Oh nee, wat verdrietig zo'n reactie. Dit kindje mag er ook gewoon zijn.quote:Op donderdag 8 juli 2021 22:19 schreef elamanilo het volgende:
Hmm, ik heb nog maar aan heel weinig mensen vertelt dat er bij ons nog een kindje opkomst is bij ons. Afgelopen week vertelde ik het aan iemand, toen kreeg ik me toch een nare reactie... Nu 'durf' ik helemaal niet meer.
Om één of andere reden heb ik het gevoel dat ik me moet verantwoorden of zo. In combinatie met dat ik niet zo lekker in m'n vel zit, maakt dat ik het liever niet deel... Wat ik dan ook eigenlijk weer heel verdrietig vind, vooral voor het kindje dat alle blijheid verdient.
Dus, misschien juist wel een mooi idee om in de OP te worden toegevoegd?!
Oud&nieuw 2021-2022: elamanilo (meisje)
Och jee, waarom zo’n reactie? Omdat je veel kinderen hebt? Mensen zouden minder veroordelend moeten zijn, wat maakt t uit hoeveel het er zijnquote:Op donderdag 8 juli 2021 22:19 schreef elamanilo het volgende:
Hmm, ik heb nog maar aan heel weinig mensen vertelt dat er bij ons nog een kindje opkomst is bij ons. Afgelopen week vertelde ik het aan iemand, toen kreeg ik me toch een nare reactie... Nu 'durf' ik helemaal niet meer.
Om één of andere reden heb ik het gevoel dat ik me moet verantwoorden of zo. In combinatie met dat ik niet zo lekker in m'n vel zit, maakt dat ik het liever niet deel... Wat ik dan ook eigenlijk weer heel verdrietig vind, vooral voor het kindje dat alle blijheid verdient.
Dus, misschien juist wel een mooi idee om in de OP te worden toegevoegd?!
Oud&nieuw 2021-2022: elamanilo (meisje)
Snap dat soort reacties überhaupt niet. Niemand vroeg je mening, Gerda.quote:Op donderdag 8 juli 2021 23:39 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Och jee, waarom zo’n reactie? Omdat je veel kinderen hebt? Mensen zouden minder veroordelend moeten zijn, wat maakt t uit hoeveel het er zijn
Wauw.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 09:55 schreef Cygne het volgende:
Ik kreeg voor de zwangerschap van Wolf wel eens de opmerking dat ik al dat verdriet ook aan mezelf te danken had want ik bleef het mezelf maar aandoen door te blijven proberen. Of de mooiste "Jij zou geen genetisch eigen kind op de wereld moeten zetten met die aandoening"
En na zijn geboorte zei iemand dat we dat toch niet goed hadden gedaan, zo kinderen krijgen. Bij haar was namelijk alles welkom geweest, hadden we niet gewoon een perfect kind gewild?
Die eerste waren mensen van een ander forum waar ik een topic had over ons traject. De tweede een tante van man. Was nog geen week na Wolfs geboorte, daar was ik zelf gelukkig niet bij.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:53 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Wauw.
Was dit familie of vrienden?
Ik kan me niet voorstellen dat iemand het in zijn hoofd zou halen zoiets tegen mij te zeggen.
Mijn blik is dodelijk hahaha
Triest hoor, echt kwetsendquote:Op vrijdag 9 juli 2021 15:04 schreef Cygne het volgende:
[..]
Die eerste waren mensen van een ander forum waar ik een topic had over ons traject. De tweede een tante van man. Was nog geen week na Wolfs geboorte, daar was ik zelf gelukkig niet bij.![]()
Ja echt bizar. Dat roepen is ook wel makkelijk als je zelf makkelijk 3 kinderen hebt gekregen. Het is niet eens een kwestie van welkom, maar meer dat een ziek kindje niet verder komt dan 9 a 10 weken zwangerschap, en áls het al verder komt dan dat wordt het stilgeboren.'Het leven is nu eenmaal niet maakbaar hč', krijg je dan terug. Ik vind dat zo lelijk, omdat ik toevallig geboren ben met deze translocatie moet ik maar gewoon accepteren dat ik pech heb? Laat dat altijd nog onze eigen keuze zijn.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 16:11 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Triest hoor, echt kwetsend
Op een forum is het makkelijker om zoiets te zeggen, maar rechtstreeks in de directe omgeving? Echt wauw
Ik heb mij tijdens de zwangerschap van wolfje al verbaasd over de dingen die toen gezegd werden, hopenlijk viel het deze keer een beetje mee... Jullie verdienen net als ieder ander die de wens heeft een gezond kindje!quote:Op vrijdag 9 juli 2021 16:30 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ja echt bizar. Dat roepen is ook wel makkelijk als je zelf makkelijk 3 kinderen hebt gekregen. Het is niet eens een kwestie van welkom, maar meer dat een ziek kindje niet verder komt dan 9 a 10 weken zwangerschap, en áls het al verder komt dan dat wordt het stilgeboren.'Het leven is nu eenmaal niet maakbaar hč', krijg je dan terug. Ik vind dat zo lelijk, omdat ik toevallig geboren ben met deze translocatie moet ik maar gewoon accepteren dat ik pech heb? Laat dat altijd nog onze eigen keuze zijn.
Ik kwam er vorige week pas achter dat dit bestaat. Ik vind een beeldje wel veel unieker dan een fotoshoot, dus ik had best graag een beeldje willen laten maken. Ben nu volgens mij te laat: vakantietijd, 34,5 week zwanger en het duurt even voor je terecht kunt voor een afspraak. Jammer, maar voor jou zou het nog moeten kunnen.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 10:11 schreef LauriLynne het volgende:
Jeejtje dames wat een nare reacties krijgen sommige hier. Waar mensen zich denken mee te mogen bemoeien.
Hier hard op weg richting de 28 weken en weinig spannends te melden, maar geen nieuws is goed nieuws zullen we maar denken.
Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een 3d zwangerschapsbeeldje. Zijn er meer dames die dat overwegen of gedaan hebben?
Omg lol wat is dit nou weer. Ik val hier van de ene verbazing in de andere. Mensen maken opmerkingen in your face over je seksleven?quote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:57 schreef elamanilo het volgende:
Hier zei diegene overigens op heel serieuze manier: Tjonge, weten jullie wel dat er ook zoiets als condooms bestaat?! Vooral de toon erbij was erg veroordelend en ik stond echt met m'n mond vol tanden. Ik krijg dan de neiging heel erg om me te gaan verantwoorden, maar dat wil ik dus absoluut niet. Dit kindje is hartstikke gewenst. En zelfs al zou het op wat voor manier dan ook ontstaan zijn, dat gaat een ander helemaal niets aan, zeker niet als diegene er zo veroordelend over is. Maar hoe ik er wel mee om moet gaan weet ik ook nog niet.
Haha deze opmerkingen heb ik nu ook een aantal keer gehad. Ik heb een flinke buik en ben verder nog steeds nogal smal waardoor het lijkt alsof ik veel verder ben dan het daadwerkelijk is.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 19:26 schreef Flav het volgende:
Ik kreeg vandaag ook weer een opmerking.
Ik zag eruit alsof ik morgen al moest bevallen![]()
Waarom menen mensen altijd dat ze iets tegen een zwangere moeten zeggen?
Ik heb me er maar overheen gezet omdat mensen vaak niet weten dat ze iemand kwetsen met zo'n uitspraak, maar leuk is anders.
Ik weet dat ik er huge uit zie en dat hoef ik niet elke keer bevestigd te krijgen
Spannend! Duim voor je dat je een mooi mini-mensje met goed kloppend hartje te zien krijgt. 🥰quote:Op zaterdag 10 juli 2021 08:28 schreef Vaiana het volgende:
Als mijn app gelijk heeft qua termijn ben ik vandaag 8 weken zwanger. Nog 5 nachtjes slapen tot de echo.![]()
Ik draai ook mijn duimen suf voor jou! Spannend hč, zo’n 1e echoquote:Op zaterdag 10 juli 2021 08:28 schreef Vaiana het volgende:
Als mijn app gelijk heeft qua termijn ben ik vandaag 8 weken zwanger. Nog 5 nachtjes slapen tot de echo.![]()
Cygne ik ken (een deel) van je verhaal van het lurken en weet dat ik alleen maar heel veel bewondering kan hebben voor je veerkracht en doorzettingsvermogen.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 16:30 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ja echt bizar. Dat roepen is ook wel makkelijk als je zelf makkelijk 3 kinderen hebt gekregen. Het is niet eens een kwestie van welkom, maar meer dat een ziek kindje niet verder komt dan 9 a 10 weken zwangerschap, en áls het al verder komt dan dat wordt het stilgeboren.'Het leven is nu eenmaal niet maakbaar hč', krijg je dan terug. Ik vind dat zo lelijk, omdat ik toevallig geboren ben met deze translocatie moet ik maar gewoon accepteren dat ik pech heb? Laat dat altijd nog onze eigen keuze zijn.
Ohh wat een verdrietige opmerkingen....quote:Op zaterdag 10 juli 2021 07:26 schreef Sicilia het volgende:
O wauw al die opmerkingenwaarom doen mensen dat toch?! Wel ook heel herkenbaar jouw gevoel, Ela. Toen ik zwanger was van de 5e was ik ook wat huiverig om dit te delen, maar de reacties waren bijna allemaal positief gelukkig. Erg jammer dus, dat er na de miskraam van ditzelfde kindje, van zowel mijn vader als mijn schoonmoeder los van elkaar de opmerking kwam: Zie dit maar als teken van je lichaam dat 4 kindjes voor jullie echt genoeg is. En dat is dan opbeurend bedoeld ofzo
![]()
![]()
Maar echt, al jullie kindjes mogen er zijn en alle buiken, in welke vorm dan ook, zijn prachtige babyhuisjes
Van je eigen vader en schoonmoeder..quote:Op zaterdag 10 juli 2021 07:26 schreef Sicilia het volgende:
O wauw al die opmerkingenwaarom doen mensen dat toch?! Wel ook heel herkenbaar jouw gevoel, Ela. Toen ik zwanger was van de 5e was ik ook wat huiverig om dit te delen, maar de reacties waren bijna allemaal positief gelukkig. Erg jammer dus, dat er na de miskraam van ditzelfde kindje, van zowel mijn vader als mijn schoonmoeder los van elkaar de opmerking kwam: Zie dit maar als teken van je lichaam dat 4 kindjes voor jullie echt genoeg is. En dat is dan opbeurend bedoeld ofzo
![]()
![]()
Maar echt, al jullie kindjes mogen er zijn en alle buiken, in welke vorm dan ook, zijn prachtige babyhuisjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou dat niet je bekken(gordel) kunnen zijn? Pijn bij je schaambeen dat uitstraalt naar liezen/been kan geloof ik door je bekken komen.quote:Op zondag 11 juli 2021 17:37 schreef _Lily_ het volgende:
Hier zijn er problemen
NB: ik bespreek dit ook zeker met verloskundige/fysio/evt huisarts om correct medisch advies te krijgen
Maar ik vroeg me af of er ook hier meiden zijn die dit herkennen en zoja, wat ze ermee hebben gedaan.
Ik heb nu een paar dagen echt AFSCHUWELIJK pijn in mijn onderbuik (in het midden). Echt heel laag, bijna op m’n schaambot. Komt in aanvallen om de 5-15 min, word er zelfs wakker van en straalt uit naar m’n ene been. Die beenpijn is ook echt niet te doen.
Was zo erg dat ik al mijn afspraken heb gecanceld en dat verloskundige dit weekend midden in de nacht is komen kijken of ik geen ontsluiting heb. Maar de baby lijkt het allemaal niet te raken. Er zijn geen harde buiken, geen ontsluiting, geen blaasontsteking. Geen andere enge symptomen. Baby beweegt goed. Wel als ik m voel schoppen triggert het soms zo’n pijnaanval die dan ook doorschiet naar m’n been
Iemand een idee?
Ik weet niet eens of ik morgen zo wel kan werken. Wel voor het eerst een afspraak met een bekkenfysiotherapeut, hopelijk kan hij mij helpen.
25+2 zwanger nu
Is er al! Zag het laatst in hun Instagram stories. Alleen online en zo lang de voorraad strekt.quote:Op zondag 11 juli 2021 18:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik las net dat de Zeeman zwangerschapskleding op de Belgische markt gaat brengen. Dus het lijkt mij dat ze dat misschien ook wel in Nederland gaan doen. Goed nieuws voor zwangeren met een kleine beursIk vond zwangerschapskleding best prijzig.
Ik heb ook zo'n pijnaanval gehad toen ik net 20 weken was. Goede SEO gehad en een paar dagen later wist ik niet waar ik het had van de pijn. Bij mij kwam het vanuit de linkerkant van mijn onderrug, niet vanuit mijn onderbuik, maar op den duur trok het wel door naar m'n onderbuik. Toen heb ik ook midden in de nacht in halve paniek de VK gebeld. Waarschijnlijk zat er even een zenuw klem en had ik daarom zo ondraaglijk veel pijn. Volgens mij heet zoiets ischias, kan inderdaad vanuit je bekken komen ook volgens mij. En volgens mij is je schaambot daar ook mee verbonden, of in ieder geval, het staat allemaal in verbinding met elkaar.quote:Op zondag 11 juli 2021 17:37 schreef _Lily_ het volgende:
Hier zijn er problemen
NB: ik bespreek dit ook zeker met verloskundige/fysio/evt huisarts om correct medisch advies te krijgen
Maar ik vroeg me af of er ook hier meiden zijn die dit herkennen en zoja, wat ze ermee hebben gedaan.
Ik heb nu een paar dagen echt AFSCHUWELIJK pijn in mijn onderbuik (in het midden). Echt heel laag, bijna op m’n schaambot. Komt in aanvallen om de 5-15 min, word er zelfs wakker van en straalt uit naar m’n ene been. Die beenpijn is ook echt niet te doen.
Was zo erg dat ik al mijn afspraken heb gecanceld en dat verloskundige dit weekend midden in de nacht is komen kijken of ik geen ontsluiting heb. Maar de baby lijkt het allemaal niet te raken. Er zijn geen harde buiken, geen ontsluiting, geen blaasontsteking. Geen andere enge symptomen. Baby beweegt goed. Wel als ik m voel schoppen triggert het soms zo’n pijnaanval die dan ook doorschiet naar m’n been
Iemand een idee?
Ik weet niet eens of ik morgen zo wel kan werken. Wel voor het eerst een afspraak met een bekkenfysiotherapeut, hopelijk kan hij mij helpen.
25+2 zwanger nu
Ja, herkenbaar. Ik had stevige bekkeninstabiliteit en af en toe zat er ook een zenuw klem. Is heel vervelend maar kan geen kwaad (is mij verteld). Ik mocht niet op hakken lopen maar heb dat toch een keer gedaan, dag erna was het voorbij.quote:Op zondag 11 juli 2021 17:37 schreef _Lily_ het volgende:
Hier zijn er problemen
Iemand een idee?
25+2 zwanger nu
Ik heb het gedaan en de vrouw van @NicolasJoy ook. Wat wil je erover weten?quote:Op vrijdag 9 juli 2021 10:11 schreef LauriLynne het volgende:
Jeejtje dames wat een nare reacties krijgen sommige hier. Waar mensen zich denken mee te mogen bemoeien.
Hier hard op weg richting de 28 weken en weinig spannends te melden, maar geen nieuws is goed nieuws zullen we maar denken.
Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een 3d zwangerschapsbeeldje. Zijn er meer dames die dat overwegen of gedaan hebben?
Dat gevoel heb ik ook.quote:Op maandag 12 juli 2021 00:01 schreef Rebubbled het volgende:
Hier bij de eerste een beknelde zenuw in mijn bekken gehad die uitstraalde naar mijn rechterbeen, tot onder mijn knie. Echt vreselijk. Bekkenfysio gaf wat strekoefeningen voor thuis mee en masseerde eens per week mijn bil/bekken/onderrug los en na 5 weken verdween het helemaal. Nu als ik last heb van mijn bekken doe ik die oefeningen en is het direct beter. Dit keer veel meer last van mijn schaambeen dan de vorige keer. Pijnscheuten als ik te veel doe en nu elke keer als ik ga staan het idee dat ze met schaambot en al eruit valt, zoveel druk staat erop.
Ik heb aan m'n vriendin de Bellyprint cadeau gedaan. Het is een investering, maar heel gaaf. Zeer, zeer waard. Zoals @MaJo ook al zei; vragen, stel gerust!quote:Op vrijdag 9 juli 2021 10:11 schreef LauriLynne het volgende:
Misschien hebben de vorige een comfortabele afdruk achtergelaten van binnen waar deze nu fijn in hangen.quote:Op maandag 12 juli 2021 09:28 schreef Flav het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook.
Kan me die druk op het schaambeen niet herinneren van de vorige keren.
En onwijze pijn in m'n liezen als ik heb gezeten of gelegen. Van het indalen zal het niet zijn want heb het al een flinke tijd en meneer zwemt nog lekker boven het bekken
Nou inderdaad! Het wordt echt heel fijn volgens mij.quote:Op maandag 12 juli 2021 11:39 schreef Flav het volgende:
Geeft me niet veel hoop dat de mijne is ingedaald @:Rebubbled![]()
We gaan het donderdag zien.
We krijgen wel een hele mooie kraamweek wat het weer betreft
Ik heb deze: https://www.studioinsenou(...)UR0YabAaAh3nEALw_wcBquote:Op maandag 12 juli 2021 12:59 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Nou inderdaad! Het wordt echt heel fijn volgens mij.
Hebben dames hier nog tips voor het leukste zwangerschapsdagboek? Ik heb het altijd jammer gevonden hoe weinig mijn moeder bij heeft gehouden van mij (4de kind, dus niet gek op zich) dus wil dat zelf wat meer proberen te doen.
Wil je er geeneens 2 invullen?quote:Op maandag 12 juli 2021 13:09 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik heb deze: https://www.studioinsenou(...)UR0YabAaAh3nEALw_wcB
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de vragen soms wat meer van hetzelfde vind, dus er zijn vast leukere. Maar voor nu vind ik het wel prima
quote:Op maandag 12 juli 2021 13:16 schreef SQ het volgende:
Koop iig niet die van Pauline Oud want die vraagt je bij 32 weken of je wel zeker weet dat het geen tweeling is![]()
@:elamanilo
quote:Op maandag 12 juli 2021 13:16 schreef SQ het volgende:
Koop iig niet die van Pauline Oud want die vraagt je bij 32 weken of je wel zeker weet dat het geen tweeling is![]()
Ik vul los van dit zwangerschapsdagboek ook al andere dagboeken in (zoals Chapters van Vertellis). Vind het wel genoeg hoorquote:Op maandag 12 juli 2021 13:15 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Wil je er geeneens 2 invullen?
Ik twijfel voornamelijk tussen één van Maan Amsterdam en één van By Pauline, maar misschien heb ik wel hele leuke over het hoofd gezien in mijn online research.
Dat was wel een andere dan die jij linkt trouwens.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:18 schreef Vaiana het volgende:
[..]![]()
![]()
Best bijzonder. Verder leek het me wel de leukste eigenlijk, maar nu durf ik niet meer.
Die handen ja.quote:Op maandag 12 juli 2021 10:55 schreef Rebubbled het volgende:
Net bij de VK geweest. Thank god voor agendaherinneringen, want ik was het vergeten. Binnen 10 minuten ernaartoe geracet. Alles weer oke en ze ligt nog steeds met haar hoofd naar beneden, rug rechtsvoor, beentjes linksachter en nul procent ingedaald. Vandaar de druk op het schaambeen en het gevoel dat ze helemaal naar buiten hangt. Lily lag precies zo tot week 39 bleek uit mijn dossier. Dus ja, dit is hoe de comfortabele hangmat er vanbinnen bij hangt schijnbaar. 🤣 Lily draaide nog een rondje de verkeerde kant op rond week 34. Ik hoop dat deze dat achterwege laat, want die stuitligging was niet goed voor mijn bloeddruk. Deze is echt een heel stuk rustiger. Ik heb echt de hoop dat deze niet zo'n energiebom is als Lily. Lily staat de hele dag op standje avontuur en actie. Wel altijd in een goede bui en ze luistert goed, alleen wil ze wel graag samen op avontuur. En ik wil graag op de bank zitten.
Wel ondertussen alsnog onwijs last van mijn handen. Veel vocht vasthouden en reuma-achtige klachten. Ijsbadjes zijn fijn. Maar ja, had het de vorige keer 13 weken eerder, dus prima. Het duurde alleen lang na de bevalling voor het weer weg was.
Ik heb ook al veel last van vocht in mijn handen. Vooral op dagen dat ik veel doe. Dramaquote:Op maandag 12 juli 2021 13:20 schreef Cygne het volgende:
[..]
Die handen ja.![]()
Alles staat strak van het vocht.
De boekhandel hier vlakbij heeft hem liggen, dus ik zal eens kijken wat er bij week 32 staat.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat was wel een andere dan die jij linkt trouwens.
Ja echt overal.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:25 schreef elamanilo het volgende:
Ik houd in een google-drive documentaf en toe dingen bij en ik ben nu (weer) begonnen met tekenen in m'n gewone journalachtige boek.
Vocht... vorige keer had ik daar op het eind veel van ook, in mn hele lichaam. Vooral schoenen kon ik niet meer aan toen. Ben heel benieuwd hoe dat nu is, met (hoog)zwanger zijn in de winter. Voor het eerst een winterbaby voor ons.
Bijna echo-tijdquote:Op maandag 12 juli 2021 14:33 schreef Vaiana het volgende:
Extra oeps; toen ik man hierover appte bleek dat broer net de nieuwe telefoon van man vast had.![]()
![]()
Ik heb nergens letterlijk gezegd dat het al zover is, dus het zou ook voorbereiding kunnen zijn. Oh well, nog maar een paar dagen geduld als het goed is.
Yess, donderdag!quote:
Heel logisch hoor! Is ook spannend!quote:Op maandag 12 juli 2021 14:46 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Yess, donderdag!Ik schommel nog erg heen en weer tussen vertrouwen dat het vast wel goed zit, en het gewoon mega spannend vinden.
Spannend!!quote:Op maandag 12 juli 2021 14:46 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Yess, donderdag!Ik schommel nog erg heen en weer tussen vertrouwen dat het vast wel goed zit, en het gewoon mega spannend vinden.
Bleek toch weeenactiviteit, ingestuurd naar ziekenhuis. Nu verplicht rust.quote:Op maandag 12 juli 2021 10:24 schreef Vaiana het volgende:
Hier kijk ik nog niet naar uit.![]()
![]()
@:_Lily_ Hopelijk kan je snel wat helderheid en hulp krijgen om de klachten te verminderen, klinkt heel naar.
Kan me voorstellen dat dat een schok is.quote:Op maandag 12 juli 2021 19:13 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Bleek toch weeenactiviteit, ingestuurd naar ziekenhuis. Nu verplicht rust.
Ben echt in shock
En jaloers op iedereen die voorbij 30 weken is
En kan niet geloven dat dit gebeurt
Ik hoop dat t weer bijtrekt als ik rustig aan doe, gyn zegt dat dat best kan
Wat ik wel leuk vond aan die van de Hema (of was dat het babyboek?) is dat die niet zo heteronormatief was. Bijna al die boeken hebben het over mama en papa, wat in de meeste gevallen het geval is, maar vond het wel cool van de Hema dat ze ook met andere gezinssituaties rekening houden.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:18 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik vul los van dit zwangerschapsdagboek ook al andere dagboeken in (zoals Chapters van Vertellis). Vind het wel genoeg hoorZag laatst een 'mijn eerste jaar' boekje bij de HEMA, die wil ik ook nog gaan halen, want dat lijkt me vooral heel leuk, het eerste jaar op die manier vastleggen. En ik wil voor de geboorte ook een brief aan de kleine dame schrijven.
Jeetje Lily, dat is niet wat je wil. Succes met rust houden, zowel fysiek als mentaalquote:Op maandag 12 juli 2021 19:13 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ben echt in shock
Getsie, wat naar.quote:Op maandag 12 juli 2021 19:13 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ben echt in shock
Ahhh nee.quote:Op maandag 12 juli 2021 19:13 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ben echt in shock
Ah gets zeg, hopelijk komt t weer tot rustquote:Op maandag 12 juli 2021 19:13 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ben echt in shock
Pfff ja joh, ik had vandaag echt een panic attack. Toen VK zei dat er enige verstrijking van de baarmoedermond was heb ik serieus gegild.quote:Op maandag 12 juli 2021 22:02 schreef elamanilo het volgende:
Oh wat schrikken Lily! Ik duim mee dat de rust zal helpen en je kleine baby nog een wat langer poosje in je buik blijft zitten... Pff, kan me zo voorstellen hoe spannend dit ineens is!
Gefeliciteerd met deze mijlpaal!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 09:47 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Vandaag de mijlpaal van 24 weken behaaldVind het zo'n fijn idee dat als er nu iets zou gebeuren de kans bestaat dat de baby buiten mijn buik in leven gehouden kan worden. Liever gewoon veilig in de buik houden natuurlijk, maar weten dat die kansen nu reëel zijn is wel fijn
![]()
Gisteravond maakte ik voor het eerst, voor mijn gevoel, echt contact met de baby. Ik tikte op mijn buik en kreeg daar reactie op![]()
![]()
Uiteindelijk ruim een uur voor het slapen tegen mijn buik liggen tikken en praten, met regelmatig reactie. Helemaal verliefd
Ik heb het ff gecheckt, bij 7 maanden zeggen ze 'als je een tweeling verwacht weet je dat al een tijdje' en bij 32 weken vragen ze of je een tweeling verwacht, of je dat leuk had gevonden en of ze voorkomen in je familie.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:16 schreef SQ het volgende:
Houd moed. 😘 Ze houden je nu heel goed in de gaten en fijn dat de rust al effect heeft. Iedere dag extra is mooi meegenomen. Veel sterkte en kracht nogmaals. 🥰quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:32 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met deze mijlpaal!
Voor mij is het ook een hele troost
Al ging de “magie” van de 24 weken grens er wel een beetje af toen ik de kansen op overlijden of handicaps opzocht van geboorte bij 25-26 weken (waar ik nu zit)
Dat is echt niet oké. Ik denk dat ik pas gerustgesteld ben als ik 28-30 weken voorbij ben
Echt belachelijk slecht geregeld in Nederland. In Belgie daarentegenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:28 schreef elamanilo het volgende:
Hmm geen idee, ik wilde heel graag een particuliere, natuurlijk werkende kraamzorg. Die moest ik al contacten zodra mn test nog nat was. Omdat die allemaal super snel volgeboekt zijn. Vorige keer ook toen ik een miskraam had, toen heb ik me weer afgemeld toen het niet meer nodig bleek.
Ik kon al wel met mn vroedvrouw overleggen om extra uren aan te vragen.
Waar heb je het laten doen? En of het aan je verwachtingen voldeed?quote:Op maandag 12 juli 2021 00:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb het gedaan en de vrouw van @:NicolasJoy ook. Wat wil je erover weten?
Ik vind het een prachtige herinnering aan de zwangerschap……
Nou nee, want niet iedereen heeft dezelfde behoeften. Iemand met 4 kinderen die net een keizersnede heeft gehad zal toch echt een grotere zorgvraag hebben dan een stel met een eerste kindje die een zeer vlotte start hebben. Dus ja, dat bepalen ze pas op het moment zelf.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:00 schreef Poepz0r het volgende:
Net brief gekregen voor de kraamzorg. Wat is dat bizar slecht geregeld in Nederland. Wij hebben al bij 4 maanden onszelf aangemeld, sneller dan dat gaat eigenlijk niet in verband met de onzekerheid of het levensvatbaar is etc. Nu is er al amper tot geen plek, bijzonder wel.
Nu het volgende:
Tussen week 28 en 32 krijg je een intake, maar WANNEER weet je nu wat je voor kraamzorg krijgt? 24 uur of de volle 49 uur? Is toch bizar dat je dat pas net voor de zwangerschap komt te weten? Kunnen ze dat niet gewoon inplannen? Wie het eerste komt wie het eerste maalt dat idee.
bij 4 maanden is niet snel ook, soms moet je met een natte test aanmelden om uberhaupt plek en garantie te hebbenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:00 schreef Poepz0r het volgende:
Net brief gekregen voor de kraamzorg. Wat is dat bizar slecht geregeld in Nederland. Wij hebben al bij 4 maanden onszelf aangemeld, sneller dan dat gaat eigenlijk niet in verband met de onzekerheid of het levensvatbaar is etc. Nu is er al amper tot geen plek, bijzonder wel.
Thanks voor de vraag. Ze gaan net voor de zwangerschap een antibiotica kuur doen en tijdens de zwangerschap ook. Dat is het eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:42 schreef Smart_ass het volgende:
Ik had maar wat graag de luxe van kraamhulp gehad zeg. Want dat is het wel, een luxe. Zijn weinig landen waar je dat krijgt.
@:poepz0r heb je de vk nog gesproken over de positieve strep-b test van je partner? Gaan ze daar later in de zwangerschap nog eens op testen, of wat is precies het protocol?
Ja ik ben er ook dankbaar voor. We hebben het maar goed hier.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 18:42 schreef Smart_ass het volgende:
Ik had maar wat graag de luxe van kraamhulp gehad zeg. Want dat is het wel, een luxe. Zijn weinig landen waar je dat krijgt.
Haha, nesteldrang is in full swing ja?quote:Op woensdag 14 juli 2021 10:01 schreef Flav het volgende:
Hier ook meteen na de termijnecho de Kraamzorg geregeld, dat wordt ook zo geadviseerd.
Nog geen baby![]()
Wel flinke poetsdrang, dettol
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |