abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 juni 2021 @ 09:35:01 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200104395
Uitgerekende data:

eind juli: Flav (jongen)
30 juli: Cygne (jongen)

17 augustus: Komkommerschijfje (meisje)
19 augustus: VenusFlyTrap (meisje)
31 augustus: Rebubbled (meisje)

26 september: BellaaElisa (meisje)

2 oktober: Mahra (meisje)
4 oktober: LauriLynne (meisje)
22 oktober: _Lily_ (jongen)

Begin november: onomatopee
2 november: ***TheGirlNextDoor*** (meisje)
3 november: douche-eendje
Half november: Takkie88

2022
Begin januari: eponine
30 januari: CaVaBien

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 2% gewijzigd door Lemijn op 29-06-2021 21:14:24 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 28 juni 2021 @ 09:35:40 #2
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200104401
Het topic waarin ik niet meer in de OP sta *).
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200104459
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:35 schreef Lemijn het volgende:
Vertel, vertel, vertel! O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_200104460
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:35 schreef Lemijn het volgende:
Gefeliciteerd! O+
  maandag 28 juni 2021 @ 09:59:24 #5
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200104630
Gefeliciteerd @Lemijn !! O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_200104678
Lemijn! Gefeliciteerd! Hoe is het gegaan? Wat zijn de stats ;) En hoe vindt grote broer het?

Aambeientip: simpele neusspray doet hier wonderen. Nu heb ik over het algemeen weinig last van aambeien, maar die twee keer dat ik er eentje heb gehad, was het binnen no-time weg met de neusspraytip.
pi_200104839
Hier ook altijd soepele zwangerschappen wat betreft kwaaltjes. Bij de tweeling merkte ik wel echt dat mijn lichaam het wat zwaarder had dan bij de eenlingen, toen heb ik bekkenklachten gekregen al vanaf vrij vroeg (15 weken) maar met de juiste therapie was dat heel goed op te vangen en heb ik met veel rusten en oefeningen de zwangerschap goed uit kunnen lopen. Aan het eind hield ik wel veel vocht vast, maar dat was dus achteraf gezien niet heel gek. ;)

Deze zwangerschap in het begin dus weer een bom aan hormonen en flink misselijk En moe geweest, maar nu settelen de hormonen zich allemaal weer en gaat het allemaal weer netjes zonder noemenswaardige klachten. Soms twijfel ik zelfs of ik nog wel zwanger ben. Dit keer trouwens door de hoeveelheid hormonen wel een schildklier die wat uitgeput is, maar gelukkig geen antistoffen dus ook weer vooral rustig aan doen, maar dat was ik al van plan/aan het doen.

Ik heb eigenlijk met name geestelijk invloed van de hormonen, meer dan lichamelijk. Ik schommel heel erg heen en weer van oké naar depri gevoelens, naar verdriet, naar nesteldrang. Ik barst overal over in huilen uit, ben ook vlug boos en opvliegend. De gevoelens neigen dus vooral naar de mindere kant... Bij m’n tweede zwangerschap had ik dat ook best erg. Maar de kraamtijd/het eerste jaar waren daar echt een roze wolk en daar had ik bij de andere twee zwangerschappen juist de klap van de hormonen.
pi_200104843
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:04 schreef elamanilo het volgende:
Lemijn! Gefeliciteerd! Hoe is het gegaan? Wat zijn de stats ;) En hoe vindt grote broer het?

Aambeientip: simpele neusspray doet hier wonderen. Nu heb ik over het algemeen weinig last van aambeien, maar die twee keer dat ik er eentje heb gehad, was het binnen no-time weg met de neusspraytip.
Maarrehm neusspray in je neus of in je anus :@ ? Omdat het anti zwelling is ofzo?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_200104997
Hier (week 10.5) is de misselijkheid weer over *O* nog steeds wel afkeer van bepaalde voedingsmiddelen maar niet meer misselijk _O_

Weten jullie hoe het nou precies zit met de nipt en vooraf betalen? Ik laat hem doen via het zkh, (loop bij de gyn voor de zwangerschap). Moet ik hem dan daar bij de prikpoli betalen of vooraf via die website :?
  maandag 28 juni 2021 @ 10:33:42 #10
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200105013
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:19 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Maarrehm neusspray in je neus of in je anus :@ ? Omdat het anti zwelling is ofzo?
Op de aambei ja, antizwelling inderdaad. Hier hielp het dus. ;)
  maandag 28 juni 2021 @ 10:36:11 #11
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_200105044
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:32 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier (week 10.5) is de misselijkheid weer over *O* nog steeds wel afkeer van bepaalde voedingsmiddelen maar niet meer misselijk _O_

Weten jullie hoe het nou precies zit met de nipt en vooraf betalen? Ik laat hem doen via het zkh, (loop bij de gyn voor de zwangerschap). Moet ik hem dan daar bij de prikpoli betalen of vooraf via die website :?
Ik heb de nipt vooraf betaald bij die website (niptbetalen oid).
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_200105176
Gefeliciteerd met je zoon @Lemijn O+

Dit betekend wel dat ik nu eerste sta... :')
Ergens ben ik er helemaal klaar mee maar ergens ook weer niet, want laatste keer zwanger en zulks.
pi_200106299
Ah Lemijn, goed om wat herkenning te zien. Doet me goed. Hartelijk gefeliciteerd met je baby! Is alles goed met jullie?

En ja Flav, nu ben jij de volgende. Hoeveelste kindje wordt dit?
  maandag 28 juni 2021 @ 12:21:17 #14
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200106433
-hier stond mijn bevallingsverhaal, samengevat ging het snel en goed en Jacob is een enthousiaste grote broer. edit ivm te persoonlijk om te laten staan.-

[ Bericht 31% gewijzigd door MaJo op 02-07-2021 15:11:27 ]
pi_200106513
Gefeliciteerd Lemijn *O* Klinkt als een fijne bevalling!
pi_200106639
Gefeliciteerd Lemijn *O*
pi_200106779
Wat fijn dat je bevalling zo heerlijk vlot is gelopen, Lemijn. Van harte gefeliciteerd met je zoon. 😍 Veel geluk en gezondheid gewenst!

Flav, ook wel herkenbaar. Ik kan me niet voorstellen dat onze dame gewoon over maximaal 9 weken in mijn armen ligt. Maar ik denk dat ik rond 38,5 ga bevallen, het voelt alsof ik de 40 niet ga halen. 7 augustus zit in mijn hoofd. Dikke domper als ik daar voorbij ga, maar dat zie ik dan wel weer. 😂 Tot nu toe bevalt zwanger zijn prima en is het nog niet echt zwaar.

Lily, ja, dat had ik ook rond die termijn. Tussen de 24 en 28 weken is het nog wat 'spannend', nadien derde trimester en dan voel je de baby zo veel en heb je regelmatiger controles. En dan gaat het eigenlijk bijna altijd goed als je kindje alsnog onverhoopt te vroeg komt.
pi_200107213
Lemijn gefeliciteerd! O+
pi_200107257
Wat klinkt dat Fijn, Lemijn! O+
pi_200107821
Gefeliciteerd Lemijn!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_200107946
Lemijn O+ O+
pi_200110121
Dat klinkt als een mooie bevalling Lemijn, wat fijn!

Wat ik me afvroeg; hoe hebben jullie het gedaan met eea vertellen op het werk? Ik wilde eigenlijk wachten tot iig na de eerste echo, maar als mijn misselijkheid op het niveau van vandaag blijft (of daarboven) voor de komende maand dan denk ik dat het wel echt mijn werk gaat beīnvloeden. :{
  maandag 28 juni 2021 @ 16:47:54 #23
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200110154
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:44 schreef Vaiana het volgende:

Wat ik me afvroeg; hoe hebben jullie het gedaan met eea vertellen op het werk? Ik wilde eigenlijk wachten tot iig na de eerste echo, maar als mijn misselijkheid op het niveau van vandaag blijft (of daarboven) voor de komende maand dan denk ik dat het wel echt mijn werk gaat beīnvloeden. :{
Ik denk dat het de meeste mensen niet eens opvalt, mensen zijn soms meer met zichzelf bezig dan je zou denken. Je zou misschien wel een directe leidinggevende kunnen inlichten (bijv als je met targets werkt en die hierdoor even niet kunt halen of wanneer je je hoofd er even minder goed bij hebt). Dan hoef je niet al je collega's te vertellen en kun je evt je leidinggevende n mailtje sturen mocht t onverhoopt toch misgaan.
pi_200110217
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:47 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik denk dat het de meeste mensen niet eens opvalt, mensen zijn soms meer met zichzelf bezig dan je zou denken. Je zou misschien wel een directe leidinggevende kunnen inlichten (bijv als je met targets werkt en die hierdoor even niet kunt halen of wanneer je je hoofd er even minder goed bij hebt). Dan hoef je niet al je collega's te vertellen en kun je evt je leidinggevende n mailtje sturen mocht t onverhoopt toch misgaan.
Ja ik wilde het dan sowieso beperken tot mijn directe leidinggevende en mijn scrummaster (iets met agile werken). Wij zijn nogal een hecht team, dus voor mijn gevoel valt het wel op als er zo weinig uit mijn handen komt. Maar misschien zijn ze met thuiswerken al niet meer anders van me gewend want dat was überhaupt niet best voor mijn productiviteit. :')
pi_200110551
@_Lily_ dit wordt ons 3e jommetje O+

@Komkommerschijfje ik kan me niet voorstellen dat ons baby'tje er waarschijnlijk over 2,5 week al kan zijn.
Ze hebben het gehad over inleiden met 38 weken, dat is donderdag over 2 weken :+
Ik steek m'n kop nog even in het zand.
  maandag 28 juni 2021 @ 17:50:58 #26
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200111272
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:52 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ja ik wilde het dan sowieso beperken tot mijn directe leidinggevende en mijn scrummaster (iets met agile werken). Wij zijn nogal een hecht team, dus voor mijn gevoel valt het wel op als er zo weinig uit mijn handen komt. Maar misschien zijn ze met thuiswerken al niet meer anders van me gewend want dat was überhaupt niet best voor mijn productiviteit. :')
Ik zou er niet mee zitten om het na de eerste echo te melden en dan tegelijk de afgelopen weken te verklaren. Maar hier zijn geen regels voor :).
pi_200112495
quote:

Ik heb bij de eerste zwangerschap verteld na de eerste echo (die had ik toen bij 8,5 week), deze echo had ik al bij 7 weken en dat voelde nog een beetje te vroeg dus ik wacht nu tot na de termijnecho. Maar ik voel me nog relatief goed, het is meer dat ik ervan baal dat ik al weken met zoiets rondloop en dat graag een keer wil vertellen :').

Ik heb nog wel gedoe met mijn 2e vaccinatie. Ik heb de eerste vaccinatie eind mei gehad, een kleine week voor de positieve test (de zwangerschap kwam vrij snel en ik vermoedde toen nog geen zwangerschap). Dit was een overgebleven vaccin van de huisartsenpost die dag. Hoe het precies zit waarom ze ook bij de HAP vaccineren naast de GGD weet ik niet precies. Dit bij de telefonische intake met de vk besproken en ze raadde me aan om de 2e uit te stellen tot het 2e trimester want dat was toen het advies, ook prima. Toen de HAP belde voor de 2e vaccinatie begrepen ze het en verwezen me door naar de GGD want ze hebben verder geen vaccinatierondes meer en ik had de uitnodiging van de GGD ook al liggen. Bel ik naar de GGD, blijken ze me niet in te kunnen plannen want de eerste heb ik daar ook niet gekregen en die verwijzen me weer door naar de HAP. Maar die kunnen dus niks meer voor mij betekenen. }:| Iemand nog tips? :')
  maandag 28 juni 2021 @ 19:27:27 #28
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200113095
Ja, alsnog je melden bij de HAP en hopen dat er nog een ‘veegronde’ is waaraan je mee kan doen. Daarbij zou ik me niet druk maken over 1e/2e trimester, belangrijker is dat je die prik krijgt. De tweede halen bij een andere organisatie is rampzalig, uitgestelde prikken door allerlei redenen ook. De systemen kunnen dat heel slecht aan helaas.
  FOK!fossiel maandag 28 juni 2021 @ 19:45:46 #29
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200113451
Ik wilde op mijn werk even wachten tot ik de uitslag van de NIPT binnen had voor ik het zou vertellen.

Dat ging gelukkig vrij goed. Het scheelde dat ik niet misselijk was. Wel moest ik me onder röntgenfoto's uit-weazelen en patienten met mogelijke zoonoses stiekem bij collega's in de maag splitsen ;)

Maar zoals iemand al zei: mensen zijn vooral met zichzelf bezig hoor, zelfs als jij denkt dat het op je voorhoofd staat geschreven, dat valt dat waarschijnlijk best mee :)
Chick on a mission
  maandag 28 juni 2021 @ 19:54:02 #30
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200113652
Ik ga het na twaalf weken vertellen op mn werk :Y het heeft bij mij ook invloed op de bereikbaarheidsdiensten die je vanaf 3 maanden niet meer hoeft te draaien bijv. En laat ik daar nou net een gruwelijke grafhekel aan hebben O-) dus die wil ik best een tijd skippen.
pi_200114373
Ik heb het toen na 7 weken verteld aan mijn teamleiders, omdat er toen gekeken werd of ik in september '21 of februari '22 zou kunnen starten met een betaalde opleiding vanuit mijn werkgever. Nou ja, dat moest ik toen wel even op de lange baan gaan schuiven. :D
Als dit niet aan de hand was geweest, had ik gewacht tot na de termijnecho. Maar dat was ook makkelijk, omdat we toen nog in harde lockdown waren. Ik was toen wel misselijk, dus ik had het al wel sneller moeten vertellen als we gewoon op locatie hadden kunnen werken. Het is namelijk niet echt top als je om 8:30 uur kotsmisselijk bent en een sprintje moet trekken naar het toilet en om 9:00 uur les moet geven in een klaslokaal. :')
pi_200114414
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:16 schreef Flav het volgende:
@:_Lily_ dit wordt ons 3e jommetje O+

@:Komkommerschijfje ik kan me niet voorstellen dat ons baby'tje er waarschijnlijk over 2,5 week al kan zijn.
Ze hebben het gehad over inleiden met 38 weken, dat is donderdag over 2 weken :+
Ik steek m'n kop nog even in het zand.
Bizar hč! Bij jullie gaat het ook zo snel. Nog even en dan ben je met vier mannen thuis!
pi_200114603
Ik heb het toen mijn mede-waarnemend-teamleidster en een paar collega's verteld omdat bepaalde werkzaamheden op het lab gewoon niet mogen in combinatie met zwangerschap. De rest heb ik het verteld na de termijnecho.
pi_200115165
Ja ik ga dus juist vanaf deze week weer 2 a 3 dagen op kantoor werken ipv 1. :+
Maar ik wacht wel even af hoe het gaat idd. Thanks voor het delen en meedenken!
pi_200115384
Als je je niet fijn voelt, is het misschien juist fijn om het tegen je leidinggevende te vertellen? Dan weet hij/zij waarom er misschien wat minder werk uit je handen komt ook. En misschien zegt hij/zij dan ook juist wel dat je lekker veel thuis kan blijven werken deze weken?
pi_200115818
quote:

Ik heb het bij 6 weken al verteld. Met name omdat ik zo moe was dat ik nauwelijks m’n diensten doorkwam
Ik ging op de seh in een kamertje liggen als ik niemand had, dus iedereen wist het

Ondanks miskraam heb ik het weer prettig gevonden het vroeg te vertellen. Iedereen leeft zo mee
pi_200116509
Gefeliciteerd Lemijn!
Geniet van je 2 mannen!
pi_200116578
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 21:07 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Als je je niet fijn voelt, is het misschien juist fijn om het tegen je leidinggevende te vertellen? Dan weet hij/zij waarom er misschien wat minder werk uit je handen komt ook. En misschien zegt hij/zij dan ook juist wel dat je lekker veel thuis kan blijven werken deze weken?
Ik moet sowieso niet naar kantoor, maar ben op zich juist wel blij dat het weer mag. Dus ik kijk het gewoon even aan, als de misselijkheid te overweldigend wordt ga ik het idd wel delen met leidinggevende en scrummaster. :Y
  maandag 28 juni 2021 @ 21:59:50 #39
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200116652
Oh Lemijn, wat heerlijk! Gefeliciteerd!
Resistance is futile.
pi_200122037
Zojuist weer eens gewogen, schade is +8,5kg bij bijna 36 weken.
Wat me echt reuze mee valt eerlijk gezegd.
Bij de jongens ben ik ongeveer 12kg in totaal aangekomen en zij werden niet groot geschat en had ik geen zwembad aan vruchtwater.
Benieuwd naar de meting vrijdag, weet dat ze na 36 weken geen nauwkeurige meting meer kunnen doen maar ben toch benieuwd :P
  dinsdag 29 juni 2021 @ 09:15:37 #41
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200122158
Vandaag 22 weken *O* Sinds een week weer met vlagen misselijk, ik dacht dat ik de tijd van misselijkheid voorbij was _O-
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 29 juni 2021 @ 09:23:27 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_200122223
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:01 schreef Flav het volgende:
Bij de jongens ben ik ongeveer 12kg in totaal aangekomen en zij werden niet groot geschat en had ik geen zwembad aan vruchtwater.
Benieuwd naar de meting vrijdag, weet dat ze na 36 weken geen nauwkeurige meting meer kunnen doen maar ben toch benieuwd :P
Ik hoop heel erg voor een storm in een glas water :*

Overigens, ter geruststelling, er zijn echt heel veel vrouwen hier die probleemloos grotere babies hebben gebaard, en al helemaal als het een tweede/derde kindje is. Mijn tweede woog 4320 en is gewoon thuis geboren.

Ik kwam bij Goud overigens ook in alle protocollen wegens ENORM VEEL VRUCHTWATER en ben met 40+1 in het ziekenhuis gehouden voor een inleiding wegens... geen vruchtwater meer :')_! Het kan verkeren ;)
disclaimer
pi_200122280
Op mijn verjaardag 20 weken echo. Spannend wel die weken zonder echo etc.
pi_200122746
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:01 schreef Flav het volgende:
Jemig wat goed van je, vrouw
Ik ben jaloers en doe het je niet na
Hier zit er bij 24 weken al 10 kg bij en dan heb ik mijn huidige vakantie nog niet meegenomen in de schade
pi_200123426
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:23 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik hoop heel erg voor een storm in een glas water :*

Overigens, ter geruststelling, er zijn echt heel veel vrouwen hier die probleemloos grotere babies hebben gebaard, en al helemaal als het een tweede/derde kindje is. Mijn tweede woog 4320 en is gewoon thuis geboren.

Ik kwam bij Goud overigens ook in alle protocollen wegens ENORM VEEL VRUCHTWATER en ben met 40+1 in het ziekenhuis gehouden voor een inleiding wegens... geen vruchtwater meer :')_! Het kan verkeren ;)
Ik hoop het ook en krijg zelf steeds meer het idee dat ik dit wel kan.
Vrijdag willen ze een inleid datum plannen(met 38 weken) maar ga toch vragen of er niet een kleine kans is dat ik het tot 39 weken thuis mag proberen als hij zich aandient.

Ja dat vruchtwater blijft een dingetje haha :')
Bij de middelste had ik op het einde te weinig en nu veel te veel.
pi_200123673
Wat betreft vertellen op werk, bij zwangerschap van zoon heb ik gewacht tot 13 weken. Had vrijwel geen kwaaltjes en zat toen in een team waar ik me (achteraf gezien) vanaf moment één niet prettig voelde. (Vlak na einde bevallingsverlof ben ik geswitcht van team/afdeling, o.a. door dingen die tijdens mijn zwangerschap en verlof gebeurden (bijvoorbeeld verwachten dat ik met 38 weken een dagje kwam werken omdat er anders niemand was, want als ik ‘gewoon’ eerder had gezegd dat ik zwanger was had die-en-die haar vakantie later gepland en ‘het gaat maar om 1 dagje, wat maakt dat nou uit?’ :'), ben uiteraard niet gaan werken!)).
Bij de huidige zwangerschap en het thuiswerken heb ik het op het eerste moment dat ik mijn directe collega, supervisor en leidinggevende zag verteld. Dat was met 8 weken, maar vanwege het thuiswerken zien we elkaar amper en ik wilde het graag persoonlijk vertellen. Het feit dat ik me in mijn huidige team meer op m’n gemak voel speelt daar uiteraard ook in mee.

Zoon was 4185 gram bij geboorte en ik kreeg toen ook vaak te horen dat ik veel vruchtwater had. Extra groeiecho’s etc., maar niet ingeleid (zelfs niet over gesproken, bevalling was in eerste instantie gewoon onder begeleiding van de verloskundige) en toen hij met 40+5 kwam werd het uiteindelijk een spoedKS maar dat kwam vooral door andere factoren dan zijn grootte.
Komt wel goed Flav :* , maar spannend is het wel!

Hier een weekje vrij. Gisteren een (achteraf iets te) drukke dag gehad, alvast voor meubels gaan kijken aangezien zoon straks een nieuwe slaapkamer krijgt en baby op zijn huidige kamer komt. Maar we gaan ook de gehele benedenverdieping (laten) verbouwen van augustus t/m half oktober, dus we zijn alvast spullen aan het uitzoeken en weggooien, m.n. in de keuken. Vandaag doe ik dus weinig, straks lunchen met man op een terras en zoon heeft vandaag modderdag op het kdv dus ik ben benieuwd hoe smerig we die weer thuis krijgen :D
pi_200126276
Pff de derde trimester vermoeidheid is hier echt heel hard aanwezig momenteel. Ik slaap hele nachten en word uitgeput wakker. Kan maar zeer gelimiteerd iets doen per dag en dan heb ik het echt over basis dingen zoals douchen. Laat staan iets met Lily ondernemen of iets voor mezelf doen. Iemand misschien nog een tip? Ik kan moeilijk nog 8 weken lang op de bank gaan liggen..
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 15:16:06 #48
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200126700
Nou, ik lag om mijn werk heen dus wel heel veel op de bank. En in mijn verlof nog meer, ondanks iets meer energie vanwege niet meer werken.
Wat moet je anders?
pi_200127003
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:27 schreef Lemijn het volgende:
Ja, alsnog je melden bij de HAP en hopen dat er nog een ‘veegronde’ is waaraan je mee kan doen. Daarbij zou ik me niet druk maken over 1e/2e trimester, belangrijker is dat je die prik krijgt. De tweede halen bij een andere organisatie is rampzalig, uitgestelde prikken door allerlei redenen ook. De systemen kunnen dat heel slecht aan helaas.
Het is zowaar nog gelukt *O*
pi_200127145
Ja pff geen idee. :') Mijn peuter zonder uitknop vindt het in elk geval maar niks en dat maakt de boel er niet gezelliger op.
pi_200127227
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:15 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Vandaag 22 weken *O* Sinds een week weer met vlagen misselijk, ik dacht dat ik de tijd van misselijkheid voorbij was _O-
Ik had dat ook afgelopen week, kreeg het idee dat het net zoals 1e trimester toch een beetje de dips waren. Genoeg kleine beetjes eten werkt hier om het voor te zijn.
pi_200127269
Vervelend van de vermoeidheid! Gewoon toegeven aan de signalen die je lichaam geeft: lekker op de bank of op bed als je thuis komt. Al is het maar een uurtje om weer even te ontspannen.

Hier ben ik net geen 5 kg aangekomen nog vanaf mijn startgewicht in november. Nu 33 weken zwanger. :D Ik lees overal dat je nu een halve kilo per week zou moeten aankomen, maar dat gebeurt nog steeds niet. Ach, wellicht komt het allemaal nog over 2,5 week, als ik verlof heb. :D
Baby groeit dikke prima en is naar schatting 3700/3800 gram bij 40 weken, dus het zal wel goed zijn?
  dinsdag 29 juni 2021 @ 16:00:01 #53
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200127379
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 15:50 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik had dat ook afgelopen week, kreeg het idee dat het net zoals 1e trimester toch een beetje de dips waren. Genoeg kleine beetjes eten werkt hier om het voor te zijn.
Nu je het zegt besef ik me dat het wel een beetje gelijk op gaat met het gevoel aan vakantie toe te zijn, dus misschien dat het dat is, ja. Fulltime werken en daarnaast nogal wat sociale verplichtingen de laatste tijd, ik kom niet echt tot rust _O-

Inderdaad maar even weer over op steeds kleine beetjes eten en meer mijn rust pakken tussendoor :Y
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 29 juni 2021 @ 16:27:36 #54
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200127649
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 15:45 schreef Rebubbled het volgende:
Ja pff geen idee. :') Mijn peuter zonder uitknop vindt het in elk geval maar niks en dat maakt de boel er niet gezelliger op.
Nee dat snap ik. Met peuters combineert dit allemaal vrij matig.
pi_200128048
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:41 schreef Rebubbled het volgende:
Pff de derde trimester vermoeidheid is hier echt heel hard aanwezig momenteel. Ik slaap hele nachten en word uitgeput wakker. Kan maar zeer gelimiteerd iets doen per dag en dan heb ik het echt over basis dingen zoals douchen. Laat staan iets met Lily ondernemen of iets voor mezelf doen. Iemand misschien nog een tip? Ik kan moeilijk nog 8 weken lang op de bank gaan liggen..
Same here. Ik leg me gewoon op de bank en de oudste krijgt dan even de i.pad met YouTube kids.
Jongste doet dan zijn slaapje van ongeveer 2 uurtjes dus die uurtjes zijn even voor mij.
Tis helaas even niet anders, straks als de baby er is gaan we weer leuke dingen doen.
pi_200129049
Ik heb Lily vandaag de hele dag en ik heb echt niks met haar kunnen doen. Ze heeft de hele dag tv gekeken en ik heb twee keer nu geslapen op de bank. Af en toe komt ze dan mama wakker worden zeggen. Ik heb echt geen energie om zo eten voor ons te maken. Ik voel me daar gewoon zo schuldig om. Zit nu al 20 minuten op de wc te janken en een poging te doen om mezelf bij elkaar te schrapen, maar het voelt gewoon even als echt teveel. Nog een te lange tijd tot de bevalling om dit te doen. En hoe moet dat als de baby er is?
  dinsdag 29 juni 2021 @ 19:02:53 #57
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200130242
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 17:59 schreef Rebubbled het volgende:
Ik heb Lily vandaag de hele dag en ik heb echt niks met haar kunnen doen. Ze heeft de hele dag tv gekeken en ik heb twee keer nu geslapen op de bank. Af en toe komt ze dan mama wakker worden zeggen. Ik heb echt geen energie om zo eten voor ons te maken. Ik voel me daar gewoon zo schuldig om. Zit nu al 20 minuten op de wc te janken en een poging te doen om mezelf bij elkaar te schrapen, maar het voelt gewoon even als echt teveel. Nog een te lange tijd tot de bevalling om dit te doen. En hoe moet dat als de baby er is?
Het wordt wel weer beter :* en er is niks mis met het invliegen van een patatje of het opwarmen van een magnetronpannenkoek o.i.d. Het hoeft niet elke dag insta waardig te zijn, als er liefde is en eten en drinken is dat genoeg. Je kunt dit mama :* O+
pi_200130314
Wat LDG zegt :*
De mannen krijgen hier ook een pingping maaltijd als vriendlief late dienst heeft.
De tv staat nu wat vaker aan en we gaan er niet meer zo veel op uit, maar het wordt wel weer beter! *;
Vaak kijken we samen tv, de ene links tegen m'n buik en de ander rechts en dat is ook oké.
pi_200131811
Mag ik ook in de op? Mijn uitgerekende datum is 30 januari.

Voor mijn eerste zwangerschap woog ik 47 kilo en ik beviel met 54 kilo. Dankzij corona weeg ik inmiddels weer 54 kilo, dus deze zwangerschap begin ik al met het gewicht waarmee ik de vorige keer beviel :P

Nou klinkt 54 kilo misschien niet veel, maar als je je bedenkt dat ik maar 1,53m ben, dan wordt het een ander verhaal. Ik hoop dat ik niet al te veel ga aankomen straks. Ik heb al wel een zichtbaar zwangerschapsbuikje en heb binnenkort een teamdag op kantoor, dus ik zal het niet lang geheim kunnen houden.

Vorige keer vertelde ik het met 6 weken, omdat ik te maken had met misselijkheid etc. Deze keer heb ik het wat langer voor me kunnen houden, vanwege het thuiswerken, maar ik ga het binnenkort dus wel vertellen.

Het zal inderdaad wel beter gaan Rebubbled. Straks heb je weer een nieuwe ritme met de baby erbij en jullie gaan echt wel jullie draai vinden. Het is niet makkelijk, er groeit gewoon een heel baby in je buik. Het is logisch dat je je vermoeid voelt.

Ik heb ook last van (enorme) vermoeidheid. Mayra gaat 3 dagen naar de opvang, ik werk voorlopig nog thuis, mijn partner neemt veel verzorgingsdingen op zich en Mayra slaapt vrijwel elke avond rond 18:30 uur, waardoor ik in de avond kan bijkomen. Op die manier kom ik mijn dagen door.

Af en toe schakel ik ook hulp in van mijn schoonmoeder. Die komt dan met Mayra spelen. En heel af en toe logeert Mayra een nachtje bij mijn beste vriendin, zodat manlief en ik ook wat leuks kunnen doen samen. Daar knap ik ook wel van op.

Het is pittig. Vooral als er al een kindje(s) rondloopt in huis.
pi_200136318
quote:
Ah nee joh niet zo hard voor jezelf zijn. :* Heb je mensen in je omgeving die haar op kunnen vangen zodat je zonder schuldgevoel je rust kunt pakken op dit soort dagen?
pi_200136913
quote:
Lijkt me pittig als je al een kleintje hebt rondlopen. Je hoeft in ieder geval niet zo hard voor jezelf te zijn. 😘 Je doet alles wat je kunt en dan is het goed, toch? Ook voor haar. Is er iemand in je familie of in je kennissenkring die haar een keer een dagje mee zou kunnen nemen? Dan kun jij lekker rusten.
pi_200138397
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 06:35 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Lijkt me pittig als je al een kleintje hebt rondlopen. Je hoeft in ieder geval niet zo hard voor jezelf te zijn. 😘 Je doet alles wat je kunt en dan is het goed, toch? Ook voor haar. Is er iemand in je familie of in je kennissenkring die haar een keer een dagje mee zou kunnen nemen? Dan kun jij lekker rusten.
Dat inderdaad @Rebubbled niet te hard voor jezelf zijn! Hier kwam het eten ook niet iedere dag op tafel tijdens het 1e trimester, ik trok het niet. Ik sluit me aan bij komkommerschijfje, kan je Lily een dagje bij iemand brengen?
pi_200138432
quote:
Oh lieverd, zo herkenbaar! Je voelt je heel machteloos en zwak, maar je bent juist het tegenovergestelde. Je baby vraagt nu heel veel energie van je. Met Lily komt het ook echt wel goed. Van eten bestellen of iets makkelijks als avondeten worden ze niet slechter. Van een hele vermoeide mama ook niet. Nadat de baby er is, kan je dit weer ruimschoots inhalen. :*

Gefeliciteerd, @CaVaBien!
Protčge moi de mes désirs.
  woensdag 30 juni 2021 @ 10:38:54 #64
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200138661
Ik vind het heel logisch dat je ervan baalt hoor @Rebubbled en dat je je dochter meer gunt, wat meer dan ook is. Alleen: jij kan dat nu niet. Ik probeerde niet boos te worden op mezelf of al teveel medelijden met mezelf te krijgen, maar in plaats daarvan hulptroepen te organiseren. Ik snap wel dat dat niet voor iedereen even makkelijk is. Maar ik was gewoon nooit een vol etmaal alleen met Jacob, er was altijd een stukje dag of de nacht dat hij er niet was. Dat maakte zķveel verschil, dan lukte de tussenliggende tijd me wel. Dus uit logeren, of iemand die hem dik een uur mee naar buiten nam, dat soort dingen.

Als de baby er is, is weer alles anders. Dan is er een week kraamzorg, zo nodig 10 dagen, en ik heb nu een postpartum doula. En een mealtrain. En ik heb uitgebreid gecommuniceerd naar mijn netwerk (mijn ouders/co-ouder vooral) dat ik hulp nodig heb, juist in de eerste weken. En ik houd bezoek af.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 30-06-2021 20:04:58 ]
pi_200142027
Ik ben al de hele zwangerschap een matige moeder voor Wolf, in het begin kon ik er zelfs emotioneel niet genoeg voor hem zijn. Maar toen alle hulplijnen ingezet.
pi_200145189
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 10:38 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind het heel logisch dat je ervan baalt hoor @:Rebubbled en dat je je dochter meer gunt, wat meer dan ook is. Alleen: jij kan dat nu niet. Ik probeerde niet boos te worden op mezelf of al teveel medelijden met mezelf te krijgen, maar in plaats daarvan hulptroepen te organiseren. Ik snap wel dat dat niet voor iedereen even makkelijk is. Maar ik was gewoon nooit een vol etmaal alleen met xxxx, er was altijd een stukje dag of de nacht dat hij er niet was. Dat maakte zķveel verschil, dan lukte de tussenliggende tijd me wel. Dus uit logeren, of iemand die hem dik een uur mee naar buiten nam, dat soort dingen.

Als de baby er is, is weer alles anders. Dan is er een week kraamzorg, zo nodig 10 dagen, en ik heb nu een postpartum doula. En een mealtrain. En ik heb uitgebreid gecommuniceerd naar mijn netwerk (mijn ouders/co-ouder vooral) dat ik hulp nodig heb, juist in de eerste weken. En ik houd bezoek af.
@Lemijn denk dat je even de naam van je grote kleine moet/wil aanpassen
pi_200145254
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:41 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

@:lemijn denk dat je even de naam van je grote kleine moet/wil aanpassen
Is niet de echte naam.
Als ik het goed onthouden heb tenminste.
pi_200145376
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:47 schreef Cygne het volgende:

[..]

Is niet de echte naam.
Als ik het goed onthouden heb tenminste.
Het viel mij op dat het een andere naam was dan degene die ze normaal gebruikt. Weet eigenlijk niet hoe de oudste echt heet maar dacht wie weet is dit per ongeluk gebeurt.
pi_200146350
Lemijn oudste heet inderdaad anders :P
  woensdag 30 juni 2021 @ 20:06:11 #70
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200146929
Verkeerde schaduwnaam :D . Ik heb het aangepast. Zal de vermoeidheid wel zijn, die is dus niet acuut weg als de baby geboren is :P .
pi_200147400
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 20:06 schreef Lemijn het volgende:
Verkeerde schaduwnaam :D . Ik heb het aangepast. Zal de vermoeidheid wel zijn, die is dus niet acuut weg als de baby geboren is :P .
Ik ben wel heul benieuwd naar de naam van baby 2. Die van je oudste stond ook vrij hoog bij ons maar dat past niet meer, haha.
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 23:13:20 #72
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200149799
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 20:06 schreef Lemijn het volgende:
Je hebt meerdere schaduwnamen? :D Ben nu wel benieuwd naar de echte namen O-)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_200151777
Ohh die vermoeidheid... Ik ben blij dat mijn lief nog ergens rondloopt om in te springen om bijv avondeten te organiseren. Maar het is ook wel eens Diepvriespizza of een broodje ei.

Ik vind het heel lastig om hulptroepen in te schakelen. Ik huur mijn zusje in als oppas, maar dat doe ik dus alleen als ik moet werken. Mijn vader heeft het druk en ik durf hem niet zo goed te vragen ivm overlijden van mn moeder. Andere hulptroepen zijn er niet. Ik denk vooral: het is mijn keus om zoveel kinderen te krijgen, dan moet ik er ook zelf voor zorgen. Ik kan voor mijn gevoel niet anderen daarmee lastig vallen.

Mijn lief neemt ze soms eventjes mee in de middag. En andersom ik ook. Want hij is ook moe natuurlijk, dus voor hem is soms een uur werken zonder onze herrie in huis ook wel eens een opluchting. ;)

Ik ga nu elke middag slapen met de peuters. De twee groten redden zich dan anderhalf uur alleen of evt springt mijn lief bij als ze echt iets nodig hebben.
En ‘S avonds probeer ik vroeg in bed te gaan, maar een uurtje even geen kind aan mijn lijf heb ik dan ook wel nodig en in bed is er meteen weer een kind aan mn lijf. :’) Dus het is dan verleidelijk om toch tot net te laat op de bank te hangen...

Ik heb wel dagen dat ik vooral alleen maar kan huilen. Over alles. Vermoeidheid, maar ook dat ik mn moeder zo mis omdat zij anders de kinderen opgehaald zou hebben zodat ik even bij kon komen. En omdat ik me nog niet kan voorstellen dat ze er niet is, nu en straks wanneer de baby er is en zo...
pi_200151791
En ik ben ook nieuwsgierig naar de (echte) naam van je tweede zoon Lemijn..! ♥
pi_200153535
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 08:14 schreef elamanilo het volgende:

Ik vind het heel lastig om hulptroepen in te schakelen. Ik huur mijn zusje in als oppas, maar dat doe ik dus alleen als ik moet werken. Mijn vader heeft het druk en ik durf hem niet zo goed te vragen ivm overlijden van mn moeder. Andere hulptroepen zijn er niet. Ik denk vooral: het is mijn keus om zoveel kinderen te krijgen, dan moet ik er ook zelf voor zorgen. Ik kan voor mijn gevoel niet anderen daarmee lastig vallen.
Ik hoor dit vaker inderdaad. Zelf heb ik dit helemaal niet. In mijn cultuur is het gebruikelijk dat iedereen helpt. Het motto is echt: “it takes a village to raise a kid”
Ik heb ook heel vaak de kinderen van neven/nichten opgehaald.

Is inderdaad wel frappant om te zien dat ik dit ook vaak heb aangeboden aan vermoeide vriendinnen maar dan bellen ze nooit

Wat naar dat je moeder is overleden, dat is heftig
pi_200153618
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:04 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik hoor dit vaker inderdaad. Zelf heb ik dit helemaal niet. In mijn cultuur is het gebruikelijk dat iedereen helpt. Het motto is echt: “it takes a village to raise a kid”
Ik heb ook heel vaak de kinderen van neven/nichten opgehaald.

Is inderdaad wel frappant om te zien dat ik dit ook vaak heb aangeboden aan vermoeide vriendinnen maar dan bellen ze nooit

Wat naar dat je moeder is overleden, dat is heftig
Wij redden het meestal zelf goed, maar de drempel is ook niet zo hoog om familie te vragen bij te springen. Andersom hebben we dat ook gedaan toen hun kinderen klein waren en nu zijn die kinderen ook weer oud genoeg om af en toe op te passen.

Ela, wat een groot verdriet. :*
pi_200154386
36 weken vandaag *O*
Deze maand wordt ons kindje geboren, zo'n raar idee!
Geloof nog altijd niet dat het bijna zo ver is.
pi_200154482
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 12:27 schreef Flav het volgende:
36 weken vandaag *O*
Deze maand wordt ons kindje geboren, zo'n raar idee!
Geloof nog altijd niet dat het bijna zo ver is.
Bijna! *O*
pi_200159141
Spannend, Flav! Is er nog steeds sprake van inleiden met 38 weken, of toch kijken hoe het verder gaat met de groei?

Hier net weer helemaal goedgekeurd door de VK. Baby is al helemaal ingedaald en ligt er klaar voor, wat dat betreft een modelbaby. Alle controles waren ook weer perfect. Volgende week liggingsecho, maar dat zal meer een pretecho worden. 😂
pi_200162018
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 18:36 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Spannend, Flav! Is er nog steeds sprake van inleiden met 38 weken, of toch kijken hoe het verder gaat met de groei?

Hier net weer helemaal goedgekeurd door de VK. Baby is al helemaal ingedaald en ligt er klaar voor, wat dat betreft een modelbaby. Alle controles waren ook weer perfect. Volgende week liggingsecho, maar dat zal meer een pretecho worden. 😂
Wat fijn, al ingedaald!
pi_200167712
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2021 22:25 schreef Cygne het volgende:

[..]

Wat fijn, al ingedaald!
Zeker! Fijn dat jouw jongetje was gedraaid. Hopelijk ligt 'ie nog steeds zo!
pi_200167749
Wij hebben vanmorgen nog twee uitgebreid verzorgde nachtjes Amsterdam geboekt in een mooi hotel voor over 2,5 week. Dan is m'n verlof net gestart en dan ben ik 36 weken. Ik hoop dat ik dan nog weg durf te gaan. :') Mijn man en de VK maken zich niet druk. Het is iets meer dan een uur rijden en de VK zei dat alles zo doorgestuurd is naar het ziekenhuis daar als het nodig is. Maar stel je voor, dan krijgt ze straks Amsterdam als geboorteplaats. :D
  vrijdag 2 juli 2021 @ 13:23:31 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_200168024
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:59 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij hebben vanmorgen nog twee uitgebreid verzorgde nachtjes Amsterdam geboekt in een mooi hotel voor over 2,5 week. Dan is m'n verlof net gestart en dan ben ik 36 weken. Ik hoop dat ik dan nog weg durf te gaan. :') Mijn man en de VK maken zich niet druk. Het is iets meer dan een uur rijden en de VK zei dat alles zo doorgestuurd is naar het ziekenhuis daar als het nodig is. Maar stel je voor, dan krijgt ze straks Amsterdam als geboorteplaats. :D
Die kans is echt bijzonder gering, en dan moet het ook nog eens zo extreem snel gaan dat je echt niet meer thuis kunt komen, dus ik zou lekker gaan! Ik ben bij de eerste ook met 36 weken nog een weekend naar Rotterdam geweest, was heerlijk :)
disclaimer
pi_200168137
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:56 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Zeker! Fijn dat jouw jongetje was gedraaid. Hopelijk ligt 'ie nog steeds zo!
Yes en ook ingedaald, wel nog los in het bekken. Nu ook klaar bij de gynaecoloog. Voor de zekerheid wel nog een afspraak staan voor rond de 40 weken. En voor de resterende weken een recept voor zofran.
pi_200168392
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:23 schreef SQ het volgende:

[..]

Die kans is echt bijzonder gering, en dan moet het ook nog eens zo extreem snel gaan dat je echt niet meer thuis kunt komen, dus ik zou lekker gaan! Ik ben bij de eerste ook met 36 weken nog een weekend naar Rotterdam geweest, was heerlijk :)
Ja, dat gaan we dus ook doen. Het zal wel zo'n vaart niet lopen, maar ik moest ineens denken aan zo'n stortbevalling. :D Ach, het is de eerste, dus waarschijnlijk nog genoeg tijd voor alles als 't nodig is. Maar zou sowieso nog net een weekje te vroeg zijn. Lekker met 38,5/39 weken komen lijkt me beter. 🥰
  vrijdag 2 juli 2021 @ 14:06:40 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_200168463
Lekker van genieten ;)

( En gemiddeld komen eerste kinderen rond de 41 weken he :P )
disclaimer
  vrijdag 2 juli 2021 @ 14:19:25 #87
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200168568
Ik ben met 36 weken nog naar een Waddeneiland geweest en met ruim 38 weken een weekendje weg op 1,5 uur rijden. Want van wachten werd ik echt niet vrolijker en van deze uitjes knapte ik zeker wel op.
En inderdaad, bij echte nood/spoed zijn de gegevens zo ter plaatse en wordt de rest irrelevant.
pi_200169410
Datum voor inleiden staat gepland, wat een gek idee blijft dat toch.
Heb volgende week nog een controle en dan wordt er gekeken of er misschien al iets valt op te wekken dmv strippen.
Door de grote van de baarmoeder moet ik in het ziekenhuis bevallen omdat er veel bloedverlies kan optreden. De kaplaarzen zijn waarschijnlijk ook nodig omdat er nog altijd veel vruchtwater is :')
Maar mocht het thuis flink gaan rommelen en ik denk het ziekenhuis niet meer te halen mocht ik wel gewoon thuis bevallen.

Had deze keer een fijne verloskundige ipv een starre gynaecoloog, dat maakte het ook een luchtiger gesprek.
pi_200169468
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 23:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

Je hebt meerdere schaduwnamen? :D Ben nu wel benieuwd naar de echte namen O-)
+1 :P

@Komkommerschijfje: wat de rest al zegt, doen. Genieten, zo'n laatste weekendje met z'n tweetjes!

@Flav: fijn dat het nu een luchtiger gesprek was, dan ga je toch met een heel ander gevoel weg. Ook fijn dat het thuisbevallen een optie is als het hard gaat! Heb je nu een beetje vrede met het idee van een evt inleiding?

Ik ben vanochtend bij de vk geweest, mijn baby schopte de doppler weg :D Qua groei loopt mijn buik een week of 3 voor, maar voor een derde kindje is dat niet gek. Wel veel harde buiken en in dat kader ook gehad over voldoende rust nemen. Het is niet per se de energie die me ontbreekt, waardoor ik toch al gauw net teveel doe en daar 's avonds last van heb. Met twee kindjes voel ik ook weinig ruimte om echt even te liggen oid als het moet en qua werk loop ik me voorlopig ook nog wel de benen uit het lijf :') Nouja, lastig dus, nog even zoeken dus naar een goeie modus..
pi_200169505
@Flav dat klinkt als een fijner gesprek!
pi_200171407
Fijn van het gesprek @Flav!

@Komkommerschijfje, zoals hierboven gezegd, gewoon doen. NL is klein en als er echt wat aan de hand raakt dan wordt het ook wel weer opgelost.

Gisterochtend heb ik de vk gebeld. Had sinds de avond ervoor wat (oud) bloedverlies en begon ook lichte buikkrampen te krijgen. Belde meer voor advies maar ze wilde graag langs komen, helemaal goed… hartje geluisterd, ze had ‘m zo gevonden O+. Vandaag nog wel wat oud bloed verloren maar de krampen zijn gelukkig weg.
pi_200171900
@onomatopee ja heb er wel een beetje vrede mee.
Ze legde het ook goed uit hoe het dan in zijn werk zou gaan. Ergens is het ook wel 'handig' want we kunnen dan alles al regelen voor de jongens :P

Hij lag alleen nog steeds beweeglijk boven het bekken, dus het lig advies geldt nog.
Had gehoopt en verwacht dat hij was ingedaald maar helaas haha.
pi_200185840
Vaccinatie zit erin, ben een hele bezienswaardigheid.
Iedereen heeft wel iets op te merken over dat ik zwanger ben :')
Ja om die toeter kan niemand heen, maar dat er daarna nog even iemand zegt dat hij het in mijn geval niet had gedaan. Hou dat lekker voor jezelf :+
  zaterdag 3 juli 2021 @ 16:52:04 #94
403520 Sway-
La vie est belle
pi_200187248
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:39 schreef Flav het volgende:
Ja om die toeter kan niemand heen, maar dat er daarna nog even iemand zegt dat hij het in mijn geval niet had gedaan. Hou dat lekker voor jezelf :+
We leven echt in een land waar iedereen iets moet vinden en dat ook moet uiten, stel je voor dat het gewoon een gedachte is en meer niet |:)
pi_200187433
quote:
Als het een hij is moeten ze sowieso mond dicht houden. Laat ze eerst zelf maar een sinaasappel uit hun neus persen :P
Ik hoop voor je dat de hoeveelheid vruchtwater en formaat gewoon meevalt straks Flav! Bas bleek toen mijn vliezen braken een waar zwembad te hebben, wat niet is gezien destijds. Volgens de echo's had ik toen wel ruim vruchtwater, maar netjes binnen de marge.

Ah ik kreeg babykleertjes van m'n schoonouders O+ Wat is dat weer mini zeg, als je de 92-naar98 peuter gewend bent :D
pi_200188446
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 17:05 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ah ik kreeg babykleertjes van m'n schoonouders O+ Wat is dat weer mini zeg, als je de 92-naar98 peuter gewend bent :D
Mini he?! De peuter hier (van november ‘18) zit in 104/110, kan me echt niet meer voorstellen dat hij in 56 zat :D
pi_200188695
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 18:09 schreef eponine het volgende:

[..]

Mini he?! De peuter hier (van november ‘18) zit in 104/110, kan me echt niet meer voorstellen dat hij in 56 zat :D
Ja onwijs. Bas zwom in maat 50 (heeft daar 8 weken in gezeten :') ) en ik kreeg dus nu een setje 44 :D Echt bizar klein.
pi_200190573
quote:
Ja thx Henk, nu ga ik mijn beslissing heroverwegen. :')
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 20:58:52 #99
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200191066
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 20:36 schreef Cygne het volgende:

[..]

Lekker op tijd inderdaad die opmerking _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_200191491
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 20:36 schreef Cygne het volgende:

[..]

Haha echt hč.
Beetje laat Henk :+
Maar Henk was er een van de niet afgetankte afdeling.
Mijn moeder vind overigens ook dat ik had moeten wachten, denk dat ik verder maar m'n mond hou :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')