Vertel, vertel, vertel!quote:Op maandag 28 juni 2021 09:35 schreef Lemijn het volgende:
Het topic waarin ik niet meer in de OP sta.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 28 juni 2021 09:35 schreef Lemijn het volgende:
Het topic waarin ik niet meer in de OP sta.
Maarrehm neusspray in je neus of in je anusquote:Op maandag 28 juni 2021 10:04 schreef elamanilo het volgende:
Lemijn! Gefeliciteerd! Hoe is het gegaan? Wat zijn de statsEn hoe vindt grote broer het?
Aambeientip: simpele neusspray doet hier wonderen. Nu heb ik over het algemeen weinig last van aambeien, maar die twee keer dat ik er eentje heb gehad, was het binnen no-time weg met de neusspraytip.
Op de aambei ja, antizwelling inderdaad. Hier hielp het dus.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:19 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Maarrehm neusspray in je neus of in je anus? Omdat het anti zwelling is ofzo?
Ik heb de nipt vooraf betaald bij die website (niptbetalen oid).quote:Op maandag 28 juni 2021 10:32 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier (week 10.5) is de misselijkheid weer overnog steeds wel afkeer van bepaalde voedingsmiddelen maar niet meer misselijk
![]()
Weten jullie hoe het nou precies zit met de nipt en vooraf betalen? Ik laat hem doen via het zkh, (loop bij de gyn voor de zwangerschap). Moet ik hem dan daar bij de prikpoli betalen of vooraf via die website
Ik denk dat het de meeste mensen niet eens opvalt, mensen zijn soms meer met zichzelf bezig dan je zou denken. Je zou misschien wel een directe leidinggevende kunnen inlichten (bijv als je met targets werkt en die hierdoor even niet kunt halen of wanneer je je hoofd er even minder goed bij hebt). Dan hoef je niet al je collega's te vertellen en kun je evt je leidinggevende n mailtje sturen mocht t onverhoopt toch misgaan.quote:Op maandag 28 juni 2021 16:44 schreef Vaiana het volgende:
Dat klinkt als een mooie bevalling Lemijn, wat fijn!
Wat ik me afvroeg; hoe hebben jullie het gedaan met eea vertellen op het werk? Ik wilde eigenlijk wachten tot iig na de eerste echo, maar als mijn misselijkheid op het niveau van vandaag blijft (of daarboven) voor de komende maand dan denk ik dat het wel echt mijn werk gaat beīnvloeden.
Ja ik wilde het dan sowieso beperken tot mijn directe leidinggevende en mijn scrummaster (iets met agile werken). Wij zijn nogal een hecht team, dus voor mijn gevoel valt het wel op als er zo weinig uit mijn handen komt. Maar misschien zijn ze met thuiswerken al niet meer anders van me gewend want dat was überhaupt niet best voor mijn productiviteit.quote:Op maandag 28 juni 2021 16:47 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik denk dat het de meeste mensen niet eens opvalt, mensen zijn soms meer met zichzelf bezig dan je zou denken. Je zou misschien wel een directe leidinggevende kunnen inlichten (bijv als je met targets werkt en die hierdoor even niet kunt halen of wanneer je je hoofd er even minder goed bij hebt). Dan hoef je niet al je collega's te vertellen en kun je evt je leidinggevende n mailtje sturen mocht t onverhoopt toch misgaan.
Ik zou er niet mee zitten om het na de eerste echo te melden en dan tegelijk de afgelopen weken te verklaren. Maar hier zijn geen regels voorquote:Op maandag 28 juni 2021 16:52 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ja ik wilde het dan sowieso beperken tot mijn directe leidinggevende en mijn scrummaster (iets met agile werken). Wij zijn nogal een hecht team, dus voor mijn gevoel valt het wel op als er zo weinig uit mijn handen komt. Maar misschien zijn ze met thuiswerken al niet meer anders van me gewend want dat was überhaupt niet best voor mijn productiviteit.
Ik heb bij de eerste zwangerschap verteld na de eerste echo (die had ik toen bij 8,5 week), deze echo had ik al bij 7 weken en dat voelde nog een beetje te vroeg dus ik wacht nu tot na de termijnecho. Maar ik voel me nog relatief goed, het is meer dat ik ervan baal dat ik al weken met zoiets rondloop en dat graag een keer wil vertellenquote:Op maandag 28 juni 2021 16:44 schreef Vaiana het volgende:
Wat ik me afvroeg; hoe hebben jullie het gedaan met eea vertellen op het werk? Ik wilde eigenlijk wachten tot iig na de eerste echo, maar als mijn misselijkheid op het niveau van vandaag blijft (of daarboven) voor de komende maand dan denk ik dat het wel echt mijn werk gaat beīnvloeden.
Bizar hč! Bij jullie gaat het ook zo snel. Nog even en dan ben je met vier mannen thuis!quote:Op maandag 28 juni 2021 17:16 schreef Flav het volgende:
@:_Lily_ dit wordt ons 3e jommetje![]()
@:Komkommerschijfje ik kan me niet voorstellen dat ons baby'tje er waarschijnlijk over 2,5 week al kan zijn.
Ze hebben het gehad over inleiden met 38 weken, dat is donderdag over 2 weken![]()
Ik steek m'n kop nog even in het zand.
Ik heb het bij 6 weken al verteld. Met name omdat ik zo moe was dat ik nauwelijks m’n diensten doorkwamquote:Op maandag 28 juni 2021 16:44 schreef Vaiana het volgende:
Ik moet sowieso niet naar kantoor, maar ben op zich juist wel blij dat het weer mag. Dus ik kijk het gewoon even aan, als de misselijkheid te overweldigend wordt ga ik het idd wel delen met leidinggevende en scrummaster.quote:Op maandag 28 juni 2021 21:07 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Als je je niet fijn voelt, is het misschien juist fijn om het tegen je leidinggevende te vertellen? Dan weet hij/zij waarom er misschien wat minder werk uit je handen komt ook. En misschien zegt hij/zij dan ook juist wel dat je lekker veel thuis kan blijven werken deze weken?
Ik hoop heel erg voor een storm in een glas waterquote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:01 schreef Flav het volgende:
Zojuist weer eens gewogen, schade is +8,5kg bij bijna 36 weken.
Wat me echt reuze mee valt eerlijk gezegd.
Bij de jongens ben ik ongeveer 12kg in totaal aangekomen en zij werden niet groot geschat en had ik geen zwembad aan vruchtwater.
Benieuwd naar de meting vrijdag, weet dat ze na 36 weken geen nauwkeurige meting meer kunnen doen maar ben toch benieuwd
Jemig wat goed van je, vrouwquote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:01 schreef Flav het volgende:
Zojuist weer eens gewogen, schade is +8,5kg bij bijna 36 weken.
Wat me echt reuze mee valt eerlijk gezegd.
Bij de jongens ben ik ongeveer 12kg in totaal aangekomen en zij werden niet groot geschat en had ik geen zwembad aan vruchtwater.
Benieuwd naar de meting vrijdag, weet dat ze na 36 weken geen nauwkeurige meting meer kunnen doen maar ben toch benieuwd
Ik hoop het ook en krijg zelf steeds meer het idee dat ik dit wel kan.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik hoop heel erg voor een storm in een glas water
Overigens, ter geruststelling, er zijn echt heel veel vrouwen hier die probleemloos grotere babies hebben gebaard, en al helemaal als het een tweede/derde kindje is. Mijn tweede woog 4320 en is gewoon thuis geboren.
Ik kwam bij Goud overigens ook in alle protocollen wegens ENORM VEEL VRUCHTWATER en ben met 40+1 in het ziekenhuis gehouden voor een inleiding wegens... geen vruchtwater meer_! Het kan verkeren
Het is zowaar nog geluktquote:Op maandag 28 juni 2021 19:27 schreef Lemijn het volgende:
Ja, alsnog je melden bij de HAP en hopen dat er nog een ‘veegronde’ is waaraan je mee kan doen. Daarbij zou ik me niet druk maken over 1e/2e trimester, belangrijker is dat je die prik krijgt. De tweede halen bij een andere organisatie is rampzalig, uitgestelde prikken door allerlei redenen ook. De systemen kunnen dat heel slecht aan helaas.
Ik had dat ook afgelopen week, kreeg het idee dat het net zoals 1e trimester toch een beetje de dips waren. Genoeg kleine beetjes eten werkt hier om het voor te zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:15 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Vandaag 22 wekenSinds een week weer met vlagen misselijk, ik dacht dat ik de tijd van misselijkheid voorbij was
Nu je het zegt besef ik me dat het wel een beetje gelijk op gaat met het gevoel aan vakantie toe te zijn, dus misschien dat het dat is, ja. Fulltime werken en daarnaast nogal wat sociale verplichtingen de laatste tijd, ik kom niet echt tot rustquote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:50 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik had dat ook afgelopen week, kreeg het idee dat het net zoals 1e trimester toch een beetje de dips waren. Genoeg kleine beetjes eten werkt hier om het voor te zijn.
Nee dat snap ik. Met peuters combineert dit allemaal vrij matig.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:45 schreef Rebubbled het volgende:
Ja pff geen idee.Mijn peuter zonder uitknop vindt het in elk geval maar niks en dat maakt de boel er niet gezelliger op.
Same here. Ik leg me gewoon op de bank en de oudste krijgt dan even de i.pad met YouTube kids.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:41 schreef Rebubbled het volgende:
Pff de derde trimester vermoeidheid is hier echt heel hard aanwezig momenteel. Ik slaap hele nachten en word uitgeput wakker. Kan maar zeer gelimiteerd iets doen per dag en dan heb ik het echt over basis dingen zoals douchen. Laat staan iets met Lily ondernemen of iets voor mezelf doen. Iemand misschien nog een tip? Ik kan moeilijk nog 8 weken lang op de bank gaan liggen..
Het wordt wel weer beterquote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:59 schreef Rebubbled het volgende:
Ik heb Lily vandaag de hele dag en ik heb echt niks met haar kunnen doen. Ze heeft de hele dag tv gekeken en ik heb twee keer nu geslapen op de bank. Af en toe komt ze dan mama wakker worden zeggen. Ik heb echt geen energie om zo eten voor ons te maken. Ik voel me daar gewoon zo schuldig om. Zit nu al 20 minuten op de wc te janken en een poging te doen om mezelf bij elkaar te schrapen, maar het voelt gewoon even als echt teveel. Nog een te lange tijd tot de bevalling om dit te doen. En hoe moet dat als de baby er is?
Ah nee joh niet zo hard voor jezelf zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:59 schreef Rebubbled het volgende:
Ik heb Lily vandaag de hele dag en ik heb echt niks met haar kunnen doen. Ze heeft de hele dag tv gekeken en ik heb twee keer nu geslapen op de bank. Af en toe komt ze dan mama wakker worden zeggen. Ik heb echt geen energie om zo eten voor ons te maken. Ik voel me daar gewoon zo schuldig om. Zit nu al 20 minuten op de wc te janken en een poging te doen om mezelf bij elkaar te schrapen, maar het voelt gewoon even als echt teveel. Nog een te lange tijd tot de bevalling om dit te doen. En hoe moet dat als de baby er is?
Lijkt me pittig als je al een kleintje hebt rondlopen. Je hoeft in ieder geval niet zo hard voor jezelf te zijn. 😘 Je doet alles wat je kunt en dan is het goed, toch? Ook voor haar. Is er iemand in je familie of in je kennissenkring die haar een keer een dagje mee zou kunnen nemen? Dan kun jij lekker rusten.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:59 schreef Rebubbled het volgende:
Dat inderdaad @Rebubbled niet te hard voor jezelf zijn! Hier kwam het eten ook niet iedere dag op tafel tijdens het 1e trimester, ik trok het niet. Ik sluit me aan bij komkommerschijfje, kan je Lily een dagje bij iemand brengen?quote:Op woensdag 30 juni 2021 06:35 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Lijkt me pittig als je al een kleintje hebt rondlopen. Je hoeft in ieder geval niet zo hard voor jezelf te zijn. 😘 Je doet alles wat je kunt en dan is het goed, toch? Ook voor haar. Is er iemand in je familie of in je kennissenkring die haar een keer een dagje mee zou kunnen nemen? Dan kun jij lekker rusten.
Oh lieverd, zo herkenbaar! Je voelt je heel machteloos en zwak, maar je bent juist het tegenovergestelde. Je baby vraagt nu heel veel energie van je. Met Lily komt het ook echt wel goed. Van eten bestellen of iets makkelijks als avondeten worden ze niet slechter. Van een hele vermoeide mama ook niet. Nadat de baby er is, kan je dit weer ruimschoots inhalen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:59 schreef Rebubbled het volgende:
@Lemijn denk dat je even de naam van je grote kleine moet/wil aanpassenquote:Op woensdag 30 juni 2021 10:38 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind het heel logisch dat je ervan baalt hoor @:Rebubbled en dat je je dochter meer gunt, wat meer dan ook is. Alleen: jij kan dat nu niet. Ik probeerde niet boos te worden op mezelf of al teveel medelijden met mezelf te krijgen, maar in plaats daarvan hulptroepen te organiseren. Ik snap wel dat dat niet voor iedereen even makkelijk is. Maar ik was gewoon nooit een vol etmaal alleen met xxxx, er was altijd een stukje dag of de nacht dat hij er niet was. Dat maakte zķveel verschil, dan lukte de tussenliggende tijd me wel. Dus uit logeren, of iemand die hem dik een uur mee naar buiten nam, dat soort dingen.
Als de baby er is, is weer alles anders. Dan is er een week kraamzorg, zo nodig 10 dagen, en ik heb nu een postpartum doula. En een mealtrain. En ik heb uitgebreid gecommuniceerd naar mijn netwerk (mijn ouders/co-ouder vooral) dat ik hulp nodig heb, juist in de eerste weken. En ik houd bezoek af.
Is niet de echte naam.quote:Op woensdag 30 juni 2021 17:41 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
@:lemijn denk dat je even de naam van je grote kleine moet/wil aanpassen
Het viel mij op dat het een andere naam was dan degene die ze normaal gebruikt. Weet eigenlijk niet hoe de oudste echt heet maar dacht wie weet is dit per ongeluk gebeurt.quote:Op woensdag 30 juni 2021 17:47 schreef Cygne het volgende:
[..]
Is niet de echte naam.
Als ik het goed onthouden heb tenminste.
Ik ben wel heul benieuwd naar de naam van baby 2. Die van je oudste stond ook vrij hoog bij ons maar dat past niet meer, haha.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:06 schreef Lemijn het volgende:
Verkeerde schaduwnaam. Ik heb het aangepast. Zal de vermoeidheid wel zijn, die is dus niet acuut weg als de baby geboren is
.
Je hebt meerdere schaduwnamen?quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:06 schreef Lemijn het volgende:
Verkeerde schaduwnaam. Ik heb het aangepast. Zal de vermoeidheid wel zijn, die is dus niet acuut weg als de baby geboren is
.
Ik hoor dit vaker inderdaad. Zelf heb ik dit helemaal niet. In mijn cultuur is het gebruikelijk dat iedereen helpt. Het motto is echt: “it takes a village to raise a kid”quote:Op donderdag 1 juli 2021 08:14 schreef elamanilo het volgende:
Ik vind het heel lastig om hulptroepen in te schakelen. Ik huur mijn zusje in als oppas, maar dat doe ik dus alleen als ik moet werken. Mijn vader heeft het druk en ik durf hem niet zo goed te vragen ivm overlijden van mn moeder. Andere hulptroepen zijn er niet. Ik denk vooral: het is mijn keus om zoveel kinderen te krijgen, dan moet ik er ook zelf voor zorgen. Ik kan voor mijn gevoel niet anderen daarmee lastig vallen.
Wij redden het meestal zelf goed, maar de drempel is ook niet zo hoog om familie te vragen bij te springen. Andersom hebben we dat ook gedaan toen hun kinderen klein waren en nu zijn die kinderen ook weer oud genoeg om af en toe op te passen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:04 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik hoor dit vaker inderdaad. Zelf heb ik dit helemaal niet. In mijn cultuur is het gebruikelijk dat iedereen helpt. Het motto is echt: “it takes a village to raise a kid”
Ik heb ook heel vaak de kinderen van neven/nichten opgehaald.
Is inderdaad wel frappant om te zien dat ik dit ook vaak heb aangeboden aan vermoeide vriendinnen maar dan bellen ze nooit
Wat naar dat je moeder is overleden, dat is heftig
Bijna!quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:27 schreef Flav het volgende:
36 weken vandaag![]()
Deze maand wordt ons kindje geboren, zo'n raar idee!
Geloof nog altijd niet dat het bijna zo ver is.
Wat fijn, al ingedaald!quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:36 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Spannend, Flav! Is er nog steeds sprake van inleiden met 38 weken, of toch kijken hoe het verder gaat met de groei?
Hier net weer helemaal goedgekeurd door de VK. Baby is al helemaal ingedaald en ligt er klaar voor, wat dat betreft een modelbaby. Alle controles waren ook weer perfect. Volgende week liggingsecho, maar dat zal meer een pretecho worden. 😂
Die kans is echt bijzonder gering, en dan moet het ook nog eens zo extreem snel gaan dat je echt niet meer thuis kunt komen, dus ik zou lekker gaan! Ik ben bij de eerste ook met 36 weken nog een weekend naar Rotterdam geweest, was heerlijkquote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:59 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij hebben vanmorgen nog twee uitgebreid verzorgde nachtjes Amsterdam geboekt in een mooi hotel voor over 2,5 week. Dan is m'n verlof net gestart en dan ben ik 36 weken. Ik hoop dat ik dan nog weg durf te gaan.Mijn man en de VK maken zich niet druk. Het is iets meer dan een uur rijden en de VK zei dat alles zo doorgestuurd is naar het ziekenhuis daar als het nodig is. Maar stel je voor, dan krijgt ze straks Amsterdam als geboorteplaats.
Yes en ook ingedaald, wel nog los in het bekken. Nu ook klaar bij de gynaecoloog. Voor de zekerheid wel nog een afspraak staan voor rond de 40 weken. En voor de resterende weken een recept voor zofran.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:56 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Zeker! Fijn dat jouw jongetje was gedraaid. Hopelijk ligt 'ie nog steeds zo!
Ja, dat gaan we dus ook doen. Het zal wel zo'n vaart niet lopen, maar ik moest ineens denken aan zo'n stortbevalling.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Die kans is echt bijzonder gering, en dan moet het ook nog eens zo extreem snel gaan dat je echt niet meer thuis kunt komen, dus ik zou lekker gaan! Ik ben bij de eerste ook met 36 weken nog een weekend naar Rotterdam geweest, was heerlijk
+1quote:Op woensdag 30 juni 2021 23:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je hebt meerdere schaduwnamen?Ben nu wel benieuwd naar de echte namen
We leven echt in een land waar iedereen iets moet vinden en dat ook moet uiten, stel je voor dat het gewoon een gedachte is en meer nietquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:39 schreef Flav het volgende:
Vaccinatie zit erin, ben een hele bezienswaardigheid.
Iedereen heeft wel iets op te merken over dat ik zwanger ben![]()
Ja om die toeter kan niemand heen, maar dat er daarna nog even iemand zegt dat hij het in mijn geval niet had gedaan. Hou dat lekker voor jezelf
Als het een hij is moeten ze sowieso mond dicht houden. Laat ze eerst zelf maar een sinaasappel uit hun neus persenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:39 schreef Flav het volgende:
Ja om die toeter kan niemand heen, maar dat er daarna nog even iemand zegt dat hij het in mijn geval niet had gedaan. Hou dat lekker voor jezelf
Mini he?! De peuter hier (van november ‘18) zit in 104/110, kan me echt niet meer voorstellen dat hij in 56 zatquote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:05 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ah ik kreeg babykleertjes van m'n schoonoudersWat is dat weer mini zeg, als je de 92-naar98 peuter gewend bent
Ja onwijs. Bas zwom in maat 50 (heeft daar 8 weken in gezetenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:09 schreef eponine het volgende:
[..]
Mini he?! De peuter hier (van november ‘18) zit in 104/110, kan me echt niet meer voorstellen dat hij in 56 zat
Ja thx Henk, nu ga ik mijn beslissing heroverwegen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:39 schreef Flav het volgende:
Lekker op tijd inderdaad die opmerkingquote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:36 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ja thx Henk, nu ga ik mijn beslissing heroverwegen.
Haha echt hč.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:36 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ja thx Henk, nu ga ik mijn beslissing heroverwegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |