ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Winterswijk-Apeldoorn is 47 minuten, tegenover 65 minuten (waarvan 13 minuten overstaptijd) normaal. Grote winst is ook een goede overstap in Apeldoorn (7 minuten) waardoor de totale reistijd Winterswijk-Amersfoort daalt van 1:48 naar 1:18.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Winterswijk-Apeldoorn is 47 minuten, tegenover 65 minuten (waarvan 13 minuten overstaptijd) normaal. Grote winst is ook een goede overstap in Apeldoorn (7 minuten) waardoor de totale reistijd Winterswijk-Amersfoort daalt van 1:48 naar 1:18.
Voor mijn gevoel duurt een rit naar Apeldoorn ook vele male sneller met de sneltrein, ten opzichte van de stoptrein. De lange overstap in Zutphen en het eindeloze geboemel tussen Zutphen en Apeldoorn maakte dat een rit tussen Winterswijk en Apeldoorn voorheen veel langer duurde dan nu.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Op maandag 28 juni 2021 07:45 schreef b2py het volgende: Ligt het aan mijn onderbuikgevoel of vinden er de afgelopen jaren steeds meer (kleine) ontsporingen plaats?
Dat ligt aan jou.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Winterswijk-Apeldoorn is 47 minuten, tegenover 65 minuten (waarvan 13 minuten overstaptijd) normaal. Grote winst is ook een goede overstap in Apeldoorn (7 minuten) waardoor de totale reistijd Winterswijk-Amersfoort daalt van 1:48 naar 1:18.
Dat is wel de moeite waard zeg!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Dat verhaal over die machinist in Limburg die een gozer van 15 liet rijden... Ik heb een nare nasmaak bij degene die zo'n filmpje openbaar maakt. Nee het mag niet, natuurlijk, maar wat voor knurft ben je om het op Dumpert te zetten.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op maandag 28 juni 2021 16:12 schreef Duvel het volgende: Dat verhaal over die machinist in Limburg die een gozer van 15 liet rijden... Ik heb een nare nasmaak bij degene die zo'n filmpje openbaar maakt. Nee het mag niet, natuurlijk, maar wat voor knurft ben je om het op Dumpert te zetten.
Die machinist is ook niet heel snugger om het te gaan filmen... Je weet dat het dan uit kan lekken
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 28-06-2021 17:08:11 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 28 juni 2021 16:20 schreef dennistd het volgende: Als de rook tussen de rails naar boven komt lijkt me dat geen best teken voor de constructie
Op maandag 28 juni 2021 16:20 schreef dennistd het volgende: Als de rook tussen de rails naar boven komt lijkt me dat geen best teken voor de constructie
Op maandag 28 juni 2021 16:12 schreef Duvel het volgende: Dat verhaal over die machinist in Limburg die een gozer van 15 liet rijden... Ik heb een nare nasmaak bij degene die zo'n filmpje openbaar maakt. Nee het mag niet, natuurlijk, maar wat voor knurft ben je om het op Dumpert te zetten.
Smartphones en overal internet maken wat dat betreft veel dingen kapot.
Nee, het is niet de bedoeling om elke wildvreemde 15 jarige op de bok te zetten en nee het is niet handig dit online te zetten. Maar wat had er kunnen gebeuren, daarvoor is er toch ATB
Omdat dat in Stuttgart ook zo'n succesverhaal was?
Waarom wordt in Stuttgart het kopstation gesloopt? Het kopstation is prima voor het regionale vervoer en de IC’s en ICE’s die in Stuttgart eindigen. Een tunnel is enkel handig voor de IC’s en ICE’s richting Ulm en München (en eventueel richting Tübingen en Singen/Zürich).
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Waarom wordt in Stuttgart het kopstation gesloopt? Het kopstation is prima voor het regionale vervoer en de IC’s en ICE’s die in Stuttgart eindigen. Een tunnel is enkel handig voor de IC’s en ICE’s richting Ulm en München (en eventueel richting Tübingen en Singen/Zürich).
Tsja. Volgens mij is het gewoon een totaal uit de hand gelopen, megalomaan project. Het overschrijdt alle tijdsplanningen en alle budgetten, vandaar dat het me zo verrast dat ze hetzelfde in Frankfurt nog eens willen proberen. Al neem ik aan (of mag ik hopen) dat ze het bestaande station min of meer intact laten en er alleen een spoorlijn onderdoor trekken. Beetje zoals Zürich zeg maar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)