En op Viva.quote:Op zondag 27 juni 2021 15:36 schreef Maharski het volgende:
[..]
Oh bah.
Irritant hysterisch gedoe.
Dit vind je wel vooral onder 'de zelfbewuste types' op de campussen en universiteiten.

Dat zal best jaquote:

Bij ons gelukkig ook niet! Zou er gek worden. Een poosje terug een cliënt die me voor de grap in mijn zij kneep. Die arme man schrok er zo ontzettend van, hij bleef zich verontschuldigen. Ik vind dat echt triest.quote:Op zondag 27 juni 2021 15:58 schreef Maharski het volgende:
[..]
Dat zal best ja
Ik heb er ook echt broertje aan dood.
Godzijdank bij mij op 't werk is niemand zo (veel vrouwelijke collega's)

Ohh dit inderdaad! Daar kan ik echt zo slecht tegen.quote:Op zondag 27 juni 2021 09:18 schreef Danny het volgende:
*knip*
Of vrouwen die je vragen iets te doen en dan vervolgens commentaar gaan leveren. 'kun je dat niet beter zo doen?', 'waarom doe je dat nou zo?', 'is het niet makkelijker als je dit of dat doet?'
Als je het zo goed weet, doe het dan zelf?
*knip*

Cockwhaleblockquote:Op zondag 27 juni 2021 17:41 schreef Cockwhale het volgende:
Vrouwen die het nodig vinden om hun vriendin weg te trekken bij een man waar ze plezier mee heeft, en nee, niet omdat ze dronken is. Ernstige jaloezie is dat. Dat soort gedrag zie je ook alleen bij vrouwen.

dat is mijn punt idd.quote:
de vraag is alleen waarom dat mansplainen heet. Het niet alsof vrouwen dat niet net zo hard doenquote:Op zondag 27 juni 2021 12:41 schreef holyguacamole het volgende:
[..]
Mansplaining is eigenlijk ook meer dat doen, maar dan bij iemand wiens expertise het is. Bijv op badinerende toon tegen een vrouwelijke arts gaan uitleggen hoe je een verband aanlegt.
Ik zeg toch ook niet dat het de meeste vrouwen zijn. Het gaat om waar je je aan ergert bij vrouwen, niet perse bij álle vrouwen natuurlijkquote:Op zondag 27 juni 2021 13:07 schreef Medusa666 het volgende:
De meeste vrouwen worden niet zó boos om de spullen. Wel als je het als vrouw het duizend keer heeft aangegeven. Vrouwen willen gewoon serieus genomen worden.

Da's nogal generaliserend en ook dat klopt maar voor een beperkt deel van de mannen hoor, ongeacht wat de media je wil doen geloven.quote:En ja mannen zijn sneller tevreden zolang zij maar genoeg seks krijgen en klaarkomen.
Vrouwen verlangen van de man dat die rekening houdt met wat zij zelf belangrijk vinden en hoe zij zelf in elkaar steken. Het is niet gek om te denken dat mannen datzelfde terugverlangen lijkt me.quote:Vrouwen hechten meer waarde vaak aan ook leuke dingen en zijn zorgzamer. Die zorgzaamheid verlangen ze ook vaak van een man.
Waarom zijn de wensen en voorkeuren van vrouwen belangrijker dan mannen? Waarom ben je een lompe hork als je als man jezelf wilt kunnen zijn, maar geldt dat niet voor vrouwen?quote:Maar hey, succes als je een lompe hork bent. Genoeg mannen die niet zo’n boerenlul zijn en die klasse hebben, mannelijk zijn en zorgzaam.
Als een man weet wat je als vrouw fijn vindt is dat waarschijnlijk puur toeval omdat wat jij lekker vindt aansluit op wat hij lekker vindt. Het is veel makkelijker om gewoon te vertellen wat je lekker vindt dan aan te nemen dat hij je gedachten kan lezen. Dat kan in woorden, maar ook in lichaamstaal door duidelijk te laten merken wanneer hij iets doet dat je lekker vindtquote:Als je als vrouw ook meer een boerenlul bent qua denken pas je perfect bij zo’n zelfde soort man. Ik val wel op mannen die wat gevoeliger en empathisch sterk. Dus gewoon sociale wezens zijn en automatisch gevoel hebben voor normen en waarden. Doorgaans zijn zij ook beter in bedOmdat zij beter kunnen aanvoelen wat een vrouw ook in bed wel of niet fijn vindt.

dat zou het kunnen zijn, maar er is - had je de OP gelezen - eenzelfde topic over mannen. Daar komt bij dat het niet alle vrouwen (en mannen) over een kam scheert. Voor elk genoemd voorbeeld zullen er vrouwen zijn waar dat voor geldt, maar minstens zoveel vrouwen die zich er totaal niet in zullen herkennen. Verder irriteer ik me aan mensen die overal een 'isme' of 'fobie' bij halen en verder niets bijdragen of argumenten aandragen.quote:Op zondag 27 juni 2021 14:03 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Het is toch ook seksistisch om een topic te maken waarin je alle vrouwen over een kam scheert?

Je snapt best wat ik bedoel.quote:

O, ik ben een vrouw en ik vind dat ook super irritant. Mensen die op vrouwen stemmen, puur omdat het een vrouw is....quote:Op zaterdag 26 juni 2021 20:34 schreef Danny het volgende:
Ow met stip op 1 staan vrouwen die in alles wat mannen zeggen en doen het meest negatieve zoeken en bij alles 'seksisme', 'misogynie', 'glazen plafond' of 'patriarchaat' roepen, en die bij elk woord van de man beginnen over white cis male tears enzo. Niet alleen scheer je alle mannen over één kam, maar demoniseer je mannen en doe je geen enkele moeite dat te onderbouwen. Ook het constante geroep dat vrouwen onderdrukt worden en ongelijk worden behandeld en hoe erg dat wel niet is. Daarmee doe je imo echt tekort aan de vrouwen die ECHT onderdrukt werden en worden.
Er zijn nog wel andere dingetjes hoor, maar dit is degene waar ik echt compleet op afknap. Ze mogen hun mening hebben hoor, daar niet van - ik hou van diverse meningen - maar waar in het andere topic iemand meteen kurkdroog werd van een bepaald gedrag van mannen krijg ik hier een directe slappe van zeg maar

Ach, de meeste stemmen toch simpelweg "op de partij."quote:Op maandag 28 juni 2021 11:00 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
O, ik ben een vrouw en ik vind dat ook super irritant. Mensen die op vrouwen stemmen, puur omdat het een vrouw is....

Ok, hier moet ik even op reagerenquote:Op zondag 27 juni 2021 10:58 schreef holyguacamole het volgende:
[..]
Je moet wel laagjes dragen omdat de kleding dunner is… en vrouwen hebben het vaak eerder koud…
 Het is hier winter en we wonen in een zo goed als onverwarmd huis (leve de electrische deken). Als we ´s avonds naar bed gaan dan tel ik wel eens het aantal lagen kleding dat mijn vrouw aan heeft
 Het is hier winter en we wonen in een zo goed als onverwarmd huis (leve de electrische deken). Als we ´s avonds naar bed gaan dan tel ik wel eens het aantal lagen kleding dat mijn vrouw aan heeft  Meestal lukt het net op 2 handen
 Meestal lukt het net op 2 handen  Gisteravoond 7 lagen* en dat is redelijk normaal
 Gisteravoond 7 lagen* en dat is redelijk normaal   

Ermm, nee. Maar dat jij er niet mee te maken hebt gehad betekent natuurlijk niet dat het niet gebeurt hequote:Op maandag 28 juni 2021 09:46 schreef Magica het volgende:
[..]
Je snapt best wat ik bedoel.
Wat voor vrouwen zijn dat in godsnaam. 'Normale' vrouwen zijn blij voor hun vriendin als ze iets leuks overkomt. Je kijkt teveel films denk ik.

tuurlijk. er zijn overal uitzonderingen op, maar vrouwen dragen nu eenmaal vaker uitgebreidere kledingstijlen dan mannen. Dat kun je de fabrikanten en mode-ontwerpers niet kwalijk nemen imo.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:12 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ok, hier moet ik even op reagerenHet is hier winter en we wonen in een zo goed als onverwarmd huis (leve de electrische deken). Als we ´s avonds naar bed gaan dan tel ik wel eens het aantal lagen kleding dat mijn vrouw aan heeft
Meestal lukt het net op 2 handen

Ik draag gewon een tshirt en trui en als het echt koud is een vest erover.
*En dan dus echt alleen aan bovenkleding he!

Bij jullie thuis draagt de hond ook een jas toch? Of was jij dat niet?quote:Op maandag 28 juni 2021 12:12 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ok, hier moet ik even op reagerenHet is hier winter en we wonen in een zo goed als onverwarmd huis (leve de electrische deken). Als we ´s avonds naar bed gaan dan tel ik wel eens het aantal lagen kleding dat mijn vrouw aan heeft
Meestal lukt het net op 2 handen

Ik draag gewon een tshirt en trui en als het echt koud is een vest erover.
*En dan dus echt alleen aan bovenkleding he!

Ehm... in de winter hebben de 2 ouwetjes inderdaad zo'n "hondenras aan ja. De andere 2 niet. Maar toch denk ik dat je iemand anders bedoeltquote:Op maandag 28 juni 2021 17:26 schreef -marz- het volgende:
[..]
Bij jullie thuis draagt de hond ook een jas toch? Of was jij dat niet?

Ja jij was het wel.quote:Op maandag 28 juni 2021 20:25 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ehm... in de winter hebben de 2 ouwetjes inderdaad zo'n "hondenras aan ja. De andere 2 niet. Maar toch denk ik dat je iemand anders bedoelt
quote:Op zaterdag 26 juni 2021 21:34 schreef flipsen het volgende:
"Willem (hond) moet plassen, laat hem even naar buiten" of "Bella heeft het koud, waar is haar jasje"

Hehe, ok! In dit topic zelfs maar het was mee om een voorbeeld te geven. Het klopt ook wel voor de 2 ouwetjes, di hebben inderdaad een "jasje" aan in de winter.quote:

Ik heb mijn baarmoeder verwijderd omdat de film Jaws er niks bij was. Geloof me, de meeste vrouwen hebben het nodig. Van een bloedspoor in je huis, op je bank en in je bed wordt je denk ik minder gelukkig dan die pakjes tampons her en derquote:Op zaterdag 26 juni 2021 21:11 schreef Whiskers82 het volgende:
Overal ladingen maandverband, inlegkruisjes en tampons neerleggen.

Uh ja dat geldt natuurlijk ook voor zo'n beetje 99% van alles wat hier in dit topic wordt gezegd over vrouwen, dat er ook mannen zijn die dat doenquote:Op maandag 28 juni 2021 07:41 schreef Danny het volgende:
[..]
de vraag is alleen waarom dat mansplainen heet. Het niet alsof vrouwen dat niet net zo hard doen
[..]

Ja, dat snap ikquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:23 schreef Zanahoria het volgende:
[..]
Uh ja dat geldt natuurlijk ook voor zo'n beetje 99% van alles wat hier in dit topic wordt gezegd over vrouwen, dat er ook mannen zijn die dat doen
 maar waarom het dan MANsplainen noemen?
 maar waarom het dan MANsplainen noemen?Ja idd. Mannen zijn doorgaans erg kort en bondig. Merk ik als mijn vrouw uitlegt waar de eieren liggen.quote:Het overcommuniceren vind ik soms ergerlijk. Als mannen een bbq organiseren dan is het: joe, ok, ik neem de hamburgers mee, tot zaterdag. Als vrouwen een bbq organiseren ben je 14 dagen en 800 appjes verder en is alsnog de helft niet duidelijk.

Maar aan de andere kant, als min vrouw ergens moet zijn waar ik al vaker ben geweest en het me dan vraagt, wil ik wel uitleggen hoe je daar het handigst komt, rekening houdend met bekende referentiepunten. Maar nee, dat is NIET de bedoeling. Ze wil het adres zodat ze dat in googlemaps kan invoerenquote:Op woensdag 30 juni 2021 17:42 schreef Danny het volgende:
Ja idd. Mannen zijn doorgaans erg kort en bondig. Merk ik als mijn vrouw uitlegt waar de eieren liggen.
"weet je in de bijkeuken staan drie kasten. als je de kast met de potgroente hebt ga je naar de kast rechts ernaast en dan staat onder de melkpoeder een doos eieren"
ikzelf zou zeggen "in de berging, rechterkast derde plank"
 Dan kan ik wel roepen dat je met googlemaps precies aan de verkeerde kant staat bijvoorbeeld (achter ipv voorkant ofzo), maar dat boeit niet. Nee, stuur me het adres in google maps!
 Dan kan ik wel roepen dat je met googlemaps precies aan de verkeerde kant staat bijvoorbeeld (achter ipv voorkant ofzo), maar dat boeit niet. Nee, stuur me het adres in google maps! 

quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:10 schreef Brybry het volgende:
Dat mannen tegenwoordig geen manieren hebben.
Zo heb ik een tijde gedate met een expat die al wel een tijd in Nederland woonde...
Het verbaasde hem dat ik eiste dat hij de deur voor mij open hield etc..
Oftewel: Hoffelijkheid en etiquette...
Zijn verklaring: Zo ben ik opgevoed en dat heb ik ook altijd gedaan ,maar mijn Nederlandse ex-vrouw en andere Nederlandse vrouwen die ik heb gedate moesten daar niks van hebben en toen ben ik er maar mee gestopt.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |