Dat wordt hier niet goedgekeurd...quote:Op zondag 27 juni 2021 10:37 schreef holyguacamole het volgende:
[..]
Oeps… ik flikker alles in de vaatwasser…
Zelfs dat is dunner. Ooit een heel lang Amerikaans topic over gelezen. Probeer jij als vrouw maar eens een wit t-shirt te vinden dat *niet* doorschijnt (behalve als je dan bij de mannenafdeling shopt).quote:Op zondag 27 juni 2021 10:39 schreef Danny het volgende:
[..]
Misvatting.
Mannen hechten (ik spreek als ik 'mannen' zeg over de meerderheid, niet iedereen) minder waarde aan dat soort dingen. Een shirt en spijkerbroek en het is goed. Vrouwen willen dure stofjes en designerspul. Dat HOEF je niet te kopen he? Je mag ook gewoon bij de primark winkelen en voor 15 euro een complete outfit aanschaffen.
Zelfde als dat je geen 22 paar schoenen nodig hebt. 1 paar is genoeg. Misschien nog een tweede paar voor wandelen ofzo en that's it. Pink tax is not a real thing
Ik doe buiten niet eens wasknijpersquote:Op zondag 27 juni 2021 10:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]![]()
Ik deed nul knijpers, zo hard waait het immers niet binnen.
Wij hebben ook gescheiden wasmanden. Een aantal delen we (kleur, wit en kook) en daarnaast is er 1 wasmand speciaal voor mijn spullen (en die van mijn kinderen). Dat is de afblijfwasmand en mijn vriend krijgt ook altijd ruzie als hij er toch aan is gekomen. Dat zit dus vol met al die kleding die op hangertjes moet en zo…quote:Op zondag 27 juni 2021 10:42 schreef Lienekien het volgende:
In de lijn van wat ik hierboven aangaf over de scheiding der taken: mijn man doet zijn eigen kledingwas. Daar bemoei ik me dus totaal niet mee. We hebben ook gewoon elk een eigen wasmand. Ik heb hem in net begin de wasmachine uitgelegd en de tip gegeven van T-shirts en sweaters op een hanger drogen. Overhemden heeft hij niet.
Klaar.
De kaasschaaf is een massief stuk metaal/aluminium. Reden dat ie er niet in gaat is volgens mij watervlekken ofzo... Pannen zijn hier allemaal emaille... En dat mag er schijnbaar ook niet in. Enige wat ik snap zijn de wijnglazen, want dat is kristal inderdaad. Maar goed, ik doe de afwas... Want mevrouw kookt. En als ik kook, tsja, dan doe ik meestal ook de afwas...quote:Op zondag 27 juni 2021 10:41 schreef Danny het volgende:
[..]
Alles gaat in de vaat. Ja, je pannen gaan sneller stuk, maar dan koop je een nieuwe na 2 of 3 jaar. kaasschaaf gaat er ook in (reden dat het niet mag is ws omdat het een gelijmd handvat heeft en de lijmlaag laat dan los, maar ook dan - nieuwe kaasschaaf voor een paar euro als dat ding na 2 jaar los laat). Wijnglazen? Gaan hier gewoon in de vaat.
Alleen kristal gaat hier NIET in de vaatwasser. Ik heb toch geen vaatwasser om dan alsnog met hand de boel te gaan afwassen?
Niet echt; het waren twee lijnen met +-20cm ertussen. Dus shirtjes en andere dingen waarop je de afdruk zou kunnen zien ging dan over twee lijnen. Ondergoed, sokken, etc gewoon over één lijn.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En had je dan zo halverwege je shirt zo’n streep lopen door de afdruk van de waslijn?
Terechte klacht hoorquote:Ik had een huisgenote die ook maar zo’n beetje d’r was op de gezamenlijke waslijnen propte. Daardoor duurde het een eeuwigheid voordat het droog was (en dus vrij voor de andere huisgenoten). En erger: het droogde soms zo langzaam dat het begon te stinken.
Nou.
#DROOMVROUWquote:Op zondag 27 juni 2021 10:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik doe buiten niet eens wasknijpers, ik hang het er gewoon dubbel overheen.
Dat zijn vrouwen die niet van opruimen houden…quote:Op zondag 27 juni 2021 10:44 schreef Danny het volgende:
en - daarbij horend;
DOOSJES!!!
vrouwen die overal doosjes neerzetten. En dan niet grote dozen waar je iets in kunt stoppen, maar hele kleine, waar hooguit een stukje flosdraad in past. WTF?
Handdoeken en beddegoed was je niet apart?quote:Op zondag 27 juni 2021 10:47 schreef Seven. het volgende:
Wat een ingewikkelde systemen allemaal! Wij sorteren soms op licht en donker maar meestal past alles er in 1 keer in en dan hou ik spierwitte dingen soms wel apart.
Waarom zou je dat doen? Gewoon machine op 60 graden, klaar.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:48 schreef holyguacamole het volgende:
[..]
Handdoeken en beddegoed was je niet apart?
Beddengoed meestal wel.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:48 schreef holyguacamole het volgende:
[..]
Wat voor rare vrouwen heb jij in je buurt?quote:Op zondag 27 juni 2021 10:44 schreef Danny het volgende:
KUSSENTJES!!!
Vrouwen die 30 kussentjes op bed neerleggen, en op de bank, en op de stoelen....
En die dan pissig worden als je de kussens oppakt en opzij tieft als je wil zitten
en - daarbij horend;
DOOSJES!!!
vrouwen die overal doosjes neerzetten. En dan niet grote dozen waar je iets in kunt stoppen, maar hele kleine, waar hooguit een stukje flosdraad in past. WTF?
Mja dat doe ik wel apart.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Gewoon machine op 60 graden, klaar.
en op condooms, en scheermesjesquote:Op zondag 27 juni 2021 10:42 schreef Seven. het volgende:
Pink tax is wel echt. Hoogste BTW tarief op tampons en maandverband
Mannen gebruiken ook wc-papiesquote:(maar ook op wc papier, ook zo belachelijk)
misschien heb je daar een heel klein punt, hoewel vrouwen veel meer verschillende producten in hun haar stoppen. Als kappers dat ook doen moet dat wel worden terugverdiend. Tegenwoordig kun je daar makkelijk onderuit door gewoon te zeggen dat je man bent, want op dat moment ben je man. pro-tipquote:En de kapper is veel duurder voor vrouwen, ook als je alleen puntjes laat knippen of als je een pixie (heel kort) kapsel hebt.
Dat zal waarschijnlijk zijn omdat vrouwen veelal meerdere laagjes dragen en shirtjes dus dunner moeten zijn. Ook is het lastiger te vervaardigen vanwege dat er een vorm in moet zitten (getailleerd) waar het bij mannen meestal gewoon een rechte lap is.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:43 schreef holyguacamole het volgende:
Zelfs dat is dunner. Ooit een heel lang Amerikaans topic over gelezen. Probeer jij als vrouw maar eens een wit t-shirt te vinden dat *niet* doorschijnt (behalve als je dan bij de mannenafdeling shopt).
Kussentjes en doosjes ben ik ook nog nooit in extreme mate tegengekomen. Misschien is het een regionaal verschijnselquote:Op zondag 27 juni 2021 10:52 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Wat voor rare vrouwen heb jij in je buurt?
Ik herken al die dingen helemaal niet?
Misschien hoort daar een specifiek karakter bij hetgeen ik niet deel en ze daarom ook niet in mijn kringen tegenkom
quote:Op zondag 27 juni 2021 10:51 schreef Athenais het volgende:
Ik kan wel koken maar kennelijk kun je de haat proeven.
Gewoon bij je andere kleding die dan op 60 graden gaat? En daarna drie maten is gekrompen? Dat is de reden dat wij een aparte wasmand voor ‘kook’was hebben, naast licht en donker. Trouwens ook beter voor je wasmachine af en toe een echte kookwas.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Gewoon machine op 60 graden, klaar.
nee. gewoon volstouwen die wasmachinequote:Op zondag 27 juni 2021 10:48 schreef holyguacamole het volgende:
[..]
Je moet wel laagjes dragen omdat de kleding dunner is… en vrouwen hebben het vaak eerder koud…quote:Op zondag 27 juni 2021 10:54 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat zal waarschijnlijk zijn omdat vrouwen veelal meerdere laagjes dragen en shirtjes dus dunner moeten zijn. Ook is het lastiger te vervaardigen vanwege dat er een vorm in moet zitten (getailleerd) waar het bij mannen meestal gewoon een rechte lap is.
De kleding voor mannen en vrouwen is anders. Andere vormgeving, andere stoffen, andere prints etc, en dus kun je de prijzen ook niet 1 op 1 vergelijken natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |