oh ja, dat is idd irritant. Dat gebeurt mij ook weleens dat vrouwen dan aannemen dat ik niet kan schoonmaken of wassen ofzo. Leuk is dan altijd om het net even beter te doen dan zij het zelf zouden doen. Maar ik zou dat niet echt 'extreem' willen noemen...quote:Op zondag 27 juni 2021 10:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat je bepaalde dingen wel niet zult kunnen of niet zult snappen, want vrouw dus niet handig en geen technisch inzicht.
Wij hoefden van mijn moeder geen klap te doen in het huishouden (verhaal apart). Ik heb leren koken en schoonmaken van mijn oudste broer, als ik bij hem logeerde op de studentenflat.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:22 schreef Danny het volgende:
[..]
oh ja, dat is idd irritant. Dat gebeurt mij ook weleens dat vrouwen dan aannemen dat ik niet kan schoonmaken of wassen ofzo. Leuk is dan altijd om het net even beter te doen dan zij het zelf zouden doen.
Haha dat ben ik! Je wilt toch geen genoegen nemen met minder dan de meest optimale koffer?quote:Op zondag 27 juni 2021 09:59 schreef Danny het volgende:
Vrouwen die voor een weekendje weg 3 maanden bezig zijn met voorbereiden. Als ik een weekendje weg moet kan ik vrij letterlijk in een kwartier m'n koffer klaar hebben.
Dat zou hier niet werken vrees ik. Dan zou zij werkelijk alles moeten doen omdat ik vrijwel niets belangrijk genoeg vindt om me er druk over te maken. In ieder geval niet wat betreft huishoudelijke takenquote:Op zondag 27 juni 2021 10:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wij hebben dat hier perfect geregeld door taken te scheiden en de ander bemoeit zich daar niet mee. Ik zeg geregeld, maar het is natuurlijk zo gegroeid, ingegeven door een heel goed advies: degene die er het meeste belang aan hecht dat iets op een bepaalde manier gebeurt, doet het dus zelf.
Zelden discussie of ergernis over hoe en wanneer iemand iets doet.
hier ook hoor. ik hoefde thuis nooit iets te doen. heb alles van mijn vrouw geleerdquote:Op zondag 27 juni 2021 10:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wij hoefden van mijn moeder geen klap te doen in het huishouden (verhaal apart). Ik heb leren koken en schoonmaken van mijn oudste broer, als ik bij hem logeerde op de studentenflat.
Toen ik nog op een klein studentenkamertje woonde had ik een vriendin die geen wasmachine had (er was geen aansluiting voor, maar natuurlijk wel een dure wasserette) dus lief als ik ben deed ik haar was. Maar dan moest het wel per se op de goede manier opgehangen wordenquote:Op zondag 27 juni 2021 10:14 schreef Danny het volgende:
[..]
Hier precies andersom wat betreft de vaat. Die ruim ik zelf in, want anders heb ik volle glazen in de vaatwasser als hij klaar is
Was ophangen kan ook prima zonder knijpers. Gewoon een beetje over de lijn draperen, maar dat wordt doorgaans inderdaad niet als acceptabel gezien
Ik gebruik helemaal geen knijpers. Dan krijg je van die knijperafdrukken die heel stom staan. En met inmiddels een wasdroger hoeft het helemaal niet meer gelukkig.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:12 schreef IkEetSlakken het volgende:
Wanneer je met je goede gedrag de vaatwasser in ruimt en dat het dan door vrouwlief vervolgens allemaal over gedaan wordt onder het mom van dat het er dan netter in staat of een bakje niet omslaat of wat dan ook...
Zelfde als met de was ophangen. Allerlei dingen anders ophangen omdat het kennelijk niet goed gedaan is... Ik gebruik geen 4 knijpers bij een shirt. 2 wordt het ook gewoon droog mee.
En dan geen splaining waarom 4 knijpers soms beter is dan 2?quote:Op zondag 27 juni 2021 10:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Toen ik nog op een klein studentenkamertje woonde had ik een vriendin die geen wasmachine had (er was geen aansluiting voor, maar natuurlijk wel een dure wasserette) dus lief als ik ben deed ik haar was. Maar dan moest het wel per se op de goede manier opgehangen worden![]()
![]()
.
niet alles mag in de droger he (dingen met opdruk bijvoorbeeld). Dat is me geleerd door vrouwlief iigquote:Op zondag 27 juni 2021 10:28 schreef holyguacamole het volgende:
[..]
Ik gebruik helemaal geen knijpers. Dan krijg je van die knijperafdrukken die heel stom staan. En met inmiddels een wasdroger hoeft het helemaal niet meer gelukkig.
Vrouwen die denken dat je niet kan koken voordat je de kans hebt gekregen om het tegendeel te bewijzenquote:Op zondag 27 juni 2021 10:22 schreef Danny het volgende:
[..]
oh ja, dat is idd irritant. Dat gebeurt mij ook weleens dat vrouwen dan aannemen dat ik niet kan schoonmaken of wassen ofzo. Leuk is dan altijd om het net even beter te doen dan zij het zelf zouden doen. Maar ik zou dat niet echt 'extreem' willen noemen...
quote:Op zondag 27 juni 2021 10:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dan geen splaining waarom 4 knijpers soms beter is dan 2?
Klopt. Met name mijn kleding niet want vrouwenkleding is vaak teerder (verhaal apart we worden uitgebuit door de kledingindustrie met dunnere en duurdere stoffen). Dus die gaan op een kort programma en daarna op hangertjes. En dat moet inderdaad op een hele bepaalde manier want ik heb een godsgloeiende hekel aan strijken (en met die tere stoffen kan dat dus ook niet echt goed).quote:Op zondag 27 juni 2021 10:29 schreef Danny het volgende:
[..]
niet alles mag in de droger he (dingen met opdruk bijvoorbeeld). Dat is me geleerd door vrouwlief iig
En had je dan zo halverwege je shirt zo’n streep lopen door de afdruk van de waslijn?quote:Op zondag 27 juni 2021 10:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]![]()
Ik deed nul knijpers, zo hard waait het immers niet binnen.
Ook niet alle vaat mag in de vaatwasser... Pannen bijvoorbeeld niet, borden met een bepaald gouden randje niet, de kaasschaaf niet (geen idee waarom nietquote:Op zondag 27 juni 2021 10:33 schreef holyguacamole het volgende:
[..]
Klopt. Met name mijn kleding niet want vrouwenkleding is vaak teerder (verhaal apart we worden uitgebuit door de kledingindustrie met dunnere en duurdere stoffen). Dus die gaan op een kort programma en daarna op hangertjes. En dat moet inderdaad op een hele bepaalde manier want ik heb een godsgloeiende hekel aan strijken (en met die tere stoffen kan dat dus ook niet echt goed).
Het gekke is dat restaurant koks vaak weer mannen zijn.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vrouwen die denken dat je niet kan koken voordat je de kans hebt gekregen om het tegendeel te bewijzen.
Oeps… ik flikker alles in de vaatwasser…quote:Op zondag 27 juni 2021 10:36 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Ook niet alle vaat mag in de vaatwasser... Pannen bijvoorbeeld niet, borden met een bepaald gouden randje niet, de kaasschaaf niet (geen idee waarom niet) bepaalde schoteltjes niet, wijnglazen niet, dus dat moet dan allemaal met de hand afgewassen worden...
Mijn regel ivm kleding: overleeft het de wasmachine of droogkast niet, dan is het het niet waard om in huis te halen.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:29 schreef Danny het volgende:
[..]
niet alles mag in de droger he (dingen met opdruk bijvoorbeeld). Dat is me geleerd door vrouwlief iig
Eén van de redenen om een wasdroger te willen kopen! Die suffe strepen!quote:Op zondag 27 juni 2021 10:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En had je dan zo halverwege je shirt zo’n streep lopen door de afdruk van de waslijn?
Misvatting.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:33 schreef holyguacamole het volgende:
[..]
Klopt. Met name mijn kleding niet want vrouwenkleding is vaak teerder (verhaal apart we worden uitgebuit door de kledingindustrie met dunnere en duurdere stoffen).
Alles gaat in de vaat. Ja, je pannen gaan sneller stuk, maar dan koop je een nieuwe na 2 of 3 jaar. kaasschaaf gaat er ook in (reden dat het niet mag is ws omdat het een gelijmd handvat heeft en de lijmlaag laat dan los, maar ook dan - nieuwe kaasschaaf voor een paar euro als dat ding na 2 jaar los laat). Wijnglazen? Gaan hier gewoon in de vaat.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:36 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Ook niet alle vaat mag in de vaatwasser... Pannen bijvoorbeeld niet, borden met een bepaald gouden randje niet, de kaasschaaf niet (geen idee waarom niet) bepaalde schoteltjes niet, wijnglazen niet, dus dat moet dan allemaal met de hand afgewassen worden...
Haha mijn vriend ook van mij. Hij weet alleen nog niet dat ik mijzelf alles aan moest leren.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:26 schreef Danny het volgende:
[..]
hier ook hoor. ik hoefde thuis nooit iets te doen. heb alles van mijn vrouw geleerd
Pink tax is wel echt. Hoogste BTW tarief op tampons en maandverband (maar ook op wc papier, ook zo belachelijk). En de kapper is veel duurder voor vrouwen, ook als je alleen puntjes laat knippen of als je een pixie (heel kort) kapsel hebt.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:39 schreef Danny het volgende:
[..]
Misvatting.
Mannen hechten (ik spreek als ik 'mannen' zeg over de meerderheid, niet iedereen) minder waarde aan dat soort dingen. Een shirt en spijkerbroek en het is goed. Vrouwen willen dure stofjes en designerspul. Dat HOEF je niet te kopen he? Je mag ook gewoon bij de primark winkelen en voor 15 euro een complete outfit aanschaffen.
Zelfde als dat je geen 22 paar schoenen nodig hebt. 1 paar is genoeg. Misschien nog een tweede paar voor wandelen ofzo en that's it. Pink tax is not a real thing
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |