Het zou mij verbazen dat hij dat wel wist, zo hoog zit hij niet in de boom bij Mercedes. Ik denk niet dat ze een sim driver over dit soort strategieen briefen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 16:08 schreef gbm het volgende:
Vond het wel weer grappig dat Anthony Davidson (naast pundit ook simulation driver bij Mercedes) net deed alsof ie niet wist waarom de FIA de regels mbt pitstops wil aanpassen...![]()
Perez sneller als Giovinazziquote:
Wellicht was Perez, net zoals in de trainingen van vorige week, vooral bezig met de afstellingen voor de race.quote:
Nou, dat klopte best wel vandaag met Bottas in de pits.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:22 schreef PzKpfw het volgende:
Wel een sneu team dat Mercedes, als ze het op de baan niet kunnen winnen beginnen ze maar over pitstops die ineens onveilig zijn e.d.
Terecht. Ik vond het vooral sneu dat-ie semi-lollig begon over dat-ie z'n banden alvast had opgewarmd, in plaats van je excuses te maken voor je domme actie.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:07 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.fia.com/sites(...)0lane%20incident.pdf
Bottas 3 plaatsen gridstraf en 2 strafpunten.
Zal je net zien dat hij dit weekend voor Lewis had gekwalificeerdquote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:07 schreef TweedeKlum het volgende:
Tsja dat krijg je als je (Mercedes) gaat klagen over de veiligheid bij pitstops...quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:07 schreef TweedeKlum het volgende:
Hm als ik de verklaring van Bottas lees, zet ik gelijk een alu-hoedje op: dit was een bewussie om aan te tonen dat snelle pitstops gevaarlijk zijn en aanpassing van de regels echt nodig is.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:07 schreef TweedeKlum het volgende:
quote:During the hearing BOT stated that in the past they have been losing time in the pit
departure. So they tried something new, which was to leave in second gear. As a
result, the wheel spin was much higher and the result unexpected.
Dit heeft alleen niks met de pitstop te maken maar met het wegrijden ná de pitstop.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:23 schreef Piles het volgende:
[..]
Hm als ik de verklaring van Bottas lees, zet ik gelijk een alu-hoedje op: dit was een bewussie om aan te tonen dat snelle pitstops gevaarlijk zijn en aanpassing van de regels echt nodig is.
[..]
Dit is toch zeker niet de officiële verklaring?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:23 schreef Piles het volgende:
[..]
Hm als ik de verklaring van Bottas lees, zet ik gelijk een alu-hoedje op: dit was een bewussie om aan te tonen dat snelle pitstops gevaarlijk zijn en aanpassing van de regels echt nodig is.
[..]
jawelquote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:32 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dit is toch zeker niet de officiële verklaring?
Mercedes zelf is een gevaar voor de pits....quote:
Ja, dat snapte ik ook niet helemaal...quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:40 schreef Tijn het volgende:
Wat een verhaal weer. Je hebt juist minder wheelspin als je in de 2e versnelling vertrekt. Hij gaf gewoon teveel gas.
Ja, das waarquote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:29 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Dit heeft alleen niks met de pitstop te maken maar met het wegrijden ná de pitstop.
Ik ben geen coureur, maar zoals ik het begrijp is het in de 1e versnelling erg makkelijk om teveel gas te geven, waardoor je onbedoeld wheelspin krijgt. In hogere versnellingen is de tolerantie daarvoor hoger, want je moet meer gas geven om überhaupt vooruit te komen. Dus het gaat dan minder snel mis, omdat je wat marge hebt.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
Is dat zo?
In de eerste versnellingen maakt het wiel toch het minst aantal omwentelingen?
quote:"We tried something different getting out from the box and there were some variables to what we normally do with the wheelspin, so that's why I spun," said Bottas, who finished only 12th fastest after completing his qualifying simulation earlier than anyone else.
"I would be surprised [if the stewards took action]. It's a normal mistake, it happens. I'm sure they want to understand what happened."
Bottas' uitleg slaat nergens op, dat ga je toch niet testen in een pitstraat waar andere teams ook aan het werk zijn?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:08 schreef Tijn het volgende:
Hele normale vergissing ja. Je ziet elk raceweekend wel een paar auto's verkeerd om in de pitlane staan.
Best bijzonder om 3 plaatsen gridstraf te hebben voor je zelfs maar FP3 gedaan hebtquote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:16 schreef beantherio het volgende:
Het is nog maar vrijdag en Mercedes is al in een inhaalrace beland.
Ik denk dat Mercedes het niet echt als helpen zietquote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:31 schreef Evenstar het volgende:
RB helpt even door een jaar goed mee te draaien hele Lewis en Mercedes legacy neer. Man man man wat een sneu gedoe.
Dit. Wat een kleuter niveau stelt Mercedes ten toon. Dan ben je het ook niet waard die kampioenschappen. Kom op zeg je moet er 1 keertje voor vechten ipv hem ver voor het einde van het seizoen in de pocket te hebben en dan krijg je dit sneue gedoe.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:31 schreef Evenstar het volgende:
RB helpt even door een jaar goed mee te draaien hele Lewis en Mercedes legacy neer. Man man man wat een sneu gedoe.
Nee, nee, nee. Niemand had iets fout gedaan en iedereen had zich aan alle adviezen en voorschriften gehouden. Maar vooral Pirelli had niets fout gedaan. Dus was het toch op 1 of andere manier de schuld vd teamsquote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:48 schreef OnwetendeNerd het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)-brittannie/6607777/
Waarom wil Pirelli een nieuwe achterband introduceren? RBR en FI hadden toch valsgespeeld?
Maar ook weet niet want die hadden zich allemaal aan de regels gehouden aldus Pirelliquote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, nee, nee. Niemand had iets fout gedaan en iedereen had zich aan alle adviezen en voorschriften gehouden. Maar vooral Pirelli had niets fout gedaan. Dus was het toch op 1 of andere manier de schuld vd teams
Dat zeg ikquote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar ook weet niet want die hadden zich allemaal aan de regels gehouden aldus Pirelli
Karmaquote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:07 schreef TweedeKlum het volgende:
Voor Mercedes ja.quote:
Het is nog lang weekendquote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Voor Mercedes ja.
Maar jammer dat het Bottas trof i.p.v. Hamilton..
True. Een meisje mag hopenquote:
De undercut van Verstappen in de GP van Frankrijk heeft Mercedes ECHT veel pijn gedaan. Ze vragen zich nog steeds af waar die 3 sec. voorsprong van Hamilton zijn gebleven.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:43 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dit. Wat een kleuter niveau stelt Mercedes ten toon. Dan ben je het ook niet waard die kampioenschappen. Kom op zeg je moet er 1 keertje voor vechten ipv hem ver voor het einde van het seizoen in de pocket te hebben en dan krijg je dit sneue gedoe.
Ja dat klopt, je krijgt sneller wheelspin.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben geen coureur, maar zoals ik het begrijp is het in de 1e versnelling erg makkelijk om teveel gas te geven, waardoor je onbedoeld wheelspin krijgt. In hogere versnellingen is de tolerantie daarvoor hoger, want je moet meer gas geven om überhaupt vooruit te komen. Dus het gaat dan minder snel mis, omdat je wat marge hebt.
Dat is waarschijnlijk precies waar ze zich héél erg zorgen over aan het maken zijn.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:35 schreef PzKpfw het volgende:
Als Max nu beide GP's kan pakken in Oostenrijk zullen ze zich bij Mercedes zo onderhand toch wel een beetje zorgen beginnen gaan maken.
Dan zekerquote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:35 schreef PzKpfw het volgende:
Als Max nu beide GP's kan pakken in Oostenrijk zullen ze zich bij Mercedes zo onderhand toch wel een beetje zorgen beginnen gaan maken.
Pirelli net zo, volgende week testen ze met nieuwe banden en vanaf Silverstone gaan ze ook met die banden rijden.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:40 schreef beantherio het volgende:
Ik vind het toch wel behoorlijk shockerend hoe ongegeneerd die nieuwe regels rondom pitstops ingevoerd worden. Hele zwakke argumenten hangen er aan en het is wel heel duidelijk gericht op een specifiek team. FIA staat er lelijk op.
Als ik het goed heb, dan heb je in een F1 oto pas in de derde (of zelfs vierde) versnelling geen wheelspin meer als je het gaspedaal volledig intrapt.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben geen coureur, maar zoals ik het begrijp is het in de 1e versnelling erg makkelijk om teveel gas te geven, waardoor je onbedoeld wheelspin krijgt. In hogere versnellingen is de tolerantie daarvoor hoger, want je moet meer gas geven om überhaupt vooruit te komen. Dus het gaat dan minder snel mis, omdat je wat marge hebt.
Ja, ieder punt wat Max uitloopt is echt een probleem. Baku heeft Mercedes enorm veel gekost, dat was DE kans om de verliezen goed te maken.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:35 schreef PzKpfw het volgende:
Andere ondergrond en andere staat van de banden op het moment van wegrijden.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:46 schreef daNpy het volgende:
Kon Bottas dat niet gewoon proberen bij een proefstart?
Hopelijk vervangen ze het asfalt.quote:
Er zijn toeschouwers hè dus nee.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:07 schreef HiDiHo het volgende:
Morgen onweer...ik hoop het...
[ afbeelding ]
jammer danquote:
quote:
Ja maar dan wel ná de start, heb geen zin in 10 rondjes SCquote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:07 schreef HiDiHo het volgende:
[ afbeelding ]
SC als Max 60 seconden achter Hamilton zit is niet ergquote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:13 schreef exile79 het volgende:
[..]
Ja maar dan wel ná de start, heb geen zin in 10 rondjes SC
quote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:13 schreef exile79 het volgende:
[..]
Ja maar dan wel ná de start, heb geen zin in 10 rondjes SC
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:20 schreef 3rr0r het volgende:
[..]Precies bij de start...84%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
Hoop het niet. RB was vorig jaar niet vooruit te branden met regen op dit circuit.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:07 schreef HiDiHo het volgende:
[ afbeelding ]
Komt vast goed..Max is goed als het glad isquote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:26 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Hoop het niet. RB was vorig jaar niet vooruit te branden met regen op dit circuit.
Flashback Turkije.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:27 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Komt vast goed..Max is goed als het glad is
Heb je dat van Kelly?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:27 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Komt vast goed..Max is goed als het glad is
3e is ook nog podiumquote:
Tienden*quote:
Komt vast door die vleugels van red bullquote:
5 tienden.quote:
Daarom dit jaar 1e in regenquote:
Volgens sommige "experts" is Hamilton afgeschrevenquote:
quote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:34 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Volgens sommige "experts" is Hamilton afgeschreven
Lulu is alleen met Max bezig. Dat is wel apartquote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:34 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Volgens sommige "experts" is Hamilton afgeschreven
Dat halen ze misschien ook nietquote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:33 schreef BroesWillems het volgende:
1:02:939 vorig jaar. Is nog genoeg te winnen.
op zeker niet. Als ze in de 1.03 komen doen ze het al goedquote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat halen ze misschien ook niet
Zal wel lekker zweten zijn in zo'n pak. Maar het valt lekker op tussen de Red Bull shirts.quote:
Is morgen loodzwaar met al die regenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:42 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zal wel lekker zweten zijn in zo'n pak. Maar het valt lekker op tussen de Red Bull shirts.
Leuk dat McLaren ook nog een fan op de tribune heeft staanquote:
Dat niet, maar 2 seconden is een groot gat op zo'n kleine baan.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat halen ze misschien ook niet
is niet nodig, je kunt Benz beter in de waan laten dat ze snel zijnquote:
Doet de polesitter vanmiddag 1 minuut voor het einde.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
Nou nog even hopen op een klein klappertje in de laatste 12 minuten
Bottas op Hamilton ofzoquote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
Nou nog even hopen op een klein klappertje in de laatste 12 minuten
Bottas heeft gridstraf en zal dus sowieso niet van pole starten (tenzij er héle rare dingen gebeuren)quote:
Voor Bottas ben ik ook niet zo bangquote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bottas heeft gridstraf en zal dus sowieso niet van pole starten (tenzij er héle rare dingen gebeuren)
Je kiest er toch zelf voor om er in te trappen?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 13:01 schreef DKUp het volgende:
Ik ben zo klaar met die griezel en Mercedes met hun mindgames.
gisteren was Ham ook al sneller in FP2 met dat door tracklimit afgenomen rondje dus het wordt echt wel spannend straksquote:Op zaterdag 26 juni 2021 13:24 schreef Nattekat het volgende:
Mercedes heeft de motor alvast opgeschroefd.
Spannend? Maar ik wil na een individueel rondje al conclusies trekken over het kampioenschap.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 13:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
gisteren was Ham ook al sneller in FP2 met dat door tracklimit afgenomen rondje dus het wordt echt wel spannend straks
quote:Op zaterdag 26 juni 2021 13:41 schreef Montov het volgende:
[..]
Spannend? Maar ik wil na een individueel rondje al conclusies trekken over het kampioenschap.
Eigenlijk net zo als het hele jaar al het geval isquote:Op zaterdag 26 juni 2021 13:42 schreef Tarado het volgende:
[..]de conclusie is dat het spannend wordt
Dat gejank van ze is tenenkrommend, tijd dat het echt tegen zit bij dat team in ieder geval dit jaar.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:40 schreef Evenstar het volgende:
Ik vind de strijd leuk en heel fijn dat het na jaren weer eens echt spannend is. Echter moet ik zo langzamerhand wel kotsen van Mercedes en Lewis. Wat zijn dat slechte verliezers zeg.
Heb het idee dat ze dit jaar heel veel aan populariteit verliezen. Ze kwamen als relatieve nieuwkomers al veel te kort op teams als Mclaren en Ferrari maar dit jaar hebben ze helemaal geen goede beurt ondanks hun fenomenale resultatenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:40 schreef Evenstar het volgende:
Ik vind de strijd leuk en heel fijn dat het na jaren weer eens echt spannend is. Echter moet ik zo langzamerhand wel kotsen van Mercedes en Lewis. Wat zijn dat slechte verliezers zeg.
Misschien wil iemand even goed in zijn gezicht hoesten.quote:
We gaan het meemakenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Volgens Sky heeft Lewis vanmiddag in FP3 op het laatste moment een nieuwe set-up gevonden waarmee het potentieel van de Mercedes waargemaakt kant worden. Bottas neemt die set-up ook over voor deze sessie.
Hopelijk kan hij nog wat in Q2 en Q3quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:13 schreef tralalala het volgende:
Perez gaat zich nog achter Bottas kwalificeren ook
In ieder geval Q3 halen en dan in ieder geval voor Bottas na de gridstraf is toch wel het minimale eigenlijk.quote:
Gaat om het ideequote:
Had Ocon niet een contract voor langere termijn met Alpine?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Zal de Gasly >>> Alpine geruchten alleen maar versterken.
Ocon heeft toch net bijgetekend?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Zal lastig zijn met Ocon z'n recente verlenging.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Is ier er volgende week er ook bij?quote:
2023 of 2024quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Had Ocon niet een contract voor langere termijn met Alpine?
Yups. Net getekend voor 3 jaar extraquote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Had Ocon niet een contract voor langere termijn met Alpine?
The Shadowquote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
Max en The Shadow zijn naar buiten
Lulu?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
Max en The Shadow zijn naar buiten
quote:
Waarom noem je die "The Shadow"quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |