Zitten we wel in hetzelfde gesprek?quote:Op donderdag 24 juni 2021 19:14 schreef ACT-F het volgende:
[..]
In geval van mobiele toepassingen is het gewicht en omvang ook relevant. Een groter actieradius betekent meer gewicht wat ook weer energie nodig heeft om verplaatst te worden. Op dat vlak moeten er nog stappen gezet worden voordat we grootschalig elektrisch kunnen rijden. Ik wacht nog steeds met smart op aluminiumaccu's die lithium moet vervangen.
Ja hoor, toepasbaarheid van bepaalde technieken heeft meerdere aspecten. Prijs is er één van, maar ook het praktische deel. Een voertuig dat naar verhouding te veel accu heeft in zowel gewicht als omvang is niet efficiënt.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zitten we wel in hetzelfde gesprek?
Yep, precies dit. Het is de markt die dit zelf heeft veroorzaakt. Lekker verkopen en omzet maken, zonder na te denken over de gevolgen ervan.quote:Op donderdag 24 juni 2021 10:33 schreef Dries4Ever het volgende:
Het is ook gewoon kut
Overdag massa aan stroom dat het net opvloeit vanwege de zonnepanelen, savonds iedereen zijn elektrische auto de lader om die shit weer terug te halen.
Dat is wachten op problemen
Huh? Tuurlijk wel! En ze WISTEN het ook, maar het kon ze(en kan ze nog steeds) geen donder boeien. Geld! Verkopen! Omzet! Winst! Winst! Dat is het enige wat die lui belangrijk vinden.quote:Op donderdag 24 juni 2021 10:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt niemand had dit kunnen voorspellen
Regeren is vooruit zien. Bij de eerste in NL verkochte Tesla konden ze dit al zien aankomen.quote:Op donderdag 24 juni 2021 10:50 schreef PiyeReloaded het volgende:
Want alleen in Amsterdam is een energietransitie aan de gang? Dit lijkt mij gewoon slecht netbeheer.
Als ik de kaarten erbij pak sta ik er ook van te kijken, zeker omdat de nieuwbouwwijk Buiksloterham genoemd wordt. Zo te zien is deze wijk vanaf 2008 gebouwd en gaat de middenspanning keurig naar de gebouwen waardoor het laagspanningsgedeelte betrekkelijk kort is. Dit in tegenstelling tot de oudere woonwijk ernaast die veel meer lengte heeft in het laagspanningsgedeelte. Dus qua ontwerp ziet het er goed uit, maar ik heb geen zicht op kabeldiktes en het actuele verbruik. De eerste problemen ontstaan in de laagspanning, zeker bij grotere lengtes. Ik krijg daarmee het vermoeden dat de krapte hoger in het net zit, in elk geval in de middenspanning, mogelijk zelfs in de hoogspanning. Tja, dan heb je een uitdaging die vooral grotere gebieden kan treffen dan alleen de genoemde wijken. Amsterdoomedquote:Op donderdag 24 juni 2021 18:17 schreef Fer het volgende:
Buiksloterham en het Westelijk havengebied zijn oude bedrijfsterreinen met een lage dichtheid en lichte industrie.
Kan het aan de productie kant zitten?quote:Op donderdag 24 juni 2021 21:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als ik de kaarten erbij pak sta ik er ook van te kijken, zeker omdat de nieuwbouwwijk Buiksloterham genoemd wordt. Zo te zien is deze wijk vanaf 2008 gebouwd en gaat de middenspanning keurig naar de gebouwen waardoor het laagspanningsgedeelte betrekkelijk kort is. Dit in tegenstelling tot de oudere woonwijk ernaast die veel meer lengte heeft in het laagspanningsgedeelte. Dus qua ontwerp ziet het er goed uit, maar ik heb geen zicht op kabeldiktes en het actuele verbruik. De eerste problemen ontstaan in de laagspanning, zeker bij grotere lengtes. Ik krijg daarmee het vermoeden dat de krapte hoger in het net zit, in elk geval in de middenspanning, mogelijk zelfs in de hoogspanning. Tja, dan heb je een uitdaging die vooral grotere gebieden kan treffen dan alleen de genoemde wijken. Amsterdoomed![]()
[ afbeelding ]
Ik sluit het niet uit. In dat geval moeten de klimaatwappies op hun handen gaan zitten of genieten van kaarslichtquote:Op donderdag 24 juni 2021 22:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Kan het aan de productie kant zitten?
Kolencentrales aan de Hemweg en Diemen staan uit. Tevens gaan op sommige dagen de gascentrales ook uit en komt de stroom van windmolens langs het IJsselmeer en zonnepanelen.
Dat is wel vaker zo met de mensen die janken over de energietransitie.quote:Op donderdag 24 juni 2021 14:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb liever dat JIJ naast de kolencentrale woont waar ik mijn huis mee van stroom voorzie.
Toevallig dat die allemaal willen dat uitgerekend jij naast een kolencentrale woont. Dat zegt toch wel iets.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 01:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dat is wel vaker zo met de mensen die janken over de energietransitie.
Dat doen ze ook wel, maar wij mogen het betalenquote:Op donderdag 24 juni 2021 20:04 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Yep, precies dit. Het is de markt die dit zelf heeft veroorzaakt. Lekker verkopen en omzet maken, zonder na te denken over de gevolgen ervan.
Ik weet daarom een mooie: ze mogen het ook zelf weer oplossen.
Als de aparte aansluiting die dit vermogen aankan voldoet dan komt die er gewoon. Of denk je dat dit nu op een huis-tuin-keuken aansluiting wordt aangesloten?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 06:26 schreef Fer het volgende:
Ben benieuwd wat van Doornick zegt als een bedrijf een dikke aansluiting wil omdat er 60kw zonnepanelen op het dak komen.
Er kunnen echter niet snel genoeg kabels gemaakt worden om dit nog op tijd af te krijgen. De kabelfabrieken hebben niet genoeg productiecapaciteit.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 01:46 schreef puddingman het volgende:
Het probleem is niet zo zeer de opwekcapaciteit, stroom kan uit de hele EU komen als het moet. Er ligt fysiek gewoon niet genoeg koper in de grond voor de gigantisch hogere energievraag, en dat wordt alleen maar meer door elektrisch alles dat ons door de politiek wordt opgedrongen.
Er zijn wel technische oplossingen om de reservecapaciteit van kabels te benutten, maar ook dan zit je op max. 40% extra. Ook al koop je daarmee wat tijd, dat lost het probleem bij lange na niet op voor de lange termijn.
De enige oplossing is straten openbreken en kabels trekken. Zo'n beetje allemaal. Goed voor de werkgelegenheid zullen we maar zeggen.
Doe je dat niet, dan worden de kabels vanzelf te heet door de te hoge stromen. Dat kan wat vuurwerk op straat geven, helemaal met gasleidingen in de buurt.
Dit is een probleem waar we al minstens 10 jaar vanaf weten.quote:Op donderdag 24 juni 2021 10:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt niemand had dit kunnen voorspellen
100 jaarquote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit is een probleem waar we al minstens 10 jaar vanaf weten.
Waar haal jij je gloeilampen dan?quote:Op donderdag 24 juni 2021 21:35 schreef HeatWave het volgende:
Conspiracymodus.
Mensen vertikken het massaal om aan de spaarlampen etc te gaan, dus rammen we de capaciteit omlaag, besparen of sterven gepeupel!
Hier verkopen ze nog diverse modellen gloeilampen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waar haal jij je gloeilampen dan?
Wij wilden tijdens een verbouwing de positie van gas & elektrameter een stukje verplaatsen. Dat wilde Stedin best uitvoeren, maar dan zouden ze ook meteen de hele oprit vanaf de straat opengraven en een nieuwe kabel 4x10mm2 trekken ipv de huidige 4x6 mm2. "Bent u meteen klaar voor de toekomst"quote:Op vrijdag 25 juni 2021 01:46 schreef puddingman het volgende:
Het probleem is niet zo zeer de opwekcapaciteit, stroom kan uit de hele EU komen als het moet. Er ligt fysiek gewoon niet genoeg koper in de grond voor de gigantisch hogere energievraag, en dat wordt alleen maar meer door elektrisch alles dat ons door de politiek wordt opgedrongen.
Er zijn wel technische oplossingen om de reservecapaciteit van kabels te benutten, maar ook dan zit je op max. 40% extra. Ook al koop je daarmee wat tijd, dat lost het probleem bij lange na niet op voor de lange termijn.
De enige oplossing is straten openbreken en kabels trekken. Zo'n beetje allemaal. Goed voor de werkgelegenheid zullen we maar zeggen.
Doe je dat niet, dan worden de kabels vanzelf te heet door de te hoge stromen. Dat kan wat vuurwerk op straat geven, helemaal met gasleidingen in de buurt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |