abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203140040
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 15:04 schreef Tyranoesauroes het volgende:

Iemand een idee of je nog iets kan doen met losse theeblaadjes? Drink sinds het thuiswerken veel meer losse thee omdat 't veel lekkerder is dan de theezakjesthee, maar gooi daardoor wel veel van die blaadjes weg waarbij ik het idee heb dat ik er nog wat mee kan doen (ruikt wel lekker altijd, zelfs als er al thee van getrokken is :D ).
Theeblaadjes zijn erg goeie mest voor je plantjes :Y
Twiddel
  dinsdag 11 januari 2022 @ 15:10:11 #152
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203140060
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 15:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dit heb ik ook gedaan. En een zuinigere wasmachine, maar eigenlijk was dat vorig jaar dus dat telt niet als goed voornemen voor dít jaar.
Maar je gaat dit jaar merken hoeveel je bespaart! :+
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator / Colorchick dinsdag 11 januari 2022 @ 15:11:05 #153
382129 crew  Donna
pi_203140070
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 14:53 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik ga weer eens een paar maanden bijhouden wat we nu echt aan boodschappen uitgeven, ik heb het idee dat mijn budget van een paar jaar geleden niet meer toereikend is.
Verder kopen we (bij de kringloop) helemaal geen boeken en tijdschriften meer, ik ontdek hier in de buurt steeds meer boekenruilkastjes.
Wij hebben vorig jaar ook teveel uitgegeven en ik zou heel graag ¤1000 willen besparen ten opzichte van 2021.

-------

Vorig jaar bij het openen van dit topic schreef ik trouwens dat ik al ¤500 bespaard had door op aanbiedingen te letten. Uiteindelijk ben ik op 31 dec op een besparing van ruim ¤800 uitgekomen en dan heb ik ook nog wel eens een bonnetje gemist, dus al met al ben ik daar wel heel blij mee. Lang leve een goede aanbieding!
  Moderator / Colorchick dinsdag 11 januari 2022 @ 15:11:28 #154
382129 crew  Donna
pi_203140078
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 15:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Precies! *O*
pi_203140091
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 15:08 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Theeblaadjes zijn erg goeie mest voor je plantjes :Y
Jaaaa goeie maar ik heb geen plantjes thuis |:)
afspraak tandarts verzetten
pi_203140097
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  Moderator / Colorchick dinsdag 11 januari 2022 @ 15:13:16 #157
382129 crew  Donna
pi_203140099
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 15:04 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Goed topic! ^O^
[..]
Dit is inderdaad wel een hele goeie! Misschien wil ik het over vorig jaar ook nog wel weten haha :P

[nerdmodus aan] Domeinnaam van TransIP verhuizen naar een goedkopere hoster [/nerdmodus uit]

Eens verdiepen in die Jumbo zegels, doe er toch wel vaak boodschappen maar die zegels sla ik altijd over. Beetje zonde misschien.

Ook nog eens een keer meer moeite doen voor To Good To Go, vorig jaar een paar keer dingen besteld maar nooit opgehaald omdat je veel bestellingen alleen op van die ongelukkig tijdstippen kan ophalen :+

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Iemand een idee of je nog iets kan doen met losse theeblaadjes? Drink sinds het thuiswerken veel meer losse thee omdat 't veel lekkerder is dan de theezakjesthee, maar gooi daardoor wel veel van die blaadjes weg waarbij ik het idee heb dat ik er nog wat mee kan doen (ruikt wel lekker altijd, zelfs als er al thee van getrokken is :D ).
Het is in ieder geval veel meer rente dan die je krijgt bij de bank. Winwin! w/

En die theeblaadjes, in ieder geval nog een paar keer thee ervan trekken? Of doe je dat al?
pi_203140136
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 15:13 schreef Donna het volgende:

[..]
Het is in ieder geval veel meer rente dan die je krijgt bij de bank. Winwin! w/

En die theeblaadjes, in ieder geval nog een paar keer thee ervan trekken? Of doe je dat al?
Na 2 of 3 kopjes is de beste smaak er al wel uit :@
  Moderator / Colorchick dinsdag 11 januari 2022 @ 15:17:27 #159
382129 crew  Donna
pi_203140152
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 15:16 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
Na 2 of 3 kopjes is de beste smaak er al wel uit :@
Ja na 3 kopjes zeker wel inderdaad. Ik heb geen tips, sorry. o|O
pi_203140442
We zijn onlangs overgestapt op poeder voor de vaatwasser ipv blokjes, eens kijken of dat ook echt een besparing gaat opleveren. Het valt in elk geval preciezer te doseren. We hadden altijd blokjes van de Aldi en Lidl, omdat die het beste tegen aanslag in de theebekers werkten, maar sinds ze bij beide winkels de formule veranderd hebben werken ze daartegen net zo waardeloos als andere merken. Poeder werkt net zo waardeloos, maar zo ben ik tenminste niet aan het prutsen met die folietjes.
  Moderator dinsdag 11 januari 2022 @ 15:42:41 #161
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203140532
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 15:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nou ja, in principe nog helemaal niets he, want ik moet eerst de aanschafkosten van de nieuwe apparaten terugverdienen voor ik daadwerkelijk ga besparen :+ Maar tegen de tijd dat dat zo ver is zijn ze zo oud dat ik alweer nieuwe nodig heb denk ik :')
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 11 januari 2022 @ 15:50:18 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203140662
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 15:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nou ja, in principe nog helemaal niets he, want ik moet eerst de aanschafkosten van de nieuwe apparaten terugverdienen voor ik daadwerkelijk ga besparen :+ Maar tegen de tijd dat dat zo ver is zijn ze zo oud dat ik alweer nieuwe nodig heb denk ik :')
De kosten gaan voor de baat. Ik zie het persoonlijk wel direct als besparing.

En minder gewetensbezwaar om de droger te gebruiken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203141378
Heerlijk topic. Ik ga er altijd goed op om levensmiddelen en andere nuttige producten zo goedkoop mogelijk in te slaan.

Waar ik vooral heel content mee ben is om producten als wasmiddel, vaatwastabletten en tandpasta bij echt goede aanbiedingen in bulk in te slaan. En in sommige gevallen pakt dat ook gunstig uit, want ik ben er daardoor pas vorige week achter gekomen dat die nieuwe Paradontax tandpasta niet te beuken is :') Eigenlijk ben je hoe dan ook een dief van je eigen portemonnee als je producten van de drogist voor de normale prijs koopt. Uitgezonderd producten die niet in de aanbieding komen dan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 14:58 schreef summer2bird het volgende:
ik gebruik 2 handdoeken bij het afdrogen na het douchen, 1 voor mijn haar en 1 voor mijn lichaam, en die van mijn lichaam gebruik ik de dag erop voor mijn haar, en dan gaat die pas in de was

Je kunt aanzienlijk meer besparen door niet elke dag een schone handdoek te pakken na het douchen. Als je hem fatsoenlijk ophangt kan dat prima. Ik gebruik denk ik 2 handdoeken per week.
pi_203146108
Ik ben het afgelopen jaar enorm gaan bezuinigen. We leefden al niet op grote voet maar er bleek nog zo'n 400 euro per maand af te kunnen.
We zijn helaas in een situatie waarin we de komende paar jaar nog hoge kosten hebben. We hebben ook een huis dat geld slurpt. Elke euro bespaard is mooi meegenomen.

Mijn bezuinigingsdrang komt ook voor een groot deel voort uit het feit dat ik zo duurzaam mogelijk wil leven. En dat komt toch meestal neer op gewoon geen of minder dingen kopen. Voor mij geen prullaria uit een land aan de andere kant van de wereld. Of nagellak, vochtig toiletpapier of scrubgel die dankzij mij in het milieu terecht komt.

Werkelijk elk abonnement is inmiddels aangepast. Laatst heb ik 10 euro per maand bespaard op de overlijdensrisicoverzekering en 45 euro per jaar op het ANWB-lidmaatschap. Alleen de uitvaartverzekering moet ik nog bekijken. En ik hoop dat mijn man komend jaar eindelijk het tv-abonnement op wil zeggen.

Ik ben ons stroomverbruik goed in de gaten gaan houden. Ik heb daarvoor de handleidingen van diverse apparaten uitgeplozen om de zuinigste stand te kunnen gebruiken. Ik kook in zo min mogelijk pannen, gebruik de oven zo min mogelijk. Ik combineer ook vaak dingen. Ik gril de pompoen voor morgen als de oven aan staat of ik kook meerdere eieren tegelijk als ik er maar 1 nodig heb.

We hebben ook een en ander getweakt aan onze cv-installatie. Recent is de keukenvloer geïsoleerd. Er zit folie achter de radiatoren. Deze zijn ook waterzijdig ingeregeld. Ik hou meer zicht op het schema van de thermostaat.

A-merken komen er in principe niet in. Er zijn enkele uitzonderingen maar echt weinig. Ik hoef daardoor ook niet zo op aanbiedingen te letten want die zijn vaak voor A-merken die toch duurder zijn dan een huismerk.

Eens per jaar haal ik voor een heel jaar aan drogisterij artikelen in Duitsland. We gebruiken daar weinig van. Geen make-up, geen cremespoeling, gel of dat soort dingen.

Van wasmiddel gebruik ik de helft van de voorgeschreven hoeveelheid. Wasverzachter is vervangen voor azijn. Kleding ben ik iets langer gaan dragen. Kleding wordt op 30 graden op 1200 toeren op het eco-programma gewassen.

We eten inmiddels 5 keer in de week vegetarisch. Het vlees dat we eten is biologisch dus wel weer een stuk duurder.
Ik heb best veel kunnen besparen op de boodschappen door kleine veranderingen aan te brengen. Ik koop bijna geen citroen en limoen meer maar gebruik het uit een flesje. Buffelmozzarella is vervangen voor gewone, feta door witte kaas, arachideolie voor zonnebloemolie.
We eten overigens wel vrij luxe in vergelijking met de meeste mensen denk ik. Als we ooit in de bijstand moeten, kan er nog wel wat van af. We geven 80 euro per week uit voor 2 personen. Plus voor zo'n 20 euro afhaal. Dat was voorheen 125 plus 30. De meeste groente kweek ik wel zelf dus dat scheelt veel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lucky_Strike op 12-01-2022 10:51:17 ]
Spoilers!
  dinsdag 11 januari 2022 @ 21:56:48 #165
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_203146596
Ik denk dat mensen vooral veel geld zouden kunnen besparen met kleding. Vrijwel iedereen heeft veel te veel kleding en slechts een zeer klein percentage van kleding wordt afgedragen. Ik las dat in de VS 95% van de kledingstukken die weggegooid worden nog prima gedragen zouden kunnen worden.

Iets anders waar vooral vrouwen op zouden kunnen besparen is persoonlijke verzorging. Voor veel vrouwen is een potje creme van 25 Euro of zelfs een veelvoud daarvan volstrekt normaal. Ze hebben doorgaans een heel aantal van vergelijkbare producten in hun toiletkast. En dat terwijl uit vergelijkend warenonderzoek (Stiftung Warentest aus Deutschland) keer op keer naar voren komt dat Nivea-creme van 2 Euro voor een blik van 150 gram beter is.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_203147037
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 15:36 schreef Doedezemaar het volgende:
We zijn onlangs overgestapt op poeder voor de vaatwasser ipv blokjes, eens kijken of dat ook echt een besparing gaat opleveren. Het valt in elk geval preciezer te doseren. We hadden altijd blokjes van de Aldi en Lidl, omdat die het beste tegen aanslag in de theebekers werkten, maar sinds ze bij beide winkels de formule veranderd hebben werken ze daartegen net zo waardeloos als andere merken. Poeder werkt net zo waardeloos, maar zo ben ik tenminste niet aan het prutsen met die folietjes.
De fuck, is dát het?!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_203148633
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 21:15 schreef Hupje het volgende:
Ik knip de tube tandpasta open, er blijft anders zoveel tandpasta achter, zonde!
Ik kijk altijd naar datum korting in de supermarkt, vlees en (sommige) groenten met korting vries ik in. Wasmiddel koop ik alleen in de aanbieding, net als vaatwasblokjes en konijnenvoer. Bij goede aanbiedingen voor houdbare producten koop ik een aantal verpakkingen.
Ik ga naar 2 supermarkten en ken de prijzen van mijn vaste boodschappen aardig uit m'n hoofd. Wordt een product bij de een duurder, dan koop ik het voortaan bij de ander.
Die tubes die op de dop kunnen staan hebben vaak een buisje van 2 cm aan de binnenkant (gelijk achter de opening). Hierdoor kun je zelfs met goed knijpen de laatste 2 cm er niet uit krijgen. Dat is makkelijk ergens tussen de 10 en 20% van de tube.
Ik dacht dat die oplichterij verboden was :? Er staat me iig iets bij van spuitbussen waar de de laatste x procent niet uit kwam en dat dat verboden is op een gegeven moment.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_203149207
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:56 schreef Puntenjager het volgende:
Ik denk dat mensen vooral veel geld zouden kunnen besparen met kleding. Vrijwel iedereen heeft veel te veel kleding en slechts een zeer klein percentage van kleding wordt afgedragen.
Het internet is vol met gekken, dus dit kan er ook wel bij:

Ik heb twee jaar geleden gekeken wat ik het mooiste setje vond in mijn kledingkast.
Dat was een A-merk spijkerbroek en een donkerblauw long-sleeve shirt, ook een A-merk.

Vervolgens dit setje 5x gekocht.
En dat is nu alles wat ik in mijn kast heb.

Laatst heb ik een balletje opgegooid op mijn werk. (kantoorbaan)
Bleek dat niemand (allemaal mannen) het is opgevallen. _O-
Een vrouwelijke stagiaire wel, die dacht dat het kwam omdat ze maar 1 keer per week op het werk was.

edit: 5 spijkerbroeken is veel te veel. wat doe je er aan?

[ Bericht 1% gewijzigd door BertV op 12-01-2022 07:03:43 ]
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_203149468
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2022 00:06 schreef Puntenjager het volgende:

[..]
Die tubes die op de dop kunnen staan hebben vaak een buisje van 2 cm aan de binnenkant (gelijk achter de opening). Hierdoor kun je zelfs met goed knijpen de laatste 2 cm er niet uit krijgen. Dat is makkelijk ergens tussen de 10 en 20% van de tube.
Ik dacht dat die oplichterij verboden was :? Er staat me iig iets bij van spuitbussen waar de de laatste x procent niet uit kwam en dat dat verboden is op een gegeven moment.
Tube doormidden knippen. Beide helften kun je in elkaar schuiven zodat de zaak niet uitdroogt en dan kun je er nog zat uithalen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Colorchick woensdag 12 januari 2022 @ 10:28:34 #170
382129 crew  Donna
pi_203150832
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 06:48 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik heb twee jaar geleden gekeken wat ik het mooiste setje vond in mijn kledingkast.
Dat was een A-merk spijkerbroek en een donkerblauw long-sleeve shirt, ook een A-merk.

Laatst heb ik een balletje opgegooid op mijn werk. (kantoorbaan)
Bleek dat niemand (allemaal mannen) het is opgevallen. _O-
Een vrouwelijke stagiaire wel, die dacht dat het kwam omdat ze maar 1 keer per week op het werk was.

edit: 5 spijkerbroeken is veel te veel. wat doe je er aan?
Super slim en helemaal niet gek! :)
  Moderator / Colorchick woensdag 12 januari 2022 @ 10:30:12 #171
382129 crew  Donna
pi_203150856
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:56 schreef Puntenjager het volgende:
Ik denk dat mensen vooral veel geld zouden kunnen besparen met kleding. Vrijwel iedereen heeft veel te veel kleding en slechts een zeer klein percentage van kleding wordt afgedragen. Ik las dat in de VS 95% van de kledingstukken die weggegooid worden nog prima gedragen zouden kunnen worden.

Iets anders waar vooral vrouwen op zouden kunnen besparen is persoonlijke verzorging. Voor veel vrouwen is een potje creme van 25 Euro of zelfs een veelvoud daarvan volstrekt normaal. Ze hebben doorgaans een heel aantal van vergelijkbare producten in hun toiletkast. En dat terwijl uit vergelijkend warenonderzoek (Stiftung Warentest aus Deutschland) keer op keer naar voren komt dat Nivea-creme van 2 Euro voor een blik van 150 gram beter is.
Dat Nivea blikje is het enige wat ik gebruik en waar m'n huid niet van op hol slaat. Dus deze vrouw is voor 2 euro klaar en altijd 1+1 gratis uiteraard.
Nouja ik koop nog haarverf, maar ook alleen 1+1 gratis en zelf verven is sowieso stukken goedkoper dan bij de kapper.
pi_203151148
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 06:48 schreef BertV het volgende:

[..]

Dit vind ik wel een mooie actie *) Trouwens als je een goeie broek of jack vindt (of whatever) is het helemaal niet erg om er meerdere van te kopen, want grote kans dat hetzelfde model er niet meer is als je een nieuwe nodig hebt! :@
pi_203151181
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:30 schreef Donna het volgende:

[..]
Dat Nivea blikje is het enige wat ik gebruik en waar m'n huid niet van op hol slaat. Dus deze vrouw is voor 2 euro klaar en altijd 1+1 gratis uiteraard.
Nouja ik koop nog haarverf, maar ook alleen 1+1 gratis en zelf verven is sowieso stukken goedkoper dan bij de kapper.
Haarverf koop ik in Duitsland of bij drogisterijnet en dan ben ik voor zo’n ¤3 per pakje klaar, haarverf bij de drogist is echt bizar duur
pi_203151207
Vind al die tandpastatube-tips heel mooi maar meer kwijt aan tandenstokers dan aan tandpasta :+ Die die ¤5 die je er per jaar mee bespaard is vrij minimaal als je naar je gehele uitgaven kijkt volgens mij.
pi_203151339
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:53 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Vind al die tandpastatube-tips heel mooi maar meer kwijt aan tandenstokers dan aan tandpasta :+ Die die ¤5 die je er per jaar mee bespaard is vrij minimaal als je naar je gehele uitgaven kijkt volgens mij.
Veel van die dingen gaan op een gegeven moment automatisch en zonder moeite.

Zo heb ik baddoeken (100 x 50 cm) ipv badlakens (140 x 70 cm)
Eenmalig zo aanschaffen en je hebt minder was.

Ik zou nooit bezuinigen op voeding, maar dat is een variabele last waar je per direct mee kunt minderen.

Vaste lasten ben ik allergisch voor.

Mijn nieuwe doel is het extra aflossen van mijn hypotheek(je).
Ik kan een tijd goed sparen maar ga het dan vervolgens uitgeven aan dure dingen (racefiets, laptop etc).
Beleggen wil ik niet. (financieel ben ik extreem risicomijdend)

[ Bericht 0% gewijzigd door BertV op 12-01-2022 11:25:47 ]
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')