abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200022322
Mijn eerste topic en die is gecopycat van het vivaforum omdat we hem zo gaan missen.

Heb jij weleens een tikkie gehad van 50 cent voor benzinegeld? Moet je meebetalen aan een vrijgezellenfeest/baby shower en steekt de organisator het in z'n eigen zak? Heb je een bruiloftsfeest gehad waarbij je je eigen drinken moest betalen? Als je de rekening split met een bepaald gezelschap, worden er de duurste gerechten en dranken gekocht. Als ieder voor zich betaalt, wordt er heel rustig aan gedaan. Zet het in dit topic! Meer inspiratie nodig: https://forum.viva.nl/gel(...)list_messages/474516

Om het leuk te houden voor iedereen, ga alsjeblieft niet de discussie aan over het splitten van rekeningen of benzinegeld vragen ja of nee. Dan is het niet leuk om te lezen.
pi_200022372
TS begint (is dat hier ook?).
Ik heb ooit een blauwe maandag gewerkt bij een erg commercieel bedrijf. Zij gingen een keer uit eten en het was sociaal verplicht om mee te gaan. Omdat ik na het eten nog moest autorijden, vroeg ik van te voren hoe het zat met de rekening betalen. Het was al duidelijk dat het bedrijf het niet ging betalen. Er werd toen duidelijk gemaakt dat het ieder voor zich was.

De avond vorderde en iedereen ging langzaam over naar bacardi-cola, wodka-red bull et cetera. Ik zat braaf aan m'n colaatje.

De maandag erop kregen we de rekening gepresenteerd en er werd dus inderdaad gesplit. Deze avond zou mij ¤90,- euro gekost hebben voor spareribs en twee cola's.... :{
  woensdag 23 juni 2021 @ 11:52:26 #3
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_200022493
Rond de 4 jaar geleden kwam ik 10 cent te kort voor iets dus ik leende dat bij mijn vriend. In de namiddag, ik zat net lekker bij te komen, ging mijn vriend helemaal zeiken dat ik zijn 10 cent heb gejat en dat hij nooit meer iets uitleent aan mij. (ik was net 20 minuten thuis van ons uitstapje...)
Alleen samen krijgen we de overheid onder controle. 💓
Lockdowndoden in onze mind 💗 Love naar alle vaccinatieslachtoffers 💕 💞
Liefde & Vrijheid ❤️
#NooitMeerLockdowns #QRGaatTeVer #WakeUpThinkFree 💔
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 12:02:46 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200022671
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 11:52 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Rond de 4 jaar geleden kwam ik 10 cent te kort voor iets dus ik leende dat bij mijn vriend. In de namiddag, ik zat net lekker bij te komen, ging mijn vriend helemaal zeiken dat ik zijn 10 cent heb gejat en dat hij nooit meer iets uitleent aan mij. (ik was net 20 minuten thuis van ons uitstapje...)
Is dit nog steeds je vriend? :D

Ik ben zelf wel van de ene keer betaal ik en de andere keer betaalt de ander. Jaren geleden ging ik met een vriendin een kopje thee drinken. Bij de rekening vroeg ze of we het apart konden afrekenen. Ik had alleen een pinpas bij me en vond het zo schraal om die ¤ 2,00 te pinnen. Zelf had ik het zo voor haar betaald.

Maar goed, iedereen is daarin natuurlijk anders :)
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 11:45 schreef FokRome het volgende:
TS begint (is dat hier ook?).
Ik heb ooit een blauwe maandag gewerkt bij een erg commercieel bedrijf. Zij gingen een keer uit eten en het was sociaal verplicht om mee te gaan. Omdat ik na het eten nog moest autorijden, vroeg ik van te voren hoe het zat met de rekening betalen. Het was al duidelijk dat het bedrijf het niet ging betalen. Er werd toen duidelijk gemaakt dat het ieder voor zich was.

De avond vorderde en iedereen ging langzaam over naar bacardi-cola, wodka-red bull et cetera. Ik zat braaf aan m'n colaatje.

De maandag erop kregen we de rekening gepresenteerd en er werd dus inderdaad gesplit. Deze avond zou mij ¤90,- euro gekost hebben voor spareribs en twee cola's.... :{
Dat is gewoon asociaal :X Heb je er iets over gezegd?

Ik was een keer een weekend weg met vrienden waarin iedereen zat te zuipen en ik niet. Er is toen een speciale rekening voor de drank aangemaakt. Ik wil best iets meer betalen maar ik ga niet een paar tientjes extra betalen als ik zelf geen druppel heb gedronken _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_200022711
In een oude appgroep, die organiseerden een bbq, zo van heey wie komt er morgen bij ons bbqen?

Iedereen enthousiast, appt die als jullie zorgen voor het vlees regelen wij het drinken :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 12:06:31 #6
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200022732
Andere ervaring: van die vrienden die mee gaan stappen en nooit een rondje halen. Of juist een rondje halen net als iedereen nog een drankje heeft :?

Oh dat brengt me op nog een verhaal! We gingen een keer uit eten met de hele klas en bij het afrekenen kwamen we een paar euro te kort. Super vreemd want iedereen had betaald en sommigen hadden zelfs wat fooi neergelegd :? Op een gegeven moment gingen we het rondje af om te kijken wie wat had ingelegd. Blijkt een van mijn klasgenoten toch niks ingelegd te hebben “want ze was haar portemonnee vergeten”. Dude, zeg dat dan gewoon meteen }:|
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Spellchecker woensdag 23 juni 2021 @ 12:07:37 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200022746
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 11:45 schreef FokRome het volgende:
TS begint (is dat hier ook?).
Ik heb ooit een blauwe maandag gewerkt bij een erg commercieel bedrijf. Zij gingen een keer uit eten en het was sociaal verplicht om mee te gaan. Omdat ik na het eten nog moest autorijden, vroeg ik van te voren hoe het zat met de rekening betalen. Het was al duidelijk dat het bedrijf het niet ging betalen. Er werd toen duidelijk gemaakt dat het ieder voor zich was.

De avond vorderde en iedereen ging langzaam over naar bacardi-cola, wodka-red bull et cetera. Ik zat braaf aan m'n colaatje.

De maandag erop kregen we de rekening gepresenteerd en er werd dus inderdaad gesplit. Deze avond zou mij ¤90,- euro gekost hebben voor spareribs en twee cola's.... :{
Helemaal goed!
Welkom bij ons en veel plezier.
  woensdag 23 juni 2021 @ 12:10:04 #8
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_200022785
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 11:45 schreef FokRome het volgende:
De maandag erop kregen we de rekening gepresenteerd en er werd dus inderdaad gesplit. Deze avond zou mij ¤90,- euro gekost hebben voor spareribs en twee cola's.... :{
Vertel dan ook gelijk erbij hoe dit is afgelopen.
Heb je de 90 euro betaald?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_200022831
Nee, ik heb die ¤90,- niet betaald. Afloop is niet heel spannend hoor. Het was nog in de tijd zonder tikkies dus iedereen betaalde contant. Ik heb het exacte bedrag van mijn consumpties neergelegd (dus ook zonder fooi, want was toch al als gierig bestempeld) en heb gezegd dat het van te voren was aangegeven dat ieder voor zich betaalde en ik verder niets had gedronken.

De rest moest toen bijleggen en ik was daarna de gierige. Ben toen vlug ergens anders gaan werken ^O^ .
  woensdag 23 juni 2021 @ 12:17:16 #10
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_200022901
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 12:02 schreef MaJo het volgende:

[..]

Is dit nog steeds je vriend? :D

Nee. Niet door het 10-cent incident maar het heeft er wel aan bijgedragen.
Alleen samen krijgen we de overheid onder controle. 💓
Lockdowndoden in onze mind 💗 Love naar alle vaccinatieslachtoffers 💕 💞
Liefde & Vrijheid ❤️
#NooitMeerLockdowns #QRGaatTeVer #WakeUpThinkFree 💔
pi_200022966
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 12:13 schreef FokRome het volgende:
Nee, ik heb die ¤90,- niet betaald. Afloop is niet heel spannend hoor. Het was nog in de tijd zonder tikkies dus iedereen betaalde contant. Ik heb het exacte bedrag van mijn consumpties neergelegd (dus ook zonder fooi, want was toch al als gierig bestempeld) en heb gezegd dat het van te voren was aangegeven dat ieder voor zich betaalde en ik verder niets had gedronken.

De rest moest toen bijleggen en ik was daarna de gierige. Ben toen vlug ergens anders gaan werken ^O^ .
Misschien komt een ex-collega van jou, dan zo de tegenhanger hiervan posten :)
  woensdag 23 juni 2021 @ 12:54:34 #12
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_200023472
Ik ben blij dat het in mijn vriendengroep altijd is van "we splitten alles". Er is 1 vriend in de groep die geen alcohol drinkt, maar een flesje pils is vaak net zo duur als een flesje cola. Soms neemt de rest wel eens een speciaalbiertje, maar die gaan dan vaak zo langzaam dat die ene die niet drinkt gewoon 2 cola's pakt in dezelfde tijd als wij 1 speciaalbiertje, dus dat compenseert makkelijk. Verder als we niet op rekening drinken (in onze stamkroeg mag dat niet op vrijdag- en zaterdagnacht omdat het dan veel te druk is) dan halen we altijd een voor een een rondje. En dat gebeurt pas als iedereen klaar is met zijn drankje. En op een of andere manier komt het altijd zo uit dat we aan het eind van de avond allemaal evenveel rondjes gegeven hebben :D En als dat dan een keer niet zo is, is dat ook geen ramp.
Als we feestjes hebben oid met veel boodschappen, dan neemt iedereen vaak uit zichzelf iets mee OF van te voren hebben we al afgesproken dat er Tikkies gaan volgen. Heb ik allemaal geen enkele moeite mee.

Dat gezegd hebbende, af en toe heb ik (en m'n vrienden) best wel gierige acties, maar ik weet niet of dat per se in de geest van dit topic past :D

-toen we nog student waren en weinig geld te besteden hadden in onze stamkroeg eerst een pils van de tap bestellen en vervolgens een flesje pils. Toen bleek dat flesjes pils per liter iets van 10 cent goedkoper was, voortaan alleen nog maar flesjes besteld. Doen we nu nog steeds overigens _O-

-in een club waar we destijds vaak kwamen moest je 50 cent betalen voor de wc. Je kreeg echter bij de entree (die ook geld kostte) een stempel, dus je kon naar buiten en met die stempel zonder te betalen terug naar binnen. In plaats van steeds 50 cent voor de wc betalen, dus elke keer naar buiten en naar zo'n plastic plaskruis om te pissen :')
Laten verhoogden ze de entree met 25% ofzo maar kon je wel gratis naar de wc :D

-in die tijd gebruiken we fooi puur en alleen om het bedrag makkelijk deelbaar te maken. Dus als de rekening bijvoorbeeld 39,80 was en we waren met z'n vieren, rekenden we 40 euro af. Weet niet wat bedienend personeel van zoiets vindt, misschien hadden we nog beter niks kunnen geven :')
Werkte overigens ook wel eens de andere kant op, als het in dit voorbeeld 40,20 zou zijn, dan zouden we 44 afgerekend hebben. Alleen die minifooi kwam eigenlijk vaker voor :@
Tegenwoordig doen we wel netjes :P

-foldertjes uitpluizen en aanbiedingen kopen in de supermarkt. Houdbare dingen als shampoo, tandpasta, deo etc nooit voor de volle prijs kopen, maar alleen in de aanbieding en dan gelijk voor een jaar inslaan.

-ik tank alleen zoveel benzine zodat ik heen kan waar ik heen moet. Vervolgens als ik bij m'n vriendin (met wie ik nog niet samenwoon) ben m'n auto helemaal vol tanken, aangezien vanaf haar huis het dichtstbijzijnde benzinestation in België is en dat dus 25-30 cent per liter goedkoper is

-Dit verhaal is al heel oud, maar hij blijft het goed doen in de vriendengroep: we waren met de middelbare school op reis in Italië. Ik had met een maat een bak ijs gekocht in de supermarkt en een zak met 50 van die plastic lepels voor een euro ofzo, zodat we dat ijs konden opeten. Op een gegeven moment komt er iemand anders uit onze klas vragen of ze ook zo'n lepel mag. Dus m'n maat zegt voor de grap: ja hoor, datis dan 2 cent.
Vervolgens betaalt ze (destijds waren de 1 en 2 centjes nog niet afgeschaft) ook nog gewoon omdat ze dacht dat het serieus was :') En hij nam het gewoon maar aan :P
Overigens dat laatste vooral omdat hij munten spaart en dit een 2 cent was die nog niet in z'n collectie zat, dus niet per se uit gierigheid.
pi_200023555
Ik had een stroomkabel nodig en alles zat dicht door de lockdown. App ik een maat of hij er een heeft en ik hem er dan een euro of twee voor geef. Scheelde mij verzendkosten op iets van een euro online. Zegt hij ja prima maar dan wil ik er een gram wiet voor... Toen zei ik laat maar zitten en was ik de sloeber volgens hem. :')
pi_200023668
Uit eten geweest met een grote groep collega's, iets van 40 man ofzo bij een sushitent. Uiteindelijk komt de rekening van bijna 1500 euro en iedereen legt in, waaronder nog een aantal mensen fooi. Vervolgens kom je er bij het tellen achter dat je niet eens aan het bedrag van de rekening komt. Leidinggevende heeft nog wat ingelegd om aan het bedrag te komen. Ik schaamde mij kapot en kon als fooi alleen mijn laatste cash op zak geven. Conclusie 10 of 20 euro fooi op een rekening van bijna 1500 euro terwijl echt iedereen betaald zou hebben en zelfs fooi had gegeven. :( :'(
  Spellchecker woensdag 23 juni 2021 @ 13:14:20 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200023717
quote:
8s.gif Op woensdag 23 juni 2021 13:09 schreef wcborstel het volgende:
Uit eten geweest met een grote groep collega's, iets van 40 man ofzo bij een sushitent. Uiteindelijk komt de rekening van bijna 1500 euro en iedereen legt in, waaronder nog een aantal mensen fooi. Vervolgens kom je er bij het tellen achter dat je niet eens aan het bedrag van de rekening komt. Leidinggevende heeft nog wat ingelegd om aan het bedrag te komen. Ik schaamde mij kapot en kon als fooi alleen mijn laatste cash op zak geven. Conclusie 10 of 20 euro fooi op een rekening van bijna 1500 euro terwijl echt iedereen betaald zou hebben en zelfs fooi had gegeven. :( :'(
Hadden jullie niet zoiets van; oke, avondje uit eten, hapjes drankjes plm. 50 euro p.p. ?

Nu zat je daar zelfs ver onder ...
pi_200023776
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 13:14 schreef maily het volgende:

[..]

Hadden jullie niet zoiets van; oke, avondje uit eten, hapjes drankjes plm. 50 euro p.p. ?

Nu zat je daar zelfs ver onder ...
We hadden gekeken naar de rekening. Dus als het 36pp was als iedereen dan even 40 inlegt hebben we ook wat fooi en een mooi rond bedrag. Vervolgens komen we niet eens aan het originele bedrag. Dus er moesten mensen simpelweg niet betaald hebben.
pi_200024024
Vroeger toen wij als vriendengroep lekker stoer kansloos veel bier zopen in de plaatselijke danstoko was er één die ál-tijd een heul klein beetje bier in zijn glas liet zitten en het elke keer snel opzoop, zodra er iemand anders een rondje ging halen.

Dat heeft 'ie heul lang volgehouden, totdat het één van ons in een nuchtere bui eens opviel. :D
  woensdag 23 juni 2021 @ 13:45:55 #18
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200024183
Mag je hier ook iets posten als je zelf ergens zwaar gierig mee bent geweest? Niet dat ik iets te melden heb, maar die verhalen vind ik ook wel interessant.
pi_200024422
Van 11 jaar geleden (met dito taal- en typgebruik :')):

quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2010 15:31 schreef Hojdhopper het volgende:
Vanochtend kwam ik op school:

Klasgenoot: Weet je wat er nou toch was?
Ik: Nou? :Z
Klasgenoot: Ik moet nu ineens gaan betalen aan mijn vriendin als ik daar blijf (avond) eten.
Ik: :O en 10 seconden later :')
Klasgenoot: Dat gaat toch helemaal nergens over.
Ik: Nee klopt dat slaat inderdaad nergens op.

Afijn, les gevolgd en zulks, en toen liepen we naar het station en toen kwamen we erop terug. Het zit dus zo: zijn vriendin woont nog thuis en haar ouders zijn, zoals hij zegt, wat op de centen hoewel ze wel veel geld hebben. Daarom moet zijn vriendin, nu ze een vaste baan heeft, elke maand 80 eutjes bijdragen voor het eten en huishouden enzo. En nu vraagt ze hem ineens een bijdrage voor als hij bij haar thuis blijft eten. Ik heb dus even zijn verhaal aangehoord: dat klonk als :( :N o|O :'( :? 8)7 :r x10 in het kwadraat.

En ik had ook zo iets van whadda? Ze hebben al langer dan een jaar en het kwam nu dus pas dat hij zou moeten betalen.

Nu vroeg ik me dus af, wat vinden jullie van deze "geld-vragerij"om het zo even te noemen?

Tschüss :*
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_200024434
*O* Leesvoer! Heerlijk!
pi_200024543
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 13:35 schreef DjVero het volgende:
Vroeger toen wij als vriendengroep lekker stoer kansloos veel bier zopen in de plaatselijke danstoko was er één die ál-tijd een heul klein beetje bier in zijn glas liet zitten en het elke keer snel opzoop, zodra er iemand anders een rondje ging halen.

Dat heeft 'ie heul lang volgehouden, totdat het één van ons in een nuchtere bui eens opviel. :D
Hahahaha zoiets als deze heb ik nog nooit gehoord
pi_200024586
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 13:45 schreef Tengano het volgende:
Mag je hier ook iets posten als je zelf ergens zwaar gierig mee bent geweest? Niet dat ik iets te melden heb, maar die verhalen vind ik ook wel interessant.
Tuurlijk mag dat. Leuk juist
pi_200024685
quote:
De maandag erop kregen we de rekening gepresenteerd en er werd dus inderdaad gesplit. Deze avond zou mij ¤90,- euro gekost hebben voor spareribs en twee cola's...
Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt. Ik was met de trein en moest rond 11 u de laatste pakken. Ik vroeg nog aan mijn leidinggevende of ik mijn deel alvast zou pinnen. "Nee joh, komt goed". Vervolgens zijn er heel veel tot 3 uur blijven borrelen, en krijg ik maandag een dikke tikkie gepresenteerd. Andere mensen waren juist aangenaam verrast. Heb mijn baas erop aangesproken en die werd super boos, want hij had alles voorgeschoten en "moet ik dan alles gaan zitten uitrekenen?!". Heb ondanks zijn verontwaardiging alleen het deel overgemaakt dat ik reëel vond, en later heeft hij nog wat extra geld gekregen van de mensen die best wisten dat ze een hele lage rekening hadden gekregen.
pi_200024750
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 11:52 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Rond de 4 jaar geleden kwam ik 10 cent te kort voor iets dus ik leende dat bij mijn vriend. In de namiddag, ik zat net lekker bij te komen, ging mijn vriend helemaal zeiken dat ik zijn 10 cent heb gejat en dat hij nooit meer iets uitleent aan mij. (ik was net 20 minuten thuis van ons uitstapje...)
Dit is wel heel triest
pi_200026467
@Irritatie100 ik vind jouw voorbeelden eerder zuinig dan gierig. Dat voltanken in België als je er toch regelmatig bent vind ik juist slim. Enige echt gierige voorbeeld is die 2 cent voor een lepel maar dat was een grapje :P
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 16:31:00 #26
382129 crew  Donna
pi_200026551
quote:
10s.gif Op woensdag 23 juni 2021 12:54 schreef Irritatie100 het volgende:

-foldertjes uitpluizen en aanbiedingen kopen in de supermarkt. Houdbare dingen als shampoo, tandpasta, deo etc nooit voor de volle prijs kopen, maar alleen in de aanbieding en dan gelijk voor een jaar inslaan.

-ik tank alleen zoveel benzine zodat ik heen kan waar ik heen moet. Vervolgens als ik bij m'n vriendin (met wie ik nog niet samenwoon) ben m'n auto helemaal vol tanken, aangezien vanaf haar huis het dichtstbijzijnde benzinestation in België is en dat dus 25-30 cent per liter goedkoper is

Dit is niet gierig, gewoon slim.
pi_200026647
Hey, kan dit topic niet verschoven worden naar Geld & Recht op FOK? Dan krijgen we meer leuke gierige verhalen. Denk dat veel Fokkers niet op de 'viva-forever' subpijler komen.
  woensdag 23 juni 2021 @ 17:02:42 #28
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200027162
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:36 schreef Avienda01 het volgende:
Hey, kan dit topic niet verschoven worden naar Geld & Recht op FOK? Dan krijgen we meer leuke gierige verhalen. Denk dat veel Fokkers niet op de 'viva-forever' subpijler komen.
Of je maakt daar zelf zo'n topic aan ;) met een duidelijke OP wat je in dit topic verwacht.

En dan ga je gewoon nu al uitvliegen! :B

Oh wacht even. Verplaatsen is idd wel handiger, want anders ben je al deze posts kwijt :@

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 23-06-2021 17:23:29 ]
  woensdag 23 juni 2021 @ 17:03:23 #29
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_200027177
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:31 schreef Donna het volgende:

[..]

Dit is niet gierig, gewoon slim.
Ja, vind ik op zich ook wel hoor. Alleen heb ook wel eens gehoord "waarom die moeite voor 5 euro?". Maar ja, als ik er dan toch ben...
Net als wanneer ik zeg dat ik boodschappen bij de Lidl ga doen, ook al is de AH dichterbij. Of dat ik soms zelfs langs 2 winkels ga. Of non-food artikelen vaak bij de Action haal (die aan de andere kant van de stad zit) en niet gewoon bij de supermarkt waar ik toch al ben. Krijg dan toch vaak te horen dat mensen me gierig vinden en dat nooit zouden doen voor die paar euro verschil. Ja, prima, ik wel :P
pi_200027406
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 17:03 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ja, vind ik op zich ook wel hoor. Alleen heb ook wel eens gehoord "waarom die moeite voor 5 euro?". Maar ja, als ik er dan toch ben...
Net als wanneer ik zeg dat ik boodschappen bij de Lidl ga doen, ook al is de AH dichterbij. Of dat ik soms zelfs langs 2 winkels ga. Of non-food artikelen vaak bij de Action haal (die aan de andere kant van de stad zit) en niet gewoon bij de supermarkt waar ik toch al ben. Krijg dan toch vaak te horen dat mensen me gierig vinden en dat nooit zouden doen voor die paar euro verschil. Ja, prima, ik wel :P
Tja, het zit hem in de definitie. "Gierig" is het als je gedrag ten koste van anderen gaat. Dat jij liever een blokje om wil om wat geld te beparen is niet gierig maar zuinig. Als je vervolgens in de Lidl gaat proberen af te dingen omdat de bananen kleiner dan gemiddeld zijn wordt het gierig.
pi_200027428
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 17:02 schreef Tengano het volgende:

[..]

Of je maakt daar zelf zo'n topic aan ;) met een duidelijke OP wat je in dit topic verwacht.

En dan ga je gewoon nu al uitvliegen! :B
Mijn brein vindt het echt niet leuk als er 2 topics over hetzelfde lopen. Moet netjes bij elkaar, en op de juiste pijler (forum). Viva-kwaaltje of gewoon OCD? I don't know.
  woensdag 23 juni 2021 @ 17:20:04 #32
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200027441
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 17:18 schreef Avienda01 het volgende:

[..]

Mijn brein vindt het echt niet leuk als er 2 topics over hetzelfde lopen. Moet netjes bij elkaar, en op de juiste pijler (forum). Viva-kwaaltje of gewoon OCD? I don't know.
Ik heb mijn post net aangepast. Ik zei dat het idd wel een beter idee is om te verplaatsen, want anders ben je ook al deze posts kwijt. Sorry, ik zat ernaast :)
  woensdag 23 juni 2021 @ 19:31:10 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_200030007
Ik heb ooit eens een mail gehad van mijn oud-huisgenoten, 3 maanden nadat ik uit her studentenhuis was verhuisd, dat ik ze iets van 2 euro 37 moest betalen nog voor schoonmaakspullen, die 2 dagen voor mijn verhuizing waren aangeschaft ;(
disclaimer
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 19:34:26 #34
382129 crew  Donna
pi_200030090
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 17:03 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ja, vind ik op zich ook wel hoor. Alleen heb ook wel eens gehoord "waarom die moeite voor 5 euro?". Maar ja, als ik er dan toch ben...
Net als wanneer ik zeg dat ik boodschappen bij de Lidl ga doen, ook al is de AH dichterbij. Of dat ik soms zelfs langs 2 winkels ga. Of non-food artikelen vaak bij de Action haal (die aan de andere kant van de stad zit) en niet gewoon bij de supermarkt waar ik toch al ben. Krijg dan toch vaak te horen dat mensen me gierig vinden en dat nooit zouden doen voor die paar euro verschil. Ja, prima, ik wel :P
Daar zijn ook hele leuke topics over te maken trouwens. Geld besparen met zulke slimme trucs.
Op Viva schreef ik ook in zo'n topic.
  woensdag 23 juni 2021 @ 19:36:17 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_200030137
Ik heb overigens ook een keer dik ruzie gekregen met mijn toenmalige bff. We waren een week in New York City (ik, zij en haar vriendje). Omdat we niet altijd dezelfde dingen wilden ging ik bepaalde dagen alleen op stap. Zij waren samen naar Coney Island geweest en toen we in de avond op onze smerige hostelkamer zaten gingen ze allebei terugrekenen wat ze betaald hadden aan eten, drinken en dergelijke en elkaar tot op de cent terugbetalen. Let wel, deze mensen hadden al jaren verkering. Ik heb ze zo ontzettend hard uitgelachen toen ;(

Met die vriendschap is het uiteindelijk nooit meer goed gekomen :')
disclaimer
pi_200030588
Vroeger op de FOK! meetings moest je ook altijd op tijd weg zijn, anders kon je ook de helft van de rekening lappen _O-
  woensdag 23 juni 2021 @ 20:04:06 #37
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200030935
Ik heb ooit eens een barbecue gehad met een kennisengroepje. We lagen al een tijdje op hetzelfde plekje met een leuk groepje passanten en konden het goed met elkaar vinden. Mijn kennisje die ik destijds wel leuk vond oppperde enthousiast om een barbecue te organiseren wat bij ons allemaal enorm in de smaak viel.

Dus iedereen begon te fantaseren wat ze allemaal mee konden nemen en waar ze goed in waren, zo ook ik. Ik vind het leuk om knoflooksaus te maken en heb reeds voorgemanineerd vlees in de vriezer liggen. Afijn, volgende dag barbecue en de rest van de zooi meegenomen en daar zaten we dan. Iedereen had van alles bij zich en zijn aandeel ingebracht, vlees, salade, kippenpoten, kant en klare barbecuepakketten etc. Behalve dat kennisje wat ik destijds zo leuk vond. Die had alleen zo'n kruidenbusje meegenomen en een beetje zout. Toen voelde ik me toch wel een beetje beflikkerd -O-
  woensdag 23 juni 2021 @ 20:08:58 #38
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200031046
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 19:34 schreef Donna het volgende:

[..]

Daar zijn ook hele leuke topics over te maken trouwens. Geld besparen met zulke slimme trucs.
Op Viva schreef ik ook in zo'n topic.
We hadden pas ergens in een topic een off topic draadje over zunigheid idd. Oh ja, nou weet ik het weer, dat ging over kapjes weggooien :D Dus daarna waren er wat enthousiastelingen (ik oa :X ) die met allerlei ideeen kwamen hoe ze dus zuinig met hun eten en voedsel omgingen. Zoals ik dus bijvoorbeeld mijn yoghurt pakken opensnij omdat daar de lekkerste dikke yoghurt in zit :9 :Y)

Ik kan mij zo voorstellen met al die jaren aan huisvrouwervaringen dat er van jullie kant wel wat interesante input te delen is :P
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 20:14:54 #39
382129 crew  Donna
pi_200031155
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 20:08 schreef Tengano het volgende:

[..]

We hadden pas ergens in een topic een off topic draadje over zunigheid idd. Oh ja, nou weet ik het weer, dat ging over kapjes weggooien :D Dus daarna waren er wat enthousiastelingen (ik oa :X ) die met allerlei ideeen kwamen hoe ze dus zuinig met hun eten en voedsel omgingen. Zoals ik dus bijvoorbeeld mijn yoghurt pakken opensnij omdat daar de lekkerste dikke yoghurt in zit :9 :Y)

Ik kan mij zo voorstellen met al die jaren aan huisvrouwervaringen dat er van jullie kant wel wat interesante input te delen is :P
Precies, maar waar open je zoiets?

CUL? LIF? WGR? SOP?
  woensdag 23 juni 2021 @ 20:17:10 #40
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200031186
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 20:14 schreef Donna het volgende:

[..]

Precies, maar waar open je zoiets?

CUL? LIF? WGR? SOP?
CUL? Gaat over voedsel :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 23 juni 2021 @ 20:19:06 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_200031212
LIF zou ik zeggen, its a way of life 8-)
disclaimer
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 20:20:21 #42
382129 crew  Donna
pi_200031225
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 20:19 schreef SQ het volgende:
LIF zou ik zeggen, its a way of life 8-)
Dat was ook mijn idee, want yoghurt gaat inderdaad over voedsel, maar zodra het over koopzegels gaat of tandpasta tubes openknippen niet meer.
  woensdag 23 juni 2021 @ 20:22:48 #43
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200031258
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 20:14 schreef Donna het volgende:

[..]

Precies, maar waar open je zoiets?

CUL? LIF? WGR? SOP?
Ja CUL zou kunnen. Die andere rubrieken ken ik niet eens. Ik post over het algemeen in NWS over onderwerpen die ik interessant vind. Volgens mij zitten in allerlei verschillende rubrieken ook andere type users. Er zijn dus groepen waar ik dus ook gewoon niet kom, omdat het niet de ambience is die ik zoek O-)

Maar CUL zou in principe kunnen. Aan de andere kant als je het in VF post en je hebt een goeie titel dan weet wel iedereen dat jullie clubje dan meeschrijft en aan de titel kun je natuurlijk al zien of zoiets je aanstaat. En bij "actieve topics" komt zo'n topic als er enthousiast op wordt gereageerd dan wel naar boven. Misschien dus beter om eerst vanuit je eigen subforum dus met dingen te komen.

Er zijn best wel mensen geinteresseerd in wat jullie te brengen hebben en daarom in jullie subforum kijken. Net als ik en ik ben natuurlijk niet de enige. Dat is ook een goeie manier om je stempel op dit forum te drukken en zichtbaar te zijn in plaats van op te gaan in het hele Fok! landschap. En waardoor ook jullie oude (VIVA :)) users hier een vertrouwd plekje kunnen vinden.
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 20:27:59 #44
382129 crew  Donna
pi_200031332
Goede punten @Tengano

Ik heb 'm geopend in LIF, maar ik zal het linkje in VF ook wel even droppen in het zoek topic topic om het in goede banen te leiden!
pi_200033928
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 20:08 schreef Tengano het volgende:

[..]

We hadden pas ergens in een topic een off topic draadje over zunigheid idd. Oh ja, nou weet ik het weer, dat ging over kapjes weggooien :D Dus daarna waren er wat enthousiastelingen (ik oa :X ) die met allerlei ideeen kwamen hoe ze dus zuinig met hun eten en voedsel omgingen. Zoals ik dus bijvoorbeeld mijn yoghurt pakken opensnij omdat daar de lekkerste dikke yoghurt in zit :9 :Y)

Ik kan mij zo voorstellen met al die jaren aan huisvrouwervaringen dat er van jullie kant wel wat interesante input te delen is :P
Haha, dit is net als met borstvoeding. De achterste melk is het vetste. (Sorry, 35 weken zwanger hiero, ik zit vol in de materie)
  woensdag 23 juni 2021 @ 22:05:50 #46
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200033980
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 22:04 schreef Avienda01 het volgende:

[..]

Haha, dit is net als met borstvoeding. De achterste melk is het vetste. (Sorry, 35 weken zwanger hiero, ik zit vol in de materie)
ok :{
  donderdag 24 juni 2021 @ 20:20:34 #47
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_200047410
Ik had eens een afscheidsborrel van een collega. Dat werd dan in het lokale café gehouden.
Meestal was daar dan ook een leidinggevende bij die een woordje doet en een cadeau geeft en tegen het café personeel zegt tot welke tijd de drankjes op rekening van de zaak kunnen worden opgeschreven.

Dit keer was er geen leidinggevende aanwezig en kreeg de vertrekkende collega het cadeau in de handen gedrukt van de kantoormanager die vrij vlot daarna vertrok en daarbij dus vergat door te geven dat er een eindtijd was voor de consumpties.

Die avond hebben we het heel gezellig en laat gemaakt. :D
klerkje
pi_200047619
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 22:05 schreef Tengano het volgende:

[..]

ok :{
:D :')
  donderdag 24 juni 2021 @ 22:20:08 #49
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
  donderdag 24 juni 2021 @ 22:33:34 #50
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_200049781
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 13:57 schreef Hojdhopper het volgende:
Van 11 jaar geleden (met dito taal- en typgebruik :')):
[..]

...Ik had tot begin dit jaar ook zo'n vriendin. Eigenlijk gewoon héél triest.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 24 juni 2021 @ 22:40:51 #51
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_200049927
- Bij ons op de middelbare school gooiden scholieren regelmatig de kleine muntstukken weg. 1 cent, 2 cent, en soms ook 5 of zelfs 10-cent munten. Mijn klasgenoot liep in de pauzes dan rustig rond en als hij dan wat zag liggen, stapte hij er onsubtiel 'subtiel' op om ze te claimen. Denk dat hij er zéker wel een hele euro mee bij elkaar heeft gespaard.

- Paar jaar geleden werd ik uitgenodigd voor de eindejaarsborrel van Talpa Network in Hilversum. Had er eerder dat jaar tijdelijk gewerkt, leuk leuk, maar was reeds uit dienst. Kreeg toch een mail met uitnodiging. Na drie keer negeren (en drie keer een herinnering om 'vooral niet vergeten in te schrijven!'), dacht ik "wat suf dat ze zo onzorgvuldig met mijn gegevens omgaan" en heb ik me ingeschreven. :') Dat is echter nog niet het gierige, want dan sta je daar met een paar honderd man in de rij voor studio 22 van Hilversum op het Mediapark, dan wordt je binnen begeleid, mag iedereen een lingo-balletje pakken (not kidding) en mag je aan de tafel met het bijbehorende nummer gaan zitten, volgt er een presentatie van John van ongeveer een half uurtje... En dan komt daar het feestmaal... *cue gierigheid*

STAMPPOT. John de Mol serveerde zijn medewerkers drie verschillende soorten STAMPPOT. Bwhahahaha _O-
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_200050758
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:40 schreef ArnieAlberts het volgende:

STAMPPOT. John de Mol serveerde zijn medewerkers drie verschillende soorten STAMPPOT. Bwhahahaha _O-
Neeeeeee. Dit is vooral heel raar. Ik zou zo teleurgesteld zijn geweest. Ik hou echt heel erg van eten, en kan me echt verheugen op zo'n diner.
pi_200054005
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:40 schreef ArnieAlberts het volgende:
- Bij ons op de middelbare school gooiden scholieren regelmatig de kleine muntstukken weg. 1 cent, 2 cent, en soms ook 5 of zelfs 10-cent munten. Mijn klasgenoot liep in de pauzes dan rustig rond en als hij dan wat zag liggen, stapte hij er onsubtiel 'subtiel' op om ze te claimen. Denk dat hij er zéker wel een hele euro mee bij elkaar heeft gespaard.

- Paar jaar geleden werd ik uitgenodigd voor de eindejaarsborrel van Talpa Network in Hilversum. Had er eerder dat jaar tijdelijk gewerkt, leuk leuk, maar was reeds uit dienst. Kreeg toch een mail met uitnodiging. Na drie keer negeren (en drie keer een herinnering om 'vooral niet vergeten in te schrijven!'), dacht ik "wat suf dat ze zo onzorgvuldig met mijn gegevens omgaan" en heb ik me ingeschreven. :') Dat is echter nog niet het gierige, want dan sta je daar met een paar honderd man in de rij voor studio 22 van Hilversum op het Mediapark, dan wordt je binnen begeleid, mag iedereen een lingo-balletje pakken (not kidding) en mag je aan de tafel met het bijbehorende nummer gaan zitten, volgt er een presentatie van John van ongeveer een half uurtje... En dan komt daar het feestmaal... *cue gierigheid*

STAMPPOT. John de Mol serveerde zijn medewerkers drie verschillende soorten STAMPPOT. Bwhahahaha _O-
Op zich was Arnie vrij snel uit GTST dus dit is wel een heel oud verhaal :7
  Moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 10:58:14 #54
382129 crew  Donna
pi_200054185
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 10:44 schreef MCH het volgende:

[..]

Op zich was Arnie vrij snel uit GTST dus dit is wel een heel oud verhaal :7
_O- _O- _O-
pi_200060770
Ik heb ooit een soortgelijk topic geopend in LIF.

LIF / Gierige vrekken acties
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zaterdag 26 juni 2021 @ 23:41:11 #56
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_200084016
Omgekeerd mag dat ook :?
Ik was op bezoek bij schoonouders van een studievriend die al accountant was en al werkte
Schoonvader stapt op mij af en zegt: Jij studeert nog dus je bent geen goede partij voor mijn andere dochter
Ik :o en met gierende banden weg daar
Tijdje later gehele contact verbroken en hij gescheiden en zei op een klein huurflatje in achterbuurt _O-
Jawel alimentatie gekregen in de vorm van de helft van hun woning, maar die na jarenlang te koop hebben gestaan boven de marktprijs op dieptepunt van de woningmarkt verkocht.
Na aftrek van hypotheek en alle kosten restschuld _O-
Dat was een Poolse hoer die het onderste uit de kan wilde hebben _O-
  zondag 27 juni 2021 @ 00:02:45 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200084504
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 23:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
Omgekeerd mag dat ook :?
Ik was op bezoek bij schoonouders van een studievriend die al accountant was en al werkte
Schoonvader stapt op mij af en zegt: Jij studeert nog dus je bent geen goede partij voor mijn andere dochter
Ik :o en met gierende banden weg daar
Tijdje later gehele contact verbroken en hij gescheiden en zei op een klein huurflatje in achterbuurt _O-
Jawel alimentatie gekregen in de vorm van de helft van hun woning, maar die na jarenlang te koop hebben gestaan boven de marktprijs op dieptepunt van de woningmarkt verkocht.
Na aftrek van hypotheek en alle kosten restschuld _O-
Dat was een Poolse hoer die het onderste uit de kan wilde hebben _O-
Ik snap er echt niks van. Die studievriend is later gescheiden en zij was dan de dochter van die schoonvader? En zij waren Pools?
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 27 juni 2021 @ 00:07:16 #58
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_200084600
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 00:02 schreef Lienekien het volgende:
Ik snap er echt niks van. Die studievriend is later gescheiden en zij was dan de dochter van die schoonvader? En zij waren Pools?
Studievriend was getrouwd met een Poolse meid van twee Poolse ouders en hadden twee dochters
Een daarvan was getrouwd met mijn studievriend en een was nog beschikbaar maar dan wel voor een goede partij met geld :') :r
  zondag 27 juni 2021 @ 00:11:15 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200084701
quote:
6s.gif Op zondag 27 juni 2021 00:07 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Studievriend was getrouwd met een Poolse meid van twee Poolse ouders en hadden twee dochters
Een daarvan was getrouwd met mijn studievriend en een was nog beschikbaar maar dan wel voor een goede partij met geld :') :r
En wie van de twee noem je nou een Poolse hoer?
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 27 juni 2021 @ 00:16:29 #60
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_200084807
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 00:11 schreef Lienekien het volgende:
En wie van de twee noem je nou een Poolse hoer?
Die getrouwd was met de accountant alleen voor de poen :7
  zondag 27 juni 2021 @ 00:19:05 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200084854
quote:
6s.gif Op zondag 27 juni 2021 00:16 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Die getrouwd was met de accountant alleen voor de poen :7
Goed verhaal.
The love you take is equal to the love you make.
pi_200086495
Ooit bij een bruiloftsfeest geweest waarbij de enige snacks van die avond oude droge Sultana koekjes en andere koekjes waren (hij werkt bij de Verkade).

Bij hetzelfde stel ook ooit eens uitgenodigd geweest voor een "Amerikaanse-BBQ" waarbij iedereen z'n eigen vlees en drinken meeneemt, dit is allemaal prima maar ga dan niet meesnoepen van het eten en drinken van je gasten omdat je zelf niks hebt gehaald omdat "wij het hebben georganiseerd".

Gelukkig geen contact meer mee. :')
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
  zondag 27 juni 2021 @ 16:42:58 #63
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_200092249
Ik was vandaag bij This is Holland en na afloop kon je dan zo’n actiefoto kopen van jouw gezelschap in het wagentje. Eerst kon je dan op een schermpje je foto bekijken en voorzien van verschillende achtergronden. Zag ik een oudere dame gewoon een foto maken van het scherm met daarop hun foto. Echt zo stiekem en snel, en dan ginnegappen achteraf. Wat een armoe. Echt, This is Holland 🇳🇱🙄
pi_200119319
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 09:00 schreef Acryl het volgende:
Ooit bij een bruiloftsfeest geweest waarbij de enige snacks van die avond oude droge Sultana koekjes en andere koekjes waren (hij werkt bij de Verkade).

Bij hetzelfde stel ook ooit eens uitgenodigd geweest voor een "Amerikaanse-BBQ" waarbij iedereen z'n eigen vlees en drinken meeneemt, dit is allemaal prima maar ga dan niet meesnoepen van het eten en drinken van je gasten omdat je zelf niks hebt gehaald omdat "wij het hebben georganiseerd".

Gelukkig geen contact meer mee. :')
Dit klinkt niet als gierig maar als pure armoede. Zaten deze personen in de schuldsanering?
  Spellchecker dinsdag 29 juni 2021 @ 08:01:08 #65
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200121539
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 23:28 schreef bamibij het volgende:

[..]

Dit klinkt niet als gierig maar als pure armoede. Zaten deze personen in de schuldsanering?
In de schuldsanering geef je geen feest denk ik .... en anders vraag je de gasten iets mee te nemen ...
  Moderator dinsdag 29 juni 2021 @ 08:13:32 #66
382129 crew  Donna
pi_200121625
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 16:42 schreef Aventura het volgende:
Ik was vandaag bij This is Holland en na afloop kon je dan zo’n actiefoto kopen van jouw gezelschap in het wagentje. Eerst kon je dan op een schermpje je foto bekijken en voorzien van verschillende achtergronden. Zag ik een oudere dame gewoon een foto maken van het scherm met daarop hun foto. Echt zo stiekem en snel, en dan ginnegappen achteraf. Wat een armoe. Echt, This is Holland 🇳🇱🙄
Haha dit is volgens mij echt standaard voor sommige mensen. In pretparken zie je dat ook altijd 8)7
pi_200134437
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 23:28 schreef bamibij het volgende:

[..]

Dit klinkt niet als gierig maar als pure armoede. Zaten deze personen in de schuldsanering?
Bij mijn weten niet, volgens mij hadden ze financieel niet eens zo heel veel te klagen.
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')