abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200010079
Ik heb altijd gedacht dat degenen die gevaccineerd zouden worden ouderen zouden zijn >70 en mensen met aandoeningen waardoor covid voor hen een groot risico zou vormen.
Volgens de producten van de vaccins gaven de vaccins deze groep zo'n 97% dekking, dus dan is de kwetsbare groep grotendeels veilig, en neemt tevens de druk op de ziekenhuizen af, en heb je wat je wilt feitelijk.

Nooit had ik massavaccinaties verwacht, zoals in Israel en de UK, en nu ook hier.

Jonge gezonde mensen die niets te vrezen hebben van Covid, worden gevaccineerd met een experimenteel goedje, en er is niemand die garanties kan geven wat de gevolgen ervan kunnen zijn, over een half jaar, over een jaar, wanneer je in contact komt met een variant, wanneer je zwanger wil worden, sowieso wat het uiteindelijk gaat doen met je immuunsysteem.

Misschien is deze zorg overbodig, komt het allemaal in orde, en gaat iedereen straks vrolijk verder.

Het erge is, dat ik er niet in geloof, er is teveel gepubliceerd het afgelopen jaar dat me doet twijfelen, en telkens wanneer gezonde mensen in mijn omgeving aangeven het vaccin te hebben laten zetten vind ik dat zorgelijk.

Het hele subforum gaat alleen nog maar over vaccins, en iedereen is verheugd.

Ik zie een propaganda die ik niet vind kunnen, prominenten die zich laten vaccineren op tv, toezeggingen dat gevaccineerden straks overal welkom zijn en testvrij kunnen reizen (wat nooit gaat gebeuren).

Kunnen we deze discussie voeren zonder elkaar voor ongeacht wat uit te maken, ik ben niet de enige die er zo over denkt.
Op tv mis ik de discussie, en online ga je al gauw de kant op van mensen die denken dat gevaccineerden gechipt worden of whatever. Wat meer serieuze filmpjes met participatie van artsen worden verwijdert, tweets evenzo af en toe.

Het baart me zorgen dat miljoenen mensen, het overgrote deel van de bevolking gevaccineerd wordt, met name de gezonde jonge mensen.
Hun motivatie dat te doen: straks weer naar massaevents willen, op vakantie, druk van buitenaf, ouderen willen beschermen, vul maar in, maar hoe gaat het straks met deze mensen, wat is er nu werkelijk bekend?

Is het mogelijk om op een respectvolle manier deze discussie te voeren, met artikelen die beide kanten ondersteunen?
pi_200010169
RIVM: inenten kinderen vanaf 12 houdt corona in winter makkelijker onder controle
Door kinderen tussen de 12 en 18 jaar in te enten blijft het coronavirus komende winter makkelijker onder controle, heeft het RIVM doorgerekend.
pi_200010224
een @Za corona topic, ik pak de popcorn er weer bij :')
pi_200010246
Je kan wel (geen BNW) er achter zetten, maar dat is het natuurlijk wel. Er is namelijk helemaal geen sprake van een experimenteel goedje. Je kan je beter zorgen over je eigen gesteldheid maken.
pi_200010262
quote:
Ik maak me zorgen om gevaccineerden (geen BNW)
Bepaal jij lekker niet. Met je BNW-nonsense.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 22-06-2021 16:10:46 ]
pi_200010267
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:09 schreef Tja..1986 het volgende:
Je kan wel (geen BNW) er achter zetten, maar dat is het natuurlijk wel. Er is namelijk helemaal geen sprake van een experimenteel goedje. Je kan je beter zorgen over je eigen gesteldheid maken.
in de ogen van TS en zijn wappie vriendjes zijn wij juist de gekkies
pi_200010285
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:10 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

in de ogen van TS en zijn wappie vriendjes zijn wij juist de gekkies
Kan zijn, maar hij heeft ongelijk.
pi_200010290
Maar waar maak je je nou precies zorgen om? Wat is er mis met vaccinatie en vaccins in algemene zin?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_200010302
TS, je hebt te maken met volgers, maar probeer ze niet te veranderen, bespaar jezelf de moeite met gezond verstand.

Gaat niet werken.

Succes.
pi_200010305
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Maar waar maak je je nou precies zorgen om? Wat is er mis met vaccinatie en vaccins in algemene zin?
Lees voor de grap het Corona-topic in BNW eens door.
pi_200010310
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:12 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Kan zijn, maar hij heeft ongelijk.
eens, hier de eerste vaccinatie binnen en ik leef nog steeds
pi_200010321
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:13 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Lees voor de grap het Corona-topic in BNW eens door.
Hij zegt zelf "geen BNW" dus ik neem aan dat hij niet-BNW redenen heeft :P
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_200010328
TT: "Geen BNW"
OP: Alleen maar BNW
pi_200010330
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Hij zegt zelf "geen BNW" dus ik neem aan dat hij niet-BNW redenen heeft :P
Dat mag hij vinden, maar het OP staat toch echt vol met BNW-onzin. :P
  dinsdag 22 juni 2021 @ 16:17:06 #15
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_200010360
Terecht punt. Ik heb me laten vaccineren en verwacht dat het uiteindelijk in mijn voordeel is om op deze manier blootgesteld te worden aan corona. Beide opties zijn niet risicovrij, maar het is goed om eerlijk met elkaar in discussie te blijven gaan op basis van objectieve informatie te bepalen wat je beste optie is of lijkt met de kennis van nu. Het feit dat het lastig is die discussie te voeren zonder elkaar voor van alles en nog wat uit te maken, is wel jammer. Ik respecteer iemands persoonlijke keuze om geen vaccinatie te nemen, maar ik verwacht ook dat mijn keuze wordt gerespecteerd. Daarnaast zou ik geen verschil willen zien in behandeling van gevaccineerden en ongevaccineerden, in elk geval binnen Nederland.

Helaas is het lok-festival al weer een van de vele voorbeelden die mensen met relatief laag risico profiel moet nudgen richting vaccineren. Dat is op zich prima als ze dat zelf willen voor hun eigen gezondheid, maar niet als het is omdat het nu eenmaal makkelijker is bij toegang tot allerlei evenementen.

Overigens de de term 'experimenteel goedje' al enigzins gekleurd door je eigen opvatting ten aanzien van het vaccineren. Er is namelijk ook voldoende empirisch bewijs dat het vaccin in elk geval op korte termijn veilig is en uit het lichaam verdwijnt. Als je een wederzijds respectvolle discussie zou willen voeren, de kans dat dat zo slaagt is kleiner dan die op complicaties bij het vaccin, is het wel handig om wetenschappelijke publicaties van beide zijdes aan te dragen en daar over discussie te voeren.

Ik zou zeggen dat het in beginsel geen BNW discussie hoeft te zijn, maar dat wel heel makkelijk is om daar naar af te glijden.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_200010461
Ik heb geen zin om hele lappen tekst hier te typen, maar ik zit op dezelfde lijn al TS.

Voor wie zin heeft in 30 minuten kijken.

dinsdag 22 juni 2021 @ 16:23:02 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_200010468
Ik ben dubbel geprikt en heb totaal nergens last van. Dat ik groen ben kan vele oorzaken hebben en dat de kat rondjes om me heen loopt en dat ik het nummer van de kattenchip aan de binnenkant van mijn ogen zie, is gewoon toeval.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lord_Vetinari op 22-06-2021 16:28:13 ]
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_200010471
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:00 schreef Za het volgende:
Jonge gezonde mensen die niets te vrezen hebben van Covid,
Mja. Jij weet blijkbaar meer dan wij.

Al die mensen die dood zijn gegaan aan COVID19 dachten volgens mij ook stuk voor stuk dat ze er niks van te vrezen hadden. Maar ze hebben daar de prijs voor moeten betalen.

Weet jij wel zeker of jonge gezonde mensen niets te vrezen hebben van COVID19?

En kom dan niet aan met statistieken, waarin de individuele gevallen ondergesneeuwd worden.

Als ik dood ga aan COVID19, dan ben IK het die dood gaat aan COVID19. Ik ben een levend, individueel persoon, niet een statistieke anomalie. Ik kan dan wel gokken dat ik in het deel van de statistiek zit die niets te vrezen heeft. Maar als ik daadwerkelijk COVID19 krijg, WEET ik het pas zeker. Tot dan is het niet meer dan een gok.

En als het toch allemaal maar een gok is. Waarom zou ik dan niet gokken met een vaccinatie, in plaats van met het Corona virus?

quote:
Hun motivatie dat te doen: straks weer naar massaevents willen, op vakantie, druk van buitenaf, ouderen willen beschermen, vul maar in, maar hoe gaat het straks met deze mensen, wat is er nu werkelijk bekend?
Nee. Dit is wat jij zelf invult. Mijn motivatie is om gewoon niet ziek te worden van COVID19. Het is geen griepje ofzo.
pi_200010484
(geen BNW)

_O- _O- _O- _O- _O-
pi_200010559
Za: "corona is volledig ongevaarlijk, men doet er zo ontzettend panisch over!"
Ook Za: "OMG VACCINS IEDEREEN WORDT ONVRUCHTBAAR WE GAAN ALLEMAAL DOOD OH NO OH NO OH NO!!!!!!"
pi_200010560
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:22 schreef zoost het volgende:
Ik heb geen zin om hele lappen tekst hier te typen, maar ik zit op dezelfde lijn al TS.

BLCKBX als bron :')
  dinsdag 22 juni 2021 @ 16:29:17 #22
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_200010578
—schopje BNW —>
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_200010585
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:14 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

eens, hier de eerste vaccinatie binnen en ik leef nog steeds
Ze hebben de 5G schakelaar nog niet omgegooid he... Niet de schil al verkopen voordat je de banaan gepeld hebt. :P
  dinsdag 22 juni 2021 @ 16:30:22 #24
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_200010596
ik maak mij ook grote zorgen, zoals TS!

vooral over de BBB :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@spinazieruiker @Solotovski @Mortaxx @Banaanvragen @Fok-it @saparmurat_niyazov @Stepperoller
pi_200010616
Eens met TS. :7

WIJ ZIJN NEDERLAND WIJ ZIJN NEDERLAND

En wat je op tv ziet is fake. Die laten zich niet met het vaccin inspuiten!

Beter die paar artsen (op de miljoenen) geloven die ook tegen vaccineren zijn. Zij hebben er tenslotte voor geleerd. Neem bijvoorbeeld die gare arts uit Limburg die in de FRONTLINIE stond bij de demonstraties.
Wat een held.

(geen BNW trouwens)
pi_200010626
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:30 schreef RedFever007 het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@:spinazieruiker @:solotovski @:mortaxx @:banaanvragen @:fok-it @:saparmurat_niyazov @:stepperoller
Doe normaal over Braddie, debiel.

@Scrummie @GGMM
  dinsdag 22 juni 2021 @ 16:32:24 #27
142400 RedFever007
pi_200010637
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Doe normaal over Braddie, debiel.

@:scrummie @:ggmm
:@
pi_200010709
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:22 schreef zoost het volgende:

Lees dan ook meteen de reacties van andere deskundigen die weinig van zijn verhaal heel laten.

https://www.rd.nl/artikel(...)o-met-prof-schetters

Dat Schetters opperwappie dr Wakefield die de leugen dat vaccinaties autisme veroorzaken de wereld in heeft geholpen zodat hij geld kon verdienen aan zijn patenten is al een gigantische red flag.
pi_200010908
Ik hoef die prikken ook nier hoor, zijn nog steeds in de TEST fase!
  dinsdag 22 juni 2021 @ 16:50:10 #30
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200010924
quote:
--- knipperdeknip ---

Het baart me zorgen dat miljoenen mensen, het overgrote deel van de bevolking gevaccineerd wordt, met name de gezonde jonge mensen.

Is het mogelijk om op een respectvolle manier deze discussie te voeren, met artikelen die beide kanten ondersteunen?
Hier ga ik maar eens op reageren. Wat ik in jouw rijtje 'redenen om je te laten vaccineren' mis is bijv.: om weer zonder angst voor covid de straat op te kunnen of for the greater good.

Zou me geen zorgen maken over 'hoe het straks gaat met deze mensen'. Iedereen die gevaccineerd is heeft die keuze zelf gemaakt, om wat voor reden dan ook. Daarmee accepteer je ook de evt consequenties. Daarnaast is het vaccineren van gezonde mensen niets nieuws & zijn mRNA vaccins ook verder niets nieuws. In mensen? Ja, dat wellicht wel. Voor mij is 't het risico waard.
(Un)masking for the greater good.
pi_200010927
Laat me raden: TS komt zelden buiten en "werkt" thuis?
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_200010972
quote:

SPOILER
@:spinazieruiker @:solotovski @:mortaxx @:banaanvragen @:fok-it @:saparmurat_niyazov @:stepperoller
Hilversum en omstreken zal veranderen in een 21e eeuws Pompe, doch bedekt onder een laag van meters pizza, kapsalon en shoarma in plaats van vulkanisch as.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 16:55:49 #33
142400 RedFever007
pi_200011032
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Hilversum en omstreken zal veranderen in een 21e eeuws Pompe, doch bedekt onder een laag van meters pizza, kapsalon en shoarma in plaats van vulkanisch as.
_O_ _O-
pi_200011101
quote:

SPOILER
Laat Braddie met rust godverdomme.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 juni 2021 @ 17:02:33 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200011112
Ik ben geen racist, maar... <insert racist>
Ik keur het niet goed, maar... <insert goedkeuring>
Ik ben geen wappie, maar... <insert wappie>
Dit is geen BNW, maar... <dit topic>

Ik heb de hoop allang opgegeven ooit nog een antivaxxer wat reden bij te brengen, dus ik ga mijn tijd hier niet aan verspillen. Vaccinaties zijn goed en extreem streng getest, werken tegen spreiding, werken tegen ziektebeeld en werken tegen ic patinten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200011143
Ik heb een mentaliteit dat ik elk vaccin direct neem dat de GGD gratis mijn kant opgooit :)
En als ik eerder doodga is dat alleen een bonus toch *O*

SPOILER
Twiddel
pi_200011180
Ik heb zelf mijn eerste prikje met Pfizer achter de rug, ieder zijn keuze.

Toch vind ik de OP een stuk sterker dan alle argument-loze reacties daaronder. Niemand die iets zinnigs heeft bijgedragen om iets uit de OP te weerleggen, veel hoger dan “ ik heb een prikje gehad en leef nog” komt het niveau helaas niet.
Maar misschien ligt het vooral aan mij dat ik me daarover nog verbaas:)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 juni 2021 @ 17:10:02 #38
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200011218
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:07 schreef Stendhal het volgende:

Toch vind ik de OP een stuk sterker dan alle argument-loze reacties daaronder. Niemand die iets zinnigs heeft bijgedragen om iets uit de OP te weerleggen, veel hoger dan “ ik heb een prikje gehad en leef nog” komt het niveau helaas niet.
Ik ben ooit dapper begonnen, maar tot nu toe is iedere discussie die met zo'n uitgebreide post begon geindigd met allemaal wappie-argumenten en wetenschapontkenning zodra de argumenten van tafel werden geblazen. Sterker nog, het feit dat er propaganda wordt geroepen maakt deze post niet eens zo heel veel beter.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200011275
Misschien kunnen moderators zorgen dat deze discussie ordelijk verloopt.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_200011476
quote:
SPOILER
Wow, je hebt zelf al door dat ongeveer de hele wereld er anders over denkt. Wie zou het dan mis hebben?
pi_200011480
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:07 schreef Stendhal het volgende:

Deze discussie is op dit forum al tig keer gedaan. Mensen als TS overtuig je toch niet met argumenten.
pi_200011637
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:02 schreef Nattekat het volgende:

Ik heb de hoop allang opgegeven ooit nog een antivaxxer wat reden bij te brengen, dus ik ga mijn tijd hier niet aan verspillen. Vaccinaties zijn goed en extreem streng getest, werken tegen spreiding, werken tegen ziektebeeld en werken tegen ic patinten.
TS geeft aan geen anti vaxer te zijn, immers hij wil iedereen boven een bepaalde leeftijd ( hier 70) en in de kwetsbare groep gewoon laten vaccineren ( equivalent aan de griepprik).

Daarmee bereik je volgens hem het beoogde doel reeds ( enorme druk op ziekenhuizen /ic s weg), voor jongeren is de ifr dermate laag dat je meer kans hebt tegen een boom aan te rijden dan te overlijden aan Corona.
Verder zijn de lange termijn effecten van vaccins onbekend, is ook de consensus onder deskundigen. Kun je testen wat je wil.
Astra was trouwens extreem gekeurd en superveilig en nu wordt het niet meer gebruikt. Janssen gaat dezelfde kant op.

Daarom vind ik zijn mening zo gek nog niet en denk ik dat hij gelijk heeft dat heel veel mensen zich nu maar laten vaccineren op grond van verkeerde motieven ( ik wil wel op vakantie kunnen enz).

Zou iemand iets kunnen weerleggen van zijn oplossing? Gezien de reacties denk ik van niet.
Ieder moet voor zichzelf de afweging maken of de onbekende effecten op termijn opwegen tegen het voorkomen van zijn of haar gezondheidsrisico’s. Ik heb het afgewogen en het wel genomen maar ik snap en respecteer ook dat iemand tot een andere keuze kan komen.

Ik weet dat ik een Fransman vraag om Russisch te spreken en dat er ook hierna geen inhoudelijke weerlegging komt en dat het blijft bij een simplistische mbo plus achtige opsomming van zaken die de onjuistheid niet weerleggen.

Maar nogmaals dom van mij om hier enige diepgang te verwachten, mea culpa
pi_200011658
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:26 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Wow, je hebt zelf al door dat ongeveer de hele wereld er anders over denkt. Wie zou het dan mis hebben?
Destijds dacht ook de hele wereld dat de aarde plat was. Stel je voor dat men toen ook zo gereageerd had. Dit zijn echt iq0 redeneringen :)
pi_200011676
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:34 schreef Stendhal het volgende:

[..]

TS geeft aan geen anti vaxer te zijn, immers hij wil iedereen boven een bepaalde leeftijd ( hier 70) en in de kwetsbare groep gewoon laten vaccineren ( equivalent aan de griepprik).

Daarmee bereik je volgens hem het beoogde doel reeds ( enorme druk op ziekenhuizen /ic s weg), voor jongeren is de ifr dermate laag dat je meer kans hebt tegen een boom aan te rijden dan te overlijden aan Corona.
Verder zijn de lange termijn effecten van vaccins onbekend, is ook de consensus onder deskundigen. Kun je testen wat je wil.
Astra was trouwens extreem gekeurd en superveilig en nu wordt het niet meer gebruikt. Janssen gaat dezelfde kant op.

Daarom vind ik zijn mening zo gek nog niet en denk ik dat hij gelijk heeft dat heel veel mensen zich nu maar laten vaccineren op grond van verkeerde motieven ( ik wil wel op vakantie kunnen enz).

Zou iemand iets kunnen weerleggen van zijn oplossing? Gezien de reacties denk ik van niet.
Ieder moet voor zichzelf de afweging maken of de onbekende effecten op termijn opwegen tegen het voorkomen van zijn of haar gezondheidsrisico’s. Ik heb het afgewogen en het wel genomen maar ik snap en respecteer ook dat iemand tot een andere keuze kan komen.

Ik weet dat ik een Fransman vraag om Russisch te spreken en dat er ook hierna geen inhoudelijke weerlegging komt en dat het blijft bij een simplistische mbo plus achtige opsomming van zaken die de onjuistheid niet weerleggen.

Maar nogmaals dom van mij om hier enige diepgang te verwachten, mea culpa
Als jij of TS nou nog steeds niet snapt hoe een vaccinatie strategie op landelijk niveau werkt, houdt het snel op.
pi_200011745
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:35 schreef Stendhal het volgende:

[..]

Destijds dacht ook de hele wereld dat de aarde plat was. Stel je voor dat men toen ook zo gereageerd had. Dit zijn echt iq0 redeneringen :)
Bedoel je met destijds die tijd dat niemand het nog interesseerde of de wereld plat was of een bolletje?

Dat de wereld rond was waren geleerden al heel snel achter (Egyptenaren, Grieken) en daar was ook niet zoveel tegenstand tegen omdat verder niemand daar belang bij had.

Nu zijn vrijwel alle geleerden van mening dat vaccineren wel zin heeft, daarmee gaat je hele vergelijking dus mank.
pi_200011762
Dit is een drama, ik overleg wel even of we dit gaan opschonen, verhuizen of gewoon sluiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')