Ik heb altijd gedacht dat degenen die gevaccineerd zouden worden ouderen zouden zijn >70 en mensen met aandoeningen waardoor covid voor hen een groot risico zou vormen.
Volgens de producten van de vaccins gaven de vaccins deze groep zo'n 97% dekking, dus dan is de kwetsbare groep grotendeels veilig, en neemt tevens de druk op de ziekenhuizen af, en heb je wat je wilt feitelijk.
Nooit had ik massavaccinaties verwacht, zoals in Israel en de UK, en nu ook hier.
Jonge gezonde mensen die niets te vrezen hebben van Covid, worden gevaccineerd met een experimenteel goedje, en er is niemand die garanties kan geven wat de gevolgen ervan kunnen zijn, over een half jaar, over een jaar, wanneer je in contact komt met een variant, wanneer je zwanger wil worden, sowieso wat het uiteindelijk gaat doen met je immuunsysteem.
Misschien is deze zorg overbodig, komt het allemaal in orde, en gaat iedereen straks vrolijk verder.
Het erge is, dat ik er niet in geloof, er is teveel gepubliceerd het afgelopen jaar dat me doet twijfelen, en telkens wanneer gezonde mensen in mijn omgeving aangeven het vaccin te hebben laten zetten vind ik dat zorgelijk.
Het hele subforum gaat alleen nog maar over vaccins, en iedereen is verheugd.
Ik zie een propaganda die ik niet vind kunnen, prominenten die zich laten vaccineren op tv, toezeggingen dat gevaccineerden straks overal welkom zijn en testvrij kunnen reizen (wat nooit gaat gebeuren).
Kunnen we deze discussie voeren zonder elkaar voor ongeacht wat uit te maken, ik ben niet de enige die er zo over denkt.
Op tv mis ik de discussie, en online ga je al gauw de kant op van mensen die denken dat gevaccineerden gechipt worden of whatever. Wat meer serieuze filmpjes met participatie van artsen worden verwijdert, tweets evenzo af en toe.
Het baart me zorgen dat miljoenen mensen, het overgrote deel van de bevolking gevaccineerd wordt, met name de gezonde jonge mensen.
Hun motivatie dat te doen: straks weer naar massaevents willen, op vakantie, druk van buitenaf, ouderen willen beschermen, vul maar in, maar hoe gaat het straks met deze mensen, wat is er nu werkelijk bekend?
Is het mogelijk om op een respectvolle manier deze discussie te voeren, met artikelen die beide kanten ondersteunen?