abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 09:57:13 #1
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199986639
Als FOK!er heb ik dat nooit helemaal begrepen, to be honest :@ Wat was het voor jullie dat VIVA zo leuk maakte? Bepaalde leuke topics? De sfeer, een groepsgevoel? Ben benieuwd. :)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 21 juni 2021 @ 12:43:10 #2
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199988582
Ah gelukkig, hier is al een topic over. Ben ook benieuwd wat de users daar vooral deed terugkomen, behalve elkaar natuurlijk :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199989633
Vond er niets aan.
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 14:14:43 #4
447051 crew  Peejtur
pi_199989816
Denk hetzelfde als waarom men hier blijft?
  User die het meest klaagt 2022 maandag 21 juni 2021 @ 14:29:04 #5
414785 sirdanilot
pi_199990022
Ik heb tot nu toe nog geen enkele VIVA forumgebruiker gezien hier.

Ik vond al die fanfics op dat forum van incels altijd wel leuk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_199990334
Ik heb er een paar jaar geleden meegelezen en ook wel eens iets gepost, maar werd compleet gaar van 'het clubje' dat er zo expliciet aanwezig was en de dienst uitmaakte.
was echt niet grappig meer, een beetje normale discussie was door een klein groepje extreme fatsoensrakkers (lees: zwaar veroordelende, zichzelf perfecte vrouwen/moeders vindende bitches die per definitie elkaar steunde) onmogelijk.
serieuze pogingen ondernomen om gewoon wat dingen te bespreken maar uiteindelijk afgehaakt. was dus een goed leermoment; op Viva vooral nooit een topic starten over:
- gezin
- kinderen / moederschap
- vreemdgaan

totale achterhaalde cliché's werden door 'het clubje' als waarheid bestempeld, zoals een moeder / echtgenote staat zwetend en zuchtend achter het fornuis, heeft een zwaar 'echt' leven en weet per definitie het beste wat het beste voor hun 'mannetje' is.
hun 'mannetje' is altijd een weerloos slachtoffer van de femme fatale, de hoeren die hun vent verleiden en die 24/7 in sexy lingerie andermans kerel versieren en afpakken. natuurlijk zijn ze geen full time huismoeders maar hebben ze zwaar bloeiende carriere's, zijn ze reuze hoog opgeleid en weten zij als geen ander hoe de wereld en andere mensen in elkaar steken.
andere mening? reden tot afgemaakt worden online door het clubje als ware ze een roedel hongerige wolven.

djeez, wat was de charme van het vivaforum... dat het eindelijk stopt? (zag trouwens het bericht van de redactie, ze stoppen omdat ze merkten dat er steeds minder animo was en steeds lagere bezoekersaantallen, goh hoe zou dat toch komen...)
pi_199990358
dat de gebruikers daar zaten en niet hier
Op dinsdag 30 juni 2015 19:45 schreef HPLC het volgende:
Wow, rustig, heb maar liefst 3 mm hoor
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 14:54:59 #8
382129 crew  Donna
pi_199990412
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:57 schreef ijs_beer het volgende:
Als FOK!er heb ik dat nooit helemaal begrepen, to be honest :@ Wat was het voor jullie dat VIVA zo leuk maakte? Bepaalde leuke topics? De sfeer, een groepsgevoel? Ben benieuwd. :)
Wat maakt Fok! voor jou zo leuk?
pi_199991141
Het is voor iedereen weer anders. Wat iemand hier schreef over "het clubje", ik herken dat helemaal niet.

Het is maar net waar je interesses naar uit gaan, in welke topics je meeschrijft/meeleest. Hoe groot (of hoe klein) je bubbel is....

Eigenlijk verschillen viva en fok! helemaal niet zo veel van elkaar.

De charme voor mij persoonlijk van het vivaforum is dat ik daar een aantal mensen heb leren kennen waar ik nu ook in het echte leven contact mee heb.

Verder heb ik heel veel tijd doorgebracht in the Walking Dead topics waar we met een vaste groep mensen samen live de afleveringen bekeken en bespraken.

Maar ook steun en herkenning toen ik uit een foute relatie kwam.

Dus ja, het is voor iedereen weer anders.
Physically I am here but mentally I am in a galaxy far far away.
pi_199991242
Ik heb er even rondgehangen toen ik kinderen kreeg maar ik vond het nogal veroordelend allemaal. Miste ook de humor van fok :P

Maar das dus geen antwoord op de vraag :@
pi_199991395
Goeie vraag. Ik zat vroeger op Fok te lurken en op een gegeven moment ben ik overgestapt naar Viva. Fok begon toen wat te verrechtsen met veel zooi op de frontpage.Op Viva was er veel content. Ik kon daar heel fijn van alles en nog wat lezen. De dingen die vrouwen leuk vinden. Mode, make-up. Relatieadviezen.En toen blijven hangen. Ik heb nooit bij een clubje gezeten en ben zeker geen frequente poster. Zo af en toe kom ik uit de bosjes om een opmerking te maken schreef iemand. Dat klopt. Ik zat zelf niet in een groepje, maar veel mensen wel.Het is toch anders als je daar vooral als lurker zit.
Chessplayers don't gamble with the future unless the situation dictates it -- for example, they're hopelessly lost, so they have nothing to lose.
pi_199991673
De charme van het viva forum, tja. Ik kom er al zo’n 15 jaar. Je leert mensen kennen, schrijft samen, relt samen en zo bouw je wat op. Ik ben naar meetings geweest, daar heb ik leuke mensen leren kennen.
Laatste jaren was ik wat minder actief. Veel van de ‘oude garde’ kregen een ban of gingen weg.
Maar goed, je blijft dan gewoon een beetje plakken.
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 16:47:05 #13
382129 crew  Donna
pi_199992147
Ik ben er in 2017 erg actief geworden toen ik voor de eerste keer zwanger was. Er zijn daar enorme (10-20 gebruikers) topics per uitgerekende maand. Soms zelfs 2 of 3 topics voor 1 maand omdat het anders zo vol is. Dat trok me wel, die 'drukte'. En toen ook in andere topics gaan posten die ik leuk vond.

Een beetje hetzelfde als hier dus. Binnen gekomen op 1 topic/onderwerp en toen uitgebreid.
pi_199997878
De sfeer vond ik iets vriendelijker en zachter dan op FOK. Maar dan heb ik het wel over FOK van 10 jaar geleden ofzo.
Ik ben vooral een meelezer en op viva zijn genoeg nieuwe topics te lezen.
pi_199998079
Ik heb zo'n 10 jaar op Viva gezeten en daarvoor iets van 8 jaar op Yes. Viva was een stuk minder vriendelijk ;-) dan Yes en het was/is een stuk anoniemer.

Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of je nou op Viva, Yes, Fok, Bokt of weet-ik-veel-wat zit. Ik vind de lay-out van Viva heel fijn en het feit dat er allerlei type mensen zitten en er voor ieder wat wils is. Hoop hier op Fok nog wel meer true crime te vinden ;-)
pi_200000489
Ik heb er iets meer dan 10 jaar rond gehangen en vond het leuk dat het zo divers was. Door de jaren heen kon ik altijd wel topics vinden die aansloten bij mijn levenssituatie. Wat ik wel jammer vond (en dat vind ik ook jammer aan Fok!) is dat afhankelijk van het subforum er vaak maar één mening toegestaan is. Op Viva is dat vaak een heel erg linkse mening, veel woke gedoe in bepaalde pijlers, en ik herken het groepjesvormen en het vereren van bepaalde users ook wel. Op Fok! vind ik de nieuwspijler vaak juist weer erg rechts, en op de relatiepijler ben ik afgehaakt na het zoveelste topic van Osedovo en zijn eeuwig klaagzang over het onrecht dat hem wordt aangedaan door letterlijk elke vrouw ter wereld.

Maar zo heeft elk forum weer wat. Ik heb hier een paar maanden geleden een account aangemaakt en vind het hier leuk! Vooral de entertainment topics hier (soaps en sterren, series, televisie) vind ik zeker net zo leuk als die op het Viva forum.
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 22:16:51 #17
382129 crew  Donna
pi_200000904
Ik zat ook op Yes ja. Minstens 14 jaar.
pi_200002330
Bij mij zelfde reden als Donna. Ik was eerst vooral een meelezer en ben wat actiever gaan schrijven toen ik bij een zwangerwordentopic ging. Dat vond ik echt leuk want IRL praatte ik er nog met niemand over. Toen ik een miskraam kreeg was het fijn dat ik het op het forum kon vertellen want verder wist niemand het (inmiddels wel hoor). Overigens zat ik niet bij "een clubje" dat de dienst uitmaakte; de meeste andere vrouwen van dat topic beperken zich tot dergelijke topics.
Later ging ik ook wat meer schrijven op andere topics. Vaak krijg je oprecht advies. Onoprechte adviezen of grappen worden gewist als zijnde kwetsend of ongepast. Vond ik vaak teveel van het goede. Wat dat betreft is FOK misschien leuker.
pi_200011432
De topics over vreemdgaande mannen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_200017199
Het was gewoon een gezellige stamkroeg waar je elk moment van de dag binnen kon wandelen en met iemand in gesprek kon raken. Soms was dat fijn, warm, interessant, soms saai, irritant, watdanook.
Ik heb er zo veel geleerd over hoe mensen dingen anders kunnen zien, ervaren, denken etc. dan ik zelf.
Ik heb nooit bij een groepje gehoord, kan meestal ook geen ava's onthouden dus heb geen flauw benul met wie ik in gesprek ben.
Ik denk dat ik hier ook wel zal komen. Ik hoop wel dat je hier ook de steun en wijsheid vindt die sommige mensen kunnen geven. Dat vind ik altijd fijn om te lezen.
Clap your hands if you're working too hard
pi_200021025
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 22:38 schreef Snolkelderij het volgende:

Ik denk dat ik hier ook wel zal komen. Ik hoop wel dat je hier ook de steun en wijsheid vindt die sommige mensen kunnen geven. Dat vind ik altijd fijn om te lezen.
Je moet de plekken kennen waar je zulke steun kunt vinden. OUD is zo'n plek en er zijn specifieke topics waar je goed zit. Ik heb er wat voor je op een rij gezet: VF / Het grote 'ik zoek een topic!' topic
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_200036978
Van het Vivaforum wist ik na een tijd welke users goed inhoudelijk advies gaven en wisten waar ze het over hadden. Op Fok moet ik de users nog leren kennen. Behalve Vonkenboer, die naam heb ik al onthouden. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Himmelhoch op 24-06-2021 00:38:35 (Congruentie) ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')