abonnement Unibet Coolblue
pi_199985241
Ik probeer het steeds vaker, in kleine winkels of bij het tankstation, op werk. Je krijgt eigenlijk nergens nog commentaar erop.

Proberen jullie het ook al?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199985247
quote:
12s.gif Op maandag 21 juni 2021 02:33 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hey, jij wilt de discussie scheeftrekken door totaal andere paden te bewandelen en je reinste quatsch in te brengen als feit.
Nee hoor, je kunt het gewoon niet hebben dat je ongelijk heb.
Daarom probeer je te bepalen hoe de discussie moet verlopen en mag ik geen andere virussen aanhalen als voorbeeld waarbij er er een viral load nodig is van significant meer dan 1 virusdeeltje om besmet te raken.

En dat is bij Covid-19 niet anders.
Daar is voor het verloop van de ziekte ook van belang hoeveel virusdeeltjes je binnen hebt gekregen.


quote:
Eerder maakte ik de inschattingsfout dan daar weer op in te gaan waarna het voorspelbare verwijt komt dit niet het onderwerp was. Dit laten we het in het Corona forum houden bij Corona en de rest hooguit ter illustratie.
Mja, nu opeens wel?
Je ageert tegen mijn voorbeelden ter illustratie.

quote:
Hoe denk jij dat virusdetectie en besmetting in labs gebeurd
Niet relevant.


quote:
, met miljoenen of met een paar virusdeeltjes ?
Weten hoe een besmetting plaatsvind en begrijpen hoe Covid19 opereert, toont aan dat één virusdeeltje genoeg is om te besmetten.
Laat maar eens zien dat je dat weet.


quote:
Covid19 heeft geen andere virusdeeltjes nodig
Hoezo andere?
Niemand beweert dat covid-19 andere virusdeeltje nodig heeft.
Probeer je nu zelf opzettelijk de discussie te ontsporen?


quote:
die samen een cel een beetje meer of minder gaan besmetten. Het is ja of nee t.a.v. besmetten.
Op grond waarvan en kan ik nalezen dat aantallen relevant zijn voor een Covid19 besmetting ? Ik snap natuurlijk de redenatie, dat veel erg is en weinig er minder toedoet die echter voor virusinfectie totaal niet opgaat.
Dus eigenlijk heb je geen enkele kennis op dat gebied.

Hoe kom je er dan bij dat 1 virusdeeltje voldoende is om een persoon te besmetten.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199985257
quote:
10s.gif Op maandag 21 juni 2021 02:34 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je neus zeker ook.....
Wat denk je dat de functie is van hoesten of niezen etc.etc. ?
Niet relevant.
Je beweert dat 1 virusdeeltje voldoende is om iemand te besmetten.
Je ademt, hoest, niest niet 100% alle virusdeeltjes uit die je binnen krijgt.
Dus volgens je eigen logica maakt het niet uit of je vrij kunt ademen of dat dat belemmerd wordt door een mondkapje.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199985386
Ik ben helemaal klaar met die dingen.
Vanaf het begin liep ik zonder mondkapje supermarkt binnen, nooit is er mij iets gevraagd.
2x kreeg ik commentaar van klanten en dat was het.

Eens in de 2 weken moet ik gebruik maken van de bus, ik toon mijn uitzonderingskaartje en mag gewoon mee zonder mondkap.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 21 juni 2021 @ 07:21:01 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_199985496
Nee, want ik ben niet zo'n wannabe provocerend gastje.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_199985518
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 03:26 schreef Wantie het volgende:
Ik probeer het steeds vaker, in kleine winkels of bij het tankstation, op werk. Je krijgt eigenlijk nergens nog commentaar erop.

Proberen jullie het ook al?
Nee, maar dat komt misschien ook dat ik begrijp waarom we het doen?
pi_199985559
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 05:49 schreef Antaris het volgende:
Ik ben helemaal klaar met die dingen.
Vanaf het begin liep ik zonder mondkapje supermarkt binnen, nooit is er mij iets gevraagd.
2x kreeg ik commentaar van klanten en dat was het.

Eens in de 2 weken moet ik gebruik maken van de bus, ik toon mijn uitzonderingskaartje en mag gewoon mee zonder mondkap.
Helemaal klaar, terwijl je er dus eigenlijk nooit mee bent begonnen. :')
pi_199985961
Binnenkort wordt de TT: "Met mondkap naar binnen gaan".
I'll give you something to do
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 09:03:23 #9
5428 crew  miss_sly
pi_199986076
quote:
7s.gif Op maandag 21 juni 2021 08:47 schreef galantis het volgende:
Binnenkort wordt de TT: "Met mondkap naar binnen gaan".
Haha, ja, als het dadelijk niet meer verplicht is, wordt dat de volgende "dare": mensen die zich er wel prettig bij voelen en gewoon toch een mondkapje blijven dragen.

Ik ben erg benieuwd hoe groot die groep op termijn gaat zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199986858
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 05:49 schreef Antaris het volgende:
Ik ben helemaal klaar met die dingen.
Vanaf het begin liep ik zonder mondkapje supermarkt binnen, nooit is er mij iets gevraagd.
2x kreeg ik commentaar van klanten en dat was het.

Eens in de 2 weken moet ik gebruik maken van de bus, ik toon mijn uitzonderingskaartje en mag gewoon mee zonder mondkap.
Je zegt er helemaal klaar mee te zijn, om vervolgens aan te geven dat je er nooit mee begonnen bent :?
  maandag 21 juni 2021 @ 10:18:44 #11
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_199986880
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Haha, ja, als het dadelijk niet meer verplicht is, wordt dat de volgende "dare": mensen die zich er wel prettig bij voelen en gewoon toch een mondkapje blijven dragen.

Ik ben erg benieuwd hoe groot die groep op termijn gaat zijn.
Ik zet hem niet meer op i.i.g. :)
  maandag 21 juni 2021 @ 12:41:10 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199988557
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Haha, ja, als het dadelijk niet meer verplicht is, wordt dat de volgende "dare": mensen die zich er wel prettig bij voelen en gewoon toch een mondkapje blijven dragen.

Ik ben erg benieuwd hoe groot die groep op termijn gaat zijn.
Gaat gewoon zelfde effect zijn als bij de invoering van het 'dringende advies' maar dan omgekeerd: als er 1 schaap over de dam is volgt de rest heel snel.
  maandag 21 juni 2021 @ 12:43:19 #13
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199988585
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 03:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee hoor, je kunt het gewoon niet hebben dat je ongelijk heb.
Daarom probeer je te bepalen hoe de discussie moet verlopen en mag ik geen andere virussen aanhalen als voorbeeld waarbij er er een viral load nodig is van significant meer dan 1 virusdeeltje om besmet te raken.

En dat is bij Covid-19 niet anders.
Daar is voor het verloop van de ziekte ook van belang hoeveel virusdeeltjes je binnen hebt gekregen.
[..]

Mja, nu opeens wel?
Je ageert tegen mijn voorbeelden ter illustratie.
[..]

Niet relevant.
[..]

Laat maar eens zien dat je dat weet.
[..]

Hoezo andere?
Niemand beweert dat covid-19 andere virusdeeltje nodig heeft.
Probeer je nu zelf opzettelijk de discussie te ontsporen?
[..]

Dus eigenlijk heb je geen enkele kennis op dat gebied.

Hoe kom je er dan bij dat 1 virusdeeltje voldoende is om een persoon te besmetten.
Jammer dat je weer op credentials gaat spelen. Wordt mijn betoog door achtergrond of opleiding waardevoller ?
Zo ja, stel je dan voor dat dit wel snor zit en dat we bezig zijn te onderzoeken. Zwaaien met papiertjes in een Hall Of Fame, is wmb alleen maar een zwaktebod.

Het verloop van een ziekte, waar de hoeveelheid virus - per definitie - de hoofdrol speelt, is wat anders dan het aantal virusdeeltjes dat 'nodig' is om te besmetten.
Dat ene simpele virusdeeltje, dat ontopic door een mondmasker komt, is voldoende om in tijdbestek van ca 3 tot 4 replicatiecycli (ca 40 uur), te zorgen voor ruimschoots voldoende virus-load (orde:miljoenen deeltjes) in het lichaam dat iemand verder (soms onmerkbaar dwz symptoomloos) ziek kan maken.
Als eerder uitgelegd, is één van Covid19 kenmerken dat het virus zich onttrekt aan onze 'primaire' afweerdetectie.
Pas wanneer de virusload toeneemt, ontstaat er celschade dat dan het immuunsysteem zal triggeren. Wanneer het immuunsysteem onvoldoende is toegerust, ontstaan de merkbare gevolgen die we proberen te bestrijden.

Ik ageer niet tegen jou(w voorbeelden) maar dat jij jouw voorbeelden hanteert als bewijs/voering in relatie tot relevante Covid19 aspecten. Voorbeelden zijn nuttig voor een algemeen begrip maar niet als het gaat om de typische eigenaardigheden van het onderwerp.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_199988644
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 03:26 schreef Wantie het volgende:
Ik probeer het steeds vaker, in kleine winkels of bij het tankstation, op werk. Je krijgt eigenlijk nergens nog commentaar erop.

Proberen jullie het ook al?
Ja, supermarkt en sportschool. Zoals verwacht is er niemand die zich er aan stoort.
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 12:50:45 #15
5428 crew  miss_sly
pi_199988693
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gaat gewoon zelfde effect zijn als bij de invoering van het 'dringende advies' maar dan omgekeerd: als er 1 schaap over de dam is volgt de rest heel snel.
Dat zou me ook niets verbazen. Ik ben er gewoon benieuwd naar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199988774
quote:
12s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:43 schreef Vallon het volgende:

[..]

Jammer dat je weer op credentials gaat spelen. Wordt mijn betoog door achtergrond of opleiding waardevoller ?
Zo ja, stel je dan voor dat dit wel snor zit en dat we bezig zijn te onderzoeken. Zwaaien met papiertjes in een Hall Of Fame, is wmb alleen maar een zwaktebod.
Ik vraag niet om geloofsbrieven, ik beoordeel iedereen op wat hij schrijft ook jou.


quote:
Het verloop van een ziekte, waar de hoeveelheid virus - per definitie - de hoofdrol speelt, is wat anders dan het aantal virusdeeltjes dat 'nodig' is om te besmetten.
Dat ene simpele virusdeeltje, dat ontopic door een mondmasker komt, is voldoende om in tijdbestek van ca 3 tot 4 replicatiecycli (ca 40 uur), te zorgen voor ruimschoots voldoende virus-load (orde:miljoenen deeltjes) in het lichaam dat iemand verder (soms onmerkbaar dwz symptoomloos) ziek kan maken.
Nee, dat is geen voldongen feit.
Dat heb ik laten zien met HIV als voorbeeld: je moet een flinke lading binnen krijgen wil je besmet kunnen raken.
Je hebt niet aangetoond dat bij sars-cov-2 slechts 1 deeltje voldoende is. Dat blijkt ook niet uit de praktijk.
quote:
Als eerder uitgelegd, is één van Covid19 kenmerken dat het virus zich onttrekt aan onze 'primaire' afweerdetectie.
Pas wanneer de virusload toeneemt, ontstaat er celschade dat dan het immuunsysteem zal triggeren. Wanneer het immuunsysteem onvoldoende is toegerust, ontstaan de merkbare gevolgen die we proberen te bestrijden.
Hiv onttrekt zich ook aan de primaire afweerdetectie. Het virus kan jarenlang sluimeren in je lichaam zonder enige vorm van symptomen. Het ontbreken van een afweerreactie op HIV is een van de redenen waarom een vaccin ontwikkelen moeizaam gaat.
Desondanks raak je niet besmet van 1 virusdeeltje.


quote:
Ik ageer niet tegen jou(w voorbeelden) maar dat jij jouw voorbeelden hanteert als bewijs/voering in relatie tot relevante Covid19 aspecten. Voorbeelden zijn nuttig voor een algemeen begrip maar niet als het gaat om de typische eigenaardigheden van het onderwerp.
Ik gebruik die voorbeelden om te laten zien dat wat jij stelt niet zomaar vanzelfsprekend is.
En ook niet blijkt uit de praktijk.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199988777
en mensen die straks 1 blijven dragen zijn misschien wel ziek of hebben corona. 1.5 meter aanhouden dus.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  maandag 21 juni 2021 @ 13:21:49 #18
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199989135
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 03:37 schreef Wantie het volgende:

[..]

Niet relevant.
Je beweert dat 1 virusdeeltje voldoende is om iemand te besmetten.
Je ademt, hoest, niest niet 100% alle virusdeeltjes uit die je binnen krijgt.
Dus volgens je eigen logica maakt het niet uit of je vrij kunt ademen of dat dat belemmerd wordt door een mondkapje.
Nergens stel ik dat iemand door een mondkapje iemand Covid19 of een ander virus oploopt. Virusdeeltjes kunnen zich echter wel vastzetten op -en in de vezels van een disfunctioneel mondkapje dat dan door onjuist aanraken, een extra transmissieroute krijgt.

Door onjuist gebruik van een mondkapje kunnen ook andere risico's ontstaan zoals allergische reacties en bacteriologische infecties. Het mondkapje concentreert de uitscheiding snot -of vochtdruppels en ook kunnen ingeademde vezels voor nare problemen zorgen. Die ingeademde concentratie van ellende kan iemand gezondheidsschade berokkenen.

Het vrijeijk in -en uitademen heeft een levens (beschermende) functie. Op het moment dat de ademweg belemmerd wordt, door bv een mondkapjes, ontstaan - zeker op termijn - doorgaans luchtwegproblemen.
Bv. allergisch, de irritatie van een mondkapje is daar een onbewust signaal van; of bacteriologisch dat men niet snel 'associeert' met een mondkapje immers bedoeld om (dus niet) te beschermen. Daarnaast is er een psychologisch effect op mensen dat helaas wordt weggehoond als "stoornis" omdat andersdenkenden zich dat draagprobleem niet kunnen of beter, niet willen voorstellen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 21 juni 2021 @ 14:23:08 #19
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199989934
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik vraag niet om geloofsbrieven, ik beoordeel iedereen op wat hij schrijft ook jou.
[..]

Nee, dat is geen voldongen feit.
Dat heb ik laten zien met HIV als voorbeeld: je moet een flinke lading binnen krijgen wil je besmet kunnen raken.
Je hebt niet aangetoond dat bij sars-cov-2 slechts 1 deeltje voldoende is. Dat blijkt ook niet uit de praktijk.
[..]

Hiv onttrekt zich ook aan de primaire afweerdetectie. Het virus kan jarenlang sluimeren in je lichaam zonder enige vorm van symptomen. Het ontbreken van een afweerreactie op HIV is een van de redenen waarom een vaccin ontwikkelen moeizaam gaat.
Desondanks raak je niet besmet van 1 virusdeeltje.
[..]

Ik gebruik die voorbeelden om te laten zien dat wat jij stelt niet zomaar vanzelfsprekend is.
En ook niet blijkt uit de praktijk.
Vooral blijven ontkennen en dan andere zijpaden ter bewijs bewandelen, dat maak het betoog niet echt sterker :')
Hoe kom je tot de gedachte dat weinig virus iemand niet ziek zal maken ? Doet mij denken aan die breinloze WC-bril likkers die bewijzen dat iets - voor hun dan - onschadelijk is.

Vertel dan maar, hoeveel Covid19 virusdeeltjes - mag ook ongeveer - nodig zijn om een persoon d.w.z een lichaamscel, te kunnen besmetten ?

Ik stel en waarvan het proces tot op redelijk detail alom bekend is, dat één viron al voldoende kan zijn om uit te groeien tot een infectie die gevolgen geeft. Dat niet elke virusdeeltje daar in de praktijk in zal slagen, is onze gelukkige redding. De overblijvende virusdeeltje, zeg 0,0000001% die alle barrières inclusief mondkapje heeft overwonnen, is echter ruimschoots voldoende om iemand wel te besmetten en dan zelfs als waargenomen leiden tot muterende uitbraken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_199989995
Godver, waar moeten we het straks de hele dag over hebben?

Nou ja het openbaar vervoer blijft dapper standhouden. Heb veel getreind de afgelopen weken, grappig om het onderscheid te zien.

Randstad: het boeit niemand een reet, hooguit wordt het je één keer gevraagd maar ze gaan je verder niet de hele reis in de gaten houden.

Streekvervoer in Groningen: conducteur gaat na elk station de hele trein door en controleert bij elk gezicht individueel of het kapje nog om de neus zit. Nou ja het is ook niet dat er erg veel mensen in die treinen zitten natuurlijk. Aan mij vroeg hij het beleefd, een buitenlands stelletje werd afgeblaft op een manier waar de honden geen brood van lusten. Zie je vervolgens de machinist in de cabine zonder kapje zitten.
pi_199990369
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 14:27 schreef Vasilevski het volgende:
Godver, waar moeten we het straks de hele dag over hebben?

Nou ja het openbaar vervoer blijft dapper standhouden. Heb veel getreind de afgelopen weken, grappig om het onderscheid te zien.

Randstad: het boeit niemand een reet, hooguit wordt het je één keer gevraagd maar ze gaan je verder niet de hele reis in de gaten houden.

Streekvervoer in Groningen: conducteur gaat na elk station de hele trein door en controleert bij elk gezicht individueel of het kapje nog om de neus zit. Nou ja het is ook niet dat er erg veel mensen in die treinen zitten natuurlijk. Aan mij vroeg hij het beleefd, een buitenlands stelletje werd afgeblaft op een manier waar de honden geen brood van lusten. Zie je vervolgens de machinist in de cabine zonder kapje zitten.
Amsterdam vorige week zaterdag: in de tram, iedereen werd er op gewezen, om de haverklap werd het om geroepen. Eén persoon kreeg een laatste waarschuwing.

Blijkbaar is jouw anekdotisch bewijs vrij weinig waard.
  maandag 21 juni 2021 @ 16:34:39 #22
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199991942
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 07:38 schreef babylon het volgende:

[..]

Helemaal klaar, terwijl je er dus eigenlijk nooit mee bent begonnen. :')
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:16 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Je zegt er helemaal klaar mee te zijn, om vervolgens aan te geven dat je er nooit mee begonnen bent :?
Ga maar eens als één van de weinigen zonder mondkapje rondlopen en zie eens wat er gebeurt. Je moet je telkens verantwoorden waarom je het niet draagt. En telkens maar hopen dat je een niet een eencellige tegenkomt die meent voor politieagent te spelen en geweld niet schuwt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_199992012
quote:
4s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:34 schreef ACT-F het volgende:

[..]

[..]

Ga maar eens als één van de weinigen zonder mondkapje rondlopen en zie eens wat er gebeurt. Je moet je telkens verantwoorden waarom je het niet draagt. En telkens maar hopen dat je een niet een eencellige tegenkomt die meent voor politieagent te spelen en geweld niet schuwt.
Ah, je bent dus helemaal klaar met terechtwijzingen. Zeg dat dan.

Nadeel van asociaal gedrag.
  maandag 21 juni 2021 @ 16:41:12 #24
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199992065
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:37 schreef babylon het volgende:

Ah, je bent dus helemaal klaar met terechtwijzingen. Zeg dat dan.

Nadeel van asociaal gedrag.
Wat bedoel je hiermee?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_199992121
quote:
4s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:34 schreef ACT-F het volgende:

[..]


[..]

Ga maar eens als één van de weinigen zonder mondkapje rondlopen en zie eens wat er gebeurt. Je moet je telkens verantwoorden waarom je het niet draagt. En telkens maar hopen dat je een niet een eencellige tegenkomt die meent voor politieagent te spelen en geweld niet schuwt.
lul niet zo slap man.
Je kan het niet eens zijn met regels, dan nog doen je er gewoon aan te houden. Het is niet stoer om er lekker dwars tegenin te gaan. Vooral diegenen die er zo zwaar tegen zijn schuwen trouwens geweld niet, groepje rond willem engel prima voorbeeld :')
  maandag 21 juni 2021 @ 16:46:47 #26
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199992139
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:44 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

lul niet zo slap man.
Je kan het niet eens zijn met regels, dan nog doen je er gewoon aan te houden. Het is niet stoer om er lekker dwars tegenin te gaan. Vooral diegenen die er zo zwaar tegen zijn schuwen trouwens geweld niet, groepje rond willem engel prima voorbeeld :')
Dit bedoel ik dus met eencelligen. Te weinig hersencellen om te kunnen bedenken dat je om medische redenen een uitzondering hebt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_199992155
quote:
5s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:41 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee?
Ah excuus, ik dacht dat je de persoon was waar ik op reageerde.
pi_199992165
quote:
7s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:46 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus met eencelligen. Te weinig hersencellen om te kunnen bedenken dat je om medische redenen een uitzondering hebt.
Aanstelleritus is een echte medische aandoening :(
pi_199992182
quote:
7s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:46 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus met eencelligen. Te weinig hersencellen om te kunnen bedenken dat je om medische redenen een uitzondering hebt.
:')

Wordt vanaf het begin al zwaar misbruikt, dat weet je zelf ook dondersgoed.
  maandag 21 juni 2021 @ 16:49:06 #30
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199992185
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:47 schreef babylon het volgende:

[..]

Aanstelleritus is een echte medische aandoening :(
Gelukkig wordt een medische beoordeling door een arts gedaan en niet door een willekeurige omstander.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 21 juni 2021 @ 16:49:39 #31
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199992194
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:48 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

:')

Wordt vanaf het begin al zwaar misbruikt, dat weet je zelf ook dondersgoed.
Daar kon je op wachten en dat weet de wetgever ook heel goed.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_199992212
quote:
7s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:49 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Gelukkig wordt een medische beoordeling door een arts gedaan en niet door een willekeurige omstander.
alle weigeraars hier op het forum bepalen dat kennelijk zelf, komt geen arts bij te pas maar vooral stoerdoenerij "kijk mij eens lekker schijt hebben aan de regels" :')
pi_199992224
quote:
3s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:49 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Daar kon je op wachten en dat weet de wetgever ook heel goed.
ahh maar dan is het opeens geen probleem? Hou op hoor :D
  maandag 21 juni 2021 @ 16:52:05 #34
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199992239
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:50 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

alle weigeraars hier op het forum bepalen dat kennelijk zelf, komt geen arts bij te pas maar vooral stoerdoenerij "kijk mij eens lekker schijt hebben aan de regels" :')
Dat kan ik niet beoordelen, maar kennelijk kun jij gedachten lezen. In mijn geval is het toch echt in overleg met de huisarts.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 21 juni 2021 @ 16:53:39 #35
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199992263
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:51 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

ahh maar dan is het opeens geen probleem? Hou op hoor :D
Het is een juridisch probleem. Een niet te handhaven wet moet je ook niet maken. Zo eigenwijs als ze zijn toch gedaan.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_199992290
quote:
3s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:52 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat kan ik niet beoordelen, maar kennelijk kun jij gedachten lezen. In mijn geval is het toch echt in overleg met de huisarts.
Oh vast. En zelfs dan is een meerderheid gewoon onzin. Tuurlijk is er een kleine groep die een echte medische reden heeft. Maar die zit niet op een forum stoer te doen zoals Antaris.
pi_199992300
quote:
3s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:52 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat kan ik niet beoordelen, maar kennelijk kun jij gedachten lezen. In mijn geval is het toch echt in overleg met de huisarts.
Wordt gewoon regelmatig hier verteld hoor. Hoef je geen gedachten voor te lezen.
pi_199992334
quote:
3s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:53 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het is een juridisch probleem. Een niet te handhaven wet moet je ook niet maken. Zo eigenwijs als ze zijn toch gedaan.
Hoezo niet te handhaven? Zo lastig is het niet hoor. Regels zijn duidelijk, hoe je dat ding opzet idem dito. Dat het niet gebeurd of niet op de juiste manier zegt meer over de mensen, noet over de wetgeving.
  maandag 21 juni 2021 @ 17:01:36 #39
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199992436
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:56 schreef tim020hoorn het volgende:

Hoezo niet te handhaven? Zo lastig is het niet hoor. Regels zijn duidelijk, hoe je dat ding opzet idem dito. Dat het niet gebeurd of niet op de juiste manier zegt meer over de mensen, noet over de wetgeving.
Lees jij de wetgeving er maar eens op na. De uitzonderingsgevallen hoeven geen doktersverklaring te hebben maar kunnen een papiertje zelf uitprinten waar iedereen misbruik van kan maken. Wat is dan nog het effect van zo'n wet?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_199992458
quote:
7s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:01 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Lees jij de wetgeving er maar eens op na. De uitzonderingsgevallen hoeven geen doktersverklaring te hebben maar kunnen een papiertje zelf uitprinten waar iedereen misbruik van kan maken. Wat is dan nog het effect van zo'n wet?
dus is het ok om daar misbruik van te maken?
  maandag 21 juni 2021 @ 17:04:22 #41
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199992474
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:03 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

dus is het ok om daar misbruik van te maken?
Hoe wil jij het kaf van het koren scheiden?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_199992685
quote:
5s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:04 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Hoe wil jij het kaf van het koren scheiden?
Ik zou zelf gewoon altije controleren op een medische verklaring. Dat mag niet. Het is niet waterdicht helaas, maar dan nog dien je er geen misbruik van te maken. Wat jij doet is de schuld op de regel schuiven ipv op de mens die er misbruik van maakt. Het gros doet dat namelijk.
pi_199992832
quote:
18s.gif Op maandag 21 juni 2021 13:21 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nergens stel ik dat iemand door een mondkapje iemand Covid19 of een ander virus oploopt. Virusdeeltjes kunnen zich echter wel vastzetten op -en in de vezels van een disfunctioneel mondkapje dat dan door onjuist aanraken, een extra transmissieroute krijgt.
Dus Virussen zijn niet zo slim als muggen dat ze gewoon door de mazen heen vliegen ..


quote:
Door onjuist gebruik van een mondkapje kunnen ook andere risico's ontstaan zoals allergische reacties en bacteriologische infecties.
Hoe kan verkeerd gebruik allergische reacties geven?
Je reageert op allergenen, niet op hoe je het kapje draagt.
En bacteriologisch infecties is kwestie van hygiëne.
Dan kun je ook geen sjaal dragen, etc.


quote:
Het mondkapje concentreert de uitscheiding snot -of vochtdruppels en ook kunnen ingeademde vezels voor nare problemen zorgen. Die ingeademde concentratie van ellende kan iemand gezondheidsschade berokkenen.
Het is je eigen snot, waarvan je ongemerkt kilo's doorslikt per jaar en vezels adem je ook in van je kleding etc.

quote:
Het vrijeijk in -en uitademen heeft een levens (beschermende) functie.
Nee
quote:
Op het moment dat de ademweg belemmerd wordt, door bv een mondkapjes, ontstaan - zeker op termijn - doorgaans luchtwegproblemen.
Bv. allergisch, de irritatie van een mondkapje is daar een onbewust signaal van; of bacteriologisch dat men niet snel 'associeert' met een mondkapje immers bedoeld om (dus niet) te beschermen. Daarnaast is er een psychologisch effect op mensen dat helaas wordt weggehoond als "stoornis" omdat andersdenkenden zich dat draagprobleem niet kunnen of beter, niet willen voorstellen.
Allemaal angsthazerij.
Geen enkel steekhoudend argument.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199992972
Ik zet dat ding gewoon op. Heb er immers totaal geen last van.

Als ik aan het werk ben spreek ik mensen die zonder binnenkomen er ook niet op aan. Geen zin om me druk te maken over dergelijk provocerend gedrag. Ik heb dat soort mensen altijd wel direct een stuk lager zitten. :')

Sommigen kijken ook zo triomfantelijk rond als ze zonder mondkapje binnenkomen. Hoe triest wil je het hebben _O-
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 21 juni 2021 @ 17:41:40 #45
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199993014
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:21 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

Ik zou zelf gewoon altije controleren op een medische verklaring. Dat mag niet. Het is niet waterdicht helaas, maar dan nog dien je er geen misbruik van te maken. Wat jij doet is de schuld op de regel schuiven ipv op de mens die er misbruik van maakt. Het gros doet dat namelijk.
Een medische verklaring die je zelf moet uitprinten... Wat kan een handhaver daaraan afleiden dan? Een wetgever kan namelijk ook schuld hebben aan onuitvoerbare regels. Een rechter kan een dergelijke regel buiten werking stellen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_199993067
quote:
5s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:41 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Een medische verklaring die je zelf moet uitprinten... Wat kan een handhaver daaraan afleiden dan? Een wetgever kan namelijk ook schuld hebben aan onuitvoerbare regels. Een rechter kan een dergelijke regel buiten werking stellen.
Je mist het punt vrees ik. Maar ga maar trots verkondigen aan je vriendjes dat het ok is om regels aan je laars te lappen.
  maandag 21 juni 2021 @ 17:47:08 #47
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199993086
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:45 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

Je mist het punt vrees ik. Maar ga maar trots verkondigen aan je vriendjes dat het ok is om regels aan je laars te lappen.
Welk punt is dat dan? Ik probeer je uit te leggen dat je niet zomaar wetten in elkaar kan flansen en dat er regels zijn waar de wetgever zich aan dient te houden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_199993165
quote:
5s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:47 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Welk punt is dat dan? Ik probeer je uit te leggen dat je niet zomaar wetten in elkaar kan flansen en dat er regels zijn waar de wetgever zich aan dient te houden.
De wetgever maakt de regels :') je kan genoeg namaken, dat betekend niet dat het ok is om het ook te doen. Als een wet niet waterdicht is, is het alsnog niet ok om de regels aan je laars te lappen. Je kan de hele winkel leegroven ondat de winkel niet goed beveiligd is. Betekend nier dat het ok is om dat te doen.
  maandag 21 juni 2021 @ 17:54:46 #49
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199993189
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:53 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

De wetgever maakt de regels :') je kan genoeg namaken, dat betekend niet dat het ok is om het ook te doen. Als een wet niet waterdicht is, is het alsnog niet ok om de regels aan je laars te lappen. Je kan de hele winkel leegroven ondat de winkel niet goed beveiligd is. Betekend nier dat het ok is om dat te doen.
Dus wederom, hoe ga je het kaf van het koren scheiden?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 21 juni 2021 @ 17:55:52 #50
17061 mvt
blame Canada
pi_199993199
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:39 schreef BlackLining het volgende:
Ik zet dat ding gewoon op. Heb er immers totaal geen last van.

Als ik aan het werk ben spreek ik mensen die zonder binnenkomen er ook niet op aan. Geen zin om me druk te maken over dergelijk provocerend gedrag. Ik heb dat soort mensen altijd wel direct een stuk lager zitten. :')

Sommigen kijken ook zo triomfantelijk rond als ze zonder mondkapje binnenkomen. Hoe triest wil je het hebben _O-
Nog leuker, selfie msken, posten op Facebook en opscheppen hoeveel mensen hun dapper vinden en het voorbeeld kopiëren. En onder luid applaus de manager uitschelden
We were to understand there would be pie and punch?
pi_199993244
Zijn er nog winkelacties aanstaande vrijdag?
  maandag 21 juni 2021 @ 18:03:27 #52
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199993387
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:57 schreef Nober het volgende:
Zijn er nog winkelacties aanstaande vrijdag?
'Ben je nog steeds bang voor je medemens na vaccinatie, 2 mondkapjes voor de prijs van 1'
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199993705
quote:
5s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:54 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dus wederom, hoe ga je het kaf van het koren scheiden?
again, dat is het punt niet. Maargoed, ik ga erin mee. Je kan het niet scheiden helaas. Je kan wel blijven promoten de regels te volgen. Maar dat is voor een deel te lastig.
  maandag 21 juni 2021 @ 18:17:33 #54
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199993760
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 18:15 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

again, dat is het punt niet. Maargoed, ik ga erin mee. Je kan het niet scheiden helaas. Je kan wel blijven promoten de regels te volgen. Maar dat is voor een deel te lastig.
Kijk, dat punt kan ik volgen en wat ook de intentie was van de wetgever, echter kom ik als legitieme uitzondering zwaar in de problemen. En dat is ook de reden waarom ik het beleid hekel. Jij had het afgelopen half jaar niet in mijn schoenen willen staan.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_199993839
quote:
14s.gif Op maandag 21 juni 2021 18:17 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Kijk, dat punt kan ik volgen en wat ook de intentie was van de wetgever, echter kom ik als legitieme uitzondering zwaar in de problemen. En dat is ook de reden waarom ik het beleid hekel. Jij had het afgelopen half jaar niet in mijn schoenen willen staan.
welke problemen? Als men er wel naar vraagt kan jij toch een medische verklaring geven? Dus omdat jij de uitzondering bent moet alles maar op de schop?
  maandag 21 juni 2021 @ 18:28:13 #56
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199994163
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 18:20 schreef tim020hoorn het volgende:
welke problemen? Als men er wel naar vraagt kan jij toch een medische verklaring geven? Dus omdat jij de uitzondering bent moet alles maar op de schop?
Er zijn figuren die gelijk vooroordelen of zelfs eigenhandig menen te moeten optreden of jou in een kwaad daglicht zetten. Dat gaat je behoorlijk in de koude kleren zitten kan ik je vertellen. Ik woon gelukkig in een kleine plaats waar het gemoedelijker is en de meeste mensen elkaar van gezicht kennen, maar ik ben de eerste 3 maanden niet mijn woonplaats uit geweest om conflicten te vermijden. Achteraf gezien was het niet nodig, maar je bent erg op je hoede voor groepsdruk. Dit topic bewijst maar eens dat je gelijk voor aso wordt uitgemaakt als je geen mondkapje (ver)draagt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_199994301
Nog 4 dagen, dan einde discussie. Eindelijk!!!!!!!
pi_199994470
quote:
15s.gif Op maandag 21 juni 2021 18:28 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Er zijn figuren die gelijk vooroordelen of zelfs eigenhandig menen te moeten optreden of jou in een kwaad daglicht zetten. Dat gaat je behoorlijk in de koude kleren zitten kan ik je vertellen. Ik woon gelukkig in een kleine plaats waar het gemoedelijker is en de meeste mensen elkaar van gezicht kennen, maar ik ben de eerste 3 maanden niet mijn woonplaats uit geweest om conflicten te vermijden. Achteraf gezien was het niet nodig, maar je bent erg op je hoede voor groepsdruk. Dit topic bewijst maar eens dat je gelijk voor aso wordt uitgemaakt als je geen mondkapje (ver)draagt.
Als je hier uitlegt waarom is de kans groot dat dat niet gebeurd. Je bent een uitzondering, de meesten willen gewoon stoer doen hier.
pi_199994485
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 18:33 schreef mthecatlover het volgende:
Nog 4 dagen, dan einde discussie. Eindelijk!!!!!!!
Bijna iedereen snakt ernaar. Ik wel iig :D
  maandag 21 juni 2021 @ 18:45:51 #60
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199994588
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 18:41 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

Als je hier uitlegt waarom is de kans groot dat dat niet gebeurd. Je bent een uitzondering, de meesten willen gewoon stoer doen hier.
Niet alleen hier, maar ook in het openbaar. Daar heb ik behoorlijk last van gehad. Niet in mijn woonplaats overigens, maar vooral door incidenten elders die dan triomfantelijk gefilmd werden. De mondkapjesplicht had wat mij betreft achterwege kunnen blijven omdat de effecten discutabel zijn.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_199995068
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 18:33 schreef mthecatlover het volgende:
Nog 4 dagen, dan einde discussie. Eindelijk!!!!!!!
RT!

Wel grappig dat de pro mondkapjes kamp elke berperking aanmoedigen, maar als het kabinet ziet dat versoepeling mogelijk is gaan ze schuimbekken :')
pi_199995081
En ja ik draag hem gewoon netjes op plekken waar het mij verplicht is, maar ben ZO blij wanneer het niet meer moet.
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 21 juni 2021 @ 19:11:05 #63
206731 Mortaxx
Doomer
pi_199995237
quote:
7s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:06 schreef FL_Freak het volgende:
En ja ik draag hem gewoon netjes op plekken waar het mij verplicht is, maar ben ZO blij wanneer het niet meer moet.
Het hoeft nu al niet meer op plekken waar je 1,5 meter kunt houden :)
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_199995959
quote:
7s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:05 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

RT!

Wel grappig dat de pro mondkapjes kamp elke berperking aanmoedigen, maar als het kabinet ziet dat versoepeling mogelijk is gaan ze schuimbekken :')
Die zijn hier echt op 1 hand te tellen.
  maandag 21 juni 2021 @ 19:37:51 #65
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199996079
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 18:41 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

Bijna iedereen snakt ernaar. Ik wel iig :D
Heb het in de gaten.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 21 juni 2021 @ 20:20:25 #66
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199997137
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 18:20 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

welke problemen? Als men er wel naar vraagt kan jij toch een medische verklaring geven? Dus omdat jij de uitzondering bent moet alles maar op de schop?
Punt is dat mensen zich moeten verantwoorden en helaas dringt dat besef maar nauwelijks door, dat het uiterst vervelend is wanneer je je op verzoek moet legitimeren voor je aanwezigheid of hoedanigheid. Dat voorstanders dat geen issue vinden mag niet verworden dat anderen dat ook maar moeten accepteren.

Alles aangaande een persoon zelf, moet aan die persoon zelf zijn. Wanneer iemand volgens anderen, trots wil rondkijken, in z'n neus wil peuteren, een vuile onderbroek of geen mondkapje dragen; heeft de rest daar geen zak mee te maken. Je kan het in gedachten eventueel afkeuren maar daar blijft het dan ook bij.

Het feit dat iemand iets hier zelf anders doet, brengt de rest ook geen schade toe anders dan een beschadigd fatsoen bij hen die weten hoe het hoort. En dan niet aankomen met het sprookje dat mondlapjes beschermen, dat kan helpen want dat bewijs is er niet. Mondkapjes zijn niet meer en minder dan een gedragsinstrument en daarom al in strijd met onze grondrechten.

Het enig dat hier van belang is, zijn kennelijk de gestelde regels en de handhaving daarvan.
Wanneer iemand al of niet een mondkapje draagt moet dat op zichzelf al ruimschoots voldoende verklaring zijn, voor welke reden dan ook.
Ik snap die maatschappelijke drang niet dat anders-zijnden zich moeten rechtvaardigen voor hun afwijkende bestaan; dat verder niemand schade toebrengt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 21 juni 2021 @ 20:26:47 #67
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199997348
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 18:33 schreef mthecatlover het volgende:
Nog 4 dagen, dan einde discussie. Eindelijk!!!!!!!
De wereld is wat groter dan het eigen opgeloste gezichtspunt.
Mondkapjes worden niet afgeschaft maar zijn dan niet meer verplicht daar waar 1.5m afstand kan worden gehouden.
Ik zie nu al mensen met een meetlat gaan lopen controleren en diverse mensen wordt bv een vrijelijk gebruik van het OV/taxi misgunt en in het vliegtuig ontkomt iemand er ook niet aan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_199997349
quote:
10s.gif Op maandag 21 juni 2021 14:23 schreef Vallon het volgende:

[..]

Vooral blijven ontkennen en dan andere zijpaden ter bewijs bewandelen, dat maak het betoog niet echt sterker :')
Uitstekende zelfreflectie.


quote:
Hoe kom je tot de gedachte dat weinig virus iemand niet ziek zal maken ?
Wie heeft het over weinig virus?
Ik niet.


quote:
Vertel dan maar, hoeveel Covid19 virusdeeltjes - mag ook ongeveer - nodig zijn om een persoon d.w.z een lichaamscel, te kunnen besmetten ?
Wat is het nu, een persoon of een losse cel?

quote:
Ik stel en waarvan het proces tot op redelijk detail alom bekend is, dat één viron al voldoende kan zijn om uit te groeien tot een infectie die gevolgen geeft.
Kan zijn..
Slag om de arm dus.


quote:
Dat niet elke virusdeeltje daar in de praktijk in zal slagen, is onze gelukkige redding. De overblijvende virusdeeltje, zeg 0,0000001% die alle barrières inclusief mondkapje heeft overwonnen, is echter ruimschoots voldoende om iemand wel te besmetten en dan zelfs als waargenomen leiden tot muterende uitbraken.
Nope, dat is niet voldoende.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199997474
quote:
8s.gif Op maandag 21 juni 2021 20:20 schreef Vallon het volgende:

[..]

Punt is dat mensen zich moeten verantwoorden en helaas dringt dat besef maar nauwelijks door, dat het uiterst vervelend is wanneer je je op verzoek moet legitimeren voor je aanwezigheid of hoedanigheid. Dat voorstanders dat geen issue vinden mag niet verworden dat anderen dat ook maar moeten accepteren.

Alles aangaande een persoon zelf, moet aan die persoon zelf zijn. Wanneer iemand volgens anderen, trots wil rondkijken, in z'n neus wil peuteren, een vuile onderbroek of geen mondkapje dragen; heeft de rest daar geen zak mee te maken. Je kan het in gedachten eventueel afkeuren maar daar blijft het dan ook bij.

Het feit dat iemand iets hier zelf anders doet, brengt de rest ook geen schade toe anders dan een beschadigd fatsoen bij hen die weten hoe het hoort. En dan niet aankomen met het sprookje dat mondlapjes beschermen, dat kan helpen want dat bewijs is er niet. Mondkapjes zijn niet meer en minder dan een gedragsinstrument en daarom al in strijd met onze grondrechten.

Het enig dat hier van belang is, zijn kennelijk de gestelde regels en de handhaving daarvan.
Wanneer iemand al of niet een mondkapje draagt moet dat op zichzelf al ruimschoots voldoende verklaring zijn, voor welke reden dan ook.
Ik snap die maatschappelijke drang niet dat anders-zijnden zich moeten rechtvaardigen voor hun afwijkende bestaan; dat verder niemand schade toebrengt.
Totdat je potentieel een dodelijke ziekte draagt, dan gaat het niet meer alleen om jezelf.
  maandag 21 juni 2021 @ 20:41:49 #70
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199997664
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 20:32 schreef babylon het volgende:

[..]

Totdat je potentieel een dodelijke ziekte draagt, dan gaat het niet meer alleen om jezelf.
Precies en gelukkig is Covid19 niet per definitie levensbedreigend of dan dodelijk, laat staan voor anderen; en kunnen mensen die ziek zijn zich gedurende hun herstel onthouden van contacten. De
aan- of afwezigheid van een mondkapje als invloed op die bedreiging, is al helemaal niet te duiden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_199997680
quote:
12s.gif Op maandag 21 juni 2021 20:41 schreef Vallon het volgende:

[..]

Precies en gelukkig is Covid19 niet per definitie levensbedreigend of dan dodelijk, laat staan voor anderen; en kunnen mensen die ziek zijn zich gedurende hun herstel onthouden van contacten met anderen. De
aan- of afwezigheid van een mondkapje als invloed op die bedreiging, is al helemaal niet te duiden.
:N

Zucht
pi_199998298
quote:
12s.gif Op maandag 21 juni 2021 20:41 schreef Vallon het volgende:

[..]

Precies en gelukkig is Covid19 niet per definitie levensbedreigend of dan dodelijk, laat staan voor anderen; en kunnen mensen die ziek zijn zich gedurende hun herstel onthouden van contacten. De
aan- of afwezigheid van een mondkapje als invloed op die bedreiging, is al helemaal niet te duiden.
Zo een lange zinnen om een simpele boodschap te brengen, jij moet wel een jurist zijn.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 08:51:21 #73
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_200004521
Als er een mondkapje-regel is bij een winkel, doe ik hem gewoon op, want ik ben geen onopgevoede aso die schijt heeft aan iemands huisregels.
Zodra het afgeschaft is, of niet meer nodig is bij de winkel/supermarkt doe ik het niet meer, ben totaal niet dol op die dingen.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 08:52:36 #74
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_200004535
Ik heb geen zin in gezeik dus ik zet hem op waar dat moet, maar diep in mijn hartje tel ik de dagen tot ik ze niet meer hoef te dragen.
pi_200007821
Net bij de Jumbo geweest. Ik dacht dan zal ik nu wel niet meer de enige zijn zonder mondkap, maar toch wel. Dat verbaasde me eigenlijk wel.
pi_200010649
Delta variant Delta variant Delta variant Delta variant Delta variant
  roze dinsdag 22 juni 2021 @ 16:34:38 #77
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_200010679
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik dacht dan zal ik nu wel niet meer de enige zijn zonder mondkap, maar toch wel. Dat verbaasde me eigenlijk wel.
Want? Vanaf zaterdag is het niet meer verplicht, nu nog wel.
Your beauty never ever scared me.
pi_200010800
Zolang 't nog moet, dan doe ik 't.
Wil niet zeggen dat ik het braafste meisje van de klas ben, maar dit zijn regels waar ik me aan houd tot 't straks niet meer hoeft.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200010848
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:33 schreef HPoi het volgende:
Delta variant Delta variant Delta variant Delta variant Delta variant
*O*

Welke varianten krijgen we hierna? Epsilon?
pi_200013745
Vermoed een Golf Variant...
  dinsdag 22 juni 2021 @ 19:57:11 #81
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_200013777
Ik blijf mondkapje gewoon dragen, ik doe het pas af twee weken na de 2de prik.
Delta komt naar je toe deze zomer.
  woensdag 23 juni 2021 @ 12:19:28 #82
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_200022930
Ik kom ze op twee plekken tegen: benzine stations en supermarkten. Op kantoor, de sportschool en publieke binnenruimten waar men elkaar kent zijn er 0 kapjes waar te nemen. Ik ga het gezeur over die dingen in elk geval niet missen na zaterdag, mijn bijdrage aan deze catastrofe voor het milieu heb ik in elk geval weten te beperken tot twee mondkapjes.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_200023388
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 12:19 schreef GemMagic het volgende:
Ik kom ze op twee plekken tegen: benzine stations en supermarkten. Op kantoor, de sportschool en publieke binnenruimten waar men elkaar kent zijn er 0 kapjes waar te nemen. Ik ga het gezeur over die dingen in elk geval niet missen na zaterdag, mijn bijdrage aan deze catastrofe voor het milieu heb ik in elk geval weten te beperken tot twee mondkapjes.
gewoon op de grond pleuren is idd niet echt sociaal. Zeg niet dat jij dat doet, dat weet ik niet. Maar ze liggen echt op straat dan denk ik doe normaal neem ze dan gewoon mee naar huis. Kansloos.
pi_200023488
quote:
7s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:05 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

RT!

Wel grappig dat de pro mondkapjes kamp elke berperking aanmoedigen, maar als het kabinet ziet dat versoepeling mogelijk is gaan ze schuimbekken :')
waar doen? doe eens wat voorbeelden...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_200023503


[ Bericht 100% gewijzigd door Nielsch op 23-06-2021 12:57:15 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 23 juni 2021 @ 13:06:41 #86
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200023637
Eerste mensen zonder kap gesignaleerd in de supermarkt.
  woensdag 23 juni 2021 @ 14:14:59 #87
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_200024698
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 12:48 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

gewoon op de grond pleuren is idd niet echt sociaal. Zeg niet dat jij dat doet, dat weet ik niet. Maar ze liggen echt op straat dan denk ik doe normaal neem ze dan gewoon mee naar huis. Kansloos.
Ik ga er maar van uit dat dat dan uit iemands zak is gevallen, maar zelfs als je ze netjes afvoert, gaat het om enorme hoeveelheden kapjes die er doorheen zouden gaan als je de gebruiksadviezen zou opvolgen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  woensdag 23 juni 2021 @ 14:35:34 #88
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_200024976
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 20:32 schreef babylon het volgende:

[..]

Totdat je potentieel een dodelijke ziekte draagt, dan gaat het niet meer alleen om jezelf.
Iedereen draagt altijd potentieel een dodelijke ziekte.
pi_200025588
Ik zie al maanden verschillende mensen zonder kapjes in de AH, nooit gezien dat ze kritiek kregen. Ik ga er ook altijd van uit dat ze vrijstelling hebben of zo. De laatste weken is het aantal wel rap toegenomen.

quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 05:49 schreef Antaris het volgende:
Ik ben helemaal klaar met die dingen.
Vanaf het begin liep ik zonder mondkapje supermarkt binnen, nooit is er mij iets gevraagd.
2x kreeg ik commentaar van klanten en dat was het.

Eens in de 2 weken moet ik gebruik maken van de bus, ik toon mijn uitzonderingskaartje en mag gewoon mee zonder mondkap.
Niet echt rebels, noch uitzonderlijk dat je mee mag, als je vrijstelling hebt natuurlijk ;)
pi_200028464
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 14:14 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Ik ga er maar van uit dat dat dan uit iemands zak is gevallen, maar zelfs als je ze netjes afvoert, gaat het om enorme hoeveelheden kapjes die er doorheen zouden gaan als je de gebruiksadviezen zou opvolgen.
Ja uitgaan van het beste, tegen beter weten in de k ik. Zijn ze niet te recyclen dan in de juiste bak?
pi_200028689
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 12:48 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

gewoon op de grond pleuren is idd niet echt sociaal. Zeg niet dat jij dat doet, dat weet ik niet. Maar ze liggen echt op straat dan denk ik doe normaal neem ze dan gewoon mee naar huis. Kansloos.
Ik ze ze ook wel eens in het bos liggen. Maar geef mensen maar het voordeel van de twijfel. Denk dat ze ze in hun jaszak hebben zitten en er dan uit vallen als ze er iets anders uitpakken. Kan me niet voorstellen dat ze die bewust op straat of in het bos gooien.
pi_200028770
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 18:32 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik ze ze ook wel eens in het bos liggen. Maar geef mensen maar het voordeel van de twijfel. Denk dat ze ze in hun jaszak hebben zitten en er dan uit vallen als ze er iets anders uitpakken. Kan me niet voorstellen dat ze die bewust op straat of in het bos gooien.
gezien de vele rommel naast een lege prullenbak en stranden / parken ben ik er bang voor :P
pi_200028954
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 18:33 schreef mthecatlover het volgende:
Nog 4 dagen, dan einde discussie. Eindelijk!!!!!!!
Nee dan krijg je nog de discussie van de mensen die hem blijven dragen wat niemand interesseert.
pi_200029037
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 20:32 schreef babylon het volgende:

[..]

Totdat je potentieel een dodelijke ziekte draagt, dan gaat het niet meer alleen om jezelf.
Covid is niet dodelijk alleen wanneer er onderliggende zaken zijn net als bij de reguliere griep maar dan iets erger.
pi_200029054
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 18:48 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Covid is niet dodelijk alleen wanneer er onderliggende zaken zijn net als bij de reguliere griep maar dan iets erger.
Sure
pi_200029096
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Net bij de Jumbo geweest. Ik dacht dan zal ik nu wel niet meer de enige zijn zonder mondkap, maar toch wel. Dat verbaasde me eigenlijk wel.
In de nette wijken doen ze dat ook nog gewoon, of verwachte jij dat je in een aso wijk woonde ?
pi_200029124
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 19:57 schreef KingRadler het volgende:
Ik blijf mondkapje gewoon dragen, ik doe het pas af twee weken na de 2de prik.
Delta komt naar je toe deze zomer.
Prima toch niemand problemen mee dat jij hem blijft dragen, doe je wel een medische op of is het puur voor de schijnveiligheid.
  woensdag 23 juni 2021 @ 21:37:54 #98
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200033079
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 18:24 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

Ja uitgaan van het beste, tegen beter weten in de k ik. Zijn ze niet te recyclen dan in de juiste bak?
Medisch afval wordt doorgaans apart verwerkt en het lijkt onwenselijk dat mondkapjes in het normale afvalcircuit komen. Thuis lijkt mij de beste afvalplaats dan ook de chemobox.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200033091
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:16 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Je zegt er helemaal klaar mee te zijn, om vervolgens aan te geven dat je er nooit mee begonnen bent :?
Vanwege mijn werk ben ik wel eens genoodzaakt die dingen op te doen.
Wanneer het kan dan draag ik geen muilkorf, gelukkig is mijn baas ook niet zo panisch als meeste mensen.
pi_200034559
Two days to go...
pi_200035512
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:38 schreef Antaris het volgende:

[..]

Vanwege mijn werk ben ik wel eens genoodzaakt die dingen op te doen.
Wanneer het kan dan draag ik geen muilkorf, gelukkig is mijn baas ook niet zo panisch als meeste mensen.
Muilkorf :')
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 23:16:32 #102
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200036038
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 18:41 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

Als je hier uitlegt waarom is de kans groot dat dat niet gebeurd. Je bent een uitzondering, de meesten willen gewoon stoer doen hier.
Hoewel ik me heel goed voor kan stellen dat je het goed bedoelt is dit wel een goed voorbeeld waarom de mondkapjesplicht zo vervelend is/was. Op het moment dat iemand een goede reden heeft geen mondkapje te dragen moet diegene die te pas en te onpas motiveren, in sommige gevallen ook tegenover iemand die agressief tegen je doet.

Ik heb 't in het andere topic wel 's genoemd, een vriendin van me heeft taaislijmziekte en kan echt geen mondkapje dragen zonder bijna te stikken. Zij was op een gegeven moment op het punt dat ze niet meer naar een winkel wilde of naar de supermarkt oid omdat ze zo vaak opmerkingen kreeg, vaak ook erg onfatsoenlijk.

Als we uit kunnen gaan van het beste van mensen dat ze niet bewust hun mondkapjes op straat gooien kunnen we toch ook van het beste uit gaan dat mensen een (voor henzelf) moverende reden hebben er geen te dragen?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200036273
quote:
4s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:34 schreef ACT-F het volgende:

[..]

[..]

Ga maar eens als één van de weinigen zonder mondkapje rondlopen en zie eens wat er gebeurt. Je moet je telkens verantwoorden waarom je het niet draagt. En telkens maar hopen dat je een niet een eencellige tegenkomt die meent voor politieagent te spelen en geweld niet schuwt.
Nog geen enkele keer meegemaakt. Gewoon boos kijken als ze je aankijken is de truc denk ik :@
pi_200036825
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 18:49 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

In de nette wijken doen ze dat ook nog gewoon, of verwachte jij dat je in een aso wijk woonde ?
Haha, het is een dorp. Er zijn niet echt wijken. Maar wat een onzin.
pi_200037362
Het is echt een aflopende zaak. Gisteren een lunchroom waar niemand hem droeg, ook personeel niet. Een tankstation…
.
pi_200038568
Gisteravond het binnenzwembad bezocht. bij binnenkomst van het pand moet het mondkapje om, daar vraagt de receptioniste ook om en die draagt deze zelf ook.
vervolgens eenmaal bij de omkleedruimtes hoef je geen mondkapje meer te dragen.
in de supermarkt zie ik iedereen mondkapjes dragen. merk een duidelijk verschil met een supermarkt in een andere buurt, waar je een paar klanten ziet zonder mondkapje.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:28:22 #107
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_200039986
het gaat vreemd worden, als je aangekeken gaat worden dat je een mondkap draagt.
pi_200040791
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 06:37 schreef Fer het volgende:
Het is echt een aflopende zaak. Gisteren een lunchroom waar niemand hem droeg, ook personeel niet. Een tankstation…
Sinds wanneer moet je een kapje op in een lunchroom???
pi_200045681
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:18 schreef Mediator het volgende:

[..]

Sinds wanneer moet je een kapje op in een lunchroom???
Als je naar binnen loopt, iets besteld aan de kassa of mensen die het serveren en tussen de tafels lopen. Officieel dan….
.
pi_200047246
One day to go.. Weg met dat vod!!!!
pi_200047438
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:09 schreef Fer het volgende:

[..]

Als je naar binnen loopt, iets besteld aan de kassa of mensen die het serveren en tussen de tafels lopen. Officieel dan….
Ja oke, dat stuk, is gewoon de grootste onzin in mijn ogen.
Vanaf zaterdag is dat ook voorbij
pi_200051303
Vandaag viel me op in de trein dat zelfs het personeel het niet gebruikt, en dat zijn dus de mannetjes in vechtpakjes...

Groot gelijk en respect.
Interessant he ?
  vrijdag 25 juni 2021 @ 10:38:21 #113
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200053929
Vanavond rituele verbranding.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 18:25:34 #114
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_200060307
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 20:10 schreef mthecatlover het volgende:
One day to go.. Weg met dat vod!!!!
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 10:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vanavond rituele verbranding.
*O* *O*
Morgen naar de super ZONDER :M .... Heerlijk! Ook voor het supermarktpersoneel zelf! :Y
  vrijdag 25 juni 2021 @ 18:28:52 #115
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_200060347
Ik zag dat ik nog maar één nieuwe in de auto heb liggen... Hoe mik ik het uit!

(Heb in de kast nog wel een nieuw pakje liggen... hopelijk niet voor het najaar!) :N
  vrijdag 25 juni 2021 @ 23:18:21 #116
451005 Grems
Clown World
pi_200065344
Benieuwd hoe succesvol de update zal zijn morgen, overeenkomstig bekende data verwacht ik 85-87.5% conformiteit.

[ Bericht 5% gewijzigd door Grems op 25-06-2021 23:27:29 ]
pi_200065440
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 18:28 schreef Bocaj het volgende:
Ik zag dat ik nog maar één nieuwe in de auto heb liggen... Hoe mik ik het uit!

(Heb in de kast nog wel een nieuw pakje liggen... hopelijk niet voor het najaar!) :N
Nah .. ik heb net even de informatie bestudeerd ivm medische reden geen mondkap kunnen dragen.

Daar sorteren ze alvast voor op het najaar. Dus ik zou ze niet weg gooien als ik jou was.

Noem mij maar bnw ..
  Moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 23:27:42 #118
236264 crew  capricia
pi_200065481
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 23:24 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nah .. ik heb net even de informatie bestudeerd ivm medische reden geen mondkap kunnen dragen.

Daar sorteren ze alvast voor op het najaar. Dus ik zou ze niet weg gooien als ik jou was.

Noem mij maar bnw ..
Dat zou niet zo vreemd zijn als de ziekenhuisopnamen weer de pan uit zouden rijzen. Dat zie ik dan wel weer. :D
Maar voorlopig is het voorbij. En ik hoop dat iedereen flink gaat genieten van de zomer.
*O*
Definitely not CIA
  zaterdag 26 juni 2021 @ 08:41:56 #119
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_200067921
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 18:25 schreef Bocaj het volgende:

[..]


[..]

*O* *O*
Morgen naar de super ZONDER :M .... Heerlijk! Ook voor het supermarktpersoneel zelf! :Y
*O* *O*
pi_200068043
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 18:48 schreef babylon het volgende:

[..]

Sure
Pak even het aantal positieve testen erbij en de overleden aan Corona statistieken.
Maar goed sommige mensen zullen altijd met oogkleppen blijven lopen.

Ik ga je huiswerk niet doen op Fok.
pi_200068081
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 10:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vanavond rituele verbranding.
Juist en dan kan je in het najaar mogelijk weer nieuwe kopen, hier liggen ze gewoon in de kast.
pi_200068142
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 09:04 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Pak even het aantal positieve testen erbij en de overleden aan Corona statistieken.
Maar goed sommige mensen zullen altijd met oogkleppen blijven lopen.

Ik ga je huiswerk niet doen op Fok.
Ik zal even in BNW kijken naar het huiswerk :*
pi_200069106
Zo vanochtend zonder mondkapje in de supermarkt geweest het voelde wel aan als een crimineel opeens, alleen enkele risicogroep mensen hadden nog een mondkapje op zag ik.
pi_200070345
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 00:35 schreef Zwolsboy het volgende:
Vandaag viel me op in de trein dat zelfs het personeel het niet gebruikt, en dat zijn dus de mannetjes in vechtpakjes...

Groot gelijk en respect.
Personeel hoeft het ook niet te gebruiken.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200070747
Ik heb er nog een stuk of 300 (zwarte) misschien had ik iets te veel ingeslagen. Was op Amazon een keer 8 euro voor 200 dus tja.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200071650
Welcome to the dark side mensen
pi_200071686
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 12:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Personeel hoeft het ook niet te gebruiken.
Terecht ook. Corona ziet dan dat uniform en denkt: "Dit is een badass motherfucker, daar ga ik mijn vingers niet aan branden".
pi_200071894
Niemand meer met een mondkapje op in de supermarkt.
pi_200072019
Net nieuwe schoenen gekocht. Heerlijk zonder zinloos kapje O+

1,5 meter leek overigens ook verdwenen _O-
pi_200072046
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 14:21 schreef Dajha het volgende:
Niemand meer met een mondkapje op in de supermarkt.
Hier nog wel.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 26 juni 2021 @ 14:46:55 #131
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200072175
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 14:33 schreef babylon het volgende:
Net nieuwe schoenen gekocht. Heerlijk zonder zinloos kapje O+

1,5 meter leek overigens ook verdwenen _O-
Met elke dag +200K vaccinaties leeft die 1,5 meter ook niet meer bij het gros. Het is wel mooi geweest.
  zaterdag 26 juni 2021 @ 15:05:23 #132
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_200072400
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 14:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Met elke dag +200K vaccinaties leeft die 1,5 meter ook niet meer bij het gros. Het is wel mooi geweest.
Evenals de testmaatschappij. Wat nu nog niet gevaccineerd is heeft door de jonge leeftijd geringe kans in het ziekenhuis te belanden, risicogroepen onder de jongeren buiten beschouwing gelaten natuurlijk.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_200076936
Hoe debiel was die regel????
  zaterdag 26 juni 2021 @ 19:06:28 #134
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_200077009
Zag nog iemand met mondkapje, maar dan wel onder de neus langs.

Iemand die mij dat kan uitleggen? Bizar toch?
heitieh
pi_200077441
  zaterdag 26 juni 2021 @ 19:45:38 #136
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200077709
quote:
Wat een aso's :(

Oh nee wacht, dat was gisteren nog zo.
pi_200078677
Ik zag ze ook nog met in de Jumbo. Ook een caissière nog.
.
pi_200078812
Afgelopen dagen in Breda geweest, terrasjes pakken. Bijna nergens mondkapjes, ook niet binnen (naar wc enzo). Heerlijk!

Wel in winkels en OV nog, maar daar ben ik weinig geweest :7
pi_200084464
Nu zien we hoeveel wappies er eigenlijk zijn.... best veel!
Interessant he ?
pi_200084530
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 12:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Personeel hoeft het ook niet te gebruiken.
Personeel niet, maar wij als reizigers nog wel ?
  Moderator zondag 27 juni 2021 @ 00:17:29 #141
236264 crew  capricia
pi_200084830
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 14:33 schreef babylon het volgende:
Net nieuwe schoenen gekocht. Heerlijk zonder zinloos kapje O+

1,5 meter leek overigens ook verdwenen _O-
Ik moest er wel aan wennen.
Alsof ik iets vergeten was.
En al die blote gezichten.. :D
Definitely not CIA
pi_200085646
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 00:03 schreef Enawh het volgende:

[..]

Personeel niet, maar wij als reizigers nog wel ?
Ja, jullie slepen van alles mee...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 27 juni 2021 @ 11:46:33 #143
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_200088064
Ik moet ze alleen in openbaar vervoer dragen, en rest nergens gelukkig.👍👌
  zondag 27 juni 2021 @ 12:48:07 #144
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_200088725
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 20:29 schreef Fer het volgende:
Ik zag ze ook nog met in de Jumbo. Ook een caissière nog.
Ik hou het ook op voorlopig. Ook omdat het personeel (nog) niet is gevaccineerd.
  Moderator zondag 27 juni 2021 @ 12:52:56 #145
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200088781
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 00:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik moest er wel aan wennen.
Alsof ik iets vergeten was.
En al die blote gezichten.. :D
Ja, vreemd, he? :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200105996
Ik ging een week voor de afschaffing al zonder mondkap naar binnen, eigenlijk nooit commentaar gehad op 1x na bij Kruidvat.
pi_200106361
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 19:06 schreef Joooo-pi het volgende:
Zag nog iemand met mondkapje, maar dan wel onder de neus langs.

Iemand die mij dat kan uitleggen? Bizar toch?
was waarschijnlijk nog maar 1 keer gevaccineerd.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_200107523
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 12:48 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Ik hou het ook op voorlopig. Ook omdat het personeel (nog) niet is gevaccineerd.
Nou, en al die besmettingen ook! Je weet nooit.
pi_200107663
Gister zonder mondkapje een winkel in, was verder niemand op zondag, maar had toch het idee dat ik iets vergat.
Straks boodschappen doen en ben geneigd er alsnog eentje op te zetten :@
Tap tap tap
pi_200107964
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nou, en al die besmettingen ook! Je weet nooit.
zeker. Je zou kunnen overwegen om 2 op te doen en dan de tweede binnenste buiten. Daarmee fop je het virus!
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')