abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_199985241
Ik probeer het steeds vaker, in kleine winkels of bij het tankstation, op werk. Je krijgt eigenlijk nergens nog commentaar erop.

Proberen jullie het ook al?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel...
pi_199985247
quote:
12s.gif Op maandag 21 juni 2021 02:33 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hey, jij wilt de discussie scheeftrekken door totaal andere paden te bewandelen en je reinste quatsch in te brengen als feit.
Nee hoor, je kunt het gewoon niet hebben dat je ongelijk heb.
Daarom probeer je te bepalen hoe de discussie moet verlopen en mag ik geen andere virussen aanhalen als voorbeeld waarbij er er een viral load nodig is van significant meer dan 1 virusdeeltje om besmet te raken.

En dat is bij Covid-19 niet anders.
Daar is voor het verloop van de ziekte ook van belang hoeveel virusdeeltjes je binnen hebt gekregen.

quote:
Eerder maakte ik de inschattingsfout dan daar weer op in te gaan waarna het voorspelbare verwijt komt dit niet het onderwerp was. Dit laten we het in het Corona forum houden bij Corona en de rest hooguit ter illustratie.
Mja, nu opeens wel?
Je ageert tegen mijn voorbeelden ter illustratie.

quote:
Hoe denk jij dat virusdetectie en besmetting in labs gebeurd
Niet relevant.

quote:
, met miljoenen of met een paar virusdeeltjes ?
Weten hoe een besmetting plaatsvind en begrijpen hoe Covid19 opereert, toont aan dat één virusdeeltje genoeg is om te besmetten.
Laat maar eens zien dat je dat weet.

quote:
Covid19 heeft geen andere virusdeeltjes nodig
Hoezo andere?
Niemand beweert dat covid-19 andere virusdeeltje nodig heeft.
Probeer je nu zelf opzettelijk de discussie te ontsporen?

quote:
die samen een cel een beetje meer of minder gaan besmetten. Het is ja of nee t.a.v. besmetten.
Op grond waarvan en kan ik nalezen dat aantallen relevant zijn voor een Covid19 besmetting ? Ik snap natuurlijk de redenatie, dat veel erg is en weinig er minder toedoet die echter voor virusinfectie totaal niet opgaat.
Dus eigenlijk heb je geen enkele kennis op dat gebied.

Hoe kom je er dan bij dat 1 virusdeeltje voldoende is om een persoon te besmetten.
pi_199985257
quote:
10s.gif Op maandag 21 juni 2021 02:34 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je neus zeker ook.....
Wat denk je dat de functie is van hoesten of niezen etc.etc. ?
Niet relevant.
Je beweert dat 1 virusdeeltje voldoende is om iemand te besmetten.
Je ademt, hoest, niest niet 100% alle virusdeeltjes uit die je binnen krijgt.
Dus volgens je eigen logica maakt het niet uit of je vrij kunt ademen of dat dat belemmerd wordt door een mondkapje.
pi_199985386
Ik ben helemaal klaar met die dingen.
Vanaf het begin liep ik zonder mondkapje supermarkt binnen, nooit is er mij iets gevraagd.
2x kreeg ik commentaar van klanten en dat was het.

Eens in de 2 weken moet ik gebruik maken van de bus, ik toon mijn uitzonderingskaartje en mag gewoon mee zonder mondkap.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 21 juni 2021 @ 07:21:01 #5
284411 crew  heywoodu
heywoodu
pi_199985496
Nee, want ik ben niet zo'n wannabe provocerend gastje.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_199985518
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 03:26 schreef Wantie het volgende:
Ik probeer het steeds vaker, in kleine winkels of bij het tankstation, op werk. Je krijgt eigenlijk nergens nog commentaar erop.

Nee, maar dat komt misschien ook dat ik begrijp waarom we het doen?
  maandag 21 juni 2021 @ 07:38:17 #7
451138 babylon
Ya Hya Chouhada
pi_199985559
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 05:49 schreef Antaris het volgende:
Vanaf het begin liep ik zonder mondkapje supermarkt binnen, nooit is er mij iets gevraagd.

Eens in de 2 weken moet ik gebruik maken van de bus, ik toon mijn uitzonderingskaartje en mag gewoon mee zonder mondkap.
Helemaal klaar, terwijl je er dus eigenlijk nooit mee bent begonnen. :')
We moeten nu alles inzetten op het tegenhouden van de bewezen door mensen veroorzaakte klimaatcatastrofe!
pi_199985961
Binnenkort wordt de TT: "Met mondkap naar binnen gaan".
Proof of validity =/= proof of necessity
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 09:03:23 #9
5428 crew  miss_sly
pi_199986076
quote:
7s.gif Op maandag 21 juni 2021 08:47 schreef galantis het volgende:
Binnenkort wordt de TT: "Met mondkap naar binnen gaan".
Haha, ja, als het dadelijk niet meer verplicht is, wordt dat de volgende "dare": mensen die zich er wel prettig bij voelen en gewoon toch een mondkapje blijven dragen.

Ik ben erg benieuwd hoe groot die groep op termijn gaat zijn.
[i]And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
[/i]
pi_199986858
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 05:49 schreef Antaris het volgende:

Je zegt er helemaal klaar mee te zijn, om vervolgens aan te geven dat je er nooit mee begonnen bent :?
pi_199986880
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Haha, ja, als het dadelijk niet meer verplicht is, wordt dat de volgende "dare": mensen die zich er wel prettig bij voelen en gewoon toch een mondkapje blijven dragen.

Ik zet hem niet meer op i.i.g. :)
CHILD IN TIME MOET IN DE TOP2000 OMHOOG! STEMT ALLEN!
  maandag 21 juni 2021 @ 12:41:10 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199988557
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Gaat gewoon zelfde effect zijn als bij de invoering van het 'dringende advies' maar dan omgekeerd: als er 1 schaap over de dam is volgt de rest heel snel.
  maandag 21 juni 2021 @ 12:43:19 #13
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199988585
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 03:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee hoor, je kunt het gewoon niet hebben dat je ongelijk heb.
Daarom probeer je te bepalen hoe de discussie moet verlopen en mag ik geen andere virussen aanhalen als voorbeeld waarbij er er een viral load nodig is van significant meer dan 1 virusdeeltje om besmet te raken.

En dat is bij Covid-19 niet anders.
Daar is voor het verloop van de ziekte ook van belang hoeveel virusdeeltjes je binnen hebt gekregen.
[..]

Mja, nu opeens wel?
Je ageert tegen mijn voorbeelden ter illustratie.
[..]

Niet relevant.
[..]

Laat maar eens zien dat je dat weet.
[..]

Hoezo andere?
Niemand beweert dat covid-19 andere virusdeeltje nodig heeft.
Probeer je nu zelf opzettelijk de discussie te ontsporen?
[..]

Dus eigenlijk heb je geen enkele kennis op dat gebied.

Hoe kom je er dan bij dat 1 virusdeeltje voldoende is om een persoon te besmetten.
Jammer dat je weer op credentials gaat spelen. Wordt mijn betoog door achtergrond of opleiding waardevoller ?
Zo ja, stel je dan voor dat dit wel snor zit en dat we bezig zijn te onderzoeken. Zwaaien met papiertjes in een Hall Of Fame, is wmb alleen maar een zwaktebod.

Het verloop van een ziekte, waar de hoeveelheid virus - per definitie - de hoofdrol speelt, is wat anders dan het aantal virusdeeltjes dat 'nodig' is om te besmetten.
Dat ene simpele virusdeeltje, dat ontopic door een mondmasker komt, is voldoende om in tijdbestek van ca 3 tot 4 replicatiecycli (ca 40 uur), te zorgen voor ruimschoots voldoende virus-load (orde:miljoenen deeltjes) in het lichaam dat iemand verder (soms onmerkbaar dwz symptoomloos) ziek kan maken.
Als eerder uitgelegd, is één van Covid19 kenmerken dat het virus zich onttrekt aan onze 'primaire' afweerdetectie.
Pas wanneer de virusload toeneemt, ontstaat er celschade dat dan het immuunsysteem zal triggeren. Wanneer het immuunsysteem onvoldoende is toegerust, ontstaan de merkbare gevolgen die we proberen te bestrijden.

Ik ageer niet tegen jou(w voorbeelden) maar dat jij jouw voorbeelden hanteert als bewijs/voering in relatie tot relevante Covid19 aspecten. Voorbeelden zijn nuttig voor een algemeen begrip maar niet als het gaat om de typische eigenaardigheden van het onderwerp.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_199988644
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 03:26 schreef Wantie het volgende:

Ja, supermarkt en sportschool. Zoals verwacht is er niemand die zich er aan stoort.
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 12:50:45 #15
5428 crew  miss_sly
pi_199988693
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gaat gewoon zelfde effect zijn als bij de invoering van het 'dringende advies' maar dan omgekeerd: als er 1 schaap over de dam is volgt de rest heel snel.
Dat zou me ook niets verbazen. Ik ben er gewoon benieuwd naar.
[i]And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
[/i]
pi_199988774
quote:
12s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:43 schreef Vallon het volgende:

[..]

Jammer dat je weer op credentials gaat spelen. Wordt mijn betoog door achtergrond of opleiding waardevoller ?
Zo ja, stel je dan voor dat dit wel snor zit en dat we bezig zijn te onderzoeken. Zwaaien met papiertjes in een Hall Of Fame, is wmb alleen maar een zwaktebod.
Ik vraag niet om geloofsbrieven, ik beoordeel iedereen op wat hij schrijft ook jou.

quote:
Het verloop van een ziekte, waar de hoeveelheid virus - per definitie - de hoofdrol speelt, is wat anders dan het aantal virusdeeltjes dat 'nodig' is om te besmetten.
Dat ene simpele virusdeeltje, dat ontopic door een mondmasker komt, is voldoende om in tijdbestek van ca 3 tot 4 replicatiecycli (ca 40 uur), te zorgen voor ruimschoots voldoende virus-load (orde:miljoenen deeltjes) in het lichaam dat iemand verder (soms onmerkbaar dwz symptoomloos) ziek kan maken.
Nee, dat is geen voldongen feit.
Dat heb ik laten zien met HIV als voorbeeld: je moet een flinke lading binnen krijgen wil je besmet kunnen raken.
Je hebt niet aangetoond dat bij sars-cov-2 slechts 1 deeltje voldoende is. Dat blijkt ook niet uit de praktijk.
quote:
Als eerder uitgelegd, is één van Covid19 kenmerken dat het virus zich onttrekt aan onze 'primaire' afweerdetectie.
Pas wanneer de virusload toeneemt, ontstaat er celschade dat dan het immuunsysteem zal triggeren. Wanneer het immuunsysteem onvoldoende is toegerust, ontstaan de merkbare gevolgen die we proberen te bestrijden.
Hiv onttrekt zich ook aan de primaire afweerdetectie. Het virus kan jarenlang sluimeren in je lichaam zonder enige vorm van symptomen. Het ontbreken van een afweerreactie op HIV is een van de redenen waarom een vaccin ontwikkelen moeizaam gaat.
Desondanks raak je niet besmet van 1 virusdeeltje.

quote:
Ik ageer niet tegen jou(w voorbeelden) maar dat jij jouw voorbeelden hanteert als bewijs/voering in relatie tot relevante Covid19 aspecten. Voorbeelden zijn nuttig voor een algemeen begrip maar niet als het gaat om de typische eigenaardigheden van het onderwerp.
Ik gebruik die voorbeelden om te laten zien dat wat jij stelt niet zomaar vanzelfsprekend is.
En ook niet blijkt uit de praktijk.
pi_199988777
en mensen die straks 1 blijven dragen zijn misschien wel ziek of hebben corona. 1.5 meter aanhouden dus.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  maandag 21 juni 2021 @ 13:21:49 #18
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199989135
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 03:37 schreef Wantie het volgende:

[..]

Niet relevant.
Je beweert dat 1 virusdeeltje voldoende is om iemand te besmetten.
Je ademt, hoest, niest niet 100% alle virusdeeltjes uit die je binnen krijgt.
Dus volgens je eigen logica maakt het niet uit of je vrij kunt ademen of dat dat belemmerd wordt door een mondkapje.
Nergens stel ik dat iemand door een mondkapje iemand Covid19 of een ander virus oploopt. Virusdeeltjes kunnen zich echter wel vastzetten op -en in de vezels van een disfunctioneel mondkapje dat dan door onjuist aanraken, een extra transmissieroute krijgt.

Door onjuist gebruik van een mondkapje kunnen ook andere risico's ontstaan zoals allergische reacties en bacteriologische infecties. Het mondkapje concentreert de uitscheiding snot -of vochtdruppels en ook kunnen ingeademde vezels voor nare problemen zorgen. Die ingeademde concentratie van ellende kan iemand gezondheidsschade berokkenen.

Het vrijeijk in -en uitademen heeft een levens (beschermende) functie. Op het moment dat de ademweg belemmerd wordt, door bv een mondkapjes, ontstaan - zeker op termijn - doorgaans luchtwegproblemen.
Bv. allergisch, de irritatie van een mondkapje is daar een onbewust signaal van; of bacteriologisch dat men niet snel 'associeert' met een mondkapje immers bedoeld om (dus niet) te beschermen. Daarnaast is er een psychologisch effect op mensen dat helaas wordt weggehoond als "stoornis" omdat andersdenkenden zich dat draagprobleem niet kunnen of beter, niet willen voorstellen.
  maandag 21 juni 2021 @ 14:23:08 #19
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199989934
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik vraag niet om geloofsbrieven, ik beoordeel iedereen op wat hij schrijft ook jou.
[..]

Nee, dat is geen voldongen feit.
Dat heb ik laten zien met HIV als voorbeeld: je moet een flinke lading binnen krijgen wil je besmet kunnen raken.
Je hebt niet aangetoond dat bij sars-cov-2 slechts 1 deeltje voldoende is. Dat blijkt ook niet uit de praktijk.
[..]

Hiv onttrekt zich ook aan de primaire afweerdetectie. Het virus kan jarenlang sluimeren in je lichaam zonder enige vorm van symptomen. Het ontbreken van een afweerreactie op HIV is een van de redenen waarom een vaccin ontwikkelen moeizaam gaat.
Desondanks raak je niet besmet van 1 virusdeeltje.
[..]

Ik gebruik die voorbeelden om te laten zien dat wat jij stelt niet zomaar vanzelfsprekend is.
En ook niet blijkt uit de praktijk.
Vooral blijven ontkennen en dan andere zijpaden ter bewijs bewandelen, dat maak het betoog niet echt sterker :')
Hoe kom je tot de gedachte dat weinig virus iemand niet ziek zal maken ? Doet mij denken aan die breinloze WC-bril likkers die bewijzen dat iets - voor hun dan - onschadelijk is.

Vertel dan maar, hoeveel Covid19 virusdeeltjes - mag ook ongeveer - nodig zijn om een persoon d.w.z een lichaamscel, te kunnen besmetten ?

Ik stel en waarvan het proces tot op redelijk detail alom bekend is, dat één viron al voldoende kan zijn om uit te groeien tot een infectie die gevolgen geeft. Dat niet elke virusdeeltje daar in de praktijk in zal slagen, is onze gelukkige redding. De overblijvende virusdeeltje, zeg 0,0000001% die alle barrières inclusief mondkapje heeft overwonnen, is echter ruimschoots voldoende om iemand wel te besmetten en dan zelfs als waargenomen leiden tot muterende uitbraken.
pi_199989995
Godver, waar moeten we het straks de hele dag over hebben?

Nou ja het openbaar vervoer blijft dapper standhouden. Heb veel getreind de afgelopen weken, grappig om het onderscheid te zien.

Randstad: het boeit niemand een reet, hooguit wordt het je één keer gevraagd maar ze gaan je verder niet de hele reis in de gaten houden.

Streekvervoer in Groningen: conducteur gaat na elk station de hele trein door en controleert bij elk gezicht individueel of het kapje nog om de neus zit. Nou ja het is ook niet dat er erg veel mensen in die treinen zitten natuurlijk. Aan mij vroeg hij het beleefd, een buitenlands stelletje werd afgeblaft op een manier waar de honden geen brood van lusten. Zie je vervolgens de machinist in de cabine zonder kapje zitten.
  maandag 21 juni 2021 @ 14:51:39 #21
451138 babylon
Ya Hya Chouhada
pi_199990369
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 14:27 schreef Vasilevski het volgende:
Godver, waar moeten we het straks de hele dag over hebben?

Nou ja het openbaar vervoer blijft dapper standhouden. Heb veel getreind de afgelopen weken, grappig om het onderscheid te zien.

Randstad: het boeit niemand een reet, hooguit wordt het je één keer gevraagd maar ze gaan je verder niet de hele reis in de gaten houden.

Streekvervoer in Groningen: conducteur gaat na elk station de hele trein door en controleert bij elk gezicht individueel of het kapje nog om de neus zit. Nou ja het is ook niet dat er erg veel mensen in die treinen zitten natuurlijk. Aan mij vroeg hij het beleefd, een buitenlands stelletje werd afgeblaft op een manier waar de honden geen brood van lusten. Zie je vervolgens de machinist in de cabine zonder kapje zitten.
Amsterdam vorige week zaterdag: in de tram, iedereen werd er op gewezen, om de haverklap werd het om geroepen. Eén persoon kreeg een laatste waarschuwing.

Blijkbaar is jouw anekdotisch bewijs vrij weinig waard.
We moeten nu alles inzetten op het tegenhouden van de bewezen door mensen veroorzaakte klimaatcatastrofe!
  maandag 21 juni 2021 @ 16:34:39 #22
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199991942
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 07:38 schreef babylon het volgende:

[..]

Helemaal klaar, terwijl je er dus eigenlijk nooit mee bent begonnen. :')
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:16 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Je zegt er helemaal klaar mee te zijn, om vervolgens aan te geven dat je er nooit mee begonnen bent :?
Ga maar eens als één van de weinigen zonder mondkapje rondlopen en zie eens wat er gebeurt. Je moet je telkens verantwoorden waarom je het niet draagt. En telkens maar hopen dat je een niet een eencellige tegenkomt die meent voor politieagent te spelen en geweld niet schuwt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 21 juni 2021 @ 16:37:48 #23
451138 babylon
Ya Hya Chouhada
pi_199992012
quote:
4s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:34 schreef ACT-F het volgende:

[..]

[..]

Ga maar eens als één van de weinigen zonder mondkapje rondlopen en zie eens wat er gebeurt. Je moet je telkens verantwoorden waarom je het niet draagt. En telkens maar hopen dat je een niet een eencellige tegenkomt die meent voor politieagent te spelen en geweld niet schuwt.
Ah, je bent dus helemaal klaar met terechtwijzingen. Zeg dat dan.

Nadeel van asociaal gedrag.
  maandag 21 juni 2021 @ 16:41:12 #24
24533 ACT-F
pi_199992065
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:37 schreef babylon het volgende:

Ah, je bent dus helemaal klaar met terechtwijzingen. Zeg dat dan.

Nadeel van asociaal gedrag.
Wat bedoel je hiermee?
pi_199992121
quote:
4s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:34 schreef ACT-F het volgende:

[..]

[..]

lul niet zo slap man.
Je kan het niet eens zijn met regels, dan nog doen je er gewoon aan te houden. Het is niet stoer om er lekker dwars tegenin te gaan. Vooral diegenen die er zo zwaar tegen zijn schuwen trouwens geweld niet, groepje rond willem engel prima voorbeeld :')
  maandag 21 juni 2021 @ 16:46:47 #26
24533 ACT-F
pi_199992139
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:44 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

lul niet zo slap man.
Je kan het niet eens zijn met regels, dan nog doen je er gewoon aan te houden. Het is niet stoer om er lekker dwars tegenin te gaan. Vooral diegenen die er zo zwaar tegen zijn schuwen trouwens geweld niet, groepje rond willem engel prima voorbeeld :')
Dit bedoel ik dus met eencelligen. Te weinig hersencellen om te kunnen bedenken dat je om medische redenen een uitzondering hebt.
  maandag 21 juni 2021 @ 16:47:26 #27
451138 babylon
Ya Hya Chouhada
pi_199992155
quote:
5s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:41 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee?
Ah excuus, ik dacht dat je de persoon was waar ik op reageerde.
  maandag 21 juni 2021 @ 16:47:50 #28
451138 babylon
Ya Hya Chouhada
pi_199992165
quote:
7s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:46 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus met eencelligen. Te weinig hersencellen om te kunnen bedenken dat je om medische redenen een uitzondering hebt.
Aanstelleritus is een echte medische aandoening :(
pi_199992182
quote:
7s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:46 schreef ACT-F het volgende:

[..]

:')

Wordt vanaf het begin al zwaar misbruikt, dat weet je zelf ook dondersgoed.
  maandag 21 juni 2021 @ 16:49:06 #30
24533 ACT-F
pi_199992185
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:47 schreef babylon het volgende:

[..]

Aanstelleritus is een echte medische aandoening :(
Gelukkig wordt een medische beoordeling door een arts gedaan en niet door een willekeurige omstander.
  maandag 21 juni 2021 @ 16:49:39 #31
24533 ACT-F
pi_199992194
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:48 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

:')

Wordt vanaf het begin al zwaar misbruikt, dat weet je zelf ook dondersgoed.
Daar kon je op wachten en dat weet de wetgever ook heel goed.
pi_199992212
quote:
7s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:49 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Gelukkig wordt een medische beoordeling door een arts gedaan en niet door een willekeurige omstander.
alle weigeraars hier op het forum bepalen dat kennelijk zelf, komt geen arts bij te pas maar vooral stoerdoenerij "kijk mij eens lekker schijt hebben aan de regels" :')
pi_199992224
quote:
3s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:49 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Daar kon je op wachten en dat weet de wetgever ook heel goed.
ahh maar dan is het opeens geen probleem? Hou op hoor :D
  maandag 21 juni 2021 @ 16:52:05 #34
24533 ACT-F
pi_199992239
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:50 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

alle weigeraars hier op het forum bepalen dat kennelijk zelf, komt geen arts bij te pas maar vooral stoerdoenerij "kijk mij eens lekker schijt hebben aan de regels" :')
Dat kan ik niet beoordelen, maar kennelijk kun jij gedachten lezen. In mijn geval is het toch echt in overleg met de huisarts.
  maandag 21 juni 2021 @ 16:53:39 #35
24533 ACT-F
pi_199992263
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:51 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

ahh maar dan is het opeens geen probleem? Hou op hoor :D
Het is een juridisch probleem. Een niet te handhaven wet moet je ook niet maken. Zo eigenwijs als ze zijn toch gedaan.
  maandag 21 juni 2021 @ 16:54:54 #36
451138 babylon
Ya Hya Chouhada
pi_199992290
quote:
3s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:52 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat kan ik niet beoordelen, maar kennelijk kun jij gedachten lezen. In mijn geval is het toch echt in overleg met de huisarts.
Oh vast. En zelfs dan is een meerderheid gewoon onzin. Tuurlijk is er een kleine groep die een echte medische reden heeft. Maar die zit niet op een forum stoer te doen zoals Antaris.
pi_199992300
quote:
3s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:52 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Wordt gewoon regelmatig hier verteld hoor. Hoef je geen gedachten voor te lezen.
pi_199992334
quote:
3s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:53 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het is een juridisch probleem. Een niet te handhaven wet moet je ook niet maken. Zo eigenwijs als ze zijn toch gedaan.
Hoezo niet te handhaven? Zo lastig is het niet hoor. Regels zijn duidelijk, hoe je dat ding opzet idem dito. Dat het niet gebeurd of niet op de juiste manier zegt meer over de mensen, noet over de wetgeving.
  maandag 21 juni 2021 @ 17:01:36 #39
24533 ACT-F
pi_199992436
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:56 schreef tim020hoorn het volgende:

Hoezo niet te handhaven? Zo lastig is het niet hoor. Regels zijn duidelijk, hoe je dat ding opzet idem dito. Dat het niet gebeurd of niet op de juiste manier zegt meer over de mensen, noet over de wetgeving.
Lees jij de wetgeving er maar eens op na. De uitzonderingsgevallen hoeven geen doktersverklaring te hebben maar kunnen een papiertje zelf uitprinten waar iedereen misbruik van kan maken. Wat is dan nog het effect van zo'n wet?
pi_199992458
quote:
7s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:01 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Lees jij de wetgeving er maar eens op na. De uitzonderingsgevallen hoeven geen doktersverklaring te hebben maar kunnen een papiertje zelf uitprinten waar iedereen misbruik van kan maken. Wat is dan nog het effect van zo'n wet?
dus is het ok om daar misbruik van te maken?
  maandag 21 juni 2021 @ 17:04:22 #41
24533 ACT-F
pi_199992474
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:03 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

dus is het ok om daar misbruik van te maken?
Hoe wil jij het kaf van het koren scheiden?
pi_199992685
quote:
5s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:04 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Hoe wil jij het kaf van het koren scheiden?
Ik zou zelf gewoon altije controleren op een medische verklaring. Dat mag niet. Het is niet waterdicht helaas, maar dan nog dien je er geen misbruik van te maken. Wat jij doet is de schuld op de regel schuiven ipv op de mens die er misbruik van maakt. Het gros doet dat namelijk.
pi_199992832
quote:
18s.gif Op maandag 21 juni 2021 13:21 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nergens stel ik dat iemand door een mondkapje iemand Covid19 of een ander virus oploopt. Virusdeeltjes kunnen zich echter wel vastzetten op -en in de vezels van een disfunctioneel mondkapje dat dan door onjuist aanraken, een extra transmissieroute krijgt.
Dus Virussen zijn niet zo slim als muggen dat ze gewoon door de mazen heen vliegen ..

quote:
Door onjuist gebruik van een mondkapje kunnen ook andere risico's ontstaan zoals allergische reacties en bacteriologische infecties.
Hoe kan verkeerd gebruik allergische reacties geven?
Je reageert op allergenen, niet op hoe je het kapje draagt.
En bacteriologisch infecties is kwestie van hygiëne.
Dan kun je ook geen sjaal dragen, etc.

quote:
Het mondkapje concentreert de uitscheiding snot -of vochtdruppels en ook kunnen ingeademde vezels voor nare problemen zorgen. Die ingeademde concentratie van ellende kan iemand gezondheidsschade berokkenen.
Het is je eigen snot, waarvan je ongemerkt kilo's doorslikt per jaar en vezels adem je ook in van je kleding etc.

quote:
Het vrijeijk in -en uitademen heeft een levens (beschermende) functie.
Nee
quote:
Op het moment dat de ademweg belemmerd wordt, door bv een mondkapjes, ontstaan - zeker op termijn - doorgaans luchtwegproblemen.
Bv. allergisch, de irritatie van een mondkapje is daar een onbewust signaal van; of bacteriologisch dat men niet snel 'associeert' met een mondkapje immers bedoeld om (dus niet) te beschermen. Daarnaast is er een psychologisch effect op mensen dat helaas wordt weggehoond als "stoornis" omdat andersdenkenden zich dat draagprobleem niet kunnen of beter, niet willen voorstellen.
Allemaal angsthazerij.
Geen enkel steekhoudend argument.
pi_199992972
Ik zet dat ding gewoon op. Heb er immers totaal geen last van.

Als ik aan het werk ben spreek ik mensen die zonder binnenkomen er ook niet op aan. Geen zin om me druk te maken over dergelijk provocerend gedrag. Ik heb dat soort mensen altijd wel direct een stuk lager zitten. :')

Sommigen kijken ook zo triomfantelijk rond als ze zonder mondkapje binnenkomen. Hoe triest wil je het hebben _O-
Linkser stemmen. Vaccineren. De veestapel halveren. Kaag I installeren.
  maandag 21 juni 2021 @ 17:41:40 #45
24533 ACT-F
pi_199993014
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:21 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

Ik zou zelf gewoon altije controleren op een medische verklaring. Dat mag niet. Het is niet waterdicht helaas, maar dan nog dien je er geen misbruik van te maken. Wat jij doet is de schuld op de regel schuiven ipv op de mens die er misbruik van maakt. Het gros doet dat namelijk.
Een medische verklaring die je zelf moet uitprinten... Wat kan een handhaver daaraan afleiden dan? Een wetgever kan namelijk ook schuld hebben aan onuitvoerbare regels. Een rechter kan een dergelijke regel buiten werking stellen.
pi_199993067
quote:
5s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:41 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Een medische verklaring die je zelf moet uitprinten... Wat kan een handhaver daaraan afleiden dan? Een wetgever kan namelijk ook schuld hebben aan onuitvoerbare regels. Een rechter kan een dergelijke regel buiten werking stellen.
Je mist het punt vrees ik. Maar ga maar trots verkondigen aan je vriendjes dat het ok is om regels aan je laars te lappen.
  maandag 21 juni 2021 @ 17:47:08 #47
24533 ACT-F
pi_199993086
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:45 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

Je mist het punt vrees ik. Maar ga maar trots verkondigen aan je vriendjes dat het ok is om regels aan je laars te lappen.
Welk punt is dat dan? Ik probeer je uit te leggen dat je niet zomaar wetten in elkaar kan flansen en dat er regels zijn waar de wetgever zich aan dient te houden.
pi_199993165
quote:
5s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:47 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Welk punt is dat dan? Ik probeer je uit te leggen dat je niet zomaar wetten in elkaar kan flansen en dat er regels zijn waar de wetgever zich aan dient te houden.
De wetgever maakt de regels :') je kan genoeg namaken, dat betekend niet dat het ok is om het ook te doen. Als een wet niet waterdicht is, is het alsnog niet ok om de regels aan je laars te lappen. Je kan de hele winkel leegroven ondat de winkel niet goed beveiligd is. Betekend nier dat het ok is om dat te doen.
  maandag 21 juni 2021 @ 17:54:46 #49
24533 ACT-F
pi_199993189
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:53 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

De wetgever maakt de regels :') je kan genoeg namaken, dat betekend niet dat het ok is om het ook te doen. Als een wet niet waterdicht is, is het alsnog niet ok om de regels aan je laars te lappen. Je kan de hele winkel leegroven ondat de winkel niet goed beveiligd is. Betekend nier dat het ok is om dat te doen.
Dus wederom, hoe ga je het kaf van het koren scheiden?
  maandag 21 juni 2021 @ 17:55:52 #50
17061 mvt
blame Canada
pi_199993199
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:39 schreef BlackLining het volgende:
Ik zet dat ding gewoon op. Heb er immers totaal geen last van.

Als ik aan het werk ben spreek ik mensen die zonder binnenkomen er ook niet op aan. Geen zin om me druk te maken over dergelijk provocerend gedrag. Ik heb dat soort mensen altijd wel direct een stuk lager zitten. :')

Sommigen kijken ook zo triomfantelijk rond als ze zonder mondkapje binnenkomen. Hoe triest wil je het hebben _O-
Nog leuker, selfie msken, posten op Facebook en opscheppen hoeveel mensen hun dapper vinden en het voorbeeld kopiëren. En onder luid applaus de manager uitschelden
We were to understand there would be pie and punch?
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')