Marko schijnt op Servus tv gezegd te hebben dat Perez met opzet achterbleef. Was strategie vh team.quote:Op zondag 20 juni 2021 21:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind het vooral opvallend dat zo'n ervaren coureur de eerste helft van de race niet mee doet. Dat is gewoon geen pluspunt, want het is dan weer Max tegen Mercedes en die slaapkop komt later wel.
Daar staat wel tegenover dat hij laat kon stoppen en zo aan het einde een stuk meer leven in z'n harde band had dan de eveneens eenmalig gestopte Bottas. Perez heeft vandaag uitmuntend de long game gespeeld.quote:Op zondag 20 juni 2021 21:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind het vooral opvallend dat zo'n ervaren coureur de eerste helft van de race niet mee doet. Dat is gewoon geen pluspunt, want het is dan weer Max tegen Mercedes en die slaapkop komt later wel.
Omdat Lewis altijd problemen opleverd binnen het team wanneer hij niet duidelijk de beste is. Zie Alonso, Button en Rosberg vs Heikki en Bottasquote:Op zondag 20 juni 2021 21:35 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Als Mercedes overtuigd is dat Russell de betere coureur is, waarom zouden ze dan in de winterstop niet wisselen
Ik zeg ook niet dat ze tijdens het seizoen wisselen. Wat waarschijnlijk contractueel niet eens mogelijk is. Russells contract loopt pas na dit jaar af (bij zowel Williams als Mercedes), dus als ze komende winter niet wisselen is hij vrij om naar een ander team te gaan.quote:Op zondag 20 juni 2021 21:35 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dat was één race,. Vorig jaar.
Als Mercedes overtuigd is dat Russell de betere coureur is, waarom zouden ze dan in de winterstop niet wisselen en wel tijdens het seizoen terwijl onzeker is of de nieuwe coureur een nieuwe auto snel onder controle heeft...
Dit is een enorme gok en de uitkomst erg onzeker. En dan moet het team dat nog nooit gegokt heeft dit risico nemen. Ik zie niet één argument waarom de kans hierop valide is.
Ik zou het wel mooi vinden![]()
het wordt in de racerij zo genoemdquote:Op zondag 20 juni 2021 21:42 schreef manny het volgende:
Durf te vragen:
Is undercut en overcut een hippe manier om te zeggen eerder of later de pits in gaan ?
Eens, terechte vraag. Net of elke pitstop een undercut is.quote:Op zondag 20 juni 2021 21:42 schreef manny het volgende:
Durf te vragen:
Is undercut en overcut een hippe manier om te zeggen eerder of later de pits in gaan ?
Ja, ik las het net.quote:Op zondag 20 juni 2021 21:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Marko schijnt op Servus tv gezegd te hebben dat Perez met opzet achterbleef. Was strategie vh team.
Undercut wil zeggen dat je 1 of meerdere rondjes eerder een pitstop maakt dan de coureur voor je. Vervolgens zet je snellere laptimes neer dan de coureur die je wil undercutten zodat wanneer die zijn pitstop maakt je er voor bent op de baan. Op die manier hoef je die coureur niet fysiek/op de baan in te halen.quote:Op zondag 20 juni 2021 21:42 schreef manny het volgende:
Durf te vragen:
Feitelijk wel ja. Bij een undercut ga je als eerste naar binnen in de hoop dat het eerste rondje op nieuwe banden een stuk sneller is dan het rondje van de ander op oude banden, waardoor je er na beide pitstops voor komt.quote:Op zondag 20 juni 2021 21:42 schreef manny het volgende:
Durf te vragen:
Contracten kan je afkopen. Russell kon ook al eens een race voor mercedes rijden tijdens het seizoen. Als williams P9 niet meer aan Haas kan verliezen kunnen ze en van mercedes geld vangen voor Russell en ze kunnen ook nog een paydriver een paar races laten rijden in ruil voor wat knaken.quote:Op zondag 20 juni 2021 21:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ze tijdens het seizoen wisselen. Wat waarschijnlijk contractueel niet eens mogelijk is. Russells contract loopt pas na dit jaar af (bij zowel Williams als Mercedes), dus als ze komende winter niet wisselen is hij vrij om naar een ander team te gaan.
Ik zei alleen dat ze wel weten wat ze asn Russell hebben.
Nee. Bij de andere races niet. Is toen ook niet beweerd overigens.quote:Op zondag 20 juni 2021 21:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, ik las het net.
Dat was ook het masterplan bij de andere races dan, waarin Perez gewoon 0.3 tot 1 sec per ronde te langzaam is?
Geloof je het zelf?
Als ik Toto was zou ik voor 2022 Russel vastleggen naast Hamilton. Met de afspraak dat ze vrij mogen racen de eerst 3/4 races en er daarna elke 3 races wordt geëvalueerd hoe het er voor staat en wie de eerste coureur is.quote:Op zondag 20 juni 2021 21:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ze tijdens het seizoen wisselen. Wat waarschijnlijk contractueel niet eens mogelijk is. Russells contract loopt pas na dit jaar af (bij zowel Williams als Mercedes), dus als ze komende winter niet wisselen is hij vrij om naar een ander team te gaan.
Ik zei alleen dat ze wel weten wat ze asn Russell hebben.
Klinkt wel logisch. Bandjes sparen, zo lang mogelijk door op die mediums maar wel voor de Mercedessen als ze gepit hebben.quote:Op zondag 20 juni 2021 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Bij de andere races niet. Is toen ook niet beweerd overigens.
In dit geval zou het kunnen.
Dus omdat de undercut van Bottas op Verstappen mislukte, dachten ze dat een undercut van Verstappen op Hamilton ook zou mislukken.quote:Op zondag 20 juni 2021 21:57 schreef Starflyer het volgende:
Volgens AMuS verloor Hamilton blijkbaar ook tijd tussen de pituitgang en het rempunt voor de eerste bocht, omdat de andere tijden (inlap, outlap, pitstraat) niet tot de volle 3.1 seconde leidt.
https://www.auto-motor-un(...)-gp-frankreich-2021/
Als hij 3x voor Hamilton eindigt dan vervangen ze Hamilton nog deze zomer voor Russel.quote:Op zondag 20 juni 2021 22:05 schreef beantherio het volgende:
De volgende 2 races dus in Oostenrijk (waar RBR het vaak goed doet) maar daarna Silverstone waar Max vorig jaar ook 2x had kunnen winnen (en in ieder geval 1x won). Als Verstappen het de komende 3 races goed doet dan kan ie Hamilton een flinke psychologische knauw bezorgen.
Nee, ze dachten dat de (bijna) twee seconden die Verstappen verloor op Bottas voldoende zou zijn voor Hamilton om ervoor te blijven. Dat was dus niet het geval omdat Hamilton onnodig (?) tijd liet liggen tussen de pituitgang en get rempunt voor de eerste bocht.quote:Op zondag 20 juni 2021 22:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dus omdat de undercut van Bottas op Verstappen mislukte, dachten ze dat een undercut van Verstappen op Hamilton ook zou mislukken.
Weer de schuld van Bottas dus. Als die het fatsoenlijk had uitgevoerd hadden ze net Hamilton een andere weg bewandeld.
Ook hier trouwens de conclusie dat de Mercedes de snelste wagen was.
Outlap is irrelevant, want toen zat hij er al achter.quote:Op zondag 20 juni 2021 21:57 schreef Starflyer het volgende:
Volgens AMuS verloor Hamilton blijkbaar ook tijd tussen de pituitgang en het rempunt voor de eerste bocht, omdat de andere tijden (inlap, outlap, pitstraat) niet tot de volle 3.1 seconde leidt.
https://www.auto-motor-un(...)-gp-frankreich-2021/
quote:Op zondag 20 juni 2021 22:03 schreef Poepz0r het volgende:
Had Doornbos weer geen sokken aan in de studio? #dtv @:Zipportal @:Wereldgozer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |