EV's zijn juist heel efficiënt.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 15:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja het is prettig, maar niet persé efficient hè als iets zwaar is gebruikt het ook meer energie om rond te slepen.
De Tesla Semi haalt 475 tot 800km (en volgens laatste update zelfs 1000km) afhankelijk van de uitvoering. Dat is (gezien de rijtijdenwet en maximumsnelheid) meer dan genoeg range voor vrachtwagens. En niet alle vrachtwagens rijden iedere dag naar Spanje of Noorwegen.quote:Er is een reden dat het voor vrachtwagens in dit land wss helemaal niks is om elektrisch te rijden, tenzij we ze continu laten bijladen op de snelweg ofzo? Van die stroom afnemers bovenop.
vlak voor de hoogovens?quote:
Wat moet Tesla gaan doen dan? Ze maken auto's he en zonnepanelen, dat zijn gewoon verzadigde markten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
Tot een paar weken terug dacht ik dat Tesla zwaar "overpriced" was op de beurs.
En mogelijk is dat momenteel ook wel zo, veel van de verwachtingen zit al in de koer verwerkt.
Maar als ik kijk naar de ambitie zou het ook zomaar Apple van haar troon kunnen stoten in de toekomst (10 jaar).
Wel interessant.
Daarnaast, de vraag naar accu's zal waarschijnlijk nog 25 tot 50x hoger worden dan dat het nu is, ook iets om naar te kijken als je leuke investeringen zoekt.
Short!quote:
waarom ?/quote:
Omdat alles overgewaardeerd is omdat men bang is voor inflatie en weinig centraal bank beleid met hogere rentes...quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waarom ?/
Shell moet eerst weer naar 20 +
inflatie komt wel , rente nietquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Omdat alles overgewaardeerd is omdat men bang is voor inflatie en weinig centraal bank beleid met hogere rentes...
Maar die rentes komen wel en dat is dan het keerpunt. Is mijn vermoeden.
Daarnaast Covid winter.
Gekte is het wel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 20:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
inflatie komt wel , rente niet
De overheid heeft haar eigen valuta markt gecreëerd, gewoon zelf je eigen schulden opkopen met geprint geld
AEX 1000 in 2022
Straatfeestquote:
De overheid blijft het halsstarrig geldmarkt en ,marktrente noemen , net als huizenmarktquote:
Als er sprake van een echte markt was welquote:
- elektrische auto's is geen verzadigde markt, Tesla kan ze amper aanslepenquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 13:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat moet Tesla gaan doen dan? Ze maken auto's he en zonnepanelen, dat zijn gewoon verzadigde markten.
Men doet alsof Tesla een monopolie is, waarin dan?
De laatste keer dat ik het checkte was Tesla 20x overgewaardeerd.
/ 20.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 22:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
- elektrische auto's is geen verzadigde markt, Tesla kan ze amper aanslepen
- Tesla heeft z'n eigen netwerk van snelladers
- Tesla maakt ook thuisaccu's, accuparken voor de energiemarkt, etc. Die zijn ook niet aan te slepen (accu's en halfgeleiders in auto's krijgen voorlopig voorrang)
- Tesla bouwt en breidt continu uit
Juist de zonnepanelen van Tesla, daar zie ik nog het minst in. Dat is wel een verzadigde markt, al is het idee van integratie in dakpannen wel grappig (maar ook erg bewerkelijk / arbeidsintensief om te leggen).
Geen garanties maar ik zie de Tesla marketcap nog wel 3 tot 5x omhoog gaan in 10 jaar.
Nu ben ik op zich niet zo'n fan van Tesla want de kwaliteit is nogal... eh... Amerikaans...quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 22:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
/ 20.
Maar *3 of *5 kan ook makkelijk, want waarom niet? Maar in the end.. Bubble will burst.
Wat denk je dat VW etc gaan doen als die in 2030 alleen nog maar elektrisch mogen maken?
Wat doen alle andere accu fabrikanten?
Wat gaat Shell doen met laadsystemen?
/20, blijft niks van Tesla over.
De EU maakt het praktisch onmogelijk dat die voorsprong langer dan 9 jaar overeind blijft, gewoon praktisch onmogelijk, einde business case als ze niet mee gaan.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 22:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar Tesla is de concurrentie momenteel 3 stappen voor en dat blijft voorlopig nog wel even zo.
Tesla zal de komende 10 jaar (mede dankzij 80% verticale integratie) de goedkoopste accu's en daardoor ook auto's kunnen produceren.
Huh,batterijtjes?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 22:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ter illustratie: VW en andere merken gebruiken het middelste 18650 (18mm dik, 65mm lang) formaat. Tesla schakelt naar het meest rechtse formaat, 45mm dik en 80mm lang.
Maareh effe afgezien van alles... Als Tesla book to market 60 heeft en VW etc 3.... Dan gaat Tesla gewoon /20 TENZIJ ze factor 20 marges kunnen handhaven.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 22:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
Tesla werkt met z'n eigen 4680 batterijformaat, 16% meer range, 2x goedkoper te produceren (!), tabless, vrij van kobalt, etc.
Dat is gigantisch en VW heeft dat niet, Hyundai heeft dat niet, etc.
Dat kan het ingewikkeld maken voor veel merken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 22:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
De EU maakt het praktisch onmogelijk dat die voorsprong langer dan 9 jaar overeind blijft, gewoon praktisch onmogelijk, einde business case als ze niet mee gaan.
Neuh, als de fabrieken liggen te versloffen wordt er wel wat overgenomen her en der, heeft Tesla de middelen niet voor denk ik.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 22:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat kan het ingewikkeld maken voor veel merken.
Jep, groot verschil.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 22:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar je kan er niet omheen dat Tesla z'n complete batterijontwikkeling en productie in eigen beheer heeft, continu opschaalt en ook de grondstoffen opkoopt.
Volkswagen levert nu mondjesmaat EV's en zet fabrieken neer die 40GWh aan batterijcapaciteit per jaar kunnen leveren. Dat is 40.000.000 kWh, ofwel ruwweg zo'n 500.000 auto's per jaar.
In 2030 hoopt Volkswagen 240GWh aan accucapaciteit te kunnen produceren.
Tesla bouwt nu al een 250GWh fabriek in o.a. Duitsland. Het verschil in schaalgrootte is gigantisch.
In de accupakketten in elektrische auto's zitten inderdaad losse "batterijtjes".quote:
Ik volg hun YouTube kanaal, ze ontleden alles, leggen uit, kijken waar fabrikanten staan in hun ontwikkeling, welke fabrikanten dingen slim aanpakken en waarom. Leuk om te volgen als je van techniek houdt.quote:Evolving How You Manufacture
Since 1988, Munro & Associates has consistently saved companies billions of dollars spanning the gamut of manufacturing industries from aerospace, defense, automotive, marine, medical, heavy industries, MTDM, consumer electronics and more. Munro & Associates has a proven track record of helping companies reduce "time to market", R&D, engineering and manufacturing costs all while increasing the quality of our customers products, processes and systems. This has resulted in our customers realizing not only higher profit margins, but also significantly increasing market share or, in some cases, achieving market dominance.
From the executive level (program cost reduction and management, consolidation, risk assessment, etc.) down through engineering, costing, supply chain and manufacturing, we have a suite of exclusive, time tested tools and methodologies that are the envy of the industry. Our analytical and problem solving tools such as the Design Profit® software are predictive and generate accurate metrics to automatically build business cases that allow our customers and their teams to make better decisions.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |