+1. Iets met mezelf dingen gunnen, en ik maak me te snel zorgen over of ik wel genoeg reserves heb voor alle 10000 onrealistische doemscenario's, en vooral gewoon bang om het "fout" te doenquote:Op maandag 21 juni 2021 11:33 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind het nog steeds moeilijk om geld uit te geven In ieder geval aan 'dingen' en 'significante bedragen'. Kan het moeilijk uitleggen.
Ik kan soberso wel goed naar beneden gaan.quote:Op maandag 21 juni 2021 11:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Lekker dat je toch gegaan bent!![]()
+1 op weighted dips. Hoewel ik het naar beneden gedeelte daarvan wel kan
Ja, dit. Alles dit. En dan vergaar je informatie en dan denk je 'dit wil ik/heb ik nodig' en dan toch niet kopen want misschien is het toch kut en dan is het weggegooid geld of gaat de auto kapot en de hond en ik heb het toch niet echt nodig (wel) en ik kan ook wel zonder en uh, I suck dus ik hoef het soberso niet te hebben.quote:Op maandag 21 juni 2021 11:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
+1. Iets met mezelf dingen gunnen, en ik maak me te snel zorgen over of ik wel genoeg reserves heb voor alle 10000 onrealistische doemscenario's, en vooral gewoon bang om het "fout" te doen
quote:Op maandag 21 juni 2021 11:35 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik kan soberso wel goed naar beneden gaan.![]()
Eigenlijk nog een efficiëntere workout dan eentje met allemaal oefeningen die je liggen. Je traint nu nieuwe skills én je doorzettingsvermogen/persoonlijkheid.quote:Meestal ga ik wel, want dit soort workouts zijn natuurlijk ook goede practice om het ooit wel te kunnen, want vanzelf gaat het niet. Sommige dagen is dat echter een grotere drempel dan andere.
Aww.quote:Also moet ik aan het einde van de middag naar een sportpodotherapeut en ik zie er tegenop en ik ben verdrietig en boos en blerf. Dat moest ik nog even kwijt
En dan stel je het uit en stel je het uit, en al die tijd heb je allerlei gelegenheden waarbij je het had kunnen gebruiken maar je hebt het nog niet, totdat je niet alleen maar een berg gevoelens hebt van het tegen iets kopen opzien maar ook nog een berg met spijt dat je het niet allang gedaan hebtquote:Op maandag 21 juni 2021 11:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, dit. Alles dit. En dan vergaar je informatie en dan denk je 'dit wil ik/heb ik nodig' en dan toch niet kopen want misschien is het toch kut en dan is het weggegooid geld of gaat de auto kapot en de hond en ik heb het toch niet echt nodig (wel) en ik kan ook wel zonder en uh, I suck dus ik hoef het soberso niet te hebben.
Gha! Herkenbaar! En dan vermoed ik dat mijn salaris(vervangerquote:Op maandag 21 juni 2021 11:20 schreef Molo het volgende:
[..]
En inkomsten nu versus toen?
Ik weet niet beter dan dat het echt heel erg duur was, toen ook.
Maar misschien waren we gewoon arme paupers![]()
Ik schrik er nu weleens van wat ik aan salaris gestort krijg en hoe makkelijk ik klappen geld uitgeef en dan nog niet hoef op te letten. Dat was vroeger echt zo enorm anders. Nog nooit wat tekort gekomen toen trouwens, een derdehands jas is ook een jas
quote:Op maandag 21 juni 2021 11:36 schreef Lonaa het volgende:
I suck dus ik hoef het soberso niet te hebben.
Ja, alles dit. Alles.quote:Op maandag 21 juni 2021 11:41 schreef Tele6 het volgende:
[..]
En dan stel je het uit en stel je het uit, en al die tijd heb je allerlei gelegenheden waarbij je het had kunnen gebruiken maar je hebt het nog niet, totdat je niet alleen maar een berg gevoelens hebt van het tegen iets kopen opzien maar ook nog een berg met spijt dat je het niet allang gedaan hebt![]()
Ik heb dus geld apart gelegd voor een sporthorloge. Mijn broertje heeft me voor mijn verjaardag ook wat gegeven en ik heb laatst een bol.com-bon gewonnen met een enquête. Maar een sporthorloge is niet essentieel, eigenlijk zou ik eerst een nieuwe pan moeten hebben en nieuwe All Stars en een nieuwe lattenbodem voor m'n bed. En dan koop ik uiteindelijk niets daarvan. Al heb ik wel tweedehands nieuw-in-doos All Stars op het oog voor ¤25
Allemachtigquote:Op maandag 21 juni 2021 11:56 schreef minilot het volgende:
Om de 41 euro voor een Eftelingkaartje even in een ander daglicht te stellen: een kaartje voor een dag Disneyland Parijs óf de naastgelegen Disney Studios kost momenteel 99 euro.
Ja sorry.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Dat is ook niet een actieve gedachte. Tenminste, bij mij niet. Het ligt wel aan de basis van waarom ik maar moeizaam dingen koop, denk ik.quote:Op maandag 21 juni 2021 11:59 schreef minilot het volgende:
Ik geloof niet dat ik ooit gedacht heb in termen van 'deze uitgave verdien ik!' of 'deze uitgave verdien ik niet
' - zo denk ik eigenlijk nooit over mezelf na. Hmmm. Lijkt me maar lastig.
Daar wil ik best eens over vertellen met een fles wijn erbij.quote:Op maandag 21 juni 2021 11:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
En hoe Lonaa Lonaa is geworden weet ik eigenlijk nog minder, maar uiteraard is het al helemaal niet Lonaas schuld
quote:Op maandag 21 juni 2021 11:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja sorry.![]()
Ik doe mijn best. Echt enorm.Ik zie dat je enorm je best doet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Soms kan het uitspreken van dat je je zo voelt ook maken dat het minder groot voelt. Op z'n minst zit het niet meer allemaal in je. Of zo. Hopelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo onsamenhangend vind ik het anders niet. Ik vind het iets dat @Tele6 net zo lang van iedereen zou mogen horen tot ze het gelooftquote:Op maandag 21 juni 2021 11:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tele, je hebt er wel eens over verteld, maar ik heb niet helemaal helder of jouw moeder altijd "zo" is geweest en als niet of ze daarvoor wel een leuk mens was. Je komt over (en ik realiseer me dat deze verwoording, voor iemand wiens sensors afgestemd staan op "doe IK iets verkeerd?" klinkt alsof jij iets verkeerd doet daarin. Nee.) als iemand die veel basisveiligheid tekort is gekomen. En alles wat daar mee te maken heeft is doorgaans al lang en breed in stelling gebracht voor diegene bij elkaar geneukt is.
Het voordeel van leven in 2021 is dat er zo veel meer beschikbaar en bekend is dan in de tijd van onze ouders. Waardoor je die cirkel van ellende doorgeven iig beter en meer kunt doorbreken dan voor vele generaties voor de onzen het geval was. Ik baal als een modderfukker wat er met ons systeem voor geestelijke gezondheidszorg is gebeurd en schaam me dood dat er in een land als het onze een stuitend gebrek aan beschikbaarheid van is, maar onderschat ook de kracht van je over dingen bewust zijn en lotgenoten contact etc niet.
Je bent er niet verantwoordelijk voor, het is je allemaal aangedaan, maar tegelijkertijd krijg je er wel de verantwoordelijke bij om zelf beter te zijn dan je jeugdtrauma's ofzo. Niet omdat het moet, maar wel omdat het kan en je het min of meer aan jezelf verplicht bent er wat van te maken en je die middelen ook hebt.
Sorry, beetje onsamenhangende rant van iemand die du moment ook lekker labiel is. Ik wou maar zeggen:
[ afbeelding ]
Ik wacht nog steeds op een mooie aanbieding (ookal een paar jaar), maar ooit ga ik dat geurtje echt kopen.quote:Op maandag 21 juni 2021 12:00 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb er twee jaar over gedaan voor ik een bepaald geurtje wat ik graag wilde hebben voor mezelf heb gekocht(incl 50 euro cadeaubon en zelfs met die cadeaubon wilde ik eigenlijk iets 'nuttigs' doen
)
quote:Op maandag 21 juni 2021 12:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zie dat je enorm je best doet.
Soms kan het uitspreken van dat je je zo voelt ook maken dat het minder groot voelt. Op z'n minst zit het niet meer allemaal in je. Of zo. Hopelijk.Ik probeer dat, dat terug denken, maar de lijst met 'dingen die ik nodig heb/wil' wordt alleen maar langer. Wel heb ik dan soms "zo'n bui" en dan ram ik ineens een paar keer op enter en dan heb ik 3 dingen afgestreept.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind het heel knap hoe je precies verwoord hoe het voor je voelt (en dus voor mij), is wel een eye opener, want vaak denk ik alleen maar 'tjeez, doe eens niet zo moeilijk' over mezelf.Sterkheidsbaas van alles.
Oh ja, het geurtje was uiteraad óók in de aanbiedingquote:Op maandag 21 juni 2021 12:02 schreef Sarabi het volgende:
Ik wacht nog steeds op een mooie aanbieding (ookal een paar jaar), maar ooit ga ik dat geurtje echt kopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |