abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199931186

..en alle overige Britse politiek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slides van de EU die de WA uitleggen:
https://ec.europa.eu/comm(...)eement_explained.pdf



Nieuwe overeenkomst per 17/10/19 https://ec.europa.eu/comm(...)_nothern_ireland.pdf
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_199931536
Arlene Foster laat ook nog even van zich horen.

Als trollen topsport was dan was ze in de prijzen gevallen. :D

twitter
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_199937197
Poots out.

twitter
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 17 juni 2021 @ 22:54:51 #4
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_199937873
Mooie TT, je hebt er geen woorden meer voor?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_199938201
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 22:54 schreef nixxx het volgende:
Mooie TT, je hebt er geen woorden meer voor?
Ik dacht ik laat het open dan kan er ook niet geklaagd worden... ;)

Wellicht heeft Tijger nog een leuke titel voor dit deel.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 23:56:07 #6
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199938887
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juni 2021 22:34 schreef bedachtzaam het volgende:
Poots out.

[ twitter ]
Nu al? Die was net aangetreden. Wat is daar nu weer gebeurt, heeft hij ontdekt dat de aarde ouder is dan 6000 jaar?

Man, man, man...

quote:
Edwin Poots resigns as DUP leader after 21 days

Edwin Poots has resigned as leader of the Democratic Unionist party (DUP) after colleagues rebelled over a deal to revive the Northern Ireland assembly, triggering a new political crisis in the region.

Poots quit on Thursday night after just 21 days in the job, the latest drama in a leadership meltdown in Northern Ireland's biggest party that could sink the power-sharing assembly at Stormont.

The 55-year-old left an emergency meeting at the party's Belfast headquarters without addressing waiting media and later released a statement saying he had asked the party chairman to start an electoral process for a new leader.

"The party has asked me to remain in post until my successor is elected," said the statement. "This has been a difficult period for the party and the country and I have conveyed to the chairman my determination to do everything I can to ensure both unionism and Northern Ireland is able to move forward to a stronger place."

The humiliating fall throws into doubt a deal on Irish language legislation announced earlier on Thursday. The deal was designed to defuse a stalemate with Sinn Féin and allowed Poots's protege, Paul Givan, 39, to become Northern Ireland's youngest ever leader on Thursday.

https://www.theguardian.c(...)leader-after-21-days
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 23:59:18 #7
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199938914
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juni 2021 23:06 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ik dacht ik laat het open dan kan er ook niet geklaagd worden... ;)

Wellicht heeft Tijger nog een leuke titel voor dit deel.
Vind je van deze? Als je het niks vind sta ik open voor suggesties :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199939154
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 23:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vind je van deze? Als je het niks vind sta ik open voor suggesties :)
Helemaal goed ^O^
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 01:09:12 #9
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199939265
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 00:43 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Helemaal goed ^O^
Dank je :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 juni 2021 @ 09:58:00 #10
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199941152
https://www.theguardian.c(...)on-in-stunning-upset

quote:
Sarah Green takes formerly safe Buckinghamshire seat despite senior Tories’ canvassing

The Liberal Democrats have pulled off an extraordinary victory in the Buckinghamshire constituency of Chesham and Amersham, taking the formerly safe seat from the Tories in a byelection.

In a shock result, the Lib Dem Sarah Green secured 21,517 votes, leaving the Conservative Peter Fleet trailing with 13,489, and giving the Lib Dems a majority of 8,028.

The contest was called after the death of the local MP Cheryl Gillan, who had represented the constituency since 1992 and held it in 2019 with a majority of 16,223.
Een blauwe safe seat plots naar de LibDems. Nou ja plots... Vorige maand bij de lokale verkiezingen wonnen de LibDems ook al daar.

Andere statistiek. Labour kreeg 1,6% van de stemmen. De laagste % ooit voor Labour bij een byelection.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 12:00:00 #11
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199942507
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 09:58 schreef borisz het volgende:
https://www.theguardian.c(...)on-in-stunning-upset
[..]

Een blauwe safe seat plots naar de LibDems. Nou ja plots... Vorige maand bij de lokale verkiezingen wonnen de LibDems ook al daar.

Andere statistiek. Labour kreeg 1,6% van de stemmen. De laagste % ooit voor Labour bij een byelection.
Buckinghamshire was wel opzienbarend maar tussentijdse verkiezingen tonen wel vaker een vreemde uitslag.

Labour in Buckingham]shire...niet verbazingwekkend, eigenlijk, maar ook een teken dat ze geen tractie krijgen op Tory stemmers als protest stem.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199942816
Wat zijn Britse boeren een stel makke schapen. Zowel Brexit en de Australische handelsovereenkomst zijn een ramp voor hen en ze laten helemaal niets van zich horen. In Nederland hadden de boeren de boel allang plat gelegd.
pi_199942836
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:18 schreef Jaeger85 het volgende:
Wat zijn Britse boeren een stel makke schapen. Zowel Brexit en de Australische handelsovereenkomst zijn een ramp voor hen en ze laten helemaal niets van zich horen. In Nederland hadden de boeren de boel allang plat gelegd.
Ze zijn het immers zelf die voor de Brexit gekozen hebben hè.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199942898
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ze zijn het immers zelf die voor de Brexit gekozen hebben hè.
De Brexit die ze in hun hoofd hadden zitten. Niet deze realiteit. Dat was immers project fear ;)
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 12:30:57 #15
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199942962
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:25 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De Brexit die ze in hun hoofd hadden zitten. Niet deze realiteit. Dat was immers project fear ;)
Dat is de essentie van het probleem, ja. En iedereen had ook nog eens zijn eigen variant in zijn hoofd zitten die ook nog eens naar believen wijzigde.

"Why cant we be Norway" is 3 maanden later "Norway is treason!"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199947756
Samenvatting Britse politiek
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 19:01:46 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199948046
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 18:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Samenvatting Britse politiek
[ afbeelding ]
Je doelt uiteraard op de Free 5 pound online bet? ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199949039
"Hate to say we told you so, but we told you so!"
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 20:20:07 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199949535
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 19:48 schreef Arnold_ het volgende:
"Hate to say we told you so, but we told you so!"
Mijn schoonvader en schoonmoeder die Brits zijn hebben beiden voor Brexit gestemd en zeggen nu dat het toch niet zo'n goed idee was. Mijn vrouw doet er maar het zwijgen toe om de vrede binnen de familie te bewaren maar die is nog steeds witheet daarover.

Nota bene, mijn vrouw heeft haar hele carriere feitelijk op kunnen bouwen omdat het VK in de EU zat en woont nu in Nederland waarvan mijn schoonouders zeggen dat het veel beter is dan het VK. Tja.

Dus ja, we zeggen geen "I told you so" maar we denken het wel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199949887
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 20:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mijn schoonvader en schoonmoeder die Brits zijn hebben beiden voor Brexit gestemd en zeggen nu dat het toch niet zo'n goed idee was. Mijn vrouw doet er maar het zwijgen toe om de vrede binnen de familie te bewaren maar die is nog steeds witheet daarover.
Toch bizar, dat je als ouders de stemt waardoor je eigen dochter. in grote problemen kan komen en zelfs (kleine kans) haar eigen familie/gezin kan verscheuren.

quote:
Nota bene, mijn vrouw heeft haar hele carriere feitelijk op kunnen bouwen omdat het VK in de EU zat en woont nu in Nederland waarvan mijn schoonouders zeggen dat het veel beter is dan het VK. Tja.

Dus ja, we zeggen geen "I told you so" maar we denken het wel.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 20:47:52 #21
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199950017
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 20:41 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Toch bizar, dat je als ouders de stemt waardoor je eigen dochter. in grote problemen kan komen en zelfs (kleine kans) haar eigen familie/gezin kan verscheuren.
[..]

Het is voor die oudere pro-Brexit Britten ook puur emotie, weinig rationeels.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 22:09:41 #22
2651 svann
night-hawk
pi_199951894
Toch raar eigenlijk dat we nu met het EK niet naar een Brits team kijken, maar naar Engeland versus Schotland.
De Duitsers sturen toch ook geen deelstaten?
Die Union heeft een wel wat USSR-trekjes: vertrekken mag niet, eigen parlement wordt overruled.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 22:24:38 #23
236264 crew  capricia
pi_199952269
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:09 schreef svann het volgende:
Toch raar eigenlijk dat we nu met het EK niet naar een Brits team kijken, maar naar Engeland versus Schotland.
De Duitsers sturen toch ook geen deelstaten?
Die Union heeft een wel wat USSR-trekjes: vertrekken mag niet, eigen parlement wordt overruled.
Deelstaten?
De UK bestaat uit landen. Een soort mini EU.

Ik vind je opmerking wel grappig, want dat zou betekenen dat de EU altijd de olympische spelen zouden winnen. :+
Definitely not CIA
  vrijdag 18 juni 2021 @ 22:35:36 #24
2651 svann
night-hawk
pi_199952509
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:24 schreef capricia het volgende:
Deelstaten?
De UK bestaat uit landen. Een soort mini EU.

Ik vind je opmerking wel grappig, want dat zou betekenen dat de EU altijd de olympische spelen zouden winnen. :+
Ja, formeel.
Jij vindt de positie van Noord-Ierland, Wales en Schotland te vergelijken met die van Nederland, België, Duitsland of Frankrijk?
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  vrijdag 18 juni 2021 @ 23:06:53 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199953296
Het relevante criterium hier is of je een eigen voetbalbond hebt, niet of je een land bent. En Engeland, Schotland, Wales en N-I hebben al sinds mensenheugenis een eigen bond, die is aangesloten bij de UEFA/FIFA, en dus mag meedoen aan zo'n toernooi. Heeft niet zo veel met het wel of niet zijn van een land te maken (Noord-Ierland is ook helemaal geen land, nu niet en ook nooit geweest). Met de Olympische Spelen doen zich soortgelijke dingen voor (denk maar eens aan Aruba).
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 23:22:23 #26
236264 crew  capricia
pi_199953612
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:35 schreef svann het volgende:

[..]

Ja, formeel.
Jij vindt de positie van Noord-Ierland, Wales en Schotland te vergelijken met die van Nederland, België, Duitsland of Frankrijk?
Schotland zie ik zeker wel als een België.
Definitely not CIA
  Moderator zaterdag 19 juni 2021 @ 00:39:54 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199954615
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Deelstaten?
De UK bestaat uit landen. Een soort mini EU.

Ik vind je opmerking wel grappig, want dat zou betekenen dat de EU altijd de olympische spelen zouden winnen. :+
Technisch wel maar in de praktijk is Engeland gewoon de baas, er is wat devolutie maar je kan niet echt van zelfbestuur spreken en als het om de knikkers gaat zoals met Brexit dan telt de stem van de andere landen ineens niet mee.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 19 juni 2021 @ 10:41:39 #28
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199956863
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 00:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Technisch wel maar in de praktijk is Engeland gewoon de baas, er is wat devolutie maar je kan niet echt van zelfbestuur spreken en als het om de knikkers gaat zoals met Brexit dan telt de stem van de andere landen ineens niet mee.
Engeland is het Frankrijk van de UK. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_199956953
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Deelstaten?
De UK bestaat uit landen. Een soort mini EU.

Ik vind je opmerking wel grappig, want dat zou betekenen dat de EU altijd de olympische spelen zouden winnen. :+
Zou op zich niet zo'n heel vreemd idee zijn eigenlijk, denk dat de meeste mensen zich daar een stuk meer Europeaan door zouden voelen dan door bijv. de afschaffing van roamingkosten.
  Moderator zaterdag 19 juni 2021 @ 10:49:09 #30
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199956975
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 10:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Zou op zich niet zo'n heel vreemd idee zijn eigenlijk, denk dat de meeste mensen zich daar een stuk meer Europeaan door zouden voelen dan door bijv. de afschaffing van roamingkosten.
Op de OS is het overigens wel Team Britain en niet Engeland, Wales, Schotland en N-Ierland ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199957171
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 10:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Zou op zich niet zo'n heel vreemd idee zijn eigenlijk, denk dat de meeste mensen zich daar een stuk meer Europeaan door zouden voelen dan door bijv. de afschaffing van roamingkosten.
weet niet of dit ook echt de bedoeling is om mensen europeaan te laten voelen.

brexit was grotendeels een Engels nationalistische beweging. Maar tegelijk voor hun een versterking van de britse identiteit (lees dominantie van de engelse cultuur binnen het VK).

Denk dat je de basis van de oprichting in gedachten mee moet nemen. Dat er 2 totale wereldoorlogen en nog steeds grootste en vernietigende oorlogen van de menselijke geschiedenis over dit continent woerde. Nationalisme was hierin de grote motor. De oplossing om de kans te verkleinen, van deze totale oorlogen onder kleinere natiestaten is een federatie (zie rusland, zie amerika, zie mexico, zie. duitsland, VK (technisch geen federatie, maar wel een single macht tussen rivaliserende natiestaten). een een duidige entiteit (dus verschillende bevolkingsgroepen, hebben geen stem meeer en in de rpaktijk regeerd 1 groep over de rest), is meerdere keren mislukt (zie Rwanda, Joegoslavie, soviet unie etc). Aan de anderkant speelt emotie mee. het is vreemd om vlak na de 2e wereld oorlog een federatie opstarten (want veel nationalisme en identiteit vorming) maar je hebt wel een common belang nodig om kleine verschillen te kunnen beslechten. Dit kan alleen als dit orgaan autoriteit heeft om het te beslechten. Zie de trage en soms onlogische eu als uitkomst tussen al die spanningsvelden die spelen.
  zaterdag 19 juni 2021 @ 22:54:14 #32
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_199968524
Bercow stapt midden in het seizoen over naar Labour. Kon niet meer door één deur met clubvoorzitter Johnson.
pi_199972695
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 22:54 schreef Zelva het volgende:
Bercow stapt midden in het seizoen over naar Labour. Kon niet meer door één deur met clubvoorzitter Johnson.
Zelfs nu hij geen speaker meer is spreekt hij nog netjes in Parliamentary Language. "It suffers from the disadvantage of being wrong." O+
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_199976834
https://www.thegrocer.co.(...)warns/657227.article

Er dreigen in het VK voedseltekorten en andere transportproblemen van onder andere voedsel omdat veel Europese chauffeurs tijdens de pandemie naar hun thuisland zijn vertrokken en nu door de Brexit geen nieuwe werkvergunning krijgen. Benieuwd hoe de Tories dit gaan tackelen. Het is een leuke spagaat, want meer immigratie is niet populair bij hun achterban, maar voedseltekorten al helemaal niet.
  Overall beste user 2022 zondag 20 juni 2021 @ 16:13:00 #35
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199976984
Dat het even moeilijk zou worden was toch geaccepteerd? Over een generatie hebben ze weer meer en beter en goedkoper voedsel dankzij de brexit. Kwestie van geduld.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator zondag 20 juni 2021 @ 20:28:01 #36
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199981916
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 16:13 schreef Ulx het volgende:
Dat het even moeilijk zou worden was toch geaccepteerd? Over een generatie hebben ze weer meer en beter en goedkoper voedsel dankzij de brexit. Kwestie van geduld.
Een generatie? Rees-Mogg stelde dat het 50 jaar zou duren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 20 juni 2021 @ 20:29:49 #37
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199981948
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 16:06 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.thegrocer.co.(...)warns/657227.article

Er dreigen in het VK voedseltekorten en andere transportproblemen van onder andere voedsel omdat veel Europese chauffeurs tijdens de pandemie naar hun thuisland zijn vertrokken en nu door de Brexit geen nieuwe werkvergunning krijgen. Benieuwd hoe de Tories dit gaan tackelen. Het is een leuke spagaat, want meer immigratie is niet populair bij hun achterban, maar voedseltekorten al helemaal niet.
Niet alleen daar doet zich een tekort voor, ook voor de NHS is Brexit een ramp met EU personeel wat vertrokken is en vervanging die vanuit andere landen als India moet komen. Wat dan ineens op slot gaat omdat India een enorme covid uitbraak heeft, bijvoorbeeld.

De import van arbeidskrachten gaat gewoon door, overigens, ze komen alleen niet meer uit de EU nu.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 21 juni 2021 @ 17:39:39 #38
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199992980
quote:
Good Law Project is now able to reveal the names of six more companies awarded PPE contracts through the controversial’ VIP’ fast-track lane for associates of ministers and advisers. These six firms landed nearly half a billion pounds of public contracts – all without competition – and were uncovered in documents prised from Government in the course of our litigation:
https://goodlawproject.org/update/vip-lane-companies-revealed/

Lijk mij dat ze zich in de UK iets drukker maken over details dan hiero.
Muggezifters.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 22 juni 2021 @ 10:53:56 #39
46794 Berkery
Fat bastard
pi_200005807
Led By Donkeys fileert BJ nog maar een keer:

twitter
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenleider, und lummel mich in Bars
pi_200005919
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:53 schreef Berkery het volgende:
Led By Donkeys fileert BJ nog maar een keer:

[ twitter ]
Alles voor eigen/politiek belang. What’s new…

En weer maandje maatregelen erbij voor het volk :(
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 22 juni 2021 @ 11:17:12 #41
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200006094
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:53 schreef Berkery het volgende:
Led By Donkeys fileert BJ nog maar een keer:

[ twitter ]
Als de deltavariant nou eenmaal sneller groeit in de samenleving dan de andere takken, groeit ie sneller. Daar valt intrinsiek niet heel veel tegen te beginnen. Het uitstellen van 'Freedom day' (sowieso een domme term) is ook meer voorzorg dan noodzaak volgens mij, het is niet alsof de ziekenhuizen weer vol aan het stromen zijn.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 11:35:25 #42
46794 Berkery
Fat bastard
pi_200006322
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 11:17 schreef VoMy het volgende:

[..]

Als de deltavariant nou eenmaal sneller groeit in de samenleving dan de andere takken, groeit ie sneller. Daar valt intrinsiek niet heel veel tegen te beginnen. Het uitstellen van 'Freedom day' (sowieso een domme term) is ook meer voorzorg dan noodzaak volgens mij, het is niet alsof de ziekenhuizen weer vol aan het stromen zijn.
Het was sowieso een dom idee om maanden van te voren al aan te kondigen dat alles weer open zou gaan op 21 juni. Dan heb ik meer begrip voor Rutte & co die nooit meer dan 3 weken vooruit kijken, maar dat is dan weer 'zwalkend beleid'.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenleider, und lummel mich in Bars
pi_200006928
TheGuardian plaatste gister wat stukken uit de Substack van Cummings. Geeft een aardig inzicht in politiek, maar niet iets waar je erg blij van wordt.

Begraven in de liveblog van gister, heb ik het gekopieerd en in een spoiler gezet.

Hier een klein stukje eruit:

quote:
I’ve studied a lot of wars and disasters since a kid. I have had a strong sense since a teen of how fragile civilisation is.

Then I got involved in politics and like most people I assumed that people near the apex of power must be ‘serious’.

Then I discovered, bit by bit 1999-2001 that almost all of them are not just clueless, they aren’t even trying to figure things out or do things well and many of them are just totally fixated on status games in SW1, not helping people - and then I realised the system is so bad it’s hard to see how it cures itself.

That scared me a lot and still does and all experience since has confirmed this!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200007586
Europese Rekenkamer kraakt EU landbouwbeleid: https://www.nrc.nl/nieuws(...)dbouw-faalt-a4048191
Dankzij Brexit kunnen kunnen de Britten dit al een stuk beter doen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)edselbeleid-a4023021

Een van de kwalijkste kanten van de EU: het landbouwbeleid. Een kwestie die laat zien dat het binaire denken hier rondom Brexit wat te simplistisch is.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:25:38 #45
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_200007667
Er is zeker genoeg te verbeteren aan de EU. Maar dat doe je van binnenuit ipv het kind met het badwater weg te gooien.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_200008442
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Europese Rekenkamer kraakt EU landbouwbeleid: https://www.nrc.nl/nieuws(...)dbouw-faalt-a4048191
Dankzij Brexit kunnen kunnen de Britten dit al een stuk beter doen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)edselbeleid-a4023021

Een van de kwalijkste kanten van de EU: het landbouwbeleid. Een kwestie die laat zien dat het binaire denken hier rondom Brexit wat te simplistisch is.
Even gelachen, dank voor dit.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 14:22:30 #47
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200008504
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Europese Rekenkamer kraakt EU landbouwbeleid: https://www.nrc.nl/nieuws(...)dbouw-faalt-a4048191
Dankzij Brexit kunnen kunnen de Britten dit al een stuk beter doen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)edselbeleid-a4023021

Een van de kwalijkste kanten van de EU: het landbouwbeleid. Een kwestie die laat zien dat het binaire denken hier rondom Brexit wat te simplistisch is.
Waar staat 'soms' in 'soms dragen subsidies bij aan uitstoot van broeikasgassen' bedoelen ze 'vrijwel altijd'.
pi_200008748
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:25 schreef Perrin het volgende:
Er is zeker genoeg te verbeteren aan de EU. Maar dat doe je van binnenuit ipv het kind met het badwater weg te gooien.
Dat is de eeuwige discussie natuurlijk, voor Nederland in de EU geldt dat zeker. Het hopelijk positieve aan deze situatie is dat het de EU onder druk zet tot verandering als men ziet dat, in dit geval, de Britse landbouw floreert.

De conservatieven in het UK kunnen sowieso wat beter ideologie loslaten dan de conservatieven in veel andere landen (ik kan het vooral vergelijken met hun zusterpartij in Nederland, de VVD). Voorbeelden zijn dit landbouwbeleid, maar ook genoemde frisdranktaks en de redelijk ambitieuze CO2-doelen.

(Wat je alleen veel ziet, zeker ook bij progressief Nederland, is een soort van reflex dat alles rondom de Brexit slecht/xenofoob is. Dat is wat ik wat te simplistisch en binair vind.)
pi_200008759
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Europese Rekenkamer kraakt EU landbouwbeleid: https://www.nrc.nl/nieuws(...)dbouw-faalt-a4048191
Dankzij Brexit kunnen kunnen de Britten dit al een stuk beter doen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)edselbeleid-a4023021

Een van de kwalijkste kanten van de EU: het landbouwbeleid. Een kwestie die laat zien dat het binaire denken hier rondom Brexit wat te simplistisch is.
Overigens zijn de environmental policies in de UK ook verre van goed te noemen. Op dit moment wordt bijv nieuwe regelgeving voorgesteld voor reptielen en amfibien. Vrijwel alle soorten gaan al jaren hard achteruit, maar (nog) niet geregistreerd als 'endangered' of 'critically endangered', vooral omdat ze nog vrij breed verspreid voorkomen.
Het voorstel is nu om alle bescherming voor die dieren op te heffen. Dat zou er op neer komen dat je gewoon ringslangen mag verzamelen en verkopen, en doodslaan, bouwers hoeven er totaal geen rekening mee te houden etc.
En de procedure is zo opgesteld dat je alleen bezwaar mag aantekenen als de dieren 'endangered' of 'critically endangered' (op 2 soorten na is dat niet het geval) zijn, of dat ze bedreigd worden door handel (niet het geval) of wanneer je hard bewijs hebt dat ze wel 'endangered' of 'critically endangered' zouden moeten zijn. Als dat bewijs er was, dan zouden ze dat al wel zijn toch (veel zijn het niet, niet omdat ze die status eigenlijk verdienen, maar omdat er geen gedegen data is om dat te ondersteunen). Adders bijv zijn recent uitgestorven in Oxfordshire, en gaan vrijwel overal hard achteruit, maar zijn officieel niet 'endangered'. Je mag in de bezwaarprocedure niet aanvoeren dat de dieren hun huidige status te danken hebben aan hun huidige beschermingsstatus. Dus dat adders dankzij de huidige regelgeving niet helemaal afgegleden zijn tot 'critically endangered' mag niet als reden opgevoerd worden om bezwaar aan te tekenen om hun hele beschermingsstatus te verliezen.
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 14:48:12 #50
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200008880
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Europese Rekenkamer kraakt EU landbouwbeleid: https://www.nrc.nl/nieuws(...)dbouw-faalt-a4048191
Dankzij Brexit kunnen kunnen de Britten dit al een stuk beter doen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)edselbeleid-a4023021

Een van de kwalijkste kanten van de EU: het landbouwbeleid. Een kwestie die laat zien dat het binaire denken hier rondom Brexit wat te simplistisch is.
Brexit wordt afgerekend op de beloftes die gedaan zijn door degenen die voorstander waren. Geen enkel van de toenmalige argumenten zijn uitgekomen. Niet een.

Tot op heden is Brexit niet zo slecht als de tegenstanders verwachtten en niet zo goed als voorstanders claimden. Overall is er sprake van een achteruitgang voor het VK, echter. En eigen landbouwbeleid is leuk maar het VK is afhankelijk van import van landbouwproducten, met eigen producten komen ze er niet. En de Australie deal verslechterd de situatie van Britse boeren. Iets wat de EU niet toestaat. Ook wel een puntje.

https://www.independent.c(...)armers-b1866088.html

Overigens gaat dit over de periode waarin het VK in de EU zat, natuurlijk, en dus mede verantwoordelijk voor dat EU beleid was.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')