abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 juni 2021 @ 07:51:25 #76
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_199939959
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Bizar inderdaad
WAO-uitkering met gratis parkeerplek? Om heen en weer te rijden naar je zwarte klusjes?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 18 juni 2021 @ 09:58:49 #77
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199941163
Als de tweede klas vol zit vind ik het een prima idee om mensen die lastiger kunnen staan naar de eerste klas te laten gaan. Of stoelen in de tweede klasse die gereserveerd zijn voor mensen die slechter kunnen staan. Dan kan de conducteur evt helpen met die vrij maken. Die moet het toch controleren, ook bij naar de eerste klasse sturen.

Vind de laatste vier maanden alleen wel vrij lang. Zonder complicaties kan je dan gewoon nog prima rondhuppelen en met complicaties eerder misschien al niet.
Met 5 maanden zwanger toon je ook niet altijd al duidelijk, wat controle lastiger maakt. Ik zou zeggen de laatste twee maanden, dan kan het echt wel een beetje zwaar worden te moeten blijven staan en is in het halletje op de grond zitten (en weer overeind komen) lastiger.

Maar lastiger kunnen blijven staan geld ook voor vele andere mensen. Die jongeman met een blessure, die oude van dage en ga zo maar door. Of gewoon keihard gewerkt/gesport of wat dan ook, echt vies moe zijn en graag willen zitten.
Het is vooral een probleem dat bepaalde trajecten op bepaalde tijden gewoonweg niet genoeg ruimte hebben, vrijwel altijd te vol zijn. Dat was al zo toen ik nog naar school ging (ja ja, oma vertelt). Het was en is gewoon standaard een probleem op bepaalde trajecten en tijden.
Ze zouden gewoon voor meer ruimte moeten zorgen. Ook degene die wel kunnen staan hebben betaald voor de reis en een zit plek.

Heb ook weleens gehad dat ik echt af was. Pijn in mijn rug, zo moe dat ik amper de ene voet voor de ander kon zetten. En dat een oma vroeg of ze op mijn plaats mocht zitten. Nou liever niet eigenlijk…
Natuurlijk laat je dan zo’n oma niet maar staan, maar als je dan zegt dat je echt rugpijn hebt en moe bent, of iemand anders niet op kan staan wordt je nog als onbeleefd gezien ook. Want je bent jong en dan kan je natuurlijk nooit eens echt even graag willen zitten, waar je voor betaald hebt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 10:10:10 #78
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_199941286
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:24 schreef Captain_Ghost het volgende:
Laat de zwangere en handicapten in 1e klasse reizen.. Zij hebben al moeilijk genoeg.
Kun je nagaan hoe moeilijk zwangere gehandicapten het hebben.
pi_199942304
ze kunnen toch zelf ticket kopen voor 1e klas? Of hun werkgever ? (hoewel zwangere vrouwen de werkgever al geld kosten)
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_199943282
En wie gaat dat betalen?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199943462
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 09:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Als de tweede klas vol zit vind ik het een prima idee om mensen die lastiger kunnen staan naar de eerste klas te laten gaan. Of stoelen in de tweede klasse die gereserveerd zijn voor mensen die slechter kunnen staan. Dan kan de conducteur evt helpen met die vrij maken. Die moet het toch controleren, ook bij naar de eerste klasse sturen.
Dit. Maar om dat nou in de tweede kamer te moeten gaan regelen. Laat de NS gewoon een beleidswijziging de deur uit doen. En me dunkt dat de NS conducteurs in de huidige situatie ook al wel gewoon coulance tonen.

Dit kan de NS gewoon in 1 tweetje regelen zonder dat het ze ook maar een cent hoeft te kosten.

"Wanneer tweede klasse coupés vol zitten, zullen onze conducteuren aangeven dat het toegestaan is voor zwangere vrouwen om in de eerste klasse plaats te nemen ^Merel"

Tada.

[ Bericht 7% gewijzigd door probeer op 18-06-2021 13:13:29 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_199943488
j
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:52 schreef superniger het volgende:
En wie gaat dat betalen?
Jij
pi_199943489
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 11:46 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
ze kunnen toch zelf ticket kopen voor 1e klas? Of hun werkgever ? (hoewel zwangere vrouwen de werkgever al geld kosten)
Volgens mij gaat het om situaties waarin de tweede klasse dus vol zit. Dan waggel je niet weer even hoogzwanger terug naar de opwaardeerautomaten om je abonnement op 1e klasse te zetten, om vervolgens nog nét die trein te halen.

Edit: Niet dus. Nou, dat vind ik een beetje raar.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 18 juni 2021 @ 13:09:10 #84
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199943512
We kampen met overbevolking en een klimaatprobleem dus als je dan toch, tegen beter weten in, kinderen op de wereld wil zetten zorg je zelf maar voor je hobby
  vrijdag 18 juni 2021 @ 13:10:59 #85
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199943533
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 11:46 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
ze kunnen toch zelf ticket kopen voor 1e klas? Of hun werkgever ? (hoewel zwangere vrouwen de werkgever al geld kosten)
Of er zijn gewoon voldoende tweede klasse plaatsen. Ze verkopen er niet meer dan er zijn…
Het is zot dat ik een treinkaartje koop en ik moet staan…

Als ik een hotel boek is het ook niet zo dat ik op de gang moet slapen. Ze weten hoeveel plaatsen ze hebben, laten ze daar wat mee doen.
Nogmaals, bepaalde trajecten op bepaalde tijden zijn standaard een probleem. Geef meer ruimte of beperk het aantal reizigers.

Deze bedrijven dienen een strakker te regelen of meer ruimte te bieden. Het is niet dat dit een nieuw probleem is. Een ruime 20 jaar terug was dit al zo.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 13:17:25 #86
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199943609
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:52 schreef superniger het volgende:
En wie gaat dat betalen?
Het wordt al betaald hè?
Niemand reist gratis, je betaald voor je reis.

Tuurlijk kunnen er uitzonderingen zijn, maar dit gaat niet over een enkele uitzondering. Dit gaat over stelselmatig op bepaalde trajecten en tijden.
Dit soort voorstellen waren er al 20+ jaar geleden en tot op heden is het nog dezelfde shit.
De oplossing is verhoog de capaciteit op bepaalde trajecten en tijden. De mensen die reizen betalen al, de prijs is in die 20+ jaar omhoog gegaan, de capaciteit niet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 18 juni 2021 @ 13:22:06 #87
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199943672
Ze moeten alle zwangeren lekker ergens in een kamp flikkeren tot een jaar na de bevalling.
Is beter voor het kind, de partner, en de samenleving.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 13:22:52 #88
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199943680
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:05 schreef probeer het volgende:

[..]

Dit. Maar om dat nou in de tweede kamer te moeten gaan regelen. Laat de NS gewoon een beleidswijziging de deur uit doen. En me dunkt dat de NS conducteurs in de huidige situatie ook al wel gewoon coulance tonen.

Dit kan de NS gewoon in 1 tweetje regelen zonder dat het ze ook maar een cent hoeft te kosten.

"Wanneer tweede klasse coupés vol zitten, zullen onze conducteuren aangeven dat het toegestaan is voor zwangere vrouwen om in de eerste klasse plaats te nemen ^Merel"

Tada.
Is idd een prima oplossing, vooral voor de uitzondering.

Maar wat me steekt is dat dit al zo lang een stelselmatig probleem is. Standaard bepaalde ritten veelste vol zitten.
Als 17 jarige wist ik al dat ik in het halletje op de grond mocht zitten of staan. Samen met anderen, een ok plekje op de grond was al lastig.
Nu is dat nogsteeds zo.

Als 17 jarige (ik ben 43 inmiddels!) betaalde ik er al voor, maar had geen zitplek.
Dit is stelselmatig en daarom zeg ik zorg voor meer zit plekken. En als dan er nogsteeds een keertje een probleem is laat dan degene die lastig kunnen staan naar de eerste klasse gaan.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_199943725
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Is idd een prima oplossing, vooral voor de uitzondering.

Maar wat me steekt is dat dit al zo lang een stelselmatig probleem is. Standaard bepaalde ritten veelste vol zitten.
Als 17 jarige wist ik al dat ik in het halletje op de grond mocht zitten of staan. Samen met anderen, een ok plekje op de grond was al lastig.
Nu is dat nogsteeds zo.

Als 17 jarige (ik ben 43 inmiddels!) betaalde ik er al voor, maar had geen zitplek.
Dit is stelselmatig en daarom zeg ik zorg voor meer zit plekken. En als dan er nogsteeds een keertje een probleem is laat dan degene die lastig kunnen staan naar de eerste klasse gaan.
Klopt. De kassameisjes van mijn lokale jumbo spelen een stuk beter op verwachtte drukte in dan de NS. Daarbij zijn er vaak genoeg ook relatief veel te veel 1e klasse plekken.

Maarja, dat zie ik ze niet zo 123 veranderen, en tot die tijd zou zo'n klein stukje coulance een aardige oplossing zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 18-06-2021 13:36:18 ]
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 18 juni 2021 @ 13:33:40 #90
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199943826
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:22 schreef Netsplitter het volgende:
Ze moeten alle zwangeren lekker ergens in een kamp flikkeren tot een jaar na de bevalling.
Is beter voor het kind, de partner, en de samenleving.
Bs.

Ik hobbelde nog lekker rond op de dag dat ik ging bevallen. Heb zelfs nog gewerkt op die dag. Een week later kon ik weer rustig aan werken en dingen doen.
Deed oppas werk (twee kinderen met beperking en dus extra zorg) en dat ging heel prima met zwangere buik en daarna met ukje bij me.

Afgezien van nare complicaties staat zwanger niet gelijk aan gehandicapt.
Het grote probleem is dat we nieuwe zuigelingen in deze maatschappij niet echt accpeteren. Terwijl dat beetje verlies aan bv zoogtijd niet in verhouding staat met helemaal niet aanwezig zijn.
Het is zot dat bv ik (allang niet meer aan de orde) niet kan werken omdat ik een zuigeling heb. Ik kon prima werken, wat minder, maar nogsteeds prima.

Ik zie vrouwen met zuigelingen vanalles doen. Mee naar de paarden, of andere hobby’s, maar werk kan ineens niet?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 13:35:34 #91
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199943842
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Klopt. De kassameisjes van mijn lokale jumbo spelen een stuk beter op verwachtte drukte in dan de NS. Daarbij zijn er vaak genoeg ook relatief veel te veel 1e klasse plekken.

Maarja, dat zie ik ze niet zo 123 veranderen, en tot die tijd zo zo'n klein stukje coulance een aardige oplossing zijn.
Mee eens.
Maar wel met druk om die trajecten/tijden een keer op te gaan lossen.
Ook toen ik moe en pijnlijk liever zou blijven zitten kon het niet en dat is nogsteeds zo.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 13:42:50 #92
117098 Hathor
Effe niet
pi_199943937
quote:
99s.gif Op donderdag 17 juni 2021 15:48 schreef bijdehand het volgende:
Ik heb een bierbuik en identificeer me als zwangere vrouw. Mag ik dan ook gratis reizen?
Nee, sterker nog, omdat je zwanger bent, worden twee tickets in rekening gebracht.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 18 juni 2021 @ 13:43:24 #93
414785 sirdanilot
pi_199943939
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat is zo fraudegevoelig. Iedereen kan zo'n doktersverklaring simpel maken en een conducteur heeft en de tijd, expertise en de bevoegdheid niet om zoiets te controleren.
Ik zou zeggen, als een vrouw echt de tijd neemt om te doen alsof ze zwanger is, toneelbuik om, formulieren vervalsen etc.

Dan heeft ze dat gratis halfuurtje tussen utrecht en amsterdam wel verdiend hoor. Ga ik niet zeiken als ze niet betaalt voor de eerste klas.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_199943971
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:43 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, als een vrouw echt de tijd neemt om te doen alsof ze zwanger is, toneelbuik om, formulieren vervalsen etc.

Dan heeft ze dat gratis halfuurtje tussen utrecht en amsterdam wel verdiend hoor. Ga ik niet zeiken als ze niet betaalt voor de eerste klas.
Iedere vrouw met een beetje overgewicht hoeft niets te doen behalve zo'n verklaring van internet te downloaden die dan heel makkelijk te vinden zijn. Niks formulieren vervalsen of een nepbuik.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 18 juni 2021 @ 13:47:46 #95
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199943987
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Bs.

Ik hobbelde nog lekker rond op de dag dat ik ging bevallen. Heb zelfs nog gewerkt op die dag. Een week later kon ik weer rustig aan werken en dingen doen.
Deed oppas werk (twee kinderen met beperking en dus extra zorg) en dat ging heel prima met zwangere buik en daarna met ukje bij me.

Afgezien van nare complicaties staat zwanger niet gelijk aan gehandicapt.
Het grote probleem is dat we nieuwe zuigelingen in deze maatschappij niet echt accpeteren. Terwijl dat beetje verlies aan bv zoogtijd niet in verhouding staat met helemaal niet aanwezig zijn.
Het is zot dat bv ik (allang niet meer aan de orde) niet kan werken omdat ik een zuigeling heb. Ik kon prima werken, wat minder, maar nogsteeds prima.

Ik zie vrouwen met zuigelingen vanalles doen. Mee naar de paarden, of andere hobby’s, maar werk kan ineens niet?
Niks BS. Ik hoor alleen maar gejank rondom zwangere vrouwen. Waar is de partner in dit verhaal?
Waarom krijgt hij/zij geen aandacht in het bijna twee jaar durende proces rondom zwangere vrouwen?
Nee, alle aandacht gaat naar die zwangere vrouwen.... :r
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 18 juni 2021 @ 13:49:26 #96
414785 sirdanilot
pi_199944012
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Iedere vrouw met een beetje overgewicht hoeft niets te doen behalve zo'n verklaring van internet te downloaden die dan heel makkelijk te vinden zijn. Niks formulieren vervalsen of een nepbuik.
Nou ik heb liever dat alle dikke kortpittige kapsels in de eerste klas gaan zitten want dan heb ik tenminste wat meer ruimte in mijn vierzittertje.

Ik zie vooralsnog echt geen enkel probleem hiermee.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_199944038
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:07 schreef probeer het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het om situaties waarin de tweede klasse dus vol zit. Dan waggel je niet weer even hoogzwanger terug naar de opwaardeerautomaten om je abonnement op 1e klasse te zetten, om vervolgens nog nét die trein te halen.

Edit: Niet dus. Nou, dat vind ik een beetje raar.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Of er zijn gewoon voldoende tweede klasse plaatsen. Ze verkopen er niet meer dan er zijn…
Het is zot dat ik een treinkaartje koop en ik moet staan…

Als ik een hotel boek is het ook niet zo dat ik op de gang moet slapen. Ze weten hoeveel plaatsen ze hebben, laten ze daar wat mee doen.
Nogmaals, bepaalde trajecten op bepaalde tijden zijn standaard een probleem. Geef meer ruimte of beperk het aantal reizigers.

Deze bedrijven dienen een strakker te regelen of meer ruimte te bieden. Het is niet dat dit een nieuw probleem is. Een ruime 20 jaar terug was dit al zo.
Nee, ik denk verkeerde analogie. Als je slecht slaapt vanwege lawaai vraag je toch ook vooraf aan het hotel om aan een stille kant te mogen slapen. Als jij weet dat je zwanger bent zou ik het voor me zelf zo makkelijk mogelijk maken dus inderdaad 1e klas reizen ipv vechten tegen windmolens als het gaat of wel/niet zitplaats tweede klas.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 15:22:36 #98
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199945099
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:47 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Niks BS. Ik hoor alleen maar gejank rondom zwangere vrouwen. Waar is de partner in dit verhaal?
Waarom krijgt hij/zij geen aandacht in het bijna twee jaar durende proces rondom zwangere vrouwen?
Nee, alle aandacht gaat naar die zwangere vrouwen.... :r
Euhm, hij is niet zwanger?

En de meeste vrouwen janken niet, of je moet het kijk mij, zo blij, zien als gejank?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 15:31:43 #99
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199945281
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:51 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]


[..]

Nee, ik denk verkeerde analogie. Als je slecht slaapt vanwege lawaai vraag je toch ook vooraf aan het hotel om aan een stille kant te mogen slapen. Als jij weet dat je zwanger bent zou ik het voor me zelf zo makkelijk mogelijk maken dus inderdaad 1e klas reizen ipv vechten tegen windmolens als het gaat of wel/niet zitplaats tweede klas.
In dit geval vraagt die zwangere een plaats, betaald ze daarvoor (net als ieder ander).
En blijkt keer op keer, dag na dag, dat er geen plaats is.

Dan kan je een oplossing vinden voor die zwangere/oudere/om andere reden slecht ter been, maar feit blijft dat al 20+ jaar er stelselmatig geen plek is op bepaalde trajecten en tijden. Dit geen uitzondering is, maar elke dag hetzelfde.

Dan wordt het tijd om eens te kijken naar wat men aanbied. Waarom moet ik als niet zwangere en normaliter goed ter been persoon betalen voor een plek die er stelselmatig niet is?
Dan ligt het probleem toch echt bij de aanbieder. Die zwangere vraagt niet om een eerste klas plaats, die betaald voor een tweede klas plaats. Die is er niet, nogmaals, is er stelselmatig niet.
Ze vraagt niet om die stille kant en betaald daarvoor. Ze betaald voor een plek in de tweede klasse, net zoals jij en ik doen.

Het probleem is dus plaatsen verkopen die er niet zijn. Zwanger, oud, gehandicapt of om andere redenen willen zitten is niet het probleem. Men betaald voor een zitplek en die is er niet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_199945618
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 15:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

In dit geval vraagt die zwangere een plaats, betaald ze daarvoor (net als ieder ander).
En blijkt keer op keer, dag na dag, dat er geen plaats is.

Dan kan je een oplossing vinden voor die zwangere/oudere/om andere reden slecht ter been, maar feit blijft dat al 20+ jaar er stelselmatig geen plek is op bepaalde trajecten en tijden. Dit geen uitzondering is, maar elke dag hetzelfde.

Dan wordt het tijd om eens te kijken naar wat men aanbied. Waarom moet ik als niet zwangere en normaliter goed ter been persoon betalen voor een plek die er stelselmatig niet is?
Dan ligt het probleem toch echt bij de aanbieder. Die zwangere vraagt niet om een eerste klas plaats, die betaald voor een tweede klas plaats. Die is er niet, nogmaals, is er stelselmatig niet.
Ze vraagt niet om die stille kant en betaald daarvoor. Ze betaald voor een plek in de tweede klasse, net zoals jij en ik doen.

Het probleem is dus plaatsen verkopen die er niet zijn. Zwanger, oud, gehandicapt of om andere redenen willen zitten is niet het probleem. Men betaald voor een zitplek en die is er niet.
klopt inhoudelijk heb je gelijk maar als je weet dat je tegen windmolens vecht kun je toch maar beter als je slecht ter been bent of whatever dan maar 1e klas kopen als je dat belangrijk vindt. Men gaat toch niet meer treinen in zitten want er is geen concurrentie
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')