Hoiquote:Op zondag 20 juni 2021 13:38 schreef tombolafan het volgende:
Dank voor het welkom
Hoi SQ! Idd, die buik!tussen kind 1 en 2 nog 2 miskramen gehad dus m'n lijf was sowieso al ruimer dan normaal zeg maar. Maar erna slaapproblemen en van alles waardoor het niet beter ging
[..]
Dit is ook mijn gedachtefout
Niet meer snoepen is bij mij best snel afvallen, dan denk ik, 'dit kan er dan ook wel bij, en dit en ach dit en dit ook wel en en en dan zit het er zo weer aan'
Klinkt goed. Je hebt me op ideeën gebracht.quote:Op zondag 20 juni 2021 16:12 schreef Declan-Harp het volgende:
1 TGTG box werd gecanceld, de andere was prima gevuld.
Vanavond gewokte paprika/aubergine met gegrilde kaas, morgen risotto met spinazie en prei. Frambozen voor door de kwark morgen bij de lunch, en mandarijntjes voor tussendoor
Met wat?quote:Op zondag 20 juni 2021 16:54 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Klinkt goed. Je hebt me op ideeën gebracht.
Het was lekker!quote:
Vorig jaar weinig, af en toe pizza of gebak op een verjaardag.quote:Op zondag 20 juni 2021 18:01 schreef Medusa666 het volgende:
Hoe vaak eten jullie tijdens het afvallen junkfood?
Net een beetje chips gegeten en voelde mij meteen schuldig, terwijl dat ergens ook niet goed voelt omdat het toch maar een paar chippies was.
Ik probeer me nu heel erg in te houden en niks te nemen. Normaal nam ik gewoon alles en als ik dat vandaag (Vaderdag) gedaan had, zou ik een tompoes, stuk brownie, twee keer een bakje chips en een berg broodjes knakworst gegeten hebben. Ik/mijn lijf moet ff wennen aan minder snaaien, daarna wil ik het weer een beetje op gaan bouwen maar dan met matequote:Op zondag 20 juni 2021 18:01 schreef Medusa666 het volgende:
Net een beetje chips gegeten en voelde mij meteen schuldig, terwijl dat ergens ook niet goed voelt omdat het toch maar een paar chippies was.
Van de diëtiste moet ik dat eens per week doen.quote:Op zondag 20 juni 2021 18:01 schreef Medusa666 het volgende:
Het staat hier morgen ook op het menu, met kastanjechampignonsquote:Op zondag 20 juni 2021 17:58 schreef LPFAN het volgende:
RisottoStaat hier ook weer eindelijk eens op het menu deze week.
Ja, eens hoor. Ik heb ook kcal geteld en doe dat nu nog, maar meer om in de gaten te houden dat ik niet blijf afvallen. Heb jarenlang lang hoger gezeten (wel nog gezond BMI, dus stabiel blijven lukte wel), maar stoppen met pil deed weer wat eraf vliegen. Ook dat soort hormonaal gedoe valt blijkbaar niet te onderschatten.quote:Op zondag 20 juni 2021 13:34 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat is heel knap, denk ook voor veel mensen niet of nauwelijks haalbaar. Als je niet helemaal door hebt hoeveel je eet kan kcals en macro’s tellen goed helpen. Zeker op het moment dat je echt kilo’s kwijt wilt. Het allerlastigste moment is denk ik als je er zo ongeveer bent, hoe ga je standhouden?
Het werkt zeker niet voor iedereen hetzelfde. Voor bewustwording kan kcals en macro’s tellen (zeker voor vrouwen, die eten vaak veel te weinig eiwit!) best handig zijn. Wist je bijvoorbeeld dat voor een gezonde hormoon huishouding het belangrijk is voldoende vetten binnen te krijgen? Dus helemaal naar nul met vet is niet gezond. Dan ga je je aardig rottig voelen. Dus af en toe een stukje vette zalm? Top!
Wat dat betreft ben ik het eens met de mensen die zeggen dat niets echt verboden is. Alhoewel ik frisdrank met suiker en vruchtensap als eerste zou laten staan.
Maak ik die van mij ook meequote:Op zondag 20 juni 2021 18:36 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Het staat hier morgen ook op het menu, met kastanjechampignons
De gedragsverandering heeft echt lang nodig om post te vatten. En daarna de boel stabiel houden de rest van je leven is best lastig. Zeker omdat er eigenlijk altijd zoveel eten en lekkers voorhanden is, elke straathoek en anders laat je het bezorgen.quote:Op zondag 20 juni 2021 18:46 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ja, eens hoor. Ik heb ook kcal geteld en doe dat nu nog, maar meer om in de gaten te houden dat ik niet blijf afvallen. Heb jarenlang lang hoger gezeten (wel nog gezond BMI, dus stabiel blijven lukte wel), maar stoppen met pil deed weer wat eraf vliegen. Ook dat soort hormonaal gedoe valt blijkbaar niet te onderschatten.
Mijn manier nu is IF, kcal tellen, en gezond eten. En ja, daar horen ook vetten bij (avocado, roomboter, olijfolie, ongebrande noten ...), en zaken als extra pure choco en blauwe bessen. En dat hou ik lekker in balans met pizza en wijn en ijsMaar ik voer dus nergens macro's en micro's in.
En zo zijn er ook mensen die het goed doen op een dietiste die optimel en margarine aanraadt, of weight watchers, 6x pd eten, OMAD, of ... Zolang het maar voor ze werkt, en nogmaals, ik geloof echt dat mensen doen wat ze op dat moment kunnen. Dat er soms gebrek is aan kennis, tsja, het kan ook lastig zijn te weten wie je moet geloven soms. Advies geven kan geen kwaad, en dat op een respectvolle manier brengen (ipv 'dit is de enige manier') ook niet. Daarbij denk ik dat er in dit topic stiekem heel veel kennis rondloopt, en dat het geen gebrek is aan discipline, maar het mentale aspect. Simpel voorbeeld, iemand die van jongs af aan heeft geleerd dat verdriet weggegeten dient te worden. Dat kun je wel met wilskracht tegengaan, maar je onbewuste programmering zegt wat anders.
Lijstje vandaag:
O alpro met muesli en lijnzaad, bietensap
L crackers met zuivelspread light, proteinekwark, extra pure choco, bak aardbeien
T chai latte met koekje, 2x huisgemaakte icetea (en te oordelen naar de smaak was die niet bepaald suikervrij)
D pasta met champignonsaus, venkelsalade met rozijn (en o.a. olie in dressing), banaan
B klein uurtje wandelen, balance board squats
Is dat perfect? Nope. Maar weekendterrasje lijstje, en dat mag ook gewoon. Zo'n 2100 kcal, iets lager dan ik meestal mik, maar tis niet de enige weekenddag![]()
Nou, tis weer genoeg tekst voor vandaag
Ik heb gister kfc gegeten en vandaag burgerkingquote:Op zondag 20 juni 2021 18:01 schreef Medusa666 het volgende:
Ik begon hier met posten midden 70 volgens mij en een totaal van 38.8 als ik mijn doel heb bereikt . Maar ik blijf wel gewoon altijd binnen mijn kcal behoefte, dan val je vanzelf wel af als het goed is. Ik moet nog een beetje uitvogelen hoeveel kcal om op bewicht te blijven straks, maar ik weet nog niet echt goed waar ik ga eindigen. Ik had als doel 58kg, als ik daar ben dan zie ik wel weer verder.quote:Op zondag 20 juni 2021 23:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Al op gezond BMI? Je gaat echt als een speer dan! (Mix van bewondering en jaloezie). Waarop begon je ook alweer en waar zit je nu? Misschien moet ik jouw lijstjes eens uitproberen
![]()
Ik moet hier ook weer echt even komen aanhaken. Ik ben wat losser geweest afgelopen twee weken en al tijdje stabiel tussen 64.5-65.5, maar ik wil er nog 10kg af. Maar ik merk wel dat de 'zin' om daar weer echt mee aan de slag te gaan een stuk minder is omdat het de vorige keer dus niet echt opschoot voor m'n gevoel. Maarja. Met niet ermee aan de slag gaan, gaat er ook niks gebeuren, dus schop onder m'n kont en wat gaan doen.
Af en toe eet ik wel chips, maar altijd kleine porties en dan ook in een bakje. En tijdens het warme weer ook wel eens een waterijsje, maar dat is omdat ik roomijs oprecht niet lekker vind.quote:Op zondag 20 juni 2021 18:01 schreef Medusa666 het volgende:
Snack a jack tel ik gewoon als chips.quote:Op zondag 20 juni 2021 23:57 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik eet eigenlijk nooit chips of snoep. Ik eet net zo graag een zakje snack a jack. Kan ik iig mijn krentenbrood en andere dagelijkse troepjes blijven eten.
Oh, in dat geval eet ik ook nog eens vaak chipsquote:Op maandag 21 juni 2021 00:12 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Snack a jack tel ik gewoon als chips.Ook al is het niet van aardappel gemaakt. Snoep en chocola eet ik niet, maar ook alleen omdat ik het niet zo lekker vind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |