abonnement Unibet Coolblue
pi_199906521
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 07:31 schreef Janneke141 het volgende:
Hoeveel tieners hebben we eigenlijk met long-covid? Daar zijn vast cijfers van.
10% toch van de mensen die covid oplopen, dat zijn honderdduizenden mensen....
  woensdag 16 juni 2021 @ 07:54:40 #277
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199906601
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 07:37 schreef ipa84 het volgende:

[..]

350 kinderen tegen over hoeveel besmettingen onder kinderen? Plus hoeveel real world data is er al bekent van bijwerkingen van vaccins bij kinderen? Maar het is duidelijk te zien dat je dus totaal niets hebt met medische ethische vraagstukken. Maar gelukkig doet jouw mening er verder niet toe over bijvoorbeeld het AZ vaccin of dit onderwerp.
Als we toch besluiten om jongeren tussen de 12 en 17 gaan vaccineren is dat altijd op vrijwillige basis. Als jongeren het niet aandurven om het coronavaccin te nemen hoeven ze zich niet te laten prikken, maar gun de jeugd de mogelijkheid om zich te laten vaccineren en zeg niet bij voorbaat nee tegen vaccinatie van de jeugd, terwijl er wel een hoop welwillenden zijn.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199906603
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 07:21 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Kijk hier gaat je dus volledig de fout in met je tunnelvisie door alleen maar te kijken naar het reproductiegetal. Het AZ vaccin werd op een gegeven moment niet meer gegeven aan jonge vrouwen/mensen omdat de nadelen te groot waren dan de voordelen.
Dat is niet waar, het vaccin wordt niet meer gegeven omdat er andere vaccins beschikbaar zijn met minder bijwerkingen bij die groep.


quote:
Die afweging moet eerst gemaakt worden. Heeft het vaccin meer voordelen dan nadelen (bijwerkingen) bij kinderen dan een natuurlijke infectie.
Ja.

quote:
Kinderen zonder medische achtergrond hebben bijna geen last van het virus maar er zijn wel cijfers dat de bijwerkingen van de vaccins bij kinderen groter kunnen zijn. Wat ze in andere landen doen maakt totaal niet uit. In andere landen is bijvoorbeeld euthanasie niet toegestaan hier wel en zo zijn er nog tal van andere voorbeelden. In het VK willen zij bijvoorbeeld eerst meer data hebben voordat ze de afweging maken.
[..]
Andere landen maken ook die afweging.
Waarom zouden die tot een andere komen dan wij?
Euthenasie is een slecht voorbeeld overigens

quote:
Bron ad live blog.

In dit twitterdraadje wordt perfect uitgelegd hoe de afweging moet zijn.
[ twitter ]
Plus deze cijfers moet je ook meenemen in je overweging.
[ twitter ]
Dus de samenvatting van het hele verhaal stop een keer met dat geleuter over het R getal, daar maken veel meer mensen de fout.
Waarom stoppen met het R-getal?
Het is natuurlijk goed om ook naar andere aspecten te kijken, maar waarom 1 aspect volledig negeren?
De verspreiding van het virus zoveel mogelijk beperken is een van de doelen om de crisis te boven te komen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 16 juni 2021 @ 07:55:13 #279
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_199906606
Als iemand hier continu tweets plaatst met klinkklare onzin vanuit het anti-vax en 'coronamaatregelen zijn vergelijkbaar met nazi Duitsland' kamp, mag je dan alleen de tweets wappie noemen, of ook wijzen op de mentale tekortkomingen van de user die de tweets plaatst?
Géén kloon van tvlxd!
pi_199906637
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 07:54 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Als we toch besluiten om jongeren tussen de 12 en 17 gaan vaccineren is dat altijd op vrijwillige basis. Als jongeren het niet aandurven om het coronavaccin te nemen hoeven ze zich niet te laten prikken, maar gun de jeugd de mogelijkheid om zich te laten vaccineren en zeg niet bij voorbaat nee tegen vaccinatie van de jeugd, terwijl er wel een hoop welwillenden zijn.
Laten we eerst de real world data uit anderen landen afwachten voordat we een overhaaste beslissingen nemen voor mensen die amper gevaar lopen. Als het namelijk toch anders om blijkt te zijn is dat namelijk ook niet goed voor de vaccinatie bereidheid in de toekomst.
pi_199906652
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 07:43 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

10% toch van de mensen die covid oplopen, dat zijn honderdduizenden mensen....
Dat lijkt me schromelijk overdreven, tenzij je long covid ook ziet als mensen die nog een maand lang wat vermoeider zijn dan normaal ofzo.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199906665
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 07:54 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat is niet waar, het vaccin wordt niet meer gegeven omdat er andere vaccins beschikbaar zijn met minder bijwerkingen bij die groep.
[..]

Ja.
[..]

Andere landen maken ook die afweging.
Waarom zouden die tot een andere komen dan wij?
Euthenasie is een slecht voorbeeld overigens
[..]

Waarom stoppen met het R-getal?
Het is natuurlijk goed om ook naar andere aspecten te kijken, maar waarom 1 aspect volledig negeren?
De verspreiding van het virus zoveel mogelijk beperken is een van de doelen om de crisis te boven te komen.
Het eerste twitterdraadje gelezen daar wordt perfect uitgelegd hoe de afweging moet zijn.
pi_199906674
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 07:37 schreef ipa84 het volgende:

[..]

350 kinderen tegen over hoeveel besmettingen onder kinderen? Plus hoeveel real world data is er al bekent van bijwerkingen van vaccins bij kinderen? Maar het is duidelijk te zien dat je dus totaal niets hebt met medische ethische vraagstukken. Maar gelukkig doet jouw mening er verder niet toe over bijvoorbeeld het AZ vaccin of dit onderwerp.
350 met langere termijn effecten van een natuurlijke besmetting.
Dat is een stuk meer dan langere termijn effecten van de vaccins over de hele bevolking.
Dus hoezo zijn vaccins risicovoller?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 16 juni 2021 @ 08:07:56 #284
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199906715
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 07:59 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Laten we eerst de real world data uit anderen landen afwachten voordat we een overhaaste beslissingen nemen voor mensen die amper gevaar lopen. Als het namelijk toch anders om blijkt te zijn is dat namelijk ook niet goed voor de vaccinatie bereidheid in de toekomst.
Vanaf september 30 ongevaccineerde pubers in slecht geventileerde klaslokalen van 6 bij 6 bij elkaar zetten is in mijn ogen niet verstandig, want dit garandeert coronauitbraken op middelbare scholen. Ook al is de rest van de bevolking wel gevaccineerd, je neemt als land toch een behoorlijk risico en die risico’s nemen bijvoorbeeld Duitsland, Polen, Frankrijk en Spanje niet. Als het niet anders kan, bijvoorbeeld schaarste aan vaccins, dan moet je die risico’s misschien accepteren, maar vanaf 12 juli is er waarschijnlijk geen schaarste meer aan mRNA-vaccins omdat op enkele veegrondes na, enkel nog maar tweede prikken gezet hoeven te worden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199906727
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:03 schreef Wantie het volgende:

[..]

350 met langere termijn effecten van een natuurlijke besmetting.
Dat is een stuk meer dan langere termijn effecten van de vaccins over de hele bevolking.
Dus hoezo zijn vaccins risicovoller?
Kan je voorbeelden geven van de bewezen lange termijn effecten van de vaccins? Met een betrouwbare bron graag.
pi_199906729
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:03 schreef Wantie het volgende:

[..]

350 met langere termijn effecten van een natuurlijke besmetting.
Dat is een stuk meer dan langere termijn effecten van de vaccins over de hele bevolking.
Dus hoezo zijn vaccins risicovoller?
Ik stel de vraag maar weer opnieuw op hoeveel besmettingen onder kinderen? Plus er zijn signalen uit landen die kinderen wel inenten dat daar de bijwerkingen van de vaccins groter blijkt te zijn dan die gevolgen van een natuurlijke besmettingen. Dus laten we eerst vooral meer data afwachten voordat we het vrij geven.
pi_199906749
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat lijkt me schromelijk overdreven, tenzij je long covid ook ziet als mensen die nog een maand lang wat vermoeider zijn dan normaal ofzo.
Je zal toch wat moeten schalen in dat hele begrip, als je daar beleidskeuzes op wil maken.

Wel moeilijk natuurlijk, want hoe waardeer je iets en bovenal hoe stel je het objectief vast, want ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat er een hoop tussenzitten met een aandachtstekort, zonder tegelijkertijd af te willen doen aan de reële gevallen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199906767
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:03 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Het eerste twitterdraadje gelezen daar wordt perfect uitgelegd hoe de afweging moet zijn.
De afweging is heel simpel: is het vaccin veilig genoeg voor die groep?
Zo ja, dan het vaccin aanbieden aan die groep.

Er wordt gesteld dat het VK eerst meer data wil daarover.
Prima. Heeft niets met ons te maken.
Het VK was bijvoorbeeld al begonnen met vaccineren toen wij als EU eerst nog meer data wilden van de fabrikant voordat er goedkeuring kwam.
Landen lopen daar niet gelijk in en nemen beslissingen niet van elkaar over zonder eigen onderzoek.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199906768
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:07 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Vanaf september 30 ongevaccineerde pubers in slecht geventileerde klaslokalen van 6 bij 6 bij elkaar zetten is in mijn ogen niet verstandig, want dit garandeert coronauitbraken op middelbare scholen. Ook al is de rest van de bevolking wel gevaccineerd, je neemt als land toch een behoorlijk risico en die risico’s nemen bijvoorbeeld Duitsland, Polen, Frankrijk en Spanje niet. Als het niet anders kan, bijvoorbeeld schaarste aan vaccins, dan moet je die risico’s misschien accepteren, maar vanaf 12 juli is er waarschijnlijk geen schaarste meer aan mRNA-vaccins omdat op enkele veegrondes na, enkel nog maar tweede prikken gezet hoeven te worden.
En we zijn weer terug bij het begin. Ik blijf niet in cirkels praten.
pi_199906775
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:09 schreef Jron668 het volgende:

[..]

Kan je voorbeelden geven van de bewezen lange termijn effecten van de vaccins? Met een betrouwbare bron graag.
Dat cijfer komt van een andere poster in de thread.
Even terug lezen dus.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 16 juni 2021 @ 08:15:11 #291
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199906777
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:09 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik stel de vraag maar weer opnieuw op hoeveel besmettingen onder kinderen? Plus er zijn signalen uit landen die kinderen wel inenten dat daar de bijwerkingen van de vaccins groter blijkt te zijn dan die gevolgen van een natuurlijke besmettingen. Dus laten we eerst vooral meer data afwachten voordat we het vrij geven.
Wachten op die data moet niet te lang duren, want vanaf zondag kan iedereen vanaf 18 en ouder zich aanmelden voor vaccinatie. Je kunt het eventueel enkele weken aanzien om zo weer nieuwe voorraad vaccins op te bouwen, maar het is wel wenselijk om de tweede prik voor opening van de scholen in september te zetten en daar zou wel naar gestreefd moeten worden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199906780
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:11 schreef nostra het volgende:

[..]

Je zal toch wat moeten schalen in dat hele begrip, als je daar beleidskeuzes op wil maken.

Wel moeilijk natuurlijk, want hoe waardeer je iets en bovenal hoe stel je het objectief vast, want ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat er een hoop tussenzitten met een aandachtstekort, zonder tegelijkertijd af te willen doen aan de reële gevallen.
Ik neem aan dat een arts dat verschil wel ziet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199906782
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:11 schreef nostra het volgende:

[..]

Je zal toch wat moeten schalen in dat hele begrip, als je daar beleidskeuzes op wil maken.

Wel moeilijk natuurlijk, want hoe waardeer je iets en bovenal hoe stel je het objectief vast, want ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat er een hoop tussenzitten met een aandachtstekort, zonder tegelijkertijd af te willen doen aan de reële gevallen.
Bij zaken als vermoeidheid is het natuurlijk altijd lastig vast te stellen of ze echt het gevolg zijn van lichamelijke gebreken zoals schade aan de longen of dat ze gewoon psychosomatisch zijn. Het aantal mensen dat daadwerkelijk niet meer normaal kan functioneren is volgens mij helemaal niet zo groot, zeker geen 10% van de mensen die een besmetting heeft opgelopen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199906784
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:13 schreef Wantie het volgende:

[..]

De afweging is heel simpel: is het vaccin veilig genoeg voor die groep?
Zo ja, dan het vaccin aanbieden aan die groep.

Er wordt gesteld dat het VK eerst meer data wil daarover.
Prima. Heeft niets met ons te maken.
Het VK was bijvoorbeeld al begonnen met vaccineren toen wij als EU eerst nog meer data wilden van de fabrikant voordat er goedkeuring kwam.
Landen lopen daar niet gelijk in en nemen beslissingen niet van elkaar over zonder eigen onderzoek.
En in de 2de tweet die ik plaatste staat al dat er voor kinderen toch een groter risico is dan voor bijvoorbeeld ouderen. Dus dan is het wel handig omdat vooral eerst te onderzoeken voordat je het vrij geeft.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 juni 2021 @ 08:19:20 #295
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199906809
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bij zaken als vermoeidheid is het natuurlijk altijd lastig vast te stellen of ze echt het gevolg zijn van lichamelijke gebreken zoals schade aan de longen of dat ze gewoon psychosomatisch zijn. Het aantal mensen dat daadwerkelijk niet meer normaal kan functioneren is volgens mij helemaal niet zo groot, zeker geen 10% van de mensen die een besmetting heeft opgelopen.
Blijft inderdaad een lastige situatie. Het kan zoveel oorzaken hebben. Besmetting zelf, hele situatie omtrent COVID-19 (minder sociale contacten bijv), aanleg .. etc. etc.

Ik ken in mijn omgeving 1 persoon die er echt flink last van heeft gehad en nu bijna 6 maanden verder een beetje normaal begint te functioneren en weer bijna volledig kan werken bijvoorbeeld, maar dat is dan ook de enige. 10% lijkt mij overdreven, maar dat baseer ik op niets anders dan mijn eigen ervaringen.
pi_199906828
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bij zaken als vermoeidheid is het natuurlijk altijd lastig vast te stellen of ze echt het gevolg zijn van lichamelijke gebreken zoals schade aan de longen of dat ze gewoon psychosomatisch zijn. Het aantal mensen dat daadwerkelijk niet meer normaal kan functioneren is volgens mij helemaal niet zo groot, zeker geen 10% van de mensen die een besmetting heeft opgelopen.
Als dat 10 procent zou zijn, dan zou je de maatschappelijke gevolgen allang zowel zelf hebben gezien als in de media.

Maar goed, de gevallen die twee maanden nog vermoeid zijn vereisen natuurlijk een totaal andere risicoafweging en beleidskeuzes dan mensen die na een jaar de trap nog niet op kunnen lopen. En iets als geen reuk, hoe ga je daarmee om als maatschappij.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 juni 2021 @ 08:29:09 #297
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199906887
Als het 10% zou zijn dan zouden wij nu dus rond de 200.000 burgers hebben die niet meer normaal kunnen functioneren. Daar geloof ik niet echt in, dan zou het al veel meer en veel breder worden uitgemeten in alle media.

Zelfs 5% zou al 100.000 betekeken en ook dat is behoorlijk veel en wat tel je mee?

Paar weken extra last? Geen trap kunnen lopen na 10 maanden? Geur- en smaak een paar maanden kwijt? Etc.

Lastig.
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 08:29:18 #298
5428 crew  miss_sly
pi_199906889
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:09 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik stel de vraag maar weer opnieuw op hoeveel besmettingen onder kinderen? Plus er zijn signalen uit landen die kinderen wel inenten dat daar de bijwerkingen van de vaccins groter blijkt te zijn dan die gevolgen van een natuurlijke besmettingen. Dus laten we eerst vooral meer data afwachten voordat we het vrij geven.
Heb je daar een voorbeeld van, die signalen? Ik ben er heel nieuwsgierig naar, gezien mijn dochter volgende maand 12 wordt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 16 juni 2021 @ 08:29:34 #299
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199906894
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 16:53 schreef _serial_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ja dus _O-
Tja, je moet ook weten dat iemand anders het had voordat je kunt bepalen waar je het hebt opgelopen. En dat is lang niet altijd even duidelijk. Als er al een besmetting bij jou thuis is is de kans vrijwel 100% dat je het weet. Mensen die op bezoek komen ken je op zich vrij goed en die zullen het je ook wel melden, of heb je nouw genoeg contact mee. Scholen en werk hebben een soort van meldingsplicht, daardoor weet je ook dat er een besmetting aanwezig was.

Maar voor de rest is het veel moeilijker om te achterhalen of iemand om je heen besmet is geweest. En hoewel het in ook kan dat je het zelf in de supermarkt oploopt zul je toch snel de oorzaak zoeken bij een huisgenoot die het ook heeft omdat dat gewoon het meest waarschijnlijke is.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199907143
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Heb je daar een voorbeeld van, die signalen? Ik ben er heel nieuwsgierig naar, gezien mijn dochter volgende maand 12 wordt.
twitter

Dit is 1 voorbeeld maar in die tweet verwijst hij ook naar het report van de vaccinstudies voor die leeftijdsgroepen die gepresenteerd zijn aan de CDC. Daar staat dat in tegenstelling tot de ouderen leeftijdsgroepen de risico op myocarditis bij die leeftijdsgroepen wel hoger is (na dosis2). Als nog is het laag maar dan kom ik weer terug op me andere post kinderen hebben amper tot geen last van het corona virus zelf. Ook omdat kinderen sowieso met dit soort dingen al onder een vergrootglas liggen is het niet handig als dit een paar keer gebeurt. Zeker met betrekking tot andere vaccinaties en vaccinatie bereidheid die veel belangrijker zijn voor kinderen. Dan heb ik het wel over kinderen die niet onder de risicogroepen vallen natuurlijk. Daarom heb ik zelf zoiets van misschien beter eerst even afwachten tot er wat meer real world data is en/of meer bekent is door onderzoeken. Voor de rest haal ik zelf gewoon netje me vaccins voordat ik als anti vaxxer wordt neergezet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')