abonnement Unibet Coolblue
pi_202138582
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:43 schreef quirina het volgende:
Nicotine aanslag kleur noem ik het,
Vies wit.
Yup, dat kleurtje zit hier ook nog van de vorige bewoners en dan is de keuken ook nog net een andere tint (en de tegeltjes daar nog weer anders)het is het allemaal net niet, net een beetje viezig creme met lichte gelige zweem, maar ja, we zouden op termijn toch gaan verbouwen, dus geen moeite in gestoken
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:18:27 #202
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_202138596
Nadat we één muur en het bed aangepakt hebben wil ik ook de andere muren schilderen. Die zijn nu wit.
Er staat 1 witte pax kast links van het bed en die willen we niet veranderen.

Welke kleur vinden jullie er bij passen?
Het poster behang heeft heel licht blauwe tinten ook maar ik wil geen blauw }:|

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_202138631
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat zeg ik, het is geen kanariegeel? Kanariegeel is hard geel voor mij, zoals Tweety. Echt GEEL. Maar dat is dit niet. Maar het is ook weer geen wit :P

Wit O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had het over mijn zonnebloem :p
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202138637
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat zeg ik, het is geen kanariegeel? Kanariegeel is hard geel voor mij, zoals Tweety. Echt GEEL. Maar dat is dit niet. Maar het is ook weer geen wit :P

Wit O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind zo'n volledig wit interieur zelden mooi. Weinig mensen kunnen het goed inrichten. Er zat eens een stel in het programma The block dat het goed kon en wit combineerde met natuurlijke materialen en een beperkt aantal zachte kleuren. Dat vond ik erg mooi:





En dit vind ik ook erg fraai, een mooie combinatie tussen kleuren, patronen en texturen:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 11:19:41 #205
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202139497
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vind zo'n volledig wit interieur zelden mooi. Weinig mensen kunnen het goed inrichten. Er zat eens een stel in het programma The block dat het goed kon en wit combineerde met natuurlijke materialen en een beperkt aantal zachte kleuren. Dat vond ik erg mooi:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En dit vind ik ook erg fraai, een mooie combinatie tussen kleuren, patronen en texturen:

[ afbeelding ]
Wij hebben een beperkt aantal zachte kleuren. Denk ik. Sterker nog, de reden dat we een nieuwe bank hebben gekocht (die er nog steeds niet is, maar de afleverafspraak is wel gemaakt dus dan kom ik wel met een foto hier :P ) want de huidige bank is antracietgrijs, en dat past gewoon niet. Dus nieuwe bank, nieuwe kussens, alles nieuw.

Even kijken, huidige situatie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb uiteraard nog geen foto's van de nieuwe bank. Dwz, geen live foto's. De bank stond met een andere kleur in de winkel, maar het wordt deze bank:



Maar niet in zo'n U opstelling maar een met de longchair links en dan 3 zits rechts, en dan in deze kleur:

Breitling - Instruments for Professionals
pi_202140408
Oh mooi stofje voor de nieuwe bank, zoiets overwoog ik voor ons ook maar uiteindelijk toch voor turquoise gegaan, maar wel op die manier geweven.
  vrijdag 12 november 2021 @ 19:09:26 #207
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_202146342
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 08:29 schreef SQ het volgende:

[..]
Als je het warm en gezellig wil moet je eigenlijk zoveel mogelijk wit elimineren. Nou heb je dus een wit bed en een witte kast waar je aan vast zit, dus ik zou dan niet ook nog 3 witte muren en een wit plafond pakken, maar juist de muren en plafond in kleur doen. Dat groen met goud is tof, daar kun je dan best op voortborduren met de rest van de muren in een iets zachtere groentint bijvoorbeeld.
Oh dat is inderdaad leuk. Of roze?
Prrrrr
pi_202154415
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 19:09 schreef mspoez het volgende:

[..]
Oh dat is inderdaad leuk. Of roze?
Groen met een (oud)roze tint kan wel goed combineren, maar dan zou ik eerder voor een wat vergrijsder groen kiezen. En geen bordeaux rode gordijnen erbij.
  zaterdag 13 november 2021 @ 09:16:07 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_202154436
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 19:09 schreef mspoez het volgende:

[..]
Oh dat is inderdaad leuk. Of roze?
Nee, zou ik niet doen. Roze, rood, groen, goud, zwart, wit, eiken... dat wordt echt veel te veel.

Ik vind eigenlijk het rood en groen samen al wel veel bovenop je zwart, wit en eiken. Ik zou dan of het groen, of het rood laten varen en voor een kleurenpalet met minder contrasten kiezen.

[ Bericht 15% gewijzigd door SQ op 13-11-2021 09:21:43 ]
disclaimer
pi_202155278
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:18 schreef laziness het volgende:
Nadat we één muur en het bed aangepakt hebben wil ik ook de andere muren schilderen. Die zijn nu wit.
Er staat 1 witte pax kast links van het bed en die willen we niet veranderen.

Welke kleur vinden jullie er bij passen?
Het poster behang heeft heel licht blauwe tinten ook maar ik wil geen blauw }:|

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Roze, met de juiste tint richting oudroze staat het prachtig
  zaterdag 13 november 2021 @ 11:38:43 #211
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202155767
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Wij hebben een beperkt aantal zachte kleuren. Denk ik. Sterker nog, de reden dat we een nieuwe bank hebben gekocht (die er nog steeds niet is, maar de afleverafspraak is wel gemaakt dus dan kom ik wel met een foto hier :P ) want de huidige bank is antracietgrijs, en dat past gewoon niet. Dus nieuwe bank, nieuwe kussens, alles nieuw.

Even kijken, huidige situatie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb uiteraard nog geen foto's van de nieuwe bank. Dwz, geen live foto's. De bank stond met een andere kleur in de winkel, maar het wordt deze bank:

[ afbeelding ]

Maar niet in zo'n U opstelling maar een met de longchair links en dan 3 zits rechts, en dan in deze kleur:

[ afbeelding ]
Die nieuwe bank gaat veel beter passen idd.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 13 november 2021 @ 11:48:38 #212
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202155861
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 november 2021 11:38 schreef Seven. het volgende:

[..]
Die nieuwe bank gaat veel beter passen idd.
Ja daarom hebben we hem ook gekocht. De huidige bank is pas 4 jaar oud, maar, die laten we ophalen door zo'n kringlooptoko.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_202156237
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 19:09 schreef mspoez het volgende:

[..]
Oh dat is inderdaad leuk. Of roze?
Wat hierboven al gezegd werd, het is al erg veel. Ik zou even een stapje terug doen en kijken wat je echt wil (die gordijnen, want die heb je al?) en dan kijken hoe dat combineert met de vloer (heb je die al?). En vanuit daar verder gaan kijken wat daarbij past.

Ik denk dat dat groen mooi kan zijn, maar ik vind die lamp, gordijnen en zwart/witte bed er niet goed bij passen. Dan zou ik dus elementen gaan aanpassen tot een passend geheel, zoals nieuw beddengoed. Heb je voorbeeld plaatjes van wat je mooi vindt?
pi_202170661
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:18 schreef laziness het volgende:
Nadat we één muur en het bed aangepakt hebben wil ik ook de andere muren schilderen. Die zijn nu wit.
Er staat 1 witte pax kast links van het bed en die willen we niet veranderen.

Welke kleur vinden jullie er bij passen?
Het poster behang heeft heel licht blauwe tinten ook maar ik wil geen blauw }:|

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou denk ik voor wit-grijs of wit-beige accenten kiezen. Je hebt namelijk al witte kozijnen, witte gordijnen en een witte kast. Het grijze of beige kan dan terugkomen in de muur, het beddengoed, kussens, een sprei.






Het is mooi als je een kleur uit het behang terug kunt laten komen, maar het hoeft niet. Hier zie je dat beige/bruin-tinten prima combineren:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202170871
Ik haal de conversatie uit het topic van @Seven hiernaartoe:

quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 11:29 schreef yinu het volgende:

[..]
Waar heb je dat huis vandaan?!? Inderdaad echt heel mooi. Zowel de vloer als de muren.
Hier-o.

quote:
Wat ik vaak jammer vind aan strak gestucte muren is dat ze de dag voordat je verhuist het mooiste zijn, en daarna wordt het alleen maar minder, en het kost een hoop stress om het verval zo goed mogelijk tegen te gaan.
Dat is niet mijn ervaring. Muren worden wel snel vies, vooral op bepaalde plekken en vooral met kinderen, maar goede verf is een uitstekende oplossing daarvoor. Ik kan alle muren eenvoudig met een natte doek schoonmaken. Verder heb ik altijd een potje plamuur van Alabastine (dat lichte, schuimachtige spul - echt geweldig!) in huis en heb ik van elke kleur verf een glazen potje vol. Ik kan grote en kleine beschadigingen eenvoudig wegwerken. Bij grote is het wel mooier de hele muur te verven. Maar ik moet zeggen dat ik het bijwerken van kleine beschadigingen tot nog toe maar één keer heb gedaan toen we wat groot meubilair de trap op hadden getild.

quote:
Daarom heb ik liever iets dat minder bewerkelijk is. Niet dat ik strak gestucte muren niet mooi vind trouwens, maar ik leef bijvoorbeeld samen met iemand die heel veel van kunst en van verandering houdt, en die dingen aan zo'n schilderijenrail saai vindt. En met een hond en twee katten. En ik ben zelf nogal onhandig als ik met dingen zoals grote tassen en de stofzuiger rondloop. Dus strak gestucte dingen zijn bij ons na een relatief korte tijd aanzienlijk minder strak. Ik wil ze daarom graag combineren met materialen die juist meer karakter krijgen als ze slijten zoals iets van hout, of die helemaal niet slijten zoals tegels.
Snap ik. Er zijn best weinig ontwikkelingen op dat front. Tijd voor de herwaardering van schroten? O-) Wat mij geweldig lijkt is om op bepaalde plekken in huis muren te hebben die zo comfortabel voelen als een wandkleed maar zo praktisch zijn als sterk vinyl.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 14 november 2021 @ 11:59:58 #216
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202171087
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 11:40 schreef Claudia_x het volgende:
Ik haal de conversatie uit het topic van @:Seven hiernaartoe:
[..]
Hier-o.
[..]
Dat is niet mijn ervaring. Muren worden wel snel vies, vooral op bepaalde plekken en vooral met kinderen, maar goede verf is een uitstekende oplossing daarvoor. Ik kan alle muren eenvoudig met een natte doek schoonmaken. Verder heb ik altijd een potje plamuur van Alabastine (dat lichte, schuimachtige spul - echt geweldig!) in huis en heb ik van elke kleur verf een glazen potje vol. Ik kan grote en kleine beschadigingen eenvoudig wegwerken. Bij grote is het wel mooier de hele muur te verven. Maar ik moet zeggen dat ik het bijwerken van kleine beschadigingen tot nog toe maar één keer heb gedaan toen we wat groot meubilair de trap op hadden getild.
[..]
Snap ik. Er zijn best weinig ontwikkelingen op dat front. Tijd voor de herwaardering van schroten? O-) Wat mij geweldig lijkt is om op bepaalde plekken in huis muren te hebben die zo comfortabel voelen als een wandkleed maar zo praktisch zijn als sterk vinyl.
Ik voorspel al een jaar of 5 de comeback van schrootjes. Ik vind het ook echt helemaal leuk, zelfs die ouderwetse schrootjes. Maar alleen in combinatie met hoge plafonds.
Resistance is futile.
  zondag 14 november 2021 @ 12:01:23 #217
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202171098
Resistance is futile.
  Moderator zondag 14 november 2021 @ 12:02:18 #218
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202171111
quote:
7s.gif Op zondag 14 november 2021 11:59 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik voorspel al een jaar of 5 de comeback van schrootjes. Ik vind het ook echt helemaal leuk, zelfs die ouderwetse schrootjes.
Zo zie je maar. Ik verafschuw schrootjes. :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_202171202
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 11:40 schreef Claudia_x het volgende:
Ik haal de conversatie uit het topic van @:Seven hiernaartoe:
[..]
Hier-o.
[..]
Dat is niet mijn ervaring. Muren worden wel snel vies, vooral op bepaalde plekken en vooral met kinderen, maar goede verf is een uitstekende oplossing daarvoor. Ik kan alle muren eenvoudig met een natte doek schoonmaken. Verder heb ik altijd een potje plamuur van Alabastine (dat lichte, schuimachtige spul - echt geweldig!) in huis en heb ik van elke kleur verf een glazen potje vol. Ik kan grote en kleine beschadigingen eenvoudig wegwerken. Bij grote is het wel mooier de hele muur te verven. Maar ik moet zeggen dat ik het bijwerken van kleine beschadigingen tot nog toe maar één keer heb gedaan toen we wat groot meubilair de trap op hadden getild.
[..]
Snap ik. Er zijn best weinig ontwikkelingen op dat front. Tijd voor de herwaardering van schroten? O-) Wat mij geweldig lijkt is om op bepaalde plekken in huis muren te hebben die zo comfortabel voelen als een wandkleed maar zo praktisch zijn als sterk vinyl.
Haha, oh goed idee. Ik voerde net een wijziging door in die post:

quote:
Edit om toe te voegen: Ik heb even het ontwerp opgezocht en daar blijken die shingles een behang te zijn. Beetje jammer. En hoewel ik dit ontwerp heel mooi vind, is het toch ook wel jammer dat het allemaal zo 'uitgezocht' is, en het geen geschiedenis heeft. Dat vind ik juist leuk aan dit topic bijvoorbeeld, dat je ziet hoe een huis en een interieur gevormd wordt door de mensen die er in leven. Maar goed, dat moet je ook maar kunnen natuurlijk.
En over de muren: het is niet zozeer vlekken of krasjes, maar meer butsen (van de stofzuiger :( ) en bovenal gaten van waar je dingen ophangt. Ik heb in mijn prachtig strakgestucte huis een soort boorangst ontwikkeld, terwijl mijn geliefde van nature met het tegenovergestelde behept is. :@ Die hangt met liefde 8 kleine schilderijtjes op een rijtje om na 6 weken te besluiten dat hij er toch liever 1 grote ziet. Of erger nog, andersom. Wij hebben de wanden in ons kantoortje bekleed met OSB, daarin kun je spijkeren wat je wilt, en dat is nu de 'wisselende expositieruimte'. Dat werkt heel goed.

Zoiets.



Volgens mij is OSB de schrootjes van nu, trouwens, als ik er even op google. En vinden sommige mensen dit dus weer 'slecht afgewerkt' :+
pi_202171546
Wij hebben een zolderkamer die volledig bestaat uit schrootjesmuren en een osbmuur. Dat zat er al in van de vorige bewoners en ik vind het wel best, al vind ik de osbmuur wel heel lelijk afgewerkt en niet passend bij de rest, maar ach.
pi_202171574
quote:
17s.gif Op zondag 14 november 2021 12:01 schreef Seven. het volgende:
[ afbeelding ]
Die lamp vind ik erg fraai, ik heb iets dergelijks in mijn hoofd voor onze nieuwe zolder
pi_202171774
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 12:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Wij hebben een zolderkamer die volledig bestaat uit schrootjesmuren en een osbmuur. Dat zat er al in van de vorige bewoners en ik vind het wel best, al vind ik de osbmuur wel heel lelijk afgewerkt en niet passend bij de rest, maar ach.
Ja bij OSB maakt het wel uit hoe je het afwerkt inderdaad. In het kantoortje hebben we bepaalde vlakken wit gemaakt voor meer lichtreflectie (het is een vrij donkere ruimte). En de andere delen licht geschuurd en met lak bewerkt zodat het niet zo verkleurt, en het niet zo splintert. En de hoeken in verstek gezaagd. Dat maakt allemaal wel uit in de uitstraling.
  zondag 14 november 2021 @ 13:53:35 #223
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_202172145
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2021 09:16 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee, zou ik niet doen. Roze, rood, groen, goud, zwart, wit, eiken... dat wordt echt veel te veel.

Ik vind eigenlijk het rood en groen samen al wel veel bovenop je zwart, wit en eiken. Ik zou dan of het groen, of het rood laten varen en voor een kleurenpalet met minder contrasten kiezen.
Beddengoed is zo vervangen natuurlijk. Sneller dan een bed tenminste. Rode gordijnen heb ik inderdaad al liggen maar ach, ze liggen niet in de weg. Heb even gezocht, groen met wit en hout is ook mooi?

Prrrrr
pi_202173362
@mspoez, waarom niet de rode gordijnen houden en je slaapkamer er op aanpassen? Een roze muur met goud is ook vet :Y
  zondag 14 november 2021 @ 15:53:50 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_202173434
Mijn oude slaapkamer was rood met zwart :9
disclaimer
pi_202173532
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 15:46 schreef Puala het volgende:
@:mspoez, waarom niet de rode gordijnen houden en je slaapkamer er op aanpassen? Een roze muur met goud is ook vet :Y
Dit zou ik ook overwegen. Wit fluffy kleed erbij, wat meer zachte vormen en materialen in wit (zoals op de plaatjes), wat rood/roze details, goud ergens terug laten komen en hoppa. Denk dat het dan meer één geheel wordt.
pi_202173665
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 16:04 schreef Holyme het volgende:

[..]
Dit zou ik ook overwegen. Wit fluffy kleed erbij, wat meer zachte vormen en materialen in wit (zoals op de plaatjes), wat rood/roze details, goud ergens terug laten komen en hoppa. Denk dat het dan meer één geheel wordt.
Ja dat! Rood-roze-wit-goud en dan verschillende materialen waardoor het knus/gezellig wordt O+
pi_202174026
Wij hebben een fijne huiskamer, maar we hebben niet genoeg plek. Hebben jullie tips..?
We hebben een 2,5 zitter en een fijne stoel, maar we hebben amper plek om met zn vieren relaxed te zitten, laat staan als we bezoek hebben.

Dit is de zithoek. Vanwege de trap is dit deel smal.




Hier staat de bank wat ver naar achteren, maar je ziet hier wel hoe de deur naar de tuin het inrichten onhandig maakt. Die zit in het midden. En hoewel we de helft van het jaar die deur niet gebruiken, willen we m toch niet blokkeren. Achter de bank is het speelhoekje van de kinderen.



Lockdown-foto uit maart 2020, dus denk de rommel weg :D. Maar hier zie je waar de eetkamertafel is ten opzichte van de speelhoek en bank.




We willen dus meer zitruimte. Maar vanwegw de kachel kan er daar geen bank. Die zou ook te ver uitsteken naast de trap. De deur willen we niet versperren. En de zithoek over de hele breedte trekken zou kunnen, maar dan wordt de zithoek 6m breed. Dat lijkt me zo ongezellig. De tv aan de andere muur zou kunnen maar dan schijnt de zon er veel op, en daar is de miur niet zo mooi vanwege warmepomp en de ingebouwde ventilatiekanalen.


Halp!
  zondag 14 november 2021 @ 16:59:53 #229
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_202174225
Dank voor de input @Puala en @Holyme . Goed idee! *op zoek naar donkerroze verf gaat*
Prrrrr
pi_202174449
@Roomsnoes als je de bank iets verder de ruimte in zet kan ie dan niet pal voor de tuindeur zonder die te blokkeren?
Niet dat je dan meer zitplaats hebt, maar het geeft meer ruimte in de kinderhoek. Plant je daar 2 stoelen voor ze neer waar je normaal geen last van hebt, die je de kamer in trekt als je bezoek hebt?

Edit: nvm ik las te weinig als bezoek, maar je mist ook al als gezin. Da's lastiger.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202174651
@Roomsnoes, zou een ander soort eetkamer stoelen een optie zijn zodat je die erbij kunt trekken?? Meer denken in de richting van fauteuils?
We have far more in common than that which devides us..
pi_202178010
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 16:45 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij hebben een fijne huiskamer, maar we hebben niet genoeg plek. Hebben jullie tips..?
We hebben een 2,5 zitter en een fijne stoel, maar we hebben amper plek om met zn vieren relaxed te zitten, laat staan als we bezoek hebben.

Dit is de zithoek. Vanwege de trap is dit deel smal.

[ afbeelding ]


Hier staat de bank wat ver naar achteren, maar je ziet hier wel hoe de deur naar de tuin het inrichten onhandig maakt. Die zit in het midden. En hoewel we de helft van het jaar die deur niet gebruiken, willen we m toch niet blokkeren. Achter de bank is het speelhoekje van de kinderen.

[ afbeelding ]

Lockdown-foto uit maart 2020, dus denk de rommel weg :D. Maar hier zie je waar de eetkamertafel is ten opzichte van de speelhoek en bank.

[ afbeelding ]


We willen dus meer zitruimte. Maar vanwegw de kachel kan er daar geen bank. Die zou ook te ver uitsteken naast de trap. De deur willen we niet versperren. En de zithoek over de hele breedte trekken zou kunnen, maar dan wordt de zithoek 6m breed. Dat lijkt me zo ongezellig. De tv aan de andere muur zou kunnen maar dan schijnt de zon er veel op, en daar is de miur niet zo mooi vanwege warmepomp en de ingebouwde ventilatiekanalen.


Halp!
Oeh lastig zo met de foto’s, heb je ook nog een plattegrond?
pi_202178654
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 16:45 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij hebben een fijne huiskamer, maar we hebben niet genoeg plek. Hebben jullie tips..?
We hebben een 2,5 zitter en een fijne stoel, maar we hebben amper plek om met zn vieren relaxed te zitten, laat staan als we bezoek hebben.
Ik zie zeeën van ruimte! Maak inderdaad even een plattegrond met ramen, deuren, de kachel en eventuele andere beperkingen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202178945
Afhankelijk hoe belangrijk de TV is zou je die nog kunnen verplaatsen en je zitplekken daar minder op inrichten of wat flexibeler maken door bijv een draaistoel
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
pi_202178972
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 12:12 schreef yinu het volgende:

Edit om toe te voegen: Ik heb even het ontwerp opgezocht en daar blijken die shingles een behang te zijn. Beetje jammer. En hoewel ik dit ontwerp heel mooi vind, is het toch ook wel jammer dat het allemaal zo 'uitgezocht' is, en het geen geschiedenis heeft. Dat vind ik juist leuk aan dit topic bijvoorbeeld, dat je ziet hoe een huis en een interieur gevormd wordt door de mensen die er in leven. Maar goed, dat moet je ook maar kunnen natuurlijk.
Helemaal mee eens!

quote:
En over de muren: het is niet zozeer vlekken of krasjes, maar meer butsen (van de stofzuiger :( ) en bovenal gaten van waar je dingen ophangt.
Wij hebben in bijna alle binnenmuren osb-platen zitten en kunnen schilderijen eenvoudig ophangen met spijkers.

quote:
Volgens mij is OSB de schrootjes van nu, trouwens, als ik er even op google. En vinden sommige mensen dit dus weer 'slecht afgewerkt' :+
Snap ik ook wel. Maar ik houd ervan, net zoals ik betonvloeren mooi vind (zoals van @Puala O+). Ik heb zelf moeite met materialen die op een ander materiaal proberen te lijken, bijvoorbeeld een pvc-vloer in houtmotief of behang met shinglemotief. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202179026
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 20:41 schreef Zedi het volgende:
Afhankelijk hoe belangrijk de TV is zou je die nog kunnen verplaatsen en je zitplekken daar minder op inrichten of wat flexibeler maken door bijv een draaistoel
Zo op het oog lijkt het alsof er prima een hoekbank voor de huidige plek van de tv past, alleen niet strak tegen een muur aan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202179478
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 20:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Helemaal mee eens!
[..]
Wij hebben in bijna alle binnenmuren osb-platen zitten en kunnen schilderijen eenvoudig ophangen met spijkers.

Ah ja. In mijn huis uit 1890 zijn alle muren gewoon gestuct op de baksteen of op het oude pleisterwerk. Dus nauwelijks voorzetwanden daar. Om iets op te hangen moet je dus echt meteen boren. Dat maakt nog wel uit. En ja, je kunt het altijd weer aanhelen enzo, maar toch, het blijft dan een beetje behelpen.

quote:
[..]
Snap ik ook wel. Maar ik houd ervan, net zoals ik betonvloeren mooi vind (zoals van @:puala O+). Ik heb zelf moeite met materialen die op een ander materiaal proberen te lijken, bijvoorbeeld een pvc-vloer in houtmotief of behang met shinglemotief. :Y)

Helemaal eens. Hoewel ik bij hoge uitzondering een tegel met houtmotief nog wel grappig vind. In de juiste context en als het maar niet net hoeft te lijken op een houten vloer.

Behang met shinglemotief :'(
pi_202179606
Grove schets.

We hebben tv aan de tegenovergestelde muur overwogen. Maar aangezien het een Frame is en dus ook een kunstwerk, is het zonde als de zon er op kaatst. En er is veel lage zon hier. En de muur is niet mooi door de ingebouwde ventilatie.

Hoekbank hebben we overwogen, maar die komt dan zo krap op de eettafel :S


pi_202179731
Wannabe materialen heb ik ook niks mee. En materiaal moet sowieso in de ruimte passen. Ik heb geen specifieke smaak, kan veel stijlen wel waarderen, als het geheel maar klopt. Zo heb ik al een ouder huis gehad met veel kleur en kleinere kamertjes, een heel modern en strak appartement met nog wat donkere, originele balken (was ooit een bakkerij), en nu iets wat nogal industrieel oogt, met veel beton en zwart. Als mensen zwarte vloer en muur horen geeft dat een andere reactie dan wanneer ze het zien, want dan klopt het plaatje wel en is het geen donker hol ofzo :+
pi_202179832
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 21:08 schreef Roomsnoes het volgende:
Grove schets.

We hebben tv aan de tegenovergestelde muur overwogen. Maar aangezien het een Frame is en dus ook een kunstwerk, is het zonde als de zon er op kaatst. En er is veel lage zon hier. En de muur is niet mooi door de ingebouwde ventilatie.

Hoekbank hebben we overwogen, maar die komt dan zo krap op de eettafel :S
[ afbeelding ]
Weet je de afmetingen ook? En in hoeverre is het een optie een kleinere eettafel te kopen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202179853
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 21:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Weet je de afmetingen ook? En in hoeverre is het een optie een kleinere eettafel te kopen?
We kunnen er een plaat uit halen, maar manlief wil dat niet :(

De kamer is 6 m breed, en 9 m lang
  zondag 14 november 2021 @ 21:19:29 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_202179861
Roomsnoes, een hoekbank zou toch prima passen? Dan moet je inderdaad via de kinderhoek achter de bank af naar de tuin, is dat problematisch?
disclaimer
pi_202179940
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 21:19 schreef SQ het volgende:
Roomsnoes, een hoekbank zou toch prima passen? Dan moet je inderdaad via de kinderhoek achter de bank af naar de tuin, is dat problematisch?
Nee das geen probleem, dat is ook het beste waar we nu op komen. Maar het wordt dan zo krap van de bank naar de keuken.
  zondag 14 november 2021 @ 21:24:21 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_202179965
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 21:23 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]
Nee das geen probleem, dat is ook het beste waar we nu op komen. Maar het wordt dan zo krap van de bank naar de keuken.
Hoezo? Dat wordt toch niet krapper dan het nu is?
disclaimer
  zondag 14 november 2021 @ 21:24:59 #245
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_202179981
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 21:08 schreef Roomsnoes het volgende:
Grove schets.

We hebben tv aan de tegenovergestelde muur overwogen. Maar aangezien het een Frame is en dus ook een kunstwerk, is het zonde als de zon er op kaatst. En er is veel lage zon hier. En de muur is niet mooi door de ingebouwde ventilatie.

Hoekbank hebben we overwogen, maar die komt dan zo krap op de eettafel :S


[ afbeelding ]
Tv aan de muur waar de trap achter zit. Bank onder het raam.

Heb je ook maten? Komt het echt zo dicht op de eettafel?
Ik was daar ook bang voor maar dat valt erg mee in de praktijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 14 november 2021 @ 21:25:42 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_202179995
Ik bedoel dus zo:

disclaimer
pi_202180092
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 21:24 schreef laziness het volgende:

[..]
Tv aan de muur waar de trap achter zit. Bank onder het raam.

Heb je ook maten? Komt het echt zo dicht op de eettafel?
Ik was daar ook bang voor maar dat valt erg mee in de praktijk.
De tv daar zou ideaal zijn maar die muur is te kort. Dan komt de tv te dicht bij de kachel en dat kan niet qua warmte.


Zo idd @SQ! Ik dacht de andere kant. Ja dat zou kunnen idd…
pi_202180112
Bij amper plek verwachtte ik niet een woonkamer van 6 bij 9 meter :D Iets ander referentiekader denk ik, haha.

Maar ik zou het ook zo doen als SQ's plaatje :Y
Eventueel met de TV op de wand van de trap, (dan zou je de bank ook nog met een rugkant naar de muur waar nu de tv hangt kunnen zetten) maar dan zit je misschien wel met de lichtinval. Dat gaat dus niet ;)
pi_202180175
quote:
7s.gif Op zondag 14 november 2021 21:30 schreef Candaasje het volgende:
Bij amper plek verwachtte ik niet een woonkamer van 6 bij 9 meter :D Iets ander referentiekader denk ik, haha.

Maar ik zou het ook zo doen als SQ's plaatje :Y
Eventueel met de TV op de wand van de trap, (dan zou je de bank ook nog met een rugkant naar de muur waar nu de tv hangt kunnen zetten) maar dan zit je misschien wel met de lichtinval. Dat gaat dus niet ;)
Haha ja amper plek is er niet natuurlijk :D Dat is waar. Al is die 9 meter ook keuken he ;)

Maar de kamer is te breed om er 1 grote zithoek van te maken, maar wat smal om twee zones te maken én de deur te kunnen gebruiken. En de kachel maakt dat korte wandje ongeschikt voor de tv.
  zondag 14 november 2021 @ 21:33:57 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_202180192
Gezien de foto's denk ik dat 6x9 de hele verdieping is, en niet alleen de zithoek :P
disclaimer
pi_202180337
D
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 21:33 schreef SQ het volgende:
Gezien de foto's denk ik dat 6x9 de hele verdieping is, en niet alleen de zithoek :P
Dit ja. Haha. Anders hadden die zones niet krap geweest nee :D
pi_202180909
Onder het raam een sofa achtige bank. Zodat je m aan de bank kunt schuiven, maar ook verderop of zelfs bij de tv
We have far more in common than that which devides us..
pi_202180955
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 21:33 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]
Haha ja amper plek is er niet natuurlijk :D Dat is waar. Al is die 9 meter ook keuken he ;)

Maar de kamer is te breed om er 1 grote zithoek van te maken, maar wat smal om twee zones te maken én de deur te kunnen gebruiken. En de kachel maakt dat korte wandje ongeschikt voor de tv.
Onze vorige woonkamer was 5,5 meter diep en daar hadden we de bank tegen de ene muur staan en de tv tegen de andere. Ik vond dat ideaal, heel ruimtelijk. En voor de tv lag een groot vloerkussen voor de kinderen.

Eventueel zet je de vitrinekast achter de bank zodat je iets minder diepte hebt. De speelplek voor de kinderen gaat dan naar de korte muur bij de trap of naar de ruimte onder de klok en het raam dichtbij de tv. De bank vervang je door een hoekbank of een modulaire bank. Ik zou proberen de raampartijen vrij te laten, als dat even kan. Voordeel van een modulaire bank is dat je de indeling gemakkelijk aan kunt passen. Wij schuiven een los element tegen de bank aan als we met z'n allen een film kijken.

Ik zou een plattegrond in Floorplanner maken, de looproutes en de minimale afstand tot de tv uitstippelen en daar de indeling omheen maken. Op het oog is het te moeilijk om te bepalen wat net wel en wat net niet kan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202181122
@Roomsnoes, zo'n soort bank is misschien een optie omdat je dan van meerdere dingen kunt genieten afhankelijk van waar en hoe je zit: de kachel, de tv, het uitzicht.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202182299
Ik ga mee met modulair en aanpassen aan je gebruik van het moment. (Nieuwe) bank houden waar ie nu staat, misschien iets naar voren nog.
Dan een extra bank voor het raam daar aan de kant van de tv. Lijkt raar, maar wij hebben toevallig ook net een forse bank voor een raam (eigenlijk 3m schuifpui van grond tot plafond) gezet en dat gaat echt verrassend goed. Bijkomend voordeel is dat je er ook nog fijn op kunt hangen en naar buiten kijken als het leuk weer is.

Als je dan knus wil zitten bij de tv, schuif je de 2 delen (of 2 losse banken) naar elkaar toe.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202196061
Met de tape er nog op. Onze nieuwe slaapkamerkleur.
Moet een derde laag -O-
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 16 november 2021 @ 07:24:21 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_202197098
Mooi!
disclaimer
pi_202197405
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 23:17 schreef Vanyel het volgende:
Met de tape er nog op. Onze nieuwe slaapkamerkleur.
Moet een derde laag -O-
[ afbeelding ]
Leuk! Het wit staat er lekker fris bij.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 09:12:16 #259
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202197890
Zo, eindelijk tijd gehad om de rolgordijntjes bij de tuindeuren op te hangen. Mijn dochtertje van 3 heeft me geholpen O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Binnen is het nu klaar. Volgende week komt de nieuwe bank en wordt de huidige bank opgehaald. Huis is dan van binnen klaar. Next stop is dan het tuinhuis schilderen en onder de overkapping die aan het tuinhuis zit de TV ophangen voor die lekkere zomeravonden :P
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:13:47 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_202197908
Klussen met peuters O+
Mag ik vragen waarom jullie zowel rolgordijnen als overgordijnen hebben?
disclaimer
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 09:16:20 #261
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202197930
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:13 schreef SQ het volgende:
Klussen met peuters O+
Mag ik vragen waarom jullie zowel rolgordijnen als overgordijnen hebben?
Tuurlijk mag je dat vragen :D

Wij hadden eerst alleen de overgordijnen inderdaad. Maar met alleen de overgordijnen was het erg 'open', want de tuindeuren zijn behoorlijk breed en naast de tuindeuren zitten dan nog eens ramen, dus dat glasvlak is erg breed. Dat vonden we te kaal.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_202200891
Grappig, wij hebben helemaal geen gordijnen op ons grotere glasvlak :D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 16 november 2021 @ 13:19:36 #263
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_202201010
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:11 schreef Vanyel het volgende:
Grappig, wij hebben helemaal geen gordijnen op ons grotere glasvlak :D
:Y
Wij hebben een pui van 3,2m en ik vind juist al dat licht fijn overdag.

Er hangen wel gordijnen naast tegen de muur. Die gaan dicht 's avonds omdat de bank er pal naast staat en je anders in zo'n zwart gat zit te staren. Plus in de winter voelt het bij het raam ook wel kouder.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_202201062
Het voelt wel wat kouder, maar wij hebben echt principieel nee gezegd tegen elke vorm van raambedekking. Scheelt ook dat we er niet tegenaan zitten.

Denk dat we hier wel aan de 8 meter komen trouwens. Nog zo'n energiebesparende keus ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202201294
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:24 schreef Vanyel het volgende:
Het voelt wel wat kouder, maar wij hebben echt principieel nee gezegd tegen elke vorm van raambedekking. Scheelt ook dat we er niet tegenaan zitten.

Denk dat we hier wel aan de 8 meter komen trouwens. Nog zo'n energiebesparende keus ;)
Oh, ik ben dol op raambekleding! Gordijnen van velours, gordijnen die op de grond hangen, vitrages. *; Helaas mag ik van m'n lief geen vitrages kopen.



Maar dan wat korter.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202201322
Nou ja, eigenlijk ben ik dus alleen dol op gordijnen. :+ De rest van de raambekleding kan me gestolen worden. En ik vind alleen gordijnen tot op de grond mooi.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202201888
Heeft iemand ideeën voor ene moderne secretair?
Ik heb 4 jaar geleden voor de snelheid een degelijk tweedehands bureau gekocht voor in de woonkamer met het idee om daar later een kast voor te kopen zodat mijn PC (en dus niet laptop) en de rest van de zooi niet meer in het zicht staan.

Het idee is dat het een moderne secretair moet zijn en er uit moet zien als een reguliere kast wanneer ik de computer niet gebruik.
Als ik hem wel gebruik moet het echt een volledig bureau zijn dus zeker 60 maar liever 80cm diep. Dat maakt het qua mechanisme lastig of het wordt een diepe kast.

Ik heb nu al een Pastoe landscape TV kast dus qua stijl moet hij daar bij passen. Jammer genoeg heeft Pastoe zelf niets fatsoenlijks hiervoor.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202203740
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 14:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Heeft iemand ideeën voor ene moderne secretair?
Ik heb 4 jaar geleden voor de snelheid een degelijk tweedehands bureau gekocht voor in de woonkamer met het idee om daar later een kast voor te kopen zodat mijn PC (en dus niet laptop) en de rest van de zooi niet meer in het zicht staan.

Het idee is dat het een moderne secretair moet zijn en er uit moet zien als een reguliere kast wanneer ik de computer niet gebruik.
Als ik hem wel gebruik moet het echt een volledig bureau zijn dus zeker 60 maar liever 80cm diep. Dat maakt het qua mechanisme lastig of het wordt een diepe kast.

Ik heb nu al een Pastoe landscape TV kast dus qua stijl moet hij daar bij passen. Jammer genoeg heeft Pastoe zelf niets fatsoenlijks hiervoor.
Is het een idee om het te laten maken? Exact naar jouw wensen en eisen?
We have far more in common than that which devides us..
pi_202204082
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 14:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Heeft iemand ideeën voor ene moderne secretair?
Ik heb 4 jaar geleden voor de snelheid een degelijk tweedehands bureau gekocht voor in de woonkamer met het idee om daar later een kast voor te kopen zodat mijn PC (en dus niet laptop) en de rest van de zooi niet meer in het zicht staan.

Het idee is dat het een moderne secretair moet zijn en er uit moet zien als een reguliere kast wanneer ik de computer niet gebruik.
Als ik hem wel gebruik moet het echt een volledig bureau zijn dus zeker 60 maar liever 80cm diep. Dat maakt het qua mechanisme lastig of het wordt een diepe kast.

Ik heb nu al een Pastoe landscape TV kast dus qua stijl moet hij daar bij passen. Jammer genoeg heeft Pastoe zelf niets fatsoenlijks hiervoor.
Made.com heeft vaak wel fraaie oplossingen, al weet ik niet of je scherm hier in past https://www.made.com/nl/marcell-bureau-grijs maar misschien zet het je op een spoor, want zo met de klep uitgeklapt kom je op bijna 80cm diepte.
Oh wacht, deze hebben ze ook nog https://www.made.com/nl/devi-bureau-eiken-en-zwart
  dinsdag 16 november 2021 @ 17:55:14 #270
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_202205514
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:24 schreef Vanyel het volgende:
Het voelt wel wat kouder, maar wij hebben echt principieel nee gezegd tegen elke vorm van raambedekking. Scheelt ook dat we er niet tegenaan zitten.

Denk dat we hier wel aan de 8 meter komen trouwens. Nog zo'n energiebesparende keus ;)
Ik dacht exact hetzelfde, in het hele huis op dit moment geen raambekleding op 2 witte lampjes voor de twee slaapkamerramen aan de straatkant na.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_202205966
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 16:07 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Is het een idee om het te laten maken? Exact naar jouw wensen en eisen?
Zekers. Dat is zelfs het idee maar dan moet er nog wel een ontwerp komen. Daar zoek ik ook nog inspiratie voor. Voor laptops heb ik wel wat gezien maar ik wil minstens een 27 inch scherm kwijt kunnen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202205977
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 17:55 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Ik dacht exact hetzelfde, in het hele huis op dit moment geen raambekleding op 2 witte lampjes voor de twee slaapkamerramen aan de straatkant na.
Aan de straatkant hebben wij wel wat, maar daar waait het anders zo naar binnen, da's echt té koud.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202205997
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 18:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Zekers. Dat is zelfs het idee maar dan moet er nog wel een ontwerp komen. Daar zoek ik ook nog inspiratie voor. Voor laptops heb ik wel wat gezien maar ik wil minstens een 27 inch scherm kwijt kunnen.
Een meubelmaker kan ook wel ontwerpen. Doorgeven (ruwweg) wat je wil en dan kan die er iets leuks van maken/tekenen
We have far more in common than that which devides us..
pi_202206411
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:41 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, eigenlijk ben ik dus alleen dol op gordijnen. :+ De rest van de raambekleding kan me gestolen worden. En ik vind alleen gordijnen tot op de grond mooi.
Ik haal hier soms de vitrage (enige wat er hangt) weg. Gewoon om te zien hoe het staat. Gaat vrijwel meteen weer terug. Ook een luxaflex, die was om inkijk tegen te gaan (nu niet meer nodig) blijft gewoon naar beneden
We have far more in common than that which devides us..
pi_202206424
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 16:28 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Made.com heeft vaak wel fraaie oplossingen, al weet ik niet of je scherm hier in past https://www.made.com/nl/marcell-bureau-grijs maar misschien zet het je op een spoor, want zo met de klep uitgeklapt kom je op bijna 80cm diepte.
Oh wacht, deze hebben ze ook nog https://www.made.com/nl/devi-bureau-eiken-en-zwart
https://www.in-tact.be/projects/secretaire-meubel/

Dit is een erg goed idee maar ik heb geen idee hoe hij inklapt.

https://www.contemporist.com/built-in-desk-can-be-hidden-away/
Dit vindt ik echt vet maar de vraag is of het werkt met de diepte die ik nodig heb en ik wil 1 vlak blad hebben.

Ziet er mooi uit maar je vecht met je knieën en een fatsoenlijk scherm kun je niet kwijt.

[ Bericht 11% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 16-11-2021 20:37:33 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202207980
https://www.in-tact.be/projects/secretaire-meubel/

Dit is een erg goed idee maar ik heb geen idee hoe hij inklapt.

https://www.contemporist.com/built-in-desk-can-be-hidden-away/
Dit vindt ik echt vet maar de vraag is of het werkt met de diepte die ik nodig heb en ik wil 1 vlak blad hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202209809
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 14:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Heeft iemand ideeën voor ene moderne secretair?
Ik heb 4 jaar geleden voor de snelheid een degelijk tweedehands bureau gekocht voor in de woonkamer met het idee om daar later een kast voor te kopen zodat mijn PC (en dus niet laptop) en de rest van de zooi niet meer in het zicht staan.

Het idee is dat het een moderne secretair moet zijn en er uit moet zien als een reguliere kast wanneer ik de computer niet gebruik.
Als ik hem wel gebruik moet het echt een volledig bureau zijn dus zeker 60 maar liever 80cm diep. Dat maakt het qua mechanisme lastig of het wordt een diepe kast.

Ik heb nu al een Pastoe landscape TV kast dus qua stijl moet hij daar bij passen. Jammer genoeg heeft Pastoe zelf niets fatsoenlijks hiervoor.
Ik ben benieuwd of je per se een secretaire wilt of dat je vooral behoefte hebt aan een in de woonkamer geïntegreerde werkplek die wat minder aanwezig/rommelig/ontsierend is. Ik zou zelf functie altijd boven vorm stellen en voor een aangename werkplek gaan. Werk je veel en/of lang achter je pc? Denk je dat je aan een secretaire prettig kunt werken?

Mij lijkt een secretaire niet fijn werken. Ik zou zelf eerder kijken of de werkplek niet wat meer uit het zicht kan worden genomen door een andere indeling (denk aan een kast die haaks op de muur staat en als een room divider fungeert) of door een fraaie maatwerkkast om het bureau heen te maken. Mooi design maakt een hoop verschil.

Ik weet niet wat je smaak is, maar de werkplekken hieronder vind ik zelf heel aardig (sowieso, Bowie O+). De onderste is niet helemaal mijn smaak, maar er zitten toffe elementen in zoals het licht. Iets uitlichten is een slimme manier om minder aandacht op iets anders te vestigen.





De voorbeelden hierboven hebben met elkaar gemeen dat het scherm wegvalt achter de hoge kasten. Maar je kunt als je de diepte van de kast beter wilt benutten ook een kast zo maken:


Wat ook goed werkt is om de muur achter het scherm donker te maken zodat het scherm minder opvalt. Ik vind dit slim bedacht:



Een ander idee: een kast met deuren. Dat kunnen klap- of schuifdeuren zijn:




Sorry, niet echt het antwoord waar je op hoopte. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 22:00:59 #278
5428 crew  miss_sly
pi_202210154
Dan drop ik mijn vraag ook even hier.

Wij zoeken nog verlichting voor de eettafel.

Huidige situatie (lamp moet dus nog weg en hangt inderdaad niet eens boven de tafel, maar we willen pas boren voor nieuwe lampen):





We willen zwarte lampen, zoiets als dit:







We willen vanuit het lichtpunt de draad met een kleine speling naar een haak brengen en daar dan de lamp aan ophangen.

Nou had ik gelezen dat voor het mooie je eigenlijk een oneven aantal lampen op zou moeten hangen. Ik denk dat twee, vrij grote, lampen ook mooi kan zijn?

We zouden dan twee lampen met een diameter van ongeveer 55 cm ophangen. De tafel is 300x120.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202210336
@miss_sly, twee lijkt me prima. En misschien is een light swing iets voor jullie? Ik ken het systeem niet echt maar zag het laatst ergens voorbij komen en het leek een oplossing voor een probleem dat veel mensen hebben:



Misschien komt het bij jullie met twee lampen niet goed uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 22:07:46 #280
5428 crew  miss_sly
pi_202210414
Light swing kende ik al. Ik denk dat ze heel praktisch kunnen zijn, maar ik geloof dat ik in deze niet voor praktisch wil gaan :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202210864
Zit ik op Pinterest naar mooie voorbeelden te zoeken van het ophangen van lampen, kom ik gewoon op een topic van mezelf uit. :') Da's wel de ultieme bubble.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 16 november 2021 @ 22:23:31 #282
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202211040
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 22:00 schreef miss_sly het volgende:
Dan drop ik mijn vraag ook even hier.

Wij zoeken nog verlichting voor de eettafel.

Huidige situatie (lamp moet dus nog weg en hangt inderdaad niet eens boven de tafel, maar we willen pas boren voor nieuwe lampen):

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

We willen zwarte lampen, zoiets als dit:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

We willen vanuit het lichtpunt de draad met een kleine speling naar een haak brengen en daar dan de lamp aan ophangen.

Nou had ik gelezen dat voor het mooie je eigenlijk een oneven aantal lampen op zou moeten hangen. Ik denk dat twee, vrij grote, lampen ook mooi kan zijn?

We zouden dan twee lampen met een diameter van ongeveer 55 cm ophangen. De tafel is 300x120.
Niks meer doen aan dat plan ^O^

Trouwens best kans dat we hier wel een lightswing gaan gebruiken. Zal tzt wel posten.
Resistance is futile.
pi_202211233
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 november 2021 22:23 schreef Seven. het volgende:

[..]
Niks meer doen aan dat plan ^O^

Trouwens best kans dat we hier wel een lightswing gaan gebruiken. Zal tzt wel posten.
Ben benieuwd of het bevalt. Zo te zien is het geen handig systeem voor twee lampen als het lichtpunt niet ergens in de lijn van het midden van de tafel zit. Da's wel jammer.

Ik heb zelf ook nog ooit gekeken naar verstelbare hanglampen maar vond niks echt mooi. Zoiets dus:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202211353
Ik ben al tijden verliefd op deze lamp, maar wel erg duur:

In verschillende kleuren te krijgen..
  dinsdag 16 november 2021 @ 22:36:37 #285
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202211619
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 14:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Heeft iemand ideeën voor ene moderne secretair?
Ik heb 4 jaar geleden voor de snelheid een degelijk tweedehands bureau gekocht voor in de woonkamer met het idee om daar later een kast voor te kopen zodat mijn PC (en dus niet laptop) en de rest van de zooi niet meer in het zicht staan.

Het idee is dat het een moderne secretair moet zijn en er uit moet zien als een reguliere kast wanneer ik de computer niet gebruik.
Als ik hem wel gebruik moet het echt een volledig bureau zijn dus zeker 60 maar liever 80cm diep. Dat maakt het qua mechanisme lastig of het wordt een diepe kast.

Ik heb nu al een Pastoe landscape TV kast dus qua stijl moet hij daar bij passen. Jammer genoeg heeft Pastoe zelf niets fatsoenlijks hiervoor.
Niet helemaal wat je bedoelt maar wel goed systeem:

https://www.ikea.com/nl/nl/p/ivar-klaptafel-grenen-40512466/

En dit hele meubel kun je vast wel in een kast kwijt, 74cm diep:

https://www.ikea.com/nl/nl/p/fredde-gamebureau-zwart-50219044/

Ben je zelf handig toevallig?
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 22:37:40 #286
5428 crew  miss_sly
pi_202211664
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 22:29 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben al tijden verliefd op deze lamp, maar wel erg duur:[ afbeelding ]

In verschillende kleuren te krijgen..
Ja, mooi is die hè?

Hij is er ook in een iets goedkopere uitvoering:
https://www.homelights.nl(...)80cm/982-kleur-zwart
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202211891
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 november 2021 22:36 schreef Seven. het volgende:

[..]
Niet helemaal wat je bedoelt maar wel goed systeem:

https://www.ikea.com/nl/nl/p/ivar-klaptafel-grenen-40512466/

En dit hele meubel kun je vast wel in een kast kwijt, 74cm diep:

https://www.ikea.com/nl/nl/p/fredde-gamebureau-zwart-50219044/

Ben je zelf handig toevallig?
Maar is zo'n klapsysteem echt handig? Je beeldscherm moet je dan bijvoorbeeld steeds tevoorschijn halen. Kun je nog goed bij de computer zelf? Zitten de poten niet in de weg? Ik zou zoiets alleen nemen als het echt praktisch is. In mijn optiek kun je beter een mooie werkplek maken waar je zo aan kunt schuiven, tenzij je er sporadisch zit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202211897
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 22:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, mooi is die hè?

Hij is er ook in een iets goedkopere uitvoering:
https://www.homelights.nl(...)80cm/982-kleur-zwart
Gaaf effect!

Zou het ook zo mooi zijn met twee naast elkaar?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 16 november 2021 @ 22:46:55 #289
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202211976
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 22:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Maar is zo'n klapsysteem echt handig? Je beeldscherm moet je dan bijvoorbeeld steeds tevoorschijn halen. Kun je nog goed bij de computer zelf? Zitten de poten niet in de weg? Ik zou zoiets alleen nemen als het echt praktisch is. In mijn optiek kun je beter een mooie werkplek maken waar je zo aan kunt schuiven, tenzij je er sporadisch zit.
Wij hebben hier 2 bureaus aan de muur gemonteerd met een klapblad, werkt als een tiet. Maar niet als je er permanent je PC en scherm op hebt staan, nee.
Resistance is futile.
pi_202212005
Om mezelf antwoord te geven: overdag ziet het er in ieder geval super uit met twee lampen naast elkaar.



Dit is ook erg tof:



I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 22:51:41 #291
5428 crew  miss_sly
pi_202212078
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2021 22:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Gaaf effect!

Zou het ook zo mooi zijn met twee naast elkaar?
Ik denk dat deze het mooiste is als hij alleen hangt. Kan op zich, hij is er tot een diameter van 200 cm. 170 ook, zou misschien nog best mooi kunnen zijn. Eigenlijk niet eerder serieus bekeken :D

Oh, ik zie nu je andere plaatjes. Wel mooi, twee O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 23:05:29 #292
5428 crew  miss_sly
pi_202212437
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 22:48 schreef Claudia_x het volgende:
Om mezelf antwoord te geven: overdag ziet het er in ieder geval super uit met twee lampen naast elkaar.

[ afbeelding ]

Dit is ook erg tof:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dit zijn trouwens wel twee verschillende lampen.
Ik vind de vorm van de eerste twee wel heel mooi, met die lichtbron zo smooth in het midden verwerkt. Hier kan echter geen eigen LED lamp in, dus die valt voor schaap af.
Ik heb ook de indruk van de plaatjes dat de onderste een mooier lichtspel af zal geven dan die bovenste twee.

Fijn van de leverancier van deze lampen is dat zij op verzoek een langere draad aan de lamp kunnen bevestigen. Als we ze zo op willen hangen als we van plan zijn, hebben we wellicht een iets langere draad nodig en dat is niet altijd gemakkelijk zelf te realiseren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202212656
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2021 22:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Gaaf effect!

Zou het ook zo mooi zijn met twee naast elkaar?
Ik heb een ander soort lampen die ook zo'n streepjesbanen effect op de muur geven, en heb er 2 hangen op verschillende hoogte. Resultaat is meer streepjes op de muren (duh :+ ) maar ze zijn deels lichter en deels donkerder door overlap. Ik vind het geweldig O+
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 23:20:53 #294
5428 crew  miss_sly
pi_202212791
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 23:14 schreef Holyme het volgende:

[..]
Ik heb een ander soort lampen die ook zo'n streepjesbanen effect op de muur geven, en heb er 2 hangen op verschillende hoogte. Resultaat is meer streepjes op de muren (duh :+ ) maar ze zijn deels lichter en deels donkerder door overlap. Ik vind het geweldig O+
Dat klinkt heel tof! Heb je toevallig een foto?

Op verschillende hoogte hangen is hier ook nog in overweging.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 17 november 2021 @ 08:00:49 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_202214207
Ik kan dus helemaal niet tegen zo'n streepjeseffect :') ik vind de lampen altijd wel mooi, zolang ze maar niet aan staan.
Wel lastig dat die kooilampen echt vet hip zijn nu juist. Daarom heb ik nu dus alleen maar armaturen waar gewoon een peertje uit steekt.
disclaimer
pi_202214926
Die lamp werd onlangs bij Weer verliefd op je huis door een bewoner omschreven als: “ de hoed van Maxima”.
pi_202215019
Voor mij zijn het te veel strepen/schaduw als die lampen aan staan. Vind ze wel mooi!
Met een meidenkwartet
pi_202215075
Hij heeft wel wat weg van een hoed, inderdaad :D

Ik vind het lichtspel op het plafond heel mooi en sfeervol. Zolang op de tafel gewoon licht valt, heb ik geen last can de strepen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202215258
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 08:00 schreef SQ het volgende:
Ik kan dus helemaal niet tegen zo'n streepjeseffect :') ik vind de lampen altijd wel mooi, zolang ze maar niet aan staan.
Wel lastig dat die kooilampen echt vet hip zijn nu juist. Daarom heb ik nu dus alleen maar armaturen waar gewoon een peertje uit steekt.
Ik heb dat ook ja, ik vind ze heel mooi maar word een beetje duizelig van de streepjes overal. Het hangt ook af van de sterkte van de lamp, overigens.

Een tijd geleden waren van die Marokkaanse hanglampen in de mode, daar had ik dat ook bij. Wij hebben overigens wel een lamp met zo'n kooiachtige constructie maar dat is een tafellamp die in een hoekje staat. Dan is het lichtspel beperkt en dan kan ik er wel tegen.
pi_202215438
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 21:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd of je per se een secretaire wilt of dat je vooral behoefte hebt aan een in de woonkamer geïntegreerde werkplek die wat minder aanwezig/rommelig/ontsierend is. Ik zou zelf functie altijd boven vorm stellen en voor een aangename werkplek gaan. Werk je veel en/of lang achter je pc? Denk je dat je aan een secretaire prettig kunt werken?

Mij lijkt een secretaire niet fijn werken. Ik zou zelf eerder kijken of de werkplek niet wat meer uit het zicht kan worden genomen door een andere indeling (denk aan een kast die haaks op de muur staat en als een room divider fungeert) of door een fraaie maatwerkkast om het bureau heen te maken. Mooi design maakt een hoop verschil.

Ik weet niet wat je smaak is, maar de werkplekken hieronder vind ik zelf heel aardig (sowieso, Bowie O+). De onderste is niet helemaal mijn smaak, maar er zitten toffe elementen in zoals het licht. Iets uitlichten is een slimme manier om minder aandacht op iets anders te vestigen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De voorbeelden hierboven hebben met elkaar gemeen dat het scherm wegvalt achter de hoge kasten. Maar je kunt als je de diepte van de kast beter wilt benutten ook een kast zo maken:
[ afbeelding ]

Wat ook goed werkt is om de muur achter het scherm donker te maken zodat het scherm minder opvalt. Ik vind dit slim bedacht:

[ afbeelding ]

Een ander idee: een kast met deuren. Dat kunnen klap- of schuifdeuren zijn:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Sorry, niet echt het antwoord waar je op hoopte. :+
Hey in principe is een geïntegreerde werkplek het idee maar ik heb liever een kast ivm de flexibiliteit (ik wil nog gaan verbouwen).
De houten wand ziet er mooi uit maar ik denk dat het niet goed gaat passen bij mij.
Ook valt mij op dat er veelal alleen laptops geplaatst kunnen worden wat het geheel iets van 40cm diep maakt.
Eigenlijk heb ik 80cm nodig maar dan komt het geheel zover de kamer in.

Een uitschuif/uitklap systeem is eigenlijk het eerste wat ik moet bepalen.
Hieronder wat ik nu heb en de zooi die ik kwijt moet kunnen.

1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')