SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan tijdelijk via http://radio49.myl2mr.com/
Klik hier voor onze Facebookpagina
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Via de stream.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:20 schreef livelink het volgende:
[..]![]()
Kon je er live bij zijn of via de stream?
Dat wordt nog een hele opgave, vrees ik...quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:23 schreef livelink het volgende:
Dus snel volposten want het blijft niet eeuwig zaterdagavond
Belangrijkste is dat jullie hem nog een hele mooie dag hebben bezorgd.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Via de stream.
De uitvaart zelf was in besloten kring en dinsdagavond zijn er nog wel diverse collega's bij de condoleance aanwezig geweest. Helaas was ik toen net uit het ziekenhuis ontslagen en kon ik daar niet bij zijn...
Ja, een onmogelijke missie waarschijnlijk. Maar ach, je moet je doelen hoog inzetten natuurlijk.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat wordt nog een hele opgave, vrees ik...
Ja, dat was mooi en werd ook nog door zijn vader gememoreerd.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Belangrijkste is dat jullie hem nog een hele mooie dag hebben bezorgd.
Ik gok op Raf...quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:27 schreef livelink het volgende:
En er is nog een luisteraar, dus als die zich bekend maakt hebben we er weer een post bij.
Ik ben het niet, ik lig in bed, mijn ogen zakken langzaam dichtquote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:27 schreef livelink het volgende:
En er is nog een luisteraar, dus als die zich bekend maakt hebben we er weer een post bij.
Oh, dat is wel dramatisch inderdaad. Hopelijk heeft zijn vrouw wel veel steun van familie en vrienden.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, dat was mooi en werd ook nog door zijn vader gememoreerd.
Maar wat een ellende in dat gezin nu, zijn vrouw is niet helemaal OK en hij verzorgde haar min of meer.
De laatste tijd moesten ze elkaar min of meer verzorgen en nu is hij weggevallen.
De speech van zijn vrouw was mooi, maar enorm lastig voor haar. En daardoor voor iedereen die aanwezig was, inclusief ikzelf...
Dat is altijd lekker, dat gevoel tussen waken en slapen. Welterusten Doedezemaar.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:29 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik ben het niet, ik lig in bed, mijn ogen zakken langzaam dicht
Dat is het probleem juist, ze waren door haar ziekte en later die van hem heel erg op zichzelf.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh, dat is wel dramatisch inderdaad. Hopelijk heeft zijn vrouw wel veel steun van familie en vrienden.
Welterusten!quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:29 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik ben het niet, ik lig in bed, mijn ogen zakken langzaam dicht
Het zijn wel redelijk slimme vogels volgens mij.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zou die de computer weten te bedienen?
Er is inderdaad nog een luisteraar, die 10 minuten voor jou de stream startte...quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:33 schreef livelink het volgende:
[..]
Het zijn wel redelijk slimme vogels volgens mij.
Jij luistert naar jezelf?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Er is inderdaad nog een luisteraar, die 10 minuten voor jou de stream startte...
Ja, via de koptelefoon die in de versterker hier zit, die weer aan het mengpaneel hangt.quote:
Dat lijkt me inderdaad ook logischer.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, via de koptelefoon die in de versterker hier zit, die weer aan het mengpaneel hangt.
Niet via de stream...
Om precies te zijn is de connectie is als volgt:quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:37 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad ook logischer.
Dat is een aardige route langs een hoop techniekquote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Om precies te zijn is de connectie is als volgt:
Laptop (ASUS met VDJ) > Mengpaneel (Denon MC6000MK2) > Externe geluidskaart (Audio 2 DJ) > Sound processor (Philips F3538) > Versterker (Technics SU-600) > Koptelefoon (AKG K271 MK II)
Die Sound processor is al eeuwen oud, ik was 18 of zo toen ik dat ding kocht...quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:43 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat is een aardige route langs een hoop techniek![]()
Oh, dat vind ik mooi dat zoiets al zo lang naar tevredenheid dienst doet. Die is het geld dus dubbel en dwars waard geweestquote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die Sound processor is al eeuwen oud, ik was 18 of zo toen ik dat ding kocht...
[ afbeelding ]
Ja, het is een simpel apparaat met een 5-bands equalizer, maar het revolutionaire voor die tijd is dat er een Echo en een Ambience functie op zit, waarmee je de klankkleur dus ook qua 'diepte' kan veranderen...quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:46 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh, dat vind ik mooi dat zoiets al zo lang naar tevredenheid dienst doet. Die is het geld dus dubbel en dwars waard geweest
Het ziet er mooi uit. Weet je nog wat je er indertijd voor betaald hebt?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, het is een simpel apparaat met een 5-bands equalizer, maar het revolutionaire voor die tijd is dat er een Echo en een Ambience functie op zit, waarmee je de klankkleur dus ook qua 'diepte' kan veranderen...
En er zitten LED's in met een spiegel erachter en er voor, waardoor je een oneindige tunnel krijgt:
[ afbeelding ]
Volgens mij iets van 180 gulden(!!)...quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:52 schreef livelink het volgende:
[..]
Het ziet er mooi uit. Weet je nog wat je er indertijd voor betaald hebt?
Ik had echt veel meer verwachtquote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Volgens mij iets van 180 gulden(!!)...
Ja, maar dit soort apparatuur was in mijn herinnering altijd heel erg duur.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je praat over bijna 37 jaar geleden...
Ik heb het gekocht van mijn eerste bijbaantje, dat weet ik nog wel.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:57 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, maar dit soort apparatuur was in mijn herinnering altijd heel erg duur.
Nou jaquote:Op zaterdag 12 juni 2021 23:05 schreef MadMaster het volgende:
De onbekende luisteraar is verdwenen...
Het gebeurt wel vaker, ik kan qua IP-adres zien 'wie' er luisteren, hoe lang etc.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 23:15 schreef livelink het volgende:
[..]
Nou ja![]()
Zonder zich zelfs even af te melden
Ach ja, hopelijk heeft diegene van de muziek genoten.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 23:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het gebeurt wel vaker, ik kan qua IP-adres zien 'wie' er luisteren, hoe lang etc.
Maakt niet uit. Volgende week is het weer zaterdagavond. En ik vond het gezellig met lekkere muziek.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 23:22 schreef MadMaster het volgende:
Ik ga er zo een eind aan breien, de tijd vliegt voorbij.
Sorry, we zijn niet verder gekomen dan 1 pagina in dit topic...
Dank!quote:Op zaterdag 12 juni 2021 23:23 schreef livelink het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Volgende week is het weer zaterdagavond. En ik vond het gezellig met lekkere muziek.
Dat waren de Tokkies...quote:Op zaterdag 12 juni 2021 23:25 schreef livelink het volgende:
Ik word in slaap getokt. Dank je wel MadMaster
Ja, een zaterdagavond zonder muziek op R49 zou toch best wel raar zijn geweest.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 23:30 schreef DJ11 het volgende:
Ik ben echt net weer thuis. Leuk dat er muziek was vanavond
Ja, het was broeierig warm in de ruimte, maar we zijn productief bezig geweest en hebben weer leuk met nummers lopen knutselen.quote:
Klinkt goed (behalve die warmte dan)quote:Op zaterdag 12 juni 2021 23:33 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ja, het was broeierig warm in de ruimte, maar we zijn productief bezig geweest en hebben weer leuk met nummers lopen knutselen.
Hoort erbij op dit soort avonden. Gelukkig stond er nog een ventilator aanquote:Op zaterdag 12 juni 2021 23:51 schreef livelink het volgende:
[..]
Klinkt goed (behalve die warmte dan)
Veel plezier alvast.quote:Op zondag 13 juni 2021 07:52 schreef MadMaster het volgende:
Hallo!![]()
![]()
Gaan we nog wat leuks doen vandaag?
Wij gaan uitwaaien in het Zuiderzeemuseum, ver weg van berkenpluizen en ander hooikoorts veroorzakende ellende...
Geniet er nog van dan.quote:Op zondag 13 juni 2021 08:17 schreef just me het volgende:
goedemorgen
![]()
Lekker uitwaaien Mad!
Ik geniet nog even van de rust, de kabouter slaapt nog!
Hij is ondertussen vrolijk wakker geworden en de Nijntje puzzel is bijna klaar. Wakker zijn is meteen aanknop aan !quote:
Stuiterballen…quote:Op zondag 13 juni 2021 08:41 schreef just me het volgende:
[..]
Hij is ondertussen vrolijk wakker geworden en de Nijntje puzzel is bijna klaar. Wakker zijn is meteen aanknop aan !
En je moet je ontbijt wel verdienen hoor. Eerst je cognitieve vaardigheden oefenenquote:Op zondag 13 juni 2021 08:41 schreef just me het volgende:
[..]
Hij is ondertussen vrolijk wakker geworden en de Nijntje puzzel is bijna klaar. Wakker zijn is meteen aanknop aan !
Ook jij moet je cognitieve vaardigheden op peil houden…quote:Op zondag 13 juni 2021 08:56 schreef livelink het volgende:
Ik ga vandaag als ik het zie zitten naar Zeist lopen om de niet meer gebruikte electrische fiets van mijn ouders op te halen. En dan fiets ik terug. Maar dat is nog allemaal heel erg onder voorbehoud van zin en moed.
Anders wordt het dweilen. Heb ik ook geen zin in, maar dat moet.
Wow, een quad!quote:Op zondag 13 juni 2021 09:03 schreef livelink het volgende:
Mijn moeder heeft tegenwoordig een electrische vierwielfiets. Ze durfde niet meer op een gewone fiets. En mijn vader mag ook niet meer op een gewone fiets, dus die gebruikt hem nu ook.
[ afbeelding ]
Ze worden echt oud, maar blijven op deze manier toch min of meer mobiel.
Mijn ouders moesten allebei echt leren om er op te fietsen. Dat is dus minder makkelijk dan het lijkt. Mijn broer heeft die taak op zich genomen. Rende hij er achteraan terwijl mijn moeder naar de buurtsupermarkt fietste om aanwijzingen te roepenquote:
Erg leuk dat museum, geniet ervanquote:Op zondag 13 juni 2021 07:52 schreef MadMaster het volgende:
Hallo!![]()
![]()
Gaan we nog wat leuks doen vandaag?
Wij gaan uitwaaien in het Zuiderzeemuseum, ver weg van berkenpluizen en ander hooikoorts veroorzakende ellende...
Het doet me denken aan een ouderwetse skelter, maar dan met grotere wielen, hoger én een motor.quote:Op zondag 13 juni 2021 09:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Mijn ouders moesten allebei echt leren om er op te fietsen. Dat is dus minder makkelijk dan het lijkt. Mijn broer heeft die taak op zich genomen. Rende hij er achteraan terwijl mijn moeder naar de buurtsupermarkt fietste om aanwijzingen te roepen![]()
Zo leren je ouders jou fietsen en zo leer jij het weer aan je ouders. Maar mijn moeder kan er nu goed mee overweg en fietst nu naar winkels, huisarts en tandarts. En nu mag mijn broer opnieuw aan de slag met mijn vader.
Ja, we zijn er al vaak geweest en ik wil er simpelweg op uit, ben het binnen zitten spuugzat.quote:
Wow, fantastisch dat zoiets bestaat. Nog nooit gezienquote:Op zondag 13 juni 2021 09:03 schreef livelink het volgende:
Mijn moeder heeft tegenwoordig een electrische vierwielfiets. Ze durfde niet meer op een gewone fiets. En mijn vader mag ook niet meer op een gewone fiets, dus die gebruikt hem nu ook.
[ afbeelding ]
Ze worden echt oud, maar blijven op deze manier toch min of meer mobiel.
Ingetuned. Net klaar met eten en klaar voor een half leven aan muziek.quote:Op maandag 14 juni 2021 18:26 schreef DJ11 het volgende:
[ afbeelding ]
Aangezien ik een paar tracks vooraf draai, klinkt er ongeveer vanaf 18:48 uur al muziekNa dit "voorspel" begint om 19:00 uur een uitzending die ongeveer tot 21:45 uur duurt. En voor wie dan nog niet gaar is, is er nog een optioneel naspel
Dat is niet helemaal de strekking van de uitzending, maar ik vertel het zoquote:Op maandag 14 juni 2021 18:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Ingetuned. Net klaar met eten en klaar voor een half leven aan muziek.
Leuk! Eind 1998 was ik met van alles bezig behalve muziek. Ik was net verhuisd naar Wijk bij Duurstede en was eindelijk bezig een beetje carriere te maken met veel overwerken en zo. Dus grote kans dat veel nummers aan mij voorbij zijn gegaan (zoals deze ook).quote:Op maandag 14 juni 2021 19:00 schreef DJ11 het volgende:
Tussen 1998 en begin 2004 maakte ik wekelijks een hitlijst; een top-20. Aan het einde van het jaar - ja, ook toen al - maakte ik een jaarlijst. De regels waren toen wel anders dan nu: nummers moesten persé op single zijn verschenen.
Ik ben nu 44 en een stuk of wat maanden. Eind 1998 - half a life ago - was ik 22 en een beetje. De jaarlijst van dat jaar ga ik uitzenden. De eerste en ook de minst beschamende... Een opmerkelijke mix van pareltjes, vergeten nummers, hits en onbegrijpelijke afwezigen (die dus niet in de uitzending zitten, maar misschien komt er nog wel een stukje naspel).
Veel plezier met een reis van ruim 22 jaar terug in de tijd![]()
NB: De nummers die ik vooraf draaide, komen ook allen uit 1998
Het is dan ook geen hit geweest. Ik vergat trouwens te zeggen dat het een Top 40 betreft.quote:Op maandag 14 juni 2021 19:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Leuk! Eind 1998 was ik met van alles bezig behalve muziek. Ik was net verhuisd naar Wijk bij Duurstede en was eindelijk bezig een beetje carriere te maken met veel overwerken en zo. Dus grote kans dat veel nummers aan mij voorbij zijn gegaan (zoals deze ook).
Enorm dance event in Duitsland. Helaas is de klad erin gekomen toen er een keer paniek uitbrak en de nodige mensen omkwamen in een mensenmassa.quote:Op maandag 14 juni 2021 19:08 schreef livelink het volgende:
De Love Parade postte MadMaster laatst een filmpje van. Was eigenlijk de eerste keer dat ik door had dat het echt een parade was. Zag er heel relaxed en leuk uit trouwens.
Ik zit hier te puffen nu. Minstens 26 graden in huis. En op het werk was het zo fris dat ik zowat naar lange mouwen verlangde...quote:Op maandag 14 juni 2021 19:10 schreef livelink het volgende:
Ik heb net een ventilator gekocht en naar huis gesjouwd. Maar het was het sjouwen wel waard. Heerlijk verkoelend. Voor lopen is het sowieso te warm nu.
Ja, heel dramatisch. Ik zou daarom zelf ook nooit naar zoiets gaan. Vind dat soort massale bijeenkomsten toch altijd wel eng.quote:Op maandag 14 juni 2021 19:09 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Enorm dance event in Duitsland. Helaas is de klad erin gekomen toen er een keer paniek uitbrak en de nodige mensen omkwamen in een mensenmassa.
Trekt mij ook niet zo. Ik houd sowieso niet zo van al te grote mensenmassa's. Maar als je deel bent van zo'n evenement is dat vast geweldig.quote:Op maandag 14 juni 2021 19:11 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, heel dramatisch. Ik zou daarom zelf ook nooit naar zoiets gaan. Vind dat soort massale bijeenkomsten toch altijd wel eng.
Hoeft voor mij ook niet hoorquote:Op maandag 14 juni 2021 19:14 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Trekt mij ook niet zo. Ik houd sowieso niet zo van al te grote mensenmassa's. Maar als je deel bent van zo'n evenement is dat vast geweldig.
Ja, ik ook.quote:Op maandag 14 juni 2021 19:15 schreef just me het volgende:
[..]
Hoeft voor mij ook niet hoorIk vind momenteel teveel mensen in de stad al niet leuk
Geldt voor best veel muziek in deze lijst, gelukkig. En er zitten ook genoeg nummers tussen die ik daadwerkelijk nog wel draaiquote:Op maandag 14 juni 2021 19:19 schreef livelink het volgende:
Dit is wel iets wat je nu ook zo zou kunnen draaien.
Ik kende tot nog toe geen enkel nummer. Maar deze vind ik wel leuk.quote:Op maandag 14 juni 2021 19:28 schreef DJ11 het volgende:
Dit is dan weer minder bekend:Robert Miles feat. Kathy Sledge - Freedom (radio edit)
Maar hierna twee knoeperds van hits uit 1998drie, zelfs
Je overschat me. Deze kende ik ook nog niet.quote:Op maandag 14 juni 2021 19:33 schreef DJ11 het volgende:
We komen nu in de zone met nummers die jullie geheid wel kennen. De hit-dichtheid gaat flink toenemen. In 1998 was je veel meer aangewezen op radio en tv. Spotify had je nog niet...
DJ Quicksilver - Planet Love (video mix)
Ja, deze ken ikquote:Op maandag 14 juni 2021 19:35 schreef DJ11 het volgende:
Deze plaat stond eind 1998 (en begin 1999) op #1 in Nederland:Emilia - Big Big World (album version)
Bij mij ook 1 week. De eerste plaat vanavond die op #1 in mijn weeklijst stond.
Er komen zeker nog wat grote hits, cq. bekende nummers. En ook de nodige nummers die niet persé grote hits waren, maar die ik wél regelmatig heb gedraaid.quote:Op maandag 14 juni 2021 19:39 schreef livelink het volgende:
Is ook wel leuk om te zien: welke muzieknummers sijpelen toch door, zelfs als iemand in dat jaar nauwelijks muziek luisterde? Deze ken ik natuurlijk ook!.
Omdat het een mooie tekstregel is met diepere lagen.quote:Op maandag 14 juni 2021 19:42 schreef DJ11 het volgende:
I thought I could organize freedom
How Scandinavian of me
Geen idee waarom ik uitgerekend die tekstregel heb onthouden:Björk - Hunter
Ik heb ook alleen maar gisteren met een half oog naar Oranje gekeken. Ik ben blij dat ik het drama rond Eriksen niet heb gezien.quote:Op maandag 14 juni 2021 19:46 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Weinig. Gisteren wel Oranje gekeken, maar donderdag zie ik dat niet, omdat ik oefenavond heb.
Voetbal kijken in je eentje is niet echt spannendquote:Op maandag 14 juni 2021 19:47 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik heb ook alleen maar gisteren met een half oog naar Oranje gekeken. Ik ben blij dat ik het drama rond Eriksen niet heb gezien.
Ik was bij m'n ouders. M'n vader keek voetbal achter de PC en sprong op....quote:Op maandag 14 juni 2021 19:47 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik heb ook alleen maar gisteren met een half oog naar Oranje gekeken. Ik ben blij dat ik het drama rond Eriksen niet heb gezien.
Ik kreeg via de NOS app een meldingquote:Op maandag 14 juni 2021 19:49 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik was bij m'n ouders. M'n vader keek voetbal achter de PC en sprong op....
Dit klinkt erg Nederlands.quote:Op maandag 14 juni 2021 19:50 schreef DJ11 het volgende:
Ook niet zo heel bekend, maar wel in de barbecue-box van Gerard Ekdom, las ik...4hero - Star Chasers (radio edit)
Dat verbaast me. Ik dacht eerst even aan Lois Lane zelfs.quote:
Dat is inderdaad bizar. Pluk de dag...quote:Op maandag 14 juni 2021 19:57 schreef just me het volgende:
Trouwens heel bizar, ik sprak vanmorgen iemand die tot 3x toe een hartstilstand heeft gehad en ze zijn er nooit achter gekomen hoe en waarom!
Wat een eng idee.quote:Op maandag 14 juni 2021 19:57 schreef just me het volgende:
Trouwens heel bizar, ik sprak vanmorgen iemand die tot 3x toe een hartstilstand heeft gehad en ze zijn er nooit achter gekomen hoe en waarom!
Met mate, ik heb vandaag niet gegolfd omdat het veels te warm wasquote:
Dat lijkt mij ook maar hij gaat er goed mee om en zijn vrouw ook.quote:
Wijsheid komt met de jaren.quote:Op maandag 14 juni 2021 20:02 schreef DJ11 het volgende:
Deze plaat ging 41 plaatsen omhoog in mijn Top 250 allertijden, die ik in november en december uitzond. Staat nu op #50.
Maar in 1998 kwam het niet verder dan plek #24 in mijn jaarlijst....Liquido - Narcotic (long version)
Ik geloof je op je woordquote:Op maandag 14 juni 2021 20:03 schreef DJ11 het volgende:
Ik wil nog wel graag even melden dat deze plaat pas in maart 1999 in de Top 40 binnenkwam. Ik behoor tot de vroege ontdekkers van dit nummer.
quote:Op maandag 14 juni 2021 20:03 schreef DJ11 het volgende:
Ik wil nog wel graag even melden dat deze plaat pas in maart 1999 in de Top 40 binnenkwam. Ik behoor tot de vroege ontdekkers van dit nummer.
Mooi nummer, goede tekst.quote:Op maandag 14 juni 2021 20:10 schreef DJ11 het volgende:
Manic Street Preachers - If You Tolerate This Your Children Will Be Next
Zekerquote:
Shop ze en tot straksquote:Op maandag 14 juni 2021 20:17 schreef livelink het volgende:
Ik ben er heel even tussenuit DJ11. Ik moet nog een belangrijke vergeten boodschap halen
Goed idee, ik heb hier ook nog wat ijs liggen.quote:Op maandag 14 juni 2021 20:20 schreef just me het volgende:
Ik zit nu ook te genieten van een bakje ijs, peacan, caramel, vanille smaak
zal ook wel heel lekker smakenquote:Op maandag 14 juni 2021 20:26 schreef DJ11 het volgende:
Hier is het Citroentaart Meringue-ijs, trouwens
Spijkerbroeken?quote:Op maandag 14 juni 2021 20:20 schreef DJ11 het volgende:
Over een paar nummers: een track uit de 60s, die dankzij een tv-commercial een grote hit werd. Raden mag alvast..
Nu:Grandaddy - A.M. 180
Even snel op de fiets. En erachter gekomen dat mijn man laatst kennelijk hetzelfde idee had en het zadel flink omhoog had gedaanquote:
Oh jee, gelukkig is het goed gegaan!quote:Op maandag 14 juni 2021 20:36 schreef livelink het volgende:
[..]
Even snel op de fiets. En erachter gekomen dat mijn man laatst kennelijk hetzelfde idee had en het zadel flink omhoog had gedaan![]()
Ik kon met mijn tenen net bij de trappers.
Ik zag het. Mooi nummer.quote:Op maandag 14 juni 2021 20:35 schreef DJ11 het volgende:
[..]
NeeHet antwoord is hierboven al gegeven en zojuist gedraaid.
Welk nummer zijn we nu?quote:Op maandag 14 juni 2021 20:38 schreef DJ11 het volgende:
Niet bekend, geen hit in Nederland.Wél lekker, vind ik dan.Lucid - I Can't Help Myself (radio edit)
Ik ken dit nummer niet, maar het klinkt toch heel bekend. Mooi hoor.quote:Op maandag 14 juni 2021 20:44 schreef DJ11 het volgende:
Ik zat echt zo van:Sarah McLachlan - Adia (album version)
Het beviel mij ook wel, om het weer eens te horenquote:Op maandag 14 juni 2021 20:47 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ken dit nummer niet, maar het klinkt toch heel bekend. Mooi hoor.
Ja, ik ken het ook wel. Niet echt een typisch nineties-nummer.quote:Op maandag 14 juni 2021 20:52 schreef DJ11 het volgende:
Geen grote hit (een heel kleintje), maar wel regelmatig gedraaid de afgelopen jaren:Fastball - The Way
Jeetje... je zit de laatste tijd wel in de hoek waar de klappen vallen.quote:Op maandag 14 juni 2021 20:57 schreef MadMaster het volgende:
Schakel zo nog wel even in.
Ben niet echt 'in the mood', kreeg vanmiddag het bericht dat een vriend afgelopen nacht in z'n slaap is overleden...
[ afbeelding ]
R.I.P. Robbie...
quote:Op maandag 14 juni 2021 20:57 schreef MadMaster het volgende:
Ben niet echt 'in the mood', kreeg vanmiddag het bericht dat een vriend afgelopen nacht in z'n slaap is overleden...
[ afbeelding ]
R.I.P. Robbie...
godverdomme, je krijgt het wel voor je kiezenquote:Op maandag 14 juni 2021 20:57 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
R.I.P. Robbie...
Het mist de catchy melodie en tekst van hun andere singles, het is geen floorfiller...quote:Op maandag 14 juni 2021 21:05 schreef DJ11 het volgende:
Nooit begrepen waarom deze single - de opvolger van God Is A DJ - zo weinig deed.Faithless - Take The Long Way Home (radio mix)
Kennelijk... Ik vond (en vind) die strings prachtig. Maar goed...quote:Op maandag 14 juni 2021 21:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het mist de catchy melodie en tekst van hun andere singles, het is geen floorfiller...
Deze vind ik nou veel te rapperig voor jou.quote:Op maandag 14 juni 2021 21:13 schreef DJ11 het volgende:
Deze stond 6 weken op #1; het langst van alle nummers. In de jaarlijst kwam -ie op #6 uit:Texas feat. Wu-Tang-Clan - Say What You Want (All Day, Every Day)
Verliefd op de strings die ze eronder hebben gelegd. En ik trok hiphop toen nog een stuk beter dan nu. Dat is na de eeuwwisseling veranderd...quote:Op maandag 14 juni 2021 21:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Deze vind ik nou veel te rapperig voor jou.
Ja, we hebben dit weekend op het voetbalveld in Denemarken ook nog weer kunnen zien dat het leven aan een zijden draadje hangt.quote:Op maandag 14 juni 2021 21:17 schreef just me het volgende:
Ik blijf het zo vreemd vinden dat mensen zomaar opeens doodgaan, nu een vriend van Mad en 'n paar weken geleden iemand van Concordia.
Ja, inderdaad. Het is ook iedere keer zo schrikken.quote:Op maandag 14 juni 2021 21:17 schreef just me het volgende:
Ik blijf het zo vreemd vinden dat mensen zomaar opeens doodgaan, nu een vriend van Mad en 'n paar weken geleden iemand van Concordia.
en je beseft des te meer hoe kwetsbaar alles isquote:Op maandag 14 juni 2021 21:20 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Het is ook iedere keer zo schrikken.
Primaquote:Op maandag 14 juni 2021 21:29 schreef livelink het volgende:
Ik wil nog wel wat luisteren na jouw nummer 1, maar niet te lang. Tot 22.00?
quote:
Dit zou wat mij betreft de nummer 1 mogen zijn.quote:Op maandag 14 juni 2021 21:29 schreef DJ11 het volgende:
Het is Monday Evening, Nine Twenty-Nine, maar dat mag de pret niet drukken:Rialto - Monday Morning 5:19 (Widescreen)
Ik ben niet gek van Lighthouse Family. Eén van de weinige bands waar wij het oneens zijn volgens mij.quote:Op maandag 14 juni 2021 21:34 schreef DJ11 het volgende:
Lighthouse Family - Lost In Space (main mix)
En dat "main mix" moet erachter, want dat is de single-versie. En die is wezenlijk anders (en mooier) dan de albumversie.
Bedankt voor het luisterenquote:Op maandag 14 juni 2021 21:51 schreef just me het volgende:
Ik ga, zo vlak voor het einde, afhaken
dank je wel voor de fijne muziekjes
![]()
en nog een fijne avond
Fijne avond just me en slaap lekker.quote:Op maandag 14 juni 2021 21:51 schreef just me het volgende:
Ik ga, zo vlak voor het einde, afhaken
dank je wel voor de fijne muziekjes
![]()
en nog een fijne avond
quote:Op maandag 14 juni 2021 21:54 schreef DJ11 het volgende:
De slotsong kwam in mijn laatste weeklijst van 1998 binnen op #2 en stootte in de eerste week van 1999 door naar #1.Manic Street Preachers - The Everlasting
Goedemorgen DDMquote:
Je begint de kluts toch niet kwijt te raken hè?quote:Op dinsdag 15 juni 2021 07:38 schreef livelink het volgende:
[..]
Goedemorgen DDM![]()
Wat ben je vroeg!
Ik zit in een enorme sleur of wat het ook is. Ik ben elke ochtend als de wekker gaat eerst 5 minuten aan het bedenken welke dag het is. Is volgens mij geen goed teken.
Ik vrees het welquote:Op dinsdag 15 juni 2021 07:55 schreef Melting het volgende:
Goedemorgen.
[..]
Je begint de kluts toch niet kwijt te raken hè?
quote:Op dinsdag 15 juni 2021 08:07 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik mag zo fijn naar de tandarts en de mondhygiëniste.
Mad, ik las terug, wat een vreselijk bericht
Ik vind het nooit erg, ik word alleen een beetje moe van die tegenstrijdige adviezen. Na jaren geklooi had de mondhygiëniste eindelijk de oplossing: tepe easypicks voor de grote tussenruimte bij mijn achterste kiezen. Dus alle andere ragers weggedaan, zegt de tandarts nu na anderhalf jaar ofzo: die dingen doen niks voor je tandvlees, je moet van die ragertjes met metalen kern gebruiken en houten tandenstokers. Euh wat?quote:
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 09:45 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik vind het nooit erg, ik word alleen een beetje moe van die tegenstrijdige adviezen. Na jaren geklooi had de mondhygiëniste eindelijk de oplossing: tepe easypicks voor de grote tussenruimte bij mijn achterste kiezen. Dus alle andere ragers weggedaan, zegt de tandarts nu na anderhalf jaar ofzo: die dingen doen niks voor je tandvlees, je moet van die ragertjes met metalen kern gebruiken en houten tandenstokers. Euh wat?
Leuke jurk. Voor mij wat te bloot. Ik draag alleen maar jurken met mouwen.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 17:41 schreef Doedezemaar het volgende:
Hoera voor de overwinning.
Ik was al een paar weken bij de kringlopen op zoek naar een maxi-jurk en vandaag vond ik er een https://www.shoeby.nl/eksept-dress-storm-jurk-zwart-wit-1088941
Nu kom ik qua kleding de zomer wel door. Volgende week maar eens een zooi kleding die ik niet meer draag op vinted en/of marktplaats zetten
quote:Op dinsdag 15 juni 2021 16:24 schreef just me het volgende:
Ik heb groene, oranje en gele ragers van TePe en daar best tevreden mee.
Ik gebruik ook een waterpik![]()
was heerlijk golfweertje vandaag en laat ik nu weer gewonnen hebben van mijn ex
Wel die witte Dr. Martens er ook bij aanschaffen…quote:Op dinsdag 15 juni 2021 17:41 schreef Doedezemaar het volgende:
Hoera voor de overwinning.
Ik was al een paar weken bij de kringlopen op zoek naar een maxi-jurk en vandaag vond ik er een https://www.shoeby.nl/eksept-dress-storm-jurk-zwart-wit-1088941
Nu kom ik qua kleding de zomer wel door. Volgende week maar eens een zooi kleding die ik niet meer draag op vinted en/of marktplaats zetten
Online verkopen doen we niet, geen zin in al dat gedoe.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 17:55 schreef livelink het volgende:
[..]
Leuke jurk. Voor mij wat te bloot. Ik draag alleen maar jurken met mouwen.
Mijn dochter moet ook eens wat kleding op vinted zetten. Ze heeft hardstikke leuke dingen die ze niet meer draagt en die dus allemaal bij ons rondslingeren. In de vakantie maar eens grote opruiming houden.
Mooi die positieve berichten…quote:Op dinsdag 15 juni 2021 17:53 schreef livelink het volgende:
…
Vooraf had hij een praktijkcasus gemaild gekregen dat ze uit moesten werken met plan van aanpak, een ontwerp maken en berekeningen. Daar was hij wel een paar uur mee bezig geweest dit weekend. Maar vandaag bleek dat zijn ontwerp bijna gelijk was aan het ontwerp van de praktijk. Plus dat al zijn berekeningen ook klopten. Hij krijgt het uiteindelijke advies via de post, maar ik denk dat het wel goed zit.
Je zult het nodig hebbenquote:Op dinsdag 15 juni 2021 21:07 schreef MadMaster het volgende:
Even mijn (bijna) dagelijkse therapie via de stream ten gehore brengen.
Voor de eventuele meeluisteraars, het wordt hard, snoeihard...
Je hebt in ieder geval lef.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 21:16 schreef livelink het volgende:
[..]
Je zult het nodig hebben![]()
Ik kijk wel of ik het volhoud
Nee hoor, het is jouw therapie. En ik moet ook wat werkchagrijn kwijt, dus wie weet helpt het.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 21:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval lef.
Mocht je het niet meer trekken, meld het dan maar.
Ik kan altijd switchen...
Ik sta open voor meerdere therapieën, maar ik had wel even zin in een portie hardstyle.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 21:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee hoor, het is jouw therapie. En ik moet ook wat werkchagrijn kwijt, dus wie weet helpt het.
quote:Hardstyle is een elektronisch muziekgenre dat overeenkomsten vertoont met hardcore en hardtrance. Het gemiddelde tempo ligt rond de 150 bpm. De spreiding in het aantal beats per minuut van hardstyleplaten is door de jaren toegenomen. Er worden anno nu steeds vaker platen gelabeld als hardstyle die een tempo hebben van 135 tot 165 bpm. Vaak wordt er uit praktische overwegingen besloten platen uit te geven op een tempo dat dicht bij de 150 bpm ligt, al worden deze vaak met een grotere spreiding gedraaid door dj's.
De sound is karakteristiek voor de stijl en kan omschreven worden als harde beats gecombineerd met erg aanwezige melodielijnen. Veel hardcore-artiesten waagden zich ook al aan hardstyle en deze trend is in meer genres te zien naarmate de populariteit van hardstyle toeneemt. Hardstyle wordt in het Verenigd Koninkrijk vaak gecombineerd met hardhouse. In de rest van de wereld echter vindt men vaker de combinatie met hardtrance of hardcore.
Het is vaak een wat zwoele stem die een soort van verhaaltje verteld.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 21:48 schreef livelink het volgende:
Dat gepraat in een nummer vind ik wel altijd lekker.
Onwillekeurig ga ik dan toch luisteren.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 21:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het is vaak een wat zwoele stem die een soort van verhaaltje verteld.
Heb me er nooit zo in verdiept, om eerlijk te zijn...
Waar gaat het over tijdens 'Hell On Earth (Original Mix)'?quote:Op dinsdag 15 juni 2021 21:50 schreef livelink het volgende:
[..]
Onwillekeurig ga ik dan toch luisteren.
Over nachtmerries.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 21:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Waar gaat het over tijdens 'Hell On Earth (Original Mix)'?
Het is ook een beetje of je op een extreme kermis rondloopt.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 22:01 schreef MadMaster het volgende:
Ik moet er overigens niet aan denken om een hele dag in deze stortbak van geluiden te staan.
Dan ben ik persoonlijk toch iets meer van het oudere, iets minder stampende werk...
Ja, dat is het ook wel.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 22:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Het is ook een beetje of je op een extreme kermis rondloopt.
Dat lijkt me dan in combinatie met dit soort muziek wel bijzonder.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 22:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, dat is het ook wel.
De foto's die ik heb gepost zijn van de zgn. eindshows, het laatste uur van het festival.
Dan gaat werkelijk alles de lucht in wat ze hebben kunnen vinden.
Heb een keer een bol, hoog opgehezen aan een hijskraan, gezien die ronddraaide en waar zo'n 5 minuten lang vuurwerk uit spoot. Niet normaal...
Dit was het:quote:Op dinsdag 15 juni 2021 22:06 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan in combinatie met dit soort muziek wel bijzonder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |