Stap op de fiets, fiets naar de Jumb....quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:22 schreef Tele6 het volgende:
Ik had vandaag last van pita's. Het recept klopte niet: 50 g (droge) gist op 500 g bloem, paar minuten rijzen was genoeg, rare slappe gistige massa.![]()
Uiteindelijk nog acceptabele pita's geworden dankzij veel gevloek, netjes in bolletjes en dan schijven vormen en heet bakken. Maar manmanman.![]()
Iemand een beproefd recept voor pitabroodjes?
Supermarktquote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:22 schreef Tele6 het volgende:
Ik had vandaag last van pita's. Het recept klopte niet: 50 g (droge) gist op 500 g bloem, paar minuten rijzen was genoeg, rare slappe gistige massa.![]()
Uiteindelijk nog acceptabele pita's geworden dankzij veel gevloek, netjes in bolletjes en dan schijven vormen en heet bakken. Maar manmanman.![]()
En dan in het broodrooster ipv de oven. En van te voren even nat maken.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Stap op de fiets, fiets naar de Jumb....
quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:30 schreef Lonaa het volgende:
De laatste keer en enige keer dat ik pita's maakte ging F naar de winkel om alsnog pita's te kopen...
Ik hen geen F, het werd broodquote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:30 schreef Lonaa het volgende:
De laatste keer en enige keer dat ik pita's maakte ging F naar de winkel om alsnog pita's te kopen...
https://rutgerbakt.nl/bro(...)kruide-pitabroodjes/quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:22 schreef Tele6 het volgende:
Wat heb ik nou aan jouquote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Stap op de fiets, fiets naar de Jumb....
Bedankt!quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:46 schreef Yinny het volgende:
[..]
https://rutgerbakt.nl/bro(...)kruide-pitabroodjes/
Zonder de kruiden en goed nat spuiten voordat ze de oven ingaan, helpt met bol worden.
Nu heb je er niets aan maar wel een prima adviesquote:
https://nombelina.com/griekse-pitabroodjes/quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:27 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Bedankt!
We willen ze eigenlijk in de pan bakken, want we moeten al cake, spanakopita en moussaka in de oven bakken en dat is bij elkaar al ruim 2 uur oventijd. Maar lijkt me dat dat wel moet kunnen - goed deeg is goed deeg.
Oeh, papadums!quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:32 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Wij aten van de echte Indiër papadum![]()
![]()
Wil ik ook eens proberen te maken
quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:36 schreef sigme het volgende:
En ik heb allemaal nieuwe verse foto's, terwijl er ook nog oude zijn waar ik nog niet aan toe gekomen was.
Deze moet dan toch maar wel nog even, want ook ik vind wikke zo mooi.
[ afbeelding ]
Hier in de omgeving maar weinig te vinden, dus ik ben extra blij met zo'n mooie grote bos.
Dat klinkt als een bizar recept!quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:22 schreef Tele6 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |