abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199844952
Het valt mij al lange tijd op dat vrouwen het zoveel makkelijker hebben in deze wereld dan mannen. Een aantal voorbeelden:

- Tot voor kort werkte ik 32 uur omdat ik naast mijn werk een deeltijdstudie deed. Ik kreeg een nieuwe manager op mijn werk en de tweede vraag die hij stelde: 'Wat is de reden dat zo'n jonge man niet fulltime werkt?' WTF... Als ik een vrouw was geweest dan weet ik zeker dat ik deze vraag niet had gekregen. Mannen die parttime werken moeten zich verantwoorden, vrouwen die parttime of zelfs niet werken worden niet raar aangekeken.

- Als je single bent en alleenstaande ouder wil worden, dan is dat voor mannen vrijwel onmogelijk. Draagmoeder vinden vrijwel onmogelijk, adoptie ook niet makkelijk. Een vrouw die hoeft maar aan te geven dat ze alleenstaande moeder wil worden en binnen een maand kan ze zwanger zijn. En dan bedoel ik niet door een ONS, maar volgens medische procedure.

- Je ziet het ook op tv. Tv-programma's worden gemaakt om de man als slecht weg te zetten. Bij 'Help mijn man is klusser' wordt de man altijd als lui weggezet, maar de vrouw heeft dus al die jaren ook niks gedaan. In het programma mag de vrouw een week naar een hotel, terwijl de man zich uit de naad moet werken. Laat die vrouwen ook eens de handen uit de mouwen steken.
In het programma 'Gestalkt' worden mannen altijd als stalker weggezet. Nooit wordt er stilgestaan bij het feit dat ook vrouwen stalken.

- Een paar jaar geleden met de 'me too' ophef. Seksuele intimidatie bij vrouwen moest stoppen. Er ooit al eens aan gedacht dat ook mannen seksueel geïntimideerd kunnen worden???

- Een man die een maatje meer heeft wordt gezien als dik en vies, een vrouw die een maatje meer heeft mag trots zijn op zichzelf en moet vooral niet veranderen voor anderen.

- Een man die single is wordt gezien als een kneus en sociaal onhandig, een vrouw die single is wordt gezien als zelfstandig en onafhankelijk.

En zo zijn er nog legio voorbeelden te noemen. Er wordt altijd gezegd dat vrouwenrechten versterkt moeten worden, maar volgens mij is het juist andersom. Maak het leven voor de man eens wat makkelijker. Wie is het hiermee eens en hoe gaan we hier voor opkomen?
pi_199844967
Je komt erg gefrustreerd over. Ik kan je alleen maar aanraden om nu even de bril af te zetten en te zoeken naar voorbeelden die haaks staan op alle bovenstaande situaties. Je zult uiteindelijk vinden dat vrouwen het niet makkelijker hebben.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_199845005
Incel-topic. TS is een luie, kinderloze dikzak met een parttimebaan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_199845025
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:07 schreef Ridocar het volgende:
Incel-topic. TS is een luie, kinderloze dikzak met een parttimebaan.
Ik werk inmiddels fulltime, ben zeker niet dik, maar heb inderdaad geen kinderen. Bovenstaande voorbeelden is wel wat ik om me heen veel zie gebeuren. Het voorbeeld van het parttime werken heb ik dus wel ervaring mee.
pi_199845035
Whaha
  zaterdag 12 juni 2021 @ 11:25:54 #6
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199845208
:O
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_199845292
Daar gaan we weer

pi_199845315
Idd
Een mannelijke collega van mij werkt parttime.
Ja mannelijk ja..

En iedereen zei zo van, huh maar je bent toch geen bevallen meisje?
  zaterdag 12 juni 2021 @ 11:40:19 #9
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_199845359
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:02 schreef X2 het volgende:
Ik kreeg een nieuwe manager op mijn werk en de tweede vraag die hij stelde: 'Wat is de reden dat zo'n jonge man niet fulltime werkt?'
En was die manager een man of een vrouw? Ik denk namelijk dat vooral mannen dat soort onzin in stand houden.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_199845375
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:40 schreef Elpis het volgende:

[..]

En was die manager een man of een vrouw? Ik denk namelijk dat vooral mannen dat soort onzin in stand houden.
Dat idee he ik ook. Wil zelf minder gaan werken maar komt er ook niet van. Mijn vrouwelijke leidinggevende zegt dat ik het gewoon moet proberen maar mijn vorige mannelijke leidinggevende hield de boot af. :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_199845451
Hij heeft wel een punt tho.
Maar aan de andere kant heb je dan weer dat vrouwen die van de ene man naar de andere vlindert, als een slet wordt gezien en bij mannen is dat stoer.
Vrouwen die fulltime werken en bijna niet bemoeien met de opvoeding van kinderen of niet veel doen aan het huishouden zijn slechte moeders en vrouw.

Het zijn idd ergernissen, maar niet iets om daar stil bij te staan in de zin van dat je er een punt van maakt. Het zit in de gemeenschap.
  Moderator zaterdag 12 juni 2021 @ 11:53:32 #12
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199845502
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:02 schreef X2 het volgende:
Wie is het hiermee eens en hoe gaan we hier voor opkomen?
Ik in ieder geval niet. Niet. Dat jij schijnbaar enorm wakker ligt van iets wat jij als 'oneerlijk' ziet is vervelend voor jou, maar is niet iets waar ik voor moet opkomen, al helemaal niet als ik je mening niet deel.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199845658
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik in ieder geval niet. Niet. Dat jij schijnbaar enorm wakker ligt van iets wat jij als 'oneerlijk' ziet is vervelend voor jou, maar is niet iets waar ik voor moet opkomen, al helemaal niet als ik je mening niet deel.
Eens. Grotendeels zijn het ook non-issues want kan je gewoon negeren.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator zaterdag 12 juni 2021 @ 12:10:06 #14
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199845688
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 12:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Eens. Grotendeels zijn het ook non-issues want kan je gewoon negeren.
Jawel, maar het is een keuze om je hier aan te storen natuurlijk. Dat doe je omdat je je wíl storen, zodat je voor jezelf kunt rechtvaardigen waarom vrouwen stom zijn.

Dat is dan weer vaak vanwege een gebrek aan 'vrouwen' in je leven die geïnteresseerd zijn in je, volgens mij.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 12 juni 2021 @ 12:14:25 #15
338319 ZarB
Piña colada
pi_199845751
Kinderloze vrouwen die minder dan 32 uur werken kijk ik ook een beetje raar aan hoor. Of vrouwen met kinderen die voor de vorm 16 uur werken maar eigenlijk geen drol toevoegen aan de hele organisatie, maar graag hun hobby baantje willen behouden zodat ze geen thuisblijfmoeder zijn. En mannen met kinderen die 60 uur per week werken kijk ik ook raar aan, want waarom ga je als pa niet minder werken?

Dus man, vrouw, kinderloos, kinderrijk: genoeg situaties waarin ik m'n wenkbrauwen optrek.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199845868
Waarom zou je 40 uur werken als je met 32 ook rond kunt komen? Ik heb liever een dag extra vrij.

En als iemand er iets van zegt kunnen ze dat doen, maar trek ik me er niks van aan.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 12:30:24 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199845901
Je zou gewoon eens schijt moeten leren hebben aan wat andere mensen allemaal te oordelen hebben. Dat scheelt zoveel tijd en ergernis.
The love you take is equal to the love you make.
pi_199845924
Vrouwen hebben meer macht dan zijzelf weten.
pi_199845960
Ach als blanke man hou je dit land draaiende, wees er trots op en draag je steentje bij; als we er allemaal met de pet naar gooien wordt het helemaal niks.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 12 juni 2021 @ 12:52:16 #20
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199846076
Ach liefje, het is nooit goed...

Werk je als vrouw ben je een ontaarde moeder, blijf je meer thuis dan ben je een slecht vb voor vrouwen. Zelfde bij de man, werk veel en je bent een slechte vader, werk weinig en je bent slappe hap.

Vrouwen hebben het niet makkelijker als mannen, op z’n hoogst krijgen ze dezelfde veroordelingen naar hun hoofd geslingerd daar waar het vrij is.
Jouw wereldwijd in je topic titel klopt voor geen kant. Op vele plekken zouden vrouwen verdomd graag willen dat ze met dit soort normale shit te maken hadden, maar wel gewoon hun ding konden doen. Hier zit dat goed, maar op vele plekken is er geen keuze voor de vrouw, minder dan voor de man. Dat het daar voor beide niet zo best is is waar. Maar hebben vrouwen minder keuze.

En echt, in welke wereld wordt er moeilijker gedaan over een man met een buik dan over een vrouw met een buik?
Uiterlijk speelt bij vrouwen veel meer mee dan bij mannen. Alhoewel vrouwen uiterlijk ook echt belangrijk vinden is het veel minder zo dat de man dat fantastische uiterlijk moet hebben, spelen andere dingen ook mee en in grotere mate dan als bij mannen (gemiddeld genomen dan).
Zelfs red pill onzin kan er niet omheen dat bij vrouwen vaker geld dat het uiterlijk van de man minder meetelt.
Ik ken vele gevallen van een redelijk slanke vrouw met een bierbuik man, zonder dat daar ook maar iets over gezegd wordt. Geen 10/10 man, zonder dat daar wat over gezegd wordt op een liefkozend grapje na dan.

Zelfs hier geld nog dat vrouwen aan meer moeten voldoen dan mannen, zwaarder in een keurslijf zitten en in een spagaat zitten. Want het idee leeft nogsteeds dat je die lieve, zorgzame en volgzame vrouw moet zijn, maar tegelijkertijd ook zelfstandig.
Beide geslachten kennen nadelen door vooroordelen, maar vrouwen hebben wereldwijd meer last van die vooroordelen. Hier is dat gelukkig vrij gelijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 12:53:11 #21
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199846081
Vrouwen moeten altijd maar lachen / vrolijk zijn kwam ik ergens tegen. ‘t Is wa.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 12 juni 2021 @ 12:55:06 #22
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199846099
Hey, leuk man. Dit type inceltopic is alweer een tijdje niet voorbijgekomen. Ik doe alvast even de popcorn in de magnetron.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199846284
Mannen en vrouwen ervaren andere problemen. De discussie wie het zwaarder heeft is behoorlijk zinloos.

Focus op het oplossen van de problemen van vrouwen en mannen.

Wat wil je doen met het feit als mannen dan wel vrouwen het zwaarder hebben? Elkaar eens op de schouder slaan en zeggen, gelukkig is het nu duidelijk dat wij de echte zieligen zijn!
pi_199846458
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 12:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jawel, maar het is een keuze om je hier aan te storen natuurlijk. Dat doe je omdat je je wíl storen, zodat je voor jezelf kunt rechtvaardigen waarom vrouwen stom zijn.

Dat is dan weer vaak vanwege een gebrek aan 'vrouwen' in je leven die geïnteresseerd zijn in je, volgens mij.
Klopt. Storen is een keuze, ik zie in de OP geen enkele echte issue.
Tweede deel van je quote is denk ik ook de waarheid, je kan geen vrouw krijgen dus je gaat ze gewoon haten.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_199846478
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 12:14 schreef ZarB het volgende:
Kinderloze vrouwen die minder dan 32 uur werken kijk ik ook een beetje raar aan hoor. Of vrouwen met kinderen die voor de vorm 16 uur werken maar eigenlijk geen drol toevoegen aan de hele organisatie, maar graag hun hobby baantje willen behouden zodat ze geen thuisblijfmoeder zijn. En mannen met kinderen die 60 uur per week werken kijk ik ook raar aan, want waarom ga je als pa niet minder werken?

Dus man, vrouw, kinderloos, kinderrijk: genoeg situaties waarin ik m'n wenkbrauwen optrek.
Och vreselijk van die HIO's denken heel wat te zijn want al 25 jaar bij de zaak terwijl iemand met 10 jaar al meer uren heeft gedraaid dan die hio ooit zal doen..echt :r
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 13:29:47 #26
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_199846499
Full time werken :')

Full time werken voor een baas :')x oneindig
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_199846577
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 12:14 schreef ZarB het volgende:
Kinderloze vrouwen die minder dan 32 uur werken kijk ik ook een beetje raar aan hoor. Of vrouwen met kinderen die voor de vorm 16 uur werken maar eigenlijk geen drol toevoegen aan de hele organisatie, maar graag hun hobby baantje willen behouden zodat ze geen thuisblijfmoeder zijn. En mannen met kinderen die 60 uur per week werken kijk ik ook raar aan, want waarom ga je als pa niet minder werken?

Dus man, vrouw, kinderloos, kinderrijk: genoeg situaties waarin ik m'n wenkbrauwen optrek.
Waarom zou je meer dan 32u in de week werken als je een goed betaalde baan hebt en met minder rond kunt komen en daardoor meer vrijheid hebt? En hoeveel zouden vrouwen met kinderen dan wel mogen werken van jou? Mogen zij wel 32u werken of is dat dan weer teveel? :D
  zaterdag 12 juni 2021 @ 13:43:04 #28
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_199846625
Bij mij op het werk is het heel normaal om als man minder te werken. Zelfs 2 leidinggevenden die 4 dagen werken, geen probleem. Mijn directe collega, planner, werkt al 20 jaar 4 dagen.

4 dagen van 9 uur is ideaal toch? Mijn bedrijf is daarin wel vooruitstrevend dus de rest komt ook nog wel. Wordt steeds makkelijker, heb geduld.
To BG or not to BG!
pi_199846696
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 13:43 schreef oppiedoppie het volgende:
Bij mij op het werk is het heel normaal om als man minder te werken. Zelfs 2 leidinggevenden die 4 dagen werken, geen probleem. Mijn directe collega, planner, werkt al 20 jaar 4 dagen.

4 dagen van 9 uur is ideaal toch? Mijn bedrijf is daarin wel vooruitstrevend dus de rest komt ook nog wel. Wordt steeds makkelijker, heb geduld.
Maar 4 keer 9 uur is nog steeds fulltime bij een 36-urige CAO. Als het 4 keer 8 uur was geweest dan werd er al heel anders tegenaan gekeken.
pi_199846787
Ik denk dat het er misschien toch wel mee te maken heeft dat jouw manager man is, TS. Of misschien was het een oprechte vraag zonder waardeoordeel maar meer uit nieuwsgierigheid?
Nederland staat bij uitstek bekend als een land waar veel mensen part-time werken (hoewel de meerderheid inderdaad wel vrouw is).
pi_199846863
Och poezewoes, je klinkt als iemand die een niet zo leuk leven heeft? En die vindt dat dat komt omdat de vrouwen het zo veel makkelijker hebben?

Ja/nee?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Moderator zaterdag 12 juni 2021 @ 14:01:51 #32
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199846880
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 14:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
Och poezewoes, je klinkt als iemand die een niet zo leuk leven heeft? En die vindt dat dat komt omdat de vrouwen het zo veel makkelijker hebben?

Ja/nee?
Nee, dat is hoe hij het uitlegt. De realiteit is denk ik eerder omdat 'de vrouwen' hem gewoon niet zo zien staan.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199846905
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 12:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ach liefje, het is nooit goed...
Er is altijd wel iemand die iets te klagen heeft.

Persoonlijk denk ik meer dat de veranderende tijdgeest een rol speelt. Het gedrag (doen / laten) van mannen wordt gewoon meer geproblematiseerd in de (mainstream) media dan 20 jaar geleden. Het begint ook al in het onderwijs, waar juffen die jongens niet meer aankunnen.
pi_199847022
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:02 schreef X2 het volgende:
- Tot voor kort werkte ik 32 uur omdat ik naast mijn werk een deeltijdstudie deed. Ik kreeg een nieuwe manager op mijn werk en de tweede vraag die hij stelde: 'Wat is de reden dat zo'n jonge man niet fulltime werkt?' WTF... Als ik een vrouw was geweest dan weet ik zeker dat ik deze vraag niet had gekregen. Mannen die parttime werken moeten zich verantwoorden, vrouwen die parttime of zelfs niet werken worden niet raar aangekeken.
Als vrouw in de broedleeftijd krijg je bij elke gesprek de vraag: heb je kinderen, wil je kinderen. Ook al zijn dit vragen die niet gesteld mogen worden.

Het is aan JOU hier mondig op te reageren? Ik weet op zeker dat ik banen niet heb gekregen omdat ik vroeg "Oh, ik was eigenlijk in de veronderstelling dat jullie deze vraag helemaal niet mogen stellen!" Hoewel ik een zeer actieve geen-kinderwens heb en ik met het noemen daarvan punten had kunnen scoren. Taking one for the team. Wat was jouw reactie op deze vraag?

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:02 schreef X2 het volgende:
- Als je single bent en alleenstaande ouder wil worden, dan is dat voor mannen vrijwel onmogelijk. Draagmoeder vinden vrijwel onmogelijk, adoptie ook niet makkelijk. Een vrouw die hoeft maar aan te geven dat ze alleenstaande moeder wil worden en binnen een maand kan ze zwanger zijn. En dan bedoel ik niet door een ONS, maar volgens medische procedure.
Bron? Dit is niet in lijn met de berichten die ik lees van single vrouwen met een kinderwens, maar ben er nooit ingedoken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:02 schreef X2 het volgende:
- Een paar jaar geleden met de 'me too' ophef. Seksuele intimidatie bij vrouwen moest stoppen. Er ooit al eens aan gedacht dat ook mannen seksueel geïntimideerd kunnen worden???
Dus we negeren dat het percentage bij vrouwen veel hoger liggen dan bij mannen? Overigens worden veel mannen ook door mannen gemolesteerd en geïntimideerd. Er is niemand die niet weet dat ook mannen slachtoffer worden van sexueel geweld. Er zijn enkel treurneuzen die roepen dat we niet moeten zeiken over sexueel geweld tegen vrouwen, omdat er ook mannen worden misbruikt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:02 schreef X2 het volgende:
- Een man die een maatje meer heeft wordt gezien als dik en vies, een vrouw die een maatje meer heeft mag trots zijn op zichzelf en moet vooral niet veranderen voor anderen.
Bedoel je dik of bedoel je neckbeards die sociaal onhandig zijn, zichzelf slecht verzorgen en er rare slachtoffermeningen op na houden omdat er niemand met ze wil neuken? Al mijn vriendinnen kiezen een dadbod over een sixpack. Echt dikdik is een ander verhaal, maar ook die range is weinig populair in de liefde.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:02 schreef X2 het volgende:
- Een man die single is wordt gezien als een kneus en sociaal onhandig, een vrouw die single is wordt gezien als zelfstandig en onafhankelijk.
Kwestie van perceptie. Bron, ikzelf die takkelang single was en genoeg mensen tegenkwam die daar wat van vonden.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_199847033
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 14:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, dat is hoe hij het uitlegt. De realiteit is denk ik eerder omdat 'de vrouwen' hem gewoon niet zo zien staan.
Precies wat ik zeg, non?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_199847045
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:07 schreef Ridocar het volgende:
Incel-topic. TS is een luie, kinderloze dikzak met een parttimebaan.
En een probleem met lichamelijke verzorging en sociale interactie gok ik zo. Bonuspunten voor een vlassige nekbaard O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_199847063
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:41 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat idee he ik ook. Wil zelf minder gaan werken maar komt er ook niet van. Mijn vrouwelijke leidinggevende zegt dat ik het gewoon moet proberen maar mijn vorige mannelijke leidinggevende hield de boot af. :D
De boot afhouden is natuurlijk onzin. Je hebt er gewoon recht op en dat moet je gebruiken.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_199847076
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 12:14 schreef ZarB het volgende:
Kinderloze vrouwen die minder dan 32 uur werken kijk ik ook een beetje raar aan hoor.
Onze overlords hebben jou netjes waar ze je hebben willen zie ik!

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 12:26 schreef Sapstengel het volgende:
Waarom zou je 40 uur werken als je met 32 ook rond kunt komen? Ik heb liever een dag extra vrij.

Dit! Hou op met me! Het is 2021, mensen die zo veel mogelijk werken nog steeds als het hoogst haalbare zien, doen zichzelf ernstig te kort :Y
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 12 juni 2021 @ 14:24:21 #39
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_199847218
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 13:49 schreef X2 het volgende:

[..]

Maar 4 keer 9 uur is nog steeds fulltime bij een 36-urige CAO. Als het 4 keer 8 uur was geweest dan werd er al heel anders tegenaan gekeken.
Meeste werken 4x8 hier. Sommigen 3x8. En veel flex uren, heb ik zelf ook. Vanaf 6 uur werken kost het je geen uren als je die die maand nog aanvult. Heerlijk relax werken is dat. Met mooi weer eerder beginnen en eerder naar huis. Met regen wat langer etc. Zomers begin ik altijd sowieso vroeger en swinters maak ik altijd extra uren die ik zomers opneem. Chill bedrijf waar ik werk, maakt je ook gemotiveerd.
To BG or not to BG!
pi_199848651
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 14:10 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

De boot afhouden is natuurlijk onzin. Je hebt er gewoon recht op en dat moet je gebruiken.
Mijn angst zit 'm wel in 't feit dat ik anders net zoveel werk heb maar het in minder tijd moet doen. Daar ben ik helaas niet de enige in.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_199848695
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:05 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Mijn angst zit 'm wel in 't feit dat ik anders net zoveel werk heb maar het in minder tijd moet doen. Daar ben ik helaas niet de enige in.
Ja herkenbaar hoor, maar ook dat normaliseert wel weer. Als je niks doet verandert er niks.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_199848795
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:08 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ja herkenbaar hoor, maar ook dat normaliseert wel weer. Als je niks doet verandert er niks.
O+

Klopt. Ik ben al bezig wat werk af te stoten en ga in de zomer 2 uur per dag minder werken. Kijken hoe dat bevalt. (8>
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_199848917
Ik ben geen vrouw, maar ik denk dat vrouwen het zwaarder hebben dan mannen in deze maatschappij
pi_199848990
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 13:43 schreef oppiedoppie het volgende:
Bij mij op het werk is het heel normaal om als man minder te werken. Zelfs 2 leidinggevenden die 4 dagen werken, geen probleem. Mijn directe collega, planner, werkt al 20 jaar 4 dagen.

4 dagen van 9 uur is ideaal toch? Mijn bedrijf is daarin wel vooruitstrevend dus de rest komt ook nog wel. Wordt steeds makkelijker, heb geduld.
Bij ons is 4x9 ook in de meerderheid. :9
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199849068
Pfffffffffffff gaan we weer……..
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 16:32:45 #46
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_199849098
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:09 schreef X2 het volgende:

[..]

Ik werk inmiddels fulltime, ben zeker niet dik, maar heb inderdaad geen kinderen. Bovenstaande voorbeelden is wel wat ik om me heen veel zie gebeuren. Het voorbeeld van het parttime werken heb ik dus wel ervaring mee.
Geeft niks. ts. Jij hebt een dag minder last van die koffieautomaathangers.
soooo, da's mooi!
pi_199849233
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:14 schreef bijdehand het volgende:

[..]

O+

Klopt. Ik ben al bezig wat werk af te stoten en ga in de zomer 2 uur per dag minder werken. Kijken hoe dat bevalt. (8>
Dan zit je toch al op minder dan 32?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_199849326
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:38 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dan zit je toch al op minder dan 32?
Dan wel ja. Maar het blijft seizoenswerk, waarbij we overuren maken in een deel van het jaar en opnemen in het andere deel. Dus als ik 50 uur per week werk in de drukke maanden en 30 in de rustige maanden is dat oke. Maar dat doe ik nu zo voor het eerst, dus het is hopen dat het lukt! :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_199849538
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:43 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dan wel ja. Maar het blijft seizoenswerk, waarbij we overuren maken in een deel van het jaar en opnemen in het andere deel. Dus als ik 50 uur per week werk in de drukke maanden en 30 in de rustige maanden is dat oke. Maar dat doe ik nu zo voor het eerst, dus het is hopen dat het lukt! :)
Aaah, dat stukkie had ik gemist! Geniet er van! Hoop dat het werkt :)
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 12 juni 2021 @ 17:13:55 #50
489099 skidzor
Reality is one big joke
pi_199849811
pi_199849887
Uiteraard hebben vrouwen het makkelijker. Kun je je het omgekeerde voorstellen?
Probeer het maar eens. Zonder te lachen.

- Vrouwen die fysiek zwaar en gevaarlijk werk doen. Straten maken. Mijnwerken. Torens bouwen. En dan heb ik het niet over die ene verdwaalde vrouw bij een groep mannen, maar groepen van alleen vrouwen die dit uitvoeren van plan tot afwerking.
- Dat je je auto naar de garage brengt en dat daar alleen maar vrouwen werken en die je auto een grote beurt geven.
- Dat vrouwen je huis komen stukadoren, je badkamer vervangen, etc.
- Dat mannen zich kinderlijk en naïef gedragen, geen algemene kennis opdoen, zich opmaken met make-up om er jonger uit te zien, hoge hakken dragen waardoor ze minder mobiel zijn, hun mooiste lach opzetten en vervolgens door vrouwen continu hulp aangeboden krijgen. 'Kan ik je helpen jongeman?' / 'Zal ik even je band vervangen jongeman?' 'Heb je nog iets nodig knappe jongen?' :D
- Dat het cruiseschip op zinken staat en dat het vrouwelijke personeel schreeuwt 'Mannen en kinderen eerst in de reddingssloep!'
- Dat vrouwen sterven aan het front voor de mannen en kinderen thuis. Of hun eigen leven op het spel zetten wanneer er inbrekers in huis komen terwijl man en kinderen boven zitten te rillen om hen te redden
- Dat vrouwen hun inkomen voor een groot deel afstaan aan hun gescheiden man, vrijwillig.
- Mannen die massaal parttime werken en overdag gaan yoga-en, lunchen met vrienden, hun nagels laten doen terwijl vrouwen allemaal massaal 40+ uur werken
- Mannen die een rijke(re) vrouw trouwen, huisman worden en op haar kosten speeltjes voor zichzelf koopt. Vrouw staat 's ochtends vroeg op om te gaan metselen, man draait zich nog een keer om en blijft liggen
- Mannen die over straat lopen die worden nagefloten door vrouwelijke stratenmakers. Vrouwen die uit het niks een praatje komen maken, of complimenten komen geven. Mannen die op Tinder gaan en elke swipe naar rechts een match hebben. Dat terwijl vrouwen geen aandacht krijgen, geen likes of matches en ongezien door het leven gaan

Simpelweg, draai al de verschillen tussen onze levens eens om en kijk hoe dit direct een script wordt voor een komedie-film. Ben ik overigens aan het schrijven as we speak dus don't bother.

Het feminisme is al lang gelukt. Ze zijn nu gewoon aan het kijken hoe ver ze kunnen gaan. Ze hebben ons al lang bij de ballen. Vrouwen krijgen alles voor zich geregeld wanneer ze willen. Ze kunnen allemaal de 'maar ik ben vrouw-kaart' trekken. Onze seksdrive en 'zorgdrang' doet de rest. En de staat helpt een handje mee met positieve discriminatie, minder zware straffen voor dezelfde delicten, vrijwel standaard de kinderen meer naar de vrouw na de scheiding, alimentatie standaard in het voordeel van de vrouw, ze hoeven maar 'ieeeee' te roepen en er komen direct 5 mannen aangesneld om te helpen, ze bellen de politie met een (al dan niet valse claim) beschuldiging van onvrijwillige aanraking van haar partner en die wordt 15 minuten later zonder vragen opgelaaid door de politie.

Daarbij komen ze weg met totaal niks weten van de wereld omdat ze een vagina hebben, werken ze vrijwel allemaal parttime (80%) en alleen in een aantal sectoren (voornamelijk kantoorbanen in verwarmde en geairconditionende ruimtes en dan vooral niet te lang of te zwaar) maar geven wel ruim het meeste geld uit én ontvangen de meeste uitkeringen en toeslagen (met andere woorden, de mannen verdienen het geld en de vrouwen ontvangen en geven het uit), etc.

Allemaal prima hoor. We zijn nou eenmaal anders. En vrouwen hebben hun eigen problemen. Competitie onderling. Het feit dat hun uiterlijk en vooral jongheid zo belangrijk is en dus continu de dreiging van het ouder worden boven hun hoofd. Het feit dat mannen ze vaak wel willen voor seks maar niet voor een relatie. De maandelijkse fysieke en mentale problemen door de menstruatie. Het feit dat ze vaak onderschat worden, omdat ze toch wel mooi zijn. Etc.

Ik snap het allemaal. Maar feit is en blijft dat mannen (zaad) vervangbaar zijn en en vrouwen (eitjes) kostbaar zijn. Mannen moeten zich opofferen. Keihard werken en geld verdienen. Zich bewijzen. Zich ontwikkelen. Anders komen ze niet aan de bak.
Vrouwen hoeven dit geen van alles. Ze kunnen kiezen. Ofwel ze doen mee aan bovenstaande, of ze maken zich gewoon mooi en trouwen een vent die voor ze zorgt. Vrouwen kunnen altijd aandacht en seks krijgen. Het hoeft niet, maar het kan.

Voor vrouwen is vrijwel alles in het leven optioneel. Voor mannen is het een must. Anders wordt er niet voor hen gezorgd, overleven ze niet en planten ze zich zeker niet voort. Dat is dan ook over de gehele geschiedenis van de mensheid, 60% niet gelukt. Een groot verschil met de 20% van de vrouwen waarvoor dat geldt.

En ja, dit is een gegeneraliseerd verhaal. Persoonlijke uitersten heb je altijd.

Conclusie: Ja, vrouwen hebben het zeker makkelijker. Indien ze op jonge leeftijd (<35) de juiste beslissingen maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door matigeuser op 12-06-2021 17:25:14 ]
pi_199850961
Waar bemoeit die manager zich mee. Wat een mafklapper joh.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 18:38:57 #53
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199851095
Klopt.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 21:13:48 #54
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_199855182
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:48 schreef Avocadorable het volgende:
Hij heeft wel een punt tho.
Maar aan de andere kant heb je dan weer dat vrouwen die van de ene man naar de andere vlindert, als een slet wordt gezien en bij mannen is dat stoer.
Da's niet altijd het geval. We hadden in de vriendengroep (situatie van pak 'm beet 2 jaar geleden) zo'n figuur die heel Nederland afketste en met z'n harses de hele dag alleen maar naar rechts zat te swipen. ''Stoer'' praten dat ie gisteravond ergens weer ene zonder condoom heeft geneukt enz..
Resultaat; Een psycho-wijf bezwangerd waar ie het kind nooit mag zien en lekker voor de centjes mag opdraaien. Niet dat ie er iets van geleerd heeft want hij ging gewoon zo door. Geen idee hoeveel soa's ie in de tussentijd heeft opgelopen en of er nog meer vaderloze kinderen van hem ronlopen. Niet dat 't me verder ook boeit want ik kom 'm zelden of nooit tegen.

Dat vonden we niet bepaald stoer. We vonden 'm eerder een gigantisch domme ezel.
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
  zaterdag 12 juni 2021 @ 21:37:44 #55
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_199855801
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:07 schreef Ridocar het volgende:
Incel-topic. TS is een luie, kinderloze dikzak met een parttimebaan.
De grap is alleen dat je met je post juist het punt van TS onderstreept.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 22:20:43 #56
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199856746
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 17:19 schreef matigeuser het volgende:
Uiteraard hebben vrouwen het makkelijker. Kun je je het omgekeerde voorstellen?
Probeer het maar eens. Zonder te lachen.

- Vrouwen die fysiek zwaar en gevaarlijk werk doen. Straten maken. Mijnwerken. Torens bouwen. En dan heb ik het niet over die ene verdwaalde vrouw bij een groep mannen, maar groepen van alleen vrouwen die dit uitvoeren van plan tot afwerking.
- Dat je je auto naar de garage brengt en dat daar alleen maar vrouwen werken en die je auto een grote beurt geven.
- Dat vrouwen je huis komen stukadoren, je badkamer vervangen, etc.
- Dat mannen zich kinderlijk en naïef gedragen, geen algemene kennis opdoen, zich opmaken met make-up om er jonger uit te zien, hoge hakken dragen waardoor ze minder mobiel zijn, hun mooiste lach opzetten en vervolgens door vrouwen continu hulp aangeboden krijgen. 'Kan ik je helpen jongeman?' / 'Zal ik even je band vervangen jongeman?' 'Heb je nog iets nodig knappe jongen?' :D
- Dat het cruiseschip op zinken staat en dat het vrouwelijke personeel schreeuwt 'Mannen en kinderen eerst in de reddingssloep!'
- Dat vrouwen sterven aan het front voor de mannen en kinderen thuis. Of hun eigen leven op het spel zetten wanneer er inbrekers in huis komen terwijl man en kinderen boven zitten te rillen om hen te redden
- Dat vrouwen hun inkomen voor een groot deel afstaan aan hun gescheiden man, vrijwillig.
- Mannen die massaal parttime werken en overdag gaan yoga-en, lunchen met vrienden, hun nagels laten doen terwijl vrouwen allemaal massaal 40+ uur werken
- Mannen die een rijke(re) vrouw trouwen, huisman worden en op haar kosten speeltjes voor zichzelf koopt. Vrouw staat 's ochtends vroeg op om te gaan metselen, man draait zich nog een keer om en blijft liggen
- Mannen die over straat lopen die worden nagefloten door vrouwelijke stratenmakers. Vrouwen die uit het niks een praatje komen maken, of complimenten komen geven. Mannen die op Tinder gaan en elke swipe naar rechts een match hebben. Dat terwijl vrouwen geen aandacht krijgen, geen likes of matches en ongezien door het leven gaan

Simpelweg, draai al de verschillen tussen onze levens eens om en kijk hoe dit direct een script wordt voor een komedie-film. Ben ik overigens aan het schrijven as we speak dus don't bother.

Het feminisme is al lang gelukt. Ze zijn nu gewoon aan het kijken hoe ver ze kunnen gaan. Ze hebben ons al lang bij de ballen. Vrouwen krijgen alles voor zich geregeld wanneer ze willen. Ze kunnen allemaal de 'maar ik ben vrouw-kaart' trekken. Onze seksdrive en 'zorgdrang' doet de rest. En de staat helpt een handje mee met positieve discriminatie, minder zware straffen voor dezelfde delicten, vrijwel standaard de kinderen meer naar de vrouw na de scheiding, alimentatie standaard in het voordeel van de vrouw, ze hoeven maar 'ieeeee' te roepen en er komen direct 5 mannen aangesneld om te helpen, ze bellen de politie met een (al dan niet valse claim) beschuldiging van onvrijwillige aanraking van haar partner en die wordt 15 minuten later zonder vragen opgelaaid door de politie.

Daarbij komen ze weg met totaal niks weten van de wereld omdat ze een vagina hebben, werken ze vrijwel allemaal parttime (80%) en alleen in een aantal sectoren (voornamelijk kantoorbanen in verwarmde en geairconditionende ruimtes en dan vooral niet te lang of te zwaar) maar geven wel ruim het meeste geld uit én ontvangen de meeste uitkeringen en toeslagen (met andere woorden, de mannen verdienen het geld en de vrouwen ontvangen en geven het uit), etc.

Allemaal prima hoor. We zijn nou eenmaal anders. En vrouwen hebben hun eigen problemen. Competitie onderling. Het feit dat hun uiterlijk en vooral jongheid zo belangrijk is en dus continu de dreiging van het ouder worden boven hun hoofd. Het feit dat mannen ze vaak wel willen voor seks maar niet voor een relatie. De maandelijkse fysieke en mentale problemen door de menstruatie. Het feit dat ze vaak onderschat worden, omdat ze toch wel mooi zijn. Etc.

Ik snap het allemaal. Maar feit is en blijft dat mannen (zaad) vervangbaar zijn en en vrouwen (eitjes) kostbaar zijn. Mannen moeten zich opofferen. Keihard werken en geld verdienen. Zich bewijzen. Zich ontwikkelen. Anders komen ze niet aan de bak.
Vrouwen hoeven dit geen van alles. Ze kunnen kiezen. Ofwel ze doen mee aan bovenstaande, of ze maken zich gewoon mooi en trouwen een vent die voor ze zorgt. Vrouwen kunnen altijd aandacht en seks krijgen. Het hoeft niet, maar het kan.

Voor vrouwen is vrijwel alles in het leven optioneel. Voor mannen is het een must. Anders wordt er niet voor hen gezorgd, overleven ze niet en planten ze zich zeker niet voort. Dat is dan ook over de gehele geschiedenis van de mensheid, 60% niet gelukt. Een groot verschil met de 20% van de vrouwen waarvoor dat geldt.

En ja, dit is een gegeneraliseerd verhaal. Persoonlijke uitersten heb je altijd.

Conclusie: Ja, vrouwen hebben het zeker makkelijker. Indien ze op jonge leeftijd (<35) de juiste beslissingen maken.
Lekker feitenloos gelul weer.

Vrouwen werkte en werken ook in de mijnen. Deden en doen zwaar en naar werk.
Verreweg de meeste kunnen het zich echt niet veroorloven lekker door het leven te huppelen en er zijn ook mannen die dat wel doen (ook bij hun is dat een subgroep).
De mannen van de vrouwen die lekker muntthee drinken en yoga doen zijn niet de stratenmakers en putjesscheppers. Hun vrouwen werken in de zorg en doen nachtdiensten om aan extra inkomen te komen bv, naast het huishouden en de kinderen. Beide werken hard.

Het domme en naïeve grietje uithangen heeft meestal nogal nare gevolgen en boven de 25 zijn de meeste dat wel afgeleerd. Het domme en naïeve ventje uithangen komt ook voor en geld hetzelfde voor.

Die ‘fantastische’ aandacht van mannen heeft een nogal nare keerzijde. En dan heb ik het niet over fluitende werklui die enkel dat doen. Misbruik en verkrachting, geweld en agressie. Vrouwen lopen een groter risico daarop. Kijk bv eens naar het aantal moorden door een (ex)partner...

En ja, misschien kan je als lekker jong ding een rijke man aan de haak slaan. Maar de meeste lukt dat niet of willen dat niet. Ook mannen kunnen daarvoor gaan, maar geld hetzelfde voor.
De werkelijkheid is dat, zeker hede ten dage, die rijkdom er enkel is zolang je jong en lekker bent en je daarna ingeruild wordt voor een ander (ook bij mannen hetzelfde). Het is een kleine subgroep die dat wil en het ook nog eens lukt.

Kinderen worden al wat jaartjes niet automatisch aan mama gegeven en partner alimentatie wordt niet enkel vaak afgewezen bij scheiding, maar is ook beperkt tot 5 jaar en hangt niet aan geslacht.
En wat een lol was dat vroeger zeg, die fortuinlijke vrouwen toch! Voor veel vrouwen gold dat in een bar en boos huwelijk blijven beter was dan het alternatief.

Vrouwen in het leger mochten niet, er is keihard geknokt om dat wel voor elkaar te krijgen en in de tijd dat actief meevechten niet mocht deden vrouwen meer dan zat. Zoek bv eens op ‘kanaries’ in de eerste Wereldoorlog. Zoek eens op de vrouwen in de zorg die wel naar het front gingen en wat ze gedaan hebben. Kijk naar al die vrouwen die zorgde dat die mannen aan het front kleding, munitie, voedsel en zorg hadden. Dat was ook geen makkie.

Vrouwen werkte ook in de mijnen en hede ten dage is dat nogsteeds zo. Waag er eens een Google search aan zou ik zo zeggen...

In de werkelijkheid werkte zowel mannen als vrouwen hard, hadden het beide zwaar. Met als verschil dat mannen iets meer zeggenschap over hun leven hadden. Let op, ik zeg heel bewust iets, want ook bij mannen gold en geld nog te vaak dat het niet om vrijheid blijheid ging. Het leven stikkie zwaar was en er amper keuze was.
Maar jouw idee van vrouwen met een luizenleventje slaat echt nergens op, is echt feitenloos gelul.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_199857637
Ja echt. Je mag niet aan een vrouw
dr kont komen maar ik krijg vaak wel ongevraagd een hand op mijn billen en dat is dan wel algemeen geaccepteerd :')

Vrouwen ze leven in een compleet andere wereld

  Beste debater 2022 zondag 13 juni 2021 @ 02:33:05 #58
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199860055
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 17:19 schreef matigeuser het volgende:
Uiteraard hebben vrouwen het makkelijker. Kun je je het omgekeerde voorstellen?
Probeer het maar eens. Zonder te lachen.

- Vrouwen die fysiek zwaar en gevaarlijk werk doen. Straten maken. Mijnwerken. Torens bouwen. En dan heb ik het niet over die ene verdwaalde vrouw bij een groep mannen, maar groepen van alleen vrouwen die dit uitvoeren van plan tot afwerking.
- Dat je je auto naar de garage brengt en dat daar alleen maar vrouwen werken en die je auto een grote beurt geven.
- Dat vrouwen je huis komen stukadoren, je badkamer vervangen, etc.
- Dat mannen zich kinderlijk en naïef gedragen, geen algemene kennis opdoen, zich opmaken met make-up om er jonger uit te zien, hoge hakken dragen waardoor ze minder mobiel zijn, hun mooiste lach opzetten en vervolgens door vrouwen continu hulp aangeboden krijgen. 'Kan ik je helpen jongeman?' / 'Zal ik even je band vervangen jongeman?' 'Heb je nog iets nodig knappe jongen?' :D
- Dat het cruiseschip op zinken staat en dat het vrouwelijke personeel schreeuwt 'Mannen en kinderen eerst in de reddingssloep!'
- Dat vrouwen sterven aan het front voor de mannen en kinderen thuis. Of hun eigen leven op het spel zetten wanneer er inbrekers in huis komen terwijl man en kinderen boven zitten te rillen om hen te redden
- Dat vrouwen hun inkomen voor een groot deel afstaan aan hun gescheiden man, vrijwillig.
- Mannen die massaal parttime werken en overdag gaan yoga-en, lunchen met vrienden, hun nagels laten doen terwijl vrouwen allemaal massaal 40+ uur werken
- Mannen die een rijke(re) vrouw trouwen, huisman worden en op haar kosten speeltjes voor zichzelf koopt. Vrouw staat 's ochtends vroeg op om te gaan metselen, man draait zich nog een keer om en blijft liggen
- Mannen die over straat lopen die worden nagefloten door vrouwelijke stratenmakers. Vrouwen die uit het niks een praatje komen maken, of complimenten komen geven. Mannen die op Tinder gaan en elke swipe naar rechts een match hebben. Dat terwijl vrouwen geen aandacht krijgen, geen likes of matches en ongezien door het leven gaan

Simpelweg, draai al de verschillen tussen onze levens eens om en kijk hoe dit direct een script wordt voor een komedie-film. Ben ik overigens aan het schrijven as we speak dus don't bother.

Het feminisme is al lang gelukt. Ze zijn nu gewoon aan het kijken hoe ver ze kunnen gaan. Ze hebben ons al lang bij de ballen. Vrouwen krijgen alles voor zich geregeld wanneer ze willen. Ze kunnen allemaal de 'maar ik ben vrouw-kaart' trekken. Onze seksdrive en 'zorgdrang' doet de rest. En de staat helpt een handje mee met positieve discriminatie, minder zware straffen voor dezelfde delicten, vrijwel standaard de kinderen meer naar de vrouw na de scheiding, alimentatie standaard in het voordeel van de vrouw, ze hoeven maar 'ieeeee' te roepen en er komen direct 5 mannen aangesneld om te helpen, ze bellen de politie met een (al dan niet valse claim) beschuldiging van onvrijwillige aanraking van haar partner en die wordt 15 minuten later zonder vragen opgelaaid door de politie.

Daarbij komen ze weg met totaal niks weten van de wereld omdat ze een vagina hebben, werken ze vrijwel allemaal parttime (80%) en alleen in een aantal sectoren (voornamelijk kantoorbanen in verwarmde en geairconditionende ruimtes en dan vooral niet te lang of te zwaar) maar geven wel ruim het meeste geld uit én ontvangen de meeste uitkeringen en toeslagen (met andere woorden, de mannen verdienen het geld en de vrouwen ontvangen en geven het uit), etc.

Allemaal prima hoor. We zijn nou eenmaal anders. En vrouwen hebben hun eigen problemen. Competitie onderling. Het feit dat hun uiterlijk en vooral jongheid zo belangrijk is en dus continu de dreiging van het ouder worden boven hun hoofd. Het feit dat mannen ze vaak wel willen voor seks maar niet voor een relatie. De maandelijkse fysieke en mentale problemen door de menstruatie. Het feit dat ze vaak onderschat worden, omdat ze toch wel mooi zijn. Etc.

Ik snap het allemaal. Maar feit is en blijft dat mannen (zaad) vervangbaar zijn en en vrouwen (eitjes) kostbaar zijn. Mannen moeten zich opofferen. Keihard werken en geld verdienen. Zich bewijzen. Zich ontwikkelen. Anders komen ze niet aan de bak.
Vrouwen hoeven dit geen van alles. Ze kunnen kiezen. Ofwel ze doen mee aan bovenstaande, of ze maken zich gewoon mooi en trouwen een vent die voor ze zorgt. Vrouwen kunnen altijd aandacht en seks krijgen. Het hoeft niet, maar het kan.

Voor vrouwen is vrijwel alles in het leven optioneel. Voor mannen is het een must. Anders wordt er niet voor hen gezorgd, overleven ze niet en planten ze zich zeker niet voort. Dat is dan ook over de gehele geschiedenis van de mensheid, 60% niet gelukt. Een groot verschil met de 20% van de vrouwen waarvoor dat geldt.

En ja, dit is een gegeneraliseerd verhaal. Persoonlijke uitersten heb je altijd.

Conclusie: Ja, vrouwen hebben het zeker makkelijker. Indien ze op jonge leeftijd (<35) de juiste beslissingen maken.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199860338
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 21:13 schreef Graf-Schweinhund het volgende:

[..]

Da's niet altijd het geval. We hadden in de vriendengroep (situatie van pak 'm beet 2 jaar geleden) zo'n figuur die heel Nederland afketste en met z'n harses de hele dag alleen maar naar rechts zat te swipen. ''Stoer'' praten dat ie gisteravond ergens weer ene zonder condoom heeft geneukt enz..
Resultaat; Een psycho-wijf bezwangerd waar ie het kind nooit mag zien en lekker voor de centjes mag opdraaien. Niet dat ie er iets van geleerd heeft want hij ging gewoon zo door. Geen idee hoeveel soa's ie in de tussentijd heeft opgelopen en of er nog meer vaderloze kinderen van hem ronlopen. Niet dat 't me verder ook boeit want ik kom 'm zelden of nooit tegen.

Dat vonden we niet bepaald stoer. We vonden 'm eerder een gigantisch domme ezel.
Op deze manier lijkt het idd erg dom.
pi_199860402
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 17:19 schreef matigeuser het volgende:
Uiteraard hebben vrouwen het makkelijker. Kun je je het omgekeerde voorstellen?
Probeer het maar eens. Zonder te lachen.

- Vrouwen die fysiek zwaar en gevaarlijk werk doen. Straten maken. Mijnwerken. Torens bouwen. En dan heb ik het niet over die ene verdwaalde vrouw bij een groep mannen, maar groepen van alleen vrouwen die dit uitvoeren van plan tot afwerking.
- Dat je je auto naar de garage brengt en dat daar alleen maar vrouwen werken en die je auto een grote beurt geven.
- Dat vrouwen je huis komen stukadoren, je badkamer vervangen, etc.
Dat zijn nogal selectieve beroepen. Ik heb een nieuwtje voor je. De meerderheid van de mannelijke bevolking is ook ongeschikt voor dit soort werk.

quote:
- Dat mannen zich kinderlijk en naïef gedragen, geen algemene kennis opdoen, zich opmaken met make-up om er jonger uit te zien, hoge hakken dragen waardoor ze minder mobiel zijn, hun mooiste lach opzetten en vervolgens door vrouwen continu hulp aangeboden krijgen. 'Kan ik je helpen jongeman?' / 'Zal ik even je band vervangen jongeman?' 'Heb je nog iets nodig knappe jongen?' :D
Deze post van jou is nogal kinderlijk en toont een tamelijk gebrek aan algemene kennis. Verder krijg ik de indruk dat je nogal gefrustreerd bent dat je blijkbaar massaal genegeerd wordt door vrouwen.

quote:
- Dat het cruiseschip op zinken staat en dat het vrouwelijke personeel schreeuwt 'Mannen en kinderen eerst in de reddingssloep!'
- Dat vrouwen sterven aan het front voor de mannen en kinderen thuis. Of hun eigen leven op het spel zetten wanneer er inbrekers in huis komen terwijl man en kinderen boven zitten te rillen om hen te redden
Goed verhaal Superman :')

quote:
- Dat vrouwen hun inkomen voor een groot deel afstaan aan hun gescheiden man, vrijwillig.
Alimentatie is gewoon iets dat wettelijk is vastgelegd, ongeacht de sekse. Als je wat meer algemene kennis had opgedaan had je dat wellicht geweten.

quote:
- Mannen die massaal parttime werken en overdag gaan yoga-en, lunchen met vrienden, hun nagels laten doen terwijl vrouwen allemaal massaal 40+ uur werken
Hoeveel gezinssituaties ken je daadwerkelijk die er zo'n ritme op nahouden? Zelf ken ik vrijwel uitsluitend situaties waarin mannen en vrouwen allebei 40/40 of 32/32 werken, afhankelijk van al dan geen kinderen. Ik ken er precies één waarbij de man werkt en de vrouw voor de kinderen zorgt, maar dat is nogal een religieus gezin en de man was de initiatiefnemer van de betreffende constructie.

quote:
- Mannen die een rijke(re) vrouw trouwen, huisman worden en op haar kosten speeltjes voor zichzelf koopt. Vrouw staat 's ochtends vroeg op om te gaan metselen, man draait zich nog een keer om en blijft liggen
Een rijkere partner die in de ochtend opstaat om te gaan metselen? Goed verhaal wel.

quote:
- Mannen die over straat lopen die worden nagefloten door vrouwelijke stratenmakers. Vrouwen die uit het niks een praatje komen maken, of complimenten komen geven. Mannen die op Tinder gaan en elke swipe naar rechts een match hebben. Dat terwijl vrouwen geen aandacht krijgen, geen likes of matches en ongezien door het leven gaan
Ook hier kan ik slechts concluderen dat er de nodige frustraties aanwezig zijn m.b.t. een tekort aan vrouwelijke aandacht.

quote:
Simpelweg, draai al de verschillen tussen onze levens eens om en kijk hoe dit direct een script wordt voor een komedie-film. Ben ik overigens aan het schrijven as we speak dus don't bother.
Ik zou je script nog maar eens herzien, maar een komedie is iets anders dan lachwekkend.

quote:
Het feminisme is al lang gelukt. Ze zijn nu gewoon aan het kijken hoe ver ze kunnen gaan. Ze hebben ons al lang bij de ballen. Vrouwen krijgen alles voor zich geregeld wanneer ze willen. Ze kunnen allemaal de 'maar ik ben vrouw-kaart' trekken. Onze seksdrive en 'zorgdrang' doet de rest. En de staat helpt een handje mee met positieve discriminatie, minder zware straffen voor dezelfde delicten, vrijwel standaard de kinderen meer naar de vrouw na de scheiding, alimentatie standaard in het voordeel van de vrouw, ze hoeven maar 'ieeeee' te roepen en er komen direct 5 mannen aangesneld om te helpen, ze bellen de politie met een (al dan niet valse claim) beschuldiging van onvrijwillige aanraking van haar partner en die wordt 15 minuten later zonder vragen opgelaaid door de politie.

Daarbij komen ze weg met totaal niks weten van de wereld omdat ze een vagina hebben, werken ze vrijwel allemaal parttime (80%) en alleen in een aantal sectoren (voornamelijk kantoorbanen in verwarmde en geairconditionende ruimtes en dan vooral niet te lang of te zwaar) maar geven wel ruim het meeste geld uit én ontvangen de meeste uitkeringen en toeslagen (met andere woorden, de mannen verdienen het geld en de vrouwen ontvangen en geven het uit), etc.

Allemaal prima hoor. We zijn nou eenmaal anders. En vrouwen hebben hun eigen problemen. Competitie onderling. Het feit dat hun uiterlijk en vooral jongheid zo belangrijk is en dus continu de dreiging van het ouder worden boven hun hoofd. Het feit dat mannen ze vaak wel willen voor seks maar niet voor een relatie. De maandelijkse fysieke en mentale problemen door de menstruatie. Het feit dat ze vaak onderschat worden, omdat ze toch wel mooi zijn. Etc.

Ik snap het allemaal. Maar feit is en blijft dat mannen (zaad) vervangbaar zijn en en vrouwen (eitjes) kostbaar zijn. Mannen moeten zich opofferen. Keihard werken en geld verdienen. Zich bewijzen. Zich ontwikkelen. Anders komen ze niet aan de bak.
Vrouwen hoeven dit geen van alles. Ze kunnen kiezen. Ofwel ze doen mee aan bovenstaande, of ze maken zich gewoon mooi en trouwen een vent die voor ze zorgt. Vrouwen kunnen altijd aandacht en seks krijgen. Het hoeft niet, maar het kan.

Voor vrouwen is vrijwel alles in het leven optioneel. Voor mannen is het een must. Anders wordt er niet voor hen gezorgd, overleven ze niet en planten ze zich zeker niet voort. Dat is dan ook over de gehele geschiedenis van de mensheid, 60% niet gelukt. Een groot verschil met de 20% van de vrouwen waarvoor dat geldt.

En ja, dit is een gegeneraliseerd verhaal. Persoonlijke uitersten heb je altijd.

Conclusie: Ja, vrouwen hebben het zeker makkelijker. Indien ze op jonge leeftijd (<35) de juiste beslissingen maken.
Dit is een slechts een samenvatting van eerdere huilverhalen, dus verder niet de moeite waard om nader te bespreken.

Je probeert een punt te maken door een paar excessen te benoemen en je overduidelijke tekort aan vrouwelijke aandacht te projecteren op algemene staat van de vrouw. Je faalt nogal in het maken van je punt door je eigen frustraties zo openlijk te tonen.
pi_199861422
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 12:30 schreef Lienekien het volgende:
Je zou gewoon eens schijt moeten leren hebben aan wat andere mensen allemaal te oordelen hebben. Dat scheelt zoveel tijd en ergernis.
Behalve als het gaat om thumbs ups op fok. Die hebben wel waarde.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199862228
Als autistische vrouw heb je het zeker niet makkelijker dan een man met autisme
FOK! is net een groot tijdschrift
  zondag 13 juni 2021 @ 11:44:49 #63
458443 Geitenyoghurt
Even een geitenyoghurtmomentje
pi_199862463
Ik kan voor deze discussie wel de VPRO docu “Alfamannen” aanraden.

https://www.vpro.nl/progr(...)2020/alfamannen.html
pi_199862471
🤴🤏
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199862495
Grappig hoe er wordt gezegd dat er meer getolereerd wordt van vrouwen ... Ehh... deze posts die dat verkondigen, spreken dat al tegen. Ze zijn immers zo intolerant als maar mogelijk is voor de keuzes van vrouwen. Daarnaast klinkt er jaloezie(?) uit tegenover vrouwen die lekker lui en naief kunnen zijn. Hallo, het is 2021, als jij als man ook zo graag lekker lui en naief wil zijn, dan staat er werkelijk niets jou in de weg om dat te worden. Of hoef je jezelf in dit geval ineens geen schop onder je reet meer te geven en mag je dit keer wel lekker zeuren van jezelf? Dat spreekt de eisen die er zogenaamd aan je gesteld worden nogal tegen, als je je kennelijk nogal vrij voelt om dat te doen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_199863217
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 07:35 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Dat zijn nogal selectieve beroepen. Ik heb een nieuwtje voor je. De meerderheid van de mannelijke bevolking is ook ongeschikt voor dit soort werk.
[..]

Deze post van jou is nogal kinderlijk en toont een tamelijk gebrek aan algemene kennis. Verder krijg ik de indruk dat je nogal gefrustreerd bent dat je blijkbaar massaal genegeerd wordt door vrouwen.
[..]

Goed verhaal Superman :')
[..]

Alimentatie is gewoon iets dat wettelijk is vastgelegd, ongeacht de sekse. Als je wat meer algemene kennis had opgedaan had je dat wellicht geweten.
[..]

Hoeveel gezinssituaties ken je daadwerkelijk die er zo'n ritme op nahouden? Zelf ken ik vrijwel uitsluitend situaties waarin mannen en vrouwen allebei 40/40 of 32/32 werken, afhankelijk van al dan geen kinderen. Ik ken er precies één waarbij de man werkt en de vrouw voor de kinderen zorgt, maar dat is nogal een religieus gezin en de man was de initiatiefnemer van de betreffende constructie.
[..]

Een rijkere partner die in de ochtend opstaat om te gaan metselen? Goed verhaal wel.
[..]

Ook hier kan ik slechts concluderen dat er de nodige frustraties aanwezig zijn m.b.t. een tekort aan vrouwelijke aandacht.
[..]

Ik zou je script nog maar eens herzien, maar een komedie is iets anders dan lachwekkend.
[..]

Dit is een slechts een samenvatting van eerdere huilverhalen, dus verder niet de moeite waard om nader te bespreken.

Je probeert een punt te maken door een paar excessen te benoemen en je overduidelijke tekort aan vrouwelijke aandacht te projecteren op algemene staat van de vrouw. Je faalt nogal in het maken van je punt door je eigen frustraties zo openlijk te tonen.
Eigenlijk is jouw reply grotendeels samen te vatten als 'Matigeuser is zelf gefrustreerd want hij krijgt geen aandacht!'

Ten eerste is dat onwaar, ben gelukkig getrouwd met twee prachtige dochters.

Daarnaast heb je zelf geen humor. En ga je totaal niet in op het stuk over een autogarage vol vrouwen die je auto een grote beurt geven, of de vrouwelijke stukadoors die je huis komen opknappen, of de vrouwelijke stratenmakers die om 05:00 opstaan om zich daarna letterlijk kapot te werken. Die heb jij namelijk ook nog nooit gezien.

Dus als iemand hier selectief is dan ben jij het wel.

Overigens werkt 60% van de Nederlandse vrouwen parttime. Bron: https://www.ad.nl/werk/ve(...)van-europa~a4651d28/
En ik ben te lui om op te zoeken, maar een groot deel van de vrouwen stopt met werken na het krijgen van kinderen en gaat daarna niet meer terug naar het werk of niet meer met dezelfde intenties.

Ik weet dat hier meerdere (sociologische, culturele, etc) redenen aan ten grondslag liggen. Maar punt blijft staan. Werk is voor vrouwen nog steeds optioneel. Elke vrouw kan een man krijgen die voor haar zorgt. Ook al is die man 'maar' een laagopgeleide heer met een modaalsalaris of minder. Een man wil graag voor zijn vrouw zorgen en zal haar nooit dwingen om te gaan werken. Het kan gewoon.

Ook ga je totaal niet in op het punt over de datingmarkt, waarin vrouwen letterlijk veel meer te kiezen hebben en continu mannelijk aanbod hebben. Ook hier is dus intimiteit, wederom, optioneel.

Voor mannen is ergens goed in worden, jezelf ontwikkelen op meerdere gebieden, volwassen worden, verantwoordelijkheden nemen, je opofferen niet optioneel, maar een plicht. Anders geen geld, geen affectie van het andere geslacht en geen bestaansrecht.

Andersom is dit totaal niet het geval. Een jonge vrouw die niks kan, niks wil, niks weet, is nog steeds aantrekkelijk genoeg voor mannen om zich over te ontfermen. Ja, ze zal een makkelijker leven hebben wanneer ze zich wel ontwikkelt, maar het is wederom, optioneel.

Wat bedoel ik met optioneel? Dat er alternatieve oplossingen zijn.

Voor mannen is er geen alternatief. Mannen zijn slaaf. Van zowel vrouwen, als van hun eigen emoties.

Derhalve is de stelling van TS juist en hebben vrouwen een makkelijker bestaan.

Nogmaals, draai elke 'normaliteit' maar eens om en zie hoe belachelijk het is. En hoe dit nooit zal gebeuren. Zoals mijn grap over het schip dat zinkt waarbij vrouwelijke matrozen schreeuwen dat mannen en kinderen eerst zullen worden gered. Waar je uiteraard ook niet op gereageerd hebt.
pi_199863277
Mati Geuser being Mati Geuser :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_199863321
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 12:59 schreef matigeuser het volgende:

Daarnaast heb je zelf geen humor. En ga je totaal niet in op het stuk over een autogarage vol vrouwen die je auto een grote beurt geven, of de vrouwelijke stukadoors die je huis komen opknappen, of de vrouwelijke stratenmakers die om 05:00 opstaan om zich daarna letterlijk kapot te werken. Die heb jij namelijk ook nog nooit gezien.

U vraagt, wij draaien.

Een groot deel van de vrouwen en een groot deel van de mannen heeft geen zin om met de handen te werken. Mannen die dat wel doen, dikke prima, maar dat is hun eigen keuze. Je doet net alsof mannen geen keuze hebben en het daarom moeilijker hebben. Dat is bullshit. Bouwvakkers kiezen er voor om zich fysiek in te spannen, net als leraren er voor kiezen om schreeuwende kinderen in toom te houden en agenten er voor kiezen om tuig aan te pakken. Heeft niets met sekse te maken.

quote:
Zoals mijn grap over het schip dat zinkt waarbij vrouwelijke matrozen schreeuwen dat mannen en kinderen eerst zullen worden gered. Waar je uiteraard ook niet op gereageerd hebt.
Ik miste even dat het een grap was ja. Misschien komt dat doordat het niet echt grappig was. Eerder sneu.

quote:
Ten eerste is dat onwaar, ben gelukkig getrouwd met twee prachtige dochters.
Sterkte man, als ik je mag geloven heb je twee golddiggende, luie biggen op de wereld gezet. Zo rollen vrouwen immers.
pi_199863459
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 13:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mati Geuser being Mati Geuser :')
Goed argument weer Dan CingPh Oebe.
pi_199863468
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 13:09 schreef NightDancert het volgende:

[..]

U vraagt, wij draaien.

Een groot deel van de vrouwen en een groot deel van de mannen heeft geen zin om met de handen te werken. Mannen die dat wel doen, dikke prima, maar dat is hun eigen keuze. Je doet net alsof mannen geen keuze hebben en het daarom moeilijker hebben. Dat is bullshit. Bouwvakkers kiezen er voor om zich fysiek in te spannen, net als leraren er voor kiezen om schreeuwende kinderen in toom te houden en agenten er voor kiezen om tuig aan te pakken. Heeft niets met sekse te maken.
[..]

Ik miste even dat het een grap was ja. Misschien komt dat doordat het niet echt grappig was. Eerder sneu.
[..]

Sterkte man, als ik je mag geloven heb je twee golddiggende, luie biggen op de wereld gezet. Zo rollen vrouwen immers.
Jouw manier van discussiëren is enorm triest en ik ga er dan ook niet meer op in.
pi_199863479
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 13:20 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Jouw manier van discussiëren is enorm triest en ik ga er dan ook niet meer op in.
Je pleurt een hoop onzin neer in de hoop dat iemand er op in gaat. Ik ben zo achterlijk om dat nog te doen ook en het resultaat staat je niet aan :')

Over enorm triest gesproken :D
pi_199863546
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 07:35 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Dat zijn nogal selectieve beroepen. Ik heb een nieuwtje voor je. De meerderheid van de mannelijke bevolking is ook ongeschikt voor dit soort werk.
[..]

Deze post van jou is nogal kinderlijk en toont een tamelijk gebrek aan algemene kennis. Verder krijg ik de indruk dat je nogal gefrustreerd bent dat je blijkbaar massaal genegeerd wordt door vrouwen.
[..]

Goed verhaal Superman :')
[..]

Alimentatie is gewoon iets dat wettelijk is vastgelegd, ongeacht de sekse. Als je wat meer algemene kennis had opgedaan had je dat wellicht geweten.
[..]

Hoeveel gezinssituaties ken je daadwerkelijk die er zo'n ritme op nahouden? Zelf ken ik vrijwel uitsluitend situaties waarin mannen en vrouwen allebei 40/40 of 32/32 werken, afhankelijk van al dan geen kinderen. Ik ken er precies één waarbij de man werkt en de vrouw voor de kinderen zorgt, maar dat is nogal een religieus gezin en de man was de initiatiefnemer van de betreffende constructie.
[..]

Een rijkere partner die in de ochtend opstaat om te gaan metselen? Goed verhaal wel.
[..]

Ook hier kan ik slechts concluderen dat er de nodige frustraties aanwezig zijn m.b.t. een tekort aan vrouwelijke aandacht.
[..]

Ik zou je script nog maar eens herzien, maar een komedie is iets anders dan lachwekkend.
[..]

Dit is een slechts een samenvatting van eerdere huilverhalen, dus verder niet de moeite waard om nader te bespreken.

Je probeert een punt te maken door een paar excessen te benoemen en je overduidelijke tekort aan vrouwelijke aandacht te projecteren op algemene staat van de vrouw. Je faalt nogal in het maken van je punt door je eigen frustraties zo openlijk te tonen.
Deze user is al jaren lid en heeft meermaals over de jaren heen op het forum gezegd een vrouw en kinderen te hebben. Waarom zou hij gefrustreerd zijn? Alleen vrouwloze mannen kunnen zo'n mening als deze hebben? :?
pi_199863566
Ik denk dat het voor vrouwen en mannen gelijk opgaat en dat er geen sekse is die met de kop boven het maaiveld uitsteekt. Mannen zullen op bepaalde vlakken meer moeite hebben maar op andere vlakken minder. Hetzelfde geldt ook voor vrouwen, wat elkaar weer compenseert en daarom denk ik dat het gelijk opgaat.
pi_199864156
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 13:28 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Deze user is al jaren lid en heeft meermaals over de jaren heen op het forum gezegd een vrouw en kinderen te hebben. Waarom zou hij gefrustreerd zijn? Alleen vrouwloze mannen kunnen zo'n mening als deze hebben? :?
Ik heb niet van iedereen hier de stamboom in kaart als je het niet erg vindt. De user in kwestie knalde dusdanige bullshit neer dat ik mij niet geremd voelde in het maken van wat aannames.
pi_199864182
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 13:30 schreef Gruj0 het volgende:
Ik denk dat het voor vrouwen en mannen gelijk opgaat en dat er geen sekse is die met de kop boven het maaiveld uitsteekt. Mannen zullen op bepaalde vlakken meer moeite hebben maar op andere vlakken minder. Hetzelfde geldt ook voor vrouwen, wat elkaar weer compenseert en daarom denk ik dat het gelijk opgaat.
"Mannen en vrouwen" is sowieso geen tegenstelling, daar gaat het al mis. Het zijn twee geslachten, maar waarom dat dan zou moeten betekenen dat die lijnrecht tegenover elkaar moeten staan, in plaats van dat ze grotendeels overlappen, is mij een raadsel? Mannen zijn niet allemaal hetzelfde en vrouwen zijn ook niet allemaal hetzelfde. Mensen zijn individuen, sommige mannen hebben het moeilijk, sommige vrouwen hebben het moeilijk. Sommige mannen hebben het makkelijk en sommige vrouwen hebben het makkelijk. Om het dan allemaal nog iets gecompliceerder te maken kan je het op bepaalde punten in het leven makkelijk hebben en op andere punten weer moeilijk. Mensen maken graag vergelijkingen, maar dat is dus eigenlijk niet te doen in dit geval. Sowieso is het leven geen wedstrijdje.

Maar goed, ik heb net geleerd dat werken voor mij als single vrouw optioneel is. Wilde bijna mijn baan opzeggen, maar toen las ik dat de voorwaarde daarvoor is dat ik dan wel aangeduwd moet worden door een laagopgeleide man met modaal salaris, of minder. Oei.... Deze user heeft het dan ook nog over dat dit makkelijker zou zijn. Laat ik het zo zeggen, ik snap nu wel waarom glijmiddel is uitgevonden.
pi_199864217
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 14:17 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

"Mannen en vrouwen" is sowieso geen tegenstelling, daar gaat het al mis. Het zijn twee geslachten, maar waarom dat dan zou moeten betekenen dat die lijnrecht tegenover elkaar moeten staan, in plaats van dat ze grotendeels overlappen, is mij een raadsel? Mannen zijn niet allemaal hetzelfde en vrouwen zijn ook niet allemaal hetzelfde. Mensen zijn individuen, sommige mannen hebben het moeilijk, sommige vrouwen hebben het moeilijk. Sommige mannen hebben het makkelijk en sommige vrouwen hebben het makkelijk. Om het dan allemaal nog iets gecompliceerder te maken kan je het op bepaalde punten in het leven makkelijk hebben en op andere punten weer moeilijk. Mensen maken graag vergelijkingen, maar dat is dus eigenlijk niet te doen in dit geval. Sowieso is het leven geen wedstrijdje.

Maar goed, ik heb net geleerd dat werken voor mij als single vrouw optioneel is. Wilde bijna mijn baan opzeggen, maar toen las ik dat de voorwaarde daarvoor is dat ik dan wel aangeduwd moet worden door een laagopgeleide man met modaal salaris, of minder. Oei.... Deze user heeft het dan ook nog over dat dit makkelijker zou zijn. Laat ik het zo zeggen, ik snap nu wel waarom glijmiddel is uitgevonden.
100 procent eens met deze post
pi_199864317
Sowieso wel opvallend dat iemand kennelijk dit soort ideeën heeft over een heel geslacht, maar zijn eigen dochters dan wel prachtig noemt. Ik ben dat soort mannen wel vaker tegengekomen en als je ze dan een beetje leert kennen blijkt het meestal wel mee te vallen. Gaan ze weer op zo'n rant en zeg ik; maar ik dan, ik ben ook een vrouw. "Ja, maar jij bent niet zo". Hun eigen vrouw blijkt ook niet zo te zijn, hun zus, moeder, dochters, oma en tante zijn ook niet zo. Die vrouw die aan de overkant van de straat loopt? Ja die wel, want dat is een vrouw hè?
  zondag 13 juni 2021 @ 15:44:50 #78
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_199865544
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 14:31 schreef Polenbatser het volgende:
Sowieso wel opvallend dat iemand kennelijk dit soort ideeën heeft over een heel geslacht, maar zijn eigen dochters dan wel prachtig noemt. Ik ben dat soort mannen wel vaker tegengekomen en als je ze dan een beetje leert kennen blijkt het meestal wel mee te vallen. Gaan ze weer op zo'n rant en zeg ik; maar ik dan, ik ben ook een vrouw. "Ja, maar jij bent niet zo". Hun eigen vrouw blijkt ook niet zo te zijn, hun zus, moeder, dochters, oma en tante zijn ook niet zo. Die vrouw die aan de overkant van de straat loopt? Ja die wel, want dat is een vrouw hè?
Vast een kwestie van zeiken om wat te zeiken te hebben. Zoek een doelgroep, kwak wat stereotypes ertussen ter exempel en voila. En zoals jezelf al aangeeft; wordt het persoonlijk dan krabbelen ze terug. Geeft ook veel blijk van ruggegraat.
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
pi_199866011
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 14:17 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

"Mannen en vrouwen" is sowieso geen tegenstelling, daar gaat het al mis. Het zijn twee geslachten, maar waarom dat dan zou moeten betekenen dat die lijnrecht tegenover elkaar moeten staan, in plaats van dat ze grotendeels overlappen, is mij een raadsel? Mannen zijn niet allemaal hetzelfde en vrouwen zijn ook niet allemaal hetzelfde. Mensen zijn individuen, sommige mannen hebben het moeilijk, sommige vrouwen hebben het moeilijk. Sommige mannen hebben het makkelijk en sommige vrouwen hebben het makkelijk. Om het dan allemaal nog iets gecompliceerder te maken kan je het op bepaalde punten in het leven makkelijk hebben en op andere punten weer moeilijk. Mensen maken graag vergelijkingen, maar dat is dus eigenlijk niet te doen in dit geval. Sowieso is het leven geen wedstrijdje.

Maar goed, ik heb net geleerd dat werken voor mij als single vrouw optioneel is. Wilde bijna mijn baan opzeggen, maar toen las ik dat de voorwaarde daarvoor is dat ik dan wel aangeduwd moet worden door een laagopgeleide man met modaal salaris, of minder. Oei.... Deze user heeft het dan ook nog over dat dit makkelijker zou zijn. Laat ik het zo zeggen, ik snap nu wel waarom glijmiddel is uitgevonden.
Dit _O-
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_199866839
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 17:19 schreef matigeuser het volgende:
Uiteraard hebben vrouwen het makkelijker. Kun je je het omgekeerde voorstellen?
Probeer het maar eens. Zonder te lachen.

- Vrouwen die fysiek zwaar en gevaarlijk werk doen. Straten maken. Mijnwerken. Torens bouwen. En dan heb ik het niet over die ene verdwaalde vrouw bij een groep mannen, maar groepen van alleen vrouwen die dit uitvoeren van plan tot afwerking.
- Dat je je auto naar de garage brengt en dat daar alleen maar vrouwen werken en die je auto een grote beurt geven.
- Dat vrouwen je huis komen stukadoren, je badkamer vervangen, etc.
- Dat mannen zich kinderlijk en naïef gedragen, geen algemene kennis opdoen, zich opmaken met make-up om er jonger uit te zien, hoge hakken dragen waardoor ze minder mobiel zijn, hun mooiste lach opzetten en vervolgens door vrouwen continu hulp aangeboden krijgen. 'Kan ik je helpen jongeman?' / 'Zal ik even je band vervangen jongeman?' 'Heb je nog iets nodig knappe jongen?' :D
- Dat het cruiseschip op zinken staat en dat het vrouwelijke personeel schreeuwt 'Mannen en kinderen eerst in de reddingssloep!'
- Dat vrouwen sterven aan het front voor de mannen en kinderen thuis. Of hun eigen leven op het spel zetten wanneer er inbrekers in huis komen terwijl man en kinderen boven zitten te rillen om hen te redden
- Dat vrouwen hun inkomen voor een groot deel afstaan aan hun gescheiden man, vrijwillig.
- Mannen die massaal parttime werken en overdag gaan yoga-en, lunchen met vrienden, hun nagels laten doen terwijl vrouwen allemaal massaal 40+ uur werken
- Mannen die een rijke(re) vrouw trouwen, huisman worden en op haar kosten speeltjes voor zichzelf koopt. Vrouw staat 's ochtends vroeg op om te gaan metselen, man draait zich nog een keer om en blijft liggen
- Mannen die over straat lopen die worden nagefloten door vrouwelijke stratenmakers. Vrouwen die uit het niks een praatje komen maken, of complimenten komen geven. Mannen die op Tinder gaan en elke swipe naar rechts een match hebben. Dat terwijl vrouwen geen aandacht krijgen, geen likes of matches en ongezien door het leven gaan

Simpelweg, draai al de verschillen tussen onze levens eens om en kijk hoe dit direct een script wordt voor een komedie-film. Ben ik overigens aan het schrijven as we speak dus don't bother.

Het feminisme is al lang gelukt. Ze zijn nu gewoon aan het kijken hoe ver ze kunnen gaan. Ze hebben ons al lang bij de ballen. Vrouwen krijgen alles voor zich geregeld wanneer ze willen. Ze kunnen allemaal de 'maar ik ben vrouw-kaart' trekken. Onze seksdrive en 'zorgdrang' doet de rest. En de staat helpt een handje mee met positieve discriminatie, minder zware straffen voor dezelfde delicten, vrijwel standaard de kinderen meer naar de vrouw na de scheiding, alimentatie standaard in het voordeel van de vrouw, ze hoeven maar 'ieeeee' te roepen en er komen direct 5 mannen aangesneld om te helpen, ze bellen de politie met een (al dan niet valse claim) beschuldiging van onvrijwillige aanraking van haar partner en die wordt 15 minuten later zonder vragen opgelaaid door de politie.

Daarbij komen ze weg met totaal niks weten van de wereld omdat ze een vagina hebben, werken ze vrijwel allemaal parttime (80%) en alleen in een aantal sectoren (voornamelijk kantoorbanen in verwarmde en geairconditionende ruimtes en dan vooral niet te lang of te zwaar) maar geven wel ruim het meeste geld uit én ontvangen de meeste uitkeringen en toeslagen (met andere woorden, de mannen verdienen het geld en de vrouwen ontvangen en geven het uit), etc.

Allemaal prima hoor. We zijn nou eenmaal anders. En vrouwen hebben hun eigen problemen. Competitie onderling. Het feit dat hun uiterlijk en vooral jongheid zo belangrijk is en dus continu de dreiging van het ouder worden boven hun hoofd. Het feit dat mannen ze vaak wel willen voor seks maar niet voor een relatie. De maandelijkse fysieke en mentale problemen door de menstruatie. Het feit dat ze vaak onderschat worden, omdat ze toch wel mooi zijn. Etc.

Ik snap het allemaal. Maar feit is en blijft dat mannen (zaad) vervangbaar zijn en en vrouwen (eitjes) kostbaar zijn. Mannen moeten zich opofferen. Keihard werken en geld verdienen. Zich bewijzen. Zich ontwikkelen. Anders komen ze niet aan de bak.
Vrouwen hoeven dit geen van alles. Ze kunnen kiezen. Ofwel ze doen mee aan bovenstaande, of ze maken zich gewoon mooi en trouwen een vent die voor ze zorgt. Vrouwen kunnen altijd aandacht en seks krijgen. Het hoeft niet, maar het kan.

Voor vrouwen is vrijwel alles in het leven optioneel. Voor mannen is het een must. Anders wordt er niet voor hen gezorgd, overleven ze niet en planten ze zich zeker niet voort. Dat is dan ook over de gehele geschiedenis van de mensheid, 60% niet gelukt. Een groot verschil met de 20% van de vrouwen waarvoor dat geldt.

En ja, dit is een gegeneraliseerd verhaal. Persoonlijke uitersten heb je altijd.

Conclusie: Ja, vrouwen hebben het zeker makkelijker. Indien ze op jonge leeftijd (<35) de juiste beslissingen maken.
Aha eindelijk! de grootste bs reactie op het grootste bs topic. _O-
pi_199866935
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 14:17 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Maar goed, ik heb net geleerd dat werken voor mij als single vrouw optioneel is. Wilde bijna mijn baan opzeggen, maar toen las ik dat de voorwaarde daarvoor is dat ik dan wel aangeduwd moet worden door een laagopgeleide man met modaal salaris, of minder. Oei.... Deze user heeft het dan ook nog over dat dit makkelijker zou zijn. Laat ik het zo zeggen, ik snap nu wel waarom glijmiddel is uitgevonden.
_O_
pi_199867108
Ik ben vooral blij dat ik jou dochter, vrouw of moeder niet ben. Of zijn het misschien enkel die vrouwen die toevallig niets met je te maken willen hebben?

Jij hebt duidelijk geen enkel idee hoe kut het soms is als vrouw op de werkvloer met een hoop hitsige collega's rond je. Of als vrouw 's nachts alleen naar huis stappen en moet doen of je aan het bellen bent zodat je minder snel lastig gevallen wordt, laat staan iets erger. Of gewoon daten en over alles wat je doet twee keer moet nadenken of je wordt voor slet uitgemaakt.

Bijna al mijn vriendinnen met man en kinderen werken fulltime hoor. En raad eens wie er na even veel te werken ook nog voor de kinderen moet zorgen? En eten moet maken? En kuisen? En naar de winkel? Gisteren vertelde een van die vriendinnen mij dat elke vrijdag als de kinderen bij de oma zijn, haar man wel een blowjob verwacht en dat hij het jammer vond dat ze haar daarvoor een keer niet had opgemaakt. Maar ja, vrouwen hebben het toch sowieso veel makkelijker he.
pi_199867289
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 17:33 schreef anoniemV het volgende:
Ik ben vooral blij dat ik jou dochter, vrouw of moeder niet ben. Of zijn het misschien enkel die vrouwen die toevallig niets met je te maken willen hebben?

Jij hebt duidelijk geen enkel idee hoe kut het soms is als vrouw op de werkvloer met een hoop hitsige collega's rond je. Of als vrouw 's nachts alleen naar huis stappen en moet doen of je aan het bellen bent zodat je minder snel lastig gevallen wordt, laat staan iets erger. Of gewoon daten en over alles wat je doet twee keer moet nadenken of je wordt voor slet uitgemaakt.

Bijna al mijn vriendinnen met man en kinderen werken fulltime hoor. En raad eens wie er na even veel te werken ook nog voor de kinderen moet zorgen? En eten moet maken? En kuisen? En naar de winkel? Gisteren vertelde een van die vriendinnen mij dat elke vrijdag als de kinderen bij de oma zijn, haar man wel een blowjob verwacht en dat hij het jammer vond dat ze haar daarvoor een keer niet had opgemaakt. Maar ja, vrouwen hebben het toch sowieso veel makkelijker he.
Dat is wel bijzonder, want er is geen land waar vrouwen zo weinig werken als in Nederland; hardwerkende vriendenkring. Op de mannen na want die doen schijnbaar alleen hun werk... Heel bijzonder. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199868413
Werken word veel aangehaald hier door mensen als een graadmeter voor wie heeft het zwaarder. Denk niet dat je dat alleen aan werken kan afleiden wel een deel maar het is lijkt wel een obsessie voor veel mensen. Bedoel dat niet als een aanval maar de toon van het topic gaat vooral over werkcultuur.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_199868504
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 14:17 schreef Polenbatser het volgende:
"Mannen en vrouwen" is sowieso geen tegenstelling, daar gaat het al mis. Het zijn twee geslachten, maar waarom dat dan zou moeten betekenen dat die lijnrecht tegenover elkaar moeten staan, in plaats van dat ze grotendeels overlappen, is mij een raadsel? Mannen zijn niet allemaal hetzelfde en vrouwen zijn ook niet allemaal hetzelfde. Mensen zijn individuen, sommige mannen hebben het moeilijk, sommige vrouwen hebben het moeilijk. Sommige mannen hebben het makkelijk en sommige vrouwen hebben het makkelijk. Om het dan allemaal nog iets gecompliceerder te maken kan je het op bepaalde punten in het leven makkelijk hebben en op andere punten weer moeilijk. Mensen maken graag vergelijkingen, maar dat is dus eigenlijk niet te doen in dit geval. Sowieso is het leven geen wedstrijdje.

Maar goed, ik heb net geleerd dat werken voor mij als single vrouw optioneel is. Wilde bijna mijn baan opzeggen, maar toen las ik dat de voorwaarde daarvoor is dat ik dan wel aangeduwd moet worden door een laagopgeleide man met modaal salaris, of minder. Oei.... Deze user heeft het dan ook nog over dat dit makkelijker zou zijn. Laat ik het zo zeggen, ik snap nu wel waarom glijmiddel is uitgevonden.
Mee eens, goed uitgelegd. Alleen mensen die expres alles heel simpel willen maken kunnen zo denken, of trolls. Maar daarnaast zou ik ook heel graag willen weten wat er dan volgens de ts moet gebeuren zodat hij wel tevreden is. Wil hij zelf thuiszitten en dat zijn vrouw werkt? Even er van uitgaand dat niet alles alleen maar trollposts zijn . Als hij alleen maar wil zeuren om het zeuren, dan is het gewoon haat zaaien.

quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 19:10 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Werken word veel aangehaald hier door mensen als een graadmeter voor wie heeft het zwaarder. Denk niet dat je dat alleen aan werken kan afleiden wel een deel maar het is lijkt wel een obsessie voor veel mensen. Bedoel dat niet als een aanval maar de toon van het topic gaat vooral over werkcultuur.
Ja als je kijkt naar het aantal psychische problemen dan zijn vrouwen weer in de meerderheid. Maar ja dat telt dan ook weer niet, omdat mannen minder vaak hulp zouden zoeken en vaker zelfmoord zouden plegen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_199868728
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 19:16 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Mee eens, goed uitgelegd. Alleen mensen die expres alles heel simpel willen maken kunnen zo denken, of trolls. Maar daarnaast zou ik ook heel graag willen weten wat er dan volgens de ts moet gebeuren zodat hij wel tevreden is. Wil hij zelf thuiszitten en dat zijn vrouw werkt? Even er van uitgaand dat niet alles alleen maar trollposts zijn . Als hij alleen maar wil zeuren om het zeuren, dan is het gewoon haat zaaien.
[..]

Ja als je kijkt naar het aantal psychische problemen dan zijn vrouwen weer in de meerderheid. Maar ja dat telt dan ook weer niet, omdat mannen minder vaak hulp zouden zoeken en vaker zelfmoord zouden plegen.
Ja en het verloop van iemand zijn leven kan enorm verschillen en zeker door allerlei omstandigheden die invloed hebben. Maar idd mannen zoeken minder snel hulp mentaal gezien.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_199868839
Nee hoor maar laten we het wel bij de feiten houden, vrouwen werken niet net zo veel als mannen dat stata gewoon vast; gewoon raar om te doen alsof dat niet zo is, het zou voor zowel mannen als vrouwen beter zijn om dit meer in evenwicht te brengen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199868900
quote:
16s.gif Op zondag 13 juni 2021 19:38 schreef FlippingCoin het volgende:
Nee hoor maar laten we het wel bij de feiten houden, vrouwen werken niet net zo veel als mannen dat stata gewoon vast; gewoon raar om te doen alsof dat niet zo is, het zou voor zowel mannen als vrouwen beter zijn om dit meer in evenwicht te brengen.
Nergens ontken ik iets of zeg ik dat is niet zo. Dat heb ik iig niet gezegd ik denk dat er meer factoren zijn wat iemand zijn leven zwaar maakt.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_199868947
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 19:32 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Ja en het verloop van iemand zijn leven kan enorm verschillen en zeker door allerlei omstandigheden die invloed hebben. Maar idd mannen zoeken minder snel hulp mentaal gezien.
Toch vind ik het dan vreemd dat ze mij hier heel vaak bijna verplichten om opnieuw hulp te zoeken (nadat ik dat al ongeveer een miljard keer met onsuccesvolle afloop had gedaan)

quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 12:59 schreef matigeuser het volgende:
Eigenlijk is jouw reply grotendeels samen te vatten als 'Matigeuser is zelf gefrustreerd want hij krijgt geen aandacht!'

Ten eerste is dat onwaar, ben gelukkig getrouwd met twee prachtige dochters.

Daarnaast heb je zelf geen humor. En ga je totaal niet in op het stuk over een autogarage vol vrouwen die je auto een grote beurt geven, of de vrouwelijke stukadoors die je huis komen opknappen, of de vrouwelijke stratenmakers die om 05:00 opstaan om zich daarna letterlijk kapot te werken. Die heb jij namelijk ook nog nooit gezien.

Dus als iemand hier selectief is dan ben jij het wel.

Overigens werkt 60% van de Nederlandse vrouwen parttime. Bron: https://www.ad.nl/werk/ve(...)van-europa~a4651d28/
En ik ben te lui om op te zoeken, maar een groot deel van de vrouwen stopt met werken na het krijgen van kinderen en gaat daarna niet meer terug naar het werk of niet meer met dezelfde intenties.

Ik weet dat hier meerdere (sociologische, culturele, etc) redenen aan ten grondslag liggen. Maar punt blijft staan. Werk is voor vrouwen nog steeds optioneel. Elke vrouw kan een man krijgen die voor haar zorgt. Ook al is die man 'maar' een laagopgeleide heer met een modaalsalaris of minder. Een man wil graag voor zijn vrouw zorgen en zal haar nooit dwingen om te gaan werken. Het kan gewoon.

Ook ga je totaal niet in op het punt over de datingmarkt, waarin vrouwen letterlijk veel meer te kiezen hebben en continu mannelijk aanbod hebben. Ook hier is dus intimiteit, wederom, optioneel.

Voor mannen is ergens goed in worden, jezelf ontwikkelen op meerdere gebieden, volwassen worden, verantwoordelijkheden nemen, je opofferen niet optioneel, maar een plicht. Anders geen geld, geen affectie van het andere geslacht en geen bestaansrecht.

Andersom is dit totaal niet het geval. Een jonge vrouw die niks kan, niks wil, niks weet, is nog steeds aantrekkelijk genoeg voor mannen om zich over te ontfermen. Ja, ze zal een makkelijker leven hebben wanneer ze zich wel ontwikkelt, maar het is wederom, optioneel.

Wat bedoel ik met optioneel? Dat er alternatieve oplossingen zijn.

Voor mannen is er geen alternatief. Mannen zijn slaaf. Van zowel vrouwen, als van hun eigen emoties.

Derhalve is de stelling van TS juist en hebben vrouwen een makkelijker bestaan.

Nogmaals, draai elke 'normaliteit' maar eens om en zie hoe belachelijk het is. En hoe dit nooit zal gebeuren. Zoals mijn grap over het schip dat zinkt waarbij vrouwelijke matrozen schreeuwen dat mannen en kinderen eerst zullen worden gered. Waar je uiteraard ook niet op gereageerd hebt.
Ja je voorbeelden zijn grappig (maar het wordt steeds meer realiteit) en werken is voor mij niet optioneel. Want als er geen uitkeringen waren geweest ging ik nog liever dood dan mijn leven te moeten slijten in afhankelijkheid van een man zoals jij die mij wil gebruiken voor de seks en om lekker op af te geven en zich superieur bij te voelen, maar die me eigenlijk gewoon vanwege mijn geslacht en privileges haat.

[ Bericht 9% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 13-06-2021 20:03:42 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_199869154
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 19:42 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]

Nergens ontken ik iets of zeg ik dat is niet zo. Dat heb ik iig niet gezegd ik denk dat er meer factoren zijn wat iemand zijn leven zwaar maakt.
Dat zeg ik ook helemaal niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199869164
quote:
16s.gif Op zondag 13 juni 2021 19:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook helemaal niet.
Just saying.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_199869464
TS vergeet nog dat vrouwen geen erectie kunnen krijgen in hun zwembroek als ze op de spingplank staan. Terechte klacht dus.
-
pi_199869511
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:15 schreef Haushofer het volgende:
TS vergeet nog dat vrouwen geen erectie kunnen krijgen in hun zwembroek als ze op de spingplank staan. Terechte klacht dus.
Kan wel, maar is geen voor de buitenwereld zichtbare erectie inderdaad. Aangezien de clitoris zich grotendeels inwendig bevindt.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199869546
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:15 schreef Haushofer het volgende:
TS vergeet nog dat vrouwen geen erectie kunnen krijgen in hun zwembroek als ze op de spingplank staan. Terechte klacht dus.
Ik vind dat wel zielig voor mannen maar als zoiets ook van een springplank kan komen dan zou er ook meer begrip voor moeten zijn eigenlijk. Net als wanneer mensen vaak zenuwachtig zijn maardat soms ook door een lichamelijke aandoening komt.
Maar goed, het wordt op gegeven moment wel minder hoop ik? :o
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_199875259
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 14:17 schreef Polenbatser het volgende:
Maar goed, ik heb net geleerd dat werken voor mij als single vrouw optioneel is. Wilde bijna mijn baan opzeggen, maar toen las ik dat de voorwaarde daarvoor is dat ik dan wel aangeduwd moet worden door een laagopgeleide man met modaal salaris, of minder. Oei.... Deze user heeft het dan ook nog over dat dit makkelijker zou zijn. Laat ik het zo zeggen, ik snap nu wel waarom glijmiddel is uitgevonden.
Als je je alleen kunt binden aan laagopgeleide mannen met een modaal salaris, dan is dat jammer. Ik denk dat het beeld van je binden aan een hoogopgeleide, slimme ondernemer die multimiljonair is al een stuk aantrekkelijker klinkt.

Overigens is het punt van mijn post alleen dat het kan. Je kunt stoppen met werken. En je kunt een vent vinden die voor je wil / gaat zorgen. Je kunt je vrouwelijkheid daarvoor inzetten. En met die man kun je ook kinderen krijgen (of vreemdgaan met een andere vent). Je kunt in ieder geval altijd voorzien de twee hoogste levensdoelen ingegeven door je biologie:
- Overleven
- Voortplanten

Of dat een ideaal of prettig leven is mag je zelf invullen. Gelukkig zijn er nu mogelijkheden te over.

Voor mannen is dit alternatief er simpelweg niet. Geen eigen middelen hebben is letterlijk doodgaan en zeker geen voortplanting / kinderen krijgen. Daar zit het hem in. Dit is het belangrijkste punt van het hele verhaal.

En dan kun je zeggen 'ja maar dan krijg je nu een uitkering dus je overleeft het vast wel'. En dan heb je gelijk, maar dan hebben we het over de laatste paar decennia. En voortplanten doe je dan niet.

Over de gehele geschiedenis van de mensheid, tot dat we een socialistische staat hadden, overleefden de mannen niet die geen 'resources' konden regelen. Die niet in hun eigen onderhoud konden voorzien. En die plantten zich al helemaal niet voort.

Voor vrouwen geldt dit niet en vroeger ook niet. Nogmaals, 60% van de mannen plantten zich niet voort over de gehele geschiedenis van de mensheid. Voor mannen is ontwikkeling en prestige dus een zaak van leven en dood.

Als je dit verschil niet in ziet dan houdt het op. Ik weet dat we nu een moderne maatschappij hebben waarin er voor alles wat geregeld kan worden, maar ons brein verandert niet zomaar mee.
pi_199875434
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 23:55 schreef matigeuser het volgende:
Als je je alleen kunt binden aan laagopgeleide mannen met een modaal salaris, dan is dat jammer. Ik denk dat het beeld van je binden aan een hoogopgeleide, slimme ondernemer die multimiljonair is al een stuk aantrekkelijker klinkt.

Overigens is het punt van mijn post alleen dat het kan. Je kunt stoppen met werken. En je kunt een vent vinden die voor je wil / gaat zorgen. Je kunt je vrouwelijkheid daarvoor inzetten. En met die man kun je ook kinderen krijgen (of vreemdgaan met een andere vent). Je kunt in ieder geval altijd voorzien de twee hoogste levensdoelen ingegeven door je biologie:
- Overleven
- Voortplanten

Of dat een ideaal of prettig leven is mag je zelf invullen. Gelukkig zijn er nu mogelijkheden te over.

Voor mannen is dit alternatief er simpelweg niet. Geen eigen middelen hebben is letterlijk doodgaan en zeker geen voortplanting / kinderen krijgen. Daar zit het hem in. Dit is het belangrijkste punt van het hele verhaal.

En dan kun je zeggen 'ja maar dan krijg je nu een uitkering dus je overleeft het vast wel'. En dan heb je gelijk, maar dan hebben we het over de laatste paar decennia. En voortplanten doe je dan niet.

Over de gehele geschiedenis van de mensheid, tot dat we een socialistische staat hadden, overleefden de mannen niet die geen 'resources' konden regelen. Die niet in hun eigen onderhoud konden voorzien. En die plantten zich al helemaal niet voort.

Voor vrouwen geldt dit niet en vroeger ook niet. Nogmaals, 60% van de mannen plantten zich niet voort over de gehele geschiedenis van de mensheid. Voor mannen is ontwikkeling en prestige dus een zaak van leven en dood.

Als je dit verschil niet in ziet dan houdt het op. Ik weet dat we nu een moderne maatschappij hebben waarin er voor alles wat geregeld kan worden, maar ons brein verandert niet zomaar mee.
Dit slaat echt helemaal nergens op. Als je geen rijke vrouw kunt vinden, dan zoek je maar een rijke homo als het je toch alleen maar om het “luizenleven” te doen is.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_199875435
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 13:29 schreef fathank het volgende:
Full time werken :')

Full time werken voor een baas :')x oneindig
Euhm Henk, jij werkt fulltime voor een baas.
Op de haven, weet je nog?
Vakman pur sang
  Beste debater 2022 maandag 14 juni 2021 @ 01:21:15 #98
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199875736
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 23:55 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Als je je alleen kunt binden aan laagopgeleide mannen met een modaal salaris, dan is dat jammer. Ik denk dat het beeld van je binden aan een hoogopgeleide, slimme ondernemer die multimiljonair is al een stuk aantrekkelijker klinkt.

Overigens is het punt van mijn post alleen dat het kan. Je kunt stoppen met werken. En je kunt een vent vinden die voor je wil / gaat zorgen. Je kunt je vrouwelijkheid daarvoor inzetten. En met die man kun je ook kinderen krijgen (of vreemdgaan met een andere vent). Je kunt in ieder geval altijd voorzien de twee hoogste levensdoelen ingegeven door je biologie:
- Overleven
- Voortplanten

Of dat een ideaal of prettig leven is mag je zelf invullen. Gelukkig zijn er nu mogelijkheden te over.

Voor mannen is dit alternatief er simpelweg niet. Geen eigen middelen hebben is letterlijk doodgaan en zeker geen voortplanting / kinderen krijgen. Daar zit het hem in. Dit is het belangrijkste punt van het hele verhaal.

En dan kun je zeggen 'ja maar dan krijg je nu een uitkering dus je overleeft het vast wel'. En dan heb je gelijk, maar dan hebben we het over de laatste paar decennia. En voortplanten doe je dan niet.

Over de gehele geschiedenis van de mensheid, tot dat we een socialistische staat hadden, overleefden de mannen niet die geen 'resources' konden regelen. Die niet in hun eigen onderhoud konden voorzien. En die plantten zich al helemaal niet voort.

Voor vrouwen geldt dit niet en vroeger ook niet. Nogmaals, 60% van de mannen plantten zich niet voort over de gehele geschiedenis van de mensheid. Voor mannen is ontwikkeling en prestige dus een zaak van leven en dood.

Als je dit verschil niet in ziet dan houdt het op. Ik weet dat we nu een moderne maatschappij hebben waarin er voor alles wat geregeld kan worden, maar ons brein verandert niet zomaar mee.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199876005
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 23:55 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Als je je alleen kunt binden aan laagopgeleide mannen met een modaal salaris, dan is dat jammer. Ik denk dat het beeld van je binden aan een hoogopgeleide, slimme ondernemer die multimiljonair is al een stuk aantrekkelijker klinkt.

Overigens is het punt van mijn post alleen dat het kan. Je kunt stoppen met werken. En je kunt een vent vinden die voor je wil / gaat zorgen. Je kunt je vrouwelijkheid daarvoor inzetten. En met die man kun je ook kinderen krijgen (of vreemdgaan met een andere vent). Je kunt in ieder geval altijd voorzien de twee hoogste levensdoelen ingegeven door je biologie:
- Overleven
- Voortplanten

Of dat een ideaal of prettig leven is mag je zelf invullen. Gelukkig zijn er nu mogelijkheden te over.

Voor mannen is dit alternatief er simpelweg niet. Geen eigen middelen hebben is letterlijk doodgaan en zeker geen voortplanting / kinderen krijgen. Daar zit het hem in. Dit is het belangrijkste punt van het hele verhaal.

En dan kun je zeggen 'ja maar dan krijg je nu een uitkering dus je overleeft het vast wel'. En dan heb je gelijk, maar dan hebben we het over de laatste paar decennia. En voortplanten doe je dan niet.

Over de gehele geschiedenis van de mensheid, tot dat we een socialistische staat hadden, overleefden de mannen niet die geen 'resources' konden regelen. Die niet in hun eigen onderhoud konden voorzien. En die plantten zich al helemaal niet voort.

Voor vrouwen geldt dit niet en vroeger ook niet. Nogmaals, 60% van de mannen plantten zich niet voort over de gehele geschiedenis van de mensheid. Voor mannen is ontwikkeling en prestige dus een zaak van leven en dood.

Als je dit verschil niet in ziet dan houdt het op. Ik weet dat we nu een moderne maatschappij hebben waarin er voor alles wat geregeld kan worden, maar ons brein verandert niet zomaar mee.
Echt wat een stierenpoep :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_199876013
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 12:14 schreef ZarB het volgende:
Kinderloze vrouwen die minder dan 32 uur werken kijk ik ook een beetje raar aan hoor. Of vrouwen met kinderen die voor de vorm 16 uur werken maar eigenlijk geen drol toevoegen aan de hele organisatie, maar graag hun hobby baantje willen behouden zodat ze geen thuisblijfmoeder zijn. En mannen met kinderen die 60 uur per week werken kijk ik ook raar aan, want waarom ga je als pa niet minder werken?

Dus man, vrouw, kinderloos, kinderrijk: genoeg situaties waarin ik m'n wenkbrauwen optrek.
Ik snap het wel die minder dan 32 uur werken.

Ja als je je verveelt thuis zou ik het ook niet snappen maar dan moeten we eerst aannames gaan zitten maken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')