Waarom zou je meer dan 32u in de week werken als je een goed betaalde baan hebt en met minder rond kunt komen en daardoor meer vrijheid hebt? En hoeveel zouden vrouwen met kinderen dan wel mogen werken van jou? Mogen zij wel 32u werken of is dat dan weer teveel?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:14 schreef ZarB het volgende:
Kinderloze vrouwen die minder dan 32 uur werken kijk ik ook een beetje raar aan hoor. Of vrouwen met kinderen die voor de vorm 16 uur werken maar eigenlijk geen drol toevoegen aan de hele organisatie, maar graag hun hobby baantje willen behouden zodat ze geen thuisblijfmoeder zijn. En mannen met kinderen die 60 uur per week werken kijk ik ook raar aan, want waarom ga je als pa niet minder werken?
Dus man, vrouw, kinderloos, kinderrijk: genoeg situaties waarin ik m'n wenkbrauwen optrek.
Maar 4 keer 9 uur is nog steeds fulltime bij een 36-urige CAO. Als het 4 keer 8 uur was geweest dan werd er al heel anders tegenaan gekeken.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 13:43 schreef oppiedoppie het volgende:
Bij mij op het werk is het heel normaal om als man minder te werken. Zelfs 2 leidinggevenden die 4 dagen werken, geen probleem. Mijn directe collega, planner, werkt al 20 jaar 4 dagen.
4 dagen van 9 uur is ideaal toch? Mijn bedrijf is daarin wel vooruitstrevend dus de rest komt ook nog wel. Wordt steeds makkelijker, heb geduld.
Nee, dat is hoe hij het uitlegt. De realiteit is denk ik eerder omdat 'de vrouwen' hem gewoon niet zo zien staan.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 14:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
Och poezewoes, je klinkt als iemand die een niet zo leuk leven heeft? En die vindt dat dat komt omdat de vrouwen het zo veel makkelijker hebben?
Ja/nee?
Er is altijd wel iemand die iets te klagen heeft.quote:
Als vrouw in de broedleeftijd krijg je bij elke gesprek de vraag: heb je kinderen, wil je kinderen. Ook al zijn dit vragen die niet gesteld mogen worden.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:02 schreef X2 het volgende:
- Tot voor kort werkte ik 32 uur omdat ik naast mijn werk een deeltijdstudie deed. Ik kreeg een nieuwe manager op mijn werk en de tweede vraag die hij stelde: 'Wat is de reden dat zo'n jonge man niet fulltime werkt?' WTF... Als ik een vrouw was geweest dan weet ik zeker dat ik deze vraag niet had gekregen. Mannen die parttime werken moeten zich verantwoorden, vrouwen die parttime of zelfs niet werken worden niet raar aangekeken.
Bron? Dit is niet in lijn met de berichten die ik lees van single vrouwen met een kinderwens, maar ben er nooit ingedoken.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:02 schreef X2 het volgende:
- Als je single bent en alleenstaande ouder wil worden, dan is dat voor mannen vrijwel onmogelijk. Draagmoeder vinden vrijwel onmogelijk, adoptie ook niet makkelijk. Een vrouw die hoeft maar aan te geven dat ze alleenstaande moeder wil worden en binnen een maand kan ze zwanger zijn. En dan bedoel ik niet door een ONS, maar volgens medische procedure.
Dus we negeren dat het percentage bij vrouwen veel hoger liggen dan bij mannen? Overigens worden veel mannen ook door mannen gemolesteerd en geïntimideerd. Er is niemand die niet weet dat ook mannen slachtoffer worden van sexueel geweld. Er zijn enkel treurneuzen die roepen dat we niet moeten zeiken over sexueel geweld tegen vrouwen, omdat er ook mannen worden misbruikt.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:02 schreef X2 het volgende:
- Een paar jaar geleden met de 'me too' ophef. Seksuele intimidatie bij vrouwen moest stoppen. Er ooit al eens aan gedacht dat ook mannen seksueel geïntimideerd kunnen worden???
Bedoel je dik of bedoel je neckbeards die sociaal onhandig zijn, zichzelf slecht verzorgen en er rare slachtoffermeningen op na houden omdat er niemand met ze wil neuken? Al mijn vriendinnen kiezen een dadbod over een sixpack. Echt dikdik is een ander verhaal, maar ook die range is weinig populair in de liefde.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:02 schreef X2 het volgende:
- Een man die een maatje meer heeft wordt gezien als dik en vies, een vrouw die een maatje meer heeft mag trots zijn op zichzelf en moet vooral niet veranderen voor anderen.
Kwestie van perceptie. Bron, ikzelf die takkelang single was en genoeg mensen tegenkwam die daar wat van vonden.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:02 schreef X2 het volgende:
- Een man die single is wordt gezien als een kneus en sociaal onhandig, een vrouw die single is wordt gezien als zelfstandig en onafhankelijk.
Precies wat ik zeg, non?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 14:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, dat is hoe hij het uitlegt. De realiteit is denk ik eerder omdat 'de vrouwen' hem gewoon niet zo zien staan.
En een probleem met lichamelijke verzorging en sociale interactie gok ik zo. Bonuspunten voor een vlassige nekbaardquote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:07 schreef Ridocar het volgende:
Incel-topic. TS is een luie, kinderloze dikzak met een parttimebaan.
De boot afhouden is natuurlijk onzin. Je hebt er gewoon recht op en dat moet je gebruiken.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:41 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat idee he ik ook. Wil zelf minder gaan werken maar komt er ook niet van. Mijn vrouwelijke leidinggevende zegt dat ik het gewoon moet proberen maar mijn vorige mannelijke leidinggevende hield de boot af.
Onze overlords hebben jou netjes waar ze je hebben willen zie ik!quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:14 schreef ZarB het volgende:
Kinderloze vrouwen die minder dan 32 uur werken kijk ik ook een beetje raar aan hoor.
Dit! Hou op met me! Het is 2021, mensen die zo veel mogelijk werken nog steeds als het hoogst haalbare zien, doen zichzelf ernstig te kortquote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:26 schreef Sapstengel het volgende:
Waarom zou je 40 uur werken als je met 32 ook rond kunt komen? Ik heb liever een dag extra vrij.
Meeste werken 4x8 hier. Sommigen 3x8. En veel flex uren, heb ik zelf ook. Vanaf 6 uur werken kost het je geen uren als je die die maand nog aanvult. Heerlijk relax werken is dat. Met mooi weer eerder beginnen en eerder naar huis. Met regen wat langer etc. Zomers begin ik altijd sowieso vroeger en swinters maak ik altijd extra uren die ik zomers opneem. Chill bedrijf waar ik werk, maakt je ook gemotiveerd.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 13:49 schreef X2 het volgende:
[..]
Maar 4 keer 9 uur is nog steeds fulltime bij een 36-urige CAO. Als het 4 keer 8 uur was geweest dan werd er al heel anders tegenaan gekeken.
Mijn angst zit 'm wel in 't feit dat ik anders net zoveel werk heb maar het in minder tijd moet doen. Daar ben ik helaas niet de enige in.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 14:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
De boot afhouden is natuurlijk onzin. Je hebt er gewoon recht op en dat moet je gebruiken.
Ja herkenbaar hoor, maar ook dat normaliseert wel weer. Als je niks doet verandert er niks.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 16:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Mijn angst zit 'm wel in 't feit dat ik anders net zoveel werk heb maar het in minder tijd moet doen. Daar ben ik helaas niet de enige in.
quote:Op zaterdag 12 juni 2021 16:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja herkenbaar hoor, maar ook dat normaliseert wel weer. Als je niks doet verandert er niks.
Bij ons is 4x9 ook in de meerderheid.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 13:43 schreef oppiedoppie het volgende:
Bij mij op het werk is het heel normaal om als man minder te werken. Zelfs 2 leidinggevenden die 4 dagen werken, geen probleem. Mijn directe collega, planner, werkt al 20 jaar 4 dagen.
4 dagen van 9 uur is ideaal toch? Mijn bedrijf is daarin wel vooruitstrevend dus de rest komt ook nog wel. Wordt steeds makkelijker, heb geduld.
Geeft niks. ts. Jij hebt een dag minder last van die koffieautomaathangers.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:09 schreef X2 het volgende:
[..]
Ik werk inmiddels fulltime, ben zeker niet dik, maar heb inderdaad geen kinderen. Bovenstaande voorbeelden is wel wat ik om me heen veel zie gebeuren. Het voorbeeld van het parttime werken heb ik dus wel ervaring mee.
Dan zit je toch al op minder dan 32?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 16:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Klopt. Ik ben al bezig wat werk af te stoten en ga in de zomer 2 uur per dag minder werken. Kijken hoe dat bevalt.
Dan wel ja. Maar het blijft seizoenswerk, waarbij we overuren maken in een deel van het jaar en opnemen in het andere deel. Dus als ik 50 uur per week werk in de drukke maanden en 30 in de rustige maanden is dat oke. Maar dat doe ik nu zo voor het eerst, dus het is hopen dat het lukt!quote:Op zaterdag 12 juni 2021 16:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dan zit je toch al op minder dan 32?
Aaah, dat stukkie had ik gemist! Geniet er van! Hoop dat het werktquote:Op zaterdag 12 juni 2021 16:43 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan wel ja. Maar het blijft seizoenswerk, waarbij we overuren maken in een deel van het jaar en opnemen in het andere deel. Dus als ik 50 uur per week werk in de drukke maanden en 30 in de rustige maanden is dat oke. Maar dat doe ik nu zo voor het eerst, dus het is hopen dat het lukt!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |