abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199827602
Welkom in Het Positiviteitstopic!

De insteek van dit topic is positief. Negatieve zaken mogen elders genoemd en bediscussieerd worden. Realistische posts zijn ook welkom, ook al zijn ze niet overwegend positief. We steken onze kop niet in het zand :)

Hierbij een link naar het Dashboard coronavirus van de Rijksoverheid.

Corona locator Nederland met heel veel cijfers: https://www.bddataplan.nl/corona/

Cijfers over vaccinaties vind je op: https://www.coronabeeld.nl

Ben je het niet met een ander eens? Prima, maar dat hoeft niet per se hier gepost te worden. Voer dat gesprek desgewenst via DM of PM.

Iedereen die meepost, bedankt! Het is een fijn topic geworden wat gewaardeerd wordt door meerdere mensen. Samen slepen we elkaar er doorheen!
pi_199827609
Laatste posts (van mij, lekker arrogant dit!)

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 08:28 schreef GereDathan het volgende:

[..]

De Brabanthallen O+

Voor het 2e jaar op rij moeten we daar de Foute Party missen. En de Brabanthallen, waar het altijd 60 graden binnen is en het zweet van het dak druipt. Enige ventilatie of airco is ze daar vreemd. Het is het enige indoorfeestje waar ik steevast in korte broek heen ga en nog 3 dagen oververhit van ben _O-
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 08:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik heb/had last van wat spierpijn, maar het is amper noemenswaardig en ondertussen ook alweer voor 90% weg.

Als dat het ergste is mogen ze er nog 100 prikken inzetten.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 08:33 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Klopt, het zwaartepunt van de vaccinaties lag bij 40+. Dat was meer dan 50% van de volwassen bevolking. 18-40 is ongeveer (ik schat hierbij) 25% van de bevolking. Dat scheelt nogal.

Het zou mij niet verbaasd hebben als we al eerder de geboortejaren hadden losgelaten (zoals Duitsland gedaan heeft), maar ondertussen denk ik dat we de rit gewoon uitzitten. De winst is nihil, het loopt goed door.

Ik ben vooral erg benieuwd wat ik over +/- 4 weken ga zien op de priklokatie. Woensdag liepen er voornamelijk mensen van mijn leeftijd, ik verwacht dat ik over 4 weken ook heel veel jong grut ga zien lopen voor de eerste prik.
pi_199828064
Ik reed net langs de Covid teststraat, stond er een lange rij auto's voor de parkeerplaats, waar het de afgelopen weken nog uitgestorven was... geen goed teken dus. Maar een minuut later reed ik langs de vaccinatielocatie, bleek dat de parkeerplaats daar bomvol was en mensen moesten uitwijken naar de Teststraat. Daarbij staat er nu nog buiten voor de deur van de vaccinatielocatie een rij van 50 meter van mensen die naar binnen willen.

Zo druk is het nog niet geweest!

[ Bericht 0% gewijzigd door falling_away op 11-06-2021 09:26:06 ]
Alpha kenny one
pi_199828428
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 08:33 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Klopt, het zwaartepunt van de vaccinaties lag bij 40+. Dat was meer dan 50% van de volwassen bevolking. 18-40 is ongeveer (ik schat hierbij) 25% van de bevolking. Dat scheelt nogal.

Het zou mij niet verbaasd hebben als we al eerder de geboortejaren hadden losgelaten (zoals Duitsland gedaan heeft), maar ondertussen denk ik dat we de rit gewoon uitzitten. De winst is nihil, het loopt goed door.

Ik ben vooral erg benieuwd wat ik over +/- 4 weken ga zien op de priklokatie. Woensdag liepen er voornamelijk mensen van mijn leeftijd, ik verwacht dat ik over 4 weken ook heel veel jong grut ga zien lopen voor de eerste prik.
Ik vind de planning per geboortejaar wel prima. Alles opengooien wordt nogal chaos denk ik.
pi_199828679
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:48 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Ik vind de planning per geboortejaar wel prima. Alles opengooien wordt nogal chaos denk ik.
Inderdaad, niet ineens alles open gaan gooien met mijn jaar in zicht.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199828824
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:48 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Ik vind de planning per geboortejaar wel prima. Alles opengooien wordt nogal chaos denk ik.
Het zou het makkelijker maken om alle slots op te vullen als je alles opengooit. Maar omdat het nog over 13 geboortejaren gaat, wat neerkomt op 1 tot 1,5 week aan gefaseerd openzetten, heeft dat weinig nut meer. Dat had je dan vanaf 1970 of 1980 moeten doen.

En eerlijk is eerlijk, het komt ook allemaal niet meer op een dag. De belangrijkste groep (40+) is deze en volgende week in de prikstraat voor de prik en onder de 40 is het ziekteverloop meestal zodanig mild dat er amper meer een ziekenhuis aan te pas komt. De ergste druk is nu wel van de ketel, laten we het dan liever gestroomlijnd laten verlopen tot de finish.
pi_199828848
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:14 schreef falling_away het volgende:
Ik reed net langs de Covid teststraat, stond er een lange rij auto's voor de parkeerplaats, waar het de afgelopen weken nog uitgestorven was... geen goed teken dus. Maar een minuut later reed ik langs de vaccinatielocatie, bleek dat de parkeerplaats daar bomvol was en mensen moesten uitwijken naar de Teststraat. Daarbij staat er nu nog buiten voor de deur van de vaccinatielocatie een rij van 50 meter van mensen die naar binnen willen.

Zo druk is het nog niet geweest!
Haha, herkenbaar. Ik ken een prik/test straat die met hetzelfde probleem te kampen had. Ondertussen hebben ze de prikstraat verplaatst naar een grotere lokatie.
pi_199829798
Wat een tempo zit erin! :D

twitter
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_199829816
Hoop wel dat er in die leeftijdsgroepen genoeg mensen zich laten prikken. M'n neef en zijn vrouw twijfelen nog, zelfde leeftijd als mij(83).

[ Bericht 1% gewijzigd door Solstice1 op 11-06-2021 12:56:05 ]
pi_199830025
Positief nieuws van een vriendin uit Leeuwarden die daar in het MCL werkt. De corona afdeling is daar vandaag feestelijk gesloten. De paar overgebleven patinten liggen nu op de gewone afdelingen.

https://www.omropfryslan.(...)ieel-corona-afdeling
pi_199830586
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:06 schreef alpeko het volgende:
Positief nieuws van een vriendin uit Leeuwarden die daar in het MCL werkt. De corona afdeling is daar vandaag feestelijk gesloten. De paar overgebleven patinten liggen nu op de gewone afdelingen.

https://www.omropfryslan.(...)ieel-corona-afdeling
Dat klinkt als IC uitstroom en geen instroom.
pi_199830956
Ik besefte me ineens dat dit misschien ook leuk is voor de positiviteitsdraad:

wat zijn de vaccinaties goed geregeld! Ik was echt onder de indruk van de professionaliteit en het tempo waarin alles liep op de vaccinatiepost.
pi_199830998
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:34 schreef Morri2 het volgende:
Ik besefte me ineens dat dit misschien ook leuk is voor de positiviteitsdraad:

wat zijn de vaccinaties goed geregeld! Ik was echt onder de indruk van de professionaliteit en het tempo waarin alles liep op de vaccinatiepost.
Ik was ook erg onder de indruk, wat een mega operatie. En het verliep allemaal heel ordelijk en rustig. Nergens was er stress en ze waren op alles voorbereid voor mijn gevoel.
pi_199831114
Eerste zit erin. Nog tien minuten wachten en dan kan ik gaan. Knikkende knietjes van de stress :')
Tap tap tap
pi_199831172
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:49 schreef Solstice1 het volgende:
Hoop wel dat er in die leeftijdsgroepen genoeg mensen zich laten prikken. M'n neef en zijn vrouw twijfelen nog, zelfde leeftijd als mij(83).
Ben je 83 of kom je uit 83? :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_199831178
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:45 schreef CherryLips het volgende:
Eerste zit erin. Nog tien minuten wachten en dan kan ik gaan. Knikkende knietjes van de stress :')
Mooi dat je hem hebt! _O_ ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_199831186
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:45 schreef CherryLips het volgende:
Eerste zit erin. Nog tien minuten wachten en dan kan ik gaan. Knikkende knietjes van de stress :')
Komt goed.
pi_199831258
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:45 schreef CherryLips het volgende:
Eerste zit erin. Nog tien minuten wachten en dan kan ik gaan. Knikkende knietjes van de stress :')
Goed bezig!
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 11 juni 2021 @ 14:03:23 #19
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199831310
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patinten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een daling op de IC’s n op de verpleegafdelingen. Het is een absolute daling van 54 (relatieve daling: 6,9%). Het zijn 729 bezette bedden in totaal, dus ver onder de 800. Hopelijk dalen we een dezer dagen ver onder de 700.

1) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- vrijdag 11 juni: 281 (absolute daling 16; relatieve daling 5,4%);
- donderdag 10 juni: 297 (absolute daling 7; relatieve daling 2,3%);
- woensdag 9 juni: 304 (absolute daling 17; relatieve daling 5,3%);
- dinsdag 8 juni: 321 (absolute daling 22; relatieve daling 6,4%);
- maandag 7 juni: 343 (absolute daling 1; relatieve daling 0,3%);
- zondag 6 juni: 344 (absolute daling 7; relatieve daling 2,0%);
- zaterdag 5 juni: 351 (absolute daling 26; relatieve daling 6,9%);
- vrijdag 4 juni: 377 (absolute daling 17; relatieve daling 4,3%).

2) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- vrijdag 11 juni: 448 (absolute daling 38; relatieve daling 7,8%);
- donderdag 10 juni: 486 (absolute daling 44; relatieve daling 8,3%);
- woensdag 9 juni: 530 (absolute daling 86; relatieve daling 14,0%);
- dinsdag 8 juni: 616 (absolute daling 57; relatieve daling 5,2%);
- maandag 7 juni: 650 (absolute daling 4; relatieve daling 0,6%);
- zondag 6 juni: 654 (absolute daling 4; relatieve daling 0,6%);
- zaterdag 5 juni: 658 (absolute daling 30; relatieve daling 4,4%);
- vrijdag 4 juni: 688 (absolute daling 16; relatieve daling 2,3%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_199831338
De daling op de verpleegafdeling over de afgelopen week is echt ziek hard.
zou het moment komen dat er straks meer op de IC als op de verpleeg liggen?
pi_199831399
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:05 schreef koemleit het volgende:
De daling op de verpleegafdeling over de afgelopen week is echt ziek hard.
zou het moment komen dat er straks meer op de IC als op de verpleeg liggen?
Ja ik denk wel dat we die kant op gaan. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_199831733
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:45 schreef CherryLips het volgende:
Eerste zit erin. Nog tien minuten wachten en dan kan ik gaan. Knikkende knietjes van de stress :')
Goed gedaan! Hoop dat je geen bijwerkingen krijgt, maar dat zal wel goed komen verwacht ik. Vanaf nu ga je elke dag een stukje bescherming opbouwen, heerlijk toch!
pi_199831755
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:05 schreef koemleit het volgende:
De daling op de verpleegafdeling over de afgelopen week is echt ziek hard.
zou het moment komen dat er straks meer op de IC als op de verpleeg liggen?
Ik denk dat de IC vanaf komende week wat harder gaat dalen, dus het zal er om hangen. Maar het is zeker niet ondenkbaar. En als je dan bedenkt dat de mensen naar de IC gaan nadat ze eerst op de verpleeg hebben gelegen, dan weet je hoe de ziekenhuizen er over een paar weken bij zitten. Wat mooi om te zien!
pi_199831772
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:03 schreef Federer-fan het volgende:
Hopelijk dalen we een dezer dagen ver onder de 700.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar dat is zowat geen hoop meer maar een zekerheid :@

Waar we enkele weken nog in spanning zaten wat de dag zou brengen en of code zwart niet in beeld kwam, en ik je nog zie posten "hopen ver onder de 2500" zie ik nu echt een hele andere @Federer-fan posten. Echt fijn om te zien :Y
  vrijdag 11 juni 2021 @ 14:41:07 #25
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199831825
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar dat is zowat geen hoop meer maar een zekerheid :@
Ik noem het liever hoop dan dat ik me vergalloppeer. *)
quote:
Waar we enkele weken nog in spanning zaten wat de dag zou brengen en of code zwart niet in beeld kwam, en ik je nog zie posten "hopen ver onder de 2500" zie ik nu echt een hele andere @:Federer-Fan posten. Echt fijn om te zien :Y
Ja, ik heb hard gewerkt en ben ook gegroeid als mens.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')