Bartrid 1quote:
Like a record...quote:Op vrijdag 11 juni 2021 11:10 schreef Blogman het volgende:
Dead Or Alive - You Spin Me Round , toch?
Wat van wie?quote:I'm a cowboy
On a steel horse I ride
Stand #1430quote:
Europe?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 15:17 schreef Berkery het volgende:
The Very Best Definitive Ultimate Greatest Hits Collection
quote:
quote:
KISS reüneert regelmatig, doet net zo vaak een afscheidstoernee en zo'n protserige titel past wel bij ze…quote:Op zaterdag 12 juni 2021 14:22 schreef Berkery het volgende:
[..]![]()
De plaat is uit 2009 en werd uitgebracht ter ere van een reunie toernee.
Daar dacht ik ook aan, maar ik dacht dat jij het dan wel gewoon zou wetenquote:Op zaterdag 12 juni 2021 16:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
KISS reüneert regelmatig, doet net zo vaak een afscheidstoernee en zo'n protserige titel past wel bij ze…
Nee, sinds de reünie in 1995 heb ik uit nostalgisch oogpunt nog wel wat concerten van ze bezocht, overigens vaak te slecht voor woorden, maar albums heb ik sinds Dynasty al niet meer van ze gekocht.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 17:20 schreef cafca het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook aan, maar ik dacht dat jij het dan wel gewoon zou weten
Dat klinkt als de onvermoeibare Mike Patton met uiteraard Faith No More als zijn grootste bullet point op het CV.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 18:37 schreef Berkery het volgende:
![]()
Nog maar een hint: de zanger is het bekendst als 'zanger van', maar heeft nog allerlei bands en projecten erbij.
joaquote:Op zaterdag 12 juni 2021 19:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat klinkt als de onvermoeibare Mike Patton met uiteraard Faith No More als zijn grootste bullet point op het CV.
Vlottrekantwoord: Dieter Meier van Yello?quote:Op dinsdag 15 juni 2021 07:50 schreef Litpho het volgende:
Om te kijken of we het weer vlot kunnen trekken, de bovengenoemde band komt uit Zwitserland.
Die hebben in de jaren '80 al opgetreden.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 07:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vlottrekantwoord: Dieter Meier van Yello?
Hoewel die wel optredens deden…
Ik probeer dan ook slechts oridinair een aanvullende hint los te peuteren…quote:Op dinsdag 15 juni 2021 10:18 schreef Blogman het volgende:
[..]
Die hebben in de jaren '80 al opgetreden.
quote:Op dinsdag 15 juni 2021 10:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik probeer dan ook slechts oridinair een aanvullende hint los te peuteren…
https://www.musicmeter.nl/album/193406quote:Op dinsdag 15 juni 2021 11:58 schreef pipster het volgende:
Enig speurwerk leert dat het toch wel Dieter moet zijn. Die heeft in 2014 een album uitgebracht een paar jaar dus voor Yello begon met optreden. Ik moet zeggen dat ik bij het zoeken naar live registraties van Yello ook geen enkele oude opname ben tegen gekomen. Wel van de recente optredens.
Haha, dat is dan ook meteen zo'n beetje hun enige optreden geweest?quote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:25 schreef Blogman het volgende:
[..]
https://www.musicmeter.nl/album/193406
Klopt! Bij de laatste series concerten wist hij inmiddels wel live wat te improviseren!quote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:29 schreef pipster het volgende:
[..]
Haha, dat is dan ook meteen zo'n beetje hun enige optreden geweest?
Yello, een van electro pop’s meest invloedrijke bands ooit, hebben de release bevestigd van een live DVD getiteld ‘Yello live in Berlin’. De opnames zijn vorig jaar gemaakt in een oude energiecentrale. De afgelopen 37 jaar weerhield het duo zich van live optredens maar tijdens de release van ‘Toy‘ – hun meest commerciële en succesvolle album sinds ‘Flag’ (1988) – verbaasden ze hun fans met de aankondiging dat ze in oktober 2016 vier concerten zouden gaan geven.
Boris Blank vertelde dat hij het onzin vond om op een podium te gaan staan en de toetsen van zijn computers in te gaan drukken.
Young gods zijn te jong en die heb ik een keer of 8 gezien live...quote:Op dinsdag 15 juni 2021 10:46 schreef slaveloos het volgende:
ken nog 2 bands uit Zwitserland waarvan ik niet weet hoe de zanger heet wellicht helpt het iemand om te associeren?
Young Gods en Grauzone
quote:Cosmic Baby (& Jens Wojnar)
Klaus Jankuhn & WestBam
Jens
Jam & Spoon
Oliver Lieb
The Grid
Plutone
Ilsa Gold
Hardsequencer
Carl Cox
Carl Craig
The Orb
Moby
Nee, het is een vervolgvraag...quote:Op dinsdag 15 juni 2021 23:23 schreef iggyinthehouse het volgende:
Allemaal een lied met "thing(s)" ?
Zo simpel is het, alle remixen zijn samengebracht op dit album uit 1995: https://www.discogs.com/Yello-Hands-On-Yello/release/49798quote:Op woensdag 16 juni 2021 10:17 schreef iggyinthehouse het volgende:
allemaal 1 of andere remix gemaakt van nummers van Yello?
Welk nummer, van wie, begon deze trend?quote:Music & Media said "it takes three to set a trend: the Grid's "Swamp Thing", the Two Cowboys's "Everybody Gonfi-Gon" and Bravado's "Harmonica Man".
Cotton Eye Joe - Rednex?quote:Op woensdag 16 juni 2021 10:37 schreef iggyinthehouse het volgende:
oh ja! die van jam & spoon is bekend inderdaad....nice ik ga eens luisteren
Music & Media zegt het volgende:
[..]
Welk nummer, van wie, begon deze trend?
Tikkie terugquote:
Nog enig idee hoe dit 'systeem' heet?quote:Op woensdag 16 juni 2021 11:58 schreef iggyinthehouse het volgende:
Om te leren om te mixen op harmonie (en niet zozeer dus de BPM)...
Akkoordenleer? In de C majeur toonladder (8b) zitten dezelfde tonen als in de A mineur toonladder (8a), hij heeft alleen andere grondtonen als akkoord.quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nog enig idee hoe dit 'systeem' heet?
Nee, het wiel heeft een specifieke naam: het '......' Wheel.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:41 schreef belsen het volgende:
[..]
Akkoordenleer? In de C majeur toonladder (8b) zitten dezelfde tonen als in de A mineur toonladder (8a), hij heeft alleen andere grondtonen als akkoord.
Je hebt inhoudelijk helemaal gelijk, maar dat is niet de naam van dit 'wheel'.quote:Op woensdag 16 juni 2021 16:58 schreef belsen het volgende:
Chord wheel, tuning wheel, haal die stront uit je oren dat klinkt als bagger wheel...
Zeker in het begin van die housetijd had je van die atonale mixen, dat dacht van tja, misschien toch even wachten over de basedrum break.
Zie verder https://www.c-monandkypski.nl/camelot-wheel-wat-is-het/quote:Harmonic mixing consists of two elements: knowing the key of every song that you play and knowing which keys are compatible.
To help DJs learn harmonic mixing, Mark Davis created the Camelot wheel, a visual representation of which keys are compatible with each other.
On the Camelot wheel, each key is assigned a keycode number from one to twelve, like hours around a clock.
Many professional DJs move around the Camelot wheel with every mix.
To select a compatible song, choose a keycode within one "hour" of your current keycode. If you are in 8A, you can play 7A, 8A or 9A next. If you are in 12A, you can play 11A, 12A or 1A. This mix will be smooth every time.
You can also mix between inner and outer wheels if you stay in the same "hour." For example, try mixing from 8A to 8B, and notice the change in melody as you go from Minor to Major.
Harmonic mixing is a simple technique, but it opens up a world of creativity.
Ben Liebrand zou ik al heel lang geen thuismixer meer willen noemen, die leverde al platen af in de tachtiger jaren. Toen bestond de theorie achter het Camelot Wheel ook nog niet... 😜quote:Op woensdag 16 juni 2021 20:54 schreef iggyinthehouse het volgende:
Interessant verhaal...natuurlijk ook veelvuldig toegepast door huismixers (liebrand etc).
Cue point...quote:Hoe wordt de spot genoemd die een dj zoekt om een nieuw nummer in te starten?
Uiteraard is de relatie tussen toonsoorten ouder dan het Camelot Wheel, maar het gaat in dit geval om harmonisch mixen en de 'truc' om dat te kunnen doen.quote:Op woensdag 16 juni 2021 22:26 schreef Litpho het volgende:
Nou ja, de theorie van het wiel is de kwintencirkel plus de relatieve majeur/mineur. Handig diagram verder, maar qua theorie is het aanzienlijk ouder dan Liebrandt (of plaatopnames in het algemeen trouwens).
Ze schijnen wel op een paar Nederlandse festivals gestaan te hebben (in ieder geval Best Kept Secret)quote:
quote:Op donderdag 17 juni 2021 13:49 schreef methodmich het volgende:
Klein gokje op Goat Girl, al geloof ik het niet door de iets te 'normale' haarkleur en outfits.
Los Bitchos, maar de onjuiste spelling vergeef ik je…quote:
Momenteel bestaat de band nog maar uit 4 dames.quote:Los Bitchos maakt een pikante instrumentale mix van indie, latin, cumbia, vintage funk en psychedelische pop. Deze vijf meiden bivakkeren in het bruisende Londen maar bezitten allemaal een radicaal andere geografische achtergrond: Perth, Montevideo, Stockholm, Croydon. Dat verklaart meteen waarom de muziek zo heerlijk eclectisch en fris van aard is.
Stand #1430quote:
Wie zijnquote:is highly respected as one of the promulgators of the Brooklyn reggae sound and during the late seventies and early eighties were the most requested backing band, backing the likes of Dennis Brown, Burning Spear, Black Uhuru, Marcia Griffiths, The Mighty Diamonds, Culture, The Meditations, Ken Boothe, Steel Pulse, Peter Tosh and Jimmy Cliff.
Is die na de dood van Freddie niet opnieuw uitgebracht?quote:
quote:Na het overlijden van Freddie Mercury in 1991 werd het nummer in Nederland opnieuw uitgebracht.
Het nummer werd in september 1986 wereldwijd op single uitgebracht, maar was commercieel gezien weinig succesvol. In Nederland wist het alleen de Nationale Hitparade te halen; in 1992 werd het een hit in zowel de Top 40 als de Nationale Hitparade.
Dat zijn rasechte Jamaicanen…quote:Op vrijdag 18 juni 2021 13:11 schreef Berkery het volgende:
Ik denk Clint Eastwood & General Saint - Stop that train
SPOILER: Een geluidsfragmentje om het geheugen op te frissen...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:50 schreef slaveloos het volgende:
Go de yaka van monyaka als je een spelfoutje over het hoofd ziet
?quote:Then I'll use that voice that you find annoying
And say something like
Yeah, intelligent input darling
Why don't you just have another beer then
Jazeker hoorde ik laatst ineens weer best een aardig nummerquote:
quote:Oh, he treats me with respect, he says he loves me all the time
He calls me fifteen times a day, he likes to make sure that I'm fine
Verkeerde topic?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 17:30 schreef methodmich het volgende:
Klopt. Die kerel kon er geen reet van tussen de lakens, echt niet eerlijk.
Stand #1430quote:
Nee hoor, goeie topic, daar gaat dat nummer ook over.quote:
Wat van wie?quote:After all the talk, then they wired him
And he took a walk with his crooked friends
And they joked about the good old days
And he recorded it on a reel of tape
Exact. En Lily maar liggen met d'r wet patch in the middle of the bed, nota bene nadat ze spent ages giving head.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 18:27 schreef bartrid het volgende:
[..]
Nee hoor, goeie topic, daar gaat dat nummer ook over.
quote:"If you wanna squeal", said the F.B.I.
"We can make a deal, make it worth your while"
Kid Creole & The Coconuts - Stool Pigeonquote:
Hatjatjatjaquote:Op zondag 20 juni 2021 22:04 schreef Blogman het volgende:
[..]
Kid Creole & The Coconuts - Stool Pigeon
Ah, het Calimero syndroom.quote:Op zondag 20 juni 2021 20:20 schreef methodmich het volgende:
[..]
Exact. En Lily maar liggen met d'r wet patch in the middle of the bed, nota bene nadat ze spent ages giving head.
Dat is gewoon écht niet eerlijk hoor, @:madmaster!
Wat van wie?quote:There's a man in New Orleans
Who plays rock and roll
He's a guitar man
With a great big soul
He lays down a beat
Like a ton of coal
He goes by the name of
Ik hoopte op meer mooie associaties als die van methodmich!quote:
Sorry, samen met Baby Please Don't Go van Them en nog een song heb ik het gebruikt als achtergrondmuziek bij de reisfilm van ons bezoek aan o.a. New Orleans en heb ik het dus vaak gehoord…quote:Op maandag 21 juni 2021 16:07 schreef Blogman het volgende:
[..]
Ik hoopte op meer mooie associaties als die van methodmich!
Nee, iets dat meer algemeen bekend is.quote:Op maandag 21 juni 2021 21:13 schreef iggyinthehouse het volgende:
Gokje: Captain Gumbo - Allons a Lafayette ?
Had gekund voor de trip via de Natchez Trace, het 440 mijl lange oude indianenpad dat nu als highway langs de Mississippi loopt, maar het is een song over puur New Orleans.quote:
Ja, die heb ik gebruikt voor de beelden in Memphis en daar doelde ik ook op.quote:Op maandag 21 juni 2021 23:25 schreef iggyinthehouse het volgende:
Marc Cohn - Walking in Memphis dan?
quote:
Chuck Berry - Memphis Tennesseequote:Op dinsdag 22 juni 2021 08:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Volgens mij is er op basis van alle aanwijzingen, hints en het antwoord van Iggy nog maar 1 antwoord mogelijk...
Ah..., ik lees te snel zie ik...quote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:32 schreef pipster het volgende:
Louis Armstrong met Walking in New Orleans.
Walking in Memphis —> Walking in New Orleans…quote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:33 schreef Burnett het volgende:
Dan voor de vorm nog: Fats Domino - Walking In New Orleans...
Niets van Tom Waits mag hier in huis beluisterd worden.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:43 schreef pipster het volgende:
Tom Waits - I Wish i was in New Orleans heb je ook nog, Maar die mocht er niet op van vrouwlief.
quote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Niets van Tom Waits mag hier in huis beluisterd worden.
Van mijzelf niet…
Stand #1430quote:
Lijkt mij ook.quote:
Stand #1430quote:
quote:Op dinsdag 22 juni 2021 14:46 schreef Burnett het volgende:
1. Frank Sinatra
2. Leon Russell
3. Boy George
4. Alice Cooper
5. Captain Sensible
6. Theo Vogelaars (Kecks)
7. Slash
8. The Edge
9. Gregory Porter
10/11. Mel & Kim
Matthew Sweet schijnt er ook ooit ingezeten te hebben...quote:
Tuurlijk!quote:
Dankzij IYCGML: Suzi Quatroquote:Op dinsdag 22 juni 2021 21:26 schreef cafca het volgende:
CTC
#C
DGD
IYCGML
SILWY
Hitdiscografie van wie?
Die ben ik inderdaad vergetenquote:Op dinsdag 22 juni 2021 22:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dankzij IYCGML: Suzi Quatro
Ik mis “Stumblin' In” wel, hoewel dat een duet was...
Volgens mij had ik een soortgelijke vraag zelfs al een keer gesteld...quote:
Yep.quote:
quote:Op woensdag 23 juni 2021 16:25 schreef cafca het volgende:
Voorzetje:
2. Jason Donovan![]()
5. Sigue Sigue Sputnik![]()
7. Divine![]()
9. Rick Astley![]()
Meer dan volledigquote:Op woensdag 23 juni 2021 16:41 schreef MadMaster het volgende:
1. Sinitta - Toyboy
2. Jason Donovan - To Many Broken Hearts + met #8 - Especially For You
3. Princess - Say I'm Your #1
4. Hazel Dean - Searchin'
5. Sigue Sigue Sputnik - Love Missile F1-11 (was kennelijk Giorgioproducer) wel het nummer Succes
6. Sonia - ?? You'll Never Stop Me Loving You
7. Divine - Shoot Your Shot
8. Kylie Minogue - I Should Be So Lucky + duet met #2
9. Rick Astley - Never Gonna Give You Up
Heb een tijdje terug bijna het hele SAW repertoire aan elkaar gemixt, dus zoveel moeite kostte deze vraag niet.quote:Op woensdag 23 juni 2021 16:46 schreef pipster het volgende:
Ach heeft je toch weer even van de straat gehouden zo.
Wat van wie?quote:Well you're just 17 - all you wanna do is disappear
You know what I mean there's a lot of space
Between your ears
The way that you touch don't feel nu nu nothin'
Hey hey hey hey, It was the D. N. A.
Hey hey hey hey, That made me this way
Do you know, do you know, do you know, just how I feel ?
Do you know, do you know, do you know, just how I feel ?
Nog minimaal 4 weken vanwege iets dat leek op de titel van de door jou geraden song, maar wat ze na veel onderzoeken desondanks niet bevestigd krijgen. Wordt dus vervolgd…quote:Op woensdag 23 juni 2021 17:07 schreef pipster het volgende:
Queen - Sheeeeer Heart Attack
Hopelijk is het noodgedwongen thuis zitten dan wee snel de wereld uitgeholpen en baal je van alle gemiste vragen...
Welk nummer van wie?quote:Hij glittert in de spot
Hij zwaait z'n heupen heen en weer
Ik ben bijna 55 en ging 2 weken geleden van het één op het andere moment op straat tegen de vlakte, nadat het ineens draaierig voor mijn ogen werd en ik geen lucht meer kreeg.quote:Op woensdag 23 juni 2021 17:24 schreef pipster het volgende:
Ik moet zeggen dat ik dat toch wel veel hoor de laatste tijd van mensen rond de 50 (was jij ook niet rond die leeftijd MM) Sterkte ermee, en hopelijk dat ze nu snel boven water halen wat het is.
[..]
Die weet ik, maar ik laat het even aan iemand anders….quote:Welk nummer van wie?
Doe jij dat maar even.quote:Op woensdag 23 juni 2021 18:07 schreef cafca het volgende:
Nou, zal ik Met Hart en Ziel van Tröckener Kecks dan maar inkoppen?
quote:Oh yeah, oh yeah, ah, ah, ah
Oh yeah, oh yeah, ah, ah, ah
Ik heb even geen idee…quote:Op vrijdag 25 juni 2021 07:35 schreef cafca het volgende:
Toch wel een redelijk bekend jaren 70 nummer van een behoorlijk legendarische band..
quote:Hey hey mama said the way you move
Gonna make you sweat, gonna make you groove
Juist!quote:
Pas…quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:39 schreef PilgrimSands het volgende:
Gelukkig is er dan ook één liedje op Led Zeppelin IV waarop iemand anders meezingt. Wie?
Battle of Evermore - Cathy Denny? voormalig van Fairport Conventionquote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:39 schreef PilgrimSands het volgende:
Gelukkig is er dan ook één liedje op Led Zeppelin IV waarop iemand anders meezingt. Wie?
Stand #1430quote:
Juistquote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:17 schreef methodmich het volgende:
Of Teddy Thompson, zoon van Richard & Linda.
Over welke band gaat dit?quote:Classic line-up
Tom Bailey – bass, guitar, keyboards, vocals (1977–1993)
Joe Leeway – congas, percussion, keyboards, vocals (1981–1986)
Alannah Currie – drums, percussion, vocals (1981–1993)
Zoy ik ook gedaan hebben!quote:
Trio…quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:08 schreef Blogman het volgende:
Wie waren dan Stephan Remmler, Gert Krawinkel & Peter Behrens (in welke band zaten zij)?
Voordat het alle kanten op gaat met deze breed in te vullen 'tekst', het gaat om een Nederlandstalige hit uit 1983...quote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:12 schreef cafca het volgende:
Ik denk dat ik wel weet wie, maar kom zo gauw niet op wat
Zeker wel.quote:
Rubberen Robbie - De radetski marsquote:Op zaterdag 26 juni 2021 20:06 schreef MadMaster het volgende:
Denk aan condooms en chocoladesnoepjes...
Wat 1 dag geen mondkapje dragen al niet met je doet...quote:
Dadadadada Disco!quote:
Uit welke Top40-hit uit 1995 komt dit?quote:Hou je smoel, hou je smoel
Hou nu toch eens je grote smoel
Nee, het is ook geen vertaling.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:54 schreef Beregd het volgende:
Sin with sebastian - shut up (and sleep with me)?
Op de Kampong - Ome Henk…quote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:44 schreef belsen het volgende:
[..]
Uit welke Top40-hit uit 1995 komt dit?
Stand #1430quote:
Wat van wie?quote:He didn't dance or party
He spoke at times, but hardly
One woman heard his love call
But he was too big and too tall
Deze man scoort wel…quote:
Wat van wie?quote:Go buzzing in my head, head like a bum dum
Tikkie takkie!quote:
Wie is/zijnquote:was een Britse muziekgroep uit het midden van de jaren 80. De band bestond uiteindelijk maar uit een persoon,
, die zowel zong, componeerde en gitaar speelde. De thuisbasis van de band, die eerder
![]()
heette, was Brighton. De muzikale vrienden kregen het gedurende hun korte loopbaan aan de stok met het platenlabel InnerVision. Die had in het contract met de band laten opnemen, dat zij invloed had op de samenstelling van de band. Door het geruzie bleef
als enige onder contract. Eind 1983 verscheen hun enige single, die de hitparades zou halen
.
schakelde voor zijn opnamen muzikanten in die eerder speelde bij bijvoorbeeld Wham! en Bow Wow Wow. Een van die muzikanten was Adrian Lee, die later zou toetreden tot Mike and the Mechanics.
was de eerste single van
. De invloed van Giorgio Moroder is hoorbaar op het plaatje.
Op toetsinstrumenten speelde hier “veteraan” Tommy Eyre. Muziekproducent was Steve Brown, die al in 1972 Elton John produceerde en later ook werkte met Wham!.
Die is inmiddels al bekend, dus de songtitel kan ingekopt worden…quote:Op maandag 28 juni 2021 20:29 schreef Berkery het volgende:
Ik heb 'm opgezocht, ik ken het nummer wel, maar de band zegt me niks.
Wat van wie?quote:This one's for the bouncers
Big, big
Ik heb bewust maar een iets mindere obscure band/song gekozen dan bij de vorige vraag…quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:57 schreef pipster het volgende:
Monkey Man van The Specials, ook van voor mijn tijd, maar wel opgepikt.
quote:Didn't know that I was a fool
It was you who provided the rules
I've had enough, sitting here alone
Breaking up is so easy to say
I ended up just being your prey
quote:I can spent a lifetime waiting for you
Hoping that one day you'll give me the clue
, ooh
, in you
Ready to a start but no more regrets
Even if you think that I'm not the best
, ooh
, in you
quote:Op donderdag 1 juli 2021 10:20 schreef cafca het volgende:
Time Bandits, I'm Specialized in Love volgens mij
Welke band?quote:was een Nederlandse rockband die in hoofdzaak actief was van 1977 tot 1982.
De groep werd in het najaar van 1977 opgericht door Ferdinand Bakker (gitaar), Job Tarenskeen (drums), die beiden in Alquin hadden gespeeld, en zanger en songwriter Hugo Sinzheimer (pseudoniem van Hugo Postma; hij gebruikte de naam van zijn moeder als artiestennaam). De eerste line up van de band bestond verder uit de Zweed Åke Danielson (keyboards), John Vee (pseudoniem van Jan Voster, basgitaar) en Erik de Zwaan (gitaar). Tarenskeen, Vee en De Zwaan verlieten in 1979 de groep. De Engelsman Kim Haworth (drums) en Gerrit Veen (bas) namen hun plaats in. Veen werd later vervangen door Freddie Cavalli (pseudoniem van Fred van Kampen) en weer later door Dick Schulte Nordholt.bracht drie langspeelplaten uit. Teenage Heart (Bovema-Negram 1979) werd opgedragen aan Sylvia Kristel.[1] Hierna volgden Hunger (Harvest 1980), en Stormy Seas (CNR 1982). In 2004 werd Teenage Heart Xtra uitgebracht, een heruitgave van het eerste album uit 1979 aangevuld met live-opnamen. In 2005 volgde een heruitgave van Hunger, eveneens aangevuld met live-opnamen. Behalve in Nederland zijn er album releases in onder meer Duitsland, Frankrijk, Japan, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. De muziek van
is verwant aan David Bowie, Bryan Ferry en Brian Eno. Dit is mede het gevolg van de zang van Hugo Sinzheimer en de bemoeienis van de Duitste producer Conny Plank, producer van onder meer Eno, Devo, Ultravox en Eurythmics.
quote:
Welk nummer van wie?quote:Party people
Party people
Can y'all get funky?
quote:Party people
Party people
Can y'all get funky?
Artiest 2, can y'all get funky?
, can y'all get funky?
Yeah, just hit me
Just taste the funk and hit me
Just get on down and hit me
Artiest 1 jus' gettin' so funky, now, hit me
Yeah, just hit me
+ Soul,quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Afrika Bambaataa & Sonic Force - Planet Rock
Klassieker in z'n genre...
Don't tell me that you think it's greenquote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:41 schreef Burnett het volgende:
Hollywood Beyond - What's The Color Of Money
Met dank voor de hint!quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:09 schreef MadMaster het volgende:
Misschien was een kleurenfoto beter geweest…
Stand #1430quote:
Yessirquote:
Welk album, van wie?quote:once released an album so bad he himself never listened to it.
Of course it was recorded in the area. The material for,
’s first live album, was recorded at the Tower Theater during
’s six-night stint there in July 1974.
was on his
Tour, an elaborate stage show that included a bridge/elevator that went 25 feet in the air.
recalled in 1990 that the tour “was good fun and dangerous, with the equipment breaking down and the bridges falling apart on stage. I kept getting stuck out over the audience’s heads, on the hydraulic cherry picker, after the finish of
; The set weighed six tons. It apparently didn’t work, receiving “tepid-to-negative reviews.”
The live album fared worse, if possible. Recorded during the Upper Darby shows, it had an inauspicious beginning. According to some reports,’s band revolted against manager Tony DeFries before the show after learning they wouldn’t be paid extra for the live double-LP recording: “On the basis of the likely sales of the album they calculated they were entitled to $50,000 ($5,000 each).”
agreed to pay them, and they went on.
Things still didn’t turn out so well.never listened to
, so he had to guess at what it contained. “God, that album. I’ve never played it. The tension it must contain must be like a vampire’s teeth coming down on you. And that photo on the cover. My God, it looks like as if I’ve just stepped out of the grave. That’s actually how I felt. That record should have been called
Is Alive And Well And Living Only In Theory.”
It’s probably a good thingdidn’t listen to it, because the Upper Darby-recorded album was destroyed by critics. Robert Christgau, dean of the rock reviewers, gave it a C-: “The artiste at his laryngeal nadir, mired in bullshit pessimism and arena-rock pandering — and the soul frills just make it worse.” Rolling Stone was similarly harsh: “Rather than serving as a welcome introduction to or summation of
’s oeuvre, this two-record live album lumps together the several facets of his music into a thin, samey oneness … you figure you’re hearing
on the wrong night.”
No one was harsher, however, than Mick Jagger. He said not long after the album was released, “and that… Christ, I mean, if I’d got the kind of reviews that he got for that album, I would honestly never record again. Never.”
Nonetheless, the album went gold. It’s still getting panned, though. “This is truly a miserable live album,” wrote the American Hit Network. “A double record, and it’s a drag,” another review read. “Aside from a couple of intriguing arrangements, the record is limp” ....
Nou, geef de artiest dan maar, de titel is niet zo heel spannend.quote:Op maandag 5 juli 2021 16:41 schreef methodmich het volgende:
Ik denk de artiest wel te weten, maar het album niet.
Yep, David Live.quote:
Opgezocht, want ik had geen idee.quote:Op maandag 5 juli 2021 19:43 schreef methodmich het volgende:
Welke zangeres haalde zich met de promofoto bij haar concertfilm vorige week de woede van Courtney Love op de hals?
Courtney eiste een excuusbrief, 'als dat meisje tenminste kan schrijven'.
Zeker. De nieuwe popsensatie.quote:
Nee, Italiaans...quote:
oops i'm sorryquote:Op dinsdag 6 juli 2021 09:57 schreef Beregd het volgende:
Normaal is het aan de speler die het antwoord goed had om een nieuwe vraag te stellen. Maar als nieuwe speler gun ik jou de eer![]()
Overigens nog niet direct een idee.
God faith no more compilatie albums zijn om moe van te worden, ben ik gelukkig nooit aan begonnenquote:Op zaterdag 12 juni 2021 19:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat klinkt als de onvermoeibare Mike Patton met uiteraard Faith No More als zijn grootste bullet point op het CV.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |