abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  donderdag 10 juni 2021 @ 17:53:07 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199820919
twitter

Bitcoin is op dit moment een grote transitie aan het maken. Het wordt naast de USD een wettig betaalmiddel in El Salvador. Een land in centraal Amerika waar 70% van de mensen nog geen bankrekening heeft! Ze kunnen nu goedkoop "bankieren" zonder een bankaccount te hebben direct vanaf hun telefoon.

Dit is mede mogelijk gemaakt door Jack Mallers van Strike. Hier een kort filmpje over de kracht achter bitcoin/Lightning network.
  donderdag 10 juni 2021 @ 18:02:17 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199821045
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 16:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Kan het niet zo zijn dat in de toekomst Bitcoin een heel stabiel en saai prijspeil zal bereiken op het moment dat er niks of bijna geen coins meer bijkomen? En dat het dus uitermate geschikt zal zijn om mee te sparen? Qua dagelijkse werking en qua infrastructuur zal het dan heel erg lijken op digitale dollars/euros zoals we die nu al hebben alleen is het dan deflatoire i.p.v. inflatoire.

Ik zie dat wel gebeuren en ik zie ook dat daar enorme behoefte aan is bij veel mensen, vooral Jan Modaal die niks heeft met investeren of de aandelenmarkt maar gewoon wil sparen zonder risico en zonder dat zijn spaargeld minder waard wordt, het liefst zelfs meer waard wordt.
Dan zul je dus ook een constante vraag naar bitcoins moeten hebben die niet stijgt of daalt. En dat is lastig bij een groeiende economie. Nou is een deflatie munt puur als spaarbuffer wel bruikbaar. Maar je blijft met een risico zitten dat de bitcoin een keer uit de gratie raakt voor wat anders. Zoals je nu al ziet met een wildgroei aan nieuwe cryptocoins.
  donderdag 10 juni 2021 @ 18:05:21 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199821082
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 17:09 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Jij kunt het gewoon niet verkroppen dat mensen hiermee controle hebben over hun eigen geld en daarmee het beleid van de instituties kunnen omzeilen.
Fijn voor je. Ik zie alleen enkele risico's die jij niet wil zien.
  donderdag 10 juni 2021 @ 18:13:03 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199821166
quote:
10s.gif Op donderdag 10 juni 2021 14:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dit is economisch maar een klein rotlandje dat nu een enorm risico neemt...
Ik vermoed dat die president al een vluchtplan heeft voor als dit faliekant mis gaat en er anarchie uitbreekt. Zoals in Albanie in 1997 met hun obscure piramidefondsen. Waarschijnlijk verdwijnen de spaarcenten van de bevolking ergens in de zakken van een of andere Chinees.
pi_199821206
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 18:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik vermoed dat die president al een vluchtplan heeft voor als dit faliekant mis gaat en er anarchie uitbreekt. Zoals in Albanie in 1997 met hun obscure piramidefondsen. Waarschijnlijk verdwijnen de spaarcenten van de bevolking ergens in de zakken van een of andere Chinees.
De kans dat het experiment in dit land succesvol wordt is inderdaad niet zo groot. Maar we zullen zien…
pi_199821461
Kunnen de hackers eindelijk die gestolen bitcoins uitgeven.
  donderdag 10 juni 2021 @ 18:49:22 #7
30302 Roellie80
No fear, I is here
pi_199821563
Zijn er al nieuwe argumenten voor en/of tegen? Of beginnen we gewoon opnieuw met het debunken van "crimineel geld" en "energieverspilling"?
Geld verdienen aan crypto zonder risico's van koersschommelingen?
www.roelscryptotips.nl
pi_199821795
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 18:49 schreef Roellie80 het volgende:
Zijn er al nieuwe argumenten voor en/of tegen? Of beginnen we gewoon opnieuw met het debunken van "crimineel geld" en "energieverspilling"?
Opnieuw? Er is hier toch geen enkele serieuze poging gedaan dat te “debunken”?
  donderdag 10 juni 2021 @ 20:57:32 #9
30302 Roellie80
No fear, I is here
pi_199823339
quote:
11s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Opnieuw? Er is hier toch geen enkele serieuze poging gedaan dat te “debunken”?
Nouja, in deel 1 is het energiepunt in elk geval al aardig besproken
www.roelscryptotips.nl
pi_199823435
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:57 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Nouja, in deel 1 is het energiepunt in elk geval al aardig besproken
Besproken wel maar een fatsoenlijk betoog waarom het voor een straatarm land verstandig zou zijn hun schaarse natuurlijke hulpbronnen hiervoor in te zetten en niet voor de directe ontwikkeling van economie en volk heb ik niet gezien.
  donderdag 10 juni 2021 @ 22:58:15 #11
30302 Roellie80
No fear, I is here
pi_199825227
quote:
2s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:03 schreef KareldeStoute het volgende:
Besproken wel maar een fatsoenlijk betoog waarom het voor een straatarm land verstandig zou zijn hun schaarse natuurlijke hulpbronnen hiervoor in te zetten en niet voor de directe ontwikkeling van economie en volk heb ik niet gezien.
Ze maken van gratis energie een "goudmijn". Of Bitcoin-mijn in dit geval. Zonder energiekosten kan je investeringen makkelijk terug betalen. Daarna is het gratis geldcreatie wat ten goede kan komen aan de bevolking als ze dit een beetje verstandig in de economie pompen. Zoiets?
www.roelscryptotips.nl
pi_199825924
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 22:58 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Ze maken van gratis energie een "goudmijn". Of Bitcoin-mijn in dit geval. Zonder energiekosten kan je investeringen makkelijk terug betalen. Daarna is het gratis geldcreatie wat ten goede kan komen aan de bevolking als ze dit een beetje verstandig in de economie pompen. Zoiets?
Dat zou een begin van een redenering kunnen zijn. Maar dat gaat wel voorbij aan het voornaamste punt. In een ontwikkelingsland heb je vele malen meer aan het ontwikkelen van een rele infrastructuur waar je bevolking echt iets aan heeft. Je schaarse middelen inzetten hiervoor is dan zeer dubieus...
  donderdag 10 juni 2021 @ 23:47:47 #13
30302 Roellie80
No fear, I is here
pi_199826100
quote:
2s.gif Op donderdag 10 juni 2021 23:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat zou een begin van een redenering kunnen zijn. Maar dat gaat wel voorbij aan het voornaamste punt. In een ontwikkelingsland heb je vele malen meer aan het ontwikkelen van een rele infrastructuur waar je bevolking echt iets aan heeft. Je schaarse middelen inzetten hiervoor is dan zeer dubieus...
Wie weet gaat een grloot deel van de opbrengst naar infrastructuur. Dat zou een heel nuttig doel zijn lijkt me
www.roelscryptotips.nl
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')