Dat is logisch, want analoge tv bestaat niet meer bij Ziggo: https://www.ziggo.nl/klan(...)o/digitale-tv/kijkenquote:Op donderdag 10 juni 2021 16:32 schreef Leandra het volgende:
Oh en @:exode geen analoog signaal op de TV... dat wordt feest als de monteur komt
Mijnes gaat er ook bij zittenquote:Op donderdag 10 juni 2021 17:22 schreef Vicky het volgende:
Goed bankje!!
Mijn dochter neemt graag plaats op het bankje 🎉👩🏼🎓
❤🎉👩🏼🎓quote:
Waarom is dat , die extra correctie ronde?quote:Op donderdag 10 juni 2021 19:50 schreef E.T. het volgende:
Mijnes weet nog niet of ze mag gaan zitten
Geen cijfer voor geschiedenis door extra correctieronde.. als dat een 5 is is ze geslaagd.. lager dan moet er herkanst worden volgende week.
Voor de zekerheid dus maar ingeschreven voor herkansingen, maar voor hetzelfde geld krijgt ze morgen ofzo alsnog te horen dat ze geslaagd is.
Echt, dat Cito heeft geen idee wat dit met mensen doet..
Dat ligt niet aan t cito dan, maar aan haar eigen docent of de tweede corrector... jammer dat t zo ver moest komen, gebeurt niet vaak. Meestal wordt t met een gesprek op een van de scholen met iemand van t bevoegd gezag erbij wel opgelost...quote:Op donderdag 10 juni 2021 20:09 schreef E.T. het volgende:
ja, blijkbaar zijn corrector 1 en 2 het niet met elkaar eens. Alle geschiedenis-examens van de school zijn naar derde corrector.. Alleen bij S. is het net het doorslaggevende cijfer..
De monteur was er om 17.30 al, geen signaal, waarschijnlijk een kabelbreuk.quote:Op donderdag 10 juni 2021 20:25 schreef exode het volgende:
Gefeliciteerd geslaagden!
Luna: ik bedoel met analoog zonder kastje, my bet. Dan kan je even checken of je überhaupt signaal binnenkrijgt. Met de meeste tv's kan dat gewoon, behalve als je een oud beestje hebt.
Wanneer kwam de monteur Leandra? Moet ik nog even een check intern doen voor je?
+1!quote:Op donderdag 10 juni 2021 21:25 schreef Declan-Harp het volgende:
Gefeliciteerd trotse moeders!
Ik ben dan hopelijk morgen aan de beurt, had zaterdag verwacht.
Nou ja, ik hoorde afgelopen week over een conflict met eerste corrector en tweede corrector en dat lag zo mijlenver van elkaar dat ik denk dat het zeker goed is dat er dan een derde aan te pas komt. Dus ik hoop dat het goed uitvalt!quote:Op donderdag 10 juni 2021 19:50 schreef E.T. het volgende:
Mijnes weet nog niet of ze mag gaan zitten
Geen cijfer voor geschiedenis door extra correctieronde.. als dat een 5 is is ze geslaagd.. lager dan moet er herkanst worden volgende week.
Voor de zekerheid dus maar ingeschreven voor herkansingen, maar voor hetzelfde geld krijgt ze morgen ofzo alsnog te horen dat ze geslaagd is.
Echt, dat Cito heeft geen idee wat dit met mensen doet..
Ow bah… zo stom dit.quote:Op donderdag 10 juni 2021 20:09 schreef E.T. het volgende:
ja, blijkbaar zijn corrector 1 en 2 het niet met elkaar eens. Alle geschiedenis-examens van de school zijn naar derde corrector.. Alleen bij S. is het net het doorslaggevende cijfer..
Vroeg wakker dusquote:Op vrijdag 11 juni 2021 06:20 schreef Leandra het volgende:
Zo grappig: Soneal kwam tot gisteravond laat iedere keer bij ons binnen met "Zo, ik heb nog even één doos uitgepakt", en net stond hij ook alweer naast mijn bed "Ik heb 1 doos open en een 2de ook".
Die is dus helemaal aan het settelen
Zijn kleerkast had ik gisteren al gedaan, dus hij is echt zijn eigen spullen een plekje aan het geven.
De monteur had in het kastje verderop in de straat wel signaal gemeten en hier niet.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 07:46 schreef exode het volgende:
Goed geslapen in je nieuwe huis Leandra?
Een kabelbreuk is naar....zijn ze niet gewoon vergeten je aansluiting te activeren?
Oh dus kabelbreuk tussen kast en jouw huis, die is niet zo lastig. Trekken ze wellicht een tijdelijke of ze graven hem op en zetten een krimpstuk ertussen.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 07:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
De monteur had in het kastje verderop in de straat wel signaal gemeten en hier niet.
Prima geslapen trouwens, thnx!
Die krimpstukken word je anders niet vrolijk van. Bij t vorige huis gehad. En signaal is echt aanzienlijk verslechterd, maar daar deed men iets meequote:Op vrijdag 11 juni 2021 07:55 schreef exode het volgende:
[..]
Oh dus kabelbreuk tussen kast en jouw huis, die is niet zo lastig. Trekken ze wellicht een tijdelijke of ze graven hem op en zetten een krimpstuk ertussen.
Ik duim dat het snel goedkomt.
Daar zou je niets van mogen merken, wij hebben er ook 1 in de voortuin zitten. Vreemd dat ze dat niet op wilden lossen want ze kunnen dat gewoon doormeten.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 08:10 schreef Ynske het volgende:
[..]
Die krimpstukken word je anders niet vrolijk van. Bij t vorige huis gehad. En signaal is echt aanzienlijk verslechterd, maar daar deed men iets mee
Nou, die connectbox was een van de weinige dingen die ik wel zelf opgehangen had, had Soneal zelfs nog een setje met een kleine waterpas laten halen in het oude huis, want de eerste keer hing hij net iets scheef, ietsje maar, maar toch.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 10:12 schreef mefke79 het volgende:
O ik herken de ergernis Leandra! Wij konden niks zelf ophangen want werd allemaal bij de aannemer geregeld. Na oplevering heeft mijn man dus zelf allerlei dingen opnieuw gedaan oa de omvormer die echt raar hing. Als we ooit weer gaan bouwen wil ik gewoon een veel grotere meterkast want dat geknoei op de vierkante centimeter is heel irritant
quote:Op vrijdag 11 juni 2021 09:56 schreef Leandra het volgende:
Godver... is de glasvezelmonteur er eindelijk (een maand na de ziggo-monteur) voor de aansluiting van het glasvezelpunt, maar N laat hem binnen terwijl ik in de tuin wat onkruid sta weg te halen, haalt die vent mijn Ziggo Connectbox weg van de plek waar ik hem met veel moeite waterpas heb gehangen want "de glasvezelaansluiting moet op 1.60 hoog"
Flikker op met je 1.60 hoog, ik heb die connectbox daar niet voor niks opgehangen, dan had je die aansluiting maar op tijd moeten regelen en niet een maand later.
En N waarschuwt me ook niet even dat mijn werk verprutst wordt, ik zie dat pas als die knul het heeft hangen en bijna klaar is
Ik heb hier een toren van Duplo gebouwd voor de Connectboxquote:Op vrijdag 11 juni 2021 10:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, die connectbox was een van de weinige dingen die ik wel zelf opgehangen had, had Soneal zelfs nog een setje met een kleine waterpas laten halen in het oude huis, want de eerste keer hing hij net iets scheef, ietsje maar, maar toch.
Maar goed, het hangt weer, en wel zo dat de UTP-kabels die aan de andere kant van de meterkast uitkomen de connectbox ook weer kunnen bereiken, want dat was belangrijk.
Glasvezel mensen zijn een beetje gekquote:Op vrijdag 11 juni 2021 10:36 schreef Ynske het volgende:
[..]wat een onzin, hier is toevallig gisteren glasvezel opgehangen, ziggo hangt al 4 mnd. En die hangt op nog geen 120cm
Ja, het is bizar, ijskoud volhouden dat het op 1.60 moest zijn...quote:Op vrijdag 11 juni 2021 10:36 schreef Ynske het volgende:
[..]wat een onzin, hier is toevallig gisteren glasvezel opgehangen, ziggo hangt al 4 mnd. En die hangt op nog geen 120cm
me kint mag ook al bijna, dus!quote:
Als jij gevaccineerd bent, kan je even shedden bij ze. Opgelost!quote:Op vrijdag 11 juni 2021 14:02 schreef vencodark het volgende:
Dat is ergens het wrange/gekke:
Man en ik gaan nooit op reis maar laten ons wel vaccineren. Dus we zouden, als de berichten zo doorgaan, door Europa mogen reizen.
Mijn zus, zwager en ouders zijn allemaal vakantiegangers. Mijn zus en zwager hadden over een aantal weken 3 weken naar Zweden gegaan, maar die laten zich geen van allen vaccineren.![]()
Mijn evil kant zou dat wel doen maar denk dat vooral mijn zus dat geintje niet waardeert.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 14:03 schreef exode het volgende:
[..]
Als jij gevaccineerd bent, kan je even shedden bij ze. Opgelost!
Wedden dat ze het wel gaan doen als het voor die vakantie echt een must is? Alleen zijn ze dan te laat, net goed.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 14:02 schreef vencodark het volgende:
Dat is ergens het wrange/gekke:
Man en ik gaan nooit op reis maar laten ons wel vaccineren. Dus we zouden, als de berichten zo doorgaan, door Europa mogen reizen.
Mijn zus, zwager en ouders zijn allemaal vakantiegangers. Mijn zus en zwager hadden over een aantal weken 3 weken naar Zweden gegaan, maar die laten zich geen van allen vaccineren.![]()
Ik ben toch altijd wel een beetje jaloers op mensen die dit hebben.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 13:57 schreef exode het volgende:
Als dat Corona paspoort inderdaad zo doorgaat zoals nu gecommuniceerd en Zweden ook op Geel gaat, wordt mijn verloofde 2 dagen te laat gevaccineerd. Zal ik haar thuislaten of laten testen?
(ze krijgt 17-07 spuit 2 en 28-07 stappen we normaal gesproken op de boot naar Zweden)
En ik ben blij dat ik even zit, pfff, vrijdag is altijd opruim en deels schoonmaak dag. Ik wilde nog in de tuin aan de gang maar ben blij dat ik even mijn voeten omhoog heb. Heb B met vriendje naar de speeltuin geschopt, rust in huis.
28 juniquote:
Oh, dat heeft mijn moeder al gezegd. Alle argumenten om het niet te doen tellen niet meer zodra dat Corona paspoort nodig is om te mogen reizen.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 15:12 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Wedden dat ze het wel gaan doen als het voor die vakantie echt een must is? Alleen zijn ze dan te laat, net goed.
Handtassen gebruik ik niet, maar in mijn shopper zit altijd: (zomereditie)quote:Op vrijdag 11 juni 2021 15:25 schreef Roosgeluk het volgende:
volgende week 1e shot er in.
Ben benieuwd of ik dan magnetisch ben, scheelt toch hoop gehannes met een handtas en al mijn spullen en zo.
Voor de boekhouding: was is aan het draaien, kledingkast uitgemest en zomerzut er in en stofzuiger staat klaar.
Ben benieuwd wat zeulen jullie allemaal (kind gerelateerd of juist niet kind gerelateerd) mee in een handtas?
<opsom!>
Op mijn pamflet van de ggd stond dat 7 dagen na prik twee de bescherming volledig was met Pfizer…quote:Op vrijdag 11 juni 2021 13:57 schreef exode het volgende:
Als dat Corona paspoort inderdaad zo doorgaat zoals nu gecommuniceerd en Zweden ook op Geel gaat, wordt mijn verloofde 2 dagen te laat gevaccineerd. Zal ik haar thuislaten of laten testen?
(ze krijgt 17-07 spuit 2 en 28-07 stappen we normaal gesproken op de boot naar Zweden)
En ik ben blij dat ik even zit, pfff, vrijdag is altijd opruim en deels schoonmaak dag. Ik wilde nog in de tuin aan de gang maar ben blij dat ik even mijn voeten omhoog heb. Heb B met vriendje naar de speeltuin geschopt, rust in huis.
Ik kon me vandaag niet meer inhouden, dus ik ging naar de Coop voor de Rocky Road.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 15:42 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Op mijn pamflet van de ggd stond dat 7 dagen na prik twee de bescherming volledig was met Pfizer…
Houden de paspoorten standaard twee weken aan?
Ik maak vaak lange wandelingen en ik kan echt echt echt niet gehurkt pissen zonder mezelf volledig te bevuilen.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 15:41 schreef BE het volgende:
Plastuit? Bestaan die uberhaupt nog? Gebruik jij die echt?
Bij mij (nu in een kleine-tasjes-fase): 2 telefoons, mijn sleutels, mondkapje, pennen, paar euro's, paar boodschappenmuntjes en visitekaartjes.
(Mijn auto functioneert overigens als overige voorraadkast van van alles. Paracetamollen, tandenstokers, zonnebril, flosdraad, schrijfblokje, pleisters, liga's, lipgloss, eyeliner etc.)
(En dan ben ik zo'n klein tasje ineens weer zat en MOET ik een grotere en dan gaat er weer meer mee. )
EU Coronapaspoort zegt 2 weken na 2e prik.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 15:42 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Op mijn pamflet van de ggd stond dat 7 dagen na prik twee de bescherming volledig was met Pfizer…
Houden de paspoorten standaard twee weken aan?
Ik ben chef toiletten en die moeten toch echt elke week. Ook al heb ik geen zin....en opruimen moest ook, wij wonen klein als we dat niet regelmatig doen, heb ik geen cm vloer meer over.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 15:15 schreef BE het volgende:
[..]
Ik ben toch altijd wel een beetje jaloers op mensen die dit hebben.
Het is hier best rommelig maar ik voel echt geen enkele behoefte om op te gaan ruimen of schoon te maken. Vanmorgen gestofzuigd en net de trapkast uitgemest omdat ik op zoek was naar iets en ik geloof het verder wel.
terwijl de badkamer echt moet, maar daar moet ik nog wat moed voor verzamelen.
Super! Ziet er echt top uit!quote:Op vrijdag 11 juni 2021 13:33 schreef Leandra het volgende:
@:jagärtrut het systeem heeft moeite met jouw naam, kon geen DM sturen, dus PM gedaan.
Wel stabiel inkomen, maar ik vind het zo duur..quote:Op vrijdag 11 juni 2021 17:50 schreef BE het volgende:
Als het kon betaalde ik ook zeker iemand, maar zolang ik geen enigszins stabiel inkomen heb zit dat er niet in en is het hier gewoon vies.
Ach wat jong...quote:Op vrijdag 11 juni 2021 17:53 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wel stabiel inkomen, maar ik vind het zo duur..
Vies is het niet, maar je kan jezelf niet opmaken in de deuren..
Ze lezen zo lekker wegquote:Op vrijdag 11 juni 2021 17:54 schreef BE het volgende:
[..]
Ach wat jong...
Ik heb de boeken nog nooit gelezen moet ik zeggen, heb idd een beetje het 'doktersroman' gevoel er bij.
😱quote:Op vrijdag 11 juni 2021 17:51 schreef Vicky het volgende:
Ik zou best wel een poets willen hebben..
Voor de Lucinda Riley fans..
https://nos.nl/l/2384618 😢
Ik ben nu weer met een draak van een boek bezig. Of nou ja... hij leest gewoon niet echt lekker weg.quote:
Zo was ik ooit begonnen in De Boekendief. Ik kom er gewoon niet doorheen.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 17:57 schreef BE het volgende:
[..]
Ik ben nu weer met een draak van een boek bezig. Of nou ja... hij leest gewoon niet echt lekker weg.
De Boekbinder. Was er een van de leesclub.
Mss moet ik maar eens aan de zussen gaan beginnen.
Ben je al in deel 2, dan leest t beterquote:Op vrijdag 11 juni 2021 17:57 schreef BE het volgende:
[..]
Ik ben nu weer met een draak van een boek bezig. Of nou ja... hij leest gewoon niet echt lekker weg.
De Boekbinder. Was er een van de leesclub.
Mss moet ik maar eens aan de zussen gaan beginnen.
Wat verdrietig. We zullen ons eigen einde moeten bedenken.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 17:51 schreef Vicky het volgende:
Ik zou best wel een poets willen hebben..
Voor de Lucinda Riley fans..
https://nos.nl/l/2384618 😢
Misschien heeft ze het al geschreven, Misschien ingesproken..quote:Op vrijdag 11 juni 2021 18:05 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat verdrietig. We zullen ons eigen einde moeten bedenken.
Ik blijf klussen in OUD toch altijd twijfelachtig vinden!quote:Op vrijdag 11 juni 2021 18:37 schreef Hupje het volgende:
Pre corona had ik vaste dagen voor vaste huishoud taken. Nu komt het nooit uit met thuiswerkende vriend en op mijn vrije momenten aan het klussen
Oh ja dat is zeker een kutklus.. maar het is echt zo lekkerquote:Op vrijdag 11 juni 2021 18:39 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij hebben geen schoonmaak(st)er. Ik mag er geen van mijn man. Hij vindt het niet fijn als er onbekende mensen in zijn huis zijn. Resultaat: mijn man doet het grootste gedeelte van het huishouden incl. wassen en strijken.![]()
Ik heb net een plafondventilator opgehangen in onze slaapkamer, wat een ****klus was dat zeg. Alles boven je macht, geen aanrader. Maar hij hangt, dus vanacht kunnen we als het goed is volgende week als het 30 graden is genieten van een fris briesje boven ons bed.
🤣🤣quote:Op vrijdag 11 juni 2021 18:53 schreef BE het volgende:
[..]
Ik blijf klussen in OUD toch altijd twijfelachtig vinden!![]()
Nee man, ik heb m'n handen vol aan die ene koter die ik heb.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 18:53 schreef BE het volgende:
[..]
Ik blijf klussen in OUD toch altijd twijfelachtig vinden!![]()
Dat kunnen ze van te voren toch berekenen? Zonde zeg. Ik zou dat zelf nog wel laten bekijken. Beetje zonde anders.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 19:00 schreef F_r het volgende:
Hier sinds gisteren airco. Hij hangt op zolder niet de beste plek op zolder door een raam. De kinderkamers worden niet zo koel als we willen.
We hebben echt een heel ongelukkig raam met een punt erin. Die is door de vorige bewoners al vervangen voor kunststof anders had ik hem laten vervangen en had hij daar kunnen hangen. We wisten het wel maar ik had iets meer verwacht. Ik wilde zelf per se de kinderen niet in de airco stroom hebben liggen. En het is opzich prima te doen in hun kamers. Op de overloop is het freezing en dat wil ik in de slaapkamers niet. Beneden is het 24 graden vind ik ook te doen.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 19:48 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Dat kunnen ze van te voren toch berekenen? Zonde zeg. Ik zou dat zelf nog wel laten bekijken. Beetje zonde anders.
Had je dan niet beter de airco op een gunstige plek kunnen hangen en de bedden verplaatsen?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:12 schreef F_r het volgende:
[..]
We hebben echt een heel ongelukkig raam met een punt erin. Die is door de vorige bewoners al vervangen voor kunststof anders had ik hem laten vervangen en had hij daar kunnen hangen. We wisten het wel maar ik had iets meer verwacht. Ik wilde zelf per se de kinderen niet in de airco stroom hebben liggen. En het is opzich prima te doen in hun kamers. Op de overloop is het freezing en dat wil ik in de slaapkamers niet. Beneden is het 24 graden vind ik ook te doen.
Nope. Op zolder zijn 2 slaapkamers gemaakt met de deuren tegen elkaar als ware. Dan moest er echt een airco op de slaapkamers en dat wil ik niet. Plus dat dat met leiding werk eigenlijk ook niet te doen was. hoogte plafond, schuinte ed.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Had je dan niet beter de airco op een gunstige plek kunnen hangen en de bedden verplaatsen?
Dat ze in de luchtstroom liggen ik word er altijd verkouden van en krijg keelpijn ook op mijn werk. Dus dat liever niet.quote:
Dat is te simpel. Simpele oplossingen zijn stom.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Had je dan niet beter de airco op een gunstige plek kunnen hangen en de bedden verplaatsen?
Ze kwam zo malafide pannenverkoper tegen. Die sprak haar onderweg aan. Ze zijn daar dus ingetrapt.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 19:45 schreef Hupje het volgende:
[..]
Nee man, ik heb m'n handen vol aan die ene koter die ik heb.
Project jaren-70-binnendeur is nog steeds gaande. Zojuist hebben we de mijlpaal geen-deur-bij-de-wc-beneden behaald. Ik verwacht weinig bezoek de komende week![]()
@:F_r Wat is er gebeurd?
en nu hebben ze geen pannen, naar wel geld betaald? of heule slechte pannen?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:47 schreef F_r het volgende:
[..]
Ze kwam zo malafide pannenverkoper tegen. Die sprak haar onderweg aan. Ze zijn daar dus ingetrapt.
Wel pannen maar geen goede natuurlijk voor veel te veel geld.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:50 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
en nu hebben ze geen pannen, naar wel geld betaald? of heule slechte pannen?
Fr is wel een kei altijd in het opbouwen van de spanningquote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:50 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
en nu hebben ze geen pannen, naar wel geld betaald? of heule slechte pannen?
Contant betaald?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:51 schreef F_r het volgende:
[..]
Wel pannen maar geen goede natuurlijk voor veel te veel geld.
Hij was 2 min weg toen ze het doorhadden.
Wat ontzettend sneu voor je schoonouders. Ik zou dat soort mensen soms echt iets aan willen doen. Wat een droeftoeters zeg, ga gewoon werken voor je geld.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:51 schreef F_r het volgende:
[..]
Zit in de Lego set als grapjequote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:54 schreef amaranta het volgende:
Net zoals Joey met de encyclopedie met alleen v
Dat is er nog enige spanningquote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Fr is wel een kei altijd in het opbouwen van de spanning
Heb dit ook een keer gehad een heel aantal jaar terug. Mooi en best geloofwaardig verhaal, dat ie van een beurs af kwam en nog zijn promotie set pannen over had en dat hij die weg mocht geven van z’n baas.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:51 schreef F_r het volgende:
[..]
Dat dus en het suffe is ze heb echt wel verstand van btw (het was hun vakantiegeld dus echt sneu) mijn moeder heeft het ook ooit gehad. En je kunt niks hebt geen naam, kenteken enz enzquote:Op vrijdag 11 juni 2021 21:00 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Heb dit ook een keer gehad een heel aantal jaar terug. Mooi en best geloofwaardig verhaal, dat ie van een beurs af kwam en nog zijn promotie set pannen over had en dat hij die weg mocht geven van z’n baas.
Heel mooi verhaal over de zogenaamde goede pannen. Ohja, ik moest dan wel de btw betalen want die moesten ze wel afdragen.. kwam dan op 300 euro uit (ofzo). Toen begon er een belletje te rinkelen.. btw over iets dat gratis is..
Maar ik kan me zo maar voorstellen dat mensen er in trappen en dan veel betalen voor elkaar cheapo pannen die er alleen maar mooi uit zien..
Wel balen f_r. Toch zuur voor ze
Of de andere kant van nl.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 21:14 schreef hilliebillie het volgende:
Ja echt balen. Die mij aansprak had ook echt een mooi verhaal, verzorgde man netjes in pak en een dure auto bij zich en lullen als brugman..
En hier ook pas toen hij weg reed bedacht dat ik eigenlijk het kenteken had moeten onthouden (alhoewel je daar ook niet veel mee kan als hij niks verkocht heeft, maar had het dan wel willen melden voor als hij het nogmaals zou doen, maar waarschijnlijk rijden ze door naar een ander dorp ofzo)
En de kist van Chandler niet, tssssssquote:
Ik zit te wachten tot dochter naar huis komt van feestje. Zij heeft geen sleutel mee en wij hebben geen tijd afgesproken dat ze thuis moet zijn. Handig welquote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:06 schreef SQ het volgende:
23:00 "vroeg naar bed gaan" noemen
Ik zit al zenuwachtig te draaien omdat het zo laat is
Maar maar. Je post ook op fok. Ik ben in de war.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:12 schreef Leandra het volgende:
Nou, so much voor "een prio 2, dus dan komt er binnen 24 uur een monteur die de boel doormeet"
Geen monteur gezien, ook geen SMSje dat de monteur onderweg was.
Ben benieuwd of ze gemaild hebben, maar dat kan ik zonder internet niet controleren
Mobiel ja, maar ik ga mijn mobiele telefoon niet als hotspot voor mijn laptop gebruikenquote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:53 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Maar maar. Je post ook op fok. Ik ben in de war.Wel matig dat je er steeds achteraan moet zitten.
Ik heb de hele dag door steeds weer honger, terwijl ik al zoveel meer gegeten heb dan normaal. Dus ik ga maar eens naar bed denk, als ik slaap voel ik iig de honger niet meer.
Oh dat doe ik in de trein wel heel vaak. Maar kan je mobiel niet bij je mail dan?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mobiel ja, maar ik ga mijn mobiele telefoon niet als hotspot voor mijn laptop gebruiken
Vast wel, maar mobiel gebruik ik alleen het gmail-adres waar de play-store aan gekoppeld is, mijn "echte" mail doe ik op de laptop, lekker rustig.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 00:37 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Oh dat doe ik in de trein wel heel vaak. Maar kan je mobiel niet bij je mail dan?
Ja toen ik het schreef dacht ik ook zo vroeg is het nietquote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:06 schreef SQ het volgende:
23:00 "vroeg naar bed gaan" noemen
Ik zit al zenuwachtig te draaien omdat het zo laat is
Volgens mij moet je de mail kunnen laten zien waarin je de afspraak hebt gemaakt.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 09:53 schreef MaJo het volgende:
Ik lees net wat je mee moet nemen om gevaccineerd te worden en daar staat ook “ De uitnodigingsbrief om u te laten vaccineren”. Uhm… die heb ik weggegooidik dacht dat je deze niet meer nodig had, ik heb immers online een afspraak gemaakt. De Gezondheidsverklaring had ik wel uit de envelop gehaald.
Kom ik nu in de problemen?
Nee hoor. Hoef je niet te laten zien.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 09:53 schreef MaJo het volgende:
Ik lees net wat je mee moet nemen om gevaccineerd te worden en daar staat ook “ De uitnodigingsbrief om u te laten vaccineren”. Uhm… die heb ik weggegooidik dacht dat je deze niet meer nodig had, ik heb immers online een afspraak gemaakt. De Gezondheidsverklaring had ik wel uit de envelop gehaald.
https://www.rijksoverheid(...)-coronavaccinatie-gaquote:Op zaterdag 12 juni 2021 09:53 schreef MaJo het volgende:
Ga ik er zelf bij maken, net zoals Baywatch op de tv van Joey en Chandler. Lekker zelf aanpassen.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 22:53 schreef McLaura het volgende:
[..]
En de kist van Chandler niet, tssssss
Jaarbeurs toch? Ik was uitgenodigd op medische indicatie (griepprik groep) maar zelfs toen hoefde ik m'n uitnodiging nergens te laten zien! Alleen afspraakbevestiging inderdaad.quote:
Is makkelijk hoor, als je naast een vaccinatie bewijs hebt.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 10:01 schreef Cathmar het volgende:
Ik krijg mijn eerste vaccinatie hier in Spanje. Dan verhuis is. Dus eens kijken hoe makkelijk ik dat geregeld krijg met de ggd.
Nog 8 schooldagen en dan zijn mijn meiden vrij tot 6 of 7(?) september!
En fijn weekend allemaal!!
Is makkelijk hoor, als je maar een vaccinatie bewijs hebt.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 10:01 schreef Cathmar het volgende:
Ik krijg mijn eerste vaccinatie hier in Spanje. Dan verhuis is. Dus eens kijken hoe makkelijk ik dat geregeld krijg met de ggd.
Nog 8 schooldagen en dan zijn mijn meiden vrij tot 6 of 7(?) september!
En fijn weekend allemaal!!
Ik heb niets hoeven laten zien, alleen paspoort en gezondheidsverklaringquote:Op zaterdag 12 juni 2021 10:07 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Jaarbeurs toch? Ik was uitgenodigd op medische indicatie (griepprik groep) maar zelfs toen hoefde ik m'n uitnodiging nergens te laten zien! Alleen afspraakbevestiging inderdaad.
KOFFIE IS LEVENquote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:11 schreef vencodark het volgende:
Maar hoeveel tijd ben je kwijt dan, bij de prikpost?
Tussen binnenkomst en weg? Als alles op tijd verloopt, een half uurtje misschien?
Kunnen jullie geen half uurtje zonder koffie?![]()
Vlak sommige dads niet uit…quote:
Ach, zeker niet.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:36 schreef amaranta het volgende:
[..]
Vlak sommige dads niet uit…
Heb een vriend en die functioneert gewoon niet zonder koffie. Dan staat hij echt uit
Ik moet ook nog een uur rijden in totaal. Ik denk dat je dit ontzettend onderschat hoorquote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:11 schreef vencodark het volgende:
Tussen binnenkomst en weg? Als alles op tijd verloopt, een half uurtje misschien?
Half uur rijden, wachten, gesprek met arts, wachten voor prikken, half uur wachten vanwege bekende allergie, half uur rijden.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:11 schreef vencodark het volgende:
Is het Jansen vaccin nog een optie voor je?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik krijg de tweede net te laat voor we op vakantie gaan. Jammer, moet ik alsnog gaan testen.
In 0344 overigens Pfizer en geen koffie.
Janssen willen ze 4 weken gaan aanhouden en je kan vanaf 21 juni ervoor bellen.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 13:36 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Is het Jansen vaccin nog een optie voor je?
Goed punt!quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:33 schreef SQ het volgende:
Vind t eigenlijk wel goed dat ze geen standaard gore koffie na geven, scheelt zo weer 20 miljoen wegwerp bekertjes op de afvalberg
Neem het niet zo serieusquote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:49 schreef oh-oh het volgende:
Haha omg ik zou een klacht indienen, wat SQ zegt joh. Ik wist dat het warm en druk zou zijn dus ik had water mee.
De jaarbeurs is belachelijk groot dus in totaal ik geloof een uur. Ik heb 1,5km gelopenquote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:11 schreef vencodark het volgende:
Ik was wel langer bezig. Stond al in de file op het industrieterrein. Ik drink geen koffie dus niet gemist. Er was wel water.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:11 schreef vencodark het volgende:
Er stond op de locatie waar ik was wel een watertappunt geval, met wegwerpbekertjesquote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:33 schreef SQ het volgende:
Vind t eigenlijk wel goed dat ze geen standaard gore koffie na geven, scheelt zo weer 20 miljoen wegwerp bekertjes op de afvalberg
Ik heb aangegeven dat ik allergisch reageer op penicilline (helemaal vergeten te vermelden dat ik ook hooikoorts heb) en mocht daarom naar de artsenbalie. Daar vertelde ik dat ik uitslag kreeg van penicilline en dat ik niet weet of dat onder 'ernstige bijwerkingen' valt. De arts gaf aan dat zij dat ook liever beoordelen. Het werd genoteerd, maar ik kon gewoon geprikt worden en hoefde niet extra lang te blijven o.i.d.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 16:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh ja, nu d-e het zegt, ik vroeg me nog wat af over allergie.
Op het formulier vragen ze alleen of je al eens een ernstige allergische reactie hebt gehad. Ik heb aangenomen dat ze daarmee bedoelen zodanig ernstig dat je er medicijnen voor nodig had/naar het ziekenhuis voor moest, en dat heb ik niet, dus ik heb nee aangekruist. Maar ik vind de vraagstelling toch wel gek - als je nou weet dat je allergisch bent voor iets maar je hebt nog nooit ernstige reactie gehad omdat je het vermijdt, dan kruis je dus nee aan, maar ik neem aan dat ze die mensen eigenlijk wel zouden willen spreken?
Ik ben zelf allergisch voor huisstofmijt en heb een kruisallergie voor schaal en schelpdieren, waar ik achter kwam omdat ik drie keer een reactie heb gehad bij in aanraking komen met garnaal, waarbij de reactie steeds heftiger werd (na 3e x laten testen). Eerste keer alleen beetje prikkende tong bij het eten v een garnaal, tweede keer jeukende en prikkende tong bij bijten in garnaal en derde keer me echt wel vrij ellendig gevoeld met enorm opgezette buik, jeukende en prikkende tong, heel heet en misselijk, bij alleen in garnaal bijten (wist niet dat het erin zat) en meteen uitgespuugd. Dus nee aangekruist, want medisch gezien vond de allergoloog toen ik het had laten testen het geen zodanig ernstige allergische reactie dat ik altijd een epipen bij me moet hebben. Maar toch zat t me niet helemaal lekker ofzo, of het dan idd niet uitmaakt.
Nou moet ik de tweede keer sowieso gesprek met arts of verpleegkundige geloof ik omdat ik één van de symptomen heb gehad van het rijtje op de gezondheidsverklaring na de eerste prik, dus ga het dan eens vragen.
Goeie! Maar volgens mij wordt die minder aangeraden dan pfizer of moderna. Dan maar testen..quote:Op zaterdag 12 juni 2021 13:36 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Is het Jansen vaccin nog een optie voor je?
Als je de eerste al gehad hebt kan het ook niet meer nu.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 17:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Goeie! Maar volgens mij wordt die minder aangeraden dan pfizer of moderna. Dan maar testen..
Nee, heb ik nog niet gehad.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 19:37 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Als je de eerste al gehad hebt kan het ook niet meer nu.
Ja, ze zijn beiden omgezet.quote:Op zondag 13 juni 2021 11:36 schreef oh-oh het volgende:
Hopelijk hebben ze beide afspraken verzet voor je? Schijnt vaak mis te gaan, maar je moet beide prikken op 1 plek krijgen anders word je er ook weer uitgefilterd en teruggebeld dat het niet kan.
Heb je dat telefonisch gedaan? Of online de afspraak afgezegd en daarna online gepland?quote:Op zondag 13 juni 2021 11:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik heb alle postcodes afgezocht en een plekje gevonden op Urk (goh) en m’n data om laten zetten. Nu kan ik ruim op tijd voor m’n vakantie m’n tweede ook krijgen.![]()
Wel 1,5 reizen, maar soit.
Ik had gebeld, maar ze konden voor mij geen plekje vinden in de omgeving. Kon natuurlijk niet verwachten dat ze heel NL afgingen voor mij.quote:Op zondag 13 juni 2021 11:42 schreef amaranta het volgende:
[..]
Heb je dat telefonisch gedaan? Of online de afspraak afgezegd en daarna online gepland?
Ikzelf zit nl ruimschoots voor de 14 dagen voordat we op vakantie gaan.
Maar mijn man krijgt 27-7 de 2de en we willen de 31e vertrekken.
Hij heeft alleen “geen zin” om te bellen om te verzetten. Dan test hij wel, zegt ie.
Ik zou daarentegen wel bellen om te kijken of je eerder kan….
Volgens mij durft hij niet…. Want hij zegt… bel jij maar voor mij.quote:Op zondag 13 juni 2021 11:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik had gebeld, maar ze konden voor mij geen plekje vinden in de omgeving. Kon natuurlijk niet verwachten dat ze heel NL afgingen voor mij.
Heb ingelogd met de DigID van U. en zo gekeken naar de beschikbare vrije data.![]()
Daarna weer gebeld en het om laten zetten. “Bent u echt bereid 1,5 uur te reizen voor de vaccinatie?” vroeg hij nog aan de telefoon.
Bij m’n man konden ze wel een plek vinden voor 2 dagen later. Dus ik zou sowieso bellen.
Nee. 22e pasquote:Op zondag 13 juni 2021 12:01 schreef oh-oh het volgende:
Maar je man heeft de eerste al gehad dus die kan en mag niet verzet helaas. Want die staat wss precies op 5 weken nu?
Hoe stellig zijn ze daar in? Ik ken meerdere mensen die op verschillende locaties afspraken hebben en dit via de ggd aan de telefoon hebben geregeldquote:Op zondag 13 juni 2021 11:36 schreef oh-oh het volgende:
Hopelijk hebben ze beide afspraken verzet voor je? Schijnt vaak mis te gaan, maar je moet beide prikken op 1 plek krijgen anders word je er ook weer uitgefilterd en teruggebeld dat het niet kan.
Tja. Ik heb blijkbaar skills die zij niet heeft.quote:Op zondag 13 juni 2021 12:20 schreef exode het volgende:
Verloofde had gebeld om afspraak 2 dagen te vervroegen maar dat mocht niet vertelden ze. Dus als Zweden doorgaat, gaat ze testen.
Dit mag dus eigenlijk echt echt niet wordt ons elke dag verteld.quote:Op zondag 13 juni 2021 12:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hoe stellig zijn ze daar in? Ik ken meerdere mensen die op verschillende locaties afspraken hebben en dit via de ggd aan de telefoon hebben geregeld
Blijkbaar heeft het te maken met of de locaties dezelfde types vaccin aanbieden. Gisteren werd mij in de Jaarbeurs ook gevraagd of mijn volgende afspraak ook in de Jaarbeurs zou zijn. Dat is wel logisch want de Jaarbeurs is een van de weinige locaties waar ze Moderna prikken.quote:Op zondag 13 juni 2021 12:45 schreef oh-oh het volgende:
Daar zijn ze dan helemaal niet zo streng in, dus dat gaat echt wel lukken.
[..]
Dit mag dus eigenlijk echt echt niet wordt ons elke dag verteld.
Dit werd mij aan de telefoon ook verteld. Ik zei toen dat de GGD mijn eerste vaccinatie zelf op het laatste moment had verzet naar een andere locatie, omdat er gevoetbald werd. Maar ze geloofde me nietquote:Op zondag 13 juni 2021 12:45 schreef oh-oh het volgende:
Daar zijn ze dan helemaal niet zo streng in, dus dat gaat echt wel lukken.
[..]
Dit mag dus eigenlijk echt echt niet wordt ons elke dag verteld.
De vuurtoren is leuk om te zien, en er is een mooi monument voor alle vissers die zijn verongelukt op zee. Urkquote:Op zondag 13 juni 2021 16:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Kent iemand nog bezienswaardigheden rondom Urk?
In Helmond heeft niemand gevraagd naar een Afspraak bevestiging dus al was ik uren te laat had niemand het gewetenquote:Op zondag 13 juni 2021 12:28 schreef amaranta het volgende:
De kans was/is wel mogelijk dat hij geweigerd zou/zal worden omdat hij te laat zou zijn/komt…..
Bij haar is het de tweede prik waar nu precies 5 weken tussen zit. Wellicht daarom.quote:Op zondag 13 juni 2021 12:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Tja. Ik heb blijkbaar skills die zij niet heeft.
En ik heb Christian… en nu ook Eloy ❤
Ik was vandaag veel te vroeg, maar dat maakte niks uit, zeiden ze. Zo lang je op dezelfde dag komt, is het prima.quote:Op zondag 13 juni 2021 12:28 schreef amaranta het volgende:
De kans was/is wel mogelijk dat hij geweigerd zou/zal worden omdat hij te laat zou zijn/komt…..
Dat had mijn collega ook idd. En hij heeft die gekozen, dus ik ben benieuwd.quote:Op zondag 13 juni 2021 15:19 schreef E.T. het volgende:
Ik kreeg bij online afspraak maken bij een optie ook prik 1 en 2 op verschillende plekkenVond ik opvallend, vandaar dat het me bij is gebleven (op moment van prik 1 was locatie voor 2 nog niet open, dus misschien daarom)
Bij mij wel. Bij binnenkomst waar je je id moest laten zienquote:Op zondag 13 juni 2021 17:27 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
In Helmond heeft niemand gevraagd naar een Afspraak bevestiging dus al was ik uren te laat had niemand het geweten
Ik ging er van uit dat ze had gebeld vóórdat ze de eerste prik (en die was gisteren toch) en had geprobeerd de eerste afspraak ook te verzetten.quote:Op zondag 13 juni 2021 18:04 schreef exode het volgende:
[..]
Bij haar is het de tweede prik waar nu precies 5 weken tussen zit. Wellicht daarom.
Niet onoverkomelijk of een enorm issue, die 2 dagen zouden net een test voorkomen, wellicht, misschien, waarschijnlijk.
Klopt, maar de eerste prik was al bijna zeg maar toen ze belde. Die kon niet echt vervroegd worden.quote:Op zondag 13 juni 2021 18:31 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik ging er van uit dat ze had gebeld vóórdat ze de eerste prik (en die was gisteren toch) en had geprobeerd de eerste afspraak ook te verzetten.
Zo zie je maar weer dat het maar net is wie je treft. Ik maakte de afspraak om 12:10 voor 5 min later.quote:Op zondag 13 juni 2021 20:11 schreef exode het volgende:
[..]
Klopt, maar de eerste prik was al bijna zeg maar toen ze belde. Die kon niet echt vervroegd worden.
Ik heb sowieso antihistamine nodig bij een allergische reactie (sesam), daarom heb ik een ja aangekruist. Ik krijg zwellingen en rode vlekken vanaf m'n neus tot aan mijn navel. Nu gebruik ik ook nog eens een bètablokker waardoor in het meest extreme geval een epipen/adrenaline niet goed werkt omdat die elkaars werking opheffen. De arts vond het wat spannend, ook omdat ik zwanger benquote:Op zaterdag 12 juni 2021 16:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh ja, nu d-e het zegt, ik vroeg me nog wat af over allergie.
Op het formulier vragen ze alleen of je al eens een ernstige allergische reactie hebt gehad. Ik heb aangenomen dat ze daarmee bedoelen zodanig ernstig dat je er medicijnen voor nodig had/naar het ziekenhuis voor moest, en dat heb ik niet, dus ik heb nee aangekruist. Maar ik vind de vraagstelling toch wel gek - als je nou weet dat je allergisch bent voor iets maar je hebt nog nooit ernstige reactie gehad omdat je het vermijdt, dan kruis je dus nee aan, maar ik neem aan dat ze die mensen eigenlijk wel zouden willen spreken?
Ik ben zelf allergisch voor huisstofmijt en heb een kruisallergie voor schaal en schelpdieren, waar ik achter kwam omdat ik drie keer een reactie heb gehad bij in aanraking komen met garnaal, waarbij de reactie steeds heftiger werd (na 3e x laten testen). Eerste keer alleen beetje prikkende tong bij het eten v een garnaal, tweede keer jeukende en prikkende tong bij bijten in garnaal en derde keer me echt wel vrij ellendig gevoeld met enorm opgezette buik, jeukende en prikkende tong, heel heet en misselijk, bij alleen in garnaal bijten (wist niet dat het erin zat) en meteen uitgespuugd. Dus nee aangekruist, want medisch gezien vond de allergoloog toen ik het had laten testen het geen zodanig ernstige allergische reactie dat ik altijd een epipen bij me moet hebben. Maar toch zat t me niet helemaal lekker ofzo, of het dan idd niet uitmaakt.
Nou moet ik de tweede keer sowieso gesprek met arts of verpleegkundige geloof ik omdat ik één van de symptomen heb gehad van het rijtje op de gezondheidsverklaring na de eerste prik, dus ga het dan eens vragen.
Dat lag meer aan haar agenda dan de GGD hoor. Die eerste prik was lastig plannen vanwege haar drukke planning.quote:Op zondag 13 juni 2021 20:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat het maar net is wie je treft. Ik maakte de afspraak om 12:10 voor 5 min later.
2-0quote:Op zondag 13 juni 2021 21:17 schreef exode het volgende:
Hier leeft het EK hoor, onze voortuin is versierd, hoop geluid buiten. Ik hang ook voor de tv met een biertje, nu nog even winnen.
Ik denk dat dat met name komt doordat er in het verleden problemen zijn geweest na het gebruiken van bepaalde medicatie (denk aan misvorming na gebruik van softenon en vrichtbaarheidsproblemen van de DES-dochters)quote:Op maandag 14 juni 2021 16:16 schreef Vaiana het volgende:
Wat ik vooral bijzonder vind is dat ik hoor van mensen die geen vaccin willen omdat ze nog een kinderwens hebben. Terwijl ik geen enkele wetenschappelijke onderbouwing heb kunnen vinden dat er enige impact op de vruchtbaarheid is door het vaccin. Wèl dat de zaadkwaliteit van besmette mannen maandenlang sterk verslechterd na een besmetting, dus dat zou voor mij juist reden voor een vaccin zijn.
Op zich ja, alleen tegelijkertijd werken vaccins echt anders en is daar al veel onderzoek naar gedaan. En je weet dus ook de lange termijn gevolgen van een besmetting niet.quote:Op maandag 14 juni 2021 16:22 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik denk dat dat met name komt doordat er in het verleden problemen zijn geweest na het gebruiken van bepaalde medicatie (denk aan misvorming na gebruik van softenon en vrichtbaarheidsproblemen van de DES-dochters)
Dus doordat nu nog niet bekend is wat het op lange termijn doet. Van die dingen was op moment van gebruik ook niet beken dat het kwaad kon. Dus ergens snap ik het wel
Precies dit.quote:Op maandag 14 juni 2021 16:11 schreef hilliebillie het volgende:
Ik (wij) heb ook best lang getwijfeld moet ik zeggen (en dat heeft dan te maken met de langere termijn gevolgen waar ik bang voor ben, ik hou er geen onredelijke gedachten op na). Maar geen haar op m’n hoofd die er aan dacht mensen af te praten van de vaccinatie. Dat is toch een keuze die ieder voor zich moet maken vind ik.
Ik ben er over het algemeen niet eens actief over begonnen maar als mensen er naar vroegen gaf ik het wel aan (en ook wat mijn reden was). Toch wel een enkele keer een reactie gekregen dat waarschijnlijk mijn hele huis ook vol zat qua bezoek, terwijl we juist qua coronaregels wel erg ons best doen (ik zeg niet dat er nooit twee personen (uit het zelfde huishouden) op bezoek geweest zijn toen er maar 1 mocht, maar dat is het dan ook wel..)
Wel typisch dat mensen dan meteen denken dat je dan alles maar aan je laars lapt..
Uiteindelijk wel gekozen om te vaccineren trouwens. Wel twijfel ik nog steeds of ik er wel goed aan doe mbt effecten op de langere termijn.. Maar ja.. dat zien we dan wel weer.
(En nee, ik denk niet dat mijn dna veranderd of dat ik magnetisch wordt, ik hoop alleen wel op een verbetering van het 5G netwerk)
Lijkt me best lastig Venco... het is dan toch je zus en niet een of andere vage kennis die je lekker in zijn eigen sop kan laten gaarkoken.quote:Op maandag 14 juni 2021 15:20 schreef vencodark het volgende:
Nou, mijn Corona-sceptische bijna-wappie zus was hier.![]()
Ze vroeg of we ook al onze vaccinatieuitnodiging hadden gehad en ik heb dus vertelt dat we ons beide laten vaccineren.
Ze zei er eerst niets over en ik probeerde er vooral een beetje omheen te lullen maar op den duur stak ze toch van wal.![]()
Dat ze er niet blij mee is dat wij het doen, het hele gebeuren nog in de testfase zit, dat het een inslag op je gezondheid is, er doden vallen door het vaccin etc.
Als ik dit laatste invul voor Corona dan wordt dat dus weggeworpen.![]()
Dat ze ook niet wil dat pa en ma het doen.![]()
Ik heb het er maar bij gelaten dat ieder z’n eigen keuzes kan en mag maken en je elkaars beslissing moet respecteren.
Gelukkig liet ze het daar redelijk bij maar ik merkte dat ik er bloednerveus van werd en geïrriteerd. Jammer.
Maar juist voor zulke mensen is het fijn als er veel mensen om hen heen gevaccineerd zijn. Zodat de mensen die kans hebben op heftige reacties kunnen kiezen om niet te vaccineren en toch enigszins beschermd zijn.quote:Op maandag 14 juni 2021 15:49 schreef pinquit het volgende:
Lijkt me lastig venco, als er mensen zo dicht bij je zo zijnzeker als ze ook nog je ouders erbij betrekt
Mijn moeder neemt hem ook niet, is absoluut geen wappie of corona-ontkenner, maar ze vindt het gewoon heel eng omdat ze in het verleden superheftig op verschillende vaccinaties heeft gereageerd. Ze is gewoon echt bang om superziek te worden en dood te gaan.
Ik vind dat jammer, maar ook gewoon weer begrijpelijk als je eerder zo'n reactief lijf hebt gehad.
Heb je ze in zo'n chloordrijver?quote:Op maandag 14 juni 2021 17:17 schreef Hupje het volgende:
Zwembad vraagje: wij gebruikten altijd mini chloor tabletten maar hadden ook een pot gewoon formaat. Die zitten nu in het zwembad, maar lossen niet op? De pomp staat aan en het water is ook niet te koud... Hoe kan dit?
Ja, maar ze lijken totaal niet kleiner geworden in 24 uur... en ook met de handen brokkelt er onder water niks af.quote:Op maandag 14 juni 2021 17:32 schreef Nijna het volgende:
Heb je ze in zo'n chloordrijver?
Ik heb alleen die mini dingen, gisteren 14 in die drijver gemieterd, het is net aan op pijl nu het chloorgehalte, dus vanavond nog maar wat erbij. Geen ervaring met die grote dingen.
Maar lijkt me dat die ook geleidelijk op moeten lossen...
Ik had vorig jaar ook per ongeluk de grote variant. Paste niet in m’n chloordrijver ook.. dus die heb ik (in een plastic zakje) kapot geslagen en in stukjes in de drijver gedaanquote:Op maandag 14 juni 2021 17:39 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ja, maar ze lijken totaal niet kleiner geworden in 24 uur... en ook met de handen brokkelt er onder water niks af.
Mijn schoonmoeder heeft in haar jeugd een hersenvliesontsteking gehad na een inenting. Zij heeft lang getwijfeld of ze deze zou pakken en dat snap ik wel. Gelukkig uiteindelijk wel gedaan.quote:Op maandag 14 juni 2021 15:49 schreef pinquit het volgende:
Lijkt me lastig venco, als er mensen zo dicht bij je zo zijnzeker als ze ook nog je ouders erbij betrekt
Mijn moeder neemt hem ook niet, is absoluut geen wappie of corona-ontkenner, maar ze vindt het gewoon heel eng omdat ze in het verleden superheftig op verschillende vaccinaties heeft gereageerd. Ze is gewoon echt bang om superziek te worden en dood te gaan.
Ik vind dat jammer, maar ook gewoon weer begrijpelijk als je eerder zo'n reactief lijf hebt gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet helemaal mee eens. Mijn zus neemt geen vaccinatie omdat ze niet mee wil doen aan ‘de hele poppenkast’. Hou toch op zeg.quote:Op maandag 14 juni 2021 16:52 schreef Vaiana het volgende:
Verder eens trouwens dat iedereen zijn eigen keuze moet maken, van beide kanten vind ik het niet oke om iemand over te halen naar een andere keuze. Het is fijn als er ruimte is om de verschillende afwegingen te bespreken, zonder waardeoordeel, maar het is gewoon vrije keuze en die vrijheid moet gekoesterd worden.
Mijn zus neemt het o.a niet omdat ze niet weet wat de langetermijn gevolgen zijn.quote:Op maandag 14 juni 2021 18:39 schreef amaranta het volgende:
Ik zag gisteren een live op TikTok van iemand die zich niet liet vaccineren omdat ze niet wist wat er in zat…
Maar wel al een paar keer Botox had gespoten. Zou ze daar wel exact van weten wat erin zit?
quote:Op maandag 14 juni 2021 18:33 schreef vencodark het volgende:
Even een andere gewetenskwestie.
Jullie hadden toch afgesproken niks samen te doen? Dus nee, zou ik niet lullig vinden. Als je bijv wel je broertje erbij had betrokken, maar alleen je zus niet, dan weer wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tof idee wel trouwens.
zijn de langetermijngevolgen van Botox wel bekend?quote:Op maandag 14 juni 2021 18:42 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn zus neemt het o.a niet omdat ze niet weet wat de langetermijn gevolgen zijn.
Prima argument, maar dat is niet de enige reden.
Maar ze heeft jaren gerookt, was iets van 5 jaar gestopt en onlangs weer begonnen.![]()
En daarvan kennen we allemaal de gevolgen.
Klopt en ik zou natuurlijk nooit mijn broertje betrekken en zus niet. Dat kan je niet maken.quote:Op maandag 14 juni 2021 18:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Jullie hadden toch afgesproken niks samen te doen? Dus nee, zou ik niet lullig vinden. Als je bijv wel je broertje erbij had betrokken, maar alleen je zus niet, dan weer wel.
Tof idee wel trouwens.
Niet dat ik weet.quote:Op maandag 14 juni 2021 18:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
zijn de langetermijngevolgen van Botox wel bekend?
Laat je hen een kwartet makenquote:Op maandag 14 juni 2021 19:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Klopt en ik zou natuurlijk nooit mijn broertje betrekken en zus niet. Dat kan je niet maken.![]()
Ja, het is ook tof. Wel een deadline want het jubileum is 3 juli.
Ik had vandaag iemand aan de lijn die vond dat ik haar tweede afspraak moest verzetten naar na twee weken na de eerste omdat ze ovuleerde tijdens de tweede afspraak. Ik moest echt mijn lachen inhouden. En mijn best doen niet te vragen waarom ze zich ging voortplanten.quote:Op maandag 14 juni 2021 16:16 schreef Vaiana het volgende:
Wat ik vooral bijzonder vind is dat ik hoor van mensen die geen vaccin willen omdat ze nog een kinderwens hebben. Terwijl ik geen enkele wetenschappelijke onderbouwing heb kunnen vinden dat er enige impact op de vruchtbaarheid is door het vaccin. Wèl dat de zaadkwaliteit van besmette mannen maandenlang sterk verslechterd na een besmetting, dus dat zou voor mij juist reden voor een vaccin zijn.
Dat gaat wel ver.quote:Op maandag 14 juni 2021 20:06 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik had vandaag iemand aan de lijn die vond dat ik haar tweede afspraak moest verzetten naar na twee weken na de eerste omdat ze ovuleerde tijdens de tweede afspraak. Ik moest echt mijn lachen inhouden. En mijn best doen niet te vragen waarom ze zich ging voortplanten.
Ok, ik was er idd wel vanuit gegaan dat er daadwerkelijk over nagedacht werd. Dit is wel heel erg simpel gedacht.quote:Op maandag 14 juni 2021 18:33 schreef LeSage het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens. Mijn zus neemt geen vaccinatie omdat ze niet mee wil doen aan ‘de hele poppenkast’. Hou toch op zeg.
En dat zeg ik dus ook tegen haar. ‘Hou op, loop niet te zeiken over de regels en als je er dan zo graag van af wil zijn, neem dat een vaccin.’
Wat raar, ik heb bij die kleintjes altijd het idee dat ze zo opgelost zijn.quote:Op maandag 14 juni 2021 17:39 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ja, maar ze lijken totaal niet kleiner geworden in 24 uur... en ook met de handen brokkelt er onder water niks af.
quote:Op maandag 14 juni 2021 18:33 schreef vencodark het volgende:
Even een andere gewetenskwestie.
Leuk idee heb je! Misschien is je zus jaloers dat je zoiets leuks bedacht hebt en zij niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En als iemand het verkeerd wil uitleggen of opvatten, doet diegene dat toch wel.
Er was geen afspraak om het samen te doen en je hebt ook niet 1 van beiden gevraagd mee te doen, dus lekker je eigen plan trekken!Vast wel... wordt al heel lang gebruikt ook in de geneeskunde om het onwillekeurig samentrekken van spieren te verminderen.quote:Op maandag 14 juni 2021 18:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
zijn de langetermijngevolgen van Botox wel bekend?
Het werkt een aantal maanden en dan wordt de werking minder
En is behoorlijk giftig.Fake it till you make it...
Mijn broer is ook zo. Heeft mijn ouders nog proberen over over te halen hem niet te nemen en kreeg daar mijn vader ook wel in mee (die echt forse prikangst heeft). En de dood hoort bij het leven als je corona krijgt maar hij heeft wel heel veel verhalen over mensen die plots dood neervallen door hun prik.quote:Op maandag 14 juni 2021 15:20 schreef vencodark het volgende:
Nou, mijn Corona-sceptische bijna-wappie zus was hier.![]()
Ze vroeg of we ook al onze vaccinatieuitnodiging hadden gehad en ik heb dus vertelt dat we ons beide laten vaccineren.
Ze zei er eerst niets over en ik probeerde er vooral een beetje omheen te lullen maar op den duur stak ze toch van wal.![]()
Dat ze er niet blij mee is dat wij het doen, het hele gebeuren nog in de testfase zit, dat het een inslag op je gezondheid is, er doden vallen door het vaccin etc.
Als ik dit laatste invul voor Corona dan wordt dat dus weggeworpen.![]()
Dat ze ook niet wil dat pa en ma het doen.![]()
Ik heb het er maar bij gelaten dat ieder z’n eigen keuzes kan en mag maken en je elkaars beslissing moet respecteren.
Gelukkig liet ze het daar redelijk bij maar ik merkte dat ik er bloednerveus van werd en geïrriteerd. Jammer.
+1 op deze hele post.quote:Op maandag 14 juni 2021 23:15 schreef kwakz0r het volgende:
Ik snap dan weer de angst om langetermijngevolgen niet zo …
Het vaccin zelf is snel uit je lichaam en wat overblijft is hetzelfde als bij alle vaccinaties: een getraind immuunsysteem. En met andere vaccinaties zijn al tientallen jaren ervaring.
Dat over de vruchtbaarheid is ooit de wereld in geholpen door mensen zoals Willem Engel en echt nergens op gebaseerd.
Als je bang bent voor de prik zelf kan je dat op locatie gewoon aangeven en dan nemen ze vaak extra tijd voor je en helpen je
Dat weten ze vrij precies: botulinetoxine, een neurotoxische stof die wordt afgescheiden door bacteriën, en oh ja, dat is de meest giftige stof die er bestaat. Het stofje legt de signaaloverdracht naar je spieren plat en helpt zo tegen rimpels (of, zoals Nijna noemt, bij ernstige spasticiteit). Klinkt reuze gezellig en onschuldig allemaalquote:Op maandag 14 juni 2021 18:39 schreef amaranta het volgende:
Ik zag gisteren een live op TikTok van iemand die zich niet liet vaccineren omdat ze niet wist wat er in zat…
Maar wel al een paar keer Botox had gespoten. Zou ze daar wel exact van weten wat erin zit?
Het lijkt een nieuwe 'autisme-mythe' te gaan worden, met een beetje mazzel komen we nooit van dat soort hardnekkige flauwekul afquote:Op maandag 14 juni 2021 23:15 schreef kwakz0r het volgende:
Dat over de vruchtbaarheid is ooit de wereld in geholpen door mensen zoals Willem Engel en echt nergens op gebaseerd.
jamaaar dat is helemaal natuurlijk want wordt gemaakt door bacteriën.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 07:15 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat weten ze vrij precies: botulinetoxine, een neurotoxische stof die wordt afgescheiden door bacteriën, en oh ja, dat is de meest giftige stof die er bestaat. Het stofje legt de signaaloverdracht naar je spieren plat en helpt zo tegen rimpels (of, zoals Nijna noemt, bij ernstige spasticiteit). Klinkt reuze gezellig en onschuldig allemaal![]()
Ik zou de kant van de huisarts weleens willen horen.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 09:03 schreef oh-oh het volgende:
Die van gisteren beweerde bij hoog en laag dat de ha had gezegd dat ze vanwege de kinderwens de eerste 14 weken van de zwangerschap geen vaccin mocht krijgen en dat het wel voor dr volgende eisprong 2 x mocht gebeuren met een interval van maar 2 weken ertussen. En dan op een toon alsof ik achterlijk ben. Ja ja.
Ik droomde dat mijn bovenarm vol zweren en pus zatquote:Op dinsdag 15 juni 2021 09:24 schreef Burdie het volgende:
Pfff, nauwelijks geslapen vannacht, en één keer in blinde paniek wakker geworden na een nachtmerrie. Heb toch iets ergere prikangst dan ik dacht![]()
.
In het begin van de vaccinatiecampagne werd inderdaad voorzichtigheid geadviseerd in de zwangerschap (concreet: alleen vaccinatie overwegen bij zwangeren die vanwege onderliggend lijden of hun beroep een hoger risico op ernstige COVID-19 hebben). En men is in het eerste trimester dan vaak nóg voorzichtiger dan daarbuiten, omdat eventuele aangeboren afwijkingen (als daar een verhoogd risico op zou zijn) dan ontstaan.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 09:29 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik zou de kant van de huisarts weleens willen horen.
Een beetje luchtigheid op scholen mag wel. Hier 4 gevallen in de stad per dag, en dan zet je alles zo op slot. Mijn kind zit nu, tegen het advies van school in, op de externe plusklas. Dat mocht ook eigenlijk niet. Nu mag hij vanmiddag niet terug naar school en moet ik hem eigenlijk ook nog een sneltest laten doen. Naja, ik haal hem straks onder protest naar huis, en die sneltest doet hij niet. Dat heeft echt nog geen zin. De directrice kwam gisteren me nog even persoonlijk opzoeken op het plein, die kon zich ook wel vinden in mijn besluit. Ze had alleen wat ouders die echt wil dat die bubbels blijven (bijna ten koste van de eindmusical). Dus de directrice zit echt in een spagaat wat dat betreft.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 09:35 schreef mefke79 het volgende:
Wij kregen vanochtend om 7.10 een berichtje. Juf ziek, geen vervanging te regelen en of we het betreffende kind maar weer thuis wilden houden. Voor de vierde keer geloof ik. Ik ben er wel echt zo klaar mee, die stomme bubbels. Geluk bij een ongeluk, het is de oudste. Die werkt vrij zelfstandig en is rustig en zit nu dus bij mij in mijn klas (mbo) tot de lunch en dan komt zijn vader hem oppikken. Kon hij toch een ochtend op locatie aan het werk, je knutselt wat lastig aan een elektrische bus in onze straat.
Sinds gisteren hebben ze wel de afspraak dat de kinderen ipv een kwartier weer een half uur naar buiten mogen en dan maar twee bubbels bij elkaar. Maar wat mij betreft heffen ze die bubbels nu heel snel op, heeft oudste nog een paar weken 'normaal' onderwijs voordat hij naar de brugklas gaat. Hij mist het zo om door school te lopen en telkens andere gezichten te zien.
Dat bedoelde ik dus ook met mijn post te zeggen.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 09:51 schreef oh-oh het volgende:
Joh die zat gewoon haar zin door te drijven hoor ik geloof helemaal niet dat haar ha dat zo gezegd heeft. En als ze het echt zo graag niet wil dan slaat ze maar een eisprong over, please
Wie weet kwam het hier wel vandaan.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 09:38 schreef Viv het volgende:
[..]
In het begin van de vaccinatiecampagne werd inderdaad voorzichtigheid geadviseerd in de zwangerschap (concreet: alleen vaccinatie overwegen bij zwangeren die vanwege onderliggend lijden of hun beroep een hoger risico op ernstige COVID-19 hebben). En men is in het eerste trimester dan vaak nóg voorzichtiger dan daarbuiten, omdat eventuele aangeboren afwijkingen (als daar een verhoogd risico op zou zijn) dan ontstaan.
Mogelijk was die huisarts niet op de hoogte van de laatste inzichten.
Haar homeopathische arts zeker.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 09:03 schreef oh-oh het volgende:
Die van gisteren beweerde bij hoog en laag dat de ha had gezegd dat ze vanwege de kinderwens de eerste 14 weken van de zwangerschap geen vaccin mocht krijgen en dat het wel voor dr volgende eisprong 2 x mocht gebeuren met een interval van maar 2 weken ertussen. En dan op een toon alsof ik achterlijk ben. Ja ja.
quote:Op dinsdag 15 juni 2021 10:16 schreef oh-oh het volgende:
Maar goed ik had er net een die mijn naam wilde weten en de GGD ging mailen dat ze me opslag moesten geven
Ik wilde dat ook doen met de mevrouw die mij hielp.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 10:16 schreef oh-oh het volgende:
Maar goed ik had er net een die mijn naam wilde weten en de GGD ging mailen dat ze me opslag moesten geven
Oh ja, het "het is natuurlijk dus het kan geen kwaad" argumentquote:Op dinsdag 15 juni 2021 08:36 schreef Elleska het volgende:
[..]
jamaaar dat is helemaal natuurlijk want wordt gemaakt door bacteriën.
Zo'n fascinerend argument idd.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 11:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh ja, het "het is natuurlijk dus het kan geen kwaad" argument
Ik vroeg ooit ergens wat er in een product zat en dat wist ze niet helemaal maaaaarrrr het was natuurlijk en dus kon het geen kwaad.
Waarop ik reageerde met "Cocaïne is ook natuurlijk, maar ik wil niet dat je het in mijn lichaam spuit".
Daar stond het blondtje![]()
Ja, dat idd... wat een mooie voorraad "ik wil volledig gevaccineerd op vakantie" excuses bij elkaarquote:Op dinsdag 15 juni 2021 09:29 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik zou de kant van de huisarts weleens willen horen.
Ja idd, zulke mensen doen net alsof je ieder besje en iedere paddestoel in het bos zou kunnen etenquote:Op dinsdag 15 juni 2021 11:08 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Zo'n fascinerend argument idd.Legio giftige planten en dieren, maar het is wel natuurlijk!
Ik vind dit wel een onnodige reactie, eigenlijk. Genoeg mensen die met smart wachten op een eisprong. Een kinderwens kan ook ontzettend lang duren. Ik snap het wel, als iemand dat als persoonlijke reden gebruikt. Al helemaal als een arts daar iets over heeft gezegd.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 09:51 schreef oh-oh het volgende:
Joh die zat gewoon haar zin door te drijven hoor ik geloof helemaal niet dat haar ha dat zo gezegd heeft. En als ze het echt zo graag niet wil dan slaat ze maar een eisprong over, please
Daar staan die mensen geen seconde bij stil.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 11:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja idd, zulke mensen doen net alsof je ieder besje en iedere paddestoel in het bos zou kunnen eten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |