abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:48:39 #251
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_199922488
Zou het effectiviteitspercentage zo laag zijn omdat er inmiddels meer virusvarianten in omloop zijn (en kan het dan ook zo zijn dat het % van Az, Moderna etc ook daalt)?
pi_199922518
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:48 schreef Aventura het volgende:
Zou het effectiviteitspercentage zo laag zijn omdat er inmiddels meer virusvarianten in omloop zijn (en kan het dan ook zo zijn dat het % van Az, Moderna etc ook daalt)?
Novavax bijvoorbeeld scoort nog steeds meer dan 90%.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 09:53:15 #253
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199922545
Pfizer en Moderna zijn zo nog meer indrukwekkend, zo snel en zo effectief nog steeds.
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:56:12 #254
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_199922592
Ik heb dus meegedaan aan de studie van CureVac. Er is heel slecht gecommuniceerd over de voortgang en de resultaten, en ook over wat te doen als er voor jou als deelnemer al een geregistreerd vaccin beschikbaar kwam (wat inmiddels voor ik denk 90% van de deelnemers geldt, namelijk voor iedereen ouder dan 21). Ik heb mij inmiddels al laten deblinderen en ik had het placebo. En dat vind ik achteraf natuurlijk prima.
  donderdag 17 juni 2021 @ 10:32:09 #255
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199923087
Via digid inlog krijg ik geen sms om in te loggen en via de telefoon zit je in een wachtmenu waar geen tijdsindicatie gegeven wordt en de verbinding na 25 minuten wordt verbroken.

Wat een zooitje dit.

One does not simply make a vaccinatie afspraak.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199923146
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:32 schreef Red_85 het volgende:
Via digid inlog krijg ik geen sms om in te loggen en via de telefoon zit je in een wachtmenu waar geen tijdsindicatie gegeven wordt en de verbinding na 25 minuten wordt verbroken.

Wat een zooitje dit.

One does not simply make a vaccinatie afspraak.
Zou sowieso de DigId app installeren ipv sms te gebruiken. SMS two-factor is gewoon ruk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 17 juni 2021 @ 10:41:10 #257
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199923203
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zou sowieso de DigId app installeren ipv sms te gebruiken. SMS two-factor is gewoon ruk.
Werkt anders overal prima hier, behalve bij de vaccinatie afspraak.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 17 juni 2021 @ 11:01:30 #258
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199923527
Ben je er eindelijk door zijn alle opties die gegeven worden geen optie en worden de telefonisten ook ernstig beperkt.

Dan voorlopig niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 11:28:04 #259
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199923863
twitter
pi_199925803
Zijn mensen er hier in geslaagd hun gemaakte afspraak te verzetten? Een vriendin heeft net een afspraak gemaakt maar de eerste optie was op 6 juli, hier een half uur met de trein vandaan. Vroeg me af of ze later misschien een afspraak dichter in de buurt zou kunnen krijgen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 17 juni 2021 @ 15:59:55 #261
338319 ZarB
Piña colada
pi_199928538
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:32 schreef JohnDDD het volgende:
Zijn mensen er hier in geslaagd hun gemaakte afspraak te verzetten? Een vriendin heeft net een afspraak gemaakt maar de eerste optie was op 6 juli, hier een half uur met de trein vandaan. Vroeg me af of ze later misschien een afspraak dichter in de buurt zou kunnen krijgen.
Bellen met de ggd
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199932776
Ow ow


Vaccinatiebewijs voor honderdduizenden mogelijk niet op tijd door registratieproblemen

https://nos.nl/l/2385516
pi_199933297
Er staat een behoorlijke fout in de openingspost. Sanofi-GSK is een recombinant eiwitvaccin, geen mRNA. Dat maakt het des te jammerder dat het niet allang op de markt is gebracht, omdat je dat met een gerust hart kunt pakken omdat mogelijke langetermijneffecten gegarandeerd afwezig zullen blijven.
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 20:15:32 #264
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199933389
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 20:10 schreef Helikopterpilootje het volgende:
Er staat een behoorlijke fout in de openingspost. Sanofi-GSK is een recombinant eiwitvaccin, geen mRNA. Dat maakt het des te jammerder dat het niet allang op de markt is gebracht, omdat je dat met een gerust hart kunt pakken omdat mogelijke langetermijneffecten gegarandeerd afwezig zullen blijven.
Zo zo te zien zijn ze met beide bezig
https://www.sanofi.com/en(...)didates/mrna-vaccine
pi_199934233
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 20:15 schreef Momo het volgende:

[..]

Zo zo te zien zijn ze met beide bezig
https://www.sanofi.com/en(...)didates/mrna-vaccine
Dat kan, maar het vaccin dat Nederland bij hen heeft besteld is toch echt een recombinant eiwitvaccin.
  donderdag 17 juni 2021 @ 21:29:23 #266
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199935171
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 20:10 schreef Helikopterpilootje het volgende:
Er staat een behoorlijke fout in de openingspost. Sanofi-GSK is een recombinant eiwitvaccin, geen mRNA. Dat maakt het des te jammerder dat het niet allang op de markt is gebracht, omdat je dat met een gerust hart kunt pakken omdat mogelijke langetermijneffecten gegarandeerd afwezig zullen blijven.
Best wel ingewikkelde materie waar je "gerust' sws alle kanten mee op kunt omdat men met woorden niet precies kan duiden wat men daarmee beoogd. Recombinant wil imo niet veel meer zeggen dan dat het middel aansluit op of in mensen.

Of het ("kant en klare") antigeen van een subeenheidvaccin veiliger is dan zelf (eigen) SpikeEiwitten in lichaamscellen (via mRNA/vectoren) aanmaken, vind ik in deze fase discutabel. Vooral omdat (lange)termijnervaring zowel qua draagstoffen als die van duurzame (uit)werking ook hier totaal ontbreekt.

Het "voordeel" van subeenheden lijkt mij vooral aanvullend van aard omdat ze wellicht tegemoet kunnen komen aan mensen die niet in staan (willen) zijn om zelf de "SpikeEiwitten" (aan) te maken en dan dus toch zo kunnen worden behandeld om afweer te ontwikkelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_199935552
quote:
12s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:29 schreef Vallon het volgende:

[..]

Best wel ingewikkelde materie waar je "gerust' sws alle kanten mee op kunt omdat men met woorden niet precies kan duiden wat men daarmee beoogd. Recombinant wil imo niet veel meer zeggen dan dat het middel aansluit op of in mensen.

Of het ("kant en klare") antigeen van een subeenheidvaccin veiliger is dan zelf (eigen) SpikeEiwitten in lichaamscellen (via mRNA/vectoren) aanmaken, vind ik in deze fase discutabel. Vooral omdat (lange)termijnervaring zowel qua draagstoffen als die van duurzame (uit)werking ook hier totaal ontbreekt.

Het "voordeel" van subeenheden lijkt mij vooral aanvullend van aard omdat ze wellicht tegemoet kunnen komen aan mensen die niet in staan (willen) zijn om zelf de "SpikeEiwitten" (aan) te maken en dan dus toch zo kunnen worden behandeld om afweer te ontwikkelen.
Is niet discutabel, er zijn namelijk mogelijke problemen (ook al is de kans klein) met mRNA-vaccins die een eiwitvaccin simpelweg niet kán hebben. De aanmaak van het spike-eiwit kan namelijk uit de hand lopen.

Of het gebeurt is een 2e, maar dat is bij een eiwitvaccin uitgesloten, je krijgt daar een kant en klare dosis van een beperkte hoeveelheid eiwitten ingespoten, heeft je lichaam die weggewerkt dan kan er simpelweg niets meer gebeuren.

Wat mRNA- en vectorvaccins doen, is van jouw lichaam op cellulair niveau een fabriek maken voor lichaamsvreemde eiwitten. De exacte risico's op lange termijn zijn totaal onbekend. De kans is groot dat het meevalt, de kans dat het óf in zeldzame gevallen, óf zelfs bij het gros van de mensen, totaal uit de hand loopt, is klein, maar is groter dan 0.

En die kans is dus exact 0 bij een eiwitvaccin danwel een klassiek vaccin met geïnactiveerd virus.
  donderdag 17 juni 2021 @ 22:33:49 #268
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199937188
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:43 schreef Helikopterpilootje het volgende:

[..]

Is niet discutabel, er zijn namelijk mogelijke problemen (ook al is de kans klein) met mRNA-vaccins die een eiwitvaccin simpelweg niet kán hebben. De aanmaak van het spike-eiwit kan namelijk uit de hand lopen.

Of het gebeurt is een 2e, maar dat is bij een eiwitvaccin uitgesloten, je krijgt daar een kant en klare dosis van een beperkte hoeveelheid eiwitten ingespoten, heeft je lichaam die weggewerkt dan kan er simpelweg niets meer gebeuren.

Wat mRNA- en vectorvaccins doen, is van jouw lichaam op cellulair niveau een fabriek maken voor lichaamsvreemde eiwitten. De exacte risico's op lange termijn zijn totaal onbekend. De kans is groot dat het meevalt, de kans dat het óf in zeldzame gevallen, óf zelfs bij het gros van de mensen, totaal uit de hand loopt, is klein, maar is groter dan 0.

En die kans is dus exact 0 bij een eiwitvaccin danwel een klassiek vaccin met geïnactiveerd virus.
Ik snap je betoog maar het is het als "voor- of nadeel" belichten voor een doel vanuit een bepaalde veronderstelling waarbij "simpelheid' van kansen niets zeggen over de uitwerking bij een individu zelf.

Ik ben het met je eens dat subunitvaccins "conventioneler" opereren omdat ze lichaamscellen niet "oneigenlijk" gebruiken om daarmee immuniteit te veroorzaken. Dat oneigenlijke is dan weer met welk doel men voor ogen heeft.

NB: lichaamsvreemde "eiwitten" (of beter aminozuren) gebruiken, heeft trouwens ook een functionele reden dat onze cellen ze juist (zoals bij mRNA & vector niet) kunnen "herkennen" als onwenselijk zodat die cellen - voor de gek gehouden - dan "braaf" lichaamsvreemde Spikes gaan fabriceren. Spikes die net zo lichaamsvreemd zijn als eitwitversies die via/door subunit-eitwitten als antigeen worden aangeboden.

Kern van preventief toegediende vaccins die een genetische modificatie als oorsprong hebben; is dat de toekomst het zal leren. Het is nu volstrekt onbekend wat vaccinatie op deze ongeëvenaarde wereldschaal op termijn in medisch, sociaal en maatschappelijk opzicht gaat teweegbrengen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_199937578
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:32 schreef JohnDDD het volgende:
Zijn mensen er hier in geslaagd hun gemaakte afspraak te verzetten? Een vriendin heeft net een afspraak gemaakt maar de eerste optie was op 6 juli, hier een half uur met de trein vandaan. Vroeg me af of ze later misschien een afspraak dichter in de buurt zou kunnen krijgen.
Mij is het niet gelukt. Werden op de dichtstbijzijnde locaties niet genoeg geleverd.

Gewoon elke dag bellen. Misschien heeft je vriendin wel mazzel :)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 08:56:01 #270
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199940443
twitter
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 11:23:10 #271
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199942020
twitter

Een tip voor mensen uit de Rotterdam regio nog zonder prik
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 16:49:59 #272
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199946461
twitter
pi_199946907
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:56 schreef Aventura het volgende:
Ik heb dus meegedaan aan de studie van CureVac. Er is heel slecht gecommuniceerd over de voortgang en de resultaten, en ook over wat te doen als er voor jou als deelnemer al een geregistreerd vaccin beschikbaar kwam (wat inmiddels voor ik denk 90% van de deelnemers geldt, namelijk voor iedereen ouder dan 21). Ik heb mij inmiddels al laten deblinderen en ik had het placebo. En dat vind ik achteraf natuurlijk prima.
Hoe verliep die communicatie dan? Ik deed (doe nog steeds) mee aan de Oxford trial, vul nog steeds wekelijks mijn vragenlijst in, we kregen elke keer als er een publicatie was een email ook. Hebben vaak emails gekregen met aanpassing in de Information Sheet, waarbij de aanpassingen in geel aangegeven waren (vaak waren die maar miniem). Ze waren wel wat laat om info te geven wat te doen als je een vaccin aangeboden kreeg, maar omdat deelnemers <56 waren, was dat op zich nog wel ruim op tijd eigenlijk. In maart kregen we een 3e prik aangeboden, die zeker het vaccin was. Een week later werden we unblinded, en toen kreeg je te horen wat de eerste twee prikken waren (voor mij april en augustus vorig jaar). Was het de eerste keer vaccin, dan kreeg je de 2e prik 3 maanden later, was het de 3e dan was je klaar (wel nog bloed geven na 1 maand en 3/6 maanden voor analyseren antistoffen en dergelijk).
De opzet was rommelig omdat het verschillende keren aangepast is (van 1, naar 2, naar 3 prikken), maar de communicatie wel goed, vind ik. Een kniesoor zou zeuren over de vergoeding, die is gebaseerd op het aantal bezoeken, en dat was in eerste instantie 6 bezoeken voor mij (screening, prik, 1 week, 1 maand, 3 maanden, 6 maanden), maar zijn er inmiddels 11 geweest en nog 1 of 2 te gaan (12 maanden na laatste prik is optioneel).
pi_199948364
twitter
  vrijdag 18 juni 2021 @ 20:16:18 #275
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_199949474
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 17:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Hoe verliep die communicatie dan? Ik deed (doe nog steeds) mee aan de Oxford trial, vul nog steeds wekelijks mijn vragenlijst in, we kregen elke keer als er een publicatie was een email ook. Hebben vaak emails gekregen met aanpassing in de Information Sheet, waarbij de aanpassingen in geel aangegeven waren (vaak waren die maar miniem). Ze waren wel wat laat om info te geven wat te doen als je een vaccin aangeboden kreeg, maar omdat deelnemers <56 waren, was dat op zich nog wel ruim op tijd eigenlijk. In maart kregen we een 3e prik aangeboden, die zeker het vaccin was. Een week later werden we unblinded, en toen kreeg je te horen wat de eerste twee prikken waren (voor mij april en augustus vorig jaar). Was het de eerste keer vaccin, dan kreeg je de 2e prik 3 maanden later, was het de 3e dan was je klaar (wel nog bloed geven na 1 maand en 3/6 maanden voor analyseren antistoffen en dergelijk).
De opzet was rommelig omdat het verschillende keren aangepast is (van 1, naar 2, naar 3 prikken), maar de communicatie wel goed, vind ik. Een kniesoor zou zeuren over de vergoeding, die is gebaseerd op het aantal bezoeken, en dat was in eerste instantie 6 bezoeken voor mij (screening, prik, 1 week, 1 maand, 3 maanden, 6 maanden), maar zijn er inmiddels 11 geweest en nog 1 of 2 te gaan (12 maanden na laatste prik is optioneel).
er is 1 x een aanpassing geweest in het infosheet, die kreeg ik dan voorgelegd ter ondertekening toen ik er was was voor bezoek. En 1 keer kwam er een aanhangsel waarbij werd ingegaan op de situatie waarbij de deelnemer in aanmerking kwam voor een geregistreerd vaccin. Qua formulering was dat duidelijk gericht op de situatie voor mensen uit een risicogroep die voorrang zouden kunnen krijgen. Het lijkt er heel erg op dat de onderzoekers erop rekenden dat het middel eerder goedgekeurd zou zijn dan dat een geregistreerd vaccin beschikbaar zou zijn voor de gemiddelde deelnemer. Met betrekking tot de voortgang van de studie zelf is er nooit ook maar een enkele mail gestuurd. Maar dat is wel AMC waar ik het over heb. Ik begreep dat onderzoeksteams in bv Alkmaar en Utrecht wel gecommuniceerd hebben. Maar in Amsterdam echt zwaar waardeloos. Ik ben dus nu uit de studie gestapt. Twee weken geleden getekend en ik heb gewoon niks meer gehoord. Maar ook bv toen van de week iets bekend werd over de effectiviteit is helemaal niks gecommuniceerd. Ik heb dat net als ieder ander in het nieuws moeten lezen.
pi_199949709
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 20:16 schreef Aventura het volgende:

[..]

er is 1 x een aanpassing geweest in het infosheet, die kreeg ik dan voorgelegd ter ondertekening toen ik er was was voor bezoek. En 1 keer kwam er een aanhangsel waarbij werd ingegaan op de situatie waarbij de deelnemer in aanmerking kwam voor een geregistreerd vaccin. Qua formulering was dat duidelijk gericht op de situatie voor mensen uit een risicogroep die voorrang zouden kunnen krijgen. Het lijkt er heel erg op dat de onderzoekers erop rekenden dat het middel eerder goedgekeurd zou zijn dan dat een geregistreerd vaccin beschikbaar zou zijn voor de gemiddelde deelnemer. Met betrekking tot de voortgang van de studie zelf is er nooit ook maar een enkele mail gestuurd. Maar dat is wel AMC waar ik het over heb. Ik begreep dat onderzoeksteams in bv Alkmaar en Utrecht wel gecommuniceerd hebben. Maar in Amsterdam echt zwaar waardeloos. Ik ben dus nu uit de studie gestapt. Twee weken geleden getekend en ik heb gewoon niks meer gehoord. Maar ook bv toen van de week iets bekend werd over de effectiviteit is helemaal niks gecommuniceerd. Ik heb dat net als ieder ander in het nieuws moeten lezen.
Dat laatste kan wel beter ja, wij kregen een mail als er dus een nieuwe publicatie of groot nieuws was. Ook in het begin een mail over contact met pers omdat een dag na de eerste vaccinatie (april vorig jaar), diegene het getwitterd had, en er verhalen rondgingen dat ze dood was. Daar belde de zus van mijn vriendin, uit de VS, mijn vriendin over op zondag (donderdag was de eerste prik geweest). Die zus is een anti-vaxxer en had dus al het verhaal gehoord dat die meid overleden was (wat uiteraard niet waar was).
Het lijkt me wel lastig om bij iedereen afzonderlijk regelmatig individuele mails te sturen, je hebt het wel over tienduizenden deelnemers.
Maar de stemming zal gedurende het onderzoek (ze doen interim checks) ook behoorlijk afgekoeld zijn, gezien de resultaten.
pi_200003221
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 07:16 schreef Momo het volgende:
Duits coronavaccin CureVac slechts voor 47 procent effectief
Het coronavaccin van de Duitse biofarmaceut CureVac is in de laatste proef slechts 47 procent effectief gebleken tegen het coronavirus, heeft het bedrijf woensdagavond laten weten. Daarmee voldoet het vaccin nog niet aan de gestelde criteria en komt de levering van miljoenen coronavaccins aan Europese lidstaten mogelijk in gevaar. Het bedrijf verwachtte in het vierde kwartaal vaccins te gaan leveren.

De wereldgezondheidsorganisatie WHO ziet graag een effectiviteit van 70 procent voor een coronavaccin. De Europese Unie heeft een bestelling van 450 miljoen doses van het CureVac-vaccin uitstaan, mits dat wordt goedgekeurd. Daarvan zouden er zo'n 8,7 miljoen naar Nederland gaan.

Het vaccin met de naam CVnCoV is getest op ongeveer 40.000 proefpersonen in Europa en Latijns-Amerika. "In de ongekende context van ten minste dertien virusvarianten die circuleren binnen de onderzoekspopulatie, had CVnCoV een tussentijdse vaccineffectiviteit van 47 procent tegen de ziekte van COVID-19 voor alle varianten. Daarmee voldeed het niet aan de vooraf gespecificeerde succescriteria", aldus CureVac in een verklaring.
Ik weet nog dat er een beetje gedoe was om de prijs van Pfizer/BioNtech en Moderna (rond de ¤20-25 dacht ik) maar het is het uiteindelijk gewoon meer dan waard gebleken. Qua effectiviteit maar ook qua leveringen gewoon top, bij de anderen toch een stuk meer gedoe. Vaccins die de trials niet halen (Pasteur, CureVac) of de productie maar niet lekker op gang kregen (AZ, Janssen).

En uiteindelijk is die ¤20-25 tov ¤5 gewoon wisselgeld als je het afzet tegen de kosten van de maatregelen.
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 01:23:45 #278
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200003285
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 00:56 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik weet nog dat er een beetje gedoe was om de prijs van Pfizer/BioNtech en Moderna (rond de ¤20-25 dacht ik) maar het is het uiteindelijk gewoon meer dan waard gebleken. Qua effectiviteit maar ook qua leveringen gewoon top, bij de anderen toch een stuk meer gedoe. Vaccins die de trials niet halen (Pasteur, CureVac) of de productie maar niet lekker op gang kregen (AZ, Janssen).

En uiteindelijk is die ¤20-25 tov ¤5 gewoon wisselgeld als je het afzet tegen de kosten van de maatregelen.
Dat soort prijzen hebben wij niet betaald, volgens mij, de inkoop via de EU zit ver beneden die prijzen:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)prijs-kosten-duurste

Goedkoopste 1,78 per dosis, duurste 14,68, respectievelijk AZ en Moderna. CureVac zou rond de 10 euro per dosis kosten, Pfizer is 12 euro.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200003297
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 01:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat soort prijzen hebben wij niet betaald, volgens mij, de inkoop via de EU zit ver beneden die prijzen:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)prijs-kosten-duurste

Goedkoopste 1,78 per dosis, duurste 14,68, respectievelijk AZ en Moderna. CureVac zou rond de 10 euro per dosis kosten, Pfizer is 12 euro.
Dat moet neem ik aan, afgezien van Janssen, nog x2 toch?
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 01:34:25 #280
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200003302
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 01:31 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat moet neem ik aan, afgezien van Janssen, nog x2 toch?
Ah, dat is een goed punt van jou, inderdaad. Dat is de prijs per dosis inderdaad.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 08:03:07 #281
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200004130
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 00:56 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik weet nog dat er een beetje gedoe was om de prijs van Pfizer/BioNtech en Moderna (rond de ¤20-25 dacht ik) maar het is het uiteindelijk gewoon meer dan waard gebleken. Qua effectiviteit maar ook qua leveringen gewoon top, bij de anderen toch een stuk meer gedoe. Vaccins die de trials niet halen (Pasteur, CureVac) of de productie maar niet lekker op gang kregen (AZ, Janssen).

En uiteindelijk is die ¤20-25 tov ¤5 gewoon wisselgeld als je het afzet tegen de kosten van de maatregelen.
Uiteindelijk vallen de kosten voor de aanschaf van vaccins in het niet met de kosten voor het opzetten van priklocaties, huur, personeel en andere overheadskosten. Zeker in landen met hoge lonen als Nederland.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200004915
Vorige week woensdag gevaccineerd, maar staat nog niks op mijn RIVM, netjes wel :')
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 09:49:39 #283
5428 crew  miss_sly
pi_200005124
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:29 schreef Shaar12 het volgende:
Vorige week woensdag gevaccineerd, maar staat nog niks op mijn RIVM, netjes wel :')
Ik ben drie weken geleden gevaccineerd en dat staat ook nog niet in mijn.rivm.
Het kan even duren, hebben ze aangegeven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200005460
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben drie weken geleden gevaccineerd en dat staat ook nog niet in mijn.rivm.
Het kan even duren, hebben ze aangegeven.
Op zich begrijpelijk dat het druk is. Tegelijkertijd kun je wachten op de volgende rel als de vaccinatiegegevens er straks niet zijn en mensen zich daardoor alsnog moeten laten testen voordat ze op vakantie kunnen.
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 10:26:25 #285
5428 crew  miss_sly
pi_200005499
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:21 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Op zich begrijpelijk dat het druk is. Tegelijkertijd kun je wachten op de volgende rel als de vaccinatiegegevens er straks niet zijn en mensen zich daardoor alsnog moeten laten testen voordat ze op vakantie kunnen.
Ik heb begrepen dat er voor het Europees certificaat neit alleen in de RIVM-database wordt gezocht, maar ook in die van de GGD. Dus iedereen die door de GGD is gevaccineerd, zou sowieso safe zijn daarvoor.
Zulke problemen doen zich wel voor door mensen die door huisartsen of zo gevaccineerd zijn, meen ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 juni 2021 @ 10:50:55 #286
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200005777
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat er voor het Europees certificaat neit alleen in de RIVM-database wordt gezocht, maar ook in die van de GGD. Dus iedereen die door de GGD is gevaccineerd, zou sowieso safe zijn daarvoor.
Zulke problemen doen zich wel voor door mensen die door huisartsen of zo gevaccineerd zijn, meen ik.
Klopt. En de GGD database wordt bevraagd, dus ook als het niet in het GGD portaal te zien is kan het gewoon ontsloten worden naar de corona check app.

Huisartsen en zorginstellingen waar medewerkers zijn gevaccineerd zijn grote probleemdossiers. Daar wordt per 1-7 een portaal voor actief waar de registratie opnieuw gedaan kan worden om zo te kunnen ontsluiten naar de app, om een vaccinatiebewijs van te kunnen fabriceren.

De app is er al, voor testgegevens (testen voor toegang). Per 24-6 wordt ook de vaccinatiebewijsfunctie live gezet.
Ben benieuwd!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 11:21:20 #287
5428 crew  miss_sly
pi_200006149
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:50 schreef Molo het volgende:

[..]

Klopt. En de GGD database wordt bevraagd, dus ook als het niet in het GGD portaal te zien is kan het gewoon ontsloten worden naar de corona check app.

Huisartsen en zorginstellingen waar medewerkers zijn gevaccineerd zijn grote probleemdossiers. Daar wordt per 1-7 een portaal voor actief waar de registratie opnieuw gedaan kan worden om zo te kunnen ontsluiten naar de app, om een vaccinatiebewijs van te kunnen fabriceren.

De app is er al, voor testgegevens (testen voor toegang). Per 24-6 wordt ook de vaccinatiebewijsfunctie live gezet.
Ben benieuwd!
Ik ben benieuwd of en hoe het gaat werken, hoewel ik er zelf denk ik geen gebruik van ga maken. Ik wil niet meedoen aan tvt en ga niet naar het buitenland op vakantie. Ben benieuwd waar ze het verder voor in willen zetten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 juni 2021 @ 11:23:52 #288
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200006186
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 11:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of en hoe het gaat werken, hoewel ik er zelf denk ik geen gebruik van ga maken. Ik wil niet meedoen aan tvt en ga niet naar het buitenland op vakantie. Ben benieuwd waar ze het verder voor in willen zetten.
Ze willen het vast voor van alles inzetten. Hopelijk is dat en niet nodig, en gaat dat niet gebeuren wmb
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 11:27:39 #289
5428 crew  miss_sly
pi_200006239
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 11:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Ze willen het vast voor van alles inzetten. Hopelijk is dat en niet nodig, en gaat dat niet gebeuren wmb
Eens. Voor een groot evenement of een buitenlandse reis kan ik me er iets bij voorstellen, maar verder niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 juni 2021 @ 11:35:37 #290
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_200006325
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:50 schreef Molo het volgende:

[..]

Klopt. En de GGD database wordt bevraagd, dus ook als het niet in het GGD portaal te zien is kan het gewoon ontsloten worden naar de corona check app.

Huisartsen en zorginstellingen waar medewerkers zijn gevaccineerd zijn grote probleemdossiers. Daar wordt per 1-7 een portaal voor actief waar de registratie opnieuw gedaan kan worden om zo te kunnen ontsluiten naar de app, om een vaccinatiebewijs van te kunnen fabriceren.

De app is er al, voor testgegevens (testen voor toegang). Per 24-6 wordt ook de vaccinatiebewijsfunctie live gezet.
Ben benieuwd!
Oh top :') .
Waarom kan dit niet gewoon normaal gaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 22 juni 2021 @ 11:54:03 #291
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200006550
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 11:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Oh top :') .
Waarom kan dit niet gewoon normaal gaan.
Omdat de aanpak niet handig is geweest, er geen eenduidige registratie gedaan is, er verschillende systemen worden gebruikt, het technisch lastig schijnt te zijn en omdat er ook nog fouten worden gemaakt bij registratie én dat mensen soms geen toestemming hebben gegeven informatie te delen.

Dat alles speelt mee O+

Van leren, en de volgende pandemie anders aanpakken dus :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 22 juni 2021 @ 12:51:31 #292
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_200007261
Zijn er hier nog mensen die morgen gaan bellen voor Janssen?
pi_200007329
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:51 schreef SacreCoeur het volgende:
Zijn er hier nog mensen die morgen gaan bellen voor Janssen?
Ja ik. Reken echter nergens op want vrees dat de animo erg hoog gaat zijn. Vind het ook vervelend dat nog niet duidelijk is waar en wanneer het telefoonnummer dat je kunt bellen bekend wordt gemaakt.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:08:28 #294
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_200007454
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 11:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Oh top :') .
Waarom kan dit niet gewoon normaal gaan.
Nederland is later begonnen met vaccineren zodat we de registratie op orde konden krijgen. :')
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:08:40 #295
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_200007459
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:56 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ja ik. Reken echter nergens op want vrees dat de animo erg hoog gaat zijn. Vind het ook vervelend dat nog niet duidelijk is waar en wanneer het telefoonnummer dat je kunt bellen bekend wordt gemaakt.
Ja, wss ligt de site vanaf 8.00 plat :')
Ik denk er ook over om te bellen.

Prikangst, mijn tweede prik staat voor 2 augustus en ga 9 augustus op vakantie :') meer onpraktisch kan niet.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:16:54 #296
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_200007555
Zou morgen mijn eerste prik krijgen, maar deze helaas moeten verzeten in verband met werk. Kan nu pas over zestien dagen terecht voor een nieuwe afspraak. Geen onoverkomelijk probleem aangezien ik geen exotische vakantie in de agenda heb staan, maar had hem toch liever eerder gehad. Het is blijkbaar goed druk qua prikafspraken.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:23:06 #297
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_200007626
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:16 schreef RichardHammond het volgende:
Zou morgen mijn eerste prik krijgen, maar deze helaas moeten verzeten in verband met werk. Kan nu pas over zestien dagen terecht voor een nieuwe afspraak. Geen onoverkomelijk probleem aangezien ik geen exotische vakantie in de agenda heb staan, maar had hem toch liever eerder gehad. Het is blijkbaar goed druk qua prikafspraken.
Bij ons op het werk gaat vaccineren voor werk. daar wordt absoluut niet moeilijk overgedaan dat je iets mist om je vaccin eerder te kunnen halen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 22 juni 2021 @ 13:38:47 #298
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_200007872
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Bij ons op het werk gaat vaccineren voor werk. daar wordt absoluut niet moeilijk overgedaan dat je iets mist om je vaccin eerder te kunnen halen.
Sterker nog, wij hebben er extra verlofuren voor gekregen.
pi_200008062
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:08 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja, wss ligt de site vanaf 8.00 plat :')
Ik denk er ook over om te bellen.

Prikangst, mijn tweede prik staat voor 2 augustus en ga 9 augustus op vakantie :') meer onpraktisch kan niet.
Mijn vriendin met extreme prikangst heeft een hele positieve ervaring opgedaan bij haar twee prikken. Zij liet van te voren weten dat zij prikangst heeft. Werd daarna gekoppeld aan iemand die is opgeleid om met mensen met prikangst om te gaan. Ze werd gerustgesteld, afgeleid en pijnloos geprikt.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:58:50 #300
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200008121
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:55 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Mijn vriendin met extreme prikangst heeft een hele positieve ervaring opgedaan bij haar twee prikken. Zij liet van te voren weten dat zij prikangst heeft. Werd daarna gekoppeld aan iemand die is opgeleid om met mensen met prikangst om te gaan. Ze werd gerustgesteld, afgeleid en pijnloos geprikt.
Superfijn!

Ik vind ook echt dat veel mensen en partijen grote props verdienen voor alle goede werk ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')