Op woensdag 9 juni 2021 22:03 schreef Mortaxx het volgende:Goedenavond
Zoals jullie misschien weten probeert deze man wat gezonder te leven. Af en toe een uurtje sporten, gezond eten en niet meer aan de eigen verrekijker wrijven (ook niet aan die van een ander). Betacuck doomers als jullie zijn klinkt dit vast bekend
Na het welbekende uurtje sporten vanavond waarbij menig schijf door het plafond ging besloot ik daarom de Albert Heijn te bezoeken om wat brandstof in te slaan. Aangekomen op de groente- en fruitafdeling viel mijn oog op de kiwi's. Zespri gold, flinke joekels en nog in de bonus ook!
Ik eet graag kiwi's. In de blender met een banaantje en wat spinazie of gewoon uit het vuistje als de big die ik ben. Met schil uiteraard. Want daar zitten de meeste vitamientjes in.
Dus ik wil een plastic zakje pakken om het gouden goud in te verpakken. Raar geen tasjes, rondje rond de afdeling. Geen tasjes. Dan valt mijn oog op een grote bak met 'VERSZAKJES'. Bla milieu, bla plastic, bla hergebruik. VERGEET HET ZAKJE NIET TE SCANNEN!
Ik wil gewoon een zakje wat ik kan afscheuren van een rol en thuis weg kan mieteren. Wat moet ik met een herbruikbaar zakje wat ik toch weg mieter omdat ik zoiets niet mee ga zeulen voor als ik weer eens in de supermarkt sta en kiwi's wil kopen
Maar natuurlijk neem ik zo'n zakje. Doe het kartonnetje met de streepjescode netjes in het mandje en reken bij de selfscan het tasje af voor DERTIG cent.
Zodra de kiwi's op zijn mieter ik het zakje weg. Dus vertel mij lieve fokvrienden. Waar is nu de milieuwinst! Want dit zakje bevat veel meer kunststof dan zo'n wegwerpzakje. Je wordt gedwongen een 'herbruikbaar' zakje te kopen en zo nog meer het milieu te vervuilen!
Klacht: ordinaire money grab van de Albert Heijn
Disclaimer: omdat ik had beloofd dit topic om 22 uur in première te laten gaan en dit tijdstip al verstreken is heb ik dit topic niet gecontroleerd op taalfouten