Even solidariteit tonen en meegroeien!quote:Op woensdag 9 juni 2021 18:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heel de crisis is die groep al het afvoerputje met de meeste shit terwijl ze het minste risico hebben. Ik vind het echt schandalig.
Zie m'n post hierboven, ik zou ook een scenario maken daarvoor als ik hun was, maar ik geloof wat de jonge letterlijk al heeft aangekondigd per volgende stap (normaal met tvt vanaf dan net als lowlands, clubs etc) en wat hij ook in de kamer, op tv, en op persconferentiea zegt (hopen alles op te heffen per september) toch echt boven "ik las een plan voor de eredivisie".quote:Op woensdag 9 juni 2021 19:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar we gaan echt zsm terug naar normaal hoor.
Lekker bij je restaurantreservering aangeven vaccin/corona gehad/ TvT/wappiequote:Op woensdag 9 juni 2021 19:23 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet en gezegd in vorige persconferentie: met toegangsvewijzen mag alles weer zonder beperkingen binnen en buiten. Geen 1.5m, dansen, zingen, etc. Nachtclubs, festivals alles.
Dus alles en iedereen wie zonder de basisbeperkingen wil draaien moet het gebruiken, de rest niet. That's it afaik.
Hij heeft in de persconferentie, in talkshows, in kamerbrieven en in de kamer al een keer of 283748389748 gezegd dat hij verwacht die af te kunnen schaffen per 1 september.quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:34 schreef groenen het volgende:
Wanneer is de volgende persconferentie?
Hugo zal toch iets moeten gaan melden over het plan mbt basismaatregelen. Of gaan ze op zomerreces zonder verdere mededelingen?
Ik heb wel een voorstel:quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:34 schreef groenen het volgende:
Wanneer is de volgende persconferentie?
Hugo zal toch iets moeten gaan melden over het plan mbt basismaatregelen. Of gaan ze op zomerreces zonder verdere mededelingen?
User zei dat 100% eredivisie nog niet zou kunnen in september omdat daar een of ander scenario van een voetbalhotemotoot voor klaarligt voor de zekerheid kennelijk (duh), terwijl al is gezegd dat per volgende stap alles met tvt 100% kan weer... dus dat is niet waarschijnlijk. Dat was m'n punt.quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Lekker bij je restaurantreservering aangeven vaccin/corona gehad/ TvT/wappie
Probleem is dat wellicht over een maand al de ziekenhuizen leeg zijn. Dus dan is het nut er ook niet meer.quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:42 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Hij heeft in de persconferentie, in talkshows, in kamerbrieven en in de kamer al een keer of 283748389748 gezegd dat hij verwacht die af te kunnen schaffen per 1 september.
Wat kan hij er nog meer over zeggen?
Die eind vorig jaar na 9 kaploze maanden van oeverloos gezever door fanatici er door een schoorvoetend OMT toch maar werden 'aanbevolen'.quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Probleem is dat wellicht over een maand al de ziekenhuizen leeg zijn. Dus dan is het nut er ook niet meer.
Overigens vind ik het ergens wel komisch dat het mondkapje onder de basismaatregelen valt (qua tijdschema).
Anders moeten ze gaan toegeven dat ze misschien toch niet zo heel veel nut hebben. Gaat niet gebeuren. Is ook de reden dat de avondklok vier maanden duurde in plaats van twee weken - potentieel gezichtsverlies.quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:54 schreef galantis het volgende:
En nu hebben ze stevige promotie gemaakt tot basisregel aan toe en klaarblijkelijk zo extreem belangrijk dat we ze tot het bittere eind moeten aanhouden.
In het buitenland (zowat alle Europese landen) geldt het dragen van een mondmasker, net als afstand houden en goede ventilatie ook tot één van de basismaatregelen en dus wordt de mondmaskerplicht in het buitenland (zowat alle Europese landen) als laatste pas afgeschaft. Lijkt mij logisch dat Nederland de trends in Europa gaat volgen in plaats van eigenwijs te zijn.quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Probleem is dat wellicht over een maand al de ziekenhuizen leeg zijn. Dus dan is het nut er ook niet meer.
Overigens vind ik het ergens wel komisch dat het mondkapje onder de basismaatregelen valt (qua tijdschema).
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald zeggen ze dan. Misschien leuk om op tegeltjes te zetten en die uit te delen op het Binnenhof.quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Anders moeten ze gaan toegeven dat ze misschien toch niet zo heel veel nut hebben. Gaat niet gebeuren. Is ook de reden dat de avondklok vier maanden duurde in plaats van twee weken - potentieel gezichtsverlies.
Het lijkt me eerder logisch dat we ons gezond verstand gebruiken. Maar na 1,5 jaar deze ellende geloof ik dat gezond verstand een beetje ontbreekt.quote:Op woensdag 9 juni 2021 21:00 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
In het buitenland (zowat alle Europese landen) geldt het dragen van een mondmasker, net als afstand houden en goede ventilatie ook tot één van de basismaatregelen en dus wordt de mondmaskerplicht in het buitenland (zowat alle Europese landen) als laatste pas afgeschaft. Lijkt mij logisch dat Nederland de trends in Europa gaat volgen in plaats van eigenwijs te zijn.
Braderieën en kermissen zijn in steden en dorpen waar mensen wonen. In dat geval moet je dus een toegangsbewijs hebben om je huis uit te morgen. Oftewel dit kan allemaal niet georganiseerd worden.quote:Op woensdag 9 juni 2021 19:23 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet en gezegd in vorige persconferentie: met toegangsvewijzen mag alles weer zonder beperkingen binnen en buiten. Geen 1.5m, dansen, zingen, etc. Nachtclubs, festivals alles.
Dus alles en iedereen wie zonder de basisbeperkingen wil draaien moet het gebruiken, de rest niet. That's it afaik.
Men wil persé iedere schijn van incompetentie voorkomen. Daarom houdt men inderdaad zo lang aan de maatregelen vast, ook al zijn ze volstrekt nutteloos. (alcoholverkoopverbod, avondklokquote:Op woensdag 9 juni 2021 20:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Anders moeten ze gaan toegeven dat ze misschien toch niet zo heel veel nut hebben. Gaat niet gebeuren. Is ook de reden dat de avondklok vier maanden duurde in plaats van twee weken - potentieel gezichtsverlies.
Wat ze in het buitenland doen interesseert me geen ene moer.quote:Op woensdag 9 juni 2021 21:00 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
In het buitenland (zowat alle Europese landen) geldt het dragen van een mondmasker, net als afstand houden en goede ventilatie ook tot één van de basismaatregelen en dus wordt de mondmaskerplicht in het buitenland (zowat alle Europese landen) als laatste pas afgeschaft. Lijkt mij logisch dat Nederland de trends in Europa gaat volgen in plaats van eigenwijs te zijn.
Gezond verstand gebruiken is het buitenland volgen. We hebben nog altijd de hoogste besmettingscijfers van Europa, dus we kunnen beter naar het buitenland kijken hoe zij het doen om het coronavirus te bestrijden.quote:Op woensdag 9 juni 2021 21:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het lijkt me eerder logisch dat we ons gezond verstand gebruiken. Maar na 1,5 jaar deze ellende geloof ik dat gezond verstand een beetje ontbreekt.
Wordt druk achterin de bus.quote:Op woensdag 9 juni 2021 21:05 schreef trein2000 het volgende:
De 23ste gaat de leeftijdsdiscriminatie beginnen jongens.
“We willen geen tweedeling in de samenleving, een tweestromensamenleving is echt onwenselijk.”
Dikke middelvinger.
Onzin. Het volgt er simpelweg niet uit.quote:Op woensdag 9 juni 2021 21:06 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Gezond verstand gebruiken is het buitenland volgen. We hebben nog altijd de hoogste besmettingscijfers van Europa, dus we kunnen beter naar het buitenland kijken hoe zij het doen om het coronavirus te bestrijden.
Ik moet me inhouden om geen gele button te bestellen met “onvrijwillig ongevaccineerd, tweederangsburger”.quote:
Mondmaskers op doorstroomlocaties (publieke binnenruimtes) zijn gewoon de norm in heel Europa. Niets lachwekkends aan.quote:Op woensdag 9 juni 2021 21:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat ze in het buitenland doen interesseert me geen ene moer.
Mondkapjes op doorstroomlocaties (want dat zijn publieke ruimtes vaak) is echt één van de grootste lachers van deze crisis.
Bron?quote:Op woensdag 9 juni 2021 21:06 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Gezond verstand gebruiken is het buitenland volgen. We hebben nog altijd de hoogste besmettingscijfers van Europa, dus we kunnen beter naar het buitenland kijken hoe zij het doen om het coronavirus te bestrijden.
Is dat logisch verstand? Blind de rest volgen omdat je anders het stoute jongetje van de klas bent? Dat is exact de reden waarom die flauwekul in de eerste plaats verplicht is geworden.quote:Op woensdag 9 juni 2021 21:06 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het verloop heeft vrij weinig met gepruts in de marge van maatregelen te maken, en álles met of je al met 1-0 of met 8-0 achterstaat bij aanvang van de crisis. Oftewel op hoeveel besmettingen je staat bij aanvang van lockdowns etc. Een paar verdubbelingen met beginaantal 1000 is wel even andere koek dan een paar verdubbelingen met beginaantal 10.quote:Op woensdag 9 juni 2021 21:06 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |