SPOILER: Transferbeleid 2018/2019Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2019/2020Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Landskampioen 2018/2019Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CL 2018/2019Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CL 2019/2020Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Brobbey weg, Traore weg, Huntelaar weg.
Wie gaat erbij komen dan? In jong Ajax zit ook niet echt een spits toch?stupidity has become as common as common sense was before![]()
10 miljoen voor traorequote:Op dinsdag 8 juni 2021 21:51 schreef marcb1974 het volgende:
Wie gaat erbij komen dan? In jong Ajax zit ook niet echt een spits toch?kan wel een talent ergens halen denk ik?
![]()
Brobbey komt terug toch?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 21:51 schreef marcb1974 het volgende:
Wie gaat erbij komen dan? In jong Ajax zit ook niet echt een spits toch?![]()
![]()
Hoezo goed hij ook is of gaat zijn, het signaal zou wel heel verkeerd zijnquote:
En ieder bedrag dat hij dan kost teveel
stupidity has become as common as common sense was before![]()
Mja boh, een ongelukkig vertrokken en mogelijk wereldspeler voor Ajax (terug)kopen voor 7 miljoen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:02 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoezo goed hij ook is of gaat zijn, het signaal zou wel heel verkeerd zijn
En ieder bedrag dat hij dan kost teveel"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Who cares, heb liever Brobbey terug want je gaat geen andere spits vinden voor een mil of 7 die het Ajax spel beheerst.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:02 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoezo goed hij ook is of gaat zijn, het signaal zou wel heel verkeerd zijn
En ieder bedrag dat hij dan kost teveel![]()
Leipzig heeft al gemeld dat daar geen sprake van is en ze blij zijn met Brobbey. Ze hebben die 7 Miljoen ook niet nodig.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Who cares, heb liever Brobbey terug want je gaat geen andere spits vinden voor een mil of 7 die het Ajax spel beheerst.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Dat is niet wat Brobbey zei daar is weldegelijk ook vanuit Leipzig over gesproken.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 23:16 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Leipzig heeft al gemeld dat daar geen sprake van is en ze blij zijn met Brobbey. Ze hebben die 7 Miljoen ook niet nodig.![]()
Brobbey zegt zoveel maar ondertussen heeft hij bij Leipzig getekend, z'n tekengeld opgestreken dus waarom zouden die hem voor een fooi retourneren?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 23:29 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat is niet wat Brobbey zei daar is weldegelijk ook vanuit Leipzig over gesproken.![]()
Niet iemand die het niveau al aan kan in ieder geval, Danilo komt terug maar daar win je de oorlog ook niet mee. Zal nog wel een spits bijkomen. (al kan Tadic natuurlijk bij nood altijd in de spits maar er mag wel minimaal één bij)quote:Op dinsdag 8 juni 2021 21:51 schreef marcb1974 het volgende:
Wie gaat erbij komen dan? In jong Ajax zit ook niet echt een spits toch?![]()
Blijft voetbal natuurlijk, maar snap die keuze voor Leipzig al totaal niet daar staat hij ook niet in de basis.quote:Op woensdag 9 juni 2021 11:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Brobbey zegt zoveel maar ondertussen heeft hij bij Leipzig getekend, z'n tekengeld opgestreken dus waarom zouden die hem voor een fooi retourneren?![]()
gaat gewoon om geld en daar is niks mis meequote:Op woensdag 9 juni 2021 12:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Blijft voetbal natuurlijk, maar snap die keuze voor Leipzig al totaal niet daar staat hij ook niet in de basis.![]()
10 miljoen voor Traore met een 1-jarig contract is een prima deal. Had een jaar of twee geleden nog wel het idee dat het wat kon worden, maar de echte rust voor de goal heeft ie nooit ontwikkeld en hij lijkt ook wel logger geworden te zijn.![]()
Wordt een makkie voor Anderlecht, aangezien Ajax dan aantreedt zonder Blind, Gravenberch, Stekelenburg, Timber en Klaassenquote:Op woensdag 9 juni 2021 12:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
16 juli RSCA - Ajax
Naar verluidt ook Ajax - RB Leipzig tijdens trainingskamp OostenrijkIl mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Als Leipzig geen andere spits koopt wel gezien zijn concurrentenquote:Op woensdag 9 juni 2021 12:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Blijft voetbal natuurlijk, maar snap die keuze voor Leipzig al totaal niet daar staat hij ook niet in de basis.RED ONS HENNIEGOD![]()
SorlothGenot. Als ie die niet uit de basis kan spelen weet ik het ook niet meer.quote:Op woensdag 9 juni 2021 14:37 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Als Leipzig geen andere spits koopt wel gezien zijn concurrentenIl mondo apre le porte
Pace totalitaria
FC Groningen wordt nog steeds badend in het zweet wakkerquote:Op woensdag 9 juni 2021 15:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
SorlothGenot. Als ie die niet uit de basis kan spelen weet ik het ook niet meer.RED ONS HENNIEGOD![]()
Ajax heeft Brobbey pas heel laat kunnen overtuigen. En uiteindelijk voor de zekerheid van Haller gekozen.
Mijns inziens moet Ajax zijnde reflecteren waarom je zo'n jongen niet (eerder) kan overtuigen bij te tekenen, maar ja, geloof dat de meesten hier denken dat het puur Raiola / geld is.![]()
Volgens mij heeft Ajax er alles aan gedaan en heeft tot het laatste moment op hem gewacht. Maar als Leipzig zich meld dan ben je financieel kansloos. Zie niet in wat Ajax daar fout heeft gedaan (buiten de discussie of Haller voor zo'n hoog bedrag gehaald had moeten worden).quote:Op woensdag 9 juni 2021 16:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ajax heeft Brobbey pas heel laat kunnen overtuigen. En uiteindelijk voor de zekerheid van Haller gekozen.
Mijns inziens moet Ajax zijnde reflecteren waarom je zo'n jongen niet (eerder) kan overtuigen bij te tekenen, maar ja, geloof dat de meesten hier denken dat het puur Raiola / geld is.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Dat is denk ik inderdaad niet het enige geweest. Brobbey heeft in de jeugd natuurlijk ook altijd meegekregen dat hij niet de ideale Ajax-spits was; te lomp en harde voeten. Het kan natuurlijk heel erg in zijn hoofd gezeten hebben dat hij als nr 1 spits nooit onbetwist zou gaan zijn en hij daarom eieren voor zijn geld heeft gekozen. Overigens zou hij beter nog een jaartje hebben kunnen blijven maar ik geloof echt dat het beter is voor een talent om zo snel mogelijk de eredivisie te verlaten voor een subtop-club in een grotere competitie.quote:Op woensdag 9 juni 2021 16:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Mijns inziens moet Ajax zijnde reflecteren waarom je zo'n jongen niet (eerder) kan overtuigen bij te tekenen, maar ja, geloof dat de meesten hier denken dat het puur Raiola / geld is.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Ja man echt wel al die talenten die weg gaan voor ze 50 duels in de Eredivisie hebben gespeeld doen het zo goed.quote:Op woensdag 9 juni 2021 18:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is denk ik inderdaad niet het enige geweest. Brobbey heeft in de jeugd natuurlijk ook altijd meegekregen dat hij niet de ideale Ajax-spits was; te lomp en harde voeten. Het kan natuurlijk heel erg in zijn hoofd gezeten hebben dat hij als nr 1 spits nooit onbetwist zou gaan zijn en hij daarom eieren voor zijn geld heeft gekozen. Overigens zou hij beter nog een jaartje hebben kunnen blijven maar ik geloof echt dat het beter is voor een talent om zo snel mogelijk de eredivisie te verlaten voor een subtop-club in een grotere competitie.![]()
Wat een onzin. Al die talenten die zo vroeg vertrekken falen zowat. Die spelen na een jaar of vijf allemaal ergens bij Utrecht of Sparta, om uiteindelijk maximaal bij AZ te eindigen.quote:Op woensdag 9 juni 2021 18:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is denk ik inderdaad niet het enige geweest. Brobbey heeft in de jeugd natuurlijk ook altijd meegekregen dat hij niet de ideale Ajax-spits was; te lomp en harde voeten. Het kan natuurlijk heel erg in zijn hoofd gezeten hebben dat hij als nr 1 spits nooit onbetwist zou gaan zijn en hij daarom eieren voor zijn geld heeft gekozen. Overigens zou hij beter nog een jaartje hebben kunnen blijven maar ik geloof echt dat het beter is voor een talent om zo snel mogelijk de eredivisie te verlaten voor een subtop-club in een grotere competitie.
Heel simpel ook, die gasten hebben het allemaal veel te hoog in de bol en totaal geen realiteitszin. En dan faal je als topsporter.![]()
quote:Op woensdag 9 juni 2021 18:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat een onzin. Al die talenten die zo vroeg vertrekken falen zowat. Die spelen na een jaar of vijf allemaal ergens bij Utrecht of Sparta, om uiteindelijk maximaal bij AZ te eindigen.
Heel simpel ook, die gasten hebben het allemaal veel te hoog in de bol en totaal geen realiteitszin. En dan faal je als topsporter.Dezelfde discussie heb ik hier een maand of drie geleden ook al gevoerd met het halve forum. De jeugdopleiding van Ajax is de afgelopen twintig jaar vrij matig geweest waardoor zo'n beetje iedere speler die naar het buitenland ging flopte. De uitwerking daarvan is ook te zien aan de slechte prestaties van het Nederlands Elftal in de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 9 juni 2021 18:55 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja man echt wel al die talenten die weg gaan voor ze 50 duels in de Eredivisie hebben gespeeld doen het zo goed.
Het niveau van de eredivisie is gewoon veel te laag om door te kunnen groeien tot een speler die zo inpasbaar is bij een topclub, dus kunnen spelers beter wat jonger een tussenstap maken. Er zijn zat voorbeelden van spelers die vroeg die tussenstop maakten en wel slaagden en het is ook geen toeval dat spelers die naar Italie gaan zich over het algemeen veel sneller hebben aangepast dan spelers die naar de Spaanse of Engelse competitie vertrekken. Hetzelfde zie je overigens in Belgie, waar spelers wel eerst jong een tussenstop maken en wel slagen. Je ziet bij een speler als Ziyech, die wel het talent heeft om in het buitenland in de absolute top mee te kunnen draaien dat hij te laat is weggegaan en nu heel veel moeite heeft, ook door zijn leeftijd, om daar door te kunnen breken.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Noem er eens drie?quote:Op woensdag 9 juni 2021 19:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
Er zijn zat voorbeelden van spelers die vroeg die tussenstop maakten en wel slaagden
Ik kan geen recenter voorbeeld noemen dan Van Persie.![]()
Lukakuquote:Op woensdag 9 juni 2021 20:13 schreef Adames het volgende:
[..]
Noem er eens drie?
Ik kan geen recenter voorbeeld noemen dan Van Persie.
Tielemans
De BruyneIl mondo apre le porte
Pace totalitaria
Zoals Kluivert bijvoorbeeld? En Tete? En Bazoer? En Riedewald? En Klaassen? En vd Beek? (Al geef ik die nog het voordeel vd twijfel). En Dolberg?quote:Op woensdag 9 juni 2021 19:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
Dezelfde discussie heb ik hier een maand of drie geleden ook al gevoerd met het halve forum. De jeugdopleiding van Ajax is de afgelopen twintig jaar vrij matig geweest waardoor zo'n beetje iedere speler die naar het buitenland ging flopte. De uitwerking daarvan is ook te zien aan de slechte prestaties van het Nederlands Elftal in de afgelopen jaren.
Het niveau van de eredivisie is gewoon veel te laag om door te kunnen groeien tot een speler die zo inpasbaar is bij een topclub, dus kunnen spelers beter wat jonger een tussenstap maken. Er zijn zat voorbeelden van spelers die vroeg die tussenstop maakten en wel slaagden en het is ook geen toeval dat spelers die naar Italie gaan zich over het algemeen veel sneller hebben aangepast dan spelers die naar de Spaanse of Engelse competitie vertrekken. Hetzelfde zie je overigens in Belgie, waar spelers wel eerst jong een tussenstop maken en wel slagen. Je ziet bij een speler als Ziyech, die wel het talent heeft om in het buitenland in de absolute top mee te kunnen draaien dat hij te laat is weggegaan en nu heel veel moeite heeft, ook door zijn leeftijd, om daar door te kunnen breken.
Je hebt nu Lang en Botman die positief opvallen nadat ze op jonge leeftijd, maar dat lijken me eerder incidenten dan andersom.![]()
Over het algemeen noem je nu heel matige spelers die het resultaat zijn van een matige jeugdopleiding. Overigens zou ik Lang niet meerekenen, die speelt in een competitie die nauwelijks beter is dan de Nederlandse, en Botman is inderdaad een anomalie. Jerdy Schouten en Rick Karsdorp zijn bijvoorbeeld voorbeelden die het goed doen, Pascal Struijk (al speelde die geen wedstrijden in de eredivisie) en in zekere zin ook Matthijs de Ligt.quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zoals Kluivert bijvoorbeeld? En Tete? En Bazoer? En Riedewald? En Klaassen? En vd Beek? (Al geef ik die nog het voordeel vd twijfel). En Dolberg?
Je hebt nu Lang en Botman die positief opvallen nadat ze op jonge leeftijd, maar dat lijken me eerder incidenten dan andersom.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Die gingen wel heel jong, waardoor ze nog een stap terug konden doen naar een club die wel een goede tussenstap voor ze was. De aanvankelijke clubkeuze was niet ideaal maar die zijn uiteindelijk wel met een tussenstap naar de top geklommen. Voor Ziyech en eigenlijk ook voor Van De Beek is dat nu te laat.quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:20 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Lukaku en de Bruyne vertrokken juist naar een topclub waar ze amper speelden..Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
De Ligt had al 2,5 seizoen basis bij Ajax gestaan en daarin finale EL en halve finale CL gehaald. Dat lijkt me juist ideaal, jezelf ontwikkelen en dan de stap maken. Hoeveel vroeger wil je ze dan weg laten gaan?quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Over het algemeen noem je nu heel matige spelers die het resultaat zijn van een matige jeugdopleiding. Overigens zou ik Lang niet meerekenen, die speelt in een competitie die nauwelijks beter is dan de Nederlandse, en Botman is inderdaad een anomalie. Jerdy Schouten en Rick Karsdorp zijn bijvoorbeeld voorbeelden die het goed doen, Pascal Struijk (al speelde die geen wedstrijden in de eredivisie) en in zekere zin ook Matthijs de Ligt.
En Karsdorp doet het nu goed, maar dat heeft ook even geduurd, die kwam ook een jaartje weer terug naar Feyenoord.![]()
Wat loop je toch een onzin te lullen. Karsdorp ging weg toen die 22 was van de Beek was 23...quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Over het algemeen noem je nu heel matige spelers die het resultaat zijn van een matige jeugdopleiding. Overigens zou ik Lang niet meerekenen, die speelt in een competitie die nauwelijks beter is dan de Nederlandse, en Botman is inderdaad een anomalie. Jerdy Schouten en Rick Karsdorp zijn bijvoorbeeld voorbeelden die het goed doen, Pascal Struijk (al speelde die geen wedstrijden in de eredivisie) en in zekere zin ook Matthijs de Ligt.
De ligt is natuurlijk een uitzonderlijk talent die al een finale EL en en halve final CL achter zijn naam had terwijl die eredivisie speelde.No bitch to me![]()
Dus omdat 2 absolute topvoetballers België op een vroege leeftijd verlieten en via een tussenstap de top hebben gehaald, is dat de enige manier? Veel van die spelers die hetzelfde probeerden, kwamen volkomen in de vergetelheid terecht. Dat kun je dan beter hebben inderdaad.quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die gingen wel heel jong, waardoor ze nog een stap terug konden doen naar een club die wel een goede tussenstap voor ze was. De aanvankelijke clubkeuze was niet ideaal maar die zijn uiteindelijk wel met een tussenstap naar de top geklommen. Voor Ziyech en eigenlijk ook voor Van De Beek is dat nu te laat.![]()
Het verschilt per persoon een beetje, ik ageerde vooral tegen het idee dat jong naar het buitenland vooral een stap zou zijn om het geld. De Ligt was inderdaad ideaal, maar dat is een supertalent. Als die op zijn 25e naar Juventus was gegaan en zo presteerde als hij deed was hem waarschijnlijk eenzelfde lot als Ziyech of vd Beek beschoren.quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:30 schreef Marcoss het volgende:
[..]
De Ligt had al 2,5 seizoen basis bij Ajax gestaan en daarin finale EL en halve finale CL gehaald. Dat lijkt me juist ideaal, jezelf ontwikkelen en dan de stap maken. Hoeveel vroeger wil je ze dan weg laten gaan?
En Karsdorp doet het nu goed, maar dat heeft ook even geduurd, die kwam ook een jaartje weer terug naar Feyenoord.
Karsdorps jaartje terug in Nederland is natuurlijk nauwelijks formatief geweest. Die was ook niet per se piepjong toen hij naar het buitenland vertrok maar het idee leeft in Nederland te zeer dat je pas moet vertrekken als je een een soort van vormingsproces hebt afgerond waarvan ik zou zeggen dat het beter is om een deel daarvan in een betere competitie te voltooien.
[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 09-06-2021 21:04:20 ]Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Lijken me prima voorbeelden, zoals ik al schreef is Belgie een goed vergelijkbaar land alleen is de jeugdopleiding er beter en de hele voetbalcultuur een stuk intellectueler.quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
die Belgen, daar heb je wel wat mee hèen verder een slecht voorbeeld
[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 09-06-2021 21:04:03 ]Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Brobbey zegt dat hij niet het gevoel kreeg dat Ajax in hem geloofde, dat hij zich altijd meer moest bewijzen dan anderen. Tja, het is natuurlijk onmogelijk te achterhalen of dat klopt. En om een goed oordeel te vellen moeten we zien hoeveel Ajax op welk moment heeft aangeboden.quote:Op woensdag 9 juni 2021 18:03 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Ajax er alles aan gedaan en heeft tot het laatste moment op hem gewacht. Maar als Leipzig zich meld dan ben je financieel kansloos. Zie niet in wat Ajax daar fout heeft gedaan (buiten de discussie of Haller voor zo'n hoog bedrag gehaald had moeten worden).
Uiteindelijk is het een kwestie van hoeveel vertrouwen je hebt in hoe Ajax zoiets aanpakt. Ik heb daar op zich wel twijfels over, ook historisch gezien. Maar dat kan ik verder ook niet hard maken om dezelfde redenen als in de vorige alinea![]()
![]()
[quote]quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Lijken me prima voorbeelden, zoals ik al schreef is Belgie een goed vergelijkbaar land alleen is de jeugdopleiding er beter en de hele voetbalcultuur een stuk intellectueler.
Nog betere boeken dan Michel van Egmond lijkt mij onmogelijk.![]()
Zijn de tijden voorbij dat het een parade van dubieuze Afrikaans spelers was die via rare constructies bij Belgische clubs spelen ? Ik volg die competitie niet, maar dat is het beeld dat ik er nog bij heb.quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Lijken me prima voorbeelden, zoals ik al schreef is Belgie een goed vergelijkbaar land alleen is de jeugdopleiding er beter en de hele voetbalcultuur een stuk intellectueler.proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg![]()
Ja min of meer, al is het in Belgie nog steeds goedkoper om spelers van buiten de EU te halen dan in Nederland. Ook heeft Belgie door zijn geschiedenis, cultuur en taal een zekere binding met Afrika waardoor ze meer Afrikaanse spelers halen, maar de tijden van Beveren-taferelen zijn er wel een beetje voorbij. Er wordt nu ook veel meer ingezet op de jeugdopleiding en op het laten doorbreken van jeugdspelers, Anderlecht is daar nogal in doorgeslagen waardoor ze de afgelopen jaren nogal hebben ondergepresteerd.quote:Op woensdag 9 juni 2021 21:22 schreef manny het volgende:
[..]
Zijn de tijden voorbij dat het een parade van dubieuze Afrikaans spelers was die via rare constructies bij Belgische clubs spelen ? Ik volg die competitie niet, maar dat is het beeld dat ik er nog bij heb.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Het is dat Hugo Camps van de Korsakoff niet meer kan typen, anders was hij de ghostwriter geweest van de spraakmakende autobiografie Ik, Bjorn Vleminckx .quote:Op woensdag 9 juni 2021 21:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[quote]
Nog betere boeken dan Michel van Egmond lijkt mij onmogelijk.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Goed verhaal, lekker kort. Het slaat ook echt helemaal nergens op.quote:Op woensdag 9 juni 2021 19:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
Dezelfde discussie heb ik hier een maand of drie geleden ook al gevoerd met het halve forum. De jeugdopleiding van Ajax is de afgelopen twintig jaar vrij matig geweest waardoor zo'n beetje iedere speler die naar het buitenland ging flopte. De uitwerking daarvan is ook te zien aan de slechte prestaties van het Nederlands Elftal in de afgelopen jaren.
Het niveau van de eredivisie is gewoon veel te laag om door te kunnen groeien tot een speler die zo inpasbaar is bij een topclub, dus kunnen spelers beter wat jonger een tussenstap maken. Er zijn zat voorbeelden van spelers die vroeg die tussenstop maakten en wel slaagden en het is ook geen toeval dat spelers die naar Italie gaan zich over het algemeen veel sneller hebben aangepast dan spelers die naar de Spaanse of Engelse competitie vertrekken. Hetzelfde zie je overigens in Belgie, waar spelers wel eerst jong een tussenstop maken en wel slagen. Je ziet bij een speler als Ziyech, die wel het talent heeft om in het buitenland in de absolute top mee te kunnen draaien dat hij te laat is weggegaan en nu heel veel moeite heeft, ook door zijn leeftijd, om daar door te kunnen breken.
Ja, het niveau van de Eredivisie is te laag. En ja, daarom haakt Ziyech niet, maar dat komt vooral omdat Ziyech specifieke kwaliteiten mist die hij in de Eredivisie (meestal) niet nodig had en in Engeland wel. Bovendien zegt niemand hier dat spelers tot hun 26e in Nederland moeten blijven, zoals Ziyech.
Het pad wat een Frankie heeft doorlopen is prima. Als je 22 bent en een paar seizoenen goed bent in de Eredivisie, dan kun je misschien niet meteen aanhaken maar ben je nog jong genoeg om flinke stappen te zetten.
De Eredivisie is nog altijd een fantastische leerschool voor talent. Als je daar zoals Brobbey op je 19e geen onbetwiste basisspeler bent, dan heb je in het buitenland niets te zoeken. Omdat je simpelweg niet goed genoeg bent.
En ik geloof er helemaal niets van dat de jeugdopleidingen bij topclubs in topcompetities beter zijn dan in Nederland. Want als dat zo zou zijn, waarom kopen ze dan zoveel buitenlands talent, terwijl hun nationale vijver veel groter is?![]()
En dan benoem je ook nog Lukaku en De Bruyne 2 exceptionele talenten als die 2 jaar bij RKC hadden gespeeld dan hadden die de top nog gehaald. Schei toch uit zeg.![]()
in het geval van Ziyech is het ook dat de trainer die hem haalde weg is en zijn vervanger een ander soort voetbal speelt, is dat de speler te verwijten, is hij dan opeens ongeschikt voor topvoetbal, dat vind ik toch wel te makkelijk, ik meen dat De Bruyne ook niet klikte met Mourinhoquote:Op woensdag 9 juni 2021 22:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Goed verhaal, lekker kort. Het slaat ook echt helemaal nergens op.
Ja, het niveau van de Eredivisie is te laag. En ja, daarom haakt Ziyech niet, maar dat komt vooral omdat Ziyech specifieke kwaliteiten mist die hij in de Eredivisie (meestal) niet nodig had en in Engeland wel. Bovendien zegt niemand hier dat spelers tot hun 26e in Nederland moeten blijven, zoals Ziyech.
Het pad wat een Frankie heeft doorlopen is prima. Als je 22 bent en een paar seizoenen goed bent in de Eredivisie, dan kun je misschien niet meteen aanhaken maar ben je nog jong genoeg om flinke stappen te zetten.
De Eredivisie is nog altijd een fantastische leerschool voor talent. Als je daar zoals Brobbey op je 19e geen onbetwiste basisspeler bent, dan heb je in het buitenland niets te zoeken. Omdat je simpelweg niet goed genoeg bent.
En ik geloof er helemaal niets van dat de jeugdopleidingen bij topclubs in topcompetities beter zijn dan in Nederland. Want als dat zo zou zijn, waarom kopen ze dan zoveel buitenlands talent, terwijl hun nationale vijver veel groter is?![]()
Niet helemaal waar. Brobbey heeft VOLKOMEN gelijk dat hij weggaat (al hoop ik dat hij blijft). Ajax was al 2-3 jaar aan het hengelen naar Haller. Daarom gaven ze hem ook geen zekerheid. Mokerdomme tactiek, maar Haller is een vriend van Ten Hag natuurlijk.quote:Op woensdag 9 juni 2021 16:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Mijns inziens moet Ajax zijnde reflecteren waarom je zo'n jongen niet (eerder) kan overtuigen bij te tekenen, maar ja, geloof dat de meesten hier denken dat het puur Raiola / geld is.
Brobbey trouwens ontzettend sympathiek:
Brobbey zegt hier ook: Niet voor het geld. Leipzig gaat mij ongeveer hetzelfde betalen als Ajax.![]()
Ziyech heeft die kwaliteiten in aanleg natuurlijk wel en zou niet minder dan Mahrez hoeven zijn (hoewel verschillende invulling van flankspeler). Ziyech is alleen het fysieke aspect en de handelingssnelheid in Engeland niet gewend en moet van Tuchel natuurlijk meer lopen en heeft minder discretionaire bevoegdheden dan bij Lampard. Omdat hij al 27 is verwacht men een kant-en-klaar afgeleverd product en bovendien is men veel minder bereid om in hem te investeren dan men bijvoorbeeld bij Juventus in de veel jongere De Ligt wil doen. Die heeft een vrij matig eerste seizoen gedraaid maar Sarri en Chiellini benadrukten voortdurend dat hij nog jong was en ze bij Juventus een plan voor hem hadden. Die luxe heeft Ziyech op zijn leeftijd niet. Tuchel kijkt gewoon: "Die kan het nu niet brengen en is 27, dan dus doorselecteren".quote:Op woensdag 9 juni 2021 22:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Goed verhaal, lekker kort. Het slaat ook echt helemaal nergens op.
Ja, het niveau van de Eredivisie is te laag. En ja, daarom haakt Ziyech niet, maar dat komt vooral omdat Ziyech specifieke kwaliteiten mist die hij in de Eredivisie (meestal) niet nodig had en in Engeland wel. Bovendien zegt niemand hier dat spelers tot hun 26e in Nederland moeten blijven, zoals Ziyech.Leuk bedacht, maar Brobbey heeft Haller voor zich die voor 25 miljoen gekocht is en je kunt hem moeilijk dan maar linksback zetten. Dat betekent dus dat hij een of twee jaar stil zal staan. Verhuren heeft niet zoveel zin, bij Utrecht of Groningen wordt hij echt geen betere spits, dan kan hij veel beter de concurrentiestrijd aangaan met Sorloth.quote:Het pad wat een Frankie heeft doorlopen is prima. Als je 22 bent en een paar seizoenen goed bent in de Eredivisie, dan kun je misschien niet meteen aanhaken maar ben je nog jong genoeg om flinke stappen te zetten.
In de bildung van een neoprof is het belangrijk dat je zo veel mogelijk wedstrijden kunt spelen op een niveau waarop je net kunt aanpikken. De eredivisie is van het niveau Zwitserland/Oostenrijk. Ik zeg ook niet dat je per definitie op je 20e weg zou moeten, maar als je na je 22 nog in de erevisie balt loop je als potentiele topspeler erg achter op jongens uit grote competities.De afgelopen 20 jaar hebben precies 4 creatieve, voetballende Nederlandse spelers opgeleverd, Hakim Ziyech, Frenkie De Jong, Memphis Depay en Ibrahim Affelay. Dan mag je met een beetje goede wil Gini Wijnaldum en Donny van de Beek er nog bij optellen en Christian Eriksen heeft een deel van zijn jeugdopleiding in Nederland gehad maar dat was het dan. Als een land als Nederland, met zo'n grote voetbalhistorie en 17 miljoen inwoners zo weinig creatieve voetballers in 20 jaar weet voort te brengen is er structureel iets mis in de jeugdopleiding. Dat de topclubs in de grote competities meer buitenlanders kopen komt omdat ze een hoger niveau nastreven. Uit Nederland komt echter al jaren nauwelijks een Foden, Sancho, Mount, Grealish, Kane of Havertz, Wirtz, Kroos of Mousiala meer, dat is best zorgelijk. Het is ook niet voor niets dat Nederland twee eindtoernooien gemist heeft.quote:En ik geloof er helemaal niets van dat de jeugdopleidingen bij topclubs in topcompetities beter zijn dan in Nederland. Want als dat zo zou zijn, waarom kopen ze dan zoveel buitenlands talent, terwijl hun nationale vijver veel groter is?
[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 10-06-2021 00:35:44 ]Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Sorloth is voor 20 mil naar Leipzig gegaan volgens jou logica gaat Brobbey daar dus ook niet spelen.quote:Op donderdag 10 juni 2021 00:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ziyech heeft die kwaliteiten in aanleg natuurlijk wel en zou niet minder dan Mahrez hoeven zijn (hoewel verschillende invulling van flankspeler). Ziyech is alleen het fysieke aspect en de handelingssnelheid in Engeland niet gewend en moet van Tuchel natuurlijk meer lopen en heeft minder discretionaire bevoegdheden dan bij Lampard. Omdat hij al 27 is verwacht men een kant-en-klaar afgeleverd product en bovendien is men veel minder bereid om in hem te investeren dan men bijvoorbeeld bij Juventus in de veel jongere De Ligt wil doen. Die heeft een vrij matig eerste seizoen gedraaid maar Sarri en Chiellini benadrukten voortdurend dat hij nog jong was en ze bij Juventus een plan voor hem hadden. Die luxe heeft Ziyech op zijn leeftijd niet. Tuchel kijkt gewoon: "Die kan het nu niet brengen en is 27, dan dus doorselecteren".
[..]
Leuk bedacht, maar Brobbey heeft Haller voor zich die voor 25 miljoen gekocht is en je kunt hem moeilijk dan maar linksback zetten. Dat betekent dus dat hij een of twee jaar stil zal staan. Verhuren heeft niet zoveel zin, bij Utrecht of Groningen wordt hij echt geen betere spits, dan kan hij veel beter de concurrentiestrijd aangaan met Sorloth.
In de bildung van een neoprof is het belangrijk dat je zo veel mogelijk wedstrijden kunt spelen op een niveau waarop je net kunt aanpikken. De eredivisie is van het niveau Zwitserland/Oostenrijk. Ik zeg ook niet dat je per definitie op je 20e weg zou moeten, maar als je na je 22 nog in de erevisie balt loop je als potentiele topspeler erg achter op jongens uit grote competities.
[..]
De afgelopen 20 jaar hebben precies 4 creatieve, voetballende Nederlandse spelers opgeleverd, Hakim Ziyech, Frenkie De Jong, Memphis Depay en Ibrahim Affelay. Dan mag je met een beetje goede wil Gini Wijnaldum en Donny van de Beek er nog bij optellen en Christian Eriksen heeft een deel van zijn jeugdopleiding in Nederland gehad maar dat was het dan. Als een land als Nederland, met zo'n grote voetbalhistorie en 17 miljoen inwoners zo weinig creatieve voetballers in 20 jaar weet voort te brengen is er structureel iets mis in de jeugdopleiding. Dat de topclubs in de grote competities meer buitenlanders kopen komt omdat ze een hoger niveau nastreven. Uit Nederland komt echter al jaren nauwelijks een Foden, Sancho, Mount, Grealish, Kane of Havertz, Wirtz, Kroos of Mousiala meer, dat is best zorgelijk. Het is ook niet voor niets dat Nederland twee eindtoernooien gemist heeft.![]()
Sorloth voldoet daar niet.quote:Op donderdag 10 juni 2021 00:51 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Sorloth is voor 20 mil naar Leipzig gegaan volgens jou logica gaat Brobbey daar dus ook niet spelen.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Ondertussen levert Ajax de meeste opgeleide spelers op het EK..I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
Exact.quote:Op donderdag 10 juni 2021 07:11 schreef peaceman het volgende:
Ondertussen levert Ajax de meeste opgeleide spelers op het EK..![]()
Het gaat alleen over creatieve middenvelders in het voetbal?quote:Op donderdag 10 juni 2021 00:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ziyech heeft die kwaliteiten in aanleg natuurlijk wel en zou niet minder dan Mahrez hoeven zijn (hoewel verschillende invulling van flankspeler). Ziyech is alleen het fysieke aspect en de handelingssnelheid in Engeland niet gewend en moet van Tuchel natuurlijk meer lopen en heeft minder discretionaire bevoegdheden dan bij Lampard. Omdat hij al 27 is verwacht men een kant-en-klaar afgeleverd product en bovendien is men veel minder bereid om in hem te investeren dan men bijvoorbeeld bij Juventus in de veel jongere De Ligt wil doen. Die heeft een vrij matig eerste seizoen gedraaid maar Sarri en Chiellini benadrukten voortdurend dat hij nog jong was en ze bij Juventus een plan voor hem hadden. Die luxe heeft Ziyech op zijn leeftijd niet. Tuchel kijkt gewoon: "Die kan het nu niet brengen en is 27, dan dus doorselecteren".
[..]
Leuk bedacht, maar Brobbey heeft Haller voor zich die voor 25 miljoen gekocht is en je kunt hem moeilijk dan maar linksback zetten. Dat betekent dus dat hij een of twee jaar stil zal staan. Verhuren heeft niet zoveel zin, bij Utrecht of Groningen wordt hij echt geen betere spits, dan kan hij veel beter de concurrentiestrijd aangaan met Sorloth.
In de bildung van een neoprof is het belangrijk dat je zo veel mogelijk wedstrijden kunt spelen op een niveau waarop je net kunt aanpikken. De eredivisie is van het niveau Zwitserland/Oostenrijk. Ik zeg ook niet dat je per definitie op je 20e weg zou moeten, maar als je na je 22 nog in de erevisie balt loop je als potentiele topspeler erg achter op jongens uit grote competities.
[..]
De afgelopen 20 jaar hebben precies 4 creatieve, voetballende Nederlandse spelers opgeleverd, Hakim Ziyech, Frenkie De Jong, Memphis Depay en Ibrahim Affelay. Dan mag je met een beetje goede wil Gini Wijnaldum en Donny van de Beek er nog bij optellen en Christian Eriksen heeft een deel van zijn jeugdopleiding in Nederland gehad maar dat was het dan. Als een land als Nederland, met zo'n grote voetbalhistorie en 17 miljoen inwoners zo weinig creatieve voetballers in 20 jaar weet voort te brengen is er structureel iets mis in de jeugdopleiding. Dat de topclubs in de grote competities meer buitenlanders kopen komt omdat ze een hoger niveau nastreven. Uit Nederland komt echter al jaren nauwelijks een Foden, Sancho, Mount, Grealish, Kane of Havertz, Wirtz, Kroos of Mousiala meer, dat is best zorgelijk. Het is ook niet voor niets dat Nederland twee eindtoernooien gemist heeft.
Kijk eens wat voor absolute topverdedigers we nog hebben afgeleverd.
Nee, we hebben geen generatie met Robben, Sneijder en van Persie. Maar dat heeft ieder voetballand wel eens. Afgezet tegen het aantal inwoners doen we het gewoon zelfs in slechte periodes helemaal niet zo beroerd.![]()
20 jaar? Dan heb je Robben, Sneijder, vd Vaart en Van Persie ook nog, over selectief geheugen gesproken zeg![]()
Dat waren 20 jaar geleden al 1e elftalspelers. Ik heb het natuurlijk over de generaties na die vierquote:Op donderdag 10 juni 2021 08:33 schreef Tarado het volgende:
20 jaar? Dan heb je Robben, Sneijder, vd Vaart en Van Persie ook nog, over selectief geheugen gesproken zegIl mondo apre le porte
Pace totalitaria
@Lenny_Leonard @GGMM en @onlogisch vinden dit ookquote:Op donderdag 10 juni 2021 00:51 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Sorloth is voor 20 mil naar Leipzig gegaan volgens jou logica gaat Brobbey daar dus ook niet spelen.![]()
Sneijder debuteerde in 2003 voor Ajax, Robben in 2000 bij Groningen, Van der Vaart ook in 2000, Van Persie in 2002 voor Feyenoord.quote:Op donderdag 10 juni 2021 09:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat waren 20 jaar geleden al 1e elftalspelers. Ik heb het natuurlijk over de generaties na die vier
Als je na die generatie bedoelde had je beter een wat korter tijdsbestek kunnen nemen. Bovendien; hoe zit dit bij vergelijkbare landen qua inwoners? Je kan wel stellen dat de 4 spelers die jij noemt erg karig is voor een land als Nederland, maar dan zou enig vergelijkingsmateriaal handig zijn.![]()
Het enige land dat ik kan bedenken dat het met minder inwoners de afgelopen 10/15 jaar uitzonderlijk beter heeft gedaan is België. Maar als je dat vervolgens analyseert dan zie je dat een groot deel van de spelers uit die generatie is opgeleid in.....Nederland.quote:Op donderdag 10 juni 2021 09:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Sneijder debuteerde in 2003 voor Ajax, Robben in 2000 bij Groningen, Van der Vaart ook in 2000, Van Persie in 2002 voor Feyenoord.
Als je na die generatie bedoelde had je beter een wat korter tijdsbestek kunnen nemen. Bovendien; hoe zit dit bij vergelijkbare landen qua inwoners? Je kan wel stellen dat de 4 spelers die jij noemt erg karig is voor een land als Nederland, maar dan zou enig vergelijkingsmateriaal handig zijn.
Of in elk geval de laatste jaren van de opleiding hier hebben doorlopen.![]()
En bij die Belgen komt er volgens mij ook weinig bijzonders aan voor een nieuwe generatie, in elk geval niet meer dan Nederland.quote:Op donderdag 10 juni 2021 10:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het enige land dat ik kan bedenken dat het met minder inwoners de afgelopen 10/15 jaar uitzonderlijk beter heeft gedaan is België. Maar als je dat vervolgens analyseert dan zie je dat een groot deel van de spelers uit die generatie is opgeleid in.....Nederland.
Of in elk geval de laatste jaren van de opleiding hier hebben doorlopen.Oh.![]()
als het je niet uitkomt geef je er wel weer een andere draai aanquote:Op donderdag 10 juni 2021 09:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat waren 20 jaar geleden al 1e elftalspelers. Ik heb het natuurlijk over de generaties na die vier![]()
Neuh, ik koos die twintig jaar juist omdat ik de periode na de opkomst van 'de grote vier' bedoelde en die debuteerden allemaal aan het begin van deze eeuw, maar ik had beter kunnen spreken van 18/19 jaar. Midden/eind jaren '00 kwamen de eerste analyses overigens al over het gebrek aan vernieuwing in de Nederlandse jeugdopleidingen en technische achterstand van Nederlandse jeugdspelers ten opzichte van die van andere landen. De uitwerkingen hebben we de afgelopen jaren gezien. Nauwelijks nog Nederlandse spelers die in Europa een rol van betekenis spelen, de eredivisie die terrein heeft verloren tov landen als Oostenrijk, Zwitserland, Belgie en Portugal en als klap op de vuurpijl het missen van twee 'niet te missen' eindrondes. Dan kun je je kop in het zand steken maar dat doet niets af aan de situatie.quote:Op donderdag 10 juni 2021 10:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
als het je niet uitkomt geef je er wel weer een andere draai aanIl mondo apre le porte
Pace totalitaria
Vergelijken is lastig, het zou zeker kunnen dat er een zekere golfbeweging meespeelt (Kuper en Szymanski stelden al dat om wille van die regressie naar het gemiddelde Nederland op zeker niet zo'n vooraanstaande rol zou spelen in het voetbal in de 21e eeuw als dat het in de twintigste eeuw deed). Je ziet wel vergelijkbare periodes van droogte (of erger) bij bijvoorbeeld Belgie tussen Scifo/Degryse en Kompany/Dembele maar daar weten we ook dat daar toentertijd de jeugdopleiding zeer matig was en de doorstroming al helemaal een drama. Portugal produceerde na de grote periode van Benfica ook weinig grote spelers tot de gouden generatie die begon met het winnen van het jeugd-WK ergens rond 1990, de oorzaak van die droogte ken ik niet.quote:Op donderdag 10 juni 2021 09:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Sneijder debuteerde in 2003 voor Ajax, Robben in 2000 bij Groningen, Van der Vaart ook in 2000, Van Persie in 2002 voor Feyenoord.
Als je na die generatie bedoelde had je beter een wat korter tijdsbestek kunnen nemen. Bovendien; hoe zit dit bij vergelijkbare landen qua inwoners? Je kan wel stellen dat de 4 spelers die jij noemt erg karig is voor een land als Nederland, maar dan zou enig vergelijkingsmateriaal handig zijn.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Je komt met veel geschreeuw en weinig wol, teveel woorden om je punt te maken gebaseerd op drijfzand, alsof het missen van de laatste 2 eindrondes al te wijten zou kunnen zijn aan een slechte opleiding midden jaren 00, maar succes verder met je Belgische evangelie.quote:Op donderdag 10 juni 2021 11:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, ik koos die twintig jaar juist omdat ik de periode na de opkomst van 'de grote vier' bedoelde en die debuteerden allemaal aan het begin van deze eeuw, maar ik had beter kunnen spreken van 18/19 jaar. Midden/eind jaren '00 kwamen de eerste analyses overigens al over het gebrek aan vernieuwing in de Nederlandse jeugdopleidingen en technische achterstand van Nederlandse jeugdspelers ten opzichte van die van andere landen. De uitwerkingen hebben we de afgelopen jaren gezien. Nauwelijks nog Nederlandse spelers die in Europa een rol van betekenis spelen, de eredivisie die terrein heeft verloren tov landen als Oostenrijk, Zwitserland, Belgie en Portugal en als klap op de vuurpijl het missen van twee 'niet te missen' eindrondes. Dan kun je je kop in het zand steken maar dat doet niets af aan de situatie.![]()
https://www.ajaxfanatics.(...)m-hoog-aangeschreven
Toby Alderweireld is zeer lovend over de jeugdopleiding van Ajax. Tijdens het komende EK leveren de Amsterdammers de meeste spelers af. Dat verbaast de Belg weinig.
"De opleiding staat wereldwijd enorm hoog aangeschreven", zo geeft de routinier aan in gesprek met de Telegraaf. "Maar het heeft ook te maken met de kansen die jeugdspelers in de eerste ploeg krijgen en het vertrouwen dat ze genieten."
De voormalig Ajacied vervolgt: "Ik kijk met een fantastisch gevoel terug op mijn Ajax-tijd. Ik ben bevoorrecht die tijd te hebben mogen meemaken, want daar heb ik gereedschap voor mijn verdere carrière gekregen: de basis en de inzichten om een topspeler te worden."
Ajax weet zelf ook dat het een goede jeugdopleiding heeft. "Ik vind het gezonde arrogantie dat de Ajax-opleiding zich de beste van de wereld noemt. Men probeert zich voortdurend te verbeteren om de beste te blijven. Natuurlijk kan ik niet over andere academies oordelen, omdat ik daar niet ben geweest. Maar ik had geen andere gewild dan de Ajax-opleiding", aldus Alderweireld.I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
Zelfs bij dezelfde kwaliteit opleiding lever je het ene jaar 3 toppers af en de twee jaar er na 0. Daarnaast veranderen andere uitgangspunten steeds (financiële slagkracht buitenland, beleid Ajax mbt kopen spelers, kwaliteit opleidingen andere ploegen), en heb je ook nog eens te maken met een hele beperkte groep met spelers die ook echt de potentie heeft om topper te worden in een goede opleiding. Een deel is ook gewoon niet goed genoeg, en soms heb je een lichting met minder kwaliteit.
Dus geen halleluja als Gravenbergh de volgende absolute topper wordt die Ajax aflevert, en ook geen huilverhalen als Kluivert of El Ghazi vroeg de deur uitlopen of er een keer geen speler doorbreekt.
Overall lijkt het erop dat we structureel een aantal 1e elftal spelers zelf kunnen opleiden en met enige regelmaat een speler kunnen leveren aan de echte echte top in Europa. Niets mis mee.proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg![]()
Schorsing Onana van een jaar naar 9 maanden.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Is ie toch weer een paar miljoen meer waard.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Ik vind dat echt onbegrijpelijk. Een jaar was al weinig, maar in lijn met eerdere vergelijkbare zaken. Maar het verder verlagen is echt zonder fundament.quote:Op donderdag 10 juni 2021 15:04 schreef Da_Sandman het volgende:
Schorsing Onana van een jaar naar 9 maanden.
[ twitter ]![]()
? Er zijn schorsingen bekend van 1-2-3 maanden. Dan is 9 maanden nog steeds veel teveel.quote:Op donderdag 10 juni 2021 15:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind dat echt onbegrijpelijk. Een jaar was al weinig, maar in lijn met eerdere vergelijkbare zaken. Maar het verder verlagen is echt zonder fundament.![]()
Andere middelen, andere situaties. Het gaat hier om een middel dat serieuze doping kan maskeren. Ik vind dat je in zo'n geval van het ergste uit moet gaan in je strafmaat. We hebben het hier over topsporters op het hoogste niveau, die zijn gewoon verantwoordelijk voor wat ze slikken.quote:Op donderdag 10 juni 2021 15:15 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
? Er zijn schorsingen bekend van 1-2-3 maanden. Dan is 9 maanden nog steeds veel teveel.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: