abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199799166
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:00 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Dat gaat niet gebeuren. Vaccinatiegraad is nog te beperkt, zeker het aantal volledig gevaccineerden is ten opzichte van de gehele bevolking nog erg weinig.
Haha, jij weet jezelf straks echt geen raad als alles weer gewoon bij het oude is hč. Zoek de term Stockholm Syndrome eens op. Er schijnen ook mensen te zijn die dat hebben en niet kunnen beginnen aan een leven na corona. Niet om je af te zeiken hoor, maar maak me soms een beetje zorgen om je. Er bestaat hulp voor.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 20:03:39 #177
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_199799170
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:01 schreef groenen het volgende:
Welk Europese land gaat als eerste de basismaatregelen afschaffen denken jullie?

Heb wel zin in een feestje in augustus en geen zin om als volledig gevaccineerde met een mondkap in een vliegtuig te zitten.
-UK

Daarna:
-Malta
-Hongarije

Dat zijn de landen die het verst zijn qua vaccineren. Denemarken zou denk ik daarna wel volgen.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  dinsdag 8 juni 2021 @ 20:03:44 #178
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199799173
RIVM: vaccinatie zeer effectief in bescherming ouderen

De vaccinatie tegen corona van thuiswonende 75-plussers is zeer effectief, meldt het RIVM op basis van een analyse. Daaruit blijkt dat gevaccineerde senioren vanaf drie weken na de tweede prik voor 82 procent beschermd tegen corona.

Ook blijken ze na de tweede prik voor 94 procent beschermd te zijn tegen een ziekenhuisopname. Hetzelfde percentage geldt voor bescherming tegen overlijden door het virus.

Het RIVM kon de analyse doen omdat er ruim vier maanden na de start van het vaccinatieprogramma, voldoende gegevens beschikbaar zijn over ouderen. De data laten ook zien dat er bij thuiswonende ouderen en verpleeghuisbewoners in de eerste acht weken na de start een forse daling was in het aantal positieve coronatesten, ziekenhuisopnames en overlijdens.
pi_199799176
quote:
Welk Europese land gaat als eerste de basismaatregelen afschaffen denken jullie?

Heb wel zin in een feestje in augustus en geen zin om als volledig gevaccineerde met een mondkap in een vliegtuig te zitten.
Voor een feestje kun je dan hier ook wel terecht verwacht ik, eventueel met voorwaarden voor toegang.
I'll give you something to do
pi_199799205
quote:

Ik weet niet hoe lang je wil reizen, maar je kunt eventueel ook de hele weg eten en drinken. Dubbel feest!
  dinsdag 8 juni 2021 @ 20:06:42 #181
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199799211
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volledig gevaccineerd zijn betekent niet 100% veilig zijn, natuurlijk, en hoewel voor mij het risico enorm verlaagt is, als ik het dan alsnog krijg kan ik andere mensen die niet gevaccineerd zijn besmetten.

Maar in principe heb je gelijk, ik weet niet waar het omslagpunt exact ligt maar er komt wel al snel een punt waarbij we de maatregelen gewoon af kunnen schaffen, denk ik.
dat klopt, maar vaccinatie is voor ontlasting van de zorg, niet op individuele veiligheid afgestemd. veel besmettingen betekent nog niet dat de zorg overbelast gaat worden.
pi_199799241
https://www.nu.nl/coronav(...)ver-basisregels.html

Ik heb de motie gezien, https://www.tweedekamer.n(...)09821&did=2021D21653 ,

Wat is het nut hiervan though als de overheid al van plan is voor einde juni een plan hierover naar de kamer te sturen??
#WeesGeenWhales
  dinsdag 8 juni 2021 @ 20:12:19 #183
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199799266
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:09 schreef eragon2890 het volgende:

Wat is het nut hiervan though als de overheid al van plan is voor einde juni een plan hierover naar de kamer te sturen??
Tegen die tijd wordt het spel gespeeld om de coronawet een wat meer definitieve vorm te geven. We weten al dat De Jonge en Grapperhaus dat graag willen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199799268
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:09 schreef eragon2890 het volgende:

Niks, die motie wordt 3 maanden te laat besproken.
pi_199799274
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tegen die tijd wordt het spel gespeeld om de coronawet een wat meer definitieve vorm te geven. We weten al dat De Jonge en Grapperhaus dat graag willen.
Ja dat zal het zijn inderdaad. Voor de toekomst.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 20:13:03 #186
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199799276
Volle Madison Square Garden
Voor het eerst sinds ruim vijftien maanden mag Madison Square Garden in New York weer een volle zaal ontvangen. De Foo Fighters staan er op 20 juni voor bijna 20.000 mensen, zo werd dinsdag bekend. Wel moeten bezoekers een vaccinatiebewijs kunnen tonen.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 20:16:48 #187
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199799332
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:06 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe lang je wil reizen, maar je kunt eventueel ook de hele weg eten en drinken. Dubbel feest!
#viesdik
  dinsdag 8 juni 2021 @ 20:19:49 #188
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199799362
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 19:52 schreef Morm_NL het volgende:

[..]

Hoe kan een kwart geen vaccin hebben en driekwart 1 prik?
Volgens mij zijn er toch echt wel personen in Nederland die al 2 prikken hebben.
Hij praat standaard onzin en kan niet rekenen.
Natuurlijk zijn er al redelijk wat die 2 prikken gehad heb. Ken er genoeg en ben er 1 van.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_199799403
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 19:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gaan de mondkapjes eraf vanaf 21 juni met uitzondering van het ov.

Zal ook afhangen van hoe het ervoor staat over twee weken, maar net zoals hier zijn het eigenlijk alleen de wetenschappelijke mensen die lopen te dreigen met het dragen van mondkapjes voor de komende jaren (omdat we er nu toch aan gewend zijn geraakt :') ).
Dat sterft vanzelf een stille dood als dadelijk de mussen van het dak vallen.
pi_199799437
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:23 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

In Zuid-Europa en de zuidelijke Staten van de VS bijvoorbeeld is echt wel warmer en worden ze toch ook gedragen?
pi_199799507
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 19:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gaan de mondkapjes eraf vanaf 21 juni met uitzondering van het ov.

Zal ook afhangen van hoe het ervoor staat over twee weken, maar net zoals hier zijn het eigenlijk alleen de wetenschappelijke mensen die lopen te dreigen met het dragen van mondkapjes voor de komende jaren (omdat we er nu toch aan gewend zijn geraakt :') ).
Uhm, hier is er geen omt lid te vinden die beweert dat we nog jaren dat moeten doen, of niet omt lid, de enige vraag is of we ze voor (koopmans, van der zeijst, ...) of na (sommige anderen) de winter kunnen afschaffen.

In England zegt de regering ook niet ineens dat ze afstand houden en mondkapjes willen houden toch?? Gaat toch alleen om paar weken of maanden vertraging om meer gevaccineerd te hebben?

Waar lees je dat ze er 21 juni van af gaan?
#WeesGeenWhales
pi_199799515
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:13 schreef THEFXR het volgende:
Voor het eerst sinds ruim vijftien maanden mag Madison Square Garden in New York weer een volle zaal ontvangen. De Foo Fighters staan er op 20 juni voor bijna 20.000 mensen, zo werd dinsdag bekend. Wel moeten bezoekers een vaccinatiebewijs kunnen tonen.
Awesome!
#WeesGeenWhales
  dinsdag 8 juni 2021 @ 20:44:54 #193
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199799682
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:30 schreef eragon2890 het volgende:
Waar lees je dat ze er 21 juni van af gaan?
Ik hoor alleen “vervroegd in de zomer”. 21e zou leuk zijn maar ik verwacht van niet
Where law ends, tyrrany begins.
pi_199799713
Die motie van ploumen over zo min mogelijk zieken in endemische fase maakt me bang. Volgens haar leid dat tot kortere durende beperkingen, maar volgens mij gaat dat alleen maar op zolang het een pandemie is en maakt het daarna niet uit.

En ik heb nog op die heks gestemd ook, omdat asscher me beviel en ze toen goede plannen hadden.

Ik wil gewoon geen 1.5m, mondkapjes, of andere beperkingen meer op mijn Vrijheid als we allemaal gevaccineerd zijn en het endemisch is, PUNT.

Gelukkig heeft de pvdafgang minder dan 10 zetels en maakt haar foute mening dus niet uit. VVD, cda, fvd, gvh, pvv zijn al een meerderheid samen en denk, ja21, sgp, cu en eigenlijk ook d66 en pvvd zie ik er ook echt niet op zitten wachten, dus gaat ze nergens komen ermee.

In de vuilnisbak met de 1.5m en bekvodjes.

Hoewel ik denk dat zij dat dus ook wil, maar in de ENDEMISCHE fase lijkt me (per definitie) dat je het niet kan indammen.

Hij is trouwens aangehouden, maar toch, eng idee, hoop (en verwacht) dat de jonge dat net als hij nu in het debat deed Grundig met de grond gelijk maakt.
#WeesGeenWhales
  dinsdag 8 juni 2021 @ 20:47:25 #195
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199799714
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:44 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik hoor alleen “vervroegd in de zomer”. 21e zou leuk zijn maar ik verwacht van niet
Eind augustus oid natuurlijk. Lekker nog 2,5 maand zweten met die kappen.
pi_199799715
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:44 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik bedoel een bron... ;)
#WeesGeenWhales
pi_199799730
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:23 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik heb mijn dunste mondkapje, zo’n enkel lapje, weer opgeduikeld. Die is niet zo warm. Schiet zo helemaal zijn doel voorbij :')
  dinsdag 8 juni 2021 @ 20:50:06 #198
22565 asco
Los in deze tent
pi_199799743
quote:

Zal wel een Zuid Europees land worden. Malta, Griekenland, Italie, Spanje of Portugal verwacht ik.

Ik denk alleen niet dat er een land gaat zijn die echt helemaal gaat stoppen met het vaccinatiepaspoort, ik denk dat dat een blijvertje is en dat het op die manier wordt goedgepraat dat er weer vrij verkeer is binnen de EU. Zolang je dus overal je digitale vaccinatie paspoort bij je hebt. Om de vaccinatiegraad nog verder te verhogen en uit veiligheid de komende jaren. Denk niet dat er landen open gaan zonder vaccinatie of zonder negatieve test (zoals in 2019 zeg maar). Niet gevaccineerden zullen zich dan moeten blijven testen de komende maanden; ook als het al lang niet meer nodig is. Auto verkeer zal amper gecontroleerd worden, maar gaat wel een standaard ding worden op luchthavens.
pi_199799770
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:13 schreef THEFXR het volgende:
De bokswedstrijden in Las Vegas zitten ook gewoon weer vol zonder mondkapjes. Maar die zijn ook wat minder van de overheidsbemoeienis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')