abonnement Unibet Coolblue
  maandag 7 juni 2021 @ 15:24:45 #51
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199783938
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:23 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik vraag me vooral af hoe we omgaan met de ~25% die niet gevaccineerd kan of wil worden. Er lijkt een soort la-la-land te ontstaan en ik help het je hopen en sta daar ook achter, maar ik ben benieuwd in de herfst.
Ik ben er ook allesbehalve zeker van dat het goed genoeg is, hoor. Bovendien zitten we nu nog heel erg in de "alle vaccins zijn goed"-modus, maar het zou me niks verbazen als mensen die AZ of Janssen hebben gekregen straks wordt gevraagd om een Pfizer-booster te nemen. In het Verenigd Koninkrijk zijn ze daar nu al naar aan het kijken.
  maandag 7 juni 2021 @ 15:25:00 #52
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199783943
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 14:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Overheid wil perse die volgapp er als een klein kind doorheen drammen terwijl er een prima alternatief is.
Heel irritant. Zat mensen die ook geen smartphone hebben.
Hou dat gele boekje gewoon als optie open.
Gele boekje is niet digitaal, dus lastig controleerbaar. Tech en spionage geile overheden willen dat maar al te graag, die controle.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199783945
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:22 schreef CherryLips het volgende:
Ik weet nu toch echt niet of ik m'n gele boekje moet laten bestempelen of dat papiertje dat je van hen krijgt moet gebruiken, wat beter is.
Mijn gele boekje is besteld, maar nog niet binnen.
  maandag 7 juni 2021 @ 15:25:21 #54
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199783946
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoe is het gele boekje wat een WHO standaard is voor reizen, geen internationaal vaccinatiebewijs exact?

Denk dat als je juist met die green certificate van de eu bij een US of AU customs komt je uitgelachen gaat worden.

Wat een enorm gelul.
Alhoewel AU customs natuurlijk ook geen papieren boekje met een stempel gaan accepteren met hun zero COVID gedoe.

Uiteindelijk komt het er allemaal op neer wat landen zelf accepteren als bewijs. En wat dat betreft heb ik een héél sterk vermoeden dat Hugo helemaal gelijk krijgt dat bijna niemand het gele boekje enige status gaat geven wat betreft COVID.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199783958
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:25 schreef maan_man het volgende:

[..]

Mijn gele boekje is besteld, maar nog niet binnen.
Hier ook, hier komt hij te laat helaas.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199783960
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:23 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik vraag me vooral af hoe we omgaan met de ~25% die niet gevaccineerd kan of wil worden. Er lijkt een soort la-la-land te ontstaan en ik help het je hopen en sta daar ook achter, maar ik ben benieuwd in de herfst.
Mwah, als gevaccineerden wel kunnen besmetten en niet ziek worden, dan letten ze ook niet meer op. Dan besmetten ze de ongevaccineerden en dan zijn we daar ook zo van af. Die hebben het dan straks allemaal al gehad.
pi_199783962
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Alhoewel AU customs natuurlijk ook geen papieren boekje met een stempel gaan accepteren met hun zero COVID gedoe.

Uiteindelijk komt het er allemaal op neer wat landen zelf accepteren als bewijs. En wat dat betreft heb ik een héél sterk vermoeden dat Hugo helemaal gelijk krijgt dat bijna niemand het gele boekje enige status gaat geven wat betreft COVID.
Ach, als landen een papieren vodje als internationaal rijbewijs accepteren moet een geel boekje ook nog wel kunnen.
pi_199783967
Vorige week 2,042, dus weer 700 minder *O*

We gaan een mooie zomer tegemoet B:)B w/ :B
  maandag 7 juni 2021 @ 15:27:01 #59
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199783977
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Alhoewel AU customs natuurlijk ook geen papieren boekje met een stempel gaan accepteren met hun zero COVID gedoe.

Uiteindelijk komt het er allemaal op neer wat landen zelf accepteren als bewijs. En wat dat betreft heb ik een héél sterk vermoeden dat Hugo helemaal gelijk krijgt dat bijna niemand het gele boekje enige status gaat geven wat betreft COVID.
Ik denk dat het sterk per land zal verschillen. Binnen de EU gaan ze het proberen met dat digitale certificaat, maar in een groot deel van de wereld heeft zoiets geen kans van slagen natuurlijk, terwijl zo'n geel boekje met een stempel wel best officieel overkomt.
pi_199783986
quote:
2s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:24 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik ben er ook allesbehalve zeker van dat het goed genoeg is, hoor. Bovendien zitten we nu nog heel erg in de "alle vaccins zijn goed"-modus, maar het zou me niks verbazen als mensen die AZ of Janssen hebben gekregen straks wordt gevraagd om een Pfizer-booster te nemen. In het Verenigd Koninkrijk zijn ze daar nu al naar aan het kijken.
Ja, en dus zal je als overheid een zeker besef moeten laten landen dat er een restrisico zal blijven bestaan, in plaats van te doen alsof er niets meer aan de hand is als iedereen zijn prikje heeft gezet. Dat scheelt een hele hoop, natuurlijk, maar niet alles.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199783988
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt maar nog geen bevestigingsmail gekregen, is nu 1 uur geleden denk ofzo...ik zag ook niet welke spuit ik krijg denk....
pi_199783989
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Hier ook, hier komt hij te laat helaas.
Hier ook post komt altijd pas later op de dag. Dan bij de tweede ronde maar laten stempelen.
pi_199783995
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:27 schreef alexmarvel het volgende:
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt maar nog geen bevestigingsmail gekregen, is nu 1 uur geleden denk ofzo...ik zag ook niet welke spuit ik krijg denk....
Bij mij duurde de bevestigingsmail een paar uur en bij mijn moeder ging er een nacht overheen.
  maandag 7 juni 2021 @ 15:28:48 #64
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199783996
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:27 schreef alexmarvel het volgende:
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt maar nog geen bevestigingsmail gekregen, is nu 1 uur geleden denk ofzo...ik zag ook niet welke spuit ik krijg denk....
Ze schotelen op dit moment iedereen Pfizer of Moderna voor. Wat je precies krijgt blijkt pas wanneer je op de vaccinatielocatie komt, want het hangt er vanaf wat op dat moment aanwezig is. Maar de kans op Pfizer is wel een stuk groter, omdat daar simpelweg meer van beschikbaar is.
  maandag 7 juni 2021 @ 15:29:17 #65
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199783999
quote:
7s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik heb soms het idee dat het toch geen zin heeft om antwoord te geven op dat soort vragen.
Nee, ik was dat ook eigenlijk niet van plan. Maar na deze (te verwachten) sneer

quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Gaat niet lukken, denk ik.
Heb ik het toch maar even uitgetypt. Ook als de geadresseerde er niets mee doet is het in elk geval voor anderen misschien nog interessant om te lezen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 7 juni 2021 @ 15:29:19 #66
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199784000
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:22 schreef CherryLips het volgende:
Ik weet nu toch echt niet of ik m'n gele boekje moet laten bestempelen of dat papiertje dat je van hen krijgt moet gebruiken, wat beter is.
Altijd laten stempelen. Mocht je het niet nodig hebben dan jammer. Heb je het wel nodig dan heb je hem. Daarna nog krijgen kost je weer extra tijd.
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 7 juni 2021 @ 15:29:31 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199784002
quote:
14s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:09 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Ja ik vond dat ook bijzonder dus ben er even ingedoken, bij het WHO staat ie dan weer als International Prove of vaccination or prophylaxis: https://www.who.int/ihr/ports_airports/icvp/en/
En dat is sinds 2007, dus als je de 'oude' variant hebt, dan was het de international certificate of vaccination or revaccination against yellow fever waarmee bovenstaande is vervangen (en de gele koorts aan is toegevoegd). Dus het is wel degelijk geschikt voor meerdere vaccins.
Klopt helemaal

Behalve dan dat heel veel mensen over het hoofd zien dat het gele boekje twee delen kent. Het vaccinatiebewijs stuk voor gele koorts.
En het 'overige vaccinaties en medicatie' stuk.

Laat die laatste nou géén bewijsstatus kennen en daar worden de Covid vaccinaties in geschreven :+

Het heeft geen bewijsstatus, ook niet vanuit de WHO. Wél heeft het zogenaamde attentiewaarde. En zal het voor veel situaties prima voldoen.

Het is nu wel zoals Zalkc zegt, dus een andere situatie dan bij een hepatitis A prikje of een hele koorts. Andere, massalere, belangen dus meer reden te vervalsen en dat soort gebeuren

quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:14 schreef zalkc het volgende:

[..]

Andere motivaties, als ik 100 euro neer leg voor een gele koorts prik en ik heb een boekje nodig om een oelieboelie land in te kunnen ben ik vaak wel voldoende gemotiveerd om dat allemaal op orde te hebben. Het falsificeren was een zo'n kleine markt dat daar helemaal geen aanbod voor was.

Nu je miljoenen ineens gaat vaccineren en daar vrij reizen aan koppelt maak je de markt wel wat groter voor vervalsingen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 7 juni 2021 @ 15:29:33 #68
408813 crew  trein2000
pi_199784004
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:22 schreef Noek het volgende:
Is de hont al meegenomen in de versoepelingen? Pas dan is COR echt over.
De OMT mods hier blijven voorzichtig, merk ik.
Gedachte mevrouw Noek,

Nee.

Tot een nadere toelichting ben ik gaarne bereid

Met vriendelijke groet,

Trein2000
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 7 juni 2021 @ 15:30:14 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199784011
quote:
2s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:27 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk dat het sterk per land zal verschillen. Binnen de EU gaan ze het proberen met dat digitale certificaat, maar in een groot deel van de wereld heeft zoiets geen kans van slagen natuurlijk, terwijl zo'n geel boekje met een stempel wel best officieel overkomt.
WHO heeft ook (met de EU afgestemde) certificaten.

Daarnaast blijft het gele boekje ook relevant. Één kan prima naast het andere bestaan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199784013
quote:
2s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:28 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ze schotelen op dit moment iedereen Pfizer of Moderna voor. Wat je precies krijgt blijkt pas wanneer je op de vaccinatielocatie komt, want het hangt er vanaf wat op dat moment aanwezig is. Maar de kans op Pfizer is wel een stuk groter, omdat daar simpelweg meer van beschikbaar is.
Ik begreep van iemand, maar geen idee hoe accuraat die info is, dat zo maar op 10 locaties Moderna prikken.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 7 juni 2021 @ 15:30:44 #71
408813 crew  trein2000
pi_199784016
quote:
2s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:24 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik ben er ook allesbehalve zeker van dat het goed genoeg is, hoor. Bovendien zitten we nu nog heel erg in de "alle vaccins zijn goed"-modus, maar het zou me niks verbazen als mensen die AZ of Janssen hebben gekregen straks wordt gevraagd om een Pfizer-booster te nemen. In het Verenigd Koninkrijk zijn ze daar nu al naar aan het kijken.
Het moet niet aanhalen met die onzin. En anders wordt je vaccinatiebewijs ingetrokken zeker?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 7 juni 2021 @ 15:31:06 #72
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199784019
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ach, als landen een papieren vodje als internationaal rijbewijs accepteren moet een geel boekje ook nog wel kunnen.
We gaan het meemaken ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199784020
quote:
Vanaf komende woensdag is het niet langer verplicht om in Brussel een mondmasker te dragen. Ook het alcoholverbod wordt vanaf woensdag opgeheven. Burgemeester Philippe Close van Brussel roept via Twitter op wel voorzichtig te blijven:
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 15:31:09 #74
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199784021
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Gedachte mevrouw Noek,

Nee.

Tot een nadere toelichting ben ik gaarne bereid

Met vriendelijke groet,

Trein2000
Moeten we om hiertegen te demonstreren ook naar het Binnenhof?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199784026
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:27 schreef maan_man het volgende:

[..]

Hier ook post komt altijd pas later op de dag. Dan bij de tweede ronde maar laten stempelen.
Maandag komt er geen post meer tegenwoordig.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')