Ik krijg gewoon telkens dezelfde opties te zien, ongeacht postcode iets anders of f5quote:Op maandag 7 juni 2021 12:09 schreef noodgang het volgende:
[..]
Nijmegen (wel een paar keer F5 gedaan, eerste opties waren het over een maand heel ver weg)
Ik kwam dan bij het postcodeveld uit en kreeg daarna andere optiesquote:Op maandag 7 juni 2021 12:11 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik krijg gewoon telkens dezelfde opties te zien, ongeacht postcode iets anders of f5
En bellen?quote:Op maandag 7 juni 2021 12:12 schreef SilverEyes het volgende:
Ik kom er nog niet in, steeds de melding 'over 30 minuten nog eens proberen'
Dat kan vast wel, maar ik wil gewoon eens zien hoe het er allemaal uitzien om zelf een afspraak te plannen.quote:
Gewoon bij het zetten van je eerste prik de datum voor je tweede laten wijzigen.quote:Op maandag 7 juni 2021 12:18 schreef Cue_ het volgende:
Hmm, met de tweede prik ben ik mogelijk op vakantie. Zal ik tegen die tijd dan wel over bellen
Dit QFT.quote:Op maandag 7 juni 2021 12:20 schreef dick_laurent het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)n-steeds-meer-moeite
Pff, lekker stemmingmakende kop weer bij de NOS.
Het zal vast zo zijn dat een deel van de thuiswerkende mensen (waarschijnlijk vooral mensen met jonge kinderen) thuiswerken als lastig ervaart en misschien graag weer terug naar kantoor wil.
Ik kan persoonlijk zeggen dat ik het kantoor écht niet mis.
Ter vergelijking, onze kantoren zijn allemaal hermetisch gesloten - ramen kunnen niet open, iets met brandpreventie - en er heerst een ''langebroeken beleid''.
Met andere woorden, op kantoor had ik nu met lange broek aan, in een donker muf hok gezeten.
Terwijl ik nu heerlijk relaxed in korte broek met de tuindeuren open aan de tafel kan zitten met het laptopje.
Briesje, fluitende vogeltjes op de achtergrond, mega relaxed zo.
Heb zojuist een meeting gedaan, wat nieuwe updates doorgezet in de systemen, dikke prima om zo te werken
Dus nee NOS, niet iedereen krijgt "steeds meer moeite" met thuiswerken.
Natuurlijk vind ik het prima om straks weer eens een dagje of wat naar kantoor te gaan.
Maar fulltime weer op kantoor willen zitten? Hell. No.
Iemand die het snapt.quote:Op maandag 7 juni 2021 12:20 schreef dick_laurent het volgende:
Het zal vast zo zijn dat een deel van de thuiswerkende mensen (waarschijnlijk vooral mensen met jonge kinderen) thuiswerken als lastig ervaart en misschien graag weer terug naar kantoor wil.
Ter vergelijking, onze kantoren zijn allemaal hermetisch gesloten - ramen kunnen niet open, iets met brandpreventie - en er heerst een ''langebroeken beleid''.
Met andere woorden, op kantoor had ik nu met lange broek aan, in een donker muf hok gezeten.
Terwijl ik nu heerlijk relaxed in korte broek met de tuindeuren open aan de tafel kan zitten met het laptopje.
Heb zojuist een meeting gedaan, wat nieuwe updates doorgezet in de systemen, dikke prima om zo te werken
Natuurlijk vind ik het prima om straks weer eens een dagje of wat naar kantoor te gaan.
Zo ervaren wij het hier thuis ook ja.quote:Op maandag 7 juni 2021 12:20 schreef dick_laurent het volgende:
Als het buiten boven de 25 graden komt is het op mijn zolder al snel 28 graden, al weer een aantal dagen shirtloos gewerktquote:Op maandag 7 juni 2021 12:20 schreef dick_laurent het volgende:
Dat eisenquote:Op maandag 7 juni 2021 12:26 schreef Pino112 het volgende:
Er zijn ook genoeg directies die steeds meer verwachten/eisen dat je gewoon weer op kantoor bent.
Ben het niet helemaal met je eens. Ten eerste kan jij dat niet bepalen, en je projecteert wat jij wil (of niet wil) op een ander. En er zitten waarschijnlijk ook een sloot micro-managende manegers tussen die mensen maar wat graag weer op locatie willen controleren.quote:Op maandag 7 juni 2021 12:20 schreef dick_laurent het volgende:
Thuiswerken heeft zo zijn voor- en nadelen. Vooral overleggen via Zoom ben ik helemaal zat. Face to face gaat dat toch makkelijker, zeker bij een brainstormsessie. Dus ik kijk er wel naar uit om weer normaal met collega's te overleggen.quote:Op maandag 7 juni 2021 12:20 schreef dick_laurent het volgende:
Waar zeg ik dat ik het wil bepalen? Dan lees je mijn post niet goed. Ik vond eigenlijk vooral de titel van de NOS niet helemaal correct.quote:Op maandag 7 juni 2021 12:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ben het niet helemaal met je eens. Ten eerste kan jij dat niet bepalen, en je projecteert wat jij wil (of niet wil) op een ander. En er zitten waarschijnlijk ook een sloot micro-managende manegers tussen die mensen maar wat graag weer op locatie willen controleren.
En misschien krijg jij het niet meer, maar het is dus wel een feit dat verschillende files er 'gewoon' weer staan.
Mijn vrouw is rijksambtenaar en haar hele kliniek is geprikt en gelijk wordt er weer nagedacht of mensen weer gewoon naar hun werkplek kunnen komen.
Okay duidelijk. al denk ik niet dat de kop geheel onjuist is. Begin dit kalenderjaar hoorde je ook al heel veel mensen janken dat ze niet vanwege hun eigen kutkinderen goed meer konden thuis werken en ze daardoor naar de 'nood'opvang stuurden.quote:Op maandag 7 juni 2021 12:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik het wil bepalen? Dan lees je mijn post niet goed. Ik vond eigenlijk vooral de titel van de NOS niet helemaal correct.
Thuiswerken kost mensen steeds meer moeite impliceert imho dat het merendeel of iig het grooste deel vd mensen er moeite mee heeft. Een klein simple woordje toevoegen had de titel neutraler gemaakt in mijn ogen: "Thuiswerken kost sommige mensen steeds meer moeite"
Wat er verder in het artikel staat is niet onwaar of bestrijd ik niet.
Ik weet niet of we het zo zwart/wit moeten zien.quote:Op maandag 7 juni 2021 12:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hij zegt "immune escape", bedoelt hij daarmee dat vaccineren nutteloos is?
De feitelijke inhoud van het artikel is ook "meer verkeer op de weg met kantoorbestemming". Het artikel zegt letterlijk niks over de moeite die het mensen kost om thuis te werken. Het is inhoudelijk verder vooral een reclamepraatje voor YoungCapitalquote:Op maandag 7 juni 2021 12:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik het wil bepalen? Dan lees je mijn post niet goed. Ik vond eigenlijk vooral de titel van de NOS niet helemaal correct.
Thuiswerken kost mensen steeds meer moeite impliceert imho dat het merendeel of iig het grooste deel vd mensen er moeite mee heeft. Een klein simple woordje toevoegen had de titel neutraler gemaakt in mijn ogen: "Thuiswerken kost sommige mensen steeds meer moeite"
Wat er verder in het artikel staat is niet onwaar of bestrijd ik niet.
Natuurlijk is de kop niet geheel onjuist, laat staan dat het een stemmingmakende kop is. Letterlijk is het zelfs een prima kop want het kost mensen meer moeite. Niet alle mensen, maar mensen. Er zijn bij dit soort onderzoekjes altijd mensen die het totaal anders ervaren, geen idee alleen waar die drang (voor mijn gevoel is dit iets van de laatste jaren) vandaan komt dat dat allemaal maar specifiek benoemd moet worden.quote:Op maandag 7 juni 2021 12:38 schreef Gunner het volgende:
[..]
Okay duidelijk. al denk ik niet dat de kop geheel onjuist is. Begin dit kalenderjaar hoorde je ook al heel veel mensen janken dat ze niet vanwege hun eigen kutkinderen goed meer konden thuis werken en ze daardoor naar de 'nood'opvang stuurden.
Wellicht is hier wat meer begrip ontstaan voor de situatie van leraren, maar dat zal dan ook wel weer niet.
Klagende mensen hebben altijd de boventoon, mensen die het wel prima vinden zul je niet horen. Ik ben team thuiswerken wat dat betreft. Kantoor is afgesloten en ik vind het wel best zo.quote:Op maandag 7 juni 2021 12:38 schreef Gunner het volgende:
[..]
Okay duidelijk. al denk ik niet dat de kop geheel onjuist is. Begin dit kalenderjaar hoorde je ook al heel veel mensen janken dat ze niet vanwege hun eigen kutkinderen goed meer konden thuis werken en ze daardoor naar de 'nood'opvang stuurden.
Wellicht is hier wat meer begrip ontstaan voor de situatie van leraren, maar dat zal dan ook wel weer niet.
Het ligt ook heel erg aan je functie.quote:Op maandag 7 juni 2021 12:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat eisenEcht, waarom.
Gelukkig heeft mijn organisatie al aangegeven een hybride vorm van thuis/kantoor te verwachten uiteindelijk waarbij de werknemers zelf in overleg met hun team bepalen wat wenselijk is.
En ik weet dat het merendeel van mijn team ook totaal geen zin heeft om overmatig op kantoor te gaan zitten alleen voor het "op kantoor zitten". Dus gaat vast wel goedkomen verwacht ik
Ik heb nog niemand gehoord met Pfizer of Moderna die echt bijwerkingen had. Alleen spierpijn in arm en een beetje hoofdpijn soms. Bij AZ en Janssen dan wel weer gehoord dat mensen wel koorts hadden dag erna en zich belabberd voelde.quote:Op maandag 7 juni 2021 12:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Enerzijds erg handig; anderzijds kan het ook fijn zijn om het op andere data te plannen zodat er op elk moment tenminste één persoon is die zich prima voelt en evt voor de ander kan zorgen mocht er toch iets mis gaan (ook al zijn het onschuldige bijwerkingen).
Ik zie het probleem niet zo. Het is een advies. Als ik zo om me heen de verhalen hoor zijn de meesten alweer gewoon aanwezig op kantoor. Of part-time. Rutte kan nog zo hard roepen dat hij het strenge advies heeft om niet naar kantoor te gaan, maar zolang het bij een advies blijft gebeurd die transitie vanzelf wel.quote:Op maandag 7 juni 2021 12:41 schreef Confetti het volgende:
Dat verplicht thuiswerken advies lijkt ondertussen misbruikt te gaan worden voor andere doeleinden, zoals het tegengaan van files e.d. Er is geen enkele reden om dat advies niet op te heffen begin juli, maar Rutte roept al dat het tot na de zomer blijft waarschijnlijk. Totaal belachelijk dat de Staat meent zo diep in de maatschappij te moeten ingrijpen als er geen crisis meer is.
Overigens werkt verplicht thuiswerken prima bij eenvoudige kantoorbanen, maar in het hogere segment verlies je ontzettend veel kennisoverdracht.
Ik heb nooit de behoefte gevoeld om me niet aan het advies te houden, maar als ik straks m'n 2e prik heb gekregen en de covidpatiënten zijn praktisch allemaal uit het ziekenhuis ontslagen, ga ik toch wel weer eens langs. Wat mij betreft is de pandemie dan ook voorbij eerlijk gezegd.quote:Op maandag 7 juni 2021 12:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet zo. Het is een advies. Als ik zo om me heen de verhalen hoor zijn de meesten alweer gewoon aanwezig op kantoor. Of part-time. Rutte kan nog zo hard roepen dat hij het strenge advies heeft om niet naar kantoor te gaan, maar zolang het bij een advies blijft gebeurd die transitie vanzelf wel.
Voor Rutte geldt: goed voorbeeld doet goed volgen. Ik snap prima dat hij niet altijd thuis kan werken maar ook hij had gewoon even het goede voorbeeld kunnen geven en beginnen met 1 of 2 dagen in de week vanuit huis z'n zaken te regelen. Is vervelend maar dat was het voor iedereen in het begin, zeker als de zaken niet goed geregeld waren binnen het bedrijf.quote:Op maandag 7 juni 2021 12:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet zo. Het is een advies. Als ik zo om me heen de verhalen hoor zijn de meesten alweer gewoon aanwezig op kantoor. Of part-time. Rutte kan nog zo hard roepen dat hij het strenge advies heeft om niet naar kantoor te gaan, maar zolang het bij een advies blijft gebeurd die transitie vanzelf wel.
Hier zijn de geluiden dat mensen na bijna anderhalf jaar gewoon weer echt sociaal contact willen op de werkvloer ipv online sessies. Kan ik ook wel begrijpen, zeker als je thuis niet echt ruime faciliteiten hebt om te werken en het volledig overvloeit in je prive.quote:Op maandag 7 juni 2021 12:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb nooit de behoefte gevoeld om me niet aan het advies te houden, maar als ik straks m'n 2e prik heb gekregen en de covidpatiënten zijn praktisch allemaal uit het ziekenhuis ontslagen, ga ik toch wel weer eens langs. Wat mij betreft is de pandemie dan ook voorbij eerlijk gezegd.
Ik heb het gedurende de hele crisis tenenkrommend gevonden dat ze bv. op het Catshuis samenkomen voor overleg, of dat de ministerraad gewoon op het Binnenhof zit te vergaderen. Bespottelijk dat dat niet via Zoom of Teams of wat dan ook kan, terwijl de rest van Nederland dat wel doet.quote:Op maandag 7 juni 2021 12:54 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Voor Rutte geldt: goed voorbeeld doet goed volgen. Ik snap prima dat hij niet altijd thuis kan werken maar ook hij had gewoon even het goede voorbeeld kunnen geven en beginnen met 1 of 2 dagen in de week vanuit huis z'n zaken te regelen. Is vervelend maar dat was het voor iedereen in het begin, zeker als de zaken niet goed geregeld waren binnen het bedrijf.
Misschien voor sommige mensen ook het gevoel dat ze zelf beschermd zijn en er niet meer echt ziek van worden? En ook een beter gevoel als je oma wil knuffelen.quote:Op maandag 7 juni 2021 12:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zo, sommige mensen willen echt snel die prik volgens mij![]()
Voor mij maakt een week meer of minder niet uit, ga toch niet naar het buitenland en geen grote evenementen in de planning
Oma knuffelen wordt een ranzige bedoeling voor mij, moet ik dr eerst opgraven.quote:Op maandag 7 juni 2021 12:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien voor sommige mensen ook het gevoel dat ze zelf beschermd zijn en er niet meer echt ziek van worden? En ook een beter gevoel als je oma wil knuffelen.
Godverdomme heyquote:Op maandag 7 juni 2021 13:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oma knuffelen wordt een ranzige bedoeling voor mij, moet ik dr eerst opgraven.![]()
Die indirecte vaccinatieplicht zorgt in ieder geval wel voor een hogere vaccinatie bereidheid merk ik ja. Toch aardig veel mensen die er voornamelijk een nemen omdat ze anders minder makkelijk (of helemaal niet) weg kunnen inderdaad.quote:Op maandag 7 juni 2021 12:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Voor mij maakt een week meer of minder niet uit, ga toch niet naar het buitenland en geen grote evenementen in de planning
Dat zou goed kunnen, maar geen van die dingen speelt voor mij echt persoonlijk na april 2020.quote:Op maandag 7 juni 2021 12:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien voor sommige mensen ook het gevoel dat ze zelf beschermd zijn en er niet meer echt ziek van worden? En ook een beter gevoel als je oma wil knuffelen.
Deze opmerking heb ik al eens eerder gelezen in deze reeks afgelopen tijdquote:Op maandag 7 juni 2021 13:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oma knuffelen wordt een ranzige bedoeling voor mij, moet ik dr eerst opgraven.![]()
En bedankt voor dit beeldquote:Op maandag 7 juni 2021 13:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Niet alleen dat.quote:Op maandag 7 juni 2021 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb het gedurende de hele crisis tenenkrommend gevonden dat ze bv. op het Catshuis samenkomen voor overleg, of dat de ministerraad gewoon op het Binnenhof zit te vergaderen. Bespottelijk dat dat niet via Zoom of Teams of wat dan ook kan, terwijl de rest van Nederland dat wel doet.
Is het hogere segment niet capabel kennis over te dragen als het niet face 2 face is? Wat is er dan zo "hoog" precies?quote:Op maandag 7 juni 2021 12:41 schreef Confetti het volgende:
Overigens werkt verplicht thuiswerken prima bij eenvoudige kantoorbanen, maar in het hogere technische segment verlies je ontzettend veel kennisoverdracht.
Ja, dat vind ik ook. Mensen die het beleid maken zouden de eersten moeten zijn die laten zien hoe het hoort.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Niet alleen dat.
Ook het binnen lopen bij de perscos zonder mondkapje.
Bij debatten geen mondkapjes op als er af en aan naar de interruptie microfoons gelopen wordt.
Geef dan ook het goede voorbeeld.
Zolang de administratie niet op orde is maakt gevaccineerd of niet, niet veel uit wel?quote:Op maandag 7 juni 2021 12:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ferd Grapperhaus had redelijk krachtige woorden voor mensen die zich niet aan de regels hieldenquote:Op maandag 7 juni 2021 13:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook. Mensen die het beleid maken zouden de eersten moeten zijn die laten zien hoe het hoort.
Het plan is dat vanaf 30 juni dat testen niet nodig is voor mensen die gevaccineerd zijn. Ook zou vanaf 1 juli internationaal reizen (binnen de EU in elk geval) zonder test mogelijk moeten zijn voor gevaccineerden.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zolang de administratie niet op orde is maakt gevaccineerd of niet, niet veel uit wel?
Je zal toch moeten testen, ook omdat gevaccineerden het virus nog steeds bij zich kunnen dragen.
En hoe toon je aan of je wel of niet gevaccineerd bent? Willen we eigenlijk wel naar een dergelijke samenleving?quote:Op maandag 7 juni 2021 13:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het plan is dat vanaf 30 juni dat testen niet nodig is voor mensen die gevaccineerd zijn. Ook zou vanaf 1 juli internationaal reizen (binnen de EU in elk geval) zonder test mogelijk moeten zijn voor gevaccineerden.
Daarom had die vent ook moeten wieberen zodra bleek dat-ie het zelf allemaal niet zo nauw nam met die bruiloft van 'm. Je kunt hoog en laag roepen, maar je bent je gezag kwijt zodra blijkt dat je zelf lak aan je eigen regels hebt.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ferd Grapperhaus had redelijk krachtige woorden voor mensen die zich niet aan de regels hielden
Ik geloof niet dat iemand dit wil, behalve misschien Hugo de Jongequote:Op maandag 7 juni 2021 13:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
En hoe toon je aan of je wel of niet gevaccineerd bent? Willen we eigenlijk wel naar een dergelijke samenleving?
Maareh, weten ze bij de overheid dan nu wel wie er gevaccineerd is en wie niet?quote:Op maandag 7 juni 2021 13:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat iemand dit wil, behalve misschien Hugo de JongeMaar de bedoeling is dat je straks een QR-code kunt aanvragen die ze in heel de EU kunnen scannen, waarna je status in beeld verschijnt. Als daaruit blijkt dat je recent bent getest of je bent volledig gevaccineerd, dan verschijnt er een groen scherm en kun je doorlopen.
Dat gaat voor zover ik weet gelden voor reizen en voor grotere evenementen.
Bij het nóg hogere segment zorg je dat je IT-infrastructuur op orde is en dat de kennisdeling niet volledig afhangt van het fysiek aanwezig zijn.quote:Op maandag 7 juni 2021 12:41 schreef Confetti het volgende:
Dat verplicht thuiswerken advies lijkt ondertussen misbruikt te gaan worden voor andere doeleinden, zoals het tegengaan van files e.d. Er is geen enkele reden om dat advies niet op te heffen begin juli, maar Rutte roept al dat het tot na de zomer blijft waarschijnlijk. Totaal belachelijk dat de Staat meent zo diep in de maatschappij te moeten ingrijpen als er geen crisis meer is.
Overigens werkt verplicht thuiswerken prima bij eenvoudige kantoorbanen, maar in het hogere segment verlies je ontzettend veel kennisoverdracht.
Hier de huidige situatie zo'n beetje per regio:quote:Op maandag 7 juni 2021 13:16 schreef Simmertje het volgende:
Hoezo staan trouwens de meeste regio's nog steeds op zeer ernstig?
Edit: nevermind, zal morgen aangepast worden.
Een slechte reden maar ik snap 'm wel. Helaas.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die indirecte vaccinatieplicht zorgt in ieder geval wel voor een hogere vaccinatie bereidheid merk ik ja. Toch aardig veel mensen die er voornamelijk een nemen omdat ze anders minder makkelijk (of helemaal niet) weg kunnen inderdaad.
Niet van iedereen, nee. Ze weten het vooral niet van mensen die buiten de GGD om zijn ingeënt.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maareh, weten ze bij de overheid dan nu wel wie er gevaccineerd is en wie niet?
(ik heb dat de laatste dagen/weken niet gevolgd trouwens, dus ik weet het echt niet)
Denk je? Onze robots zijn daar toch net iets te groot voor.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Bij het nóg hogere segment zorg je dat je IT-infrastructuur op orde is en dat de kennisdeling niet volledig afhangt van het fysiek aanwezig zijn.
Bij ons is het straks ook iets van die strekking, er wordt verwacht dat je straks minimaal 1 dag op kantoor komt, om je team te zien, ik verwacht dat ik ergens tussen de 2 en 3 dagen op kantoor kom (2 dagen kantoor, 1 dag lab) en de overige 2 dagen geheel of gedeeltelijk thuis werk (ook wel eens meeting buiten de deur)quote:Op maandag 7 juni 2021 12:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat eisenEcht, waarom.
Gelukkig heeft mijn organisatie al aangegeven een hybride vorm van thuis/kantoor te verwachten uiteindelijk waarbij de werknemers zelf in overleg met hun team bepalen wat wenselijk is.
En ik weet dat het merendeel van mijn team ook totaal geen zin heeft om overmatig op kantoor te gaan zitten alleen voor het "op kantoor zitten". Dus gaat vast wel goedkomen verwacht ik
Kunnen ze dat wel van je eisen? Bedoel als je toch graag op kantoor bent dan moet dat toch geen probleem zijn?quote:Op maandag 7 juni 2021 13:22 schreef Questular het volgende:
Ik hoop echt niet dat ze van mij gaan verwachten dat ik meer thuis ga werken, daar heb ik echt geen zin in.
Je vrouw heeft je account gekaapt.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:22 schreef Questular het volgende:
Ik hoop echt niet dat ze van mij gaan verwachten dat ik meer thuis ga werken, daar heb ik echt geen zin in.
Cafe Weltschmerzquote:Op maandag 7 juni 2021 13:30 schreef weetjewel5 het volgende:
het grootste deel van de ouderen, de risicogroepen dus, zijn gevaccineerd. daarom heeft t weinig zin om jongeren te vaccineren.
Ga hier maar even heenquote:Op maandag 7 juni 2021 13:30 schreef weetjewel5 het volgende:
het grootste deel van de ouderen, de risicogroepen dus, zijn gevaccineerd. daarom heeft t weinig zin om jongeren te vaccineren.
Ik vraag me eigenlijk af wat nou precies het verschil gaat zijn tussen een huidige negatieve PCR test en straks de PCR test die gelinkt gaat zijn aan een QR code/vaccinatie pas.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat iemand dit wil, behalve misschien Hugo de JongeMaar de bedoeling is dat je straks een QR-code kunt aanvragen die ze in heel de EU kunnen scannen, waarna je status in beeld verschijnt. Als daaruit blijkt dat je recent bent getest of je bent volledig gevaccineerd, dan verschijnt er een groen scherm en kun je doorlopen.
Dat gaat voor zover ik weet gelden voor reizen en voor grotere evenementen.
Dat mensen vinden dat je het beter in een ander subforum kunt plaatsen is toch ook een mening?quote:Op maandag 7 juni 2021 13:35 schreef weetjewel5 het volgende:
owja een afwijkende mening is niet toegestaan
Ja niks dus, behalve die koppeling met dat digitale systeem.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af wat nou precies het verschil gaat zijn tussen een huidige negatieve PCR test en straks de PCR test die gelinkt gaat zijn aan een QR code/vaccinatie pas.
Dat we ons deze dingen moeten afvragen. Ik heb hier zo geen zin in hèquote:Op maandag 7 juni 2021 13:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af wat nou precies het verschil gaat zijn tussen een huidige negatieve PCR test en straks de PCR test die gelinkt gaat zijn aan een QR code/vaccinatie pas.
Dan is het ergens dus wel apart dat een negatieve test nu nog niet goed genoeg is voor bepaalde landen (dan zit je aan quarantaine vast), maar straks is het opeens wel een reden om je gewoon door te laten zonder quarantaine. Dan vraag ik me af waarom het opeens betrouwbaarder is als het een QR heeftquote:Op maandag 7 juni 2021 13:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja niks dus, behalve die koppeling met dat digitale systeem.
Voor de laatste verdien je ook sociale punten op je profiel. Punten kunnen worden ingezet voor extra privileges.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
"Bovendien hebben vele miljoenen mensen inmiddels anti-stoffen omdat ze al corona hebben gehad. Voor hen is er sowieso geen reden om te worden gevaccineerd: zij hebben levenslange immuniteit."quote:Op maandag 7 juni 2021 13:35 schreef weetjewel5 het volgende:
owja een afwijkende mening is niet toegestaan
Dat vind ik altijd zo vervelend aan deze alternatieve "nieuws" bronnen. Betichtten andere van valsheid in berichtgeving om vervolgens zelf de grootste onwaarheden te verkondigen.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:42 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
"Bovendien hebben vele miljoenen mensen inmiddels anti-stoffen omdat ze al corona hebben gehad. Voor hen is er sowieso geen reden om te worden gevaccineerd: zij hebben levenslange immuniteit."
Alleen al in dit zinnetje staan meerdere onwaarheden:
- Ja mensen hebben corona gehad, maar binnen Nederland is totaal niet duidelijk of dat er vele miljoenen staan.
- Van een infectie bouw je waarschijnlijk anti-stoffen op maar het is totaal niet duidelijk hoeveel.
- Levenslange immuniteit is klinkklare onzin omdat er al bewezen gevallen zijn die 2x corona gehad hebben.
Je mag best een andere mening hebben, maar zaken als feiten presenteren die bewezen onwaar zijn is gewoon alu-hoedjes-niveau.
Je punten gaan helemaal hard als je oude vrouwtjes helpt oversteken en boodschappen doet voor je oma. Dan kun je nog wel 's tegen de lamp lopen met een test.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Voor de laatste verdien je ook sociale punten op je profiel. Punten kunnen worden ingezet voor extra privileges.
En als je daar dan iets van zegt is het ow ja een afwijkende mening is niet toegestaanquote:Op maandag 7 juni 2021 13:44 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo vervelend aan deze alternatieve "nieuws" bronnen. Betichtten andere van valsheid in berichtgeving om vervolgens zelf de grootste onwaarheden te verkondigen.
Nou... volgens mij betekent zo'n groen digitaal certificaat niet dat je nergens meer in quarantaine hoeft, hoor. Dat kunnen landen nog steeds eisen.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan is het ergens dus wel apart dat een negatieve test nu nog niet goed genoeg is voor bepaalde landen (dan zit je aan quarantaine vast), maar straks is het opeens wel een reden om je gewoon door te laten zonder quarantaine. Dan vraag ik me af waarom het opeens betrouwbaarder is als het een QR heeft
quote:Op maandag 7 juni 2021 13:42 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
"Bovendien hebben vele miljoenen mensen inmiddels anti-stoffen omdat ze al corona hebben gehad. Voor hen is er sowieso geen reden om te worden gevaccineerd: zij hebben levenslange immuniteit."
Alleen al in dit zinnetje staan meerdere onwaarheden:
- Ja mensen hebben corona gehad, maar binnen Nederland is totaal niet duidelijk of dat er vele miljoenen staan.
- Van een infectie bouw je waarschijnlijk anti-stoffen op maar het is totaal niet duidelijk hoeveel.
- Levenslange immuniteit is klinkklare onzin omdat er al bewezen gevallen zijn die 2x corona gehad hebben.
Je mag best een andere mening hebben, maar zaken als feiten presenteren die bewezen onwaar zijn is gewoon alu-hoedjes-niveau.
https://www.nature.com/articles/d41586-021-01442-9quote:[quote]Op maandag 7 juni 2021 13:44 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo vervelend aan deze alternatieve "nieuws" bronnen. Betichtten andere van valsheid in berichtgeving om vervolgens zelf de grootste onwaarheden te verkondigen.
Heb je het artikel zelf gelezen en ken je de betekenis van het woord probably...quote:Op maandag 7 juni 2021 13:44 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
[..]
https://www.nature.com/articles/d41586-021-01442-9
Moet je wel het hele artikel quoten he en niet alleen wat je wilt horen/lezen:quote:Op maandag 7 juni 2021 13:44 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
[..]
Gelijk in de titel al: PROBABLY. Als je dan kijkt naar de conclusie van de onderzoekers zelf:quote:Op maandag 7 juni 2021 13:44 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
[..]
Dus leuk je linkdump, maar je bewijst exact niks.quote:What’s not clear is what antibody levels will look like in the long term and whether they offer any protection,
graag zie ik jou bewijs tegemoet.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:47 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Gelijk in de titel al: PROBABLY. Als je dan kijkt naar de conclusie van de onderzoekers zelf:
[..]
Dus leuk je linkdump, maar je bewijst exact niks.
Eerst maar eens afwachten of landen dat uiteindelijk ook gaan doen. Zeker in juli is een enorm deel van de Europese bevolking nog niet volledig (2 weken na 2e prik of 4 weken na de enige) ingeënt dus het zou ze wel enorm veel broodnodige toeristeneuro's gaan kosten.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou... volgens mij betekent zo'n groen digitaal certificaat niet dat je nergens meer in quarantaine hoeft, hoor. Dat kunnen landen nog steeds eisen.
Wat moet ik bewijzen? Ik zeg niet dat iets zo is, jij zegt dat er levenslange immuniteit optreedt met je video, dus mag jij bewijzen dat het zo is. Dat je linkdump vervolgens precies niet vertelt wat jij zegt betekent gewoon dat je bewijs niet sluitend is en het dus niet als feit gepresenteerd mag worden.quote:
quote:Op maandag 7 juni 2021 13:42 schreef Mallerd01 het volgende:
quote:Situatie van COVID-19 Patienten in de ziekenhuizen, dit is dus exlusief reguliere bezetting:
Nieuw op de IC: 7, dat is 4 minder dan gister.
Nieuw op de verpleegafdeling: 51, dat is 4 meer dan gister.
In totaal liggen er nu 343 mensen op de IC en 650 mensen op de verpleegafdeling.
Dit is 1 minder op de IC en 4 minder op de verpleegafdeling ten opzichte van gister
Ho ho,quote:
IC's leegruimen.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ho ho,
Vorige week maandag stond het exacte aantal nog gelijk aan zondag. Nu toch een hele kleine daling
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |