Ja, dat vind ik ook. Mensen die het beleid maken zouden de eersten moeten zijn die laten zien hoe het hoort.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Niet alleen dat.
Ook het binnen lopen bij de perscos zonder mondkapje.
Bij debatten geen mondkapjes op als er af en aan naar de interruptie microfoons gelopen wordt.
Geef dan ook het goede voorbeeld.
Zolang de administratie niet op orde is maakt gevaccineerd of niet, niet veel uit wel?quote:Op maandag 7 juni 2021 12:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zo, sommige mensen willen echt snel die prik volgens mij![]()
Voor mij maakt een week meer of minder niet uit, ga toch niet naar het buitenland en geen grote evenementen in de planning
Ferd Grapperhaus had redelijk krachtige woorden voor mensen die zich niet aan de regels hieldenquote:Op maandag 7 juni 2021 13:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook. Mensen die het beleid maken zouden de eersten moeten zijn die laten zien hoe het hoort.
Het plan is dat vanaf 30 juni dat testen niet nodig is voor mensen die gevaccineerd zijn. Ook zou vanaf 1 juli internationaal reizen (binnen de EU in elk geval) zonder test mogelijk moeten zijn voor gevaccineerden.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zolang de administratie niet op orde is maakt gevaccineerd of niet, niet veel uit wel?
Je zal toch moeten testen, ook omdat gevaccineerden het virus nog steeds bij zich kunnen dragen.
En hoe toon je aan of je wel of niet gevaccineerd bent? Willen we eigenlijk wel naar een dergelijke samenleving?quote:Op maandag 7 juni 2021 13:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het plan is dat vanaf 30 juni dat testen niet nodig is voor mensen die gevaccineerd zijn. Ook zou vanaf 1 juli internationaal reizen (binnen de EU in elk geval) zonder test mogelijk moeten zijn voor gevaccineerden.
Daarom had die vent ook moeten wieberen zodra bleek dat-ie het zelf allemaal niet zo nauw nam met die bruiloft van 'm. Je kunt hoog en laag roepen, maar je bent je gezag kwijt zodra blijkt dat je zelf lak aan je eigen regels hebt.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ferd Grapperhaus had redelijk krachtige woorden voor mensen die zich niet aan de regels hielden
Ik geloof niet dat iemand dit wil, behalve misschien Hugo de Jongequote:Op maandag 7 juni 2021 13:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
En hoe toon je aan of je wel of niet gevaccineerd bent? Willen we eigenlijk wel naar een dergelijke samenleving?
Maareh, weten ze bij de overheid dan nu wel wie er gevaccineerd is en wie niet?quote:Op maandag 7 juni 2021 13:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat iemand dit wil, behalve misschien Hugo de JongeMaar de bedoeling is dat je straks een QR-code kunt aanvragen die ze in heel de EU kunnen scannen, waarna je status in beeld verschijnt. Als daaruit blijkt dat je recent bent getest of je bent volledig gevaccineerd, dan verschijnt er een groen scherm en kun je doorlopen.
Dat gaat voor zover ik weet gelden voor reizen en voor grotere evenementen.
Bij het nóg hogere segment zorg je dat je IT-infrastructuur op orde is en dat de kennisdeling niet volledig afhangt van het fysiek aanwezig zijn.quote:Op maandag 7 juni 2021 12:41 schreef Confetti het volgende:
Dat verplicht thuiswerken advies lijkt ondertussen misbruikt te gaan worden voor andere doeleinden, zoals het tegengaan van files e.d. Er is geen enkele reden om dat advies niet op te heffen begin juli, maar Rutte roept al dat het tot na de zomer blijft waarschijnlijk. Totaal belachelijk dat de Staat meent zo diep in de maatschappij te moeten ingrijpen als er geen crisis meer is.
Overigens werkt verplicht thuiswerken prima bij eenvoudige kantoorbanen, maar in het hogere segment verlies je ontzettend veel kennisoverdracht.
Hier de huidige situatie zo'n beetje per regio:quote:Op maandag 7 juni 2021 13:16 schreef Simmertje het volgende:
Hoezo staan trouwens de meeste regio's nog steeds op zeer ernstig?
Edit: nevermind, zal morgen aangepast worden.
Een slechte reden maar ik snap 'm wel. Helaas.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die indirecte vaccinatieplicht zorgt in ieder geval wel voor een hogere vaccinatie bereidheid merk ik ja. Toch aardig veel mensen die er voornamelijk een nemen omdat ze anders minder makkelijk (of helemaal niet) weg kunnen inderdaad.
Niet van iedereen, nee. Ze weten het vooral niet van mensen die buiten de GGD om zijn ingeënt.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maareh, weten ze bij de overheid dan nu wel wie er gevaccineerd is en wie niet?
(ik heb dat de laatste dagen/weken niet gevolgd trouwens, dus ik weet het echt niet)
Denk je? Onze robots zijn daar toch net iets te groot voor.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Bij het nóg hogere segment zorg je dat je IT-infrastructuur op orde is en dat de kennisdeling niet volledig afhangt van het fysiek aanwezig zijn.
Bij ons is het straks ook iets van die strekking, er wordt verwacht dat je straks minimaal 1 dag op kantoor komt, om je team te zien, ik verwacht dat ik ergens tussen de 2 en 3 dagen op kantoor kom (2 dagen kantoor, 1 dag lab) en de overige 2 dagen geheel of gedeeltelijk thuis werk (ook wel eens meeting buiten de deur)quote:Op maandag 7 juni 2021 12:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat eisenEcht, waarom.
Gelukkig heeft mijn organisatie al aangegeven een hybride vorm van thuis/kantoor te verwachten uiteindelijk waarbij de werknemers zelf in overleg met hun team bepalen wat wenselijk is.
En ik weet dat het merendeel van mijn team ook totaal geen zin heeft om overmatig op kantoor te gaan zitten alleen voor het "op kantoor zitten". Dus gaat vast wel goedkomen verwacht ik
Kunnen ze dat wel van je eisen? Bedoel als je toch graag op kantoor bent dan moet dat toch geen probleem zijn?quote:Op maandag 7 juni 2021 13:22 schreef Questular het volgende:
Ik hoop echt niet dat ze van mij gaan verwachten dat ik meer thuis ga werken, daar heb ik echt geen zin in.
Je vrouw heeft je account gekaapt.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:22 schreef Questular het volgende:
Ik hoop echt niet dat ze van mij gaan verwachten dat ik meer thuis ga werken, daar heb ik echt geen zin in.
Cafe Weltschmerzquote:Op maandag 7 juni 2021 13:30 schreef weetjewel5 het volgende:
het grootste deel van de ouderen, de risicogroepen dus, zijn gevaccineerd. daarom heeft t weinig zin om jongeren te vaccineren.
Ga hier maar even heenquote:Op maandag 7 juni 2021 13:30 schreef weetjewel5 het volgende:
het grootste deel van de ouderen, de risicogroepen dus, zijn gevaccineerd. daarom heeft t weinig zin om jongeren te vaccineren.
Ik vraag me eigenlijk af wat nou precies het verschil gaat zijn tussen een huidige negatieve PCR test en straks de PCR test die gelinkt gaat zijn aan een QR code/vaccinatie pas.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat iemand dit wil, behalve misschien Hugo de JongeMaar de bedoeling is dat je straks een QR-code kunt aanvragen die ze in heel de EU kunnen scannen, waarna je status in beeld verschijnt. Als daaruit blijkt dat je recent bent getest of je bent volledig gevaccineerd, dan verschijnt er een groen scherm en kun je doorlopen.
Dat gaat voor zover ik weet gelden voor reizen en voor grotere evenementen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |