Mercedes had wel problemen met de hitte daar vorig jaar, geen idee of dat nog steeds zo is. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat ze nu juist weer problemen hebben bij lage temperaturen.quote:Op zondag 6 juni 2021 20:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Gezien de huidige verhoudingen zou ik denken dat Oostenrijk bij uitstek een baan is voor RB en Ferrari
De voorgaande jaren deed RBR altijd goede zaken in Oostenrijk. Lijkt me sterk dat dat dit jaar opeens anders ligt.quote:Op zondag 6 juni 2021 19:54 schreef Tijger_m het volgende: [..] Dat was tot op heden het geval, hoe dat dit jaar ligt moeten we nog maar afwachten. De verhouding zijn toch wel wat gewijzigd.
lol, redelijk tempo "pomtiedomtiedom" heeft ie erop zittenquote:Op zondag 6 juni 2021 20:20 schreef opreis het volgende:
https://streamable.com/1xgpmd
Naast dat Lewis z'n fouten ook meer zichbaar worden doordat de Mercedes niet meer met afstand de beste auto is wordt Bottas ook weer ff flink exposed. Schande dat deze man zo lang in de dominantste auto ooit mag rijden zodat Lulu geen competitie heeft.
Resultaten van voorgaande jaren tellen dit jaar niet mee hoor.quote:Op zondag 6 juni 2021 20:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
De voorgaande jaren deed RBR altijd goede zaken in Oostenrijk. Lijkt me sterk dat dat dit jaar opeens anders ligt.
lol wat was die gast in vredesnaam aan het doen zeg?quote:Op zondag 6 juni 2021 20:20 schreef opreis het volgende:
Naast dat Lewis z'n fouten ook meer zichbaar worden doordat de Mercedes niet meer met afstand de beste auto is wordt Bottas ook weer ff flink exposed. Schande dat deze man zo lang in de dominantste auto ooit mag rijden zodat Lulu geen competitie heeft.
Nee, maar aangezien het gat naar Mercedes alleen maar kleiner lijkt, zou het bijzonder zijn als RBR hier niet favoriet is.quote:Op zondag 6 juni 2021 20:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Resultaten van voorgaande jaren tellen dit jaar niet mee hoor.
Het zijn niet alleen de bochten en rechte stukken maar ook het soort asfaltquote:Op zondag 6 juni 2021 20:27 schreef Fer het volgende:
Oostenrijk is vergelijkbaar met Baku. Rechte stukken met een paar hoekige bochten ertussen. Redbull gaat er altijd wel goed.
De tafel bleef dit keer heel. Scheelt toch weer in de kostenquote:
Hij rijdt ook totaal niet verdedigend en rijdt een totaal andere lijn als de rest waardoor die continue ingehaald wordtquote:Op zondag 6 juni 2021 20:20 schreef opreis het volgende:
Zo, Bottas laat zich flink de kaas van het brood eten zegquote:Op zondag 6 juni 2021 20:20 schreef opreis het volgende:
je krijgt in ieder geval weer een kleurenblindentest voor de kiezenquote:Op zondag 6 juni 2021 20:33 schreef Zipportal het volgende:
Gaat Frankrijk weer net zo kut worden als de voorgaande jaren?
Oostenrijk was vooral in het voordeel van de RBR door de hoogte, omdat de Mercedessen daar altijd problemen met de koeling hadden. Geen idee of dat nu ook zo is.quote:Op zondag 6 juni 2021 20:19 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Mercedes had wel problemen met de hitte daar vorig jaar, geen idee of dat nog steeds zo is. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat ze nu juist weer problemen hebben bij lage temperaturen.
True, als je de beelden ziet zou je bijna denken dat hij op een ronde gezet wordt en dat het niet om posities ging.quote:Op zondag 6 juni 2021 20:20 schreef opreis het volgende:
Waarom gaat-ie ook steeds van de lijn af? Kun je lekker slipstreamen, ga je naast de trein rijdenquote:Op zondag 6 juni 2021 20:20 schreef opreis het volgende:
Lijkt alsof Valtteri nog steeds over de zeik is over de uitspraken op Monaco en dit eindelijk een keer de druppel was die hem heeft doen besluiten dat Mercedes wat hem betreft lekker de tering kan krijgen.quote:Op zondag 6 juni 2021 20:20 schreef opreis het volgende:
Zou best kunnen, maar wie had Ferrari op pole verwacht op Monaco en Baku. Ik denk niemand.quote:Op zondag 6 juni 2021 20:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar aangezien het gat naar Mercedes alleen maar kleiner lijkt, zou het bijzonder zijn als RBR hier niet favoriet is.
Ik denk van niet, als er voldoende strijd is tussen teams onderling. 3 verschillende auto's in de top 3 bij de kwali.quote:Op zondag 6 juni 2021 20:33 schreef Zipportal het volgende:
Het rommelt bij Mercedes zoveel is duidelijk, zal Bottas gedurende het seizoen al vervangen worden door Russel, of pas volgend seizoen?quote:Op zondag 6 juni 2021 20:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Lijkt alsof Valtteri nog steeds over de zeik is over de uitspraken op Monaco en dit eindelijk een keer de druppel was die hem heeft doen besluiten dat Mercedes wat hem betreft lekker de tering kan krijgen.
Wellicht dat de titelstrijd dit jaar Paul Ricard nog kan redden?quote:Op zondag 6 juni 2021 20:33 schreef Zipportal het volgende:
Je zou zeggen dat er iets mis moet zijn met zijn bolide, of dat de Mercedes problemen heeft om de harde compound op temperatuur te krijgen.quote:Op zondag 6 juni 2021 20:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
True, als je de beelden ziet zou je bijna denken dat hij op een ronde gezet wordt en dat het niet om posities ging.
Mja, die pole positions kwamen ook alleen maar door crashes, he. Als iedereen z'n snelle rondje had kunnen afmaken, denk ik niet dat-ie op P1 was beland.quote:Op zondag 6 juni 2021 20:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zou best kunnen, maar wie had Ferrari op pole verwacht op Monaco en Baku. Ik denk niemand.
Ik denk niet dat er een pijl te trekken valt op wie sterk is op welk circuit (of zelfs favoriet) zeker tijdens dit seizoen.
"alleen maar door crashes"quote:Op zondag 6 juni 2021 20:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja, die pole positions kwamen ook alleen maar door crashes, he. Als iedereen z'n snelle rondje had kunnen afmaken, denk ik niet dat-ie op P1 was beland.
Max en de eerste run in Q3 is geen gelukkige combinatie dit seizoen, daar ligt ruimte voor verbetering.quote:Op zondag 6 juni 2021 20:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
"alleen maar door crashes"![]()
Waarom zette Max dan niet zijn auto op pole in de eerste run, bij allebei die kwali's. Een pole is een pole.
Geen idee, maar zowel in Monaco als in Baku zat er nog wel wat in het vat toen de rode vlag viel.quote:Op zondag 6 juni 2021 20:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waarom zette Max dan niet zijn auto op pole in de eerste run, bij allebei die kwali's. Een pole is een pole.
En dan besluit je om zo slecht te rijden dat geen enkel ander team je meer wil hebben?quote:Op zondag 6 juni 2021 20:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Lijkt alsof Valtteri nog steeds over de zeik is over de uitspraken op Monaco en dit eindelijk een keer de druppel was die hem heeft doen besluiten dat Mercedes wat hem betreft lekker de tering kan krijgen.
Als Bottas buiten de punten blijft rijden en Mercedes verder wegzakt in de stand om de constructeurstitel, zal Toto actie moeten ondernemen.quote:Op zondag 6 juni 2021 20:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het rommelt bij Mercedes zoveel is duidelijk, zal Bottas gedurende het seizoen al vervangen worden door Russel, of pas volgend seizoen?
Precies, je moet het in je eerste lap (ook) doen, niet (alleen) in je laatste lap.quote:Op zondag 6 juni 2021 20:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Max en de eerste run in Q3 is geen gelukkige combinatie dit seizoen, daar ligt ruimte voor verbetering.
Kon net zo goed gelden voor Leclerc zelf natuurlijkquote:Op zondag 6 juni 2021 20:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Geen idee, maar zowel in Monaco als in Baku zat er nog wel wat in het vat toen de rode vlag viel.
Het punt is dat iedereen dat in een Merc kan en waarschijnlijk zelfs better dan Bottas. Knap hoor een "puntenmagneet" in de snelste auto.quote:Op zondag 6 juni 2021 20:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als je dan toch de snelste auto hebt dan is Bottas een echte puntenmagneet gebleken.
Volgens mij hadden diverse andere mensen paarse sectoren staan, dus dat lijkt me niet.quote:Op zondag 6 juni 2021 20:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Kon net zo goed gelden voor Leclerc zelf natuurlijk
Drie keer podium al en één DNF waarbij die op podiumkoers lag.quote:Op zondag 6 juni 2021 20:59 schreef opreis het volgende:
[..]
Het punt is dat iedereen dat in een Merc kan en waarschijnlijk zelfs better dan Bottas. Knap hoor een "puntenmagneet" in de snelste auto.
Omdat doorgaans z’n eerste run in Q3 niet de snelste is en hij die rijdt om z’n bolide op de eerste startrijen te zetten (eerst een tijd neerzetten) en vervolgens meer risico nemen in z’n tweede run. Dat doe meer coureurs, vandaar ook het aantal crashes in deel 2 van Q3.quote:Op zondag 6 juni 2021 20:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En ze hadden ook allemaal diverse ronden op hun naam staan waarbij Leclerc er toch als sterkste uitkwam.quote:Op zondag 6 juni 2021 21:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij hadden diverse andere mensen paarse sectoren staan, dus dat lijkt me niet.
Die podiums zeggen vooral iets over hoe goed de mercedes is. Ik ben totaal niet onder de indruk van wat hij in de mercedes heeft laten zien de afgelopen jaren.quote:Op zondag 6 juni 2021 21:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Drie keer podium al en één DNF waarbij die op podiumkoers lag.
Misschien gaat die dit seizoen gewoon niet zo lekker op stratencircuits, kan gebeuren. Vorige keer was het Hamilton, nu hij zelf.
De snelste rondjes komen meestal pas aan het eind van de sessie, he.quote:Op zondag 6 juni 2021 21:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En ze hadden ook allemaal diverse ronden op hun naam staan waarbij Leclerc er toch als sterkste uitkwam.
Hamilton had na de problemen op vrijdag een andere achtervleugel (met minder downforce) gekregen en Bottas niet. Die bleef met die oude vleugel en dus de bijbehorende problemen rondrijden. Neemt niet weg dat hij zich als een mak lammetje naar de slachtbank laat leiden.quote:Op zondag 6 juni 2021 20:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Wellicht dat de titelstrijd dit jaar Paul Ricard nog kan redden?
Maar een middagje hoofdpijn is weer gegarandeerd met die strepen en kleuren daar.
[..]
Je zou zeggen dat er iets mis moet zijn met zijn bolide, of dat de Mercedes problemen heeft om de harde compound op temperatuur te krijgen.
Want anders is er geen excuus om je zo door zelfs een Alpine te laten verschalken.
Dat waag ik te betwijfelen. Bottas staat niet bekend als maker van unforced errors als hij in de top 3 rijdt.quote:Op zondag 6 juni 2021 20:59 schreef opreis het volgende:
[..]
Het punt is dat iedereen dat in een Merc kan en waarschijnlijk zelfs better dan Bottas. Knap hoor een "puntenmagneet" in de snelste auto.
Waarom had Bottas niet ook zo'n achtervleugel trouwens? Bewuste keuze of hadden ze er maar 1tje?quote:Op zondag 6 juni 2021 21:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hamilton had na de problemen op vrijdag een andere achtervleugel (met minder downforce) gekregen en Bottas niet. Die bleef met die oude vleugel en dus de bijbehorende problemen rondrijden. Neemt niet weg dat hij zich als een mak lammetje naar de slachtbank laat leiden.
Ik denk niet dat het in principe de bedoeling was om met een low downforcepakket te gaan rijden in Baku.quote:Op zondag 6 juni 2021 21:08 schreef gbm het volgende:
[..]
Waarom had Bottas niet ook zo'n achtervleugel trouwens? Bewuste keuze of hadden ze er maar 1tje?
Ja dus? Als die onderbroken worden staat Ferrari 2x op pole. Dat betekent dat Ferrari in die sessies de snelste is geweest.quote:Op zondag 6 juni 2021 21:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
De snelste rondjes komen meestal pas aan het eind van de sessie, he.
En welke coureur doet dat wel dan? De helft van de grid komt sowieso nooit in die positie.quote:Op zondag 6 juni 2021 21:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat waag ik te betwijfelen. Bottas staat niet bekend als maker van unforced errors als hij in de top 3 rijdt.
De maten van Verstappen bakten er in elk geval niks van tot vandaag. In toevallig ook de snelste auto.
Alles komt wel eens voor, maar in de regel wordt de baan sneller gedurende de sessie. Zeker op een stratencircuit.quote:Op zondag 6 juni 2021 21:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
Komt ook genoeg voor dat de snelste ronde in de eerste lap wordt neergezet dus dat klopt niet.
Daar is hij ook niet voor, daarvoor hebben ze Hamilton.quote:Op zondag 6 juni 2021 21:05 schreef opreis het volgende:
[..]
Die podiums zeggen vooral iets over hoe goed de mercedes is. Ik ben totaal niet onder de indruk van wat hij in de mercedes heeft laten zien de afgelopen jaren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |