https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/385648/quote:9:13 – Frank de Boer gaat in de opstelling van het Nederlands elftal tegen Georgi zondagavond vermoedelijk best het een en ander veranderen. Zo wordt er in elke linie behalve het middenveld een verandering verwacht in de laatste test richting het EK. En zoals aangekondigd trapt Oranje opnieuw af in een 5-3-2-formatie.
Dat schrijft de website Mee met Oranje althans. Maarten Stekelenburg staat in het doel, dat is wat De Boer recent ook al aankondigde. Tegen Schotland stond Tim Kul nog aan de aftrap, maar hij maakte in dat duel geen geweldige indruk en bovendien draagt de keeper van Ajax rugnummer 1: Stekelenburg heeft zodoende de beste papieren voor een basisplaats op het EK.
Achterin wordt Daley Blind terug verwacht in het elftal. Hoewel de Ajacied vermoedelijk niet al te lang zal meespelen, zal hij net als Frenkie de Jong en Georginio Wijnaldum wel starten. De middenvelders werden na een half uur al vervangen tegen Schotland, zo'n scenario is voor Blind ook goed mogelijk. Omdat Matthijs de Ligt ontbreekt, wordt ook Nathan Ak in de driekoppige achterhoede verwacht.
Lees ook: De Boer houdt ondanks kritiek vast aan 5-3-2-systeem
Op het middenveld zullen dezelfde drie spelers beginnen, waarbij Marten de Roon dus opnieuw de voorkeur krijgt boven Ryan Gravenberch en Davy Klaassen. In de aanval staat niet Wout Weghorst, maar vermoedelijk Luuk de Jong naast Memphis Depay. De Boer verwacht veel in het zestienmetergebied van Georgi te voetballen en kiest om die reden om de kopsterke spits van Sevilla.
Vermoedelijke opstelling Oranje: Stekelenburg; Dumfries, Ak, Blind, de Vrij en Wijndal; De Roon, F. de Jong en Wijnaldum; Depay en L. de Jong.
Hoeveel krediet heeft Marten de Roonquote:Op zondag 6 juni 2021 11:11 schreef Paul het volgende:
Op het middenveld zullen dezelfde drie spelers beginnen, waarbij Marten de Roon dus opnieuw de voorkeur krijgt boven Ryan Gravenberch en Davy Klaassen.
Je levert zoveel voetbal in met hem. Wijndal vind ik ook tegenvallen. Je kan beter met Blind spelen denk ik.quote:Op zondag 6 juni 2021 11:48 schreef SpaceOdyssey het volgende:
[..]
Hoeveel krediet heeft Marten de Roon
blind op links dan timber en de vrij mocht de ligt langer geblesseerd zijn. Of ake naast de vrijquote:Op zondag 6 juni 2021 12:07 schreef AmaninFull het volgende:
[..]
Je levert zoveel voetbal in met hem. Wijndal vind ik ook tegenvallen. Je kan beter met Blind spelen denk ik.
Wijndal lijkt ook wel heel erg uit vorm.quote:Op zondag 6 juni 2021 12:07 schreef AmaninFull het volgende:
[..]
Je levert zoveel voetbal in met hem. Wijndal vind ik ook tegenvallen. Je kan beter met Blind spelen denk ik.
En Frank zal zeggen dat hij gelijk had en gaat tegen Oekrane keihard onderuitquote:
Anders gaat Frons er 2x met 3-0 vanaf en moet hij voor het EK het veld al ruimen. Nu kan hij tenminste dat toernooi meemaken.quote:Op zondag 6 juni 2021 17:18 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
We hebben trouwens wel echt slappe tegenstanders deze campagne.
Als ik die andere oefenwedstrijdjes zo zie van andere landen.
Niemand wil tegen Drank oefenen. Zonde van je tijdquote:Op zondag 6 juni 2021 17:18 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
We hebben trouwens wel echt slappe tegenstanders deze campagne.
Als ik die andere oefenwedstrijdjes zo zie van andere landen.
Ligt is geblesseerdquote:Op zondag 6 juni 2021 17:32 schreef wimderon het volgende:
Blind op deze positie vind ik niet heel logisch in dit systeem.
Dat niet perse, maar je hebt maar 3 man die regelmatig een goal maken (Memphis, Wijnaldum en Weghorst). Laatstgenoemde moet het ook nog laten zien in Oranje. Dat is wel vrij weinig. Had gewoon 4-3-3 gespeeld met Berghuis en Malen/Gakpo erbij en Klaassen ipv De Roon.quote:Op zondag 6 juni 2021 17:32 schreef Caland het volgende:
Ik ga maar even twitter openen voor alle nobuddies die denken dat 5-3-2 per definitie superverdedigend is
Njah met een capabele rechtsback, iemand anders voor De Roon en bijvoorbeeld Malen/Gakpo voor Weghorst ziet het er al heel anders uit imoquote:Op zondag 6 juni 2021 17:35 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Dat niet perse, maar je hebt maar 3 man die regelmatig een goal maken (Memphis, Wijnaldum en Weghorst). Laatstgenoemde moet het ook nog laten zien in Oranje. Dat is wel vrij weinig. Had gewoon 4-3-3 gespeeld met Berghuis en Malen/Gakpo erbij en Klaassen ipv De Roon.
Ja en? Blind moet je in dit systeem als vrije verdediger of op links neerzetten. Niet als mandekker.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |