OAMKB, "verplicht" lenen, ene kant snap ik het wel , maar waarom zou je lenen en rente betalen (6-8%) als je de knaken hebt liggen. Daarbij als het al "moet" en je hebt de ¤ (niet nodig of liggen) dan los asap af. Ik heb een OAMKB-er gehad (20146 OAMKB Heerlen 50k 8% 60mnd na 1 jr afgelost) die vrij rap alles afloste. De rest volgt keurig het schema tot nu toe.quote:Op donderdag 10 juni 2021 19:10 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Doen ze allemaal, volgens mij verplicht ofzo zodat ze weten hoe de dingen werken die ze verkopen 🙃
Nette oplossing voor de investeerder uiteindelijk na aftrek van de externe kosten volledige terugbetaling van de investering en een rendement van ca 2,5% gehaald.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 10:19 schreef KrekelJapie het volgende:
Een intensief bemiddelingstraject van onze advocaat heeft uiteindelijk geresulteerd in de verkoop van Ich bin ein Hamburger in Den Haag (P148). De opbrengst uit deze verkoop komt nu de investeerders toe. De invorderingskosten (¤7.615) zullen naar rato onder de investeerders worden verdeeld. In het aflosschema van dit project staat de eindafrekening weergegeven.
Vrijdag 11 juni 2021 zal de uitkering aan u worden gedaan.
Elke keer als ik hierlangs fiets moest ik aan jullie denken.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 10:19 schreef KrekelJapie het volgende:
Een intensief bemiddelingstraject van onze advocaat heeft uiteindelijk geresulteerd in de verkoop van Ich bin ein Hamburger in Den Haag (P148). De opbrengst uit deze verkoop komt nu de investeerders toe. De invorderingskosten (¤7.615) zullen naar rato onder de investeerders worden verdeeld. In het aflosschema van dit project staat de eindafrekening weergegeven.
Vrijdag 11 juni 2021 zal de uitkering aan u worden gedaan.
Met hypothecaire dekking niet verkeerd. Geen verdere schulden, pos EV.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 11:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe collindirect https://www.collincrowdfund.nl/lindys-patisserie/
Waarde onderpand vermoedelijk 350k.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 11:10 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Met hypothecaire dekking niet verkeerd. Geen verdere schulden, pos EV
Herinner ik mij nog.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 11:20 schreef KrekelJapie het volgende:
Ook een nieuwe van Hans Lo:
https://www.collincrowdfund.nl/hans-lo/
2x 1e hypotheek
De ondernemer had ooit ruziemet zijn vrouw over het vestigen van een hypotheek op een pand wat gezamenlijk in eigendom was.
Misschien ontvangen de investeerders in het eerdere project een linkje van collin.
En dankzij deze onbegrensde regeldrift van de overheid wordt uiteindelijk de consument de dupe.quote:Op woensdag 9 juni 2021 18:54 schreef KrekelJapie het volgende:
Hoge kosten vergunning AFM voor crowdfundplatformen
[..]
Klopt. Dit was Fuik 52 en 54quote:Op vrijdag 11 juni 2021 11:27 schreef impact9 het volgende:
[..]
Herinner ik mij nog.
Het onderpand in Hoogvliet ziet er (die straat) wel heel bekend uit.
100% eerder gezien in een ander project, Supermarkt RAM oid?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die lening is toen niet doorgegaan. Als investeerder kregen we toen een magnum voor de moeite.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 11:20 schreef KrekelJapie het volgende:
Ook een nieuwe van Hans Lo:
https://www.collincrowdfund.nl/hans-lo/
2x 1e hypotheek
De ondernemer had ooit ruziemet zijn vrouw over het vestigen van een hypotheek op een pand dat gezamenlijk in eigendom was.
Misschien ontvangen de investeerders in het eerdere project een linkje van collin.
De lening is nadien opnieuw aangeboden zonder hypothecaire dekking met 3% hogere rente:quote:Op vrijdag 11 juni 2021 11:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Die lening is toen niet doorgegaan. Als investeerder kregen we toen een magnum voor de moeite.
Dank, die tweede lening zonder hypotheek heb ik dan vermoedelijk overgeslagen vanwege het gedoe met het tot stand komen van de eerste lening door het niet doorgaan van de hypotheek.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 11:56 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De lening is nadien opnieuw aangeboden zonder hypothecaire dekking met 3% hogere rente:
https://www.collincrowdfund.nl/hans-lo-vastgoedfinanciering2/
Zeker niet, reden voor de vlag uitquote:Op vrijdag 11 juni 2021 11:06 schreef Essebes het volgende:
[..]
Elke keer als ik hierlangs fiets moest ik aan jullie denken.
Ik ken niet de echte details omdat ik niet in dit project zit, maar deze oplossing lijkt niet verkeerd toch?
Same here, ik had hem ook al afgeboekt (doe ik standaard bij 90 dagen achterstand voor projecten zonder hypotheek). 90% van de nog openstaande hoofdsom terug voor een project zonder hypotheek: dat heb ik volgens mij nog niet eerder gehaald bij mijn defaults.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 12:28 schreef obligataire het volgende:
[..]
Zeker niet, reden voor de vlag uit(ik had m voorzichtigheidshalve al helemaal afgewaardeerd).
Staat hier: https://www.collincrowdfund.nl/tarieven-lenen-collin-direct/quote:Op vrijdag 11 juni 2021 13:42 schreef ETphonehome het volgende:
aanvullende vraag: weet iemand hoe het zit met boeterente bij vervroegde aflossing van direct leningen?
Bij de gewone leningen staat dit netjes omschreven, maar kon even niet vinden hoe dit bij direct leningen zit. Mogelijk gewoon de standaard bepaling?
quote:Voor vervroegd aflossen van het volledige resterende leningbedrag vraagt Collin een vergoeding ter hoogte van 12 maanden rentebetaling. Dit bedrag bestaat uit een vergoeding ter hoogte van 6 maanden rente ten behoeve van de investeerders én een vergoeding ter hoogte van 6 maanden rente excl. btw ten behoeve van Collin.
OAMKB is niet altijd save.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 10:31 schreef peterc het volgende:
[..]
OAMKB, "verplicht" lenen, ene kant snap ik het wel , maar waarom zou je lenen en rente betalen (6-8%) als je de knaken hebt liggen. Daarbij als het al "moet" en je hebt de ¤ (niet nodig of liggen) dan los asap af. Ik heb een OAMKB-er gehad (20146 OAMKB Heerlen 50k 8% 60mnd na 1 jr afgelost) die vrij rap alles afloste. De rest volgt keurig het schema tot nu toe.
GVE heeft in dit project een vonnis gehaald maar er is schijnbaar geen enkel verhaal mogelijk, ondanks jarenlange werkervaring in diverse rollen (finance manager, finance director, CFO, hoofd bedrijfseconomische zaken). Je zou verwachten dat je wel wat hebt overgehouden en er wel ergesn een verdienvermogen zou kunnen zijn, wegduiken is denk ik de enige juiste typering hier als ik de info van gve mag interpreteren..quote:Op vrijdag 11 juni 2021 15:18 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
OAMKB is niet altijd save.
17659 OAMKB Emmen-Coevorden lenig april 2019 looptijd 60 maanden.
Na 10 maanden gestopt met betalen.
Hier is het linkje van de Linda Chocolade van Collin.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 11:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe collindirect https://www.collincrowdfund.nl/lindys-patisserie/
2e hypotheek die me wel aanstaat door lage LTV hypotheek 1.
Jammer dat er geen incentive bij is. Als er een linkje voorhanden is wil ik wel mee doen.
Aantrekkelijke website.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 11-06-2021 17:04:38 ]
quote:Op vrijdag 11 juni 2021 16:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Hier is het linkje van de Linda Chocolade van Collin.Wie hem wilt hebben wees snel nu al voor 51% vol!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Hier is het linkje van de Linda Chocolade van Collin.Dank, meegenomen…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
[..]
Hier is het linkje van de Linda Chocolade van Collin.Heb hem meegenomen. Dit wordt een Fok-je.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |