abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199828928
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:10 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Doen ze allemaal, volgens mij verplicht ofzo zodat ze weten hoe de dingen werken die ze verkopen 🙃
OAMKB, "verplicht" lenen, ene kant snap ik het wel , maar waarom zou je lenen en rente betalen (6-8%) als je de knaken hebt liggen. Daarbij als het al "moet" en je hebt de ¤ (niet nodig of liggen) dan los asap af. Ik heb een OAMKB-er gehad (20146 OAMKB Heerlen 50k 8% 60mnd na 1 jr afgelost) die vrij rap alles afloste. De rest volgt keurig het schema tot nu toe.
pi_199829108
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:19 schreef KrekelJapie het volgende:
Een intensief bemiddelingstraject van onze advocaat heeft uiteindelijk geresulteerd in de verkoop van Ich bin ein Hamburger in Den Haag (P148). De opbrengst uit deze verkoop komt nu de investeerders toe. De invorderingskosten (¤7.615) zullen naar rato onder de investeerders worden verdeeld. In het aflosschema van dit project staat de eindafrekening weergegeven.

Vrijdag 11 juni 2021 zal de uitkering aan u worden gedaan.
Nette oplossing voor de investeerder uiteindelijk na aftrek van de externe kosten volledige terugbetaling van de investering en een rendement van ca 2,5% gehaald.
pi_199829319
Nieuwe collindirect https://www.collincrowdfund.nl/lindys-patisserie/
2e hypotheek die me wel aanstaat door lage LTV hypotheek 1.
Jammer dat er geen incentive bij is. Als er een linkje voorhanden is wil ik wel mee doen.
Aantrekkelijke website. :r

[ Bericht 51% gewijzigd door NaRegenDeZon op 11-06-2021 11:11:57 ]
pi_199829323
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:19 schreef KrekelJapie het volgende:
Een intensief bemiddelingstraject van onze advocaat heeft uiteindelijk geresulteerd in de verkoop van Ich bin ein Hamburger in Den Haag (P148). De opbrengst uit deze verkoop komt nu de investeerders toe. De invorderingskosten (¤7.615) zullen naar rato onder de investeerders worden verdeeld. In het aflosschema van dit project staat de eindafrekening weergegeven.

Vrijdag 11 juni 2021 zal de uitkering aan u worden gedaan.
Elke keer als ik hierlangs fiets moest ik aan jullie denken.
Ik ken niet de echte details omdat ik niet in dit project zit, maar deze oplossing lijkt niet verkeerd toch?
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_199829360
quote:
Met hypothecaire dekking niet verkeerd. Geen verdere schulden, pos EV.

Potentieel fok projectje
pi_199829370
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:10 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Met hypothecaire dekking niet verkeerd. Geen verdere schulden, pos EV
Waarde onderpand vermoedelijk 350k.
Deze neem ik graag mee!

Edit: dit wordt een FOK project, mits link beschikbaar!
pi_199829463
Ook een nieuwe van Hans Lo:
https://www.collincrowdfund.nl/hans-lo/
2x 1e hypotheek

De ondernemer had ooit ruzie :X met zijn vrouw over het vestigen van een hypotheek op een pand dat gezamenlijk in eigendom was.

Misschien ontvangen de investeerders in het eerdere project een linkje van collin.

[ Bericht 6% gewijzigd door KrekelJapie op 11-06-2021 11:34:48 ]
pi_199829551
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:20 schreef KrekelJapie het volgende:
2x 1e hypotheek

De ondernemer had ooit ruzie :X met zijn vrouw over het vestigen van een hypotheek op een pand wat gezamenlijk in eigendom was.

Misschien ontvangen de investeerders in het eerdere project een linkje van collin.
Herinner ik mij nog.
Het onderpand in Hoogvliet ziet er (die straat) wel heel bekend uit.
100% eerder gezien in een ander project, Supermarkt RAM oid?
pi_199829603
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 18:54 schreef KrekelJapie het volgende:
Hoge kosten vergunning AFM voor crowdfundplatformen
[..]

En dankzij deze onbegrensde regeldrift van de overheid wordt uiteindelijk de consument de dupe.
Je ziet het al bij banken, waar een bankrekening eerst gratis was en niemand het in zijn hoofd haalde om storten en opnemen te belasten. Worden nu door de banken steeds meer kosten gerekend voor alle mogelijke handelingen.

Gelukkig krijgen we er veel voor terug..... :{
pi_199829617
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:27 schreef impact9 het volgende:

[..]

Herinner ik mij nog.
Het onderpand in Hoogvliet ziet er (die straat) wel heel bekend uit.
100% eerder gezien in een ander project, Supermarkt RAM oid?
Klopt. Dit was Fuik 52 en 54
https://www.collincrowdfund.nl/supermarkt-ram2/
pi_199829634
Linkje voor CCF Randstad Campers B.V., naar verwachting begin komende week live.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199829884
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:20 schreef KrekelJapie het volgende:
2x 1e hypotheek

De ondernemer had ooit ruzie :X met zijn vrouw over het vestigen van een hypotheek op een pand dat gezamenlijk in eigendom was.

Die lening is toen niet doorgegaan. Als investeerder kregen we toen een magnum voor de moeite. :Y)
pi_199829909
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Die lening is toen niet doorgegaan. Als investeerder kregen we toen een magnum voor de moeite. :Y)
De lening is nadien opnieuw aangeboden zonder hypothecaire dekking met 3% hogere rente:
https://www.collincrowdfund.nl/hans-lo-vastgoedfinanciering2/
pi_199830057
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:56 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

De lening is nadien opnieuw aangeboden zonder hypothecaire dekking met 3% hogere rente:
https://www.collincrowdfund.nl/hans-lo-vastgoedfinanciering2/
Dank, die tweede lening zonder hypotheek heb ik dan vermoedelijk overgeslagen vanwege het gedoe met het tot stand komen van de eerste lening door het niet doorgaan van de hypotheek.
pi_199830224
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:06 schreef Essebes het volgende:

[..]

Elke keer als ik hierlangs fiets moest ik aan jullie denken.
Ik ken niet de echte details omdat ik niet in dit project zit, maar deze oplossing lijkt niet verkeerd toch?
Zeker niet, reden voor de vlag uit *O* (ik had m voorzichtigheidshalve al helemaal afgewaardeerd).
Pecunia non olet
pi_199830549
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:28 schreef obligataire het volgende:

[..]

Zeker niet, reden voor de vlag uit *O* (ik had m voorzichtigheidshalve al helemaal afgewaardeerd).
Same here, ik had hem ook al afgeboekt (doe ik standaard bij 90 dagen achterstand voor projecten zonder hypotheek). 90% van de nog openstaande hoofdsom terug voor een project zonder hypotheek: dat heb ik volgens mij nog niet eerder gehaald bij mijn defaults.
pi_199831084
Na de twee eerder genoemde CcF direct leningen is er nu ook deze loodgieter:https://www.collincrowdfund.nl/abfeco-loodgieters-cv-installatie/
Slechts een negatieve hypotheekverklaring als "zekerheid", maar naar mijn idee wel een nette 8% rente voor dit project: overzichtelijk leenbedrag voor 2 ondernemers + 1 partner.
Op zich zou ik ze alle 3 wel mee willen nemen (Hans Lo, de patisserie, en de loodgieter).

aanvullende vraag: weet iemand hoe het zit met boeterente bij vervroegde aflossing van direct leningen?
Bij de gewone leningen staat dit netjes omschreven, maar kon even niet vinden hoe dit bij direct leningen zit. Mogelijk gewoon de standaard bepaling?
pi_199832064
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:42 schreef ETphonehome het volgende:
aanvullende vraag: weet iemand hoe het zit met boeterente bij vervroegde aflossing van direct leningen?
Bij de gewone leningen staat dit netjes omschreven, maar kon even niet vinden hoe dit bij direct leningen zit. Mogelijk gewoon de standaard bepaling?
Staat hier: https://www.collincrowdfund.nl/tarieven-lenen-collin-direct/
En om het zoeken wat te beperken, er staat momenteel het volgende bij Collin Direct voor vergoeding bij vervroegd aflossen:

quote:
Voor vervroegd aflossen van het volledige resterende leningbedrag vraagt Collin een vergoeding ter hoogte van 12 maanden rentebetaling. Dit bedrag bestaat uit een vergoeding ter hoogte van 6 maanden rente ten behoeve van de investeerders én een vergoeding ter hoogte van 6 maanden rente excl. btw ten behoeve van Collin.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 15:18:47 #194
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199832303
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:31 schreef peterc het volgende:

[..]

OAMKB, "verplicht" lenen, ene kant snap ik het wel , maar waarom zou je lenen en rente betalen (6-8%) als je de knaken hebt liggen. Daarbij als het al "moet" en je hebt de ¤ (niet nodig of liggen) dan los asap af. Ik heb een OAMKB-er gehad (20146 OAMKB Heerlen 50k 8% 60mnd na 1 jr afgelost) die vrij rap alles afloste. De rest volgt keurig het schema tot nu toe.
OAMKB is niet altijd save.

17659 OAMKB Emmen-Coevorden lenig april 2019 looptijd 60 maanden.
Na 10 maanden gestopt met betalen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199833336
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 15:18 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

OAMKB is niet altijd save.

17659 OAMKB Emmen-Coevorden lenig april 2019 looptijd 60 maanden.
Na 10 maanden gestopt met betalen.
GVE heeft in dit project een vonnis gehaald maar er is schijnbaar geen enkel verhaal mogelijk, ondanks jarenlange werkervaring in diverse rollen (finance manager, finance director, CFO, hoofd bedrijfseconomische zaken). Je zou verwachten dat je wel wat hebt overgehouden en er wel ergesn een verdienvermogen zou kunnen zijn, wegduiken is denk ik de enige juiste typering hier als ik de info van gve mag interpreteren..
pi_199833565
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe collindirect https://www.collincrowdfund.nl/lindys-patisserie/
2e hypotheek die me wel aanstaat door lage LTV hypotheek 1.
Jammer dat er geen incentive bij is. Als er een linkje voorhanden is wil ik wel mee doen.
Aantrekkelijke website. :r
Hier is het linkje van de Linda Chocolade van Collin.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 11-06-2021 17:04:38 ]
pi_199833915
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 16:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

SPOILER
Wie hem wilt hebben wees snel nu al voor 51% vol!
pi_199834177
quote:

[..]

SPOILER
Dank, meegenomen…
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_199834318
Ik ben gek op chocolade! Neem hem mee.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 17:53:46 #200
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199834360
quote:

[..]

SPOILER
Heb hem meegenomen. Dit wordt een Fok-je.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')